Dogge Doggelito fat-shamar på Facebook

Att skämta på tjocka kroppars bekostnad tycker artisten Dogge Doggelito är hur kul som helst, och publicerade det här inlägget på Facebook för lite sedan.
Lady Dahmer sätter ner foten.
Att det fortfarande ska vara så roligt att skratta åt icke normativa kroppar? Kunde inte 2019 fått starta annorlunda än 2018 slutade? Med lite nytänkande acceptans?

Istället för cykel på köpet borde kanske Dogge be om en lite schysstare människosyn?

220 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Fan. Jag som uppfattat honom som mer ödmjuk och klok.
    Så visar han den här ruttna sidan.
    Där dog doggelito.

    Svara

      Kan vara jag som är trög för jag inte druckit kaffe ännu, men missar jag sarkasmen eller var det faktiskt en seriös kommentar?

      Svara

      Word!

      Svara

      Oj. Vad jobbigt det måste vara att sätta någon på en piedestal på det sättet att den dör får dig när den gör något du inte håller med om.

      Svara

        Nej nej, inte alls jobbigt. Jobbigt är när man stör sig på att någon gör det.

        Svara

          Vi har helt uppenbart olika syn på vad begreppet ”störa sig på” innebär.

          Svara

    Kan ju inte direkt påstå att jag trodde mer om Dogge heller…

    Svara

    Han har väl själv varit tjock så lite magstarkt att han uttalar sig… men så är han en snubbe som säkert anser att tjocka män är lite charmiga jämfört med tjocka kvinnor som säkert bör utrotas.
    Dubbelmoral

    Svara

      Ööh har han uttalat sig om ”tjocka”? Var? När?

      Svara

        Är det nåt annat ”fel” på kvinnorna? Eller vad skämtar han om, om inte att de är tjocka?

        Svara

          Att de har sjukt illasinnade kläder? Blir ju inte snyggt på varken en tjock eller smal kropp.

          Svara

            *illasittande

            Svara

            Du är medveten om att smaken är som baken? Det du tycker är snyggt tycker andra är skitfult. Kanske värt att tänka på nästa gång du uttalar dig.

            Svara

            Håller med, känns mer som klädvalet och att en av dem verkar väldigt påverkad av alkohol? Står ju ingenting om kroppsform.

            Svara

          – De ser drogade ut
          – De har hemska kläder som sitter förjävlit
          – De ser allmänt tacky ut

          Svara

            Fy vad elaka ni är. Hur kan man med att håna människor på det sättet?

            Svara

              Må så vara att jag är elak men nu sa jag det ju inte out of spite utan för att påpeka för personen ovan vad i hela världen förutom deras kroppar som det är möjligt att Dogge här hånar.

              Svara

              Ja hur skrevs det om Anna Book härom dagen, ingen som reagerade på det direkt, lika jävla illa varje gång. Låt folk se ut som de gör.

              Svara

              Kan du med handen på hjärtat aldrig någonsin tyckt någon klär sig fult, ser väldigt påverkad ut eller överhuvudtaget gett en extra tanke åt någons utseende?

              Inget fel med att säga vad man tycker.

              Svara

                Du ser alltså ingen skillnad på att privat gå runt och eventuellt tycka att någon har fula kläder, och att som offentlig person posta det på sociala medier?

                Inget fel med att hålla tyst om en del saker man tycker.

                Svara

                Självklart. Men min spontana tanke när jag ser en för full tjej med för lite kläder är ju inte att ”Höhö grabbar, ska ni ha lite??”-skämta om henne. Inte heller har jag någonsin skojat högt om någon jag tycker är ful.

                Ibland är det faktiskt bättre att inte säga vad man tycker. Även om man har all rätt i världen att göra det.

                Svara

              Ja oj fy så elakt att håna människor på det sättet. Eh. Det gör aldrig Camcam och folk här – hånar och diskuterar hur Pingis och Isabellas kläder sitter, att deras kläder ser hemska ut och sitter illa, att någon är orange skrattas det åt och att någon är glansig/flottig, hur slitet någons hår är osv och med mera… Men detta – oj så elakt. 🙄

              Svara

          Klädstilen, sminket och att se ser lite lätt påverkade ut kanske?!
          Men NEJ inget okej inlägg någonstans!!!

          Svara

      Men nu tror jag nog att du spårade ur lite? Vart har han uttalat sig på det sättet?

      Svara

        Han har gjort det lite till en sport. Bara att bläddra igenom hans Facebook. Hans humor enligt honom själv består utav att håna kvinnors utseende i olika former.
        Kika på Lady Dahmers IGstory

        Svara

      Ett fakekonto

      Svara

        Det är inget fakekonto. Om du tar dig 1 minut så ser du väldigt tydligt att det är hans egna konto.
        Han har ändrat sekretessen till inlägget så att endast vänner kan se det.

        Svara

    Är det verkligen fatshaming? Är det inte ett grovt sexuellt skämt och ett mycket dåligt sådant också.

    Visar inte bilden tre prostituerade på en bordell?

    Svara

      Oj då, magstarkt att påstå att de är prostituerade om det inte verkligen är så.

      Svara

        Man får väl ta ansvar för sin klädsel och utstyrsel?

        Man får se ut som man vill, men även ta konsekvenserna därefter.

        Svara

          Whut?? Ta konsekvenserna av vad en har på sig??? Sånna som du som frågar vad en tjej hade på sig om hon blivit våldtagen

          Svara

            Att bara ens jämföra ett lagbrott med detta säger mer om dig än om mig.

            Klär du, sminkar du dig och beter dig på ett visst sätt… så uppfattar folk dig därefter. Ingen raketforskning.

            Svara

              Eller så kan folk sluta döma andra efter utseende 🤔

              Svara

                Vore väl bra men tror att det är ganska så omöjligt.

                Svara

                  Ja kanske, men man kan ju börja med sig själv i alla fall 😊

                  Svara

                Det har funnits och finns starka evolutionära fördelar att bedöma folk efter utseende eftersom att det säger ganska mycket om fertilitet (män) och pengar/tillgångar/status eftersom att det säger ganska mycket om förmågan att försörja/beskydda (kvinnor). Kvinnor tycker tex att män blir mer attraktiva ju dyrare bil han kör (tillgång) och föredrar en man som tjänar mer än de själva än en som tjänar mindre.
                Så med tanke på det, hur har du tänkt att det ska gå till när man ska sluta bedöma folk efter utseende? Social ingenjörskonst won’t do the trick.

                Svara

                  Det där stämmer inte idag. Däremot finns det en amerikansk studie som visar att män inte attraheras av kvinnor som tjänar mer än dem. När man har gjort liknande studier på kvinnor så är inte inkomaten/status avgörande för attraktion. Däremot finns det en studie som visar att kvinnor idag attraheras mer av händiga män. Men har du en aktuell studie som säger motsatsen så skulle jag gärna läsa den. Det är intressant tycker jag.

                  Svara

                    Visst är det!

                    ”Statistiken, både i Sverige och internationellt är entydig – när det gäller att välja partner ratar kvinnor i allmänhet män som har lägre utbildning än de själva och/eller som står under dem på den etablerade yrkessociala rangskalan.” Så skrev Bo Rothstein, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet, i en artikel 2013. Han påpekar att parbildningen är asymmetrisk, på så vis att män väljer nedåt och kvinnor uppåt. Enligt en enkätundersökning som har genomförts i 30 länder om framtida partnerval, rankar långt fler unga kvinnor än unga män den tilltänkta partnerns ”framtida intjäningsförmåga” som en viktig faktor i sammanhanget.”
                    Från https://fof.se/tidning/2018/8/artikel/farre-man-blir-pappor

                    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/studie-mannens-inkomst-viktig-i-karleksrelationer

                    Skicka gärna artikeln om förhållandena i USA, intressant att se vad som skiljer från svenska förhållanden.

                    Svara

                Jatack, men det kommer aldrig att ske. I alla fall inte på Bloggbevakning. *lol* Så fort jag skriver ut min längd här får jag vips 120 personer som måste kolla min blogg. Jag antar att de-ni blir ruskigt besvikna eftersom jag är en fullt normal människa….. 😛

                Svara

              Dressyrryttare exempelvis, klär sig fult och stinker hästskit.

              Svara

                Hahaha

                Svara

          Så brukade mobbarna i högstadiet också säga när man inte kom i de modernaste jeansen eller hade ärvt den jacka syrran hade för fyra säsonger sedan.

          Svara

            Allt är inte svart eller vitt.

            Att se extremt tacky ut är inte samma som att inte ha senaste modet. Tänk lite själv!!

            Svara

              Det är inte samma nej. Men det var dina argument som var samma. Tänk lite själv!!

              Svara

              Är det ensamt uppe på dina höga hästar? Pun not intended.

              Svara

          Kliv av dina höga hästar genast!!

          Svara

    Jag minns i början när facebook kom att det ofta förekom bilder på tjocka kvinnor med texten ”tag someone who would do this” och män taggade varandra och svarade ”men fyyy faaan, hahahahahaha och usch” som att det vore det värsta som kunde hända, att de skulle ligga med en tjock kvinna.

    En annan grej: jag berättade nyligen på jobbet för min manliga kollega att jag ska börja gymma eftersom min rygg tar stryk iom våra arbetsuppgifter.
    Hans kommentar: ”då hinner du ju gå ner minst 10 kilo innan resan!”

    Jag ska resa till Thailand i slutet av mars.
    Men jag har aldrig sagt något om att jag vill gå ner i vikt eller kommenterat min egen kropp.
    Men även om jag gjort det har han ingen jävla rätt att säga så!

    Svara

      Han svarade dig som män pratar med varandra. Mäns homosocialitet ser inte likadan som kvinnors.

      Svara

    Är det fatshaming det, fatshamar han verkligen? På vilket sätt fatshamar han? Får man inte lägga upp bilder på folk som inte är ”smala” (tycker inte de är särskilt fat, däremot så är det extrema och porriga kläder de har på sig och de ser påverkade/drogade ut) och skoja om att någon som är singel ska ta chansen, men får man göra det om någon är smal?
    Tror nog han mer reagerar och skojar lite om klädseln/stilen på tjejerna.. sen så finns det faktiskt män som tänder på lite mer ”fylliga” kvinnor. Jag ser inte det som någon fatshaming. Gud så löjligt. Fånigt med detta leta fel för att rasa, så typiskt dig och LD. Känns mer som att det är du och LD som faktiskt ”fatshamar” i detta fall.

    Driver du, Cissi W och Läckberg med fattiga och med pengar när ni skojar om att tiotusen kr är väl inget och det kan man ju lätt swischa över och varför inte starta en insamling för att få in de pengarna?

    Svara

      instämmer, jag har också svårt att se hur han fat-shamar de där kvinnorna. Det är mer deras stil och deras ansiktsuttryck. Och skulle Lady Dahmer och du verkligen vara konsekventa i detta tänket – ja då måste ni också uppmärksamma varje gång en kvinna eller man lägger ut bilder på överviktiga män när någon gör sig lustiga på deras bekostnad.

      Det finns viktigare saker att lyfta fram.

      Svara

        Du tycker inte det är allmänt tröttsamt att män gör narr av kvinnor som inte ser ut, klär sig och för sig på ett sätt som är tillfredställande för dom? Vare sig det gäller vikt eller kläder osv?

        Och det finns väl alltid saker som är viktigare men får man inte uppmärksamma dom mer subtila problemen för det? Ska man strunta i att någon kallar en idiot för att en annan kallade en hora? Vad tycker du LD får belysa som är tillräckligt viktigt enligt din mening?

        Du kan ju sluta kommentera om att du bor i Belgien i varenda inlägg, känns sjukt oviktigt…

        Svara

          Okej men då är vi inne på något annat om än likartat. Vi pratar om ifall detta är fatshaming eller inte – låt det stanna där annars lär detta spreta åt alla håll och kanter.

          Svara

        Skulle jag uppmärksamma varje gång nån fatshamear oavsett om det är män eller kvinnor så skulle jag ha fullt upp.

        Svara

        Vilka viktigare saker? Är dessa några saker du själv lyfter fram i din blogg?

        Om jag brinner för en sak så är det ju inte alls konstruktivt att sitta online och klaga på de som brinner för annat. Sen finns det ju många som brinner för mer än en sak. Ibland tar man upp problemet med sexistisk reklam men minns för den sakens skull att barn svälter ihjäl. Varifrån kommer den här idén om att man bara kan ha en tanke i huvudet och att den tanken måste vara 1. den absolut viktigaste och 2. samma för alla?

        Svara

        Spännande, Josephine i Bryssel, med alla de ’viktigare saker som finns att lyfta fram’, som:
        – De tre vise männen har kommit fram till julstallet.
        – Det fanns också bodar med specialiteter från Argentina, Tunisien, Kreta m.fl.
        – Mycket inspirerande! en bok som gav mig en glad och positiv känsla.
        – Portugiserna är så glada i fisk att även chokladförpackningarna kamoufleras till deras favoritmat!

        Svara

      Ok, så slutshaming då?

      Svara

      Håller med. Ser inte heller någon fatshaming eller att de inte skulle ha normativa kroppar. Handlar väl mer om att de ser ”trashy” ut. Sen vet jag inte var gränsen går men tycker visst man kan ha kul på andras bekostnad och skämta. Kanske inte framför personen såklart (om det inte är ens kompis som man vet man kan skämta med).

      Svara

        ”Men tycker visst man kan ha kul på andras bekostnad” är så fel det bara kan bli. Vem ger dig rätten att göra det? Varför har man behov av det? Tycker att det är ett riktigt problem stt folk tar sig rätten att göra det. Slår vad om att man kan hitta nägot att skämta om på även dig, men är man lite normal gör man inte sånt.

        Svara

          Såklart! Jag skämtar ofta om mig själv och det gör mina vänner och familj med. Vi skämtar om att jag pratar för snabbt så man inte hör vad jag säger, min överdimensionerade näsa, min klumpighet osv osv osv. När jag var liten var mitt ”kvasthår” en grej. Det finns såklart dem med mer förfinad humor, men personligen är jag glad att jag växt upp i en familj med självdistans där vi kan skratta åt varandra utan att för den delen vara elaka eller ta det personligt. Så ja… gällande humor så är smaken som baken. Sen finns det givetvis en gräns där en kommentar eller ett skämt istället blir mobbande eller elakt.
          Bakgrunden till bilden och tjejerna vet vi inte, men stilen är inget att hänga i granen för de flesta skulle jag tro. Random bild online att göra sig lustig över – inget nytt och inte nödvändigtvis något fel heller. Även om jag förstår ämnet kan vara känsligt för en del.
          Summan av kardemumman är att jag ikte ser nån fatshaming i bilden.

          Svara

            Det är skillnad att skämta om sig själv och om de som gått med på att ha en sådan jargong sinsemellan (så som du beskriver att har i din familj) men det är faktiskt rätt dumt att tro att er jargong skulle vara legitimiserande för den typen av beteende generellt.
            Sedan kan jag hålla med om att detta är en random bild på nätet och att det inte är samma sak som att skratta någon i ansiktet IRL. MEN det är ju just det sistnämnda som händer hela tiden, om inte annat bland barn och unga. Därför lämnade Dogges text iaf lite dålig smak hos mig eftersom den förstärker en kass kultur.

            Svara

            Skämta så med en okänd på stan. På riktigt, gör det.

            Svara

              I bästa fall kanske Aa får sig en ass whooping så hen lär sig 😛

              Svara

            Ja visst, men inte att skämta på någon annans utseendes bekostnad

            Svara

      Här är ju en väldigt viktig lesson learned: när man blivit såpass blind att man inte ifrågasätter de personer man lärt sig ska ha rätt och även läser in egna värderingar i det. Ingenstans är det fatshaming som ”Dogge” gör, men troligen eftersom LD är väldigt engagerad i viktfrågor så ser hon bara det. Däremot menar jag inte att det är okej att driva med någon på det sättet, men där är vi väl alla mer eller mindre skyldiga.

      Svara

        Precis, hon läser in vad hon vill se utifrån en bild/situation, etc.

        Driva med/om någon/något är inte så empatiskt. Nästan all humor kränkade på nått sätt så man får tänka var ska man dra gränsen. Fingertoppskänsla vad som är okej och vad som är elakt och över gränsen.

        Svara

        Det finns mer än denna bild så LD läser verkligen inte in mer än vad det är. Dogge gömmer sig bakom humör för att driva med feta kvinnor.

        Svara

      Ja du, det är jävligt tyst om att Cissi Wallins man håvade in en kvarts miljard tidigare i somras när han sålde sitt avalanche studios till Nordisk Film.
      Antar att Lady Dahmer inte behöver be folk att swisha längre nu när von kan plinga brorsan Linus….
      Dubbelmoralens MAMMMA!!!!!!

      Svara

        Maria, spännande – lever du alltså på din svåger?
        Jag har ingen som helst insyn i mina svågrars ekonomi, och vi har långt ifrån delad ekonomi om man säger så. Den ena åker på ganska lyxiga semestrar – borde jag alltså kräva att få åka med?

        Svara

        Det var extremt hetsigt i cissis kommentarsfält på instagram igår. Två tjejer ansedde att man kunde avvisa någon utan att vara otrevlig och fick ett extremt hat från resten av det kvinnliga kommentarsfältet. De kallades glåpord att de slickade patriarkatets stjärt. Blir så trist när ingen får tycka olika utan att få en mobb mot sig. Häpnade när jag läste kommentarerna från andra tjejer.

        Svara

          Ansåg.

          Svara

          Cissis kommentarsfält är extremt aggressivt. Det är inte till för diskussion eller för att få fler att tänka mer feministiskt. När någon undrar något eller ifrågasätter blir personen attackerad från alla håll med ”jävla idiot”, ”daddys girl”, ”stick härifrån” och diverse glåpord.

          Cissi raderar aldrig hatet, man undrar ju varför hon tycker det är okej. Det har blivit som en klubb/mobb för inbördes beundran där egen reflektion inte existerar och Cissis ord är lag. Skickar hon sin svans på någon går de till attack, skriver massa hat och ringer arbetsgivare, grannar osv. Detta är Cissi väl medveten om men skriver inte att det inte är okej, utan låter det hända gång på gång. Vad för gott gör detta för feminismen?

          Svara

        Fast LD man håvade också in ett antal miljoner på försäljningen så LD har slutat be om Swish nu ja. Det märks på henne, tycker jag, att hon inte tänker på pengar längre och verkar vara mer tillfreds och glad sedan hennes man fick in pengarna.

        Svara

          Kan inte folk bara jobba… Ska man alltså gå swishade pengar från främlingar om man inte kan leva på sin man

          Svara

        Haha. Maria, du lever på din svåger alltså?

        Svara

        både Cissi och LD har berättat om detta och dessutom problematiserat saken om att man kan göra pengar på it men knappt överleva som undersköterska. Inte tyst om det alls.

        Så udda kommentar förresten.

        Svara

      Håller med, uppfattar det inte som fatshaming öht. De är ju inte ens särskilt feta, är många män som älskar den kroppstypen. Däremot är de väldigt trashigt klädda och ser drogade ut, förmodligen prostituerade. Vilket ändå gör det olämpligt att skoja om, men någon fat shaming är det knappast tal om.

      Svara

    Fast har det med fatshaming att göra då? Bilden utstrålar ju inte ”stil och klass” direkt, vare sig vad gäller kläder, hår eller smink. Sedan är det förstås onödigt att göra sig lustig över någons utseende oavsett.

    Svara

      Ja för det gör ju aldrig Camcam hrm hrm…

      Svara

    KÄNNER DU DIG LITE KRÄNKT?
    Det är helt okej.
    Det är bara en upplevd känsla och ingenting farligt kommer att hända.
    Det går över.
    Jag lovar.

    Svara

      Det handlar inte om kränkt. Utan man ska ha respekt för andra människor och varför måste en del kläcka ut sig otrevligheter mot tex överviktiga. Obildat och fult att dissa någon för hur man ser ut.

      Svara

        Dom på bilden respekterar ju inte sig självs

        Svara

          Så då ska inte någon annan göra det heller? Vilken logik

          Svara

    Vadå skammar tjocka? Jag fattar inte. Jag trodde att han skämtade om deras vulgära klädstil.
    Där står dom halvnakna och pleasar patrarkatet dessutom. Porr i blicken och allt. Djupt problematiskt.

    Svara

      Hej Henrietta. Det är mer än en bild som LD problematiserar och oavsett hur kvinnorna ser ut har ingen rätt att dela runt en bild för att driva. Rätt enkelt att förstå egentligen.

      Svara

        ”har ingen rätt”, vad består den rätten av menar du?

        Svara

          Det finns ingen rätt så den består av inget alls.

          Svara

    Det är ju faktiskt inte hans konto utan ett fejkkonto som har lagt upp den bilden.

    Svara

      Jag satt just o funderade på det.

      Svara

      Dogges eget konto heter doggelitoofficial.
      Man kan inte ha ansvar för konton som läggs upp i ens eget namn utan ens vetskap.

      Svara

        Snacka om att inte ha koll på sina källor. Inte ok att inte kolla upp om det nu inte är hans konto. Kan skapa negativa drev mot honom vilket vore tråkigt om han är oskyldig.

        Svara

        Fast det är väl hans Instagramkonto som heter det? Det här är ju på Facebook.

        Svara

      Nej, det är hans officiella Facebook-konto. Han delar mycket annat i samma stil på den sidan.

      Svara

      Det verkar bara vara otroligt många här som inte ens undersökt huruvida det är hans riktiga konto eller inte.
      Dogge har bekräftat bilderna, det är hans privata Facebook. Det tar liksom inte ens en minut att konstatera att kontot är äkta. Så hur kom du/ni till slutsatsen att det var fake?

      Svara

    Och Lady Dahmer skrattar såklart ALDRIG på någons bekostnad!?

    Svara

      Alla vet ju att det är helt olika regler beroende på vem som gör det….

      Svara

        Visst visst. Är det en hord människor som ogillar feministernas uttalanden, och påpekar det till dom, så kallas det drev. Bussar feministerna sina anhängare på andra, så kallas det saklig kritik.
        Man får hata om man är god, dvs vänster.

        Svara

      Precis, större hycklare får man leta eftrr

      Svara

      Jag kan inte påminna mig om att jag har sett henne göra det? Men i så fall är det ju hemskt! Backa gärna ditt påstående med källor.

      Svara

      Jag får uppfattningen att Lady Dahmer inte skrattar mycket alls faktiskt. Iaf inte på bild…

      Svara

      Följt henne i sex år och inte riktigt noterat att hon skrattat så mkt åt någon annan såhär. Vill du visa?

      Svara

    Tror ju inte ett dugg på att det handlar om kvinnornas kroppar. Bara kolla dem i ansiktet, de ser ju drogade ut. Någon håller i en flaskan så bara dyngraka? Klädseln är ju inte smickrande heller. Oavsett vilken kropp den sitter på.

    Svara

    Detta är väl inte fat shaming? Uppfattar det som att han syftar på hela deras uppsyn – lite slitna prostituerade.

    Orkar gapa o skrika på alla håll!

    Svara

      Hur vet Du Jenny att de är prostituerade??? Har Du för vana att bedöma personer enl deras utseende??

      Svara

      Jahaa, han syftar på deras uppsyn och att de ser lite slitet prostituerade ut!?? Ja men dåså, då är han ju en fin kille ändå.

      Svara

        Eller hur? Mycket bättre!
        En helt vanlig ’kolla h*ran!’-kille!

        Svara

      Men VEEEEM ger er rätten att säga att de är ”lite slitna prostituerade”? Herregud

      Svara

    Vart han han lagt upp det? Fb? Insta? Hittar inte

    Svara

      Det är ett fejkkonto som någon lagt upp för att ha kul.

      Svara

        Älskar hur LD aldrig kan be om ursäkt heller när hon har fel.

        Svara

          Hon har ju tagit bort inlägget.

          Svara

          Anonym / 07:40
          Nej, det är du och dina 22 likeare som har fel – har ni bett om ursäkt?

          Svara

          Men jävla fjant, det är hans privata konto. Herregud.

          Svara

        Nej det är inte ett fakekonto. Intressant hur ni snackar skit om LDs källkritik men själva inte har någon?

        Han la upp bilden på sin privata Facebook. När han började få kritik ändrade han sekretessen till att endast hans vänner kan se inlägget. Därför ser ni inte det.

        Kolla LDs IGstory så ser ni själva att han bekräftar bilderna

        Svara

      Det är hans officiella Facebook. Just det här inlägget finner jag dock inte så han har kanske tagit bort det.

      Svara

        Hans officiella facebooksida är ju https://www.facebook.com/doggelitoofficial/ ?

        Svara

          Han har två. Ett där det bara uppdateras med spelningar, föreläsningar och jobb, alltså ett mer officiellt konto för artisten Dogge. Det här som han delat detta på är hans privata konto.

          Svara

        Han har ändrat sekretessen så att endast hans vänner kan se inlägget nu efter att han började få kritik

        Svara

    Tycker också bilden är rolig. Inte för att demär tjocka utanför att de har extremt dålig smak i både kläder, frisyr och hår/smink.

    FAST jag ska försöka att inte roa mig på bekostnad av andras utseende för det är alltid karma på det, men lätt är det inte.

    Själv skulle jag aldrig dra på mig korta shorts för jag har så stora lår och den kombinationen tycker jag inte är snygg alls.
    Jag tar inte på mig bikinibyxor som visar min bleka röv och täcker halva ryggen.
    MEN det finns det de som gör och kul för dem.

    Svara

      … Tills folk gör sig roliga på deras bekostnad.

      Svara

    Camcam kan du dubbelkolla att det inte är ett fake-konto som många skriver här? Får samma uppfattning när jag är inne på sidan..

    Svara

      Läs högre upp, han gjorde om sekretessen så endast vänner kan se när han började få kritik. Enligt LDs instastory så bekräftar han inlägget.

      Svara

    Det är detta som är problemet med både cissi och ld, de vet inte vad källkritik betyder.

    Svara

      Hon har tagit bort inlägget nu btw, så du kanske ska göra detsamma, eller korrigera att det är ett fejk konto.

      Svara

        Gud vad pinsam hon är.

        Svara

          Gudrun vad pinsam du är.

          Svara

        Vad snackar ni om? Hon har precis postat en jättelång IGstory om det hela. Här sitter ni och snackar källkritik utan att själv besitta den kunskapen?

        Det publicerades på hans Facebook-konto, inget fakekonto som ni ser. Däremot har han ändrat sekretessen så att endast vänner kan se det inlägget nu när han började få kritik. Han har själv bekräftat bilderna vilket ni ser i LDs IGStory.

        Så vem ska prata källkritiken här egentligen?

        Svara

      Och Camilla också i så fall?

      Svara

        Tydligen, källkritiken här inne kan ju inte vara på topp heller om man inte kollar upp uppgifter man skriver om

        Svara

          Eller så bör ni undersöka saken innan ni börjar gorma om att Camilla och LD saknar källkritik.

          Svara

      Hon har ju publicerat på instastory där Dogge bekräftar inlägget? Hahahaha

      Svara

    Ot: är Bianca och Philipe fort tillsammans?

    Svara

      Med tanke på vad för bilder Bianca mestadels lägger ut på Instagram nu för tiden får jag en känsla av att så inte är fallet.

      Svara

      Undrar samma. Hon nämner aldrig hans namn ens i podden längre vilket hon alltid gjorde förut. Men förstår dock inte varför de inte bara går ut med det isf?

      Svara

        Men måste hon gå ut med det då? Och varför isf?

        Svara

    Meeeh vad folk är känsliga. Är ju helheten han skämtar om, inte vikten. Undra vad som hade hänt om videon till stupid girls hade kommit ut nu, hade alla försvarat de smala it tjejerna som pink gjorde narr av? JA, folk skämtar om tjocka. Folk skämtar om bromma morsor. Folk skämtar om dumma blondiner. Folk skämtar om kontorsnissar som tränar mer än en elitidrottare. Folk skämtar om smala tjejer. Folk skämtar om snåla smålänningar och korkade 08or. Vad gör det? Hellre några grova skämt än att alla ska ta så illa upp för allting hela tiden, fyfan vad tråkig värld att leva i

    Svara

      Och nu visar det sig att det inte ens är han. Pinsamt!

      Svara

        Det var visst han. Är det så svårt med källor verkligen? Allt finns på LD’s IGstory där han själv bekräftar bilden.

        Svara

      Ja för grova skämt är ju kul att bli utsatt för… jättekul. Verkligen.

      Svara

        Sluta va känslig, blanda inte ihop grova skämt med att vara elak mot en viss person

        Svara

          Det är ju elakt mot dem? Det här är vad som är fel på världen idag, suck

          Svara

      Om någon sprider ett foto på en eller flera specifika individer för att driva med dem är det inte humor.

      Om någon driver generellt om ett allmänt fenomen eller nåt out of the blue kan det absolut räknas som humor.

      Det här är ett, och flera foton, på individer.

      Svara

    Oavsett om han syftade på deras vikt eller bara deras utseende och stil överlag så var det ju inte ett särskilt roligt skämt tycker jag. Inte min typ av humor.

    Svara

      För kvinnor vill ju inget hellre än att hitta en man så klart de nappar om de får erbjudandet, typ. Nä, sunkigt.

      Svara

    Ja, Lady Dahmer borde be om ursäkt, men den översittaren vet väl inte hur man gör.

    Svara

      Tycker du att Camilla också ska be om ursäkt? Hon säger ju inte direkt emot LD i inlägget utan håller med om att dogge skämtar om deras kroppar och att han har oschysst människosyn. Skulle du tycka att det var anledningen till att hon ska be om ursäkt så hade du också tyckt att Camilla skulle be om ursäkt (och ta bort inlägget?). Nu är det rätt uppenbart att du bara stör dig i ren allmänhet på LD. Varför säger du inte det rätt ut bara?

      Svara

        Det är väl ganska lämpligt om Camilla också ber om ursäkt om det nu inte är han, tycker du inte? Eller ska det vara okej att skapa drev mot personer helt plötsligt oavsett om det ligger sanning bakom eller inte?
        Inte svårt att ha något emot LD btw, men det är en annan sak.

        Svara

        Ja absolut bör Camilla redigera inlägget samt be om ursäkt hon med.
        Men nu handlade ju inlägget om LD (som intresserar mig liksom andra bloggare) och jag är inte intresserad av Camilla, det är inte pga henne jag läser denna blogg.
        Men ja du LD’s riddare, CAMILLA MÅSTE OCKSÅ BE OM URSÄKT 🙁 🙁 🙁

        Svara

          Nej jag är inte LDs riddare. Hennes blogg intresserar mig inte alls faktiskt och jag är inte engagerad nog i någon bloggare för att vara någons ”riddare”. Tycker bara att det är uppenbart vad du vill diskutera. Men men… saklig diskussion verkar inte vara din grej.

          Svara

            Inlägget handlar om LD. LD hade fel. Hon kommer ej be om ursäkt.
            Camilla har oxå fel. Men tror hon kommer be om ursäkt. Om hon inte gör så lovar jag att gå loss på henne. Mår du bättre nu?

            Svara

              Du går loss på vem du vill. Jag frågade bara vad du tyckte, om det var just bara LD du tyckte gjorde fel. Med tanke på vad det står i Camillas inlägg så tyckte jag att din kommentar var konstig. Mitt mående påverkas noll enheter av vem du går på här inne. Jag diskuterar ämnet precis som andra här inne, inte mer dramatiskt än så.

              Svara

                För hundrade gången. Jag skiter i Camilla. Jag läser denna blogg pga bloggare. Och även om Camilla gjorde fel här så handlade inlägget om LD och om LD hade gjort rätt från början hade inte detta spridit sig.
                Om det är så viktigt för dig så ska jag berätta: har svårt för Camilla med. Men nu kommenterade jag i egenskap av att detta inlägg handlar om att LD har hängt ut någon.

                Borde kanske hängt ut båda, absolut, ber om ursäkt för mitt stora misstag. Vilket LD inte kommer göra. Som var min point med min första kommentar. Jag hatar inte LD. Men hon har en del enligt mig dåliga egenskaper och den uttryckte jag här. Är du nöjd nu?

                Svara

                  Jag har inte sagt att du hatar LD. Jag ställde en enkel fråga för att jag liksom du är här inne för att diskutera ämnet. Du behöver inte hänga ut Camilla också, jag undrade bara vad du tyckte om hennes inlägg eftersom du tyckte att LD gjorde fel. Om jag är nöjd nu? Nja, varken mer eller mindre. Som sagt, mitt mående är totalt opåverkat av vem du går på eller inte. Jag är inte här inne i syfte att bli nöjd utan för att diskutera ämnet. Igen, inte mer dramatiskt än så.

                  Du hade kunnat svara på frågan bara, i stället för att börja härja om riddare hit och dit.

                  Svara

                    My god alltså. Du verkar riktigt trött

                    Svara

                      Kanske dags att be om ursäkt Sanna. Du har rätt många fel.

      Vad ska hon be om ursäkt för?
      Det ÄR Dogges Facebook, han har själv bekräftat bilderna.

      Ni kanske borde be om ursäkt till LD och Camilla istället för att ha anklagat dem för bristande källkritiken när ni uppenbarligen brister på samma plan.

      Svara

    Fast det var ett rätt hårt antagande? Skulle han inte kunna mena i allmänhet att de ser ganska slitna ut och har sjukt märkliga/trasiga kläder?

    Lite som om jag hade skrivit samma sak men lagt upp en bild på en snubbe som är tatuerad över hela kroppen och håller i en ölburk med tanken att en ”sunkig snubbe” vill ingen ha, utan idag är det mer inne att vara clean och ta hand om sig. Det hade ju inte haft med killens kroppsform att göra utan snarare stil. Hade tjejen på bilden varit snyggt klädda hade ju bilden varit meningslös och ”inte rolig” längre.

    Svara

      Känns väl lika unket att skämta om någons vikt som att skämta om deras slitna utseende eller dåliga stil? Jag tycker ändå att skämtet säger nåt om dogges attityd, varesig han syftade på kropparna eller stilen. ”Höhö grabbar, passa på!” Varken roligt eller genomtänkt.

      Svara

        Meh. Du menar att om du kollar på äldre bilder på Kissie så skrattar du inte? Eller Paow med svarta streck över kinderna? Eller.. Dina egna bilder i fotoalbumet för 10+ år sen?

        Svara

          Ja visst kan jag tycka att både jag och andra har haft dålig stil. Vissa har dålig stil än idag. Men jag har aldrig postat en bild på någon av dessa och skojat om deras stil eller utseende. Jag kan tycka att det är en viss skillnad på att tycka och tänka något om någon och att högljutt skämta om någon. Min kollega har riktigt ful stil enligt mig, inte tejpar jag upp skämt om henne i lunchrummet.

          Svara

          Viss skillnad väl på att kolla på bilder och tycka att någon ser dum ut eller posta höhö-skämt om dom!?

          Svara

        Jag håller med, det är verkligen ingen sofistikerad humor… Men ifrågasatte mest att vissa var så säkra på att det berodde på kroppsform/vikt som det var ”roligt”.

        Svara

    Det är väl en maskerad förmodligen. 3 tjejer som förmodligen festar, och har kul. Man ser dessutom att det inte är en skämtbild utan dom vill se fina ut. Fyfan att få ens festbild viralt spriden, och med uttalanden och kommentarer om hur motbjudande dom är.

    Svara

      Precis, våga kliva utanför ramarna…..

      Svara

    Dogge är en vidrig människa med noll respekt för kvinnor. Har själv träffat på honom i sociala sammanhang där han varit anlitad för jobb och där han betett sig respektlöst och otrevligt. Inte förvånad alls. Han har inget bakom pannbenet!

    Svara

    Den här bilden är 100% fatshaming. Ni som inte tycker det kan ju gå in på hans profil och kolla alla andra inlägg han delat och ”skämtat” om också. Om ni inte orkar göra det kan ni kolla Lady Dahmers instastory, där har hon även delat det!

    Svara

    Camilla!!! Du måste kolla LDs story, en tjej som skrivit och gett kritik till Dogge som han tar emot på ett helt fruktansvärt sätt.

    Svara

      Åh gud. Dogge… vad svamlar han om?

      Svara

      Hanna, det är inte korrekt, han bemöter henne med sin version, vad han tycker. Förekommer inga ”fruktansvärda” påhopp i den konversationen – han påpekar att hon flashar sina bröst på sin fb, vilket hon gör. Hon kontrar med att bli kränkt.
      Sakfrågan: han fatshamear inte, han shamear vad som helst – feta, fula, män, kvinnor, på sin privata fb. Typiskt pubertalt killfjant som man bara kan bortse från, han är trots allt en b-artist som prövar allt för att få press inklusive läste till präst en mkt kort period. Jag är lika fascinerad över LD som sitter dagarna i ända och dammsuger diverse konton på jakt efter sexistiskt trams. Svårt att se hur det gynnar feminismen.

      Svara

        Håller med.

        Svara

        LD har tre barn, ett hushåll, skriver, gör och säljer konst. Jag vet inte hur mkt ni umgås som gör att du vet att hon ”sitter hela dagarna och dammsuger” online men jag som också har tre barn och hushåll samt andra aktiviteter tvivlar på att så är fallet. Jag skulle gissa att hon antingen dök på detta hos tjejen som tog kontakt med Dogge eller blev kontaktad av den tjejen och tog någon minut av sin dag för att publicera det vidare. Att kika in här och läsa och göra bedömningen att här är lika fräscht folk med uppdaterade åsikter tog mig cirkus tre minuter. Går snabbare än så att publicera det man vill på Instagram.

        Gick inte din kritik att framföra utan att dra in hur du tror att LD lever?

        Svara

        ”flashar sina bröst på sin fb”?
        Hör ni inte själva hur ni låter?
        Hon har bröst, ja. De kommer med på bild när man tar en bild, ja. Hur vad hon lägger ut för bilder på sig själv har att göra med vad Dogge lägger ut för bilder på andra i syfte att håna klarar inte jag att se. Utöver det uppenbara att det är högst obehagligt att någon man just kritiserat för att använda bilder på andra för att håna och skamma letar upp och sparar bilder på en.

        Svara

        Doggeärbaratramsig / 09:46:
        Mycket svårt att se hur det du gör gynnar feminismen.
        Fast förresten, du är ju uppenbar i ditt gynnande av sexistiskt trams.

        Svara

        Hur kan man inte tycka att han bemöter henne med påhopp? Och han svarar ju inte på ett enda av hennes argument eller frågor utan vänder allt till att hon skulle vara den dåliga människan. Han drar ju till och med upp sin döda fru och rasistkortet för att få henne att se dum ut.

        Svara

          Samt ’jamendudå!?!?!?’ med skärmdumpar från hennes fb med bilder på henne.
          Så, att man råkar ha bröst och lägger upp bilder på sig själv, där man då har bröst, är det samma som att hånande lägga upp bilder på totalt okända människor som har bröst?

          Svara

          En jättebrasklapp.

          JAG HÅLLER INTE MED DOGGE ANG HUR MAN BÖR SKÄMTA!

          Men jag kan på inget vis säga att han inte bemötte frågorna med svar eller att han försökte skifta ämne. Han höll helt enklet inte med och försökte ge likande exempel på varför han inte håller med.

          När han inte nådde fram med generella exempel så försökte han visa henne vad hon själv bidrar med och hur det skulle kunna tolkas illa av andra om någon skulle vilja det.

          Han hade en lugn ton gav henne komplimanger och fortsatte att svara fastän han sagt att han ville fira lördag nu och hon inte respekterade att han vill vara färdig med diskussionen.

          Han var ett under av tålamod och respekt. Han ändrade sig helt enklet inte i sin åsikt. Det var allt. Och bara för att han inte höll med så anklagas han för att inte bemöta frågorna.

          Det verkar som att vissa anser att enda sättet som de tycker att de blir bemötta är om de affirmeras i sina åsikter och att man då ”backar” så att de får rätt.

          Jag tycker detta är ett problem och känner igen det av egna erfarenheter.

          Svara

            Lugn ton och respekt? Där kan jag verkligen inte hålla med dig. Självklart behöver han inte hålla med henne för att bemöta hennes argument. Men nu undvek han frågorna och svarade med ”menduurå!”. Och vad hade hennes bilder hon lagt upp på sig själv med saken att göra ens?

            Och hade han verkligen inte velat fortsätta diskussionen så hade han bara kunnat säga hej då och inte svarat mer. Block finns ju också om man blir störd på sin lördag. Jag upplevde mer som att han sa att han ville avsluta för att han inte hade något svar. Något jag ofta ser är inne bland folk också (”okej, jag har annat att göra än att lyssna på ditt svammel. Ha det fint!”).

            Jag förstår att det är subjektivt hur han skötte sig i den där diskussionen. Jag själv hade inte använt ord som respekt och tålamod. Och de komplimanger hon fick..? Var de komplimanger ens? Igen, bemöt vad hon säger i stället för att kommentera hennes utseende. Klassisk härskarteknik.

            Svara

              Tycker att alla som läser här tar del av LD:s stories, hon la ut all konversation mellan doggelite och tjejen, innan de försvinner. Så kan alla bilda sig en egen uppfattning.

              Svara

                Har gjort!

                Svara

              Att trh känner sig besläktad med Dogge säger väl precis allt – om både Dogge och trh.

              Svara

                Och att du forsätter sakna läsförståelse och pådyvla mig egenskaper säger också allt… 🙂

                Svara

              13:56
              Jag håller inte med om att det var han gjorde. Men durå. Inte först. Sedan. (Återigen, jag håller inte med om hans argument som han lade fram, jag bara förstår vad han försökte säga)

              Vidare, klart han kan blockaden varför ska han behöva !?! Han hade svarat på flera inlägg och uppenbarligen gett upp. Och om han hade satt en block hade han då inte verkligen uppfyllt det han anklags för nu, att inte bemöta.

              Det enda sättet han kunde ”vinna” här enligt vissa som jag uppfattar det är att ta till sig om vad som sagts och sedan be om ursäkt.

              Svara

                Nej han hade ju kunnat stå för att han tyckte att det var ett kul skämt UTAN att dra upp rasistkortet, sin döda fru och påstå att hon själv visar upp sina bröst (vad nu ens det har med saken att göra). Det var väl snarare det som var ett dåligt beteende. Han tycker ju uppenbarligen att det är roliga bilder, men varför inte svara på hennes frågor då!? När han insåg att han inte hade några svar så gick han på henne. Hon höll sig från att gå på honom utan pratade om det problematiska med att dela bilderna. Om han nu tycker att det är kul och oproblematiskt borde han väl kunna argumentera för det. Om inte, så kan det ju vara ett tillfälle för honom att fundera på varför han tycker så.

                Svara

                  Men var nu lite rättvis. Han började med att förklara att det är hans humor i flera inlägg och hur han inte tyckte det var fel och det om rasist var ju för att ställa saken på sin spetts. Det var en fråga pga att han tyckte hennes kritik var orimlig.

                  Ang cancer och fru, kunde hon i så fall inte ta till sig att han just då fick flera otrevliga kommentarer och att han kände att hon var en del av den mobben och det besvarade inte hon!!

                  Henne inlägg om att det tillhör hennes yttrandefrihet att på hans privata DM var hennes rätt att få föra fram sin åsikt lämnar ju också en del att fundera på….

                  Igen, jag håller inte med honom i sak, inte alls på något sätt och vis, men jag invänder emot sättet som de beskrivs på hur han förde sin diskussion.

                  Men jag lämnar här. Agre to dissagre?

                  Svara

                    Så länge du får #sistaordet så kan väl i alla fall du ’agre’.

                    Svara

                  Svar i modd. 🙂

                  Svara

            HAHAHA.. TRH.

            Svara

            Amen precis. HUR kan inte fler se detta TRH???

            Svara

              Vet inte. Men det är vanligt förekommande bla här på bloggen.

              Blir ofta aldeles matt. 😒

              Svara

                Så orimliga växlar folk drar.

                Svara

    Ett fake-konto med mer än 4000 vänner och proppat med inlägg inte bara idag utan flera dar bakåt (orkade inte scrolla mer än så)? Dogge borde uppenbarligen märkt om ett sånt konto florerar utan att han är skaparen till det.

    Ni som kallar det fake kanske själva ska vara källkritiska?

    Svara

    Det är mer hur dom ser ut generellt dvs kläderna än att dom är tjocka.

    Svara

      Och då förtjänar de detta ’skämt’. Passa på nu killar!

      Svara

      Då är det ok alltså?

      Svara

        Ja jag tycker det är ok. Sluta va så sjukt känsliga ni kommer alldrig att överleva i den här världen annars.
        Om vi inte längre får skämta utan att folk tar så illa upp eller blir attakerade kommer det snart att inte finnas yttrande Frihet.
        Jag prioriterar yttrande frihet alltid. Grow some thick skin.

        Svara

    Som många andra så fattar jag inte heller hur ni får detta till fatshaming, Han är ju uppenbarligen sarkastisk men ingenstans finns minsta hint på fatshaming, det kan ju bara fantasin avgöra vad han menar. Det är ju tre uppenbart fulla/drogpåverkade tjejer i absurd klädsel, Leopard tatueringar, Inte dom mest fräsha frisyerna i världen och ganska mycket kajal. Tror han gör sig lustig över deras utseenden men fatshaming? nja, kanske det oxå. vem vet. ganska oklar fatshaming iaf.

    Svara

    Jag är fet (bmi 34) och tar mer illa upp över att folk tror att det är fat-shaming han håller på med.
    Han nämner ingen vikt öht, men när folk ANTAR att det är vad han menar så har de redan i sina skallar att vi feta år ”nåt annat” än er smala. Att UTGÅ ifrån att fettet är vad han driver med och hånar..det blir liksom back fire på den.

    Svara

      💚

      Svara

      Samma BMI här. Jag tog inte illa upp alls. Jag är dessutom latino, och det är en del av vår kultur att roasta varandra. Vi skrattar jävligt mycket åt varandra men desto mer med varandra.

      Svara

        Men det är väl skillnad att skratta åt varandra och att ta fram en bild på helt okända personer och skoja om att de är så fula att ingen vill ha dem, inte ens de riktigt desperata.

        Svara

          Och framför allt hela den här ”kom och ta för er grabbar, passa på”-attityden. Som att feta, fula, lättklädda, fulla tjejer är nåt de kan ta om de vill ha. De säger ändå inte nej liksom..

          Jag undrar hur Dogge uppfostrar sina döttrar.. undrar om de är lika mycket ”Höhö grabbar, kolla vad horigt fula de är” när hans döttrar ska börja gå på fest och bli fulla

          Svara

          Tänker också att det är skillnad att skratta åt någon/något helt privat hemma hos sig själv och att göra det till ett offentligt skämt med spridning till flera tusen personer.

          Svara

          Men förstå om någon säger att vår latinokultur är annorlunda. Om man kallar någon för tjockis på stan helt random så tar man inte illa upp! Det bemöts inte på samma sätt som man gör det i Sverige.
          Börja inte diskutera något ni inte vet något om.

          Svara

            Ursäkta??
            Man kallar inte någon i stan för tjockis i ”vår latinokultur” (jepp, ”latinokulturen” är min med)!
            Det är inte helt ovanligt att bland vissa latinamerikaner ibland kalla familj och vänner det vill säga folk vi känner och har en relation till för ”gordita” och liknande men alltid med mycket Cariño!
            (Gordita betyder lilla tjockis, det förekommer att vi uttrycker oss så när vi tilltalar varandra men det gäller även ord som lilla ”smalis”, lilla valpen, lilla björn osvosv.

            Men känner absolut inte alls till att man i ”latinokulturer” stan går i stan och kallar varandra för tjockis helt random…

            Mvh colombiansk/chilenska

            Svara

        Kan inte ni maila bilder på er då så sprider vi runt det och häcklar er? Tänker att det är smidigt med de som är frivilliga för detta så slipper de eventuellt ofrivilliga. Vi kan ju skapa en bildbank med människor som inte anses snygga eller tom anses vara rent av fula och så kan man ha roligt med dem!

        Svara

          Dressyrryttare till exempel – så himla löjlig och skrattretande stil!

          Svara

        Stämmer att det förekommer en hel del roasting bland latinamerikaner men då finns det redan en relation mellan varandra…
        Du får det att låta som om det är latinamerikansk humor att posta bilder på okända människor och driva med deras utseende…
        förnekar dock inte att det även kan förekomma då det givetvis även finns idioter bland latinamerikaner.
        Men håller absolut inte alls med om att det är vår kultur…

        Svara

          Mitt 23:46 inlägg är ett svar till Latina (1) kl 12.00

          Svara

    Intressant hur ni snackar skit om LDs källkritik men själva inte har någon?

    Han la upp bilden på sin privata Facebook. När han började få kritik ändrade han sekretessen till att endast hans vänner kan se inlägget. Därför ser ni inte det.

    Kolla LDs IGstory så ser ni själva att han bekräftar bilderna.

    Svara

    Jag tycker mer han shame:ar färgade kvinnor. Framställer dem som groteska, utan smak, korkade och fulla. Där finns gott om bilder i sociala media på färgade, både män och kvinnor, avsedda att framställa dem som mindre vetande. Det här är en av dem.

    Svara

      Snälla bara lägg ner. Hur ser du detta? Det är en bild av tre färgade tjejer. Och? Hade det det varit tre asiater hade det varit ett hån mot asiater, hade det varit tre tjejer i rullstol hade det varit funkofobi osv. Man kan läsa in precis vad som helst i bilden. Och nej, du får ingen medalj för att du varit extra pk idag.

      Svara

    Hör ni inte er själv eller?!

    ”Nej det är ju inte vikten höhö. Det är ju att de är vulgära, fula och ser ut som prostituerade. Höhöhö nöff nöff”.

    Inget ni märker är bra vidrigt med ert beteende?

    Och btw – LD kritiserar inte EN bild. Det är flera utöver en rätt lång konversation på Messenger också. Ffs folk. SLUTA kommentera människors utseenden. Vi har barn som ska växa upp i detta samhälle och helst slippa bli dömda samt inte heller döma. Skärp er.

    Svara

      En uppriktig fråga (utan något nedvärderande eller ironiskt) vad är poängen med sådana här ”avslöjanden”? Förstår när avslöjanden handlar om kändisar som begått brott, men att dela en bild på sin Fb som jag gissar ska vara ”humor(?)” (förstår inte det roliga) men jaha? Vad ska vi göra nu?
      Som sagt förklara gärna ni som känner er engagerade kring detta. Och återigen så är det en uppriktig fråga och inget nedvärderande för er som är engagerade!

      Svara

        För mig handlar det mer om att uppmärksamma ett problematiskt beteende. Om man tycker att hans bilder han postar är roliga (som många verkar tycka om man ser till de kommentarer han får där) så kan man ju fråga sig vari det roliga ligger. Vad är det man skrattar åt? Jag syftar inte enbart på dogge utan den typen av humor som hans bilder representerar.

        Sen kan man se det i ett större perspektiv. Visst, det är ”bara” skämt. Men igen, vem skrattar och varför skrattar de? Och vilka ideal och normer reproduceras i och med att vi tycker att det ”bara är ett skämt”?

        (Kolla in våldspyramiden också. Det kan ge en tankeställare http://utrymmet.se/artikel/detborjarmedmig/bilaga-1-valdspyramiden/

        Menar inte att dogge som ensam är ansvarig för all problematik, men nu får han vara exemplet eftersom inlägget handlar om honom. Problemet är ju mycket större än hans enskilda facebooksida)

        Svara

        Att uppmärksamma och problematisera beteenden, förmodligen.

        Svara

      Han hade ju kunnat bemöta det hon skrev till honom på messenger i stället för att skicka skärmdumpar på hennes bilder med ”men hur ser du själv ut då!?!??”

      Nu bevisade han ju tydligt vilken typ av människa han är

      Svara

        Vilken typ av människa han är = mansbebis i illasittande offerkofta

        Svara

    Varför ser ni det Som ”fat shaming ” kan det bara inte ha ha handlat om att dom faktiskt såg som ett skämt?

    Svara

    Det roligaste med det här är hur alla vita feta feminister springer till räddning och pratar om vikthets etc men ingen säger någonting om att kvinnorna i fråga är svarta och att detta är rasistiskt.

    Det är alltid vita kvinnor som är argast 🙂

    Svara

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.