Jag fick ett tips om att följarna och köparna av Linn ”Tiingelinn” Andersson ljus är mer än missnöjda.
Flera personer verkar ha beställt ljus från Linn i slutet av april – men har fortfarande inte fått sina beställningar. Trots upprepade försök att kontakta henne via DM, mejl och kontaktformulär är det tyst i andra änden. Några fick svar med ursäkter och löften om att paketet skulle skickas “nästa dag”, men än så länge lyser beställningarna med sin frånvaro.
En del har lyckats reklamera via Klarna, medan andra betalade med kort direkt och står nu och stampar av frustration. I en kommentar kan man läsa hur en köpare funderar på att kontakta banken för att försöka få tillbaka sina pengar. En person skriver att det börjar lukta bedrägeri medan en annan kund skriver att hen precis reklamerat via banken och överväger fler åtgärder, men att det knappt känns värt det eftersom beloppet är så litet att ARN inte ens tar i det.
Instagramkontot för Linns ljus är borta medan hemsidan ligger uppe, men det är nog bara en tidsfråga innan den också försvinner.
Kanske kan det vara en idé för kunderna att kontakta Shopify, företaget som Linn anlitat för att snabbt få igång sin business. Många av hennes kollegor har gjort samma sak, så som Rebecca Stella, Alice Stenlöf och Linn Ahlborg.
Jag hade kontaktat Linn för en kommentar om det inte var så att hon blockat mig.
