Cissi Wallin förklarar krig mot SVT och jag förklarar skillnaden på lite saker…

HÄR kan ni skriva på en namninsamling för att försöka förmå SVT att visa Cissis program!

View this post on Instagram

Detta blir ett långt inlägg men jag vill gärna att ni orkar läsa (och dela) för att förstå hur man kan bli behandlad som kvinna än idag. Den här bilden👆är från ett frilansjobb jag gjorde åt SVT, i Polen i januari. SVT ville gärna att jag, (”Metoo-Cissi” som drar så många klick ni vet) skulle vara en av flera profiler i sin nya satsning. Det blev ett jättebra program som planerades att sändas under våren. SVT har hela tiden vetat att jag med stor sannolikhet skulle bli anmäld och ev också åtalad för grovt förtal. Men så blev det mars och jag blev kallad till polisförhör. SVT fick kalla fötter direkt. Programmet lades på is. När programmet var tänkt att läggas ut senare i våras så kom det fram att SVT själva, via Uppdrag Granskning gjort ett reportage där stort fokus låg på mig och mitt outande av Fredrik Virtanen som våldtäktsman. . Plötsligt fick SVT kalla fötter än en gång och programmet lades på is, igen. Mao: jag straffades med att bli tystad, fast det förkläddes givetvis till att ”vi kan inte publicera nu när så mycket fokus är på dig på annat sätt…”. Sen skulle programmet vi spelat in sändas senare i vår/försommar. Men då tyckte SVT att jag var en för ”kontroversiell person” och att man inte ville ha ”fel fokus” när man lanserade sin nya satsning. Programmet lades återigen på is tills nu. Nu på tisdag skulle mitt program om abort och feminism överlag i Polen, som vi slitit så hårt och länge med, äntligen läggas upp på SVT play. Så uttalade sig åklagaren i Expressen igår, om att det ”troligen blir åtal” mot mig gällande grovt förtal. Trots att jag och min advokat inte ens skickat in alla handlingar hon begärt innan formellt beslut kan tas. Nyss fick jag ett samtal av Martin Vårdstedt, ansvarig utgivare på SVT. Mitt program läggs på is igen. Dom vill och vågar inte publicera ”när läget nu är såhär”. . Behöver jag berätta att Fredrik Virtanen fick sitta i SVTs morgonsoffa precis som vanligt under tiden som han utreddes av polis för våldtäkt? Och att han under tiden som han hade frilansuppdrag åt SVT dömdes för narkotikabrott (kokain). SVT har även haft en manlig frilansare som dömdes för människosmuggling (forts i kommentarerna)👇

A post shared by Cissi Wallin (@cissiwallin) on

View this post on Instagram

Som sagt. Den moderna häxprocessen mot en kvinna som berättar om en våldtäkt. Och detta handlar inte bara om mig, långt ifrån. Det handlar om hur detta ”moderna” samhälle överlag än ser på kvinnor och barn som vågar och orkar berätta om mäns övergrepp, våld och maktmissbruk. Om några veckor ska jag med största sannolikhet kliva in i Stockholms tingsrätt, i en rättssal som åtalad. Nyss skickade jag ett mejl och frågade om vi kan anpassa rättegången efter att jag helammar min 1 månad gamla bäbis. Jag blir åtalad för att ha berättat om vem som drogat och våldtagit mig när jag var 21 år gammal, vem jag senare polisanmält för denna våldtäkt. En kvinna som varnat för en mäktig person som enligt flertalet av varann oberoende vittnesmål utnyttjat sin maktposition för att begå övergrepp på unga kvinnor i åratal. Nu pratas det om att rättssamhället måste fungera, dvs att man minsann inte ska kunna peka ut folk hursomhelst. Jag vill rikta fokus på rätten till att få berätta sin historia, om felet i det som kallas rätt(samhälle). Om det systematiska sveket mot kvinnor och barn, som hotas och tystas i sin önskan om någon sorts upprättelse. För verkligheten är som det Stieg Larsson beskrev för över ett decennium sedan. Detta är några av de sakerna som hänt mig sedan jag outade min (och flera andras) våldtäktsman: * Jag har blivit av med jobb. Avbokad, tystad, utbytt. Sedd på som en brottsling som arbetsgivare inte vill/vågar förknippas med. TV4 och SVT främst. Jag är inte längre välkommen. * Har som sagt blivit anmäld för grovt förtal och detta har alltså tagits vidare med våra skattepengar som s.k allmänt åtal. Vad har detta fall kostat samhället hittills? En halv miljon? Pengar som hade kunnat lagts på att utreda fler sexualbrott mot kvinnor och barn. * Jag har blivit hotad, fått hot mot min familj inklusive mina två små barn. Såpass att jag funderat på att skaffa skyddande personuppgifter. * Jag har sett folk jag trodde var mina vänner inte vilja/våga ”välja sida”. Trots att de mycket väl vet vad min våldtäktsman gjort. Nu väntar en höst med att orka och klara en rättsprocess. Inte bara för mig utan för alla mina systrar. Ni kan inte tysta oss. #metoo

A post shared by Cissi Wallin (@cissiwallin) on

View this post on Instagram

Hyckleriets högborg? Helt ärligt. Detta är så ruttet, så skrattretande patetiskt ryggradslöst. Men för all del @svt – låt tittarna gå miste om ett riktigt bra program om kvinnors kamp för rätten till sina kroppar i vårt grannland Polen, pga er sexistiska och unkna syn på egna kvinnliga frilansare/anställda och deras rätt att stå upp för sig själva och yttrandefrihet. Hur var det fö med Jan Helin (hög chef på SVT) och Virtanens gamla vänskapsband nu igen… ? Tjänster och gentjänster eller näää, så vidrig kan väl ändå inte samtiden vara mot kvinnor ändå… 🙄 #nubråkarnimedfelhäxa #metoo (nu ska jag ta en dusch, amma mitt barn och försöka andas en stund. Tack för allt stöd❤️)

A post shared by Cissi Wallin (@cissiwallin) on

View this post on Instagram

Hörrni! SVT påstår alltså på fullaste allvar att man inte kan sända mitt program om abortfrågan och kvinnokampen i Polen eftersom det, citat ”skulle bli märkligt för publiken” eftersom jag senare i höst kanske kommer bli åtalad för grovt förtal (i helt annan sak som ej är relaterad). … SVT menar att ni som tv-publik inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt. SVT menar att ni inte skulle kunna vara kapabla till att kolla på 30 minuters reportage med mig utan att bara sitta och hoppa på stolen av alla FRÅGOR ni bara måste få svar på om rättsprocessen kring mig, #metoo och förtal (frågor om det är fö alltid välkomna tex här)🙄 Så! En liten snabbkoll, om ni är över 1000 som svarar så räknas det ju som statistiskt underlag. SVARA JA här nedan om du som tittare alltså skulle KLARA AV att se ett tv-program med mig, och kunna hålla fokus på ämnet i det i 30 minuter utan att bli helt ockuperad av tankar och frågor kring att jag ev snart ska åtalas för grovt förtal för att jag outade min våldtäktsman👇(ps, kunde vi se SVTs valvaka med Anders Borg som expert utan att inte bli hyfsat distraherade av tanken på 🍆 👋… ?)

A post shared by Cissi Wallin (@cissiwallin) on

View this post on Instagram

Okej. Men att sända #uppdraggranskning den 30e maj där SVT i stort sett begår totalt karaktärsmord på mig (och andra kvinnor som berättat om övergrepp) var alltså INTE att ta ställning? Emot mig, oss och hela vår rätt att berätta våra historier? Ni skulle fö se alla mejl jag får just nu, från kvinnor som jobbat på/för SVT och blivit utsatt för diverse från främst män på företaget. Det handlar om att ha anmält manlig kollega för trakasserier men sen själv bli den som får sparken (ej förlängt kontrakt). Det handlar om att bli utbytt när man blir gravid. Det handlar om så mycket skit som män aldrig nånsin behöver uppleva. På svensk public service-tv med utåt sett fin värdegrund… 🙄 Jag kommer skriva mycket om detta nu, och hoppas ni vill och pallar hänga med. För jag vill syna ett ruttet patriarkalt beteende, och sakligt och konkret visa på hur vi kvinnor ännu särbehandlas negativt i olika rum, tex Sveriges Television. En slags institution som absolut inte ska bete sig såhär. Nu försöker SVT släta över, komma med efterhandskonstruktioner. Men jag och flera andra vet precis vad som hänt. Och glöm att jag kommer vara tyst om allt jag vet och kan lägga fram. Detta mina vänner ÄR också #metoo – att vägra bli tystad, censurerad, straffad. Jag har inga bolån att ha ångest över att behöva betala med SVTs (dåliga) arvoden. Jag kan säga precis vad jag tycker och har noll rädsla för att ”hamna i kylan” (mer än jag uppenbart redan är hos dessa fega rövhattar😅)

A post shared by Cissi Wallin (@cissiwallin) on

View this post on Instagram

Ett axplock. Några av de män som anklagats och/eller anmälts/åtalats/dömts (antingen något av detta eller alltihop) för olika typer av brott men ändå fått medverka som vanligt (i sina yrkesroller, som experter osv) i #SVT … Där har det inte låtit att det skulle vara ”märkligt för tittarna”. Där har det det gjorts skillnad på sak och person, låtits rinna gamla bekanta vattnet under broarna. Där har en sk kontroversiell man som hamnat i ropet för en grövre anklagelse, eller rentav åtalats och dömts i domstol mer setts som… En spännande person som genererar intresse, klick, delningar, ”viktig debatt”. Men jag är ju inte man. Och det som nu händer mig hade garanterat inte hänt om jag varit man. Låt oss fortsätta prata om hur olika kvinnor och män granskas, döms, stämplas och straffas. V har otaliga exempel och vi måste fortsätta kämpa för ett samhälle där detta vansinne upphör. Lägga fram faktan, visa på exemplen när vi diskrimineras. Vägra låta snacket om ”överkänslighet” eller klassiken ”överdrift” ta vårt syre. För vi vet att det är härskartekniker. Alla vi som utsätts för orättvisa, sexism, patriarkalt förtyck vet att detta händer och i allra högsta grad är på riktigt. Våga ta fighten. Vi håller varandras händer 💪🔥

A post shared by Cissi Wallin (@cissiwallin) on

View this post on Instagram

Farsen fortsätter! Nu sitter @svt och blåljuger på sin egen insta, ang att jag anlitats som programledare. Ska jag behöva lägga upp bild på mitt avtal som är ett tydligt MEDVERKANDE-avtal (stor skillnad)? Och så har alltså SVT den goda smaken att återigen kränka min och andra brottsoffers integritet genom att på fullaste allvar påstå att #uppdraggranskning behandlade oss som berättat och Virtanen likadant, gav oss lika mycket taltid, samma kritiska följdfrågor osv. Det är så otroligt kränkande att man baxnar. Tack alla ni som går in hos @svt och ifrågasätter, som anmält UG till Granskningsnämnden och står upp mot detta på andra vis❤️ Ni gör det inte bara för mig utan för alla kvinnor som inte har min plattform, mitt kapital osv att kriga.

A post shared by Cissi Wallin (@cissiwallin) on

View this post on Instagram

Över 6000 personer (TACK❤️) har på några timmar sagt sig kunna vara fullt kapabla till att titta på mitt @svt -program om abortfrågan och kvinnokampen i Polen, utan att känna sig mentalt blockerade av frågor och oro kring att jag är i en rättsprocess efter att ha outat min våldtäktsman. … Ska bli oerhört intressant att höra vad #svt och ansvarig utgivare @martinvardstedt säger på måndag. Han och hans chefskompisar på Sveriges Television har ju nämligen stoppat mitt program (som skulle lagts ut på tisdag) med argumentet att det ”skulle bli märkligt för publiken” samt ”väcka för många frågor” ang att jag ev kommer åtalas för förtal av Fredrik Virtanen. Alltså samma Fredrik Virtanen som SVT bjöd på ett helt eget gråta ut-program tillika försvarstal i sitt #uppdraggranskning i våras. 🙄 Nej, detta är alltså inget skruvat skämt (läs hela bakgrunden och mer fakta i mina tidigare inlägg här från igår och idag) … Martin Vårdstedt (ansvarig utgivare) och hans chefskollegor på SVT har alltså fastslagit att ni som tittar på SVT inte klarar av att se ett program av och med mig på 30 minuter utan att känna att nää, nu kan jag inte ens fokusera mig på detta viktiga ämne utan att bara tänka på att Cissi är en potentiell brottsling. Martin Vårdstedt och hans chefskollegor tror dessutom att ni SVT-tittare dessutom skulle tolka det som att SVT ”tar ställning för” mig. Vad de grundar att en publicering av mitt redan färdiga och sändningsklara program skulle vara ”märklig för publiken” på är högst oklart. Har de också frågat över 6000 ur publiken? Och vilka frågor menar Martin och co på SVT att ni tittare skulle ockuperas av medan ni såg 30 minuter om ett helt annat ämne än just förtal av stackars Fredrik Virtanen? Har inte SVTs agerande senaste dagarna snarare väckt Ännu Fler frågor hos er tittare? Det kan vi ju fö också göra en snabb liten undersökning om👋 Svara gärna kring det, här i kommentarsfältet, också om hur det känns att bli totalt dumförklarad som tv-tittare av kanalen du själv är med och finansierar.

A post shared by Cissi Wallin (@cissiwallin) on

Inlägget skrevs om kl 12:20

SVT drar öronen åt sig och plockar bort Cissi Wallin ut tablån pga att hon utreds för grovt förtal – trots att varken rättegång ägt rum eller dom fallit – och trots att de släppt fram MÄNGDER med män(!) som utretts, åtalats och faktiskt dömts tidigare.
De påstår att tittarna kan förvirrade av att se Cissi i rutan och då inte kunna fokusera på innehållet och det är nog bland det dummaste jag någonsin hört!
Är det någonting vi kvinnor kan – för att antar att det är kvinnor de manliga SVT-nissarna syftar på – så är det att kunna fokusera på flera saker samtidigt och skilja på sak och person.
Jag tycker det finns FÅ kvinnliga programledare som är bättre lämpade för att leda program som dessa – som tar upp kränkningar mot kvinnor och kvinnors rättigheter – än Cissi Wallin, förtalsanmälan eller inte.
Jag vill uppmana SVT att OMEDELBART stoppa tillbaka Cissis program i tablån! OMEDELBART!!!!

Jag på Cissi och backar henne till 100% trots att vi aldrig ens har träffats. Hon visste att hon kunde bli anmäld för förtal och stod på sig trots det och jag stöttar henne oavsett om hon fälls eller inte.
Det borde SVT också göra! Stötta en kvinna som är fantastisk på sitt jobb men som har det lite ”problematiskt” privat just nu – så som de stöttat män i alla år!

 

håll god ton

Vi gör så här:
Min lilla utläggning om varför jag tror på Cissi kan få komma här:

Den som tänkt komma dragandes med jämförelsen ”Cissi Wallin/Isabella Löwengrip” – trots att jag ingenstans skrev att jag misstrodde Isabella/trodde att hon hittade på sitt överfall utan endast tog upp faktumet att jag kände att jag ville försöka dubbelkolla saken innan jag skrev om det och hur sorgligt det är att det har kommit till den punkten – kan väl fundera över följande, en sekund eller två innan kommentar skrivs. (Jag förekommer de kommentarer som ALLTID kommer under inlägg som dessa om någon undrar…)

En av dessa kvinnor skulle gynnas av att hitta på ett överfall, den andra – not so much.
Vad skulle Cissi vinna på att hitta på det här? (Eftersom det är det argument som folk kommer dragandes på här…. Varför tror du på Cissi med inte på Bella? ((Ska då igen påminna om att jag inte skrivit någonstans att jag inte tror på Bella.))
Det Cissi utsätts för är något av det värsta jag varit med om. Hon dras i smutsen, förnedras, åtalas och förlorar arbeten. Varför skulle hon hitta på det här?
Det enda som skulle kunna hända ifall(!) (IFALL!!!! ) Isabella hittat på sitt överfall är att folk tycker lite synd om henne och köper fler tuber av hennes nylanserade hårmask – helt i enlighet med sin strategi från Schulman Show.
Ingenting annat.

Så innan ni börjar skrika om att ”VARFÖR TROR DU PÅ CISSI OCH INTE PÅ BELLA” – trots att jag – fortfarande – aldrig skrivit att jag tror att hon hittat på alltsammans. 
Läs följande stycke igen:

Vad skulle Cissi vinna på att hitta på det här?
Det Cissi utsätts för är något av det värsta jag varit med om. Hon dras i smutsen, förnedras, åtalas och förlorar arbeten. Varför skulle hon hitta på det här?
Det enda som skulle kunna hända ifall(!) Isabella hittat på sitt överfall är att folk tycker synd om henne och köper fler tuber av hennes nylanserade hårmask.
Ingenting annat.

248 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    …Nobody cares Sean.

    Svara

      HA HA HA HA 😂 hör verkligen JD i mitt huvud nu!

      Svara

        Eller hur! Jag med! Jag ser även alla JDs fantasier om Sean framför mig haha.

        Svara

    Men va? Du skriver väldigt många gånger att du misstror henne. Du hänvisar också till ”Pojken som ropade varg”

    ”Jag litar inte på NÅGONTING som kommer från denna kvinna. Kan man iscensätta hot mot sig själv så kan man fejka en utryckning till sitt hem.
    Jag säger inte ATT hon gjort det och jag hade önskat att polisen kunnat bekräfta eller dementera det hela, men eftersom ingen velat uttala sig om saken så uttrycker jag helt enkelt min magkänsla som är ett resultat av att ha bevakat och skrivit om Isabella i flera år.
    Ja, hon skriver att hon fått ringa polisen.
    Jaha? Hon säger mycket som inte stämmer, den kvinnan…
    Tyvärr…”

    Det är att misstro. Och det får du göra om du vill, men vsföfr låtsas som att du inte gjort det

    Svara

      Vilken kvinna talar du om?

      Svara

      Hon skriver ju även i detta inlägg flera gånger att Ifall Isabella hittar på sitt överfall Ifall Ifall.. Isabella skrev för övrigt inget om överfall, men Camcam vinklar det i vanlig ordning. Camcam skriver även att Isabella skulle gynnas av ett överfall, och att folk skulle tycka synd om henne och därför köpa tuber med hårmask. ÖH? Och att det är enligt hennes strategi från Schulman show -Men NEJ Bella sa inget om att hon skulle hitta på överfall för att sälja mer! Bella säljer inte mer för att en man vid huset skrämt henne. Camcam skriver detta om Bella här för att plantera in misstro mot Bella och för att smutskasta henne, för att manipulera folk till att tro så. Ingenting annat.

      Svara

    Ta bort biten om Bella… Det drar bort fokus från en än viktig debatt. Vad hände med uppdrag granskning? Blev det anmält?

    Svara

      Ja det fick väl in tusentals anmälningar har jag för mig.

      Svara

      Kunde inte hålla med mer. Känns som att du Camilla borde tagga ner för uppenbarligen ser du ej skogen för alla träd. Snälla ta bort stucket om Bella det är så extremt tröttsamt att läsa allt Du skriver om Bella MEN nu ska du blanda in detta i något så jäkla allvarligt o stort som detta med Cissi??? Blir faktiskt helt paff över din slutledningsförmåga då den ibland är supervass o ibland totalt tvärtom.

      Svara

    Måtte bara det bli konsekvenser för SVT efter detta. Men är rädd att det kommer bli samma konsekvenser som efter det katastrofala UG-avsnittet, det vill säga ingenting…

    Svara

      Näe, vad eller vem skulle se till att det blir konsekvenser för SVT? Eller för domstolar och polis? Eller för socialtjänsten? Eller alla andra patriarkala myndigheter/företag/organisationer som tar ifrån eller försöker ta ifrån svenska kvinnor och barn deras mänskliga rättigheter?

      Svara

        Skulle du kunna vara så snäll att förklara för mig hur mina och mina barns mänskliga rättigheter kränks av att SVT inte sänder ett program med CW innan dom fallit i hennes förtalsmål? (Och om hon fälls förmodligen aldrig sänder det iom att SVT har utgivaransvar)? Är det bara jag som är dum och inte förstår att jag är kränkt?

        Svara

          Anonym 16.37 du har så rätt man kan ha.

          Svara

    Håller helt med.

    Svara

    Varför försvarar du dig mot kommentarer innan de kommit?
    Varför förutsätter du att dina läsare kommer dra den parallellen?
    Varför handlar det här inlägget om din eventuella misstro mot Bella?

    Svara

      Är nog hennes eget samvete som talar.

      Svara

    Sådär brukar min väninna också säga: ”Men jag har faktiskt inte sagt att..” Men jo, det har du visst. Man behöver inte skriva saker rakt ut för att man ska förstå innebörden, och anledningen till att du inte skrivit rakt ut att du misstror Bella är väl pga din chef. Jag bryr mig inte om vad du tror, men du kan väl åtminstone stå för dina åsikter.

    Svara

      👏

      Svara

      Eller hur! Man kan säga väldigt mycket utan att säga det ordagrant.

      Svara

    Jag fascineras mer av kommentarerna som Cissi får när hon postar bilder på sin nyaste unge.
    ”Jag har kärlek för tandlösa bebisgommar.” *emoji med hjärtögon*
    ”Storlek 1 på blöjan!” *emoji med hjärtögon*
    Någon älskar alltså blöjor med hjärtan och allt. Fucking blöjor. Där barn skiter, ur sina anus. Men bara om blöjan är jätteliten så är det gulligt.
    Vissa kvinnor är galna.

    Svara

      Fast nu överdriver du. Man menar inte att man gillar bajs bara för att man tycker en miniblöja är söt och kanske blir påmind om hur liten ens egna barn varit när man ser den. Tycker du låter som en ganska galen kvinna själv nu 😅

      Svara

        Du tycker inte att man är lite knäpp när man kommenterar så om insidan av barns mun?
        Vad är näst, gulliga bebispenisar? Hörselgångar? Hur långt kan ni gå?

        Svara

          Nej, varför skulle man vara knäpp? Det är ju gulligt 😊 Dessutom definierar inte en sån kommentar hela personligheten 😝

          Svara

            Ungefär lika knäppt som om jag skulle prata om min katts pung som var så gullig och luddig, och dinglade mjukt mellan benen när han var en kattunge. *emoji med hjärtögon*
            Vadå, det är ju såååååå gulligt!?
            Låter inte alls helgalet… Nänä.
            Men jag kommer fortsätta följa utvecklingen av bebiskommentarerna. Det kan potentiellt bli mycket roande. Vilka andra kroppsöppningar och -delar kan kvinnor finna dögulliga.

            Svara

              Men alltså chilla lite. Du behöver inte ta det 100 nivåer längre än vad det är 😂

              Svara

              Låter som att du ger dig själv problem som stör dig så jäkla hårt vad andra delar med sig av på sina sociala medier

              Svara

                Öööh, nej. Det var ju helt uppenbarligen inte det som jag försökte säga med min kommentar. Jag följer inte Instagramkonton som stör mig, tvärtom.

                Svara

                  Henrietta…inte vin vid denna tiden..har vi ju sagt innan

                  Svara

                  Varför lägger du energi på det öht?

                  Svara

                  Ptja, varför lägga energi på någonting utom det essentiella som behövs för att hålla sig själv levande? Jag vet inte…för att jag vill, för att jag har tid över, för att jag tycker att det är roande, för att det fascinerar mig?

                  Svara

                  Och billigt vid dessutom.

                  Svara

          Alltså den tandlösa gommen är ju där otroligt kort tid. Jag är ingen babyfabtast men just den tandlösa gommen, den ägde!

          Svara

          Men herregud, det ligger ju i vår biologi att tycka att allt med sin egen bebis är gulligt. Det handlar om artens fortlevnad, inget konstigt. Sen behöver inte alla känna så, men den stora massan gör det (om sina egna barn).

          Svara

            Men det var ju kommentarerna av andra som jag syftar på, inte Cissis bilder eller kommentarer om sitt eget barn. Det är just det som jag finner så märkligt/galet/roande.
            En bild på en gallskrikande?, röd unge, där man fått hela käften ner till svalget med på bild, och utomstående kommenterar det med hjärtemojis.
            Säkert samma människor som räknar barns ålder i månader tills dom börjar skolan, ungefär.

            Svara

              Ja. När en människa med ett eget barn ser en bild på ett annat barn kan det ske att det triggar t.ex. minnen från bebistiden. De minns då kanske hur gulligt och mysigt det var på det egna barnet, och vill då uttrycka det. Perhaps.

              Svara

    Skillnaden är väl också att Bella gått ut med sin strategi om hur hon manipulerar läsarna, hur hon ljög i flera är, enligt EGEN utsago, med en helt påhittad karaktär.
    Hon överdriver och manipulerar till sin egen vinning, för att tjäna pengar. Hon har blivit påkommen med sina överdrifter och fulspel så många ggr nu.
    De borde inte ens nämnas i samma mening.

    Svara

      Ja och det var väl det just det CamCam vill betona; att Cissi till skillnad från Bella har blivit påkommen med sina överdrifter alternativt rent ljug. CamCam fick mängder av skit för att hon inte helt köpte att Bella haft en skummis på tomten och att polisen ryckte ut och visst kan det tyckas fult att överhuvudtaget misstro någon men Bella HAR bevisligen både överdrivit och ljugit förr. Inte konstigt alls att man då blir misstänksam. Cissi å andra sidan håller inte på så, därav texten om Bella i detta inlägg. Fan vad folk är tröga.

      Svara

        Fast överdrivit och ljugit har Cissi också gjort, förnågra år sedan mycket. Många här har helt missat hur hon varit. Nu framstår hon som en kämpe för kvinnor, men jag tror att de som följt det hon gjort i många år har en bild av någon som ofta överdriver och även hittar på saker, och som inte drar sig för att ljuga ihop saker. Hade Camcam följt Cissi lika länge som Bella kan jag nästan garantera att hon skulle anse Cissi och Bella som lika trovärdiga.

        Svara

          Kan du berätta vad Cissi ljugit om då?

          Svara

    Men vad har Bella med detta att göra, et blir jätteförvirrande att du drar in det. Menar du verkligen att du tror att alla ska skrika om Bella när du skriver detta inlägg om Cissi? Och även ifall några skulle göra det så är det konstigt att göra ett helt inlägg om det ifall att. Det tar bort fokus från kärnfrågan.

    Svara

    Så sjukt!!! Tycker inte heller du behöver dra in Bella inlägget.

    Svara

    Fast här har ju saken blivit rättsligt prövat och hon pekar återigen ut honom som brottslig. Det spelar ingen roll att det är sant för han är inte skyldigt strikt juridiskt. Jag kan förstå SVT att de backar och hon har ju själv satt sig i denna sits genom att eventuellt begå ett förtalsbrott.

    Svara

      Sant, tänkte inte ens på det. Hur tänker hon när hon fortsätter förtala någon som anmält henne för förtal? 🤦🤦🤦

      Svara

        Fege Fredrik förtalar Cissi också. Han utmålar henne som en lögnare och falskanmälare av våldtäkt. Om jag vore Cissi så skulle jag polisanmäla det.

        Svara

          Jag tror lika lite på båda. Dock har Cissi sagt olika saker som inte stämmer ihop med polisanmälan. Något stämmer inte där tror jag. Virtanen har nog också ändrat historian.

          Svara

            Klart att han har våldtagit henne. Det fattar ju en idiot. Men kanske inte män..

            Svara

          Nej han förtalar inte i rättslig mening. Men det gör Cissi gång på gång. Det är ett brott som hon fortsätter med trots att hon blir åtalad. Då kommer det fortsätta polisanmälas, det är ju inte konstigt.

          Svara

            Jo, FV förtalar faktiskt Cissi i rättslig mening. Ingen skillnad på så sätt, förutom att FV, förövaren, inte tålde att sanningen om honom kom fram och att han själv VALDE att dra sitt offer inför rätta. Kanske borde Cissi göra detsamma.

            Svara

              Virtanen har väl inte begått något förtalsbrott. Varför ska han då anmälas? I vilken situation?

              Virtanens yrkesliv är förstört för all framtid efter Cissis namngivning. Jag tar ingen ställning för någon av dem. Men kan konstatera att det inte är konstigt att Virtanen anmäler henne för förtal. Inte heller att åklagaren då pga misstänkt grovt förtalsbrott, väcker allmänt åtal.

              Svara

                Så här går det till i Patriarkatet Sverige: FV våldtar och drogar en mycket yngre tjej, Cissi. För detta slipper han straff helt och hållet. FV våldtar och begår sexuella övergrepp mot ytterligare x antal tjejer/kvinnor. Även dessa övergrepp mot kvinnor, slipper FV straff för. Därefter anmäler FV att Cissi har utsatt honom för förtal och för detta blir Cissi straffad i svensk domstol och får betala pengar till FV. Är det synd om FV? Nej, inte ett dugg. Han har kommit väldigt, väldigt lindrigt undan, den fege lille grisen.

                Svara

                  Fredrik Virtanen får sedan svensk public service, SVT:s Uppdrag ”Förvanskning” att göra ett tv-program om honom som ska framställa honom som oskyldig till alla de anklagelser som flera unga tjejer/kvinnor har gjort mot honom om sexuella övergrepp, våldtäkt och ner-drogning. Ett slags upprättelseprogram åt FV helt enkelt, på bästa sändningstid i ”jämställda” Sverige år 2018. Grattis till alla svenska kvinnor som via skattsedeln och tv-licensen har tvingats betala för detta manliga, patriarkala spektakel.

                  Svara

                  Ja, hur mycket mer hjälp kan misstänka våldtäktsmän få av patriarkatet Sverige, år 2018?

                  Svara

            Du menar att du tror att fege FV kommer att fortsätta att polisanmäla Cissi…?

            Svara

      Håller med dig här. Orsaken till att Cissi fått så mycket problem är ju att hon fortsätter begå (eventuella) brott trots att hon är åtalad. Det hon är anklagas för är dessutom väldigt lättbevisat eftersom det är hennes öppna uttalanden. Hon är kontroversiell just därför och jag förstår mycket väl att SVT är försiktiga speciellt nu då många medier fick kritik för förtal i samband med metoo.

      Svara

        Håller helt med om att förtal ju faktiskt är ett brott man inte kan ignorera, och fortsätta med trots åtal.

        Svara

          Man kan förtala hur många människor som helst. Så länge ingen blir kränkt nog att ta det vidare rättsligt (som Virtanen valde att göra) så händer det ingenting.

          Svara

            Njaee, stämmer inte helt. Åklagaren kan (som hänt här) välja att driva allmänt åtal för förtal i stället för enskilt. Det är inte vanligt vid förtalsbrott men kan ske om åklagaren bedömer brottet vara grovt eller att det finns ett allmänintresse. Det är alltså åklagaren som driver fallet och inte FV.

            Svara

              Ja viktigt att påpeka att det är ett allmänt åtal, inte FV.

              Svara

                Att det blev allmänt åtal är ju bara ännu ett bevis på häxprocesserna som pågår mot mäns våldtäktsoffer i Sverige, dvs kvinnor och barn. Resten av det ni skriver är rent BS. Det finns ingen åklagare som hade drivit detta utan Virtanens hjälp, påstötningar och medverkan naturligtvis. Virtanen VALDE att dra sitt offer inför rätta. Punkt slut. Det måste han stå för i alla fall, den lille fege kraken…

                Svara

                  Låt oss nu hoppas att Cissi kan få någon åklagare att åta sig fallet och väcka allmänt åtal mot FV för förtal av henne.

                  Svara

                  Men snälla.

                  Jag har i alla fall fullt förtroende för att åklagaren följer lagen och inte lyssnar till ”påtryckningar” från FV (eller patriarkatet..) i sin yrkesutövning. Det är ju knappast åklagarens fel att det STÅR i lagstiftningen att åklagaren ska driva ett förtalsmål om vissa förutsättningar är uppfyllda.

                  Om du vill klaga får du vända dig till riksdagen och be om en ny lagstiftning men skyll inte på åklagaren (eller FV) om du är missnöjd med vad som står i brottsbalken sedan typ 1972 eller liknande…

                  Svara

                  17,02 läs på om hur rättssystemet fungerar. Virtanen kan inte stöta på eller medverka på annat sätt än som målsägande då allmänt åtal väckts. Skrämmande att tro det.

                  Svara

                  17:13: Snälle lille vän, du måste väl ändå förstå att ingen åklagare tar upp ett åtal utan att någon har anmält det aktuella brottet först? Virtanen har anmält att han utsatts för brott av sitt eget våldtäktsoffer, dvs Cissi. För att FV skulle slippa stå för kostnaden att driva målet själv, blev det (mot allmän praxis) allmänt åtal istället för ett civilmål. Snacka om häxprocesser mot mäns kvinnliga offer i svenskt rättsväsende (det är tyvärr inget ovanligt). Vi skattebetalande kvinnor har alltså fått vara med och betala FV:s kalas.

                  Svara

                  17:13 och 17:28: Varför uttalar ni er om något om ni uppenbarligen har noll koll på? Ni dillar om ”allmänt åtal” i försök att försvara FVs dragande av CW inför rätta. För oss som är insatta i rättssystemet, är det uppenbart att ni inte vet hur rättsprocessen går till i Sverige. Ge er nu – ni gör bara bort er ju mer ni skriver..

                  Svara

                  17.02
                  Du skriver ”Virtanen VALDE att dra sitt offer inför rätta. Punkt slut. Det måste han stå för i alla fall, den lille fege kraken…”.
                  Virtanen gjorde en polisanmälan vilket är helt rätt eftersom han utsatts för ett brott. Han drog ingen inför rätta. Åklagaren väcker åtal, inte Virtanen (!), och i detta fall väcks allmänt åtal vilket görs i få fall när det gäller förtal, men de fallen är då vanligtvis att beteckna som särskilt grova.

                  Ingen enskild privatperson kan genom påstötningar påverka rättsväsendet!

                  Cissi är upprörd för att hon kallades till förhör bara någon eller några veckor efter födseln, och ser det som ännu ett tecken på hur dåligt kvinnor behandlas. Cissi är nog inte fullt så känd att hon kan kräva att alla inom polis och åklagarmyndigheten ska känna till hennes aktuella mående. Ska de ringa runt till alla och fråga om det passar innan de skickar kallelser? Då skulle det vara det enda polisen gör.

                  Svara

                  17.02 det är inget bevis på häxprocesser att det blev allmänt åtal. Du vet att vi har lagar och regler att följa och att det är dem åklagaren och övriga rättsväsendet handlar utifrån? FW har polisanmält. Åklagaren har tagit upp den anmälan och ämnar väcka allmänt åtal. Det kan inte FW eller någon annan styra över på något vis, herregud.

                  Svara

                  Betahanne, nu skämtar du. Du vet uppenbarligen inget om du inte vet att detta målet går under allmänt åtal. Vanligtvis gör det inte det, men i Cissis fall är brottet att betrakta som grovt.

                  Svara

                  Alla som jobbar inom svenskt rättsväsende vet att det pågår häxprocesser mot kvinnor och barn som faller offer för mäns brott. Möjligen kan detta fenomen bero på att många män anser att t.ex sexualbrott mot kvinnor och barn, inte är ett brott. Många män inom rättsväsendet, massmedia och våldtäktsmän själva förstås, beskriver nämligen mäns sexualbrott mot kvinnor och barn som ”sex”.

                  Svara

              16.51: Det är FV som har anmält Cissi för brott.

              Svara

                Absolut, men det spelar ingen roll längre iom att åklagarmyndigheten valt att gå emellan och driva målet självt. Det är det som är hela poängen med ”allmänt åtal”, FV kan dra tillbaka sin anmälan nu och bli BFF med CW & åka på semester tillsammans om han/hon vill- åklagaren driver målet på eget initiativ oavsett vad de två tycker och tänker om saken…

                Svara

                  Då är vi överens om att FV har anmält sitt våldtäktsoffer Cissi för förtal, för att hon berättade att han hade våldtagit henne. Bra. Att det drevs som ett allmänt åtal, är som sagt bara bevis på hur svenskt rättsväsende bedriver häxprocess mot kvinnor och barn som faller offer för mäns brott. De som är insatta i hur rättsväsendet inte alls fungerar för barn och kvinnor som brottsoffer, blir dock inte alls förvånade. Det är så här det ser ut i Patriarkatet Sverige. Och ytterligare att förvånas över är att inga av våra fullt jämställda svenska män 🙂 , protesterar det minsta lilla… Tvärtom så verkar svenska män ypperligt nöjda med att ganska fritt kunna våldta kvinnor och barn utan att riskera straff, dessutom kunna få skadestånd om offren berättar vad våldtäktsmännen har gjort och som gräddet på moset – får våldtäktsmännen alla rättegångskostnader betalda och klara av staten (skattebetalarna) OXÅ! Fan vad härligt att vara man och skyddas av patriarkatet, vad man än gör.

                  Svara

            Virtanen har blivit utsatt för brott, varför skulle han inte anmäla? Det är ju som att säga ”man kan våldta hur mycket som helst, så länge ingen blir kränkt nog att ta det till rätten så händer ingenting”. Man ska anmäla om man blir utsatt för brott, så är det bara. Oavsett om man blivit våldtagen eller utsatt för förtal eller rånad eller vad som helst. Viktigt att anmäla!

            Svara

              Förvånande är detta, eftersom ingen grund för åtal mot CW föreligger. Virtanen är en offentlig person som jobbade för vad vi brukar kalla den tredje statsmakten – massmedia. Som krönikör på en utav våra största tidningar utgav han sig dessutom för att vara feminist, alltså för jämställdhet mellan kvinnor och män (!). Det ligger definitivt ett allmänintresse i CW:s uppgifter om FV och de är dessutom sanna. Därför kan hon inte heller dömas till ansvar enligt svensk lag. Nog för att svenskt rättsväsende är en manlig lekstuga men det skulle förvåna mig mycket om Virtanen kommer nånvart med detta.

              Svara

                Problemet är ju att hon inte har bevis för sina påståenden. Om hon får rätt i detta betyder det att i framtiden kan vem som helst anklaga vem som helst för vad som helst offentligt, utan att komma med bevis. Och det blir väldigt problematiskt. Utan att ta ställning till om hennes påståenden stämmer eller inte så hoppas jag att hon fälls, för jag vill inte leva i ett samhälle där förtal ska vara lagligt.

                Svara

                  Ida: Det är ingenting som skiljer sexualbrottslingar från andra brottslingar. Man kan anklaga vem som helst, för vilket brott som helst. Inget konstigt alls. Det sker hela tiden, t.ex bland politiker och andra offentliga personer. Det är alltså inget ”specialfall” här. Virtanen är en offentlig person på en maktpost i samhället och det ligger absolut i allmänhetens intresse vad han har gjort. Av den anledningen har jag svårt att tro att han kommer någonvart med anmälan mot CW.

                  Svara

                  BetaHanne: det låter lite som att du bagatelliserar brott som kan ge två års fängelse (vilket är vad man riskerar om domstolen finner att man är skyldig till grovt förtal). Det är inget som ”sker varje dag” och det är skillnad på att förtala en person (det är brottsligt) och tycka illa om/inte hålla med en person i en offentlig debatt (det är inte brottsligt).

                  Jag tar inte ställning, men, om åklagare väcker åtal så kommer domstolen bli tvungen avgöra. Det finns flera personer som redan påpekat för dig att vi har att göra med ett allmänt åtal här, ingen enskild stämningsansökan.

                  Svara

                  Betahanne, det är skillnad på förtal i dagligt språk och förtal i juridisk mening. Eftersom det är väldigt ovanligt att åklagare väcker allmänt åtal vid förtalsmål är detta ett lite speciellt fall.

                  När det gäller förtal och grovt förtal kan särskilda skäl för allmänt åtal bland annat vara att det varit fråga om:

                  -stor spridning av särskilt integritetskränkande uppgifter av sexuell art om en utpekad person eller
                  -stor spridning av uppgifter om att en person ska ha begått mycket allvarliga brott.

                  Stor spridning kan betyda att uppgifterna spridits på internet, eller att man på något annat sätt – till exempel genom en tidningsannons – spridit uppgifterna till många personer. Det kan också innebära att man särskilt spridit uppgifterna, via sms eller andra medier, till personer som är bekanta med den utpekade personen.

                  Detta stämmer in helt och hållet på de uppgifter Cissi gått ut med.

                  Svara

                Hmm.

                Man har inte rätt att förtala offentliga personer som påstår sig vara/alt/är feminister och jobbar för media/tredje statsmakten- mer än man har rätt att förtala personer som jobbar inom vården eller på konsum och inte kallar sig feminister.

                Det är viktigt att inse att FV inte driver det här målet utan att åklagaren gör det. FV är säkert glad över det och CW mindre glad men hur de känner inför åklagarens beslut är helt betydelselöst, rättsväsendet måste följa de lagar som finns.

                Svara

                  Vet inte varför du 09:51 tycker att du har något nytt att komma med? Det du skriver om att förtal är olagligt (i vissa avseenden), känner vi alla redan till. Dock finns det undantag. Den som har ”förtalat” någon KAN inte, och SKA inte, alltid dömas till ansvar. Av diverse olika skäl (som du själv uppenbarligen får läsa på mer om). Min bedömning är densamma som några av de andras, här i kommentarsfältet, dvs att Virtanen inte kommer någonvart med sitt tilltag mot Cissi, då flera skäl talar för att CW inte ska, eller kan, dömas till ansvar.

                  Svara

      Jag köper att man kan tycka det. Jag tror till och med att Cissi själv köper det. Men det är ju inte det som är problemet här! Återigen görs ett strukturellt problem till en individfråga! Problemet är ju hur SVT som så många andra använder olika måttstockar för män och kvinnor! FLERA män har på samma sätt varit anklagade, anmälda, till och med redan dömda och har ÄNDÅ fått vara med i SVT.

      Svara

        Jag tänker att man måste jämföra de fall som hänt samtidigt. Har männen du tänker på fått fortsätta nu efter metoo och efter all kritik mot media som kom efter metoo? Allt är så färskt så ja tror de måste vara extra försiktiga nu.

        Svara

          Anders Borg senast på valnatten?

          Svara

            Blev han åtalad? Nej. Blev Cissi det – ja. Och förmodligen döms hon också.

            Svara

            I hans fall handlade det väl endast om lösa rykten och ingen som ens kom fram och anmälde då polisen efterlyste vittnen, så förundersökning lades ner. Så har han väl också faktiskt tagit ansvar, alltså inte fortsatt visa könsorganet på fester efteråt. Cissi har ju som sagt bara fortsatt göra det hon anklagats för.

            Svara

            Va? AB har väl aldrig begått ngt brott? Dåligt beteende på fest, visst (?) men hur platsar han ens i diskussionen? Varför skulle han inte kunna vara med i SVT?

            Svara

              Näe förstår inte heller varför opassande uppträdande på en fest som han besöker som privatperson, ska jämföras med någon som åtalats för brott. Det har inget med varandra att göra.

              Svara

        Nu är väl inte den tidigare högerregeringens finansminister, kvinnohataren och fyllot Anders Borg åtalad för något men jag satte i alla fall kaffet i halsen när han var inbjuden till SVT för att kommentera valet. Sen har vi horkarlen Littorin som också får synas i media med jämna mellanrum. Tja, män kommer undan med det mesta. Sen bedriver de häxprocesser mot kvinnor som de har gjort illa.

        Svara

          Det går inte att jämföra olämpligt beteende på en privat fest med att begå brott och fortsätta med det trots att åtal väntar.

          Svara

            Fast hans olämpliga beteende var ju trotts allt brottsligt.

            Svara

              Nej. Det var det inte. Varför åtal aldrig väcktes (i hans fall).

              Svara

                Det är brottsligt att t.ex tafsa andra män mellan benen. Som vår f.d alliansregerings finansminister Anders Borg gjorde.

                Svara

    Så galet onödigt att blanda in Isabella i denna diskussionen. Nu hamnar ju massa fokus på henne istället, kunde du inte räkna ut det själv? Hade varit bättre att inte lägga till det där överhuvudtaget.

    Svara

      Vad nog just det hon räknande ut. Strategi.

      Svara

    Är så trött på denna människan och hennes idoga försök att hålla sig aktuell.

    Svara

      Jag lägger dövörat till när hon vill ha sympatier för att hon blivit anmäld. F har all rätt att anmäla henne för förtal och åklagaren borde ta upp det, klockrent fall. Men att hon blir behandlad som hon beskriver är inte okej

      Svara

      Vadå hålla sig aktuell?! Det är inte direkt så att hon själv valt denna situationen. Är det hennes eget fel att hon blivit våldtagen eller hur resonerar du nu egentligen???

      Svara

        Om nu så var fallet, vilket jag inte tror.
        Men jo, hon har försatt sig i denna situationen själv.

        Svara

          Har hon ljugit i flera år för att hålla sig aktuell då menar du? Hon skrev om det för flera år sen utan att nämna hans namn och hon har vad jag vet inte ändrat sin historia. Vad är det för fel på folk som tror att kvinnor ljuger om övergrepp för att få uppmärksamhet och förstöra för honom? Vem skulle frivilligt utsätta sig för de trakasserier och hot som en kvinna alltid tvingas ta emot när hon berättar?

          Svara

            Se Emma 12:22 lite längre ner, hon sammanfattar det hela rätt bra.

            Svara

        Cissi har talat ut i media extremt många gånger om massor av saker som ”drabbat” henne. Det var från början ett sätt att bli känd.

        Svara

          Har Cissi gjort DET….?? OMFG….??? Kill her!!
          🙂

          Svara

    Jag vet inte vilket samhälle ni vill ha, men Cissi står tyvärr inte över lagen hur mycket hon än vill och hur många likes hon får. Juridisk prövning trumfar magkänsla – dvs även om vår magkänsla säger att saker har skett ska SVT ska agera utifrån den rättsliga bedömningen.

    Svara

      Men anmälan mot Cissi är korrekt. Hon borde bli åklagad för det. Men kan svt bete sig så för det? Om jag inte minns fel gick det kanon att till och med ha chefer som lite fint fick avgå i smyg när metoo drog igång

      Svara

        Nej, jag tycker inte att Cissi ”borde” bli åtalad för förtal. Det finns massor av människor som dagligen blir utsatta för förtal men inte alla väljer att göra som Cissis förövare F.V, dvs ta det rättsligt.

        Svara

          Blir man utsatt för brott ska man anmäla.

          Svara

          Det går under allmänt åtal, dvs åklagaren driver det så i vissa särskilda fall ofta då brottet är att skatta som grovt.

          Svara

            16:59: Det krävs en anmälan av brottet naturligtvis. Vem anmälde Cissis ”brott” om inte fege lille Fredrik?

            Svara

              Verkar som att folk blandar ihop enskilt och allmänt åtal här.

              Ta misshandel tex. Kräver ingen anmälan utan åklagaren ska väcka åtal (”allmänt åtal”) om hen tror det leder till fällande dom oavsett om det finns en anmälan eller ej.

              Förtal faller normalt under enskilt åtal. Dvs den som känner sig förtalad stämmer och åklagaren driver inte fallen. I just detta fall har åklagaren valt att ta över fallet (”allmänt åtal”) efter att en individ stämt. Då spelar det ingen roll längre vem som/inte anmälde. Så ska åklagaren göra om hen bedömer att brottet är grovt eller att det finns allmänintresse, staten tar alltså över individens åtal. Det har inget med de involverade personerna att göra utan regleras i lag.

              Svara

              Det är klart att man ska anmäla brott. Det har inget med feghet att göra. Du vet inte vem som talar sanning. Skulle inte Cissi ha anmält honom för att det är fegt att anmäla? Ingen av oss vet vad som hände.

              Svara

                Klart att det är en feg man, som våldtagit och sexuellt förgripit sig på x antal kvinnor men själv sluppit undan straff för alla sina brott (vilket de flesta våldtäktsmän gör i Sveriges domstolar) men som sedan anser sig själv ha blivit utsatt för ”förtalsbrott” när offret berättar, polisanmäler en av kvinnorna som han våldtagit och drogat, kräver och FÅR skadestånd. Brottslingen slapp undan straff, ett av hans kvinnliga offer blev istället dömd i domstol, fick betala skadestånd till sin våldtäktsman och skattebetalarna fick betala Virtanens rättegångskostnader. Manlig ”logik” antagligen? Men jag förstår att män är nöjda med läget. Ni, fega uslingar, är värda allt beskydd som staten kan ge er.

                Svara

                En våldtäktsman som sluppit straff för sina brott, som får statens hjälp med att driva ett förtalsmål mot ett av sina offer, som slutar med att ett av hans kvinnliga offer blir dömd i domstol och får betala skadestånd till sin våldtäktsman, är en mycket feg man. Som verkar tillsammans med lika många fega män inom rättsväsendet. Detta är tyvärr inget ovanligt scenario hos svensk polis eller i svenska domstolar. Kanske beror det på att svenska män anser att sexualbrott mot kvinnor och barn, inte är ett brott? Det kanske bara är ”sex” för män?

                Svara

                Alla normalbegåvade människor vet att Cissi och de andra kvinnliga vittnena talar sanning om Virtanen. Alla vet också att män är fega ynkryggar i allmänhet och att Virtanen är en feg ynkrygg i synnerhet. Det går lätt att våldföra sig på kvinnor och barn men många män har inte modet eller stake nog, att sedan stå för vad de har gjort. De är mest ledsna över att ha blivit avslöjade, vägrar ta ansvar för sina handlingar och skyller istället ifrån sig på sina offer. Det gör svenskt rättsväsende också.

                Svara

                  Vilka är de andra kvinnorna? Vad utsattes de för? Har de ens anmält eller bara uttalat sig anonymt?

                  Nej alla normalbegåvade vet inte att Cissi talar sanning. Ingen utom de två inblandade kan veta den.

                  Svara

                  Du är inte normalbegåvad, helt enkelt. Beklagar.

                  Svara

      Jag köper att man kan tycka det. Jag tror till och med att Cissi själv köper det. Men det är ju inte det som är problemet här! Återigen görs ett strukturellt problem till en individfråga! Problemet är ju hur SVT som så många andra använder olika måttstockar för män och kvinnor! FLERA män har på samma sätt varit anklagade, anmälda, till och med redan dömda och har ÄNDÅ fått vara med i SVT!

      Svara

      Vilken rättslig bedömning då?

      Svara

        Att det är nära åtal gissar jag

        Svara

    Fy fan för dig som ställer två kvinnor mot varandra på det här sättet. Snacka om att gå patriarkatets ärenden. (Ja varsågoda alla dårar här i kommentarsfältet att kalla mig vänstertrollradikalefeminist och så vidare. Det är tack vare mig och de som gått före mig som du tillåts rösta, äga egendom, ha ett jobb och inte längre vara livegen)

    Svara

      Är du runt 100 år? Stod du på barrikaderna i början av 19-hundratalet?
      Fascinerande.

      Svara

        Missade du ”de som gått före mig” ?

        Svara

          Han, 12:10, läste för slarvigt….. De brukar göra det, män, när de blir alltför känslosamma och skriver i affekt.

          Svara

      Haha, snacka om att sätta sig på höga hästar!

      Svara

      Nej, det är nog inte tackvare dig kvinnor hR rösträtt 😝 sitt ner i båten nu

      Svara

      Men lägg ner med det där tjafset! Det är fullt möjligt att jämföra kvinnor, deras beteenden och att kritisera dem.

      Svara

        Vi skulle komma mycket längre i världen om det vore fullt möjligt att jämföra män, mäns beteenden och att kritisera män. Finns inte så mycket allvarliga saker att kritisera världens kvinnor för. Kvinnor och barn är inget samhällsproblem. Som män är. Ett gigantiskt samhällsproblem.

        Svara

      De som gick före dig och bla kämpade för rösträtt var liberaler.

      #teamcissi

      Svara

      Och så undrar folk (och det som förvånar mig mest är att svenska kvinnor undrar) varför i hela friden feministerna fortfarande behövs….? Wake up, säger jag bara. Detta är bara början av vad patriarkatet har i beredskap för svenska kvinnor.

      Svara

    Du behöver läggas in på rehab för att bli av med Bella från din hjärna. Varför blandar du in Bella i något såhär viktigt??? Det är DU som drar saker mot Bella och gör att hon är konstant aktuell, inte vi.

    Synd att Cissi inte fokus. Vi får ge henne det istället. Om åklagaren tar upp det som grovt förtal så är jag helt med på det, hon har gjort sig skyldig till förtal. Men hur kan svt osv hålla på såhär??? Redan i absolut första inlägget där Cissi berättade så skrev hon att hon visste om att hon begick förtal. Alla visste. Men då gick det bra att skriva om henne och hylla henne. Tjäna lite extra pengar på hennes story. Nu trampar de på henne? Herregud. Och den skiten ska vi betala för

    Svara

      Jag backar Cissi till 100% – det är den enda viktiga jag vill få fram i det här inlägget! Mot Virtanen, mot SVT, mot alla som inte tror på henne.

      Svara

        Och ändå handlar nästan hela din egna text om Bella? Backar du Cissi så skriv ett inlägg om Cissi

        Svara

          Eftersom jag inte tänker hålla på och svara på en massa kommentarer så förekom jag exakt det som alltid kommer i mängder så fort jag backar Cissi. ”VARFÖR TROR DU PÅ CISSI MEN INTE PÅ BELLA?” Så jag förekom det helt enkelt. Cissi vet att jag backar henne och nu vet ni också det. 🙂

          Svara

            Fast det är ju tackvare den texten du la till som du får en massa kommentarer om Bella nu. Det hade med största sannolikhet sett helt annorlunda ut i kommentarsfältet om du inte börjat försvara dig angående Isabella i ett inlägg som inte skulle handla om henne ens.

            Svara

            Du gjorde alltså ytterligare ett ganska elakt inlägg om Bella, för att bevisa att du står på Cissis sida? 🤔

            Svara

            Varför skulle du får en massa kommentarer om att du tror på Cissi men inte Bella?! Det där tror du inte ens på själv, det är ju bara en bortförklaring för att du ville skamma Bella i ett inlägg som många läser, som når ut till många, även till media. Fy Camcam skärp dig! Skäms!! Nog för att det alltid blir kommentarer om Bella i varje inlägg eftersom många är så nyfikna och besatta av henne MEN just i detta inlägg har jag svårt att se att någon endaste skulle skriva om Bella eller tänka varför tro på henne men inte henne – Nej det var långsökt.. men smart där att få smutskasta Bella. Och så blev det ju en massa kommentarer om Bella ist. Din förklaring faller platt, pinsamt. Du kan ju backa Cissi ändå, du behöver inte smutskasta Bella för att backa Cissi, eller hur. Men även Cissi ogilllar ju Bella och du kanske samlade lite pluspoäng hos Cissi genom Bella-dravlet.

            Svara

            Men.. du svarar ju på kommentarer?! ”Eftersom jag inte tänker hålla på och svara på en massa……” Går det inte att backa Cissi utan att smutskasta och misstro Bella?! Du kan ju backa Cissi ändå. Pinsamt dålig förklaring…

            Svara

      Kanske för hon sitter på mer fakta om Bella än oss!

      Svara

        Nej det gör hon inte, och även om hon satt på fakta så vad hade det hon skrev om Bella att göra i detta viktiga inlägg om Cissi?! Camcam ville insinuera, smutskasta och få folk att tro att Bella skulle ha hitta på ett överfall. Förstår du inte det så, ledsen, men då är du naiv och korkad.

        Svara

    Snälla gör om inlägget Camilla! Dra inte in din konflikt med vissa läsare kring Bella i det här viktiga inlägget som är på sånt stort allvar för Cissi.

    Svara

      Uppskattar att du ändrade inlägget! 🙏🏻

      Vad som har hänt vet bara Cissi och Fredrik och ord står mot ord. Men jag har svårt att tro att man hittar på något som inte är till någon personlig fördel. Där resonerar precis som du Camilla.

      Men SVTs roll i det hela är fullständigt förfärlig och jag mår på riktigt dåligt av hur illa de har behandlat Cissi samt över hur okonsekventa de är i sin behandling av kvinnor och män.

      Scrolla ner en liten bit på guardian (the guardians) Instagram, det finns ett klipp där om sexism på US Open som är väldigt talande om orättvis behandling av kvinnor jämfört med män.

      Vad som

      Svara

        Klart att Cissi talar sanning. I princip alla våldtäktsmän ljuger dock om vad de har gjort – det är mer eller mindre standard i de få polisförhör, och de ännu färre rättegångar, som de tvingas in till.

        Svara

    Cissi har varit väldigt mån om att ha anledning att synas i media. Efter sin one hit wonder film talade hon ut om hur hemskt och jättejobbigt det var att bli helt bortglömd av media. Som om hon inte fanns längre när inga fler erbjudanden kom. Det var en hel artikel om hur otroligt hemskt det var i Aftonbladet.

    Därefter talade hon ut om väldigt många olika saker hon drabbats av hela varvet runt i all media. Det var ung och alkoholist ( som hon nu tydligen aldrig varit), destruktivt leverne, glutenintolerans (inte längre), laktosintolerant, lchf-frälst, gallsten av lchf- livsfarligt med lchf, 15-talet olika kampanjer som ”prata om det”, ”våga anmäl” mfl mfl mfl, och när det inte funnits något eget att tala ut om- angripa kända personers åsikter offentligt. Allt detta gjorde hon innan hon blivit mer känd, och alltid kontaktade hon media för att få synas. Sedan har det fortsatt i samma stil om än i betydligt lugnare tempo då hon nu blivit känd.

    Jag tar ingen ställning om vem som har rätt. Flera avgörande uppgifter hon tidigare gått ut med stämmer dock inte med fup:en. Tror på henne och V lika lite tyvärr.

    Så något att vinna på att ha mer att tala ut om hade hon i allra högsta grad på den tiden. Hon har talat ut om övergreppet väldigt många gånger i olika mediala sammanhang innan Metoo, innan hon var mer känd. Sen talade hon nu ut igen om det nu vid Metoo för jag vet inte vilken gång, och la nu även till hans namn.

    Att påstå att det inte finns någon anledning håller inte. Och att du Camcam påstår att du alltid trott på Bella är väldigt märkligt. Du har givit det absolut motsatta intrycket i dina inlägg.

    Svara

      Jag tänker som du Emma. Följt Cissi från Tjenare kungen-fimen, och hur hon försvann från offentligheten efter den. Att kontakta Aftonbladet så att de kan skriva om hur superduperdåligt hon mått när hon inte fick fler jobb i offentligheten, är desperat minst sagt. De följande åren var ju ett crescendo av att ”tala ut i media” om precis allt hon kunde komma på. Allt för att bli mer känd. Hon fortsatte i samma stil i flera år. Hon hade alltså då ett skäl prata ut otroligt många gånger överallt om övergreppet, för att få fortsatt mediautrymme och bita sig kvar, eftersom hon mådde så däligt av att ljuset över henne slocknat.

      Svara

        Måste bara fråga – hur vet ni att hon själv ringde upp AB för att be de skriva artiklar om henne? Många gånger ringer tidningarna upp alla möjliga sorters kändisar för att hitta saker att skriva om. Vet inte om hon även hade en blogg på den tiden och att de skrev artiklar om vad hon tog upp där. Är bara nyfiken…

        Svara

          Haha nej jag har aldrig kontaktat en tidning och bett dom skriva om mig. Jo! När det handlat om viktiga välgörenhetsprojekt jag varit involverad i. Men det har tidningar tyvärr sällan särskilt stort intresse av att skriva om.

          I övrigt: spännande att det finns två plaster på nätet där misstron mot sexbrottsoffer är såhär stor – på Flashback, och här i BBs kommentarsfält. Många som ”vet” mycket. Saker jag själv inte visste, om mig själv. Grattis till Saida-gåvan! Önskar att jag hade en likadan synsk förmåga.

          Svara

            Stå på dig Cissi. Vi är många systrar som backar dig. Den snoppiga, antifeministiska ohyran från Flashback har hittat hit och låtsas att de är kvinnor som skriver. Inget att bry sig om. Bara de vanliga småpittiga, kvinnohatande och rasistiska nät-lobbyisterna, vars avsikt är att försöka hjärntvätta folk på nätet.

            Svara

            Vad visste du inte menar du Cissi?

            Du kan inte generalisera så grovt och påstå att det finns en ”misstro mot sexualbrottsoffer” här. Finner ingen misstro mot sexualbrottsoffer här, dock finns det många som inte vet vad som hände i ditt fall mellan dig och FV, (för det kan ingen utomstående veta), och som därför inte tar någon sida, eller bådas sida. Du kan inte anklaga dem för att misstro, och verkligen inte generalisera och säga sexualbrottsoffer.

            Svara

              M 23:30: Du är väldigt ovetande om samhällsklimatet och klimatet inom rättsväsendet, om du påstår att det inte finns en misstro mot kvinnor och barn som faller offer för mäns brott. Sätt dig in i saker och ting, innan du tvärsäkert börjar uttala dig om saker och ting.

              Svara

                Eh, anonym skrev om misstro mot sexualbrottsoffer i detta kommentarsfältet, inte inom rättsväsendet.

                Håller med anonym 2330 om att ingen annan än CW och FW vet vad som hände, och att ingen kan beskyllas för att misstro Cissi, eller som Cissi påstår, alla sexualbrottsoffer, för att man inte tar någons sida.

                Polisen behöver få betydligt mer resurser och utveckla nya arbetssätt mot sexuellt våld och gå ut med informationskampanjer gentemot allmänheten om vad man om möjligt kan göra för att inte förstöra bevis om man utsatts för sexuellt våld (som att larma polis direkt, uppsöka vård omgående, inte duscha innan undersökning osv). Stora konton på instagram kan försöka påverka på riktigt, istället för att om och om igen skriva upprörda inlägg om hur dåligt polis och rättsväsende fungerar. Det hjälper inte.

                Svara

                  Nu är det fakta att svenskt rättsväsende fungerar väldigt dåligt för kvinnor och barn som faller offer för mäns brott. Det är i princip riskfritt för män att våldta kvinnor och barn i Sverige idag. Det är ytterst, ytterst få (skrämmande få) anmälningar som leder till något som helst straff för männen. Det ser likadant ut när det gäller t.ex mäns kvinnomisshandel. Det brister hos polisen och det brister också i domstolarna, där kunskapen är skrämmande bristfällig och patriarkala vanföreställningar om t.ex kvinnor och kvinnlig sexualitet genomsyrar allt.

                  Svara

                  Det är sällan det finns fysiska bevis på våldtäkt och andra övergrepp. Ofta säger mannen också att sexet var frivilligt, så en undersökning som ger bevis på exempelvis DNA är tyvärr inte så mycket att komma med då man ska bevisa att sexet inte var frivilligt

                  Svara

                  Vet du varför det sällan finns bevis? För att offret mår dåligt och duschar eller inte vågar anmäla och göra rape-kit undersökning. Några stora skäl iallafall. Vore bra att medvetandegöra vikten av att direkt polisanmäla osv. Håller med om att detta bör kommuniceras tydligare till allmänheten.

                  Givetvis är det svårt att tänka rationellt i en sån situation, men om det finns i bakhuvudet så kanske iallafall några fler fälls för sexualbrott. Det är något att jobba mot!

                  Svara

                  Det räcker inte. Offret måste även bevisa att våldtäktsmannen hade UPPSÅT att våldta. Rättsväsendet lägger alltså ansvar på alla våldtäktsoffer att bevisa att deras våldtäktsmän faktiskt FÖRSTOD att de våldtog. Om offren inte kan bevisa att våldtäktsmännen förstod att de våldtog, att våldtäktsmannen inte förstod att ”sexet” inte var frivilligt, frias våldtäktsmännen. Jämför med att man som rånoffer skulle behöva bevisa i rätten, att rånaren verkligen förstod att han rånade en? Det kan ju vara så att rånaren trodde att man gav honom pengarna i gåva. 🙂 Svenskt rättsväsende är ett skämt.

                  Svara

                  Nej, för att det är svårt att bevisa våldtäkt genom fysiska bevis. Ofta är båda överens om att samlag skett, men en säger att det var frivilligt och den andra håller inte med . Då är det svårt att bevisa med hjälp av DNA eller sperma

                  Svara

                  Anonym: 09.05. Uppsåt krävs för en mängd brott (även rån och stöld har jag för mig), det gäller alltså verkligen inte bara ett grovt brott som våldtäkt.

                  Svara

                  ”Hos de flesta våldtäktsoffer påvisas inga säkra genitala skador. Skador i och om­kring könsorganen eller analområdet ses hos endast cirka 20 procent av offren,med framför allt svullnad och ytliga skador på slemhinnor och den perianala huden. Rodnader i dessa områden är vanligare än så, men bedöms vanligtvis som ospecifika fynd och kan inte skiljas från sådant som uppkommer vid frivilliga samlag.Hos ett fåtal är dock de genitala skadorna allvarligare, till exempel perforation av slidan eller ändtarmen eller skador på de inre könsorganen. Sammantaget uppvisar ungefär hälften av offren för våldtäkt kroppsskador. Dessa ses framför allt på armarnaoch låren och består av blåmärken och rivmärken som uppstått då offret försökt värja sig.”

                  HANDBOK Nationellt handlingsprogram för hälso- och sjukvårdens omhändertagande av offer för sexuella övergrepp – Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK)

                  Svara

                  Vid en undersökning letas det inte enbart efter skador, utan även dna. Om hälften av alla har skador som du skriver är det ju viktigt att de dokumenteras.

                  Svara

                  Ja, jag skrev om DNA. Och igen, det hjälper inte att hitta DNA när båda är överens om att samlag skett. Och det är hälften av undersökta våldtäktsoffer, inte offer generellt. Majoriteten av våldtäkter sker inte genom fasthållning eller att offret försökwe värja sig

                  ”Att skador inte uppstår vid sexuella övergrepp beror bland annat på den reflexmässiga stressreaktion som ofta inträder hos offret. Den akuta stressreaktionen vid trauma styrs från de delar av hjärnan som svarar för basala överlevnadsfunktioner. Om faran går att undvika inträder en rad aktiverande fysiologiska reaktioner som syftar till kamp eller flykt. Effekten blir bland annat att blodtrycket stiger, pulsen ökar och att en omfördelning av kroppens energiförsörjning sker. Uppfattas faran som oundviklig eller övermäktig blir reaktionen den motsatta. Då sker en hämning av dessa fysiologiska reaktioner och individen blir paralyserad.” Också NCK

                  Jag säger inte att det är lönlöst att bli undersökt. Men varken eventuella skador eller DNA bevisar att våldtäktsmannen hade uppsåt

                  Svara

                  Cissi tillfrågades i UG om hon upplevde att det varit något som var fel i rättssystemet i hennes fall. Cissi svarade då ett klart och tydligt nej.

                  Någon vecka senare skrevs långa inlägg om hur dåligt rättssystemet behandlat henne och hur synd det var om henne. I UG sa hon inget om det, förmodligen för att hon visste att hennes argument inte höll.

                  Svara

            Fast Cissi, du har faktiskt kontaktat iallafall en tidning för längesen om annat än välgörenhetsprojekt.

            Svara

              Och det är viktigt att ta upp.. För att? Blir hon mer skyldig angående förtalet om hon hört av sig till tidningar för att synas för fler herrans år sen? Kanske det var nåt viktigt? Om inte, så för henne var det. Dessutom så ser vi ju alla vad hon brinner för, att synas och höras för att bryta denna tystnad! Hon kör en jävligt viktig kamp. Sen har alla åsikter som inte alla håller med om, det är inget omänskligt? Vi har alla våra drömmar, med olika karriärer och passion. Tycker det är lite lågt att sitta och döma nån för att vilja synas angående nåt såhär grovt som sker nu! Var ger det mer vikt i sak frågan?? Ska vi dra upp alla människors mål och karriär om man för en sekund SJÄLV inte ser människan trovärdig?? Påriktigt?! Och i detta fall, när hon v å g a r berätta det som hänt henne. Trots hot, och förminskningar plus kränkningar från både myndigheter och människor runt om. De som varit med om ett övergrepp är dom som förstår, hur vi är lärda att tystas av alla runt oss, ”kanske det var mitt fel alltihopa.. eller kanske jag gav signaler till honom att det var okej för honom att göra det han gjorde” eller också ”kanske jag överreagerar nu” ja alla dom känslorna och tankarna dygnets alla timmar. Att vi ännu 2018 sitter och dömer och aggressivt går emot kvinnor, för att dom stackars männen kommer fram i dagsljuset med det som gjort och utsatt kvinna efter kvinna! Hur skulle det kännas för dig om din anmälan efter att du blivit drogad och våldtagen tystas och läggs ner direkt? Du blir kränkt, förminskad, brist på ”bevis” etc, etc. Därtill ännu knepigare med en ”känd” man med kontakter överallt. Det är vågat, och jag är tacksam att cissi tar och tog denna striden! För även om ni på nåt vridet vis ser det som nåt Cissi gjorde själviskt för att ”synas”, så tog Cissi striden fram mot sanningen automatiskt för alla kvinnor som någonsin blivit drabbade, och drabbas. Dessutom tycker jag det är riktigt sjukt att man tror en kvinna skulle med ro och glädje orka kämpa (höggravid dessutom) mot anmälningar, hot och spam, av folk som blivit provocerade. Av män som känner sig obekväma när nån, en kvinna dessutom tar fram skiten för alla att se. Och sätta sig i UG och fortsätta fightas för sin och alla andra kvinnors rättigheter för att visa öppet vad som skett och sker för oss hela tiden, våldtäkt efter våldtäkt. Dagens melodi.. Trovärdigheten där är redan stark om man lite tänker efter. Också är det sorgligt att kvinnor än idag går männens ärenden, och inte tror på en kvinnas utsatthet för att hon enligt dig är lite ”högljudd och konstig”.. Och att hon ännu idag får allt i sitt ansikte om att hon ljuger och hittar på, och att det är så synd om den som skadat alla dessa kvinnor för livet. Fantastiskt..

              Svara

                Men varför detta generaliserande? Cissi är en person, inte alla världens kvinnor. Jag är ledsen, men har svårt att tro på henne då hon hon under de senaste 10 åren gett mig ett intryck som gör henne mindre trovärdig. Lögner, påhittade fakta, ett enormt behov av att synas i media. Därtill kommer olika uppgifter från Cissi angående ett av brotten hon anklagar Virtanen för.

                Svara

                  Detsamma gäller för Virtanen. Lögner, påhittade fakta, ett enormt behov av att synas i media, olika uppgifter, massivt drog- och sexmissbruk, maktfullkomlighet, kvinnohat, sexuell fallenhet för mycket yngre tjejer. PLUS att Cissi inte är ensam – det finns ett åtskilligt antal andra tjejer som vittnat om samma sak när det gäller Virtanen. Om man tror att CW och alla de andra tjejerna ljuger och FV talar sanning, då kan man helt enkelt inte vara riktigt sund i huvudet.

                  Svara

                  09.13. Att någon inte tror på just Cissi som genom sin karriär ljugit friskt om allt möjligt, är inte konstigare än att någon inte tror på Bella.

                  Svara

                  09:13: Man kan välja att inte ta ställning. Det som stör mig i den här debatten är att många tänker så himla svartvitt. Det att man inte direkt köper allt Cissi säger betyder inte automatiskt att man säger att FV talar sanning. Jag var inte där, jag har aldrig träffat dem, jag har ingen aning vad som hände, varför skulle jag då gå och bestämma vem av dem som har rätt? Jag kritiserar Cissis beteende nu efteråt iom att hon om och om igen gör sig skyldig till (eventuellt) förtal trots åtal, samt att hon förvränger vissa sanningar så att det ska se ut som att hon blir sämre behandlad än hon egentligen blir. Men det betyder inte att jag tror FV är oskyldig och att hon ljuger. Jag tar helt enkelt inte ställning.

                  Svara

                  Och alla lögner stämmer alltså? Du är helt hundra säker på det? Att det inte är så att du inte gillar henne som person som får dig att inte tro henne? Och om hon haft en åsikt som inte stämmer, gör inte automatiskt att denna sakfrågan inte stämmer. Ingen icke utsatt kvinna skulle orka fortsätta kämpa framåt på detta viset! Ingen icke utsatt skulle riskera att bli förtalad, om det verkligen inte skett. Varför hon fortsätter stå på sig är ganska klart för att folk fortsätter gå emot henne och tysta henne, och hon vill bryta det. Främst för att hon är kvinna, och för att det varit så länge sen våldtäkten skedde, för att UG gjordes och fick henne att se ut som den som var förövare, och för att kvinnor där också inte VÅGADE vittna för att inte själv hamna i ett helvete som oftast uppstår när kvinnor försöker komma fram med det som verkligen hänt.

                  Svara

                Hey sister, ingen här har skrivit att det är synd om FW.

                Emma ovanför har helt rätt i allt hon skriver. Cissis beteende, framförallt för en del år sedan, har inte varit förtroendeingivande. Precis som Camcam inte tror på Bella så tror många inte på mycket av det Cissi säger. Men förstår att de som börjat läsa Cissis ig kanske senaste året inte inte vet hur Cissi varit tidigare.

                Jag fattar inte varför Cissi drar in alla kvinnor i detta. Jag har så gott som inget förtroende för Cissi, men det betyder givetvis inte att jag inte har det för någon annan!

                Svara

                  Den som aldrig har ljugit om någonting i sitt liv, räcker upp en hand…? Nej, tänkte väl det och om vi skulle gå på det, skulle ingen människa någonsin bli trodd, angående ett jävla skit… Särskilt bra på att ljuga är män, och då i synnerhet män som anklagas för t.ex sexualbrott mot kvinnor och barn. De ljuger nästan alltid för att skydda sig själva och för att undkomma straff för sina handlingar. Virtanen har all anledning att ljuga om vad han har gjort. Cissi och alla de andra tjejerna har ingen anledning alls, att ljuga om vad Virtanen har gjort. Som någon skrev ovan – den som tror att Virtanen talar sanning och att alla tjejerna som vittnat om att han har våldtagit, drogat och förgripit sig på dem ljuger, måste sakna allt sunt förnuft.

                  Svara

                  Kan du berätta lite mer om alla tjejerna som blivit våldtagna och drogade. Var det ens någon mer som sa sig ha blivit våldtagen? Varje fall är unikt. Bara för att man inte tror på en person, så är det inte så att man inte tror på andra. Vad jag kan se är det ingen här som uttalat sig i positiva ordalag om V. Man kan ha svårt att tro på Cissi för att hon har sänkt sin trovärdighet rejält genom lögner och hittepå, och samtidigt tro lika lite på V. DEt ena utesluter inte det andra.

                  Svara

      Vart har du fått information om att hon inte har celiaki längre, och vart har du fått information om att hon inte haft alkoholproblematik?

      Svara

        Jag är känslig mot gluten, får skitont i magen. Men har det inte på papper pga inte pallat ta blodprov. Kanske råkat säga att jag har det bekräftat av läkare, talar väl bara för min starka mytomani😅 Ang alkoholen så har jag druckit för mycket när jag var yngre, men av alkoholterapeut fått konstaterat att jag inte är alkoholist. Så var det med det.

        Svara

          Ja det var väl för kanske 5-6 år sedan du skrev en hel del om din glutenintolerans. Och ja, att du fått diagnosen av läkare. Då var det mycket prat om celiaki i media rent generellt.

          Googlade lite snabbt och senare år 2016 skriver du sen att du ”absolut äter gluten ibland”, men har dragit ned på det. Det är bara det att som glutenintolerant kan man inte äta lite gluten ibland för det ger konsekvenser i flera månader framåt, bla minskar tarmluddet som är nödvändigt vid upptag all näring i kroppen, långvarig smärta mm.

          Glutenintolerans är inte som laktosintolerans där du får tillfällig diarré, gaser och smärta vid intag av laktos. Vid glutenintolerans påverkas mycket i kroppen under en lång tid efter endast ett intag av gluten.

          Svara

        Alkoholproblem talades det ut om precis överallt under en lång period. Vid den tiden var Cissi relativt okänd. Hon skrev också inlägg i detalj om sin alkoholism och att det blivit vanligare med alkoholism bland unga tjejer. Och svarade på frågor om alkoholism. Blev väldigt mycket mediautrymme för att berätta om detta.

        Men sen några år senare börjar hon påstå att hon INTE är alkoholist eftersom hon pratat med en alkoholterapeut som sagt att hon inte är det. Så nu går det bra att dricka alkohol. Köper inte detta efter allt tidigare prat in i detalj om alkoholism.

        Svara

      Emma jag håller med dig beträffande Cissi, har själv inget större förtroende för henne. Det finns något desperat i hennes handlingar, vilket gör det oerhört ointressant, blir bara tröttsamt.

      Svara

        I UG hade hon förberett sig med fakta om hur våldtäktsoffer kan reagera efter övergreppet, och hänvisade till källor angående det. Varför sa hon inte bara att si och så reagerade jag, punkt slut. Om man blivit våldtagen har man väl ändå inte ett behov av att leta upp källor som styrker ens reaktion? Man skulle bara berätta hur det var och bli väldigt irriterad om man blev ifrågasatt, kanske till och med lämna intervjun.

        Cissi har skrivit flera gånger om att hon kallats till förhör relativt nära förlossningen, och menar att det är avsiktligt gjort av polis/åklagare. Det är ett exempel på hur hon ofta överdriver för att det passar henne. Samma sak med att TV4 där hon påstod att de avbokat henne pga att hon blivit anmäld för förtal. Det visade sig inte stämma, utan var en påhittad version av Cissi för att det passade hennes agenda att beklaga sig över hur dåligt behandlad hon blev. Liknande har förekommit i mycket högre utsträckning tidigare, för några år sedan, och hur många gånger som helst.

        Svara

          Sara: CW har ”förberett sig med fakta om våldtäktsoffers reaktioner…?” Var har du fått det ifrån? CW är feminist och denna fakta, dvs att våldtäktsoffer kan reagera olika på traumat, skulle jag våga påstå är allmän kunskap hos alla feminister. Sen skriver du en massa påståenden om vad CW ska ha sagt och inte sagt, blaha blaha, som om det skulle ha betydelse för förtalsmålet (?) vilket det inte har…. För övrigt är det inte alls konstigt om kvinnor, och att framför allt feminister (som är extremt pålästa och som ständigt dokumenterar vad som pågår i t.ex svenskt rättsväsende) är VÄLDIGT kritiska och skeptiska (för att uttrycka det milt) till denna manliga lekstuga. Det är fullt befogat och snarare vore det konstigt om kvinnor och i synnerhet feminister, INTE vore det.

          Svara

    Så rörig text 😕

    Svara

    Har aldrig gillat Cissi, verkar vara en extremt uppmärksamhetskåt människa – tyvärr så tror jag inte på henne.

    Svara

      Inte jag heller.

      Svara

      100 pix på att du är kukbärare. Uppenbart.

      Svara

        Är väl inte alls uppenbart. Bara för man är kvinna så tror man inte automatiskt på alla kvinnor.

        Svara

          ”Systerskapet” 😉

          Svara

          Jag är man och jag misstror alltid män. 🙂 Vi ljuger och bedrar mer än vad kvinnor gör, helt enkelt. Särskilt våldtäktsmän, kvinnomisshandlare och liknande mans-fjollor, ljuger ALLTID om vad de har gjort.

          Svara

        Nej jag är en kvinna.

        Svara

        Ja, de har nog snopp. I annat fall är de hjärntvättade av det manliga perspektivet att män aldrig ljuger om våldtäkter och sexuella övergrepp som de har begått mot kvinnor och barn. Men det gör de nästan alltid.

        Svara

      Jag tror inte heller på henne, har inte följt henne så noga då hon i alla sina inlägg och krönikor alltid klagar på någon grupp. Är det inte rökare, hundägare eller män så är det SVT. Deppigt att läsa och jag tyckeratt hon har konstiga åsikter.

      Svara

        Tror du inte på Virtanens andra kvinnliga offer heller…?

        Svara

      Du tänker ungefär lika galet som svenskt rättsväsende. Man kan tyvärr inte avgöra vem som är förövare och vem som är offer, utefter vem man ”gillar” eller inte gillar. Inte heller utifrån vilket kön, sexuell läggning eller etnisk härkomst folk har. Hela det svenska rättsväsendet behöver, precis som du, utbildas i hur man förhåller sig opartisk och lägger sina egna fördomar och (van)föreställningar åt sidan. Väldigt viktigt i ett demokratiskt samhälle. För de som vill ha det, i alla fall….

      Svara

        Jag bara poängterade att jag inte gillar henne, har svårt för människor som ska synas och höras hela tiden. Att jag inte tror på henne har inget att göra med om jag gillar henne eller ej. Enligt mig är hon inte trovärdig. Tyvärr.

        Svara

    Det är och kommer alltid vara skillnad på olika kvinnor. Vissa stöttar man andra hugger man i ryggen så fort tillfälle ges.

    Svara

    Fy fan jag blir helt illamående av hur denna kvinna behandlas! Jag hade så innerligt önskat att vårt samhälle kommit en bit längre 2018!

    Svara

    Oavsett tycker jag SVT bör vara konsekventa i förhållande till dem båda.

    Svara

      👏Dem båda och alla.

      Svara

      Ja SVT är ju så tydligt inte opartiska. Otroligt pinsamt. Dags att lägga ner.Sen kan man tycka vad man vill om Cissi (förstår hur jävla ont det måste göra för henne att inte bli trodd)

      Svara

      Ja det är bekymrande att SVT är så partiska. Behandla alla utifrån samma princip!

      Svara

    Men asså. Det här faller fan platt.
    Vem är DU att avgöra vem som förtjänar att tros på eller inte? Du kan ju nästan joina den där talanglösa reportern i UG? Hon som också anser att vissa ska tros på medan andra ska jämföras med pojken som ropar varg. Blir fan irriterad. Inte okey. Systraskap när det är som sämst. Usch.

    Svara

      Hon har väl inte skrivit att hon bestämmer det?? Hon redovisar bara i var skillnaden FÖR henne ligger, eftersom hon fått frågor om det

      Svara

        Ja och det är jäkligt vidrigt att hon gör skillnad på folk och folk. Speciellt pga bevis hon vägrar att redovisa. Så länge hon inte KAN visa bevisen så ska hon heller inte plantera misstro hos andra. Man beter sig inte så här. Att framställa en kvinna som heliga maria och sedan störta den andre. Nej. Fel. Osmakligt. Ovärdigt.

        Svara

          Och om du ska BETONA ord så gör det åtminstone rätt? Det ordet du vill betona är HENNE, inte FÖR.

          Svara

    I Cissis fall handlar det ju om flera kvinnor och en känd man – som backas av andra män i en enda gubbröra. Hej, Jan Helin som fick första tjing på praktikanterna på Aftonbladet och numera återfinns på SVT som inte vill sända Cissis program.

    Svara

      Hur fan kan j.h få sitta kvar?

      Svara

      Uppenbarligen finns inte en enda person, vare sig man eller kvinna, som är modig nog att berätta hur det var på Aftonbladets redaktion under de där åren med våldtäktanklagelse(r), droger, fylla, fester och trakasserier. Mycket snack och rykten och halvkvädna visor och uttalanden från anonyma personer. Håller allihop varandra om ryggen fortfarande?

      Svara

    Ursäkta min okunskap, men är det någon av dessa män som sägs ha fått fortsätta på Svt trots åtal/anklagelser, som likt Cissi fortsätter utföra samma sak trots åtal, och dessutom anser sig ha rätten att göra det? Alltså om vi ska ta fallet Anders Borg som nämndes tidigare, det är som att han skulle kräva sin rätt att fortsätta visa upp könsorganet offentligt och även göra det, med bildbevis, flera gånger om trots åtal. Har någon av männen betett sig så? Jag känner inte till de resterande fallen så upplys mig gärna.

    Svara

      Borg blev inte åtalad.

      Svara

        Nä jag vet men han togs upp som exempel högre upp. Så jag använde honom för att prove my point. Förlåt om det blev otydligt. Jag tycker inte man kan jämföra att ha med honom i valvakan med att inte sända Cissis program.

        Svara

          Håller med, dessa män som tas upp av Cissi, de går inte att jämföra.

          Svara

    Åh vad jag vill hitta en lösning på detta. Det är väl själva fan att man inte får berätta vem som våldtagit en! Så sjukt att jag inte hittar ord.
    Min våldtäktsman skickade brev till min mamma och hotade med självmord om det kom ut, han erkände och bad om förlåt i brevet till oss.. blev han dömd? Nej nej utan jobbar nu som läkare på em vårdcentral nära dig! Hade du velat bli varnad av mig? Enkel fråga med ett lätt svar!

    Svara

      Usch fy fan vad sjukt. Dom blir inte ens dömda när dom erkänner själva!

      Starkt av dig att anmäla <3

      Svara

      Kvinnor FÅR förstås berätta om vilka män som har våldtagit dem. Men sen finns det män som blir så kränkta av att sanningen om dem kommer ut, att de polisanmäler sina offer för förtal. Män är ju rätt fega krakar. Virtanen hade inte behövt polisanmäla Cissi för han vet ju att hon talar sanning men det var hans val att göra det, som den fege lille pitt han är..

      Svara

        Nej, enligt lag får de inte göra det. Gäller alla som är utsatta för brott. Hon har gjort sig skyldig till förtal, hon får ta smällen.

        Svara

          17:57: Klart man får. Så länge ingen anmäler det, så händer det ingenting. Folk förtalar varandra varenda dag.

          Svara

            Cissi hade kunnat tala om namnet för sina närmaste, vilket hon även gjort före metoo. Men varför göra det helt offentligt om inte för att andra ska tycka illa om honom, och skada hans yrkesliv? Just det utgör förtal, när syftet är att sprida missaktning.

            Svara

              M 23:40: Varför tycker du att Virtanen INTE ska bli illa omtyckt för det han har gjort mot de här kvinnorna? Om du försöker se det ur det kvinnliga perspektivet – kan det vara bra för andra kvinnor att få vetskap om vilka män runt omkring dem som kan tänka sig att våldta och droga kvinnor? Ett allmänintresse i samhället så att säga?

              Svara

                +1! ✊🏻

                Svara

                Jag tycker inte det är rätt att gå ut med namnet i media så som Cissi gjort. Han är inte dömd och ord står mot ord.

                Cissi har ju pratat om våldtäkten i väldigt många sammanhang under flera år. De flesta i hennes närhet eller i mediasvängen visste vem det rörde sig om, och det stod på skvallerforum på nätet. Så att det var för att varna andra kvinnor som hon outade hans namn ger jag inte mycket för. Och varför vänta med att gå ut med namnet i många år?

                Cissi har berättat att hon var i NY och såg början på deras metoo och då bestämde hon sig för att outa FW i ett svenskt metoo. Det skulle med stor sannolikhet kunna vara för att få uppmärksamhet. Eller tyckte hon bara just då att det plötsligt blev väldigt viktigt att vara andra för FW?

                Cissi uttalade sig först om att hon inte trodde att hon skulle bli anmäld för förtal, det hade hennes juridiskt kunniga sagt till henne, och därför outade hon. Men flera månader senare när hon blev anmäld för förtal lät det annorlunda. Då hade hon hela tiden plötsligt vetat att hon skulle bli anmäld, men hon gjorde det ändå för andra kvinnors skull, för systerskapet. Som så mycket annat påhittat alltså. Påhittade sanningar är en röd tråd genom Cissis väg i offentligheten.

                Svara

                  Det finns ett allmänintresse i att så pass många unga tjejer vittnar om att de blivit våldtagna, drogade mm av en maktperson som Virtanen, förstås. En man som jobbar på en av landets största tidningar och som påstår sig stå för jämställdhet mellan kvinnor och män. Detta är svaret på din fråga varför det är viktigt att Cissi (med flera) till slut vågade namnge Virtanen. För övrigt har jag svårt att tro att CW kommer att dömas för förtal, bl.a av den anledningen. Det finns ingen grund för åtal öht som jag ser det.

                  Svara

                  Förlåt om jag låter hård nu men det finns absolut noll allmänintresse i Kiruna 2017 av vad (CW påstår att) FV gjort någonstans på Södermalm i Stockholm vid ett tillfälle på natten 2003(?). Allmänintresset är Nada, Noll. FV hänger inte på söder femton år senare utan har gift sig, fått små barn och slutat supa till. Allmännyttan av hennes uppgifter på internet i dagsläget är liksom noll. Jag diggar CW som person och skribent. Men jag kan ju tänka själv och visst är det förståeligt att rättsväsendet är intresserade av hennes agerande.

                  Svara

                  21:12: Åklagaren hävdar tydligen att det finns ett allmänintresse och det gör det, naturligtvis. DU som person och individ, är inte allmänheten.

                  Svara

                  Kiruna är inte heller ”allmänheten”. 🙂

                  Svara

              För att han skadat hennes liv. Varför är det ingen som tänker så långt?? Inte enbart hennes yrkesliv (vilket nu förekommer) utan livet helhetsmässigt! Hur kan det få vara så att han som anmäld för våldtäkt får sitta och gråta ut i tv, och att han därtill vinklas som ett stort offer så att svenska befolkningen ska tycka synd om honom och börja hata på CW för att hon varit så dum som gått ut med sanningen? Varför fick CW knepiga och kränkande frågor ställda, medans FV fick ett enda medhåll i frågor och påståenden? Och nu får hon inte sända ut sitt program i SVT vilket inte ens handlar om FV! Var är rättvisan där?Och nej, detta handlar inte enbart och CW fall, utan generellt dom flesta våldtäkts fallen tyvärr. Kvinnan skammas, medan mannen går ut som en hjälte och ett offer.

              Svara

                Jag tycker inte det är ett dugg konstigt att SVT inte sänder hennes program om våldtäkter/kvinnovåld i Polen. Det är inom samma ämne som Cissi kommer åtalas för grovt förtal. Hon har också fortsatt med förtalet trots att en förundersökning gjorts.

                Svara

            Men vilken jättekonstig kommentar? Tänker du på samma sätt om andra brott? ”Kör på, så länge ingen anmäler händer ingenting- se bara till så att du inte åker fast”?

            Svara

              12:24: Det är inte min kommentar som är ”konstig”. Det är så det är, helt enkelt. Massor av män tänker exakt så, när de begår brott (se till att inte åka fast och så länge ingen anmäler så får mina handlingar inga konsekvenser för mig). Det är mer regel än undantag, att det är så kriminella tänker och det bör väl varenda svensson vara medveten om, kan jag tycka…?

              Svara

                Virtanen är ju ett praktexempel på hur kriminella män tänker…. Vanligt att de också tar det hela ett steg längre – de ”mot-anmäler” sina offer som hämnd. Kvinnomisshandlare polisanmäler (mot-anmäler) t.ex sina kvinnliga offer för diverse påhittade grejer av alla de slag (har sett hämnd-anmälningar från kvinnomisshandlande män som rör allt från dataintrång till mordförsök 🙂 )
                Sexualbrottslingar polisanmäler ofta sina kvinnliga våldtäktsoffer för ”falsk tillvitelse” för att hämnas (eller för förtal som i Virtanens fall) när rättsväsendet har friat dem, vilket rättsväsendet nästan alltid gör med sexualbrottslingar.

                Svara

    GRATTIS CAMCAM! NU FICK DU DETTA TILL ATT HANDLA OM BELLA. HON TACKAR OCH TAR EMOT.

    Svara

      Tror inte alls Bella tackar och tar emot av att bli så smutskastad, för att folk ska tro att hon hittat på ett ”överfall” som Camcam skriver och kallar det. Illa av CamCam, så lågt gjort, fy!! Vad skulle Bella tjäna på det, varför skulle hon tacka?? Men Camcam är nog nöjd och gnuggar händer ”äääntligen fick jag trycka till och sänka Bella ordentligt, ja denna gång lyckades jag nog hehe” Camcam vet ju att CIssi ogillar Bella också så ville väl få lite extra pluspoäng hos Cissi. Men jag tror nästan folk ser Camcam som lite galen ist, hennes galna besatthet och ilskan och avskyn hon har mot Bella är så påtaglig och uppenbar. Det drog ner hela inlägget som redan var alldeles för långt innan sista stycket, dåligt skrivet också. Suck.

      Svara

    Först när jag läste att de lagt programmet på is, tänkte jag att det är rimligt ändå. Nu när hon räknade upp alla dessa män som deltagit i SVT samtidigt som de varit under undersökning och ändå fått vara med kräks jag lite. Jag jobbar inom public service och skäm så ofantligt över SVT:s beteende just nu.

    Svara

      Inte för att jag på något sätt vill ta ställning emot CW men jämförelsen ang SVTs behandling av henne vis- a- a vis alla dessa män håller helt enkelt inte.

      Ta en titt på männen i exemplet och räkna sen på ena handens fingrar i hur många fall och för hur många påstådda brott åklagare valt att driva ALLMÄNT åtal för ett brott som vanligtvis kräver en anmälan (typ ofredande/enskilt åtal).

      Lessen men SVT behandlar inte henne sämre än alla dessa män utan det finns ganska stora skillnader i både rättsläge och påstådd gärning som motiverar deras agerande. (& jag är inget jättefan av SVT men rätt ska vara rätt)

      Svara

        15.37, nej jämförelsen haltar. Och att Cissi drar in andra kvinnor tillsammans med sig själv och hävdar att SVT kränker dem är helt fel.

        Svara

        Precis så!

        Svara

          Bra skrivet 15,37!

          Svara

        Fredrik Önnervall. Ett exempel. Räcker gott för mig.

        Svara

      SVT rasade under Alliansregeringens styre.

      Svara

    Håller med ovanstående om att utläggningen om B tar fokus från det egentliga inlägget… Posta ett nytt, KORTARE, om hur SVT behandlar CW då detta är ett extremt viktigt ämne.

    Svara

    Men vad håller du på med, varför dra in Isabella i det här?! För att du vill smutskasta Bella än en gång – du är ju besatt – du passar på att smutskasta Bella i ett inlägg som många läser, även svt och övrig media, smart men ack så fult Camcam, skäms!! Du tror inte att Bella hittat på överfall skriver du (överfall var det ju inte, det sa hon inte) men du skriver det flera gånger för att folk ska misstänka det och spekulera, för att smutskasta Bella, skapa misstro mot Bella och för att det ska bli mer kommentarer här och elakheter mot Bella. Bella säljer inte mer hårmasker eller krämer och kladd för att hon blev skrämd av att en man var utanför hennes hus. Du kan omöjligt tro att folk tänker ”åh det är synd om Bella som blev skrämd så jag ska köpa den där hårmasken” – om folk köper den så är det nog isåfall pga deras marknadsföring. Du skulle behöva lite Bella-rehab. Skäms.

    Svara

      Lite rehab? Kommer inte tro på någonting hon skriver om Bella i fortsättningen utan bevis på det. Helt sjukt att man kan tycka så illa om någon

      Svara

    En bra grej vore ju om så många som möjligt sa upp sin ”TV -licens med förklaring att nu ”eftersom ps uppenbarligen inte kan hålla sig opartiska så ska vi heller inte behöva betala den förbannade licensen med hänvisning till just detta!

    Svara

      Tv-licensen ska väl läggas på skatten?

      Svara

    Fast männen han blivit anmälda, fick ingen dom (pga för lite bevis?), inte begått brott efter detta (iaf inget som någon anmält)
    Hon har blivit anmäld, fortsatt begå brott i väntan på dom.
    Och om jag fattat rätt jobbar männen hon är anmäld för att förtala på SVT? klart dem inte vill publicera något med en person som är anmäld för förtal på deras kollegor?

    Svara

    Det här inlägget bevisar bara hur pass stort agg du har mot Bella

    Svara

      Tror Bestämt att Bella inte ville leka mer med camcam och då blev camcam arg och började kasta sand i sin egna hörna i sandlådan.

      Typ så
      Tack & bock

      Svara

      Kan bara instämma riktigt tröttsamt.

      Svara

    Jag råkade illa ut som 19åring och vågade inte anmäla pga hot men även för att jag kände skam. Var med om att vänner valde sida och råkade även ut för trakasserier från GM bekanta. Det var en otrolig sorg alltihop och tråkiga insikter. Jag klarar än idag inte av att kalla det för vad det var och jag tycker det är väldigt starkt av de kvinnor som öppet vågat berätta.

    Män skyddar män- i alla lägen tyvärr.

    Svara

      Och vissa kvinnor skyddar också män… tyvärr…
      Jag har varit utsatt för våldtäkt. Även min våldtäktsman slapp straff för sitt brott, då jag inte anmälde honom. Även om jag hade gjort det så är chansen för kvinnor och barn att få upprättelse, när de utsätts för mäns brott i Sverige försvinnande, försvinnande liten…

      Svara

        Män skyddar män. Vissa kvinnor skyddar män. Stater skyddar män. Vem skyddar då kvinnor och barn? Och från vem/vad behöver kvinnor och barn beskyddas?
        /Feministen

        Svara

    Lite orelaterat till ämnet men rättslig fråga.
    Någon kunnig som kan hjälpa mig? Jag har en stalker som jag anmält efter mkt om och men, och nu börjar det äntligen rulla hos polisen med förundersökning och förhör. Men, denna person har inte sökt upp mig på 6 veckor. Ovanligt lång tid. Jag vet att oddsen är större att hen är inlåst el liknande, än att hen lagt ner. Polisen tycker det är bra såklart, men jag är mer än övertygad om att det börjar igen, förr eller senare, men vet ju inte när. Det är så fruktansvärt jobbigt. Kommer man lägga ner nu eftersom jag inte förföljs nu? Det värsta är att jag aldrig vet när det ”händer” och måste träna flera gånger i veckan på olika situationer(som brottsoffermyndigheten eller vad det heter vill jag ska göra)

    Svara

      Ei, med all sannolikhet kommer polisen att lägga ned detta, oavsett om din stalker har gjort uppehåll för tillfället eller ej.

      Svara

        Jo det förstår jag egentligen. Men måste ändå hoppas lite. Tänker om de lägger ner det snabbare än annars, att de inte gör de skulle gjort om det var ”aktivt” just nu, eller jag vet inte. Vet inte riktigt vad jag ska göra helt enkelt, är ganska förvirrad. Skyddat boende(som de pratat om) är inget alternativ av andra orsaker

        Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.