Höjden av lathet!

Kenza:


Kenza gör reklam för allas vårt favoritmärke Daniel Wellington och verkar av bilden ovan att döma fått texten skickad till sig istället för att skriva den själv. Time is money, my friend!      Allt hon behövt göra är att skriva in namnet på de två klockor hon valt ut och där företaget skrivit ”blabla” istället och inte ens det har hon orkat göra.. copy/paste for the win!

Någon som är sugen på en ”blabla-klocka?”

Tack för tips! 

54 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Till och med Kenza verkar ha tröttnat på DW.

    Svara

      Då kan hon säga nej 😊

      Svara

        Cash is king…

        Svara

          Jag trodde det uttrycket syftade på kontanter…

          Svara

            Urmakaren betalar ju för en reklamplats i hennes blogg. Du tror väl inte att hon gör reklam i utbyte mot enbart klockor? Hahaha så blir man inte rik

            Svara

              Jag tror du missförstod min förra kommentar. Alla de gånger jag har beblandats och stött på uttrycket ”cash is king” så har det betytt att det endast går att betala med kontanter. Alltså inte konto/kreditkort eller liknande, bara cash=kontanter fungerar som betalningsmedel. Därav förstod/förstår jag inte vad du menade med det uttrycket i sammanhanget här ovan.

              Svara

                Hej anonym. Det är inte samma anonym som skrivet de två olika kommenteraren men nu förstår jag, anonym vad du anonym menar.
                Ha en underbar dag!

                Svara

      Jag är så JÄVLA trött på all reklam för DW!! Det är ju helt vanliga klockor utan någon form av design och varenda influencer, stor som liten, ”älskar den” och ”har blivit förälskad i deras klockor”. Snälla, sluta, till och med loggan är urful.

      Svara

        Och jag tycker loggan är snygg och stilren. Smaken är som baken 🙂

        Svara

        Urful 😁😁

        Svara

        Älskar min Daniel Wellington. Mest för att jag fick min när i princip ingen hade dem. Men jag funderar på att köpa en till. Tycker de är stilrena👌🏼

        Svara

    Så pinsamt 😳

    Svara

      Ja! Med tanke på att reklamplatsen troligtvis kostat DW över 100.000 kr., så är det otroligt pinsamt. Jag hade krävt en del av summan återbetalt.

      Svara

    När jag skriver och har glömt ett namn eller ett begrepp så skriver jag alltid blabla och återkommer senare. Vill inte bryta mitt flow för att kolla upp detaljer! Men jag brukar rödmarkera blabla för att inte glömma att jag ska återkomma hehe.

    Svara

      Jag gör samma, eller XXX för det ser jag bättre.. Haha. Så det måste inte betyda att dom skrivit texten utan att hon bara inte orkade kolla upp klocknamnen när hon skrev. 🙂

      Svara

        Så tror jag också att det är.

        Svara

        Ja hur visste annars företaget vilka kläder hon skulle ha på sig undrar jag?

        Svara

          Mycket möjligt att de hade en foto-shoot innan? Menmen ändå konstigt 🤷🏽‍♀️

          Svara

            Men om de hade tagit bilderna tidigare så hade de som jobbat där skrivit namnet på klockorna istället för blabla, eftersom de ser på bilden vilka hon har på sig 😝

            Svara

    Skojigt! Hoppas att Tysander (eller i alla fall någon av hans undersåtar) läser här.

    Rent tekniskt så borde dom ju följa upp respektive bloggares inlägg. Dom lär väl sätta måndagskaffet i vrångstrupen i morgon när dom ser det här.

    Svara

    Oavsett varför det står blabla ser det ju väldigt oseriöst ut, man borde ju läsa igenom innan man publicerar

    Svara

      Eller hur! Precis som med alla gånger som Camilla publicerar såååå många stavfel/syftningsfel/slarvfel som lätt hade kunnat upptäckas om hon läste igenom sina inlägg en gång innan publicering.

      Svara

        Haha jo, men tycker nog ändå att det är en skillnad på ett inlägg under sitt eget namn eller ett inlägg för att representera någon annan som Kenzas. Här blev det ju förstås extra fel eftersom hon glömde själva produkten hon gör reklam för
        😂

        Svara

    Underbart! 🙂

    Svara

    CRINGE är rätt passande uttryck här va? 🤣🤣🤣

    Svara

    Suck . .

    Svara

    Men hur skulle de veta vilka kläder hon hade eller vilket band de var på klockorna. Hade bilderna tagits redan eller de visste vilka klockor hon hade på sig så hade de väl själva skrivit in namnet på klockan 🙂 jag tror det är Kenza som tänkt att hon skulle kolla upp namnen och sedan glömt det bara eller publicerat den orättade texten. Men självklart lite slarvigt av henne att inte läs igenom innan hon postar 🙂

    Svara

    Oj Kenza börjar bli ritktigt slapp/obrydd med sina samarbeten. Tänker på när hon passade på att fotografera för två samarbeten i samma outfit/lokal för någon månad sedan också, och folk då bara skrollade förbi samarbete nr 2.

    Spontant känner jag, om du är så obrydd varför ens göra samarbeten? Hade jag varit DW eller de som var samarbete nr 2 i somras hade jag krävt tillbaka pengarna för reklamen eller begärt en ny publiceringen gratis. Förvånar mig verkligen att Kenza skulle vara så här oprofessionell.

    Svara

      Men alltså såå överdrivet oprofessionellt var det inte. Hon har väl bara råkat glömma kolla upp vad klockorna hette eller publicerat fel utkast. Det kan bli fel för alla ibland.

      Svara

        Fast asså… jag jobbar med marknadsföring och hade ett sånt här inlägg publicerats i företagets sociala medier eller i ett mailutskick hade det varit katastrof. Så fruktansvärt oproffsigt att inte korr-läsa.

        Svara

          Katastrof? Snälla, ingen har väl dött eller?

          Svara

            Företaget betalar rejält för sig och får det här som resultat. Klart det är en katastrof, eller nåt liknande iaf.

            Svara

              Eller så är det genialiskt för jag hade aldrig sett inlägget om klockorna om det inte var för att det länkats här av förekommen anledning 😉

              Svara

            Är det det enda kriteriet på en katastrof? Att någon dör?

            Ett företag som gör misstag/stavfel osv uppfattas som oseriösa = katastrof från ett bolags synpunkt.

            Svara

        Tycker inte det spelar någon roll varför Kenza råkat skriva blabla istället, det ser nonchalant ut och som att hon inte egentligen bryr sig om samarbetet. Inte direkt övertygande marknadsföring. Står fast vid att det är slappt/oprofessionellt att glömma kolla upp namnen eller korr-läsa. Respektlöst mot företaget som betalat för att synas i hennes kanaler.

        Svara

    Oj pinsamt!

    Svara

    Hahah sjukt kul att hon liksom inte orkade korrläsa? Väldigt slarvigt för att vara en sån stor influencer

    Svara

      Kenza är nog ganska trött på detta eviga tjat om Daniel Wellington. Om hon inte hade sällskap med alla andra bloggare och instagrammare kunde hon kanske känna att det var något men nu när minsta småbloggare promotar DW så är det faktiskt pinsamt för Kenza att hålla på med detta tacky klockmärke.

      Svara

        Fast hon blir ju inte påtvingad DW. Om hon inte är intresserad kan hon säga nej vilket hon inte har.

        Svara

    Haha pin! Hon har ändrat det nu och skrivit klockornas namn

    Svara

    Liknar lite när någon av misstag lägger ut dummytext i tryck utan att ha korrigerat den till den riktiga texten i trycksaken.
    Kanske ni känner igen:
    ”Träutensilierna i ett tryckeri äro ingalunda en faktor där trevnadens ordningens och ekonomiens upprätthållande, och dock är det icke sällan som sorgliga erfarenheter göras ordningens och ekon och miens därmed upprätthållande.”

    Svara

      Lorem ipsum dolo sit amet (eller hur den texten nu går)

      Svara

        Den svenska exempeltexten Träutensilierna osv anses bättre motsvara det svenska språket eftersom latin ju saknar å, ä, ö och har en annan struktur, ordlängd osv.
        Här är (början) på den latinska dummytexten ”Lorem ipsum” (men det går nog lika bra med blablablabla):
        ”Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.”

        Svara

    Hon har ju ändrat det nu

    Svara

    Kenza skrev för några månader sen, när hon la upp ett samarbete med DW, något i stil med ”det var länge sedan jag la upp ett samarbete nu!” Och så var det typ två inlägg längre ner som det var ett inlägg om hennes glossybox hon satt ihop och ett om att hon valt ut några favoriter hos Nelly/Gina tricot. Ja, det går verkligen eoner av tid mellan Kenzas samarbeten…..

    Svara

    OT: inte så superstabilt kanske att Knivmicke sent igår kväll lägger upp en typ suicidalt instapost (borta nu) och idag lämnar Sindy barnen hos honom en vecka. Det är skittufft att ta hand om två så små barn själv… En hel vecka också… 🙁

    Svara

      Håller med, reagerade också på det

      Svara

      Träffade Micke i ett jobbsammanhang i veckan och måste bara säga att den där killen – fan vad snäll och verkligen verkar vara en bra far till sina barn.
      Däremot kunde man absolut och definitivt säga att Sindy jävlades mycket med honom och försökte förstöra hans jobb som fan.

      Svara

    Fick en DW i julklapp för x antal år sedan. Har alltid älskat den. Blir dock ledsen över dessa samarbeten då jag på något vis börjar känna avsmak för den.. otroligt trist då jag egentligen älskar den

    Svara

    Tungt jobb.

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.