Blondinbellas fd anställda startar företag

ANYHERE is a lifestyle brand, founded in Sweden 2018 by Hannah Molin and Lina Thunberg.

They share a passion for the moments you feel at home, and believe it is a state of mind more than anything else. Therefore they have tried to capture that sense of belonging and translated it to everyday sleepwear. So you can bring that homey feeling, anywhere you go.

It all started with a common workplace that brought these two entrepreneurial millennials together and after four years as colleagues they decided to take their relationship to the next level and become partners. ANYHERE is the result of that decision.

With different personalities and set of expertise, they manage to both inspire and challenge each other, which allows them create their own path to wander as business women and entrepreneurs. The key to make such a dynamic duo long-lived and fruitful is respect.

Through that, respect has also become a keyword for ANYHERE. It involves respect for the products, the environment and for the individual who is always seeking new moments to feel at home and remember.

Så står det på ”about”-sektionen för det företag som Hannah Molin och Lina Thunberg (fd. importchef på Löwengrip) startat upp.
Företaget verkar ägna sig åt lounge och sov-kläder och en sak på sidan reagerade jag på och vill lyfta fram lite extra.
Nämligen det här:

När andra företag väljer att retuschera sönder sina frontfigurer, väljer alltså Anyhere att använda sina bilder i originalform och utan någon som helst redigering. 
DET förtjänar uppmärksamhet!

Jag älskar mys och sovkläder och har praktiskt taget bott i mitt flamingounderställ sedan jag köpte det.
Någon annan som är likadan?

Förresten!
Hand upp alla som tycker att städvägrandets okrönkta drottning – Isabella Löwengrip är en bra person att fronta en kampanj med städprodukter med?
Jag skulle säga att veganen Sanna Bråding i en Mamma Scan-reklam har högre trovärdighet än det här.

Tack för tips!

188 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    100% polyester, mmmm… Nä nog om det, äääälskar att IL diskar med helt oöppnade flaskor (ni vet när man ej har öppnat flaskan är pumpdelen längre ner innan man vrider om). Hepp

    Svara

      Eller att hon senare i samma story filmar köket där flaskornar borttagna

      Svara

        😂😂 well spotted! Extra bonus var att trasorna fortfarande var i sin förpackning trots städning med dessa… 🙄🤔

        Svara

      Jo håller med! jag blev nyfiken igår på Anyhere och kollade på sidan, blev besviken att det var polyesterkläder. Inget jag vill sova eller mys runt i ☹️

      Svara

        Snobberi! Lovar dy handlar på HM i smyg 😄

        Svara

          Inget försvar, men då kostar iaf inte pyjamasen 800-900kr.

          Svara

          Men kanske bomullspyjamaser från HM?😊

          Svara

          Gillar inte polyester och skulle ALDRIG ha det på mig, oavsett om det står Chanel eller HM på lappen.

          Svara

          Det händer att jag handlar på HM men inte polyester, avskyr hur det känns mot huden

          Svara

      Hon kanske ska tänka på en alternativ karriär inom hygienteknik. Tänk om hon avlöjas som Kejsarens med nya kläder, då kan hon börja skura rent för att få ihop det. Räntorna behöver inte gå upp mycket för att hennes boende kommer kosta mer. Visst hon kommer att hyra ut huset till olika event och jippon, men dyrt blir det.

      Svara

        Kanske spa i poolhuset?
        Då kan Bella ta emot grupper från företag, möhippor osv.
        Konkurrera med japanska badhuset på berget mitt emot.
        Kock och vegetariskt kan ju ordnas in house.

        Svara

      Men så diskar jag jämnt 😛

      Svara

        Jag diskar ojämnt.

        Svara

          *baaaaaahhh* *asg* så roligt med felstavningar som syftar fel och personen i fråga inte förstår 😂

          Svara

    Man undrar ju hur ren logik tänkte här. Tappar ju väldigt mycket trovärdighet.

    Svara

      Ren logik är tydligen inte ren logik. Eller hur var det där. Förstår ingenting 🤷‍♂️
      Nä, nu ska jag göra någon mer nytta av dagen än att fundera på hur det ska gå för företag som i dagens läge lanserar produkter i 100% polyester

      Svara

        Fråga Hannah och Amanda. Det ryktas att det är rätt illa för Daisy Grace…

        Svara

          Berätta mer!

          Svara

            Sök på Daisy grace på tex merinfo. Finns en anmärkning från kronofogden, sen om den är ny eller ett par år gammal får man kolla vidare på om man är så nyfiken.

            Svara

              Någon som är medlem där som kan tänka sig att offra 17 kr och ta reda på mer? Vill inte bli medlem själv.

              Svara

                2018-09-21: 9 250 kr, AB Kontorskraft Dokument i Stockholm (Återkallad 2018-10-04)
                2018-10-24: 25 463 kr, Ryska Posten AB (Återkallad 2018-11-05)

                Svara

                  Tack! 🤗

                  Svara

            Finns en anmärkning på Perfect Day Media AB också enligt merinfo.

            Svara

              Flattered har en ansökan hos KFM vad det bu kan betyda?

              Svara

                Det har Ericsson och Volvo också så antagligen betyder det ingenting.

                Svara

                2018-09-20: 1 628 kr, Telia Sverige AB (Återkallad 2018-09-27)
                2018-10-02: 16 316 kr, Fotograf Emma Svensson AB (Återkallad 2018-10-22)

                Svara

              2018-12-12: 390 kr, Fortum Markets AB (Utslag)
              2018-12-12: 390 kr, Fortum Markets AB (Utslag)
              2018-12-12: 390 kr, Ellevio AB (Utslag)
              2018-12-12: 390 kr, Ellevio AB (Utslag)
              2018-11-14: 62 500 kr, Head Agent Sweden AB (Utslag)

              Svara

      Njaaa, för ett etablerat företag som många hade det nog varit dumt. Men i och med att Isabella är så kontroversiell så är det kanske ett snart drag för ett företag som ren logik. Jag hade i alla fall inte hört talas om dem innan jag läste om dem här. Jag läser inte ens Isabellas blogg och kollar aldrig hennes instagram ändå har reklamen nått mig..

      Svara

        ”Som många känner till” skulle det stå..

        Svara

        Håller med, tänker att det viktiga för företaget är inte Isabella själv utan vilka hon når ut till. Med största sannolikhet så är större delen av de som nås av reklamen köpare av städmedel. Även om inte Isabella städar själv så måste ju någon städa huset, så inget konstigt att hon gör reklam för städprodukter.

        Svara

        Absolut. Trovärdigheten att HON använder ren logik eller kan säga något om dess resultat är kanske lika med noll, men hon ska egentligen bara agera modell. De vill ju få fram att det är veganskt, skandinaviskt (och lite kemikalier??) och det lyckas dem väl ändå få fram?

        Svara

          Ja och jag tror dessutom att hon skriver att det inte är hon personligen som städar med produkterna ☺

          Svara

      Det var förmodligen Bellas ihärdiga säljteam som tjatade sig till kampanjen och hennes eminenta kreativa team stylade sen den trovärdiga poseringen med städ- och tvättprodukterna.
      REN LOGIK kunde väl ha fått exponera sig i thelowengriphouse på Instagram istället. Då hade det i alla fall blivit mindre skämmigt. Nej, Isabella gör sig inte med städprodukter för alla (med undantag för Ren Logik tydligen) vet ju att hon inte sysslar med tvätt, disk eller städning nu för tiden. Varför slösa tid på sådant som är tråkigt när man kan bygga bolag och käka ostron istället?

      Svara

        Veganska ostron! #miljökämpe

        Svara

      Undrar hur företagen tänker eller om de lyckats hitta rätt man på rätt plats? Helt otroligt om man är så verklighetsfrämmande över vilken marknad de vänder sig till. Själv tappar jag respekten för produkterna i samma stund som ”fel” influensers marknadsför en produkt som de uppenbarligen bara gör för att tjäna pengar. Det förstör garanterat mer för företaget än de tjänar på det. Tycker det är rätt oproffsigt.

      Svara

        Håller med. Så många företag jag aldrig skulle handla från bara för att ”fel” personer gjort reklam för deras produkter. Daniel Wellington, Ideal of Sweden och Ellos är några exempel.

        Svara

    Vem fan är det som röstar ”ja”?? 😂😂

    Svara

      Det måste finnas en mullvad här inne på Bloggbevakning.
      Bäst att vara försiktig. Kan ju vara vem som helst bland alla dessa Anonym 🙁

      Svara

      Riddaren.

      Svara

      Simon 😂

      Svara

      Tror på tjocka hetsätar katten jag 😏

      Svara

      Jag hahah. Eftersom jag bara ser influensers som reklampelare. Då spelar det ingen roll om hon städar med dem eller inte. Hon är anställd modell thats it. Men förutom det hade ändå vinkeln kunnat passa i mina ögon: även om Bella inte själv städar så har hon fortfarande barn som leker på golv osv, och vill kanske inte att städerskan ska använda sig av städprodukter med massa kemikalier osv. Jag säger inte att så är fallet, och att Bella skulle bry sig om hållbarhet är ju lika troligt som att grisar skulle flyga – men så länge företaget får fram sin essens i marknadsföringen är de nog glada. Det är ju Bellas följare de vänder sig till egentligen, inte Bella själv.

      Svara

        Precis så tänker jag! Det ör ungefär som att det skulle vara mer okej med reklam för stödprodkter i förorten än på Östermalms reklampelare

        Svara

    IL publiceringar väl inget som inte genererar pengar för henne själv?! Oavsett sponsrade eller privata inlägg?

    Svara

    Fast hennes hem ser ju onekligen rent ut. Så någon städar ju. Den som städar hemmet skulle kunna använda produkterna.
    Hade inte varit trovärdigt om hemmet var smutsigt.

    Svara

      Det enda som behövs hemma hos Bella är väl möbelpolish till väggarna…

      Svara

      Hennes hemhjälp, eller ja kanske husets eget instakonto hade kanske varit mer lämpligt. För jo huset ser ju onekligen rent ut. Bara det är Bella aldrig skulle få för sig att ens gå i närheten av städskåpet.

      Svara

        Jag tror att hon skrev det också, att det inte är hon själv som städar.

        Svara

      Klart det ser rent ut när hon nästan aldrig är hemma + har någon som städar åt henne

      Svara

      På riktigt. Tror du att man använder sig av dessa medel? Tror du att Bella bryr sig vad som blandas i byttorna?

      Svara

        Frågan är inte riktad till mig, men nja det är inte alls så säkert. Men så fungerar ju reklam. Ingen kan veta om den som framför budskapet använder produkten i verkligheten.

        Svara

    Också trist att det endast är i storlekarna s, m och l..

    Svara

      Jaa, xs och xxs hade varit trevligt!

      Svara

        Håller med!

        Svara

        Och XL och XXL. Personligen köper jag alltid myskläder i en-två storlekar större för att jag gillar pösigt och långt (särskilt över ryggen, hatar när kläder åker upp vid svanken) när jag bara ska vara hemma och chilla 🙂

        Svara

    Också trist att det endast är i storlekarna s, m och l..

    Svara

      Men va fan, de är ett nystartad bolag. Ge dem en chans 🙂 Tror inte man köper in världens största lager innan man ens har provat sin idé i praxis?

      Svara

        Bara att vänta då så kommer det bomullskläder i XL och XXL.
        De har nog inte haft tid att beställa sådant som efterfrågas.

        Svara

          Eller så kan du börja äta hälsosamt så passar kläderna 😄

          Svara

            Oh no, you didn’t 😂

            Svara

            Sa du just det?
            Jag är elitidrottare och med i ett landslag med egen dietist och ofta kock – kan aldrig komma i en standardstorlek L.

            Svara

              Här är en till som tränar på elitnivå och äter enligt strikt kostschema. Är enligt bmi-skalan överviktig och köper oftast kläder i xl.

              Svara

                Bär du 44/46 ( XL ) i vanliga kläder äter du intr strikt och din elitnivå existerar nog bara i din hjärna. XL i myskläderanonym är dock en annan femma.

                Svara

              Ett av få undantag ! 😄

              Svara

              Och jag är Kleopatra uppstigen ifrån dödsriket.

              Svara

              Kulstötare? Strong woman?

              Svara

              Och jag har en byst med 110 cm (naturliga) i omkrets, få tröjor i M och S som har det tbh. Köper alltid L eller XL så brösten ska få plats, åtminstone om det är en tight modell. 🙂

              Svara

            Hejsan hoppsan där fick du till det.

            Jag äter hälsosamt, väger rätt men träääääänar, alltså bygger muskler för att vara extra tydlig.
            Så nej, L fungerar inte alltid över lår samt ryggtavla. Beroende av material och modell skall tilläggas.

            Svara

            Jag äter inte hälsosamt och har S eller M.

            Svara

              Nu är du ett troll meen joodå S och M är helt normalt. Om man är en kvinna och behöver XL behöver man nog vara ett undantag för att inte vara ohälsosam, men S, hahahahahaha.

              Svara

                Eh va?

                Svara

                Att vara smal är inte alls synonymt med hälsosamt. Så du behöver nog sluta trolla 🙂

                Svara

            Herrejävlar vilken obildad kommentar…

            Svara

              Brukar låta så överviktiga! 😄 Finns inga ursäkter att inte komma i en L ! Ät grönsaker och rör på er!

              Svara

                Brukar det ”låta så” att de svarar att de är elitidrottare? Varför e du efterbliven?

                Svara

                Ska vi brottas?

                Svara

                Det är alltid lika kul med de som tror att med lite rörelse och annan kost så vore alla människor normalviktiga.

                Är det inte pinsamt att visa upp hur otroligt korkad man faktiskt är? Iofs, är man nog korkad så fattar man inte att man är det, vilken tur för oss som roas av korkade kommentarer. Keep ’em coming!

                Svara

                Man kan ju också vara lång. Men du lyckades med din provokation så du är säkert lycklig nu. Patetisk!

                Svara

              Ska man inte få ha kläder på sig om man är överviktig då?

              Svara

            Men man ska inte äta för lite för då blir man så korkad pga näringsbrist att man skriver kommentarer som denna ☝️ Fint varnande exempel!

            Svara

            Haha, sådana här provokationer med humor kan ju faktiskt vara roliga!

            Svara

            Men dra åt helvete med dig.

            Svara

    Camcam, kan inte du kommentera influensernas öppna brev? Såg en kolumn som tog upp detta 😂 men vill hellre veta vad du tycker! https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/oRrVE0/influencers-tror-att-de-kan-avskaffa-demokrati–med-ett-debattinlagg

    Svara

      Hon har ju kommenterat influensernas öppna brev. Mer intressant nu att kommentera gubbslemmet Guillou som i sin replik ägnar ca 90% åt att trasha influenser-yrket pga att de är unga, tjejer och enligt honom okända. För känner den store Guillou inte till ngn, då är personen okänd. Och tydligen är epitet som ung och tjej tillräckligt för att man inte ska lyssnas på, för sakfrågan bemöter han i princip inte alls. Jag håller med om att brevet var rätt ogenomtänkt, men Guillous replik är genomvidrigt gubbslemmig!

      Svara

      Underbara Clara kallar honom för dum i huvudet, tycker att han saknar självinsikt och är osympatisk..

      Svara

        Håller med om att Guillio är ett gubbslem, men Undrbara Clara känns inte direkt sympatisk heller.

        Svara

          *nyfiken* Varför då?

          Svara

    Skulle aldrig sova i något annat än plagg tillverkade av bomull…
    Dessutom verkar storlekarna väldigt små. Mys och sovplagg ska vara oversize tycker jag.
    Kan lika lite se en marknad för deras produkter som för Bellas hårkrafs. Det är inget unikt som sticker ut eller som man inte kan hitta i många olika material,prisklasser och modeller redan.
    Ang Bella o städprodukterna så funderar jag över varför företag väljer just henne att fronta deras saker.
    Antar att hon tar rejält betalt och hennes trovärdighet är verkligen minimal.

    Svara

      Håller med helt. Skulle aldrig ta på mig polyester vid hemmamys eller när jag ska sova.

      Svara

      Håller helt med, sovplagg som man svettas i och sedan bara handtvätt. Känns snuskgt! Sova vill man i material som känns sköna OCH kan tvättas. Fast själv sover jag helst utan allt och ha en morgonrock bredvid sängen.

      Svara

    Ren polyester som endast kan tvättas i kallvatten, känns både plastigt och ofräscht. Dessutom till överpriser.
    De har dock lyckats få till engelskan vilket 1) bevisar att det iaf har funnits folk på Löwengrip som behärskar det språket och 2) att Bella och/eller Pingis inte klarar av att sätta rätt folk på rätt uppgifter.

    Svara

      Fast Hannah och Lina hör/hörde till Löwengrip Beauty.
      Den dåliga engelskan är väl i första hand hos Löwengrip Invest dvs Bellas blogg och andra kanaler?

      Svara

        De har INTE fått till engelskan..
        Hur kan alla där vara så dåliga på engelska? Har de inte gått i gymnasiet? Det går inte att direktöversätta alla svenska uttryck till engelska och ”it is” är ju det första man lär sig.

        Svara

      ”Lyckats få till Engelskan” vette sjutton om jag kan hålla med om dock. 😆

      Camcam har ju till och med ringat in ett rätt uppenbart fel:

      ”These photos are in its original form”

      Svara

        Själv har du problem med svenskan ser jag.

        Svara

          Det är rätt irrelevant eftersom detta är ett inlägg på en blogg och inte ett företags websida. 😂😂

          Svara

        Haha, äntligen påpekade någon detta! Mina ögon blöder! 😂

        Svara

        Jag förstår inte hur man satsar massa pengar på ett företag och sen inte lägger några tusen på en översättare? De flesta av oss kan inte engelska på en så hög nivå att vi kan översätta längre texter till korrekt och flytande engelska även om vi snackar bra.

        Svara

    Ganska övertygad att de köpt polyester- pyjamaserna billigt i Kina och vill nu kränga för ca 800.

    Svara

      Säkert samma fabrik som tillverkar Hermine Hold scarfs.
      En polyesterpyjamas från Kina kostar säkert max en hundring plus frakt, tull och moms.
      Borde kunna säljas för 300 kr till konsument.

      Svara

      Det är som han Dennis M…. är fortfarande nyfiken vart han köpt in allting då jag aldrig hittat det på wish 😂

      Svara

        Aliexpress!

        Svara

      De har ju lärt sig av den bästa! Helt obegripligt hur man kan ta så hutlöst betalt för polyester. Och hur det går ihop med ett miljötänk. Eller har de lärt sig det också av Bella, att det skriver man för att det låter bra?

      Svara

    när plaggen är så dyra förväntar jag mig en tydlig beskrivning av tillverkning och material, det är där en gång extra kostnad kan motiveras. finns ingenting om varken tillverkning eller material på hemsidan så då antar jag att det är producerat under dåliga förhållanden med dåliga material.

    Svara

    Gud tänker bara på det där hemska pillret ”hers”…
    Kul att företaget skriver om hållbarhet ihop med en bild Bella, totalt oseriösa mao så tack och hej då!

    Svara

    Idamarieisaksson Instagram en fd bloggare numera en influencer på instagram som arbetar som marknads chef på hotell i Helsingborg blir hela tiden sponsrad av Akademikliniken och ger nu alla erbjudanden via de. Blir även sponsrad av jollyroom, bubleroom. En del har redan bra betalda jobb men älskar allt som de får sponsrad och samarbeten.

    Svara

      Det hade jag nog också gillat 🙂 Däremot förstår jag inte varför hon får fortsatta samarbeten då hon inte bloggar längre eller är särskilt aktiv på Instagram.

      Svara

        Hon tar de erbjudanden hon får. Hade själv kunnat bekosta sina behandlingar hos Akademikliniken men de handlar om att tjäna extra pengar vid sidan om sitt andra jobb samt att Akademikliniken också vill ha nya kunder. Men dessa influencers som uppmuntrar till skönhetsfix visar bara att man inte duger som man är utan mans ka helst fixa sig här och där. Hon sa förr i tiden att hon inte fixar läpparna vilket syns klart och tydligt och de senaste gångerna var de också via Akademikliniken.

        Svara

      Vad vill du få fram? Så otydligt skrivet.

      Svara

    Också skumt när det var reklam för Mathem och att man kunde spara in pengar på att använda dem.
    Inte så vidare värst trovärdigt när det kommer från en som aldrig lagar mat och som ständigt har spenderbyxorna på!

    Svara

      Det är barnen och de anställda som får maten lagad från mathem.se 😉😂

      Svara

      Så det är inte trovärdigt med Mathem-reklam om de görs av rika, inte när Läckberg eller Wahlgren gör det heller då eller? Gode gud så löjligt.

      Svara

      Tyckte det var intressant att hon ena dagen visar bild av leverans av typ 10 matkassar, nästa dag kommer leverans av färdigmat till nån fotografering. När går all denna mat åt egentligen? Hon är i princip aldrig hemma och äter ute eller får färdigmat levererad i princip resten av tiden.

      Svara

        Men alla i hennes team måste ha mat. Det är säkert tjugo personer som utanför kameran äter i huset.
        Och kanske Bella i smyg ger mat till ensamkommande flyktingar? De har det tufft nu under vintern.
        Jag tror faktiskt Bella har ett hemligt liv som bara finns på dark net 🙂

        Svara

        Det kan vara mer än bara mat i kassarna t ex tvättmedel, toalettpapper med mera och kan vara frysvaror också, och de som packar lägger inte så mycket i varje påse, de fyller inte ens till hälften.

        Svara

    Jag har redan myskläder som är fina nog att öppna dörren i. Dessa är i bomull och kostade inte över 500 kr. Vad är det för originellt med detta? De verkar ha inspirerats av Bellas ”starta väldigt icke originella företag men sälja in det som att man uppfunnit hjulet” mentalitet. Jaja, jag önskar dem lycka till!

    Svara

      Vilket märkes myskläder har du? Letar efter snygga, bekväma som inte kostar skjortan!

      Svara

    100% polyester för 800 spänn. Njaaaa. Känns inte rätt i tiden heller med polyester, bättre att satsa på ett mer miljövänligt alternativt (även fast det blir dyrare).

    Fast det är klart, då blir det svårare att kränga till gymnasister som lägger sitt studiebidrag på en pyjamas.

    Svara

      Gymnasister har väl inte pyjamas?
      De sover i t-shirts och trosor/kalsonger vad jag har sett.

      Svara

        Hur många gymnasister som sover kollar du på och hur gammal är du…? 😨😰😄

        Svara

    Förstår inte varför man startar ett företag med en produkt som inte är bra, dvs polyesterpyjamasar som är för dyra och i för gå storlekar?
    Bättre att börja med färre modeller i äkta sköna material. Kvalitet lönar sig och de hade ju världens chans via Bella att få en raketstart i pr och att nå ut via sociala kanaler. Istället blir de nu dissadde för att de gått fuskvägen med polyester. Så korkat!

    Svara

      Verkligen! Skulle aldrig ta på mig polyester närmast huden.

      Svara

    800 spänn för polyester som andra redan kommenterat. Galet. Utan info om tillverkning på hemsidan. Tydligt att de också försöker överprisa skitsaker genom att sälja det som ett ”koncept”. Med det sagt menar jag inte att en polyesterpyjamas egentligen BÖR vara billig. Det är ju sjukt att man kan producera och miljöförstöra för 50kr och sälja skiten för 150kr på Ullared och H&M eller whatever. Plagg med kort livslängd dessutom. Jag kan köpa ett fint sovlinne eller nattlinne i äkta silke för 800. Plus att de hade tröttsam text på sin hemsida precis som Bella
    där de nämnde något med en pyjamas som reflekterar att man är en ”woman with power”. L. O. L. Blir så trött på dessa krystande företag.

    Svara

      MEN! Yes bra de inte redigerade bilderna 🙂

      Svara

    Det som stör mig mest mest med denna typ av företag är att de ska sälja väldigt ordinära produkter bara med branding och storytelling. Liksom Isabellas andra kompis Fayes företag lace laboratory, ofta om ”female empowerment”. Och medan en fin pyjamas eller sköna trosor kan vara trevligt så är de inte ”empowering”.

    Makt är inte en individuell känsla eller en vara som kan köpas. Alla får köpa vad de vill, men vill man åstadkomma någon beständig förändring som inte bara är att ge någon illusionen av att vara ”en stark kvinna” så krävs det mer än att köpa (eller sälja) rätt pyjamas eller trosor.

    Svara

      Eller hur. Det blir så uppenbart och så pinsamt. ”This fitted pyjamas will make you comfortable while at the same time show that you are a sophisticated woman with power” -typ så stod det i beskrivningen på en av deras pyjamas. Men företag har alltid marknadsfört en livsstil eller identitet. Det är så dem säljer för människor tilltalas av det och vill passa in.

      Svara

        Det blev nog lite fel i texten. Ska säkert vara:
        ”… while at the same time show that you are a sophisticated woman with polyester”

        Svara

    de skriver att de tänker på miljön – hur är polyester miljövänligt? De kan ju starta med att välja miljövänliga material till sina kläder….

    Svara

      Jag funderar på om de är tillverkade av återvunna tyger och också därför som de är i polyester.

      Svara

      Det finns fördelar med polyester, tro det eller ej. Exempelvis bomull drar enorma mängder vatten att producera (oavsett om den är ekologisk eller inte) och andra naturmaterial, t.ex. bambu, kräver massor med bekämpningsmedel i odlingen. Det slipper man med polyester. En nackdel med polyester är förstås utsläpp av mikroplaster vid tvätt, men det kan man minimera genom att använda toppmatad tvättmaskin och ev en s.k. guppy friend som samlar upp fibrer som släpper.

      Allt är inte svart och vitt och naturmaterial är inte automatiskt bäst, även om de känns trevliga.

      Svara

        Bambu kräver ju lite om ens något bekämpningsmedel dock, inga mängder alltså. ”Problemet” med bambu är att det är som lin, alltså inte särskilt mjukt. Om en produkt är riktigt mjuk och gjord av bambu så är det oftast viskos av bambu. Viskos av bambu är samma sak som andra viskos produkter; vanligt att tillverka från till exempel gran. Viskos av bambu besitter alltså inte de egenskaper som bambu gör.
        Återvunnen polyester är väl egentligen en
        liten bluff från textilvärlden. Om man använder återvunnen polyester så är det oftast en väldigt liten del utblandat med ny polyester, så är det ens värt resurserna det tar att använda återvunnen polyester? Nja, i alla fall i nuläget.

        Svara

    Har någon nämnt att det är polyester??
    Mvh kul på fest

    Svara

      😨❤

      Svara

    Pyjamas i handtvätt? 😲 Aldrig i livet minst 40 grader, helst 60!

    Svara

    Lol, ”care for your garment, and you care for the enviroment” och så väljer de material i… polyester? 😅

    Svara

    Men handtvätt på sovplagg? Det visar på noll kompetens inom textil. För att få bort bakterier och smuts så ska kläder som sitter närmast kroppen tvättas i 60 grader. Vad är det för polyestermaterial som inte tål maskintvätt….?

    Svara

      Nej, blötlägg ett dygn i stark lut och kör sedan ett par timmar i 95 grader med soda och klorin.
      Det lilla som blir kvar slipper man stryka.

      Svara

        Jag brukar koka mina kläder i min crock pot alternativt kör jag långkok i gjutjärnspannan cirka fem till sju timmar. För extra ren och torr känsla lägg därefter i ugnsform och ställ in i ugnen i cirka 20 min (200 grader). Supertips!

        Svara

        Skrattade rakt ut! 😆

        Svara

    Jag kommenterade helt vänligt på Bellas blogg att jag tyckte att det var märkligt att Bella bryr sig så mycket om miljövänliga städprodukter, när hon samma helg som hon promotade dessa flög tur och retur till Umeå. Min kommentar blev aldrig godkänd. Det var tydligen känsligt..

    Svara

    Men alltså LATA företag. Gör de ingen som helat research kring vilken image influensern de använder har? De tänkte småbarnsmorsa och så var det bra så?
    Så dumt.

    Svara

    Kan inte tänka mig att hon ens vet vad det är hon står och håller i annat än att det är en flaska

    Svara

    En fundering. Många klagar hela tiden på att företagen aldrig tänker på miljön, hur saker tillverkas, de som arbetar m.m. Vilket är bra, men sedan, om te x ett företag som är nystartat, tänker på miljön, tillverkar allt i sverige och miljötänk i resten av kedjan, varför får de då ”skit” för att produkterna är dyra? Typ polyester 1000 kr, vansinnigt! Kan köpa för 200 kr på HM!! Ja, men nu är ju just dessa annorlunda, då de ej produceras i Kina, transporteras genom hela världen och har ett företag som miljökompenserar? Då blir varje produkt svindyr! Vill vi ha allt producerats lokalt så kostar det därefter! Problemet är inte alltid företagen, utan konsumenterna, som vill ha det bästa ur miljösynpunkt, men vägrar betala för det! Någon måste betala för jobbet! Företag måste gå runt och ja, tjäna pengar på det. Välgörenhet är fint, men betalar inte ens hyra och mat. Jag tycker det är värt att köpa EN dyr (och bra för miljön) pyjamas, än att köpa en måhända likvärdig pyjamas, men som på sikt skadar miljön. Det stora problemet med Miljön, är att det kostar att göra något åt det, och vad det verkar som, vill ingen stå för notan eller ändra sin livssituation för att göra något åt det. Nu kanske inte Anyhere gör sina pyjamaser i Sverige eller tänker på miljön, MEN, använde det som ett hypotetiskt exempel.

    Svara

      Problemet blir väl att de i detta fall tar dyra pengar för något som är samma skit som alla andra kläder (skit som i: dålig kvalité, dåliga arbetsförhållanden + dåligt för miljön). Det skiljer sig såklart åt mellan människor, men jag hade absolut varit villig att betala mer för något som är av god, hållbar kvalité. Det beror också på var folk befinner sig i livet och deras ekonomi. Samt att många kanske inte ens reflekterar över det man köper. Sen hoppas och önskar jag att utbudet på hållbara textiler och kläder ökar – att de blir lättare att hitta samt mer kreativa till sin utformning. Problemet nu är väl litet utbud och ofta kanske rätt ”tråkiga” saker. Vitt linne utan någon speciellt skärning eller så till exempel. Såg några tjejer på nyheterna som gjorde nya plagg av gamla textiler. De gjorde riktigt coola och snygga grejer! Mer sånt hade varit awesome. Men då satt de ju själva och designade och sydde så det tar såklart en massa tid. Men att utveckla ett sådan koncept hade varit så coolt. I second handbutiker känns kläderna ofta otvättade och luktar mal/mormor, det gör att de inte kommer tilltala den ”stora massan” som obrytt handlar nytt varje månad. Tänk om de butikerna hade kunnat ställa fram sakerna lite mer elegant och sytt om de kläderna som uppenbart är väldigt tråkiga som typ ingen kommer köpa.

      Sen: är det bara jag eller var kläder av bättre kvalité förr? Min mammas gamla kläder verkar ha en helt annan slags kvalité än majoriteten av de kläder som säljs idag. Jag tror inte heller mamma köpte några direkt dyra kläder eller märken.
      Jag såg nåt program för några år sedan där de jämförde gamla nylonstrumpbyxor med dagens. De från typ 50-talet gick inte i sönder även om de knöt fast dem i kroken bak på en bil och körde iväg en bit. Dagens går ju sönder bara man tittar på dem.

      Svara

      Fast även om pyjamasarna skulle vara tillverkade i miljökompenserad polyester enligt bra arbetsvillkor i Sydostasien, så finns det bättre alternativ till ungefär samma dyra pris.
      Sen finns det ju andra faktorer som räknas in förutom priset, när det gäller om kunder köper miljövänligt eller ej t ex tillgänglighet.

      Det finns här inget som tyder på att detta märket är tillverkat på ett bättre eller mer miljövänligt sätt, eftersom detta naturligtvis skulle vara något att lyfta fram ur marknadsföringssynpunkt, att pyjamasarna är dyrare är förmodligen för att de är ett mindre företag och köper in mindre volymer och behöver större marginaler. Sömmerskan och närmiljön i tillverkningslandet mår inte bättre för att vi betalat 400 kr mer för samma vara.

      Att handla hållbara kläder kostar naturligtvis mer, men det är inte omöjligt att göra bättre val även på en snävare budget. Dock så går det inte att köpa ny fredagstopp varje vecka för de flesta om den ska vara eko och fairtrade/lokalproducerad och kostar 1000 kr och inte 149. Så jag tror det är mer förhållningssättet till kläder som förbrukningsvaror, än den reella kostnaden för de kläder man egentligen behöver, som gör att folk anser att de inte har råd.

      Svara

        Absolut, håller helt med dig! Min tanke var kanske inte baserad på pyjamas i polyester, utan mer att saker som kan låta billigt men är lite dyrare, kan ha en anledning bakom det. Typ. Sedan delar jag din och några andras argument gällande just detta företag oxh produkt. Men jag hoppas ändå någon förstod min poäng. Även om det var rörigt🙊🙈

        Svara

          Jo men jag förstod din huvudpoäng ☺️ och jag håller med om att folk har vant sig vid ”ohållbara” priser och därför nu vill ha det hållbara alternativet till samma ohållbara pris. Ville väl bara understryka att bara för att något är dyrare än det konventionella så betyder det inte att det är bättre. Man kunde ju verkligen önska att personer som hade råd att betala valde det mer hållbara alternativet istället för att betala 500 extra för ett märke, men men 🤷‍♀️

          Svara

    Mest förvirrad över att det finns vuxna människor som använder pyjamas?

    Svara

      Älskar myskläder och sköna pyjamaser (fast de flesta av mina pyjamaser är väldigt gamla nu). Jag sover inte i dem, men jag byter alltid om så fort jag kommit innanför dörren till något comfy : ) Är dessutom vuxen sett till åldern!

      Svara

      Haha både jag och min man använder pyjamas faktiskt även om vi är en utrotningshotad art 😁

      Svara

    Blodinbella är fan ta mig den enda som kallar sig vegetarian men varje vecka äter ostron och fisk. Men vi vet ju alla att hon svävar uppe i det blå 🙄

    Svara

      Det finns ju vegetarianer som äter ägg, mejeriprodukter dvs mjölk, yoghurt och ost och dessutom fisk och skaldjur.
      Det de inte äter är i första hand kött. Varför de kallas vegetarianer över huvud taget kan man ju undra.

      Svara

        Fast då är man ju inte vegetarian 😂

        Svara

        Nej, vegetarianer äter inga animaliska produkter alls. Det som skiljer dem från veganer är att veganer tillämpar det på hela sin livsstil, alltså kläder och annat som inte kommer från djurriket och inte enbart kosten. En person som äter ägg och mjölkprodukter benämns lakto-ovo vegetarian.

        Svara

          Man kan mycket väl vara lakto-ovo-pollo-pescetarian
          Då kan man smarra på en kycklingsallad med parmesan eller kanske en räkmacka med ägg och majonnäs.
          Bara det är lite sallad, oliver och tomat också 🙂
          Mums.

          Svara

            Japp, jag vet flera som slutade äta rött kött för åratal sedan. Men de äter en hel del kyckling – och fisk.

            Svara

            Då är man INTE vegetarian. Tänker att det är skillnad på ovo- och laktovegetrian för då äter man inte produkter från döda djur, även om mjölk- och äggproduktion oftast innebär ett lidande för djuren. Men att kalla folk som äter kött från fisk och kyckling för vegetarian är ett nutida idiotpåhitt.

            Svara

              Vill bara förtydliga att de jag känner som slutat med rött kött inte kallat sig laktos-ovo-pollo-osv-någonting. Men att det verkar vara en kostlivsstil och ett aktivt val precis som vegan, vegetarian och liknande.

              Svara

    Inte klokt vad löjligt du är och hur du kämpar med att sänka Isabella och ska håna alla hennes samarbeten. Företag vill nå ut till många och det fattar du också, dessutom vad vet du om Bella diskar något ibland eller torkar av, det händer nog och tvättar sina händer gör hon säkert också. Tror du gräver din egen grav när du försöker gräva Bellas.

    Svara

      Hahahah

      Svara

      IL gör det så himla bra själv. Den här bloggen gör ingen skillnad. Om något ger den henne fler sidvisningar. Hon är nog bara glad ju mer det skrivs.

      Svara

      Men kan du ge dig nån endaste gång?! Vem ÄR du??

      Svara

    Isabella och Martina Bonnier har likadana ”powerringar” känns som ännu en grej Isabella härmat.

    Svara

      Det är säkert Martina Bonnier som är Bellas mullvad.
      Åtminstone är hon det hos Bonnier.
      Jag är övertygad om att det var Martina B som lobbade fram Bellas utnämning till Näringslivets mäktigaste kvinna 2018.
      Veckans Affärer ingår ju i Bonnier Business Media.

      Svara

        Hon bjöd henne på middag hemma hos henne igår eller förigår. Antar att de har att göra med att de vill få reklam för sin senaste lansering av Hermide hold eller vad de nu heter. 😉

        Svara

      Men de har verkligen inte samma hudfärg! Så märkligt det ser ut på bilden där de sitter tillsammans, Martina helt normal vinterhy och så Bella alldeles knallorange. Det går över mitt förstånd att hon inte själv ser hur konstigt det ser ut! Och det blir ju bara värre och värre.

      Svara

      Om någon borde granskas så är det Martina Bonnier: både ur miljösynpunkt (pendlar Sthlm-NYC) och med tanke på att hon som chefredaktör låter sig köpas genom samarbeten.

      Svara

    Kom och tänka på den gamla barnvisan, kungens lilla piga när jag ser Blondinbella i sitt kök med oöppnade diskmedelsflaskor men sedan kom jag på att det är hennes assistent Ida och teamet som är hennes pigor 🙂

    Svara

    Vilka är ni människor som tror att dessa plagg är till för att sova i? Vem sover ens i pyjamas/myskläder? Naken efter sex, eller mysig tröja. På morgonen och kvällen är det ju dessa plagg som gäller!

    Svara

      Naken, aldrig i livet alltid trosor och top

      Svara

    Vill tipsa alla om världens bästa pyjamas – polarn & pyrets randiga pyjamas 😍🙌🏻 100% bomull och bra kvalite 😉

    Svara

      De är så fula bara 🙁

      Svara

    Jag fattar verkligen inte hur företag fortfarande kan tycka att det här känns som vettig marknadsföring? Skulle vilja veta hur mycket deras försäljning ökar för att Bella står och poserar med en oöppnad flaska i köket. Trots att vem som helst tydligt ser att det Inte är tal om att använda produkten överhuvudtaget.

    Och på sistone har jag märkt hur influensers på Youtube suckar och till och med klagar över sina inplanerade samarbeten. Säger att de MÅSTE sminka sig för att de har två samarbeten som MÅSTE plåtas. Samtidigt som de tydligt visar hur uttråkade och plågade de känner sig över denna enorma ansträngning. Jag som företagare hade aldrig velat ha den attityden som ansiktet utåt för mitt varumärke.

    Svara

    Blir så glad att höra om alla ni som går runt och myser i pyjamas hemma. Trodde ett tag att jag var ensam i hela världen och skämdes när det kom folk på besök som funderade om jag var sjuk eller uppstigen 🤣

    Svara

      Folk som INTE går i myskläder eller pyjamas hemma är dom konstiga. Vi andra är normala! Hälsningar tights&tröja&tofflor

      Svara

    Är Anyhere endast ett hobbyprojekt?
    Man är inte registrerad för arbetsgivaravgifter.

    Svara

      Så länge som bolaget inte betalar ut lön eller annan ersättning så behöver bolaget inte vara registrerat som arbetsgivare.
      Så fort någon arbetstagare (och det gäller även ägare/styrelsemedlemmar) får ersättning från bolaget ska man anmäla bolaget som arbetsgivare till Skatteverket. Då ska man även periodvis redovisa arbetsgivaravgifter och avdragna prel skatter.

      Svara

    Jag undrar mest… Är det vanligt med rengöringsmedel som INTE är veganska???!

    Svara

      Oja!

      Svara

      Finns jättemycket saker här i världen som man förutsätter är veganska som inte är det. Rödvin tillexempel.

      Svara

      Intressant, vad är det de icke-veganska rengöringsmedlen innehåller som kommer från djur?

      Svara

        En produkt som är testad på djur är tillexempel inte vegansk även om självs produkten är animaliefri.

        Svara

    Yeah! Äntligen kan jag köpa en polyesterpyjamas för 900:-, jag kommer att bli såå lycklig!!! Heja, heja….

    Svara

    Jamen tänk hur bra – och roligt – det hade KUNNAT bli om Löwengripskan hade lite humor och självdistans. De hade kunnat göra en reklamsnutt där hon står över städerskan och insisterar på att de här produkterna ska användas. DÅ skulle man ju kunna börja ta henne på allvar. Eller att hon halvligger på soffan några meter bort och pekar mot produkterna åt hushållerskan som glatt kastar alla andra märken i soporna. Kasta in en butler som står bredvid Löwengrip med ett massivt palmblad och fläktar henne. Det här är ju bara pinsamt och ju förr företag begriper att de skadar sina varumärken genom att använda den här personen ju bättre. *giv mig styrka*

    Svara

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.