I september 2021 lanserade Alice Stenlöf klädmärket A-dsgn tillsammans med företaget Hubso, som erbjuder e-handelslösningar till – primärt – nystartade bolag. Förutom Alice Stenlöf, har även Sanne Alexandra, Linn Ahlborg, Josephine Qvist och Rebecca Stella byggt sina varumärken med hjälp av Hubso. Förutom Alice Stenlöf har även Rebecca Stella brutit med Hubso, vilket skedde när hon sålde sitt företag till Lyko.
Bolagen, som startas med hjälp av Hubso, redovisar inga egna siffror så det är inte helt enkelt att få en uppfattning om hur företagen faktiskt får.
Alice Stenlöf har alltså brutit med Hubso för att stå på egna ben, och berättar nu på Instagram om sin stora investering och känslorna kring att ta sig an en så här stor uppgift på egen hand. I juni 2023 registrerade hon det egna bolaget A-Dsgn AB och gav sig ut på jakt efter ett nytt team till företaget.
Hon skriver så här:
These past months have been the most challenging, expensive, draining and exciting period of my career (life?) this far. With the re-launchI’ve had to invest all my money into building a completely new team, set up a whole new system, new brand id, find new high quality factories, an office and make it A-DSGN coded.
It’s been a rollercoaster knowing nothing at the start having to learn everything from scratch. A lot of frustration and tears behind this fancy office and clothing brand, I’ll tell you that. It’s honestly so scary to be investing this much time and money in to a passion project since it’s taken all my time and money into a passion project since it’s taken all my time away from my other socials where I do earn money, into this project that has my whole heart and hasn’t even launched yet.
”Friskt vågat, hälften vunnet” eller vad är det man säger?