Pingis Hadenius bryter mot sina egna regler med Löwengrip

Wow!
Jag har säkert fått in femtio tips med samma sak – nämligen att Pingis, återigen, bryter mot Economista-gruppens egna regler på Facebook, en grupp med regler hon själv varit med och startat.
Enligt reglerna tillåter de inte rena reklaminlägg, men vad kallar ni detta?
Ett rent reklaminlägg?

Medlemmarna är precis lika sura som förra gången och ifrågasätter relevansen och varför inte gruppens regler gäller för den som myntat dem.
Jag förstår inte varför Pingis gör om detta med tanke på reaktionerna förra gången.
Det känns respektlöst och lite småignorant mot medlemmarna som måste förhålla sig till regler hon själv högaktningsfullt skiter i?

Tusen tack för alla upprörda tips! 😉

181 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    ”Pungis” 😂

    Svara

      Gjorde mig glad på morgonen 😂

      Svara

      Medveten eller Freudiansk (stavning?!) felskrivning? 😅

      Svara

        Jag förstår inte det där, det är hur lätt som helst att googla hur det ska stavas? Nu stavade du rätt förvisso, men ändock.

        Svara

          Jag trodde att jag hade stavat rätt och pallade inte googla helt enkelt så jag förekom eventuella språkpoliser 🤷🏻‍♀️

          Svara

        Adjektivet ”freudiansk” stavas med litet f. https://svenska.se/

        Svara

          Veeem bryr sig!!!! Sluta klaga på andras stavning!!!!!

          Svara

            Jag klagar inte på någons stavning. Skatan var osäker på hur ordet stavades och orkade inte kolla. Jag hade aldrig skrivit min kommentar om inte Anonym 07:12 hade gett Skatan fel information.

            Svara

      Inte ett dugg roligt, snarare tvärtom 😏

      Svara

        Classic härskar teknik. Men hon verkar ”snällt” nog ha fixat det nu

        Svara

          I och u är bredvid varandra på tangentbordet 🤷‍♀️

          Svara

    Man blir som man umgås, och Pingis IQ skjunkerci jämn takt…
    Btw hur jäkla mycket LCC kan det finnas kvar?
    Tydligt tecken på att försäljningen aldrig gått bra…

    Svara

      Jag misstänker att man nytillverkar LCC (alltså den äldre serien med vitt och guld).
      Det som fortfarande finns i handeln kan mycket väl vara nytillverkat eftersom det finns vissa produkter som faktiskt har en kundkrets som handlar till dessa låga priser.
      Dessutom kan det vara outletpartier som snurrar runt dvs om de inte går att sälja på ett ställe kan de flyttas till nästa för att se om det går bättre där. Utförsäljningen har hållit på ett år så man blir ju lite fundersam…
      Faktum är i alla fall att nya Löwengrip-serien kört fast. Den lär varken Pingis eller Bella bli rika på. Och framför allt blir det svårt att betala personal och andra omkostnader om serien inte säljs.
      Jag förstår mycket väl varför man nu är på desperat jakt efter en ny, billigare serie till hösten som snabbt kan sälja volym och dra in pengar.

      Svara

        Borde det inte visas på bäst-före datumen? Jag menar, dom bör väl visa hur nya dom är. Tänker att om en kräm har, låt säga, 2 år (2021) och så finns den fortfarande 2021 men det då står 2023 så är det ju nyproduktion. Någon som vet när hennes produkter har bäst-före datum och vilka datum som outleten har?

        Svara

          På kosmetika står oftast inte datum, utan en symbol som anger hur många månader produkten håller i öppen förpackning.

          Svara

          Tillverkningsdatum står i form av en kod som fabriken kan tolka t ex vid en reklamation.
          Det är medvetet som man inte har något tillverknings- eller bäst före-datum i klartext på kosmetikprodukter.
          Då skulle det bli onödigt mycket kassation och returer av produkter som i oöppnad förpackning fortfarande är fullt brukbara. Hållbarheten i öppnad förpackning anges dock och den blir förstås sämre om produkten är gammal från början.
          På livsmedel och läkemedel är det annorlunda. Där är det fråga om konsumentens säkerhet. När det gäller kosmetikprodukter blir de inte otjänliga på samma sätt.

          Svara

      Nu ska de ju dessutom byta namn. Efter alla flaskbyten! 🙂

      Så stora frågan återstår: Hur finansierar Isabella sitt dyra liv? Bloggintäkterna räcker absolut inte.

      Svara

        Samarbeten så klart överbetald men märker aldrig väldigt sällan sina samsrbeten.

        Svara

          Fast överbetald vet jag inte. Enkelt för dem att se följare på tex instagram. Även lätt att se antal likes och kommentarer. Vill de betala för att synas på den statistiken hon har är det ju upp till företagen.

          Svara

        Bella kanske tänker byta liv. Eller få sig ett liv. På våren vill man ofta förnya sig och kanske ömsa lite skinn;)

        Svara

        2mill/mån från bloggen?

        Svara

          Nej.

          Svara

      Håller med, det faktum att Pingis fortsätter att vara partner med Isabella och inte säger ifrån vad gäller i alla fall de värsta galenskaperna, säger allt om Pingis. Möjligt att hon kan mer om företagsekonomi, men med sin plagieringsbakgrund och partnerskapet med Isabella talar ju inte för att hon är en särskilt seriös affärskvinna. Vill tjäna pengar, ja, det tror jag hon vill lika mycket som Bella, vilket vi ser ett bevis på här.

      Svara

        Spot on! 👊🏼

        Svara

        Plagiering? Berätta mer!

        Svara

          Hon hade plagierat ”delar” av en text till en krönika. Googla hennes namn och plagiat.

          Svara

    Hur många gånger har dom uppdaterat utseendet på flaskorna?
    Var dom inte helt vita med guld och rosa text på ursprungligen?

    Svara

      De skulle stannat där. Tror faktiskt att det hade gått väldigt mycket bättre för dem om de hade låtit bli att ändra så mycket.

      Svara

        Verkligen! Det har jag också tänkt. Det hade kunnat bli nåt som alla känner igen med tiden, som Barnängen och Ldb istället för hundra olika dyrare produkter i anonyma förpackningar.

        Svara

          Men det är så svårt att flänga omkring och leva lyxliv när man frontar en mellanklassprodukt. Bättre att höja priserna och kalla produkten för ”premium” så kan man motivera hela sitt entourage och alla lyxhotell. Eller nåt.

          Svara

    Hahah ”fortfarande finns kvar” problemet är väl att det aldrig säljer slut utan verkar finnas ett lager att sälja ut med rabatt konstant…

    Svara

      Ja, det var inte ens lite kvar. Och det är deras nya flaskor/produkter som säljs ut? Det måste verkligen gå ofantligt dåligt för dem??? 🙀

      Svara

        Köpte några schampo och balsam när de såldes ut. Så dåliga, håret blev smutsigt efter en dag. Sålde dem på loppis för 20:-/st

        Svara

    Är dr inte bäste före datum på kladd? Att det är bäst före datum på Blondinbella och Pingis är väl inget nytt. De börjar bli ganska desperata tycker jag. Hur lönge ska de kunna hålla uppe denna livsstil.

    Svara

      Efter man öppnat produkten. Innan dess är det faktiskt väldigt långt ”bäst före” innan produkten blir dålig. Bäst före står på alla dina produkter, en bild med en liten burk och en siffra. Siffran är = månader. Alltså är produkten hållbar x antal månader efter att du öppnat produkten.

      Svara

        Så tillverkningsdatum står inte i klartext?
        Har för mig att fabrikerna dock sätter koder som gör att de själva kan se när en produkt tillverkats. T ex vid reklamationer.
        Hållbarhet i månader vid öppnad förpackning ger ingen information om hur gammal en produkt är när den står i butiken.

        Svara

          Batchnummer finns ju nästan alltid, men de heter ju oftast B2757543c eller något sånt som inte går att tyda för konsument.

          Svara

            Men härsknar inte fettet ändå? eller man behöver öppna förpackningen så nytt syre tillkommer för att processen ska börja?

            Svara

            Det finns hemsidor/appar man kan skriva in koden i som man kan kolla om den är utgången eller inte.

            Svara

        Fast jag fattar inte riktigt. Exempelvis en schampoflaska är ju aldrig förlaluten eftersom alla hela tiden öppnar den för att lukta. Samma med lotion, balsam etc.

        Svara

          Fast jag tror att när man väl trycker på flaskan för att få ut av produkten så åker det in luft i den, och då börjar produkten åldras. Hade två handkrämer i tub som var me rän två år vardera. Den ena hade jag använt mer än halva, och den luktade lite halvskumt..den andra hade jag inte använt men den var inte förseglad – den var helt ok.

          Svara

            Fett oxiderar (härsknar) när det kommer in luft i tuben.
            Öppnade krämtuber håller längre om man förvarar dem i kylskåp.
            Gäller särskilt läkemedel som man inte använder annat än då och då.
            Kosmetikprodukter som man gör slut på inom någon månad hinner inte bli dåliga i badrummet.
            Vill man spara en öppnad krämtub längre så är det bäst att ha den i kylskåpet.

            Svara

        3 år brukar det vara på oöppnade produkter, de har inte alls obegränsad hållbarhet och butiker får inte sälja flera år gamla produkter. Köper du lcc på outlet nu så är de gamla. Iofs är de ju dåliga redan vid tillverkning så det kanske inte spelar någon roll om de är färska eller fem år gamla. Ingen av blondinbellas företag har varit framgångsrika, det enda hon lyckats med är bloggen. En blogg kräver ingen startkapital, inga anställda, ingen marknadsföring, ingen lokalhyra, inga investeringar i tillverkning, fabriker, produkter, distribution etc och ingen kunskap om eller fallenhet för vare sig ekonomi eller affärer (vilket bb upprepade gånger bevisat att hon helt och hållet saknar). Hon kan blogga. That’s it.

        Svara

      Det är väl Bella som passerat bäst-före-datum med sin livsstil, inte innehållet i flaskorna?

      Svara

    Minns att det var nån här i kommentarsfältet förut (vid förra förpackningsbytet) som sa att byta förpackning är ett klassiskt drag för att dopa de ekonomiska resultaten.

    Ska de byta varje år för att göra HLR på varumärket?

    F ö gör Pingis precis som sist hon gjorde reklam: in och posta, sen inte svara på en enda kommentar. Ganska oseriöst.

    Svara

      Jag har nog aldrig kommit in på mitt apotek och sett Löwngrip till fullpris. Nu är det 25%. Så är det inte med några andra märken alls. Det verkar ju inte gå så bra då. Alternativt så har dom skickat upp priserna för att ta ner dem med rabatter men hur premium är det?

      Svara

        Mitt apotek har inte ens kvar produkterna haha.

        Svara

          Gjorde praktik i fem veckor nyss och vi sålde inte EN ENDA produkt av Löwengrip

          Svara

        Ja, ett premiummärke rabatterar inte ordinarie sortiment. Det anses som ett no-no i branschen att sänka priset och tyder på att man misslyckats med att skapa produkter som konsumenterna uppfattar som lyxiga och prisvärda.
        Man gör istället specialerbjudanden med t ex mindre förpackningar för att få ned styckpriset, större förpackningar till specialpris eller presentförpackningar med två produkter och kanske ett varuprov till intressant pris för att locka nya kunder.
        Men Löwengrip är inte ett premiummärke annat än i vissas fantasi.

        Svara

          Ja, jämför med Molton Brown
          Nästan aldrig rea, men uuunderbaara produktet! 😃

          Svara

            Helt underbara! Och man får hitta andra genvägar för att få dem billigare. Jag brukar passa på att köpa när jag har 25% på en vara eller liknande erbjudanden 😊

            Svara

              Eller hur! Brukar passa på likadant, t ex när Åhlens har rabatter på 20%.
              Annars får man passa på och handla när man är London 😊

              Svara

        Det finns väl regler för hur länge man får ha ”extrapris” annars blir ju” extrapriset” det vanliga priset som det alltid kostar?

        Svara

      Ja, gör man en ny införsäljning varje år så får man en engångsomsättning som gör att resultatet ser bättre ut. Det var vad som skedde första halvåret 2018.
      Problemet är bara att blir det inte en hållbar omsättning med omköp måste man varje år göra samma sak och sälja in något nytt till hela distributionen.
      Det är väl det man tänker sig till hösten för att rädda 2019.
      Löwengrip-serien hade väldigt dåliga omköp andra halvåret 2018 och jag tror inte det är bättre nu.
      Sen får de sälja några dussin produkter i Australien, USA och Kina om de vill men det lär inte ändra på det faktum att de nordiska marknaderna inte vill ha Löwengrip Beauty till de höga priserna. Konkurrensen är hård och Löwengrip gör bara reklam i sociala medier så alla potentiella konsumenter nås inte av budskapen.

      Svara

        Nej de har verkligen failat att förstå sin kundkrets. I början var det roligt utseende på produkterna, ett okej pris och många som köpte för de fastnade för dem vid hyllan. Sen trodde de att de var chanel och ändrade allt och förlorade alla spontan köpande kunder.

        Svara

        Känns som dom rullat ut på nya återförsäljare och med nya produkter hela tiden och bara ”det går såååå bra”. Men ja nej, den befintliga marknaden går nog inte så lysande.

        Svara

          Jag tänker att om inte marknaden går bra här i Sverige/Skandinavien, så är det en dum ieé att tro att deras produkter ska sälja mer utomlands.

          De skulle mer satsat här hemma och när de fått en bra omsättning först då satsat vidare utomlands, alternativt lagt ner om det inte funkat här.

          Nu satsar de utomlands för att de inte säljer tillräckligt bra här men får det att låta som om de miljardsatsar när det mer handlar om att rädda ditt varumärke.

          För att ständigt göra om sina produkter med nya flaskor och namn, samtidigt som man rear ut sitt gamla LCC känns inte som ett vinnande koncept.

          Eller som Pingis nu gjort.
          De verkar smått desperata men vill hålla upp en fasad utåt sett att de är mer framgångsrika än vad de är i praktiken.

          Tråkigt att de inte lägre än Economistas som prioriterar sparande utan blivit slösas istället.

          Svara

            Hela utlandslanseringen verkar mest handla om att få resa så mycket som möjligt och låtsas ha lite viktiga möten under tiden.

            Svara

            Jag tänker mig att utlandssatsningen eg. är en Sverige-satsning. Vi här ska tro att de är framgångsrika utomlands och se allt kontent från deras resor vilket ska skapa intresse.

            Svara

    Ah, economista-gruppen påminner om tiden när Bella brann för privatekonomi. Det var det roligaste och viktigaste hon visste!!!

    Numera är engagemanget alltså utbytt mot hudvård. Detta hattande mellan områden är verkligen problematisk för hennes trovärdighet…

    Svara

      Blir det inte märkligt för att hon alltid säljer in det som att hon har intresserat sig för det sedan barnsben? Om hon sålde in saker med att hon blir intresserad för saker en period och då går all in för att göra det bästa möjliga och sedan trappa ner sitt engagemang när produkten så att säga har en stabil marknad och då intresserar sig för något nytt så skulle det istället vara trovärdigt.

      Svara

        Och hennes insta om att nagellack eg var för dyrt för hennes mamma? Hur mkt accepterar hennes föräldrar att hängas ut som närmast soc-fall?

        Svara

          Jag tycker dock att nagellack för närmare 300 kr är för dyrt. Men men…

          Svara

      Det är roligt också att Bella slår sig för bröstet som aktieklippare som har en sån fantastisk portfölj. Inte för att vara sån men vilken amatör som helst kan ha haft en lysande portfölj med senaste årens börsrus. En portfölj prövas ju i börsras…

      Svara

        Gick inte så bra med Oriola som hon köpte för 4,25 euro/st. Nu är den nere på 2,36. Hon sålde väl i samband med husköpet, men kursen var inte mycket högre då heller.

        Svara

          Hon bloggade ju även varmt om lexingons listning. Gick ju också sådär.

          Svara

          Och om HM….. Största innehavet av investmentbolag som hon tipsade alla om att investera i.

          -60% såhär dags! 🙂

          Svara

    Känns verkligen ”exklusivt” när Löwengrip säljs på Dollarstore & ÖoB eller alltid till rabatterat pris på apoteket 😂

    Svara

      Inte Löwengrip va?

      Svara

      ÖoB har inte Löwengrip.

      Svara

        Är ju bara en annan förpackning, samma innehåll.

        Svara

      Fast det är väl bra och positivt med rea-priser och stor tillgänglighet?

      Svara

    Men gud hur mycket gamla produkter har de? Trodde matsmart skulle tömma det förra året?

    Svara

    Bella behöver illa kvickt ett ”head of English language”. En ny kräm med botox i ”no neels needed”. Neels? Maybe needles? 😏

    Svara

      Det är problemet när hon anställer på magkänsla istället för merit. De är som ett gäng blinda hönor som leder varandra. Varken chef eller anställd har kunskap nog att skilja rätt från fel och cheferna kan intesta bedöma om de anställda gör ett bra jobb och vice versa.

      Svara

        Hon kan ju inte betala ut ordentliga löner utan får typ anställa praktikanter

        Svara

        Finns ingen kunnig och seriös människa som vill jobba för blondinbellas flams- och tramsföretag. De anställer bara unga outbildade och praktikanter som är naiva nog att jobba dygnet runt för en liten veckopeng, för att slippa betala vettiga löner och följa lagstiftning om arbetstider osv. Dessutom vill hon inte anställa någon som är smartare än hon själv är och det gör naturligtvis utbudet av kvalificerad arbetskraft mycket begränsat. 😂 Därför kommer hennes företag aldrig bli en succé, hon har noll koll och vill pga sitt stora ego inte anställa någon som faktisk har koll eftersom hon då inte längre är störst, bäst och vackrast.

        Svara

    Jag köpte LCC solskydd spf 50 för att ha med till Australien. När jag smörjer in mig är krämen alldeles för fet och går inte in i huden. Lämnar små kluttar kvar. Jag har slängt den och köpt en ny på plats. Sån skit rent ut sagt.

    Svara

      Den ska tydligen ”klappas” in.

      Svara

        Det är för att produkten rullar. Fetare kräm är ofta bra att klappa in i huden för att slippa ”suddgums” smulor.

        Svara

        Det går ju inte att sitta och klappa in den i en halvtimme eller mer när man ska gå ut. Stod dessutom på förpackningen att man skulle applicera den ofta för bästa resultat. Ska man smörja in sig igen och igen krävs ju att det går snabbt och smidigt. Då sitter man inte och klappar in den lite i taget. Solstrålningen här är inte att leka med.

        Svara

          Om du inte hinner ut i solen för att du sitter inne och klappar in lotion hela dagarna så har du noll risk att bränna dig! Supereffektivt ju! 🙂

          Svara

          De flesta solskyddsprodukter ska väl appliceras ofta. Sen att folk inte gör det är en annan femma. Men nej, jag skulle inte heller pallat klappa in solskydd. Det vill man bara få överstökat.

          Svara

        👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

        Svara

      LCC solskydd är exakt samma som Apotekets egen.

      Svara

        Aha, är du säker? Jämfört INCI?

        Svara

      Är den för kropp eller enbart ansikte? Hade ju tagit mig en timme att klappa in en kräm över hela kroppen.

      Svara

      solskydd med hög faktor är alltid fet och går inte in i huden på samma sätt som vanliga krämer, så det verkar helt normalt. Och solskydd uppmanas att applicera ofta för bästa resultat.

      Svara

        Jag har solskydd 50 som både kräm och spray från La roche-posay. Krämen är lite fetare än andra men går utmärkt att smörja in sig med, liksom Eucerins 50. Sprayen är en spray så den är supertunn. Otroligt bra alla 3👍

        Svara

    Väldigt korkat måste jag säga, men varför är inlägget taggat med Isabellas namn och inte Pingis 🙄

    Svara

      Pingis har ingen egen kategori

      Svara

        Gör det att hon är Isabella? Lägg det på övrigt eller något då.

        Svara

          Det handlar om Löwengrip och deras produkter samt Isabellas grupp så därför hamnar inlägget där. Flest gemensamma nämnare.

          Svara

            Njaaaa. Nej. Nu lägger du skit Pingis gör på Bella.

            Svara

          Varför ska du bestämma det med lite översittarattityd?

          Löwengrip – LCC – Pingis – Bella är alla i samma kategori och inte ”övrigt eller något”.
          Allt annat är bara ologiskt för oss logiska.

          Svara

    Allt Blondinbella rör vid blir lite som FYRE-festivalen.

    The worlds most powerful power woman that never happened.

    Svara

      Men sluta jämföra med FYRE. Det är inte ens jämförbart och ser bara ut som att du missat hela poängen med dokumentären.
      Fyre = betala för luft.
      Köpa något av Bella = Du får en produkt.

      Svara

        I början (dvs åren innan Fyre Island) sålde arrangörerna ut events och det är just det som folk jämför Bella med = i början går det helt ok men sen blir de fartblinda och börjar sälja osanningar mer och mer tills de inte kan byta spår längre. Dvs, a trainwreck waiting to happen.

        Svara

          Men Bella säljer inga osanningar när det gäller produkterna. Är inget fejk liksom. Är produkterna bra? Kanske inte. Men köper du shampoo så får du shampoo. Jämförelsen med fyre håller inte.

          Svara

        Fast; Köpa placering i sociala medier av Bella = Du får en produkt vars utgångsläge är sämre än det var innan hon marknadsförde den. (Om någon glömt, tänkt på det galna skrattet, chokladkakorna och sängen.) Det är banne mig sämre än luft. Jag tycker parallellen med Fyre är helt relevant. Luftslott, bägge företeelserna.

        Svara

          Undrar just hur hon skapar content för det nya samarbetet med de idiotiska, flåt probiotiska, tampongerna.
          Det kommer att bli intressant att se.
          Blir säkert något om Bellas hektiska dubbelliv som entreprenör och mamma. Hur Ellens tamponger hjälper henne att må bra etc.

          Svara

            Tänkte samma sak

            Svara

        Produkterna, hudvård, klädkollektionen Stylein (finns på Åhléns City) och hårprylar är mer eller mindre rekvisita och köper IL den legitimitet hon behöver för att kalla sig koncernledare och mäktig affärskvinna. Hon lever sin dröm och genom att hon under lång tid lyckats bygga upp och bibehålla sitt personliga varumärke kan hon dra in pengar genom att vara reklampelare för diverse produkter. Likt Fyre består hennes egen profil i mångt och mycket av det hon själv vill vara, vilket nödvändigtvis inte överensstämmer med verkligheten. IL fyller i luckorna med hur hon vill att saker ska vara, inte hur de verkligen är. Hon är även mycket duktig att undvika sådant som inte överensstämmer med hennes självbild.

        Svara

        FYRE och Billy bakom handlade om över-hype av en produkt för att tjäna pengar. Likaså handlar Bella och hennes varumärken om över-hype av produkter för att tjäna pengar.

        Det finns tydliga liknelser. Den kanske mest intressanta är att Billy och Bella är födda samma dag, samma år.

        Svara

          Namnen påminner faktiskt också lite. 🙈

          Billy / Bella

          Svara

    Om du Camilla vill ses som en seriös granskare av social medier (tänker tillbaka på diskussionen runt Isabella Löwengrips uppblåsta siffror och fejkade hotlapp med mera), så bör du undvika att kalla folk för öknamn. Min poäng är att du med största sannolikhet kommer tas mindre seriöst om du, som nu exempelvis, kallar Pingis för Pungis. Det vore synd om ditt stundtals knivskarpa granskande föll på det.

    Svara

      Det var givetvis ett misstag eftersom det står Pingis överallt annars.

      Svara

        Förstår att man kan råka skriva det men du borde väl upptäckt det direkt eller efteråt när du läser Igenom texten före publicitet 😝 eller gör du inte det?

        Svara

          Och nu när du vet om det kanske det vore på sin plats att rätta misstaget?

          Svara

          Inget misstag, det var meningen att kalla henne pungis.

          Svara

            Ta en titt på tangentbordet, U och I ligger bredvid varandra.
            Gissar att du förespråkar att jorden är platt och mänskligheten inte varit på månen heller?

            Svara

        Så bra! Misstag kan vi alla göra 🙂

        Svara

          😊👍🏻

          Svara

      Kolla på var i och u är placerade på tangentbordet = mest sannolikt ett misstag. Simple as that. Sen att det blev lite roligt är ju en annan sak.

      Svara

    Filip o Fredrik har i sin pod pratat om en brytpunkt, som kända personer kan komma till, dvs en tidpunkt när trovärdigheten nått sin gräns och inga (bort)förklaringar i världen kan vända den trenden. Helt enkelt när folket slutar ”lyda”/ beundra och kändisen inte längre KAN reparera sin status.

    Jag funderar på om det inte är så med BB. Att hon först hade bloggkritiker, sedan tillkom företagsskeptiker och nu är det liksom mer omfattande, om henne som person. Det blir svårt att vända. 🤔

    Svara

      Tror den brytpunkten kom för många i samband med hajuppbrottet. Det var ju flera tidningar som antydde att hon överdrivit, folk blev nyfikna, googlade eller kollade FB och så kom lappgate. Så tar klimatdebatten fart efter det. Är flera på insta som skrivit: Lycka till, men nu vill jag inte följa dig längre! vilka jag antar är följare som följt en lång tid, dvs de som borde vara mest lojala och värdefulla för en influenser.

      Även hennes ”provocerande” inlägg med könsstereotypa leksaker till barnen har bara runt 100 kommentarer, där det förut kunde bli 200, frågor om ny series design runt 200 där det på omdesignen av Löwengrip blev nästan 1000 etc.

      Folk har tröttnat och hon håller på att tappa relevans i Sverige, och jag har svårt att se henne som en global influenser, då hon varken klär sig, lagar mat eller inreder själv. Och nu har ju klonsatsningen gått på grund också.

      Svara

        Håller med dig om tidpunkten.

        Svara

        Hennes livsstil ligger lite fel i tiden på nåt vis

        Svara

      Det är tydligt att IL helt missbedömt sitt egenvärde som influencer. Hennes produkter säljer inte enligt plan och min fundering är hur lång tid det kommer att ta för marknaden att göra den kopplingen. Om hon inte kan sälja sina egna produkter hur ska hon då lyckas sälja andras produkter? Hennes följare från tonåren har vuxit upp och frågan är hur många som är kvar från den tiden. Hur ser återväxten ut av nya följare?

      Svara

        Nu ska hon göra fler internationella samarbeten, tror det kan bli lite motvind på det.
        Överskattar nog sitt värde utomlands rejält!

        Svara

    Alltså, gruppen i sig ger mkt bra lärdomar, men tröttsamt med dessa reklamgrejer. Det gäller även Anna Svahn som också är admin och lägger upp div samarbetsinlägg under förespegling att det är snällt mot oss medlemmar att komma med så bra erbjudanden. Jätteotydligt vem som gynnas, dessutom. När man ifrågasätter får man ett tyket svar av henne. För administratörerna är detta en guldgruva…

    Svara

      Borde inte ni som är medlemmar där, för dess originals syfte, starta en egen? Jag hade inte varit kvar med så uppenbart obrydda egoister som ”styr” klubben

      Svara

        Ja det låter som en bra idé, jag tänker att det varken är administratören eller p o il som kommer med de flesta tipsen.

        Svara

        Gå med i ”Aktier för nybörjare – tjejer”, de har aldrig samarbeten på samma sätt som i Economista-gruppen. 🙂

        Svara

    Första gången jag ser det – men ser inte Löwengrips logga ut om ett random kaffemärke? ☕️

    Svara

    Varför kalla henne för Pungis?

    Svara

      Äsch, se det från den ljusa sidan. Pungis är bättre än fungis.

      Svara

    Är det en blandning mellan gamla och nya flaskor som säljs ut?

    Svara

    Felstavning eller härskarteknik? Pungis..

    Jag gissar på det sistnämnda. Du är en mobbare.

    Svara

      Fy fan vad Pingis, 40 år, måste känna sig mobbad pga detta.

      Svara

      Det finns inget i övrigt i inlägget som andas härskarteknik. Camilla ger uttryck för sin egen uppfattning och vill veta vad andra tycker. Har begreppet härskarteknik blivit det nya bitter-, kränkt- eller jantepåhoppet?

      Svara

      Har du missat att u och i är bredvid varandra på tangentbordet 🤷‍♀️

      Svara

    Sandra Beijer tipsar om massa scarfar men inte Hermain Hold!

    Svara

      Och Ida Backlund lovordar Lumenes Instant Glow på sin insta.

      Svara

    Roligast är väl egentligen att gruppen heter Economistas, när den inte har ett dugg med nationalekonomi att göra (jfr sidan Ekonomistas…)

    Svara

      Gruppen har knappt nåt med ekonomi att göra alls.

      Svara

    Min spaning:
    Bella och Pingis kommer att sälja Löwengrip Beauty helt eller delvis senast 2019.
    Allt de sysslar med för närvarande tyder på detta.
    Ingen långsiktighet alls i uppbyggnaden av varumärken, distribution och produkter.
    Bella kommer att köpa ett hus ”på Rivieran” när hon säljer och kan ta ut sina pengar.
    Allt snack om att hennes dotter ska ta över ”skönhetsimperiet” är bara rökridåer.
    Liksom turistresorna till fjärran länder där Löwengrip Beauty förväntas sälja till den längtande lokalbefolkningen. Skapar image men ingen lönsamhet.
    Fast helt omöjligt är det förstås inte för Bella hinner säkert starta fler företag innan lilla Sally är redo att ta över 🙂

    Svara

      Men vem skulle vara så dum att de köper företaget utan att göra ordentlig research?

      Svara

      Kan inte förstå vem som ska köpa Löwengrip. Då måste man ju antagligen re-branda (igen) för hela märket är ju kopplat till Isabella som person. Jag förstår att de VILL sälja och har vidtagit steg för att möjliggöra det, t ex att ta in en annan modell än Isabella, men vem vill köpa? Då köper man ju bara för att få ett företag som redan existerar och har logistik- och produktionsflödet klart. Eller ska Isabella fortsätta vara ansiktet utåt, men inte kvarstå som ägare/kreativ tornado? Varför skulle man vilja det?

      Svara

        Ansiktet utåt ska ju hennes klon vara, bara de kan fixa så att den inte ser så grotesk ut som nu! 😂

        Svara

        Antagligen kommer hon köra samma gamla visa som på Egoboosttiden: om att hon minnsan startat och byggt upp något som kan fortsätta vara framgang utan henne. Att hennes namn är starkt nog. Varför tror ni hon satsar så mycket utomlands, för där kan hon ljuga och hitta på.

        Svara

      Curre, tror du har rätt. Det är strategiskt!

      Svara

        Sedan återstår det att se om någon/några är beredda att köpa bolaget av Löwengrip!

        Svara

      Det ligger något i det som Curre skriver i sin kommentar.
      Jag skulle dessutom vilja påstå att 2019 inte kommer att vara Isabellas år.
      Nytt kontor i de centrala delarna av Stockholm, är det också ett dolt samarbete?

      Är det någon som vet om det verkligen pågår en utredning hos Skatteverket angående Löwengrip och hennes bolag?

      Svara

    Vore det inte härligt om flera stycken går ihop och tar i alla fall en bloggfri vecka? Liksom hit them where it hurts?

    Tänk vad vi betalar för och varför de kan ta helt onödiga kissbilder i öknen? Vi gör det möjligt för dem att leva dessa hittepåliv.

    Ursäkta om det är lite svamligt, nyvaken och förkyld, men jag tar en bloggfri vecka nu-gör du?

    Svara

      Läser aldrig bloggar längre. Enda jag följer är denna. 🙄🤪 Men har ändå full koll på BB. 😁

      Svara

      Eller i vart fall struntar i att besöka Isabellas blogg och Instagramkonton!
      Instagram använder Isabella ju bara för att skryta om sitt hittapåliv!
      Bolagen går nog inte så bra som hon vill låta påskina!

      Svara

    Vem bryr sig ens om IL och Pingis så mycket att det känns ok att skriva om ALLT de gör. Börjar kännas torftigt att läsa om. Känns ju som att det är den här bloggen mer än något annat som håller IL relevant? Är det ett betalt samarbete tro? Det verkar så!
    Hitta nån ny bloggare eller offentlig person att skriva om. Eller är det så att IL inläggen är den största intäkten för denna blogg? Alltså att det INTE är en besatthet utan snarare ditt jobb att rapportera om allt? Så tråkigt hursomhelst.

    Svara

      Klart det är hennes jobb?! Man skriver väl om det som genererar mest läsare tänker jag? Och den här sörjan med BB, Pingis och deras skönhetsmärke är ju det mest spännande som händer i en föräldraledig mammas liv just nu… (mitt alltså).

      Och går ju inte att förneka att IL är bland de inlägg som ger flest kommentarer förutom typ Öppet s(p)år.

      Men kom med förslag på vilka andra hon ska följa upp mer då? Och sen är det ju inte så svårt att inte gå in här och läsa om det inte är nåt av intresse…

      Svara

      När det kommer ett blogginlägg här om någon udda och ganska okänd bloggare blir det 10-15 kommentarer (varav hälften off-topic).
      Ett inlägg om Bella ger 100-200 kommentarer.
      Tyder inte detta på att det finns intresse för Bella?
      Sen kan man tycka att det är omotiverat men både Aftonbladet och Expressen har insett att skriver man om Isabella Löwengrip blir det klick, besök och sidvisningar. Måste väl bero på att ämnet intresserar läsarna.

      Svara

        Kan tycka att det mesta redan sagts om den här personen och hennes företag.
        Börjar med fundera på om Camcam får pengar direkt av IL för att skriva ett antal poster i veckan om henne; all reklam är bra reklam)

        Svara

          Det borde jag kanske kolla på? 😉

          Svara

            Hur går det med alla registerade anmälningar på Löwengrip hos KO?
            Stämmer ryktet om att Skatteverket granskar Löwengirp och hennes bolag?

            Svara

    Pingis gör som Isabella bryter mot diverse regler!

    OT: Enligt uppgifter på Socialblade så tappas Isabella följare på Instagram.
    https://socialblade.com/instagram/user/isabella%20lowengrip

    Svara

      461 000 förut väl å 460000 nu

      Svara

      Och de enda dagarna det går bra på Instagram är när Isabella L ej uppdaterar!

      Svara

    Bella är som mest relevant här. Typ det stället hon nämns oftast så känns ju som att om man vill bojkotta bella får man bojkotta bloggbevakning för det blir ju indirekt reklam för henne varje gång hon nämns och varje gång hon genererar 100 kommentarer sitter Bella hemma på kammaren och fnittrar av förtjusning för att hon bevisligen fortfarande är relevant

    Svara

      Men det är väl ändå Bellas egen förtjänst att hon är ”relevant”?
      Det är knappast Bloggbevakning och vi som kommenterar här som gör henne relevant utan det klarar hon själv.
      Annars skulle vi knappast visa henne något intresse. Man ska inte tro att bara Bloggbevakning slutar skriva om Isabella Löwengrip skulle hon bli bortglömd och tyna bort i glömskans dunkel.
      Nej, Bella har en ovanlig förmåga att ständigt göra sig aktuell i en mängd kanaler och media. I det avseendet är hon faktisk unik bland svenska bloggare och influencers. Därför förtjänar hon också den uppmärksamhet hon får på Bloggbevakning.
      Sen behöver man för den skull inte stödköpa hennes produkter eller handla de varor och tjänster hon gör reklam för.

      Svara

        Bullshit hon förtjänar inte det alls

        Svara

      Jag läser om Blondinbella endast här och hon intresserar mig dock inte pga hennes entreprenörskap utan pga att jag förundras hur en person som hon har kommit så långt och får människor att se upp till henne. En narcissist som kräver att alla hennes familj ska leva utifrån hennes villkor och behov, leva överdrivet lyxliv som få har möjlighet till. Vem kan relatera till henne?
      Tror inte många kan eller vill relatera heller.
      Fattar inte att Odd låter detta ske? Dock tror jag att han får rejäl muta varje månad för att hålla tyst. Han gör det oavsett hur hon än håller på. Pengar är makt. Det sorgliga är att hon ger en hemsk syn på sin mammaroll, vuxenansvar. Jag vet ju inte hur det är i verkligheten men jag tolkar utifrån det jag ser och hör. Jag kommer aldrig veta sanningen och då blir tolkningen utifrån det som uppvisas.
      Samma gäller Carolina Gynnings träningspepp till alla vanliga människor. Bara skaffa pt och träna när barnen är på förskolan eller betalat en barnvakt är en omöjlighet för många. Att säga ”kan jag så kan du” är så långt från sanningen man kan komma då förutsättningarna är olika. Skulle en ensamstående mamma med barn som jobbade heltid, som inte hade råd med pt och diverse dieter/kockar, barnvakter, hade barnen på heltid, inte blev stylad hela tiden träna som Gynning gjort på 5 veckor skulle jag bli imponerad.
      Inte undra på att folk mår dåligt i sina liv när sådan dynga slängs upp av uppblåsta människor.
      Sen att prata om sig själva som starka mäktiga kvinnor är helt galet. Vad är en stark och mäktig kvinna?
      Någon som satsar på karriären, inte kan göra något själv, tar barnen när det passar i schemat, visar pengar makt, överdriven konsumtion? Blondinbella.
      Eller är en stark, metoo förespråkande kvinna som låter sitt skrev (ljumskar) bli sminkad, i inget flås eller riktiga träningsbilder utan endast fixade bilder? Vad vill man bevisa? Endast utseendefixering, finns inget som visar styrka i Gynnings bilder.
      Man vill ha något som man kan relatera som visar styrka. Detta är bara bullshit.

      Svara

    Vad dåligt att reglerna inte följs av admin. Blir ju konstigt att reglerna bara gäller medlemmarna.

    Svara

      Så är det i de flesta fb-grupper som jag har varit med i. Tyvärr.

      Svara

    De kommer nog fortsätta med denna ”utförsäljning” så länge folk köper, folk som tror att produkterna är ”värda” det högs priset, men nu till rabatt – hurra! Pengar sparade!

    Jag kan tänka mig att de är jäkligt bra på att snacka, vem vill inte köpa in nordens snabbast växande skönhetsvärde liksom, scarfs som skapat klickhysteri och sålts över hela världen redan första dagen!? Siffror behöver man inte vara så noga med, en person med en så lyxig image måste ju vara en fantastisk företagsledare, eller? Släng in lite framtid, det populära ordet tech – fixat!

    Problemet är ju dock att om företagen ska gå runt i slutändan så måste vi vanligt fölk köpa produkterna men det verkar som att de missat den lilla detaljen? Löwengrip har ingen USP, inte hermine Hold heller. Konsumenter blir allt mer medvetna. Istället för att köpa image tittar vi på innehållsförteckningen, vi frågar hur produkterna är tillverkadeoch ser inte längre genom fingrarna med sweatshops. Utbudet blir allt större, vi kan snabbt få hem varor från världens alla hörn.

    De verkar ha fokuserat helt på stora visioner, pumpa upp företaget, image och framför allt marknadsföring. Kommentarsfälten kryllar av kommentarer när Bella frågar hur flaskorna ska designas. Alla vill tycka till, guldrand eller ej? Men frågan de borde ställa sig är ju – kommer folk köpa flaskan överhuvudtaget? Vilken scarf jag tycker är finast spelar ingen roll när jag har absolut noll intention att köpa en eftersom de är helt intetsägande. Prissättningen funkar helt enkelt inte, det är uppenbarligen inte en statussymbol de säljer, en klassisk scarf som kan användas länge och sedan ärvas eller säljas vidare, men heller inte tillräckligt billig för att locka till spontanköp, köp av flera scarfs eller som en present till någon i bekantskapskretsen.

    De borde gå tillbaka till sitt board Room och börja om, skapa tydliga produkter som står sig, se till att ha folk som ser även med kritiska ögon, lägga pengar på design och sen kan de fundera hur de ska marknadsföra och sälja in.

    Svara

      Men sluta ge Bella en massa strategiska ideer för hur hon ska lyckas

      Svara

        Nej iofs dumt att ge gratis tips. Men den strategin jag beskrev är nog för tråkig för Bella, orka göra ordentliga marknadsundersökningar, roligare att spruta ut idéer hej vilt och hoppas att något funkar, dessutom låter det ju mäktigt at ha många bolag, oavsett hur de går!

        Svara

    Själv har jag älskat deon , men efter ett halvårs användande funkade den inte luktade svett efter jag använt den direkt ? Det gör jag aldrig annars svettas inte nästan men använder gör det ska lukta gott och känns fräscht ! När halva deon är använd så snurrar inte kulan utan fastnar . Har prövat spola den under varmvatten så den lossnar och rullat deo kulan . Icke har fått komma på tuben och såklart blir det ett jäkla klet . Dusch krämen luktar plast ! Fotkrämen 👎 så inget mera LC inte ens om det är gratis .

    Svara

    Äsch, se det från den ljusa sidan. Pungis är bättre än fungis.

    Svara

      Men bäst är ändå Ping-Pong 👺

      Svara

    Greta Thunberg är nominerad till Nobels fredspris!
    Känns som Greta tar sjumilasteg från Bella om ”kampen” som världens mäktigaste kvinna.

    Svara

      Eller hur, Greta for stadsminister! Hon kan nog få igång lite ändringar i vår värld. Det är så ute att vara ytlig lyxlirare som vissa *host* andra

      Svara

        Vet att man inte får kommentera språk, men alla borde väl ändå ha rättighet att få bli uppmärksammade på att det inte heter ’stadsminister’ ?

        Svara

          Jag tänkte skriva premiärminister först men det kändes helt fel, är född i ett annat land och ibland blir jag helt enkelt förvirrad över olika titlar och termer. Jättetråkigt när man ska skriva någon snabbt och så blir man förklarad som dum pga en lite fel val av titel. Hoppas du kan förstå ändå. Greta är så härlig tycker jag. Greta for president!
          Hoppas du fick en chans att känna dig på smart

          Svara

            Nej nej, ingen dumförklaring, därför jag försökte säga att alla som vill också borde få chans att veta att det heter statsminister, det är många som gör det misstaget!

            Svara

              Fast du skrev ju inte ut vad det hette, bara vad det INTE hette, alltså härskarteknik. Skärp dig. Du vet ju om att man inte ska påpeka hur folk skriver i samma mening som du skriver det så man vet ju vem som allvarligt felar här eller hur?

              Svara

          Vilken vidrig kommentar

          Svara

            Alltså kommentaren från X var vidrig. Vilken härskarteknik och som den ovan skrev så förklarade ju X inte ens vad det hette bara hur fel personen hade. Så oschysst

            Svara

          Jag håller med X. Man är minister över en stat, inte stad. Men inte konstigt att säga fel om så många andra gör det pga ingen någonsin blir rättad…

          Svara

    Människan fick en bokstav fel hur skitnödig får man vara egentligen?

    Svara

    För mig är power att erkänna att man failat med LCC. Men Bbs ego kommer aldrig låta henne göra det. Eller jo, om det skulle hjälpa henne att få sympatier 🙂

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.