#brinnförjosefin

ALLA UTPEKANDEN AV FÖRÖVAREN KOMMER RADERAS.
KALLA HONOM FÖR ”Ö” ISTÄLLET.

Ikväll sker en ljusmanifestation för Josefin Nilsson utanför Elverket i Stockholm. 
Kan ni, så gå!

340 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Är Örjan dömd för detta? Har inte hängt med alls

    Svara

      Läste om, villkorligt står det klart och tydligt.

      Svara

        Han fick fängelse men självklart omvandlades domen till villkorligt istället, så ja, han blev dömd men slapp. Sjuka värld.

        Svara

          Och detta sjuka kommentarsfält – FOKUS folk!

          Svara

            vad??

            Svara

            Jösses vad många som hatar kvinnor! Anar att alla inte är män… Kanske är det kvinnor som inte har vaknat upp än och insett det patriarkala i vårt jämställda land?

            Svara

              Jösses vad många kvinnor som dras till män som hatar kvinnor. Trots att dom har svart på vitt hur människan i fråga är. Det där med attraktion är minst sagt knivigt

              Svara

                Jag är benägen att förstå tror jag vad du är ute efter. Jag dras till lite farliga män. I min värld är det manligt. Har aldrig blivit misshandlad men vet ej heller hur jag skulle agera vid första slaget. Känns som att jag skulle slå tillbaka men av naturen å döma så är vi något svagare fysiskt än männen. Att lämna är en utväg men varför lämnar inte framstående starka kvinnor sina misshandlade män? Jo kärlek i grund och botten tror jag dessvärre.

                Svara

                  Du är knäpp!!!!

                  Svara

                  Eh… nej. Mycket större problematik än så. Många slår ju såklart inte från början. Det är ofta smygande och börjar alltid med psykisk nedbrytning och kvinnor är ju ofta relationsinriktade och vill lösa saker. Typ vad gjorde jag för fel? När första slaget kommer kan det vara svårt bryta sig ut.
                  I Ö s fall fick han besöksförbud men överträdde detta. Så han var lämnad.
                  Men som sagt Josefin blev enormt nedbruten psykiskt förstod man av dokumentären.

                  Svara

            Vad i helvete menar du?

            Svara

              Men läs kommentarerna så förstår du nog vad jag menar

              Svara

          Ta bort honom från allt offentligt. Vi behöver inte honom. En skam för oss av manligt kön
          Nils

          Svara

          Ett kräk som släckte en trevlig kvinnas liv i förtid.
          Fattar inte varför ho inte gick innan, men dessa sortens män har en stor makt över sitt offer vet jag av livserfarenhet. Ser ni liknande är stödjande det ända som gör att dom orka fly.

          Svara

      Vad är han dömd för, mord?

      ”Hennes död visade sig vara en följd av förstorat hjärta, dåliga värden och en missbedömd dos receptbelagd medicin.”

      https://www.expressen.se/noje/systerns-angest-efter-josefin-nilssons-tragiska-dod/

      Svara

        Misshandel, hot och överträdelse av besöksförbud tror jag det var.
        Fick villkorlig dom
        Hon fick opereras tex ryggen på grund av skador hon fått av honom. Och att hon även fick psykiska men… vilket gjorde att hon fick gå på mycket smärtstillande etc. Vilket då ledde till det hon dog för

        Svara

        Hon hade aldrig behövt ta till smärtstillande, aldrig behövt opereras flera gånger om hon inte haft oturen att stå i vägen för ASET Örjan, fyfan! Det borde gå att dömas för ”utdraget mord” så länge det finns människor som uppenbarligen dör långsamt pga av dessa små, små, små minimän!

        Svara

          Anneli, vilken bra formulering: Utdraget mord
          det borde bli en ny brotts rubricering med straff som tydligt reflekterar hur fel Utdraget mord är.

          Svara

            Jag ställer mer än gärna upp för alla slagna och misshandlade kvinnor. Riktiga män slår inte kvinnor! Aldrig! Tyvärr har jag stött på problemet och också träffat narcissistiska psykopater på arbetsplatser där jag arbetat. Tystnadskultur är tyvärr inget nytt problem. Jag tycker Cissi Wallin och Camilla Läckberg tagit ett bra initiativ. Kvinnofrid är oerhört viktigt i ett samhälle. Jag har svårt att förstå allt detta våld mot kvinnor. Jag har aldrig kännt mig hotad av att det finns duktiga kvinnor som kräver sin rätt. Jag förstår inte detta kvinnoförakt. Jag är lika gammal som Josefin Nilsson hade varit vilket gör att jag lätt kan förstå tidsandan och de referensramar vi födda 1969 haft. Vi är årsbarn. Ingen jag person jag kände men hon verkar ha varit en enastående person. Länge leve alla duktiga kvinnor! Vi får alla kämpa på. Jonas 50 år

            Svara

        Han sparkade sönder hennes rygg…

        Svara

          Nej han sparkade inte sönder hennes rygg. Jag vet att jossan hade ox hjärta, dvs förstorat hjärta och det var inte Ö fel. Jossan dog efter att ha tagit en promenad med sin syster och sen tog hon en dos morfin och la sig och vilade och somnade in. Ö var absolut ett svin, men alla på SVT och tv4 och alla som visste i 20år dom är lika skyldiga. Precis som att feministen inte visste om Ö när dom spelade in solsidan! MIA SKÄRINGER hon visste om att Ö var sån men hon sa inget. Hycklare precis som cissi wallin och linnea klaesson.

          Svara

            Han har misshandlat henne grovt, förföljt och hotat henne, brutit mot besöksförbud mm mm, ÄR inte HAN ensam ansvarig för de handlingarna ?? Är det SVT och TV4 och andra människors fel att han är en idiot?? Visst är det fruktansvärt att inget säga men inte F-N är man lika skyldig!! Skyldig är den som utför handlingen, endast den som utför.. Det är otroligt svårt för utomstående att agera, för det är ju väldigt sällan så att den som är utsatt vill prata om det som man blir utsatt för, han har ju blivit dömd för sina handlingar,, överklagat och fått villkorlig dom… Om du vill ha ngn att skälla på så skäll på vårt rättsväsende och politikerna som sett till att vi har det system vi har.

            Svara

              Ingen annan är ansvarig är förövaren själv. Och sluta alla andra att skriva förnedrande kommentarer.

              Svara

            När skedde misshandeln? Man får känslan av att hon dog till följd av den när man tar del av sociala medier, men så var det inte? Jag förringar inte det inträffade men vill gärna veta vilket tidsspann som gäller.

            Svara

              Thinking power; hennes kotor ruttnade långsamt efter att Ö krossat dem. Hon blev aldrig återställd. Han misshandlades i mitten av 90-talet och opererades 2010 och igen 2011 efter att den första operationen misslyckades.

              Min farsa pajade ryggen när han ramlade ner från ett lasbilsflak när han gjorde lumpen 1972. Han opererades flera gånger på 90-talet pga det. Han har ryggproblem än idag.

              Men jag ska hälsa gubben att en millenial som kallar sig power of negative thinking på internet ifrågasätter att man kan ha ont i ryggen så långt efter skadan skedde.

              Skulle inte vilja vara du om min farsa fick tag på dig om du ifrågasätter att det är möjligt.

              Han skulle inte misshandlade dig, han är ingen Ö. Men du skulle få lyssna på en lång och ofrivillig föreläsning om ryggskador tills du i princip är utbildad ortoped och kiropraktor och fysioterapeut.

              Svara

              Såg filmen om Josefin så tråkigt och hemskt allting. Något som inte skrivs om så mycket är hur kvinnor klarar sina liv efter misshandeln och övergrepp? Vila i frid Josefin.

              Svara

              Det skedde 22 år innan hennes död.
              Förhållandet varade mellan 1994-96 och rättegång 97. Skulle verkligen vilja få ett medicinskt utlåtande om kotor kan ruttna och om man kan fastna i en vägg. Förringar inte misshandeln eller hennes upplevelse men proportionerna det tagit är hystersiska. Karln anklagas ju mer eller mindre för mord.
              2005 var Josefin enligt en artikel med om en bilolycka tillsammans med sin syster som gav henne whiplash och men för livet. Dåligt att detta utelämnas. Misshandeln från ”skådespelaren” som det står att läsa om i domen från tingsrätten är väl illa nog utan att man behöver dra till en rövarhistoria.
              Dessutom föddes ”skådespelarens” tredje barn under 1998. Ägnade han den tiden åt att förfölja henne? Kan väl mycket möjligt vara så men med lite eftertanke så .. kritiskt tänkande är inte dumt ibland.

              Svara

            Hon dog av de skäl du nämner enligt artiklar. Faktum kvarstår dock att hon visst fick både ryggskador och psykiska skador av misshandeln. Vad menar du att Mia Skäringer skulle göra åt att ÖR gavs en roll i Solsidan? Det är väl snarare Herngren & co som inte borde gett honom den, liksom all övrig kulturinstans. Den mannen skulle och skall inte ha ett endaste jobb till inom kultur. Vill han ha ett jobb kan han städa toaletter på tex. kvinnojouren

            Svara

              Tänder ett ljus för Josefin och för alla kvinnor som råkar ut för mäns våld både fysiskt och psykiskt.Jag har en bror Håkan Gustafsson i Åtvidaberg som är en fruktansvärd person som både misshandlar kvinnor både fysiskt och psykiskt. En klockren psykopat.

              Svara

                Han är ett avskum. Känns hemskt när kvinnomisshandlare skyddas. Bara för han har pengar och är bra skådespelare. Men hade borde fått fängelse och sparken

                Svara

              Jag tycker absolut att det är märkligt att herngren och co tog in Ö i solsidan! Vad Mia skäringer och co skulle ha gjort! Dom skulle ha vägrat att jobba när Ö var med. Alla som var med i solsidan visste att Ö var/är en gris. Men nu när drevet går då ska alla”feminister” haka på. Jag känner att alla som har låtit detta fortgå har ett ansvar.

              Svara

                det är svårt att vara den första att säga något! men när någon börja sätta ord på saker och ting och en märker att en har stöd från andra blir det lättare. självklart borde någon sagt något tidigare, men det förringar inte svårigheten av att vara första talare ut…! så när ”drevet går” då hänger alla feminister på för att dom har en delad röst, dom står inte längre själv.

                Svara

            Systern berättar i programmet om att han sparkade/slog sönder ryggens vitala delar så det ”ruttnade” och fick ersättas med titan och så skriver du att han inte förstörde hennes rygg????????

            Svara

            Så Mia Skäringer borde ha tackat nej till ett arbete som genererade att hon slog igenom stort för den breda massan bara för att ÖR var med i några få avsnitt?

            Då kan du ju själv säga upp dig på jobbet, sluta handla i butiker, sluta åka komunallt/tanka bilen osv.

            Dessa AS till MÄN finns överallt, exakt överallt med alla typer av arbeten!

            Svara

            Träd fram då själv och va inte en hycklare. Du visste ju?

            Svara

        Min fru jobbade nära Jossefin under en uppsättning och fick ofta sminka över blåmärken då hon var tillsammans med utpekad. Hon med flera försökte stötta henne i att anmäla samt lämna honom. Att vara under våld och lämna någon kräver enorm kraft. De våldsutsatta som lämnar sina förövare gör det i snitt 7 ggr innan de gör det för gott enligt undersökningar. Oftast skyddar man förövaren vilket kan tyckas konstigt för utomstående.
        Själv har jag inga som helst sympatier för den mannen och hoppas att han blir sparkad fr alla framtida jobb på teatrarna.

        Svara

        Det kan man säga att han är, det var ju han som orsakade hennes skador, det blir inga mer roller för han, ingen vill se en misshandlare på scen.

        Svara

      Ja svinet är dömd för det . Ja fattar inte hur han kan leva med det eller hur man känn jobba med han . Jimmy senor

      Svara

      Var finns denna pöbel av kvinnor som uppmuntrar till våld? Här gäller det en manifestation med tända ljus, ingen lynchmobb.
      Vapnen som män använder är knytnävar, sparkar, knivar, tillhyggen, våld och psykiskt våld. Kvinnor använder ordet och tända ljus. Vi borde fan få fredspris för att vi inte lynchmobbar varenda gång som samhället sviker kvinnor.

      Svara

      M

      Svara

      Kanske för att det var snart 20 år sedan…

      Svara

      Har hört det på jobbet idag att det är han, om det är det, gå ut med bild på honom.

      Svara

      Josefin var en av mina absoluta favoriter! Så ledsamt att hon inte finns med oss längre.
      Hennes öde som skildras i dokumentären indikerar att det var medicineringen efter misshandeln som indirekt tog hennes liv. Därmed blir ju X ansvar så mycket större. Mord eller i vart fall vållande till annans död. Det var inte känt när han dömdes och det borde därför bli en ny rättegång.
      Tråkigt för alla inblandade. X har varit en av mina favoriter som skådespelare men har också förstått att han missbrukat.vilket möjligen kan ge en viss förklaring även om det inte på något vis minskar hans ansvar.

      Svara

    Dramaten borde sparka Ö*jan R*mberg . Tyvärr sviker rättsväsendet kvinnor gång på gång, förövare går fria utan kännbara straff.

    Något som skulle vara kännbart för Ö*jan vore om hans enorma ego skadades.
    Inte för att det är straff nog..
    Jävla gris.

    Svara

      Ta och länka lite fall där bevis finns och förövare gått fria. Tvärtom åker de ju fast. Hur straffen ser ut kommer ni inte kunna ändra på utanför Ö jobb, vänd er till rätt ställe.

      Svara

        Du kan slå på statistik själv, alltid bättre att söka fakta själv om man vill komma fram till sanningen.

        Nej, inget kännbart straff här. Menar du att det bara är kvinnor (offren) som ska behöva ta sociala konsekvenser av ett havereande rättssystem? Det tycker inte jag.

        Svara

        Nej, alla förövare åker verkligen inte fast!

        Svara

        💜Så fruktansvärt att sådant kan få hända
        Mitt hjärta skriker …..💜💜💜💜💜
        En glad och sprudlande människa som verkligen levde i sitt hjärta. Så synd så fel så onödigt 💕Det finns inga ord för detta
        Kram och kärlek till dig Jossan i himlen💜

        Svara

      Ja, samhället sviker kvinnor och barn. En väninna blev våldtagen av en svensk man (Hampus) så illa att hon efter 7 underlivsoperationer fortfarande inte är återställd. Mannen hävdade att hon gick med på sex och gillar hårda tag. Till saken hör att han våldtog henne utomhus, bakom en tunnelbanestation, och att hon var nära att dö av sina skador. Man kan fråga sig hur någon skulle gå med på det frivilligt. Men åklagaren gick på mannens sida – ansåg att ord stod mot ord trots kvinnans skador – och valde att inte väcka åtal. Mannen har sedan dess våldtagit ytterligare två kvinnor. Den ena så illa att hon fick båda armarna avbrutna och en andra så hon fick revbenen avbrutna. Samma sak där – fallet togs aldrig upp till åtal för mannen hävdade att tjejerna gått med på det. Min väninna har forskat i mannens bakgrund och har i dags dato hittat 10 andra kvinnor som alla polisanmält honom för våldtäkt – inte en enda gång har rätten prövat fallet. Sista gången valde polisen att inte ens skicka anmälningen till åklagaren – de visste att det var lönlös. Så nog fan sviker samhället oss kvinnor.

      Svara

        Herregud! Skrämmande och hemskt det du berättar. Om han ännu inte dömts (helt otroligt!), hur får man ut hela namnet på personen så att människor kan varnas?

        Svara

        Fy fan vad vidrigt!!!

        Svara

        Det är väldigt lätt att bli manshatare idag…dessa män kan inte ta att kvinnor vuxit om dem i det mansdomenanerande samhället som faktiskt fortsätter att rasera… vi kvinnor börjar ta för oss mer å mer…vi har blivit sturska…. vi visar mer och mer att vi också kan bära makt….som inte är så populärt alla gånger… tyvärr ❤

        Svara

        Tyvärr är människor inom vårt rättsväsende o polisen helt avtrubbade och inte i kontakt med sanningen och verkligheten. Jag ber till Gud att män som begår så hemska våldshandlingar mot kvinnor spärras in och får sona sina brott. Att detta skall tas på allvar från och med nu!! Amen

        Svara

      Räcker det att han får sparken? Och Martin Timell? Och Virtanen? Eller borde de hängas? Jag undrar var gränsen går enligt den nya kvinnopöbeln. Jag har varit feminist i hela mitt liv (är kvinna på 45 år) men förstår inte de här nya folkets domstolar. Vad händer om någon föreslår att de ska skadas fysiskt? Kommer alla vara med på det också? Jag kan förstå om man önskar förändring av beteenden eller rättsväsende, men den här utvecklingen tycker jag är obehaglig, med en primitiv och diffus moraluppfattning som grund. Liknande moraluppfattning som hävdats för lynchningar och angiveri i kulturer de flesta skulle ta avstånd ifrån.

      Svara

        Dom andra små äcklen vet jag inte…men Ö borde få ryggkotorna behandlade så som han behandlade Josefin…DET min käre vän, DET skulle vara rimligt.

        Svara

          Carola du behöver bilda dig. Personer som du skrämmer mig precis lika mkt som sånna som ÖR.

          Svara

            Spännande värre (!!!kr att du kallar dig Anonym. Kan i o f s förstå att du inte törs ståta med ett bättre namn efter ditt urtöntiga inlägg. 😡🖕🖕🖕

            Svara

          Alltså, öga för öga tycker inte jag hör hemma i ett demokratiskt rättsväsende. 54 likes, skrämmande. Och jag tycker att våldsförövare ska ha kännbara straff, men inte våldsamma.

          Svara

        Jag håller med dig isadora! Jag tycker att det är obehagligt med den här nya grejen att hänga ut på det här sättet. Och en annan sak! Varför hängs inte alla friade ensamkommande som har begått gruppvåldtäkter ut! Sen att uppsöka på arbetsplatsen! Nej jag känner inte igen feminismen längre, det här är fel även om jag tycker att Örjan är en gris! Men inte på det här sättet.

        Svara

          Roger din mupp. De ensamkommande som du pratar om som begår våldtäkter hängs inte ut pga att de inte har någon maktposition. Kan du nämna 5 ”no names” som blivit uthängda, svenskar som ensamkommande? Nej, för fokuset ligger på att hänga ut MÄN OAVSETT HÄRKOMST som har makt i alla former (pengar, socialt). OK?!

          En fråga jag ställer mig och funderar på, ska man inte få berätta om vem som gjort något mot en, antingen på nätet men även irl typ för vänner/familj pga att det då är en uthängning? Ska man bara fortsätta med tystnaden själv? Berätta för en psykolog? Jag vet inte, det enda jag vet är att jag stöttar alla kvinnor som berättar om övergreppen och tycker att det är i deras rätt att göra det.

          Svara

            Fast i vissa länder används gruppvåldtäck mot kvinnor på ett sätt att tysta på ett sätt som inte finns i Sverige. Å det ska vi självklart inte tillåta. Kvinnor i Sverige är väldigt fria om man jämför med de flesta andra länder. Därför är integration så oerhört viktigt. Man måste lära vuxna att barn inte ska bära slöja, att kvinnor ska få göra och se ut som de vill. Att alla måste få vara fria å inte tvingas att leva efter en religions förtryck. Det måste vara fria val

            Svara

            Den sk ensamkommande barnet Arif Mo på nitton år sexuellt ofredade en fjortonårig flicka på ett konfirmationsläger. Blev dömd men kvinnor till asylaktivister ringde flickan, flickans mamma och ett vittne och hotade dom. Dessa asylaktivister är sjuka i huvudet när deras ljugande vuxna ”ensamkommande barn” begår brott. Då existerar inte MeToo! De skiter i flickor och kvinnor som blir sexuellt utnyttjade och våldtagna av de sk ensamkommande barnen.

            Svara

          Intressant att du skriver ensamkommande. Jag antar att du är en av många män som tror att det är bara invandrare som begår våldtäkt, för de är ju ”vildar”?!

          Blir så less på människor som dig.

          Svara

            Det är väl nån KD/SD sympatisör.

            Svara

            Ta en titt i svenska fängelser, och när det gäller grova våldsbrott. Vilka som står högst i den statistiken, sen att alla muullvadar tycker synd om alla dessa lyxturister det är en annan femma. Örjan borde vart jordgubbe flr länge sedan…

            Svara

            Cirka 80% av grupp- och överfallsvåldtäkterna de senaste åren är begångna av män med annan härkomst. 58% av alla våldtäkter likaså. Detta trots att utrikes födda alt. första generationens invandrare enbart utgör cirka 20% av befolkningen.

            Det är fakta. Jag påstår inte att ”de” är vildar dock. Men något kan man nog anta utifrån de siffrorna.

            Svara

          Vilket sätt föredrar du då? Att fortsätta vara tyst och låtsas som att våldet inte finns? Kvinnor i Sverige fick rösträtt för att de protesterade. Första kvinnliga nyhetsuppläsaren fick motstå massa skit ”det kan ju inte va en kvinna i tv rutan” osv. Det skavde, men sen insåg man att det inte alls är konstigt att en kvinna kan läsa upp nyheter. Samma sak kommer det va nu. Det skaver att kvinnor säger i från, men om några år kommer vi föehoppningsvis inte behöva höja våra röster i sånna här lägen. Då kommer man inre behöva hänga ut männ som går över gränsen i sociala medier. För så kommer de få sitt straff direkt. Så luta dig tillbaka å chilla, snart kommer obehaget försvinna

          Svara

          Svingubbe!

          Länka gärna till ”alla endamkommande som friats för gruppvåldtäkter” istället för att blanda in din vidriga rasism.

          Svenske vite mannen Ö är dömd i domstol för sina brott. Sen kom han undan fängelse, men dömd är han. Det är inte att ”hänga ut” någon när man beskriver en dömd kriminell.

          Fjant!

          Svara

            Ta en titt i svenska fängelser, och när det gäller grova våldsbrott. Vilka som står högst i den statistiken, sen att alla muullvadar tycker synd om alla dessa lyxturister det är en annan femma. Ö borde vart jordgubbe flr länge sedan…

            Svara

          Men Roger… Ö är ju dömd! Vad mer behöver du? Se dokumentären för fan!

          Svara

          Jag tycker inte heller man skall ha folkdomstolar eller utöva hetsjakt på människor. Men undrar lite vad du menar med ”hängas ut” här? Tex. ÖR är ju dömd för misshandel av Josefin Nilsson, det är ett faktum och knappast uthängning av person, eftersom det är offentliga handlingar som är relevanta att ta upp beträffande berättelsen/dokumentären om Josefin Nilsson.

          Svara

            Vilka är ”männen på dramaten”?

            Svara

        Ja, det räcker med att han får sparken från Dramaten som subventioneras av mina skattemedel.

        Svara

          Ska han få ut sin skattefinansierade Akassa? Eller pension beroende på ålder?

          Svara

        Jag är nästan 60 år och kände till vad Ö gjorde mot sina kvinnor redan på 80-talet och senare mot Josefin Nilsson. I samband med att hon i år (igår) skulle ha fyllt femtio år visar en SVT en dokumentär om henne. I samma film berättar hennes syster och många kändisar om vad Josefin gick igenom tillsammans med det där aset några år på i mitten av 90-talet. Han dömdes, men hovrätten ändrade hans fängelsedom till villkorligt. Jag kan förstå att yngre kvinnor än jag reagerar eftersom revolutionen #metoo har jag att folk reagerar på mäns tilltag och blir förskräckta att Ö fortfarande få vara en stor profil på Dramaten utan några som helst betänkligheter. Om du tycker att ”kvinnopöbeln” är kompromisslösa och att det är obehagligt, så har du antagligen inte varit med om vad manspöbeln sysslar och har sysslat med i århundraden. För min del får de gärna lynchas. Vi är många Lisbeth Salanders där ute nu. De ska passa sig alla män som hatar kvinnor.

        Svara

          Exakt så Suzanne är det. Du satte precis ord på mina tankar.

          Svara

          Väl rutet, Suzanne

          Svara

          Tror inte att Lisbeth Salander skulle ha dragit ihop en pöbel.

          Svara

            Nej det var inte riktigt hennes grej. Lisbeth var dessutom väldigt hederlig och rak i sin argumentation.

            Svara

          Såg stjärnorna på slottet när han var med, då satt han och grät gällande vad han gjort i sina relationer. Ingen kommer att vilja se honom i någon föreställning mer, han är slut som artist.

          Svara

        Män har gått fria hittills. De har alltid vetat att de kan göra vad de vill med kvinnor. De kommer undan. Eftersom rättsväsendet och samhället har svikit så kanske det avskräcker om man hänger ut några. De behöver veta att de inte kommer undan längre!

        Svara

        Du identifierar en ”kvinnopöbel”. Hade varit på sin plats att du gör en snabb analys, var kommer den ifrån, varför finns den? Du har aldrig varit utsatt för övergrepp av män (för det är det är män det handlar om) eller i närheten av någon som blivit utsatt? Vilka är det nya folket? Är det vi kvinnor? Menar du att vi är ”nya” för att rösterna helt plötsligt bär och hörs? Jag är också kvinna och 45….Förstår ändå inte ditt resonemang…

        Svara

        Öhhhhh du skojar va?
        Det enda obehagliga (milt uttryckt) är väl vad dessa män gjort och inget annat?

        Svara

          Nej. Det är tyvärr inte det enda ’obehagliga’ som skett.

          Svara

        Bra skrivet

        Svara

        Jag tror inte du sett dokumentären

        Svara

        Den dag som rättsväsendet fungerar för kvinnor som utsätts för våld och sexuella trakasserier så behöver kvinnor inte hänga ut män. Det är endast en reaktion på att det inte finns ett rättsväsende i dessa frågor. Klaga inte på de arga personerna som svikits på alla sätt. Se till att rättsväsendet gör det det ska, utreder, sätter fast, dömmer till rimliga straff, skyddar de som lever under livshot..

        Svara

        Det är inte angiveri så länge handlingarna är offentliga och det blir de först när domen är avkunnad. I detta fall villkorlig. Du hittar dem på Tingsrätten. Ö har bl a kastat in JN i väggen så att hon fick steloperera ryggen och gå på morfin resten av livet! För detta fick han endast sitt namn i några handlingar och ett upphöjt liv i sus och dus. Han har vidare misshandlat både Ewa Fröling, Lena Olin och Johannes Brost för att nämna några. Om samhället hade gjort processen kort med typer som Ö hade den primitiva kvinnopöbeln varit överflödig. Ingen av de män som ”drabbats” av #metoo har varit oskyldiga till anklagelserna. Jag har själv blivit utsatt för en av dräggen. Att jämföra kvinnor, som fått nog, med kulturer de flesta skulle ta avstånd ifrån antyder att du inte personligen drabbats av flåsiga gubbhänder. Var glad för det! Låt oss som utsatts för mäns primitiva beteende äntligen få ta bladet från munnen! Att vi inte lider i tystnad längre kanske kan få en framtida gubbslem att tänka till en gång extra! Hade #metoo kommit tidigare kanske JN hade varit i livet. För är det nåt jag vet så är det att dessa herrar håller på tills de får tillräckligt massivt motstånd. Det är nu dags lära Ö det samhället misslyckades med. Jag tänker bojkotta allt han rör vid.

        Bjärsjölagårds slott bör, omedelbart, ta bort Ö-rummet då han inte är en stjärna utan mer av ett svart hål.

        Och alla ni farbröder som ojar er över om ni inte ska få visa kvinnor uppskattning framöver. Jo, tack, gärna! Men inte med händerna.

        Svara

          Är en kvinna i 60- årsålder. Så sorgligt detta som hänt den unga sångerskan. Önskar att dagens medvetenhet, denna kvinnokraft och styrka, möjligheten och lusten att berätta, bli hörd och få stöd fanns i början av 80-talet då jag under flera år blev psykisk misshandlat och tvingad till abort och till sjukdom av en man som jag levde med. Han jobbade som överläkare på ett sjukhus. Ofta sa han till mg: om du anmäler till polis kommer polisen att tro på min historia eftersom jag är läkare.

          Svara

        Folkets domstol? Ö är väl dömd för misshandel men får fortfarande arbeta. Är det rättvisa? Jag tror inte på öga för öga osv men en person som söker ett vanligt jobb med en dom har det betydligt svårare än ”kulturprofiler”. Jag förstår ditt resonemang när det kommer till ostraffade personer men här pratar vi ju faktiskt om en dömd människa.

        Svara

        Du jämför alltså att organisera en ljusmanifestation med organiserat våld?
        Och ”kvinnopöbel”? Nej det brukar mest vara män som använder våld om du läser in dig på lite statistik.

        Svara

        TACK! Äntligen någon som förstår att hat och förakt aldrig kommer lösas med hat och förakt……

        Svara

          Jaha – och hur ska problematiken med mäns hat och förakt och våld lösas enligt dig? Är det hat och förakt att visa att man hatar och avskyr en mans misshandel av en kvinna?

          Svara

            Hur ska den lösas enligt dig? Genom riktade ”hat och förakt” kampanjer mot individer förutsatt att de är verksamma inom media/kultur? (Sen skiter vi i anonyme Bosse som slog sin fru och jobbade i gruva på 90 talet, vem bryr sig om dem liksom). Jag undrar bara vad som blir bättre för kvinnor som sitter fast i våldsamma och destruktiva relationer av det hat och förakt och statuerande av individuella exempel som du förespråkar? Obs, genuin fråga.

            Svara

              Min fråga var först. Fast du svarade med en fråga.

              Svara

        Håller med dig. Skräms också av detta hat och vilja att ta saken i egna händer. Tydligen är det kändisar som ska avrättas offentligt. Först med namn, bild, hot , avsked och förslag på kroppslig bestraffning. Om jag någon gång ( gud förbjude) blir utsatt för våld så får jag hoppas det blir av en kändis för då drar drevet igång.
        Alla andra brottsoffer då kvinnor som män? Vilka tänder ljus för dem ? Kräver att deras förövare ska straffas hårt och skoningslöst? Det är väl inget nytt problem att det förekommer våld och övergrepp?

        R.I.P Josefin och alla andra som drabbats. Tänder ett ljus för er alla.

        Svara

      Han skall bojkottas från alla teatrar, om inte, gå inte på hans pjäser, bör kännas av att folk avskyr vad han har gjort

      Svara

      Håller helt med! Otroligt att han får arbeta vidare och att han blev frikänd! Förr eller senare får alla stå till svars för sina handlingar! Hur orkar han leva med sig själv.

      Svara

    Nej, inte Ö! Trodde aldrig det.

    Tankarna går till Josefin å hennes familj.

    Svara

      ”Trodde aldrig det” – skojar du?

      Svara

      Har du levt under en sten. Alla kvinnor han varit tillsammans med vittnar om misshandeln. Olin ,Fröling m.m

      Svara

        Men ge dig… vadå levt under en sten? För att man inte hört om en gammal gubbe ? Berätta istället vad du vet utan att uttrycka dig sådär.. sjukt tråkigt .

        Svara

          Jag visste inte heller… men så vet jag ju inte vem han direkt var heller. Känner bara igen namnet

          Svara

      https://www.expressen.se/noje/dramatens-varstingar/

      Ö = skådespelare 2 av alla som de räknar upp. Läs gärna för att se vad han gjort mot Josefin och mot andra.

      Svara

      Men? Är du lite bakom? Det syns ju inte vilken man som är misshandlare?

      Svara

        Så Carola ska bilda sig 😳😳! Och hon skrämmer dig!?? Men hallååå!

        Svara

    oj. har helt missat att hon gick bort 2016 ❤️🕯️

    Svara

    Tystnadskulturen och skyddande av förövare måste verkligen sluta nu!! Tänk så många som vetat sanningen om Örjan och andra likadana förövare men som ändå valt att skydda, anställa och hylla dessa svin!
    Och offren lämnas ute i kylan och får kämpa mot sina demoner på egen hand
    Örjan fick ju tom sitta i Stjärnorna på slottet och tala ut om sin ”stormiga” relation med Josefin… det heter misshandel och terror Örjan inget annat!!

    Svara

      Vore det bättre om han varit arbetslös?

      Svara

        Det finns andra jobb än att vara en offentlig person och stå på scen varje dag.

        Svara

          Men nu är den hans yrke och han har fått jobb efter avtjänat straff. Cissi får inga jobb för att hon beter sig som en liten 14åring på internet när hon inte får som hon vill, man kan inte hoppa på andra som får jobb bara för det.

          Svara

            Vad för ”avtjänat straff” tycker du att han fått? Och är det att bete sig som 14 för att man lyfter människors historier som de själva inte hade tid eller ork att berätta? Dina åsikter är skrämmande.

            Svara

              Nej. Det är att bete sig som 14 att hänga ut sina uppdragsgivare och sen gnälla över att man inte får jobb.

              Svara

                Fortfarande helt omskakad av dokumentären på SVT. Har levt i tron spridd via massmedia att den fina, begåvade och levnadsglada Josefin led av depressioner och tog sitt liv på grund av det. Hur kan ett sådant rykte uppstå när hon defacto långsamt och under lång tid tid blev mördad av aset ÖR. Han förstörde och dödade denna vackra själ troligtvis för att det hon representerade var rena motsatsen till hans personlighet, djävulen personifierad 👿

                Svara

            Men på det stora hela så betyder det här mer än så, att kvinnor måste sluta förtryckas.
            Visst han har fått sitt straff men straffet var inte nog.
            Vi måste se till att detta inte upprepas och det kan man göra genom att visa hur dåligt hans straff var.

            Svara

            han har väl inte fått ngt `straff´ han borde flås och läggas i saltbad, han är en sjuk och farlig individ, jag är så jäkla trött på alla som tror att de är mer värd än ngn annan,, små svaga stackare som drivs och får luft av att knäcka och bryta ner levnadsglada och positiva människor.

            Svara

          Fina josefin. Vi saknar dej och tänker på dej. ❤

          Svara

        Tycker du att det är OK att hans lön finansieras av skattebetalarna?

        Svara

          Lika gärna som sjukpenning

          Svara

            Ö är 71 år och har pension,han borde ha slutat på Dramaten för länge sedan.

            Svara

          Du Greta! Att Örjan är ett svin absolut, men den villkorliga domen är avtjänad för längesen. Att dreva utanför en 71årig mans arbetsplats är helt fel. Vad sägs att samlas utanför Riksdagen och demonstrera mot 30åriga”barn” från Afghanistan som står för över 90% av alla gruppvåldtäkter!

          Örjan är absolut ett as, men det här är typiskt att Aldrig att Cissi eller andra kändisar vågar säga ordet migration, alltså sanningen! Och sluta skriv om patriarkatet för Sverige är världens mest jämställda land, iallafall om vi pratar etniska svenska män.

          Svara

            Håll dig till saken! Det handlar om Josefin nu, ta din ”sak” en annan gång!

            Svara

            Och allt detta snack om svenska män är bättre än invandrare, nej det är inte bättre. Män är män!

            Svara

            Men ÖR är ju etniskt svensk??

            Svara

        Han är 71 år. Dags att gå i pension

        Svara

          Han borde inte få jobb där, helt klart. Men teatern kan ju inte bara ha unga skådespelare, man behöver självklart även äldre till vissa karaktärer! Ska inga skådespelare vara över 70?

          Svara

            Poängen var att inga skådespelare ska vara kända misshandlare och dömda brottslingar.

            Svara

              Aha. Tycker du att det ska vara skillnad på skådisar och tex lokförare? Vilka jobb ska man kunna ha/inte ha fast man suttit av ett straff? Vad är det med just skådisar som gör att de måste ha ett oförvitligt leverne bakom sig?

              Svara

                Staten ska inte finansiera kvinnomisshandlare. Punkt!

                Svara

                  Aha. Så det gäller bara statliga jobb? Bara brott som misshandel? Måste offren vara kvinnor eller gäller det misshandel av män också? Hur ser du på Akassa och sjukpenning? Socialbidrag?

                  Svara

                ja det är skillnad, Ö vill vara `farlig´gillar att det pirrar till i publiken då han gör entré,, han borde skotta snö, städa golv, plocka bär,,hacka kol långt ner i en mörk gruva, för resten av sitt ynkliga liv. inte se dagsljus inte få applåder,,

                Svara

      Bra sagt! misshandel av en människas psyke och kropp och skriva om det till ” stormig relation” visar bara på hur sjuka dessa män är i sig själva. Så oaktraktivt att kalla en vacker, begåvad kvinna för ” grisfarmarfitta” visar inte på något annat än en liten skadad människa av hankön ( kan inte i dessa sammanhang kalla persone för en ” man” då det är det sista den är) som inte är värd något mer än ensamhet i all evighet…

      Svara

    Fast om han är dömd redan varför ska han dömas av folket ytterligare en gång utanför elverket ikväll?
    Ställ er utanför riksdagen istället för att manifestera för hårdare straff?
    Är det bättre om Ö efter domen blivit arbetslös/sjukskriven och levt på bidrag än att han jobbar och betalar skatt?
    Tänd gärna ljus hemma tycker jag men lek inte pöbel utanför någons arbetsplats dom redan blivit dömd och avtjänat sitt straff enligt svensk lag!

    Svara

      Det finns väl ändå ett mellanting mellan att vara arbetslös och en av Sveriges mest hyllade skådisar? Om jag var Josefins anhöriga hade jag känt det som ett hån att han applåderas på en scen varje kväll medans min syster/dotter/vän är död pga hans ondska

      Svara

        Har ingen riktig åsikt och ingen bakgrundsinformation alls. Men tycker nog att det isf är hennes familj som då har rätt att uttala sig och verkligen INTE vare sig CW eller CL.

        Svara

          Ja det håller jag absolut med om, och jag tycker inte denna ljusmanifestation är en bra idé, framförallt eftersom den inte verkar komma från de anhöriga. Menade bara att ”det är väl bra att han gör rätt för sig och inte är arbetslös” var ett enligt mig konstigt sätt att se på saken

          Svara

            Det är ju ingen ljusmanifestation ’i hennes ära’. Det är ju att samla ihop människor under pretexten att det sker för att hylla henne men i själva verket tänker man gå till en persons arbetsplats och anklaga honom. Jag tycker det är genomvidrigt. Ville man göra nåt fint på riktigt hade man gjort det här annorlunda. Här använder man ju bara hennes minne för sin egen agendas skull.

            Svara

              Vems agenda? Och vad är agendan?

              Svara

              Plus 👏🏻 Vill man hedra henne så dra till Gotland och ha en minnesstund, spela hennes låtar osv.

              Svara

          Känns lite som att CW ska utnyttja alla tragedier för att själv få uppmärksamhet, hyllningar och upprättelse.

          Svara

            Känns mycket som om det är någon härinne som bara är ute efter att kasta skit på Cissi.

            Svara

              Jag har ingen åsikt om CW. Men HUR kan man inte tycka att det här tilltaget är bottenrekord i ”oetiskhet”? Var är kvinnans familj? Och varför i hela världen ska man gå till nåns arbetsplats? Och hur är inlägget formulerat egentligen? Får man använda andra människor på det här sättet bara för att de inte lever längre?

              Svara

          Nej precis. Cissi gör detta för uppmärksamhet, inget annat. Försök påverka lagar istället för att skapa drev mot en person som enligt svensk lag fått sitt straff för över 20 år sedan.

          Svara

            Han ska påminnas om detta varje dag, resten av hans ryggradslösa liv… 🤮

            Svara

        Nu har du fel, Ö kan knappast ha orsakat hennes förstorade hjärta och att hon tog en överdos receptbelagd medicin.

        Svara

          Den receptbelagda medicinen fick hon såvitt jag förstått efter skador och trauma som han gett henne?

          Svara

            Skärp dig. Han dödade inte henne. Ni är ju sjuka. Anklaga någon för yenbes död. 🤦🏼🤦🏼

            Svara

              Jag sa inte att han dödade henne. Jag sa att hans ondska gjorde det. Om inte hans våld pajat hennes kropp hade hon inte behövt medicinerna som sen förstorade hennes hjärta och ledde till hennes död.

              Svara

                Och hur vet du det? Hon knarkade och levde ganska vilt under en period med Persbrandt och company. Åkte dit med kola. Så hur vet du att han orsakat det och inte något annat?

                Svara

                  Vad har man för liv om man sitter i ett internetforum och försvarar en dömd kvinnomisshandlare? Har du inget annat att lägga din tid på, verkligen? Låt oss som vill tala om Josefine få göra det istället. Det här var inget inlägg om förövaren.

                  Svara

                    Vaddå försvarar honom? Att inte anklaga honom för hennes död är inte att försvara honom. Han dödade henne inte, punkt. Sen är han en skitstövel ändå.

                    Svara

                      Jo, indirekt gjorde han det!

                Smärtstillande förstorar inte hjärtat. Punkt.

                Sluta sprid saker du uppenbarligen inte har koll på eller överhuvudtaget vet är sanna.

                Svara

                  Sluta att sitta och kommentera saker du inte verkar fatta, helst inte på fyllan en Lördagsnatt. Fan vad korkad du är människa.

                  Svara

            Hemskt att det spekuleras såhär om en kvinnas tragiska bortgång i ett kommentarsfält 🙁 Herregud, ingen här har access till hennes medicinska journaler och det är fel och jättefult att gissa och dra slutsatser på det här sättet.

            Svara

              Familjen själva har ju gjort ett offentligt uttalande om vad som orsakade hennes död. Efter avslutad obduktion

              Svara

                Det var vad jag syftade på. Man kan inte dra de slutsatser som vissa verkar dra här för att två personer på instagram säger åt folk att dra dem. Jag tycker det här inlägget är hemskt.

                Svara

                Ja och ingenstans beskyller de honom. Josefin levde vilt på egen hand ett tag, åkte dit tillsammans med Persbrandt med droger osv. Vad som helst kan ha satt spår som orsakat att hennes kropp inte orkade.

                Svara

                  Har du sett dokumentären om vad som hände.
                  Finns på SVT play

                  Svara

                    Och? Har sett många dokumentärer, är inte okej att ta saken i egna händer ändå. Vad lever ni i för verklighet.

                    Svara

                      Ja oj så hemskt att samlas och tända ljus. Verkligen att ”ta saken i egna händer”

                      14:21 Att anklaga någon för att döda en annan människa är inte ”tända ljus”.

                      Anonym / 14:28
                      Ok, så om han inte dödade henne, utan ’bara’ sparkade sönder några ryggkotor, en höft, skar henne lite grann, tog strypgrepp och regelbundet dödshotade henne (samt är dömd för detta) så ska vi inte ’anklaga’ stackaren för något?

                      14:37 Vad sägs som att anklaga honom för det han gjort istället för det han inte gjort?

                Sluta att sitta och kommentera saker du inte verkar fatta, helst inte på fyllan en Lördagsnatt. Fan vad korkad du är människa.

                Svara

            https://www.google.com/search?q=broken+heart+syndrome&oq=broken+hert+syndrome&aqs=chrome.1.69i57j0l5.4047j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

            hjärtat, trauma, depression, förhållanden – broken heart syndrome (med förstorat hjärta) händer i samband med olika trauman och i samband med syndromet kommer mer depression och rädsla. En negativ spiral. Elakhet är farligare än vad folk tror.

            Svara

          Anonym 13:12 – du kan inte ha stått nära någon som blivit utsatta för våld och trauman i en nära relation. Det är sant att vi med säkerhet inte kan veta vad som orsakade hennes läkemedelsskador mm, men att helt avvisa att en människa får en försämrad fysisk och psykiska hälsa av att bli utsatt för allvarligt våld är inte okej.

          Svara

        Uppenbarligen föredrar besökarna att hylla Ö trots att han är dömd för brott så vill man anklaga och skamma så skamma besökarna istället

        Svara

          Har ni som skriver ”han är ju dömd och har avtjänat sitt straff” – villkorlig dom, inget straff alls typ, verkligen läst och sett? Jag är helt och hållet för ett demokratiskt rättssamhälle men hur länge ska vi vänta på att det ska fungera? Tvåhundra år till? Hur många kvinnor, flickor och barn ska behöva offras? Det tar ju ALDRIG slut och bara fortsätter och fortsätter. Det Ö gjort och sagt finns dokumenterat och bevisat och kan lätt hittas på nätet. Trots det hyllar SVT honom i Stjärnorna på slottet. Nån gång får det fanimej vara nog. Vi kan inte vänta längre.

          Svara

            HUR ändras lagen pga det här? Är ju riksdagen ni får ställa er utanför, inte hans arbetsplats. 🤦🏼 Är ju skitsamma nu, hon lever inte. Gör skillnad åt de kvinnor som lever nu istället.

            Svara

              Skitsamma nu? Äh – förresten, du är inte värd min energi. Hejdå

              Svara

                Ja. Det är skitsamma nu. Var var ni när hon behövde stöd? När det faktiskt var aktuellt? När hon levde och hade behövt allt folk på sin sida?

                Svara

                  På samma ställe som du?

                  Svara

              Fast du. Kvinnors rättigheter uppkom just så här. Att andra kvinnor gick ihop och höjde sina röster, visade missnöje, gjorde dig obekväma, avslöjade missförhållande och orättvisor.
              Du saknar så mycket fakta i det du skriver att det blir pinsamt att läsa.
              Det är bättre du går å applåderar Ö tror jag.

              Svara

                Nej. Kvinnor fick inte några ökade rättigheter för att de ställde sig utanför en mans arbetsplats. Det kan du ju inte ens tro på själv. Dra igång något på riktigt istället utanför riksdagen.

                Svara

                  Jisses. Väljer du att missförstå eller vill du vara dumförklara andra för att inte tappa ansiktet?

                  Svara

                    ”Fast du. Kvinnors rättigheter uppkom just så här.”
                    Vad finns det att missförstå? Väljer du att skriva saker du inte menar eller går det av bara farten?

                    Svara

                      Tror de går av bara farten när du skriver själv!
                      Hur står det till med empatin?!? Sitter lite väl långt där inne va? Eller saknas helt!

                När ska kvinnors intelligens att göra bra val uppkomma? Att välja jobb med bra lön? Att inte välja att vara hemma med barnen? Att välja självständighet från skitstövlar? Att välja att inte bry sig om de så kallade idealen? Det skulle göra verklig skillnad, istället för att försöka förbjuda allt som verkar läskigt.

                Svara

              Precis så här ändras lagar och samhället. Varenda stor förändring har börjat så här. Kvinnor har bara haft rösträtt i hundra år i Sverige, det kom efter kamp. Kvinnor blev inte myndiga förrän de gifte sig, kvinnor fick inte äga något, kvinnor fick inte plugga på universitet. Våldtäkt blev förbjudet för några hundra år sen, våldtäkt inom äktenskapet för några år tionden sen. Och detta är i Sverige. Du vet säkert hur det ser ut i mellanöstern och många många andra länder. Lyft blicken och titta dig runt omkring och tacka de som är modiga nog att lyfta frågor kring hur kvinnor och deras förövare behandlas. Hur länge man skall straffas? Det är inte upp till förövaren att avgöra. Att ha suttit av sitt domstolsstraff betyder inte att allt är frid och fröjd, trodde du det? Man kan aldrig bli en exkvinnomisshandlare. Eller exmördare för den delen. Detta får du leva med resten av livet.

              Svara

                En spännande parallell mellan ditt fokus på kollektiv bestraffning av individer utanför rättsapparaten är tex rättsskipning inom många kulturer där begreppet ”heder” är centralt. Fundera lite på det.

                Svara

            Och därför förespråkar du vaddå? Vad är din lösning? ”Skit i problemen vi har idag och fokusera på jävligt billiga knep för att hämnas på individer i det förflutna”? ”Helst i stora grupper via sociala medier som leds av mindre nogräknade individer med högst personliga agendor”? Nej tack.

            Svara

              Är dina initialer kanske FV?

              Svara

                Besvara gärna sakfrågan (du vet, den där som handlar om lösning) i stället. (Jag är kvinna och feminist)

                Svara

                  Så många ointelligenta personer här som inte har vett nog till att föra en diskussion på en någorlunda nivå. Att inskaffa instagramdomstolar är ingen bra ide’. Påverka politiskt så kan vi få ändring.

                  Att stå utanför en persons arbetsplats 20 år efter avtjänad dom gör ingen skillnad. Cissi däremot får den uppmärksamhet hon var ute efter.

                  Svara

            Revolution
            Straffa Svt, ta avstånd från hur skattefinansierade institutioner/media/företag osv ser mellan fingrarna ist, rikta din ilska mot de politiska makthavarna.
            Inte mot enskilda personer.

            Svara

        Nu dog ju faktiskt Josefin av förstorat hjärta och feldosering av läkemedel. Jag har svårt att se hur Örjan skulle ha orsakat detta.

        Svara

          Självklart inte. Hon var själv på Gotland med sin syster och dog i sängen.

          Svara

          Läkemedel hon fått efter att läkarna försökt laga hennes skador från tidigare misshandek

          Svara

            Och han stod bredvid sängen och hällde i henne tabletter med hjälp av en tratt eller? Hur förstorade han hennes hjärta?

            Svara

              Sluta krama gubbfan

              Svara

                Åh vilket bra ickesvar. Men så brukar det bli när man inte har något bra att säga.

                Svara

                  Läs I.N.D.I.R.E.K.T

                  Svara

                  Låt kvinnor och människor få utrycka sin vrede mot en man som betett sig vidrigt. Vad uppnår du med ditt intellektuella argumenterande? Man skulle kunna tro att du försvarade honom. Men det vill jag inte tro. Det gör nog bara såna som är likadana. Och det är inte du. Eller hur?

                  Svara

                    Tycker den här retoriken är så ful. För visst inser du själv att bland de som inte applåderar sättet detta genomförs på finns både misshandelsoffer och feminister?

                    Svara

              Gör du dig dum med flit eller är du så här dum på riktigt? A 13:43.
              Det är personer som du som gör att misshandlade och våldtagna kvinnor inte vågar berätta med risk för att skammas.

              Du är en skam!

              Svara

                🤦🏼🤦🏼🤦🏼 Och du är en idiot.

                Svara

                  Kommer från rätt fula käft.

                  Svara

          Läs då på mer om skador kvinnor drabbas av som lever med en våldsutövande man. Oftast är det inte blåmärken som är de mest framstående skadorna utan, smärtor i kroppe , ångest, trötthet, till och finns det i forskning belägg för att risken att drabbas av hjärtinfarkt är stor i ett sådant förhållande. Josefins skador var resultat av både fysisk och psykisk misshandel som hin till slut avled av. 13 kvinnor mördas varje åt av en ”man” hon lever tillsammans med ( svårt att kallla dem för män då epitetet inte stämmer på dessa avskyvärda våldsverkare

          Svara

          Broken heart syndrome is a temporary heart condition that’s often brought on by stressful situations, such as the death of a loved one. The condition can also be triggered by a serious physical illness or surgery. People with broken heart syndrome may have sudden chest pain or think they’re having a heart attack.

          Syndromet ger förstorat hjärta!

          Möjligen?

          Svara

      Ö ska steka i det mediala helvetet för att han undkommit i så många år. Häng ut den fege stackaren och klä av honom all synbar heder och ära. Ett svenskt ärkesvin.

      Svara

      Josefin är tyvärr inte här, det är Ö.

      Vilket svin & gubbäckel!!🤢🤮🤮

      Svara

      Han är dömd juridiskt. Till ett skämtstraff på villkorlig dom, ingenting alltså. Han har fortsatt som vanligt med att misshandla kvinnor och män. Varför skulle han inte dömas socialt??? (eller av ”folket” – så att du förstår…) Det var ingen pöbel som tände ljus utanför Elverket i går kväll (hur ”leker” man förresten pöbel???). Långt därifrån. Sociala straff är underskattade och skulle säkerligen få en hel del män att tänka sig för en extra gång.
      Kan alla flashbackare bara återgå till sina hålor nu. Tack på förhand.

      Svara

    Har hennes syster verifierat detta och har hennes familj sanktionerat det?

    Svara

      Låter märkligt att uppmana till att stå utanför någons arbetsplats för att skamma någon som redan avtjänat straffet tycker jag.

      Svara

        Avtjänat straffet? Har du sett dokumentären? Villkorligt för en misshandel vars konsekvenser slutade med Josefins död.

        Svara

          Alldeles för mjäkiga straff för våldtäktsmän och män som misshandlar kvinnor i vårt land. Blir ändring på det nu.

          Svara

            Hur blir det ändring ”nu” på de alldeles för mjäkiga straffen? Vad är länken mellan straffskärpning och elverket/ dramaten och en individ som arbetat/arbetar där menar jag?

            Svara

        Människor ska tända ljus för Josefine, om Ö nu älskade henne och behandlade henne så bra som du verkar tycka kan han väl själv tända ett ljus och säga något fint om någon han delade så mycket med? Ingen har uppmanat till upplopp vad jag kan se iallafall!

        Svara

          Nääää folk bara skyller hennes död på honom och skriver massa negativa saker om honom i kommentarsfälten, mem du har rätt. Han skulle sääääkert få vara med och mysa lite utan att någon blir hotfull. 🙄

          Svara

      Att folk ska samlas utanför hans arbetsplats? Tveksamt

      Svara

        Varför inte?
        Det är han som misshandlat och hotat Josefin. Tänk om han så bara för en sekund fick känna samma smärta som Josefin!
        Han är ett ärkesvin som fått skydd alldeles för länge, nån jävla gång får det räcka, och det är NU!

        Svara

      Verkligen en bra fråga. Utan att ha verifierat med familjen skulle jag inte ställa upp på detta. Josefin ”ville att hennes historia skulle komma ut” ”men hann inte klart.” Vet man det? Vet man vilken historia det var som HON ville dela med sig av? Vet man att den beskrivs på ett rättvisande sätt i det här instagraminlägget och att det var såhär hon ville använda SIN historia..? Lite för mycket frågor för att det ska gå att köpa den här manifestationen rakt av.

      Svara

        Titta på SVT-dokumentären!

        Svara

    Här är varför hon dog:

    För Josefin Nilssons familj har det varit en två månader lång väntan på svar på varför den folkkära artisten avled. Nu har resultatet av obduktionen kommit, och enligt systern, Marie Nilsson Lind, vet man nu att dödsfallet berodde på ett förstorat hjärta, dåliga värden och en missbedömd dos receptbelagd medicin.

    Svara

    Kul för CW att få någon ny att jaga och skriva inlägg om..

    Svara

      Vad fan är det för kul ? tyst bara 👊🏻

      Svara

      Viktigare för dig att dissa CW än att kommentera Fege Ö misshandel som ledde till Josefins död. Din lilla människa.

      Svara

        För man måste välja eller? Cissi ger feminismen dåligt rykte.

        Svara

          CW är bara ute efter uppmärksamhet. CW bryr sig tyvärr bara om CW och gör inget hon inte får cred för. Allt ska visas upp på instagram.

          Vad har CW med Josefin att göra?

          Svara

    Fy fan för svinet som gjorde detta mot henne. Att han fortsätter ha en bra karriär och får fortsätta finnas i de fina salongerna är fruktansvärt. Mördare.

    Hade jag bott närmare hade jag gått ikväll, men bor på andra sidan landet.

    Svara

      ? Hon dog ju av helt andra orsaker. Överdos medicin och förstorat hjärta. Grovt att kalla folk mördare

      Svara

        Varför åt hon medicin tror du? För nöjes skull?!? 😯

        Svara

    Cissi och CamCam uppmanar alltså folk till att gå och ställa sig utanför en persons arbete och stå och visa sitt missnöje över en persons existens? En person som redan fått sitt straff? Nä det känns enbart konstigt och ogenomtänkt. Är man arg över domen och straffet får man nig vända dig mot regering och lagboken istället för mot enskild person i efterhand

    Svara

      Känns som du härjar loss rätt vilt här inne i kommentarsfältet, lätt att se vilka kommentarer som kommer ifrån dig och att du också svarar på dina egna kommentarer. Är det att du hatar Cissi som är problemet eller att du personligen känner Ö? Det finns nämligen ingen annan rim och reson i dina kommentarer än att det skulle vara anledningen. Hade du varit det minsta påläst och insatt hade du förstått det riktiga problemet i hela den här tragiska historien. Det är såna som du som gör att det är svårt att ta sig framåt i det som egentligen är det riktiga problemet här. Vakna upp ur din dvala och ditt tillbakasträvande!

      Svara

    Så trött på Cissi. Vi har domstolar, där han dessutom har blivit dömd. Det här är bara fel. Hopoas han kör en förtalsanmälan på er.

    Svara

      Domstolar styrda av män med lagar instiftade av män. Vissa lagar som dessutom är så otroligt uråldriga.
      Öppna ögonen, hur många kvinnor är poliser, väktare, domare? Och de som är de har tillkommit de senaste årtiondena.
      Du förstår att det inte är jättelänge sedan kvinnor inte fick rösta va?

      Svara

        Men din mupp. Då är han ju dömd AV MÄN. Vad fan har kön med något att göra. 🤦🏼 Ger ingen rätt att göra det här.

        Svara

          Ok jag ska försöka förklara så pedagogiskt som möjligt.
          Lagarna är skrivna av män för att gynna män. Alltså de lagar och straff som berör kvinnor och barn ger generellt mindre straff än tex ett ekonomiskt brott.
          Det fanns i detta fallet mycket bevis som borde gett Ö ett högre straff. Att straffet blev så lågt är ett hån, ok?

          Svara

            Nej lagarna är inte skrivna för att gynna män. De är till för att gynna samhället. Och du missade män i din text. Män, kvinnor och barn. Blir inte hårdare straff för att du misdhandlat en man istället för kvinna. Men fortsätt dröm du.

            Svara

              Generellt är det väl lägre straff som utdöms när våldet sker i nära relation jämfört med när det utövats på öppen gata mot en främling. Min erfarenhet är att det inte brukar bli några straff alls. Samma med brott mot barn.
              Men menar du på allvar att det inte spelar någon roll vilka som skriver och tolkar lagar? Att det inte är bätte eller sämre om det är en grupp människor som representerar hur samhället faktiskt ser ut, eller om det är en väldigt homogen grupp av människor med liknande erfarenheter? Varför blev det inte rätt från början då? Vi har ju varit tvungna att över tid revidera och lägga till en massa lagar. Lustigt nog har det ofta handlat om att synliggöra brott mot kvinnor och barn.

              Svara

                Har du inte koll på hur riksdagen ser ut idag? Vet du hur många kvinnor som stiftar lagar idag? Kämpa för förändring av lagarna istället.

                Svara

                Generellt sett är det tvärtom – det blir strängare straff när gärningen begåtts mot någon man har en relation till. Det är en försvårande omständighet. (Och ja, ”gatuvåld” kan såklart också innehålla försvårande omständigheter av betydelse för straffmätnigen.)

                Svara

            Har du läst domen och förstått hur rätten resonerade när de gjorde sitt påföljdsval?

            Svara

              Det är så mycket okunskap om hur samhället fungerar att man blir alldeles matt. Herregud försök påverka politiskt istället för att Hänga utanför arbetsplatsen till den som fick sin dom för 25 år sedan! Och sluta upprepa era korkade haranger som ni upprepar eftersom ni inte kan svara/ diskutera.

              Svara

            Tvärtom, kvinnor får generelt mildare straff än män för liknande brott så på hur menar du att lagarna är skrivna för att gynna män?

            https://www.metro.se/artikel/kvinnors-våld-leder-till-mildare-straff-xr

            Svara

        Men Madde. Vad pratar du ens om? Det finns MÅNGA kvinnliga jurister. Fler idag än 1904 absolut. Riksdagen stiftar lagar. Du hittar fler kvinnor där än 1925, helt rätt. Hur påverkar dessa båda faktum något av detta?

        Svara

          Madde har hängt i för många radikala feminist trådar och tror att allt alltid händer pga män.

          Svara

            Ja, såklart! Så är det.
            Utan ”radikala feminister” hade kvinnor aldrig haft rösträtt. Glöm aldrig det.

            Svara

              🤦🏼

              Svara

              Tyvärr. Vi fick rösträtt mest tack vare rädslan för bolsjevikerna på den tiden. (Rätt ska vara rätt) Jag har inget emot radikala feminister för övrigt men fixa till dina fakta snälla…

              Svara

              Men snälla läs på.

              Svara

        Jag är kvinna och jobbar på domstol och kan säga att majoriteten av de anställda på domstolar, notarier, föredragande jurister, rådmän,, hovrättsråd osv är kvinnor! Kvinnor är starkt överrepresenterade inom Sveriges domstolar. Läs på!

        Svara

          Ja, jag får be om ursäkt. Du har helt rätt att kvinnor är i majoritet inom domaryrket.
          Jurister, rådmän och notarier lyfte jag inte.

          Svara

            Rådmän är domare…

            Svara

              Jag erkänner att jag inte har koll på alla termer och visste inte att rådmän och domare var samma sak. Nu vet jag!

              Svara

                Du verkar veta lite men ändå hävdar du dig.

                Svara

                Då kanske du bör vara lite mer försiktig i dina uttalanden?

                Svara

    Ok då uppmanar jag alla som är missnöjda med Cissis och Camillas skriverier att åka hem till deras bostäder och ställa sig med tända ljus och visa sitt tysta missnöje över det.

    Svara

    Läckberg: ”Hur många tror att Ö blivit hastigt sjuk….”. Vad fan tror hon? Skulle hon själv dyka upp?

    Svara

      Gapar du på Läckberg för?

      Svara

        För hennes text kanske?

        Svara

      Tragisk formulering. Som att det vore en rolig grej..? Bevisar för mig var fokus på den här manifestationen ligger (inte där det borde) och varför jag inte tänker gå.

      Svara

    Fattar inte hur man kan kommentera utan att ens försöka ta reda på lite själv. Det har släppts en dokumentär där familjen berättar om detta. Ö misshandlade Josefin så svårt att han förstörde hennes rygg, vilket tvingade henne till flera operationer och ett liv med smärtstillande medel. Smärtstillande medel som till slut blev hennes död. Dokumentären är nysläppt och ni hittar den på svt play.

    Svara

      Och? Han har fortfarande inte dödat henne. Han är straffad. Inte okej att uppmana folk att åka till hans arbetsplats.

      Svara

        Och ?

        Svara

          Vaddå och? Tror du vi har folkdomstol?

          Svara

            Vi kanske borde ha med tanke på hur fundamentalt domstolen misslyckades?

            Svara

              Har du satt dig in i domen? Läst den överhuvudtaget? Nej! Det du gjort är att du som vanligt tagit det Cissi säger för sant och hakat på.

              Ta reda på fakta först. Fundera sedan på vad du kan göra för att förhindra, om det nu begåtts fel, i framtiden. Att stå utanför dramaten hjälper inte. Han har fått sin dom för 25 år sedan.

              Svara

      Ja han är ett förbannat svin. Det är det väl ingen som säger emot? Men att påstå att han dödade henne blir för långsökt, då kan man lika gärna säga att hennes läkare dödade henne. Eller hennes hårda liv med drogmissbruk. Sanningen är att hennes tragiska död hade flera orsaker som samverkade på ett olyckligt sätt. Jag reagerar på att denna cw alltid använder andra människors tragiska livsöden för sina egna själviska syften. Det är inte äkta. Hon vill framhäva sig själv och sin agenda, det här är ju ett mönster som upprepas gång på gång. Hade hon genuint brytt sig om Josefin❤️ hade hon arrangerat en minneskonsert på Gotland till intäkt för någon kvinnojour, inte ett upplopp utanför en teater. Det är helt meningslöst och väldigt obehaglig hur cw skor sig på andras tragedi.

      Svara

        Amen.

        Svara

        Vadå drogmissbruk?! Hon fick morfin på recept! Om hon sen en gång åkt fast för kokain i sällskap med Persbrandt så betyder det INTE att du vet att hon annars var en ”drogmissbrukare”.

        Svara

    Personligen tycker jag så här; om man kan behandla någon annan person så brutalt, psykiskt och fysisk (vilket är vidimerat av flera nära och även skett i andra relationer, jag har personligen sett honom dela ut en örfil mot en kvinna efter en diskussion dem sinsemellan ) så tyder det på en läggning/mentalitet som inte är helt sund. Och bör i mitt tycke inte stå i rampljuset som offentlig person. Gäller oavsett kön. Upplever dock att det är mer vanligt att en kvinna i offentligheten som tar snedsteg åker lättare ut än om en man gör det.

    Svara

      Om du personligen gjort sett det så hoppas jag att du polisanmälde saken? Det gkorde du va? Eller var du en av de som blundade och lät han gå vidare? Tända ett ljus i efterhand hjälper inte så mycket vet du.

      Svara

        ⬆️

        Svara

        Troligast för att kvinnan som blev slagen inte ville att hon skulle anmäla.

        Svara

          Eget ansvar.

          Svara

            Är du dum på riktigt?

            Svara

              Nej. Om du ser misshandel så anmäl. Anmäler du inte kan du inte gå runt och klaga sen att det går runt massa folk med det beteendet för du är själv ansvarig.

              Svara

                Absolut inte. Det är inte så svart eller vitt som du tror att det är, det är SVÅRT att anmäla en person man har en nära relation med. Skammen och rädslan för att bli misstrodd är stor. Eget ansvar kan du säga till männen som misshandlar sina närstående i stället

                Svara

        Hade jag varit klokare hade jag gjort det men jag var 13 år och fattade inte bättre.

        Svara

      Håller absolut med i sak! Men är ändå långt i från övertygad om lämpligheten i denna manifestation.

      Svara

    Jag visste inte att Ö**an var en kvinnomisshandlare, är det nåt som ”alla” visste? Anade att han var otrevlig efter att ha sett intervjuer men det här… Stackars Josefin!

    Svara

      Ja alla vet. Det är allmänt känt. Som Hannes Holm sa i dokumentären att han försökte uppmärksamma folk i branschen på hur Ö beteende men alla vände ryggen till och skyddade han. Hans tidigare kvinnor har vittnat om psykisk och fysisk misshandel i åratal bla Lena Olin. Detta är ingen nyhet , Josefine stod i rätten 1997 men ingen lyssnade.

      Svara

        Men han blev väl dömd har jag förstått det som? Så man lyssnade ju på henne.

        Svara

          Ja han blev dömd. Han fick besöksförbus osv. De lyssnade på henne. Flera gånger.

          Svara

        Jag hade inte heller någon aning. Å andra sidan om det var 1997 var jag 11-12 år och tog nog inte till mig av den typen av nyheter. Sen var jag nog bra mycket äldre när jag hörde talas om Ö första gången även om jag hade koll på ”Jag mötte Lassie” sedan tidig ålder.

        Svara

        Inte alla!! Jag hade ju inte koll på vem har var. Kände bara igen namnet.

        Svara

    Är det inte mer effektivt att uppmana till bojkott av produktioner som ÖR och andra kvinnomisshandlare, så att det inte är lönsamt att anställa dem. Om syftet däremot är att hedra Josefins minne kan man kanske göra det på ett mer värdigt sätt än så här.

    Svara

      Det har ju försökts att bojkotta, men han skyddas ju av kollegor. Så inget händer ju.

      Svara

        Men om ingen hade gått på föreställningar som han var med i, så hade de ju inte kunnat ha honom kvar.
        Jag tror dock inte det var så många som hade koll på denna historien, som vissa verkar tro.
        Nu har jag ju aldrig velat gå på dramaten öht… och efter allt som kommit fram om vad som hänt där, så känner man ju sig nöjd med att man aldrig varit där

        Svara

    Såg precis klart dokumentären och blev verkligen rörd. Fina, fina Josefin, vilket skräckvälde hon levde i. Men jag blir alltid lite tveksam när Cissi Wallin blandar sig i andras tragedier. Känns som att hon slår mynt av andras lidanden. Fattar att hon vill väl och så, men tycker typ att det kan kännas lite märkligt och halvproblematiskt.

    Svara

      Tänker som du, människan Josefin förtjänar en manifestation men det här är så otroligt ovärdigt gjort att jag blir arg och ledsen. Ingen hindrar Cissi och Camilla med barn från att gå till Dramaten om det är deras syfte men de borde varit hyggliga nog att inte rida på nåns död i det sammanhanget. Usch.

      Svara

      På vilket sätt är det givet att hon ”vill väl”? Hur kan folk veta att hon har altruistiska motiv? Vad är det som bevisar att hennes motiv inte utgår ifrån henne själv?

      Svara

    Kommentarerna under det här kommentarsfältet gör mig mörkrädd. Varför förminskar och hånar folk det här? Varför försvaras Ö? Josefin var en fantastisk person som led fruktansvärda konsekvenser äv en relation. Jag tycker det är fint att det ordnas en ljusmanifestation.

    Camcam: är de anonyma idiotiska kommentarerna ovan som försvarar Ö, förminskar problemet och klagar på folk som bryr sig om Josefin och vill göra något – är de skrivna av ett mindre antal personer eller många? Känner att det här kommentarsfältet får mig att tappa tron på mänskligheten och det skulle hjälpa att veta att det handlar om ett mindre antal personer.

    Vila i Frid Josefin.

    Svara

      Men snälla. Ingen förminskar aset och vad han gjort. Kritiken är till ”manifestationen”.

      Svara

      Jag undrar också… om det är samma person som försvarar Örjan eller om det verkligen finns så många (procentuellt sett av kommentarer här) som står upp för honom.

      Svara

        Själv undrar jag om ni verkligen inte inser att mycket av kritiken ovan mot en manifestation (där anhöriga såvitt vi förstår vare sig informerats eller tillfrågats om formuleringar och modus operandi), (inte heller verkar de vara inbjudna och om de varit inbjudna vet vi inte vad de svarat) motiveras av just omsorg om en avliden och dennes anhöriga?

        Eller om ni bara inte vill se det för det ser bättre ut att slå sig för bröstet och hävda att man agerar för en god sak och avfärda den kritiken som ”försvar” av en annan person (som ingen försvarar men det är inte det primära i sammanhanget utan det primära är just hur man hedrar en avliden och dennes historia samt efterlevande på ett juste sätt)?

        Svara

          Josefins brorsbarn var med på manifestationen så dina påståenden om hennes anhöriga verkar vara helt fel.

          Svara

      Så vi är vid den punkten där man är ”med” eller ”mot”? Där man antingen backar upp allt alla andra kvinnor gör i feminismens namn eller är en förrädare som smörjer patriarkatet? Vilken monumental dumhet som tar bort det som kvinnosaken historiskt kämpat för – kvinnors rätt att erkännas som subjekt, individer med egna hållningar samt frihet och ansvar för sitt liv. Jag ser absolut INGEN vinst i att kvinnor ska vara en samlad flock där alla måste rätta sig i ledet. Ett mysterium att de som kräver detta inte känner igen den fundamentalistiska hållningen från andra hederskulturer.

      Svara

        Du borde läsa Joanna Williams bok ”women vs feminism” eller lyssna på en podd med henne, hon talar om det du tar upp (och jag håller med dig)

        Svara

    Jag är verkligen inte ett fan av CW eller mobb-mentalitet, men de som vill försvara Ö bör ta en titt på vad han sagt på hennes telesvar. Banden finns sparade, det togs upp i rätten, och det har skrivits i åtminstone Expressen, så det är inte hittepå.
    Ska se om jag kan hitta en länk och ett urklipp att klistra in här.

    Svara

      Tror ingen härinne försvarar honom för fem öre. Kritiken mot CW och CLs inlägg och sk ”ljusmanifestation” här bottnar i något helt annat.

      Svara

      Från Flashbacktråden så länge:

      Den 15 april förbjuds Ö att ta kontakt med eller följa efter Josefin Nilsson i ett år framåt.
      Han bryter vid flera tillfällen mot förbudet.
      Han försöker bryta sig in i hennes lägenhet och talar in en rad meddelanden på hennes telefonsvarare, som hon sparar och senare spelar upp i rättssalen: ”Min ilska är enorm, XXXXX, den är enorm.
      Jag vet inte hur jag ska komma över det här.
      Den är enorm, den är enorm.
      Jag tror aldrig att jag varit så här galen, ilsken någon gång i mitt liv tidigare.
      Ta det i betänkande.” Ett annat samtal: ”Jag vaknar hela tiden av hat.
      Din tjocka grisfarmarfitta.
      Jag vaknar av hat till dig.
      Ett enormt jävla hat.
      Jag lovar dig min hämnd, den kommer att bli ljuv.
      Jag ska tänka ut något raffinerat åt dig, just åt dig. Som du förstår (ohörbart) hållit på med.
      Förstår du det? Din feta jävla gris.”
      Och skådespelaren Ö skickar brev: ”Det hatet jag kände i cellen på Södermalms polisstation är nog det värsta jag känt.
      Man ska aldrig hopblanda sig med människor som sysslat med 1000-årig inavel.
      Men vi ses.” I tingsrätten berättar och gråter Josefin:
      – Han blev djävulsk mot mig.
      Men då var jag så kär att jag inte kunde ta mig loss.
      – Jag kan inte förklara.
      Det är som att be Dr Jekyll förklara Mr Hyde.
      Jag är något slags dubbelnatur, svarar skådespelaren. Han döms i tingsrätten till tre månaders fängelse för misshandel, upprepade olaga hot, skadegörelse och överträdelse av besöksförbud.
      I hovrätten mildras dock domen och Ö slipper undan med villkorlig dom.
      Våren 2002 inleds en ny förundersökning mot skådespelaren Ö.
      Än en gång hittar han sin före detta flickvän Josefin Nilsson, nu på restaurangen Riche nära Stureplan i Stockholm.
      De är där i var sitt sällskap och inleder ett samtal.
      – Skäms du inte för vad du har gjort mot mig, frågar Josefin Nilsson Dramatenskåde-spelaren Ö svarar: – I still want to kill you (Jag vill fortfarande döda dig.)
      Expressen / 2004-06-13

      Svara

      Fastnat i modd, kanske p g a hans språk kan tänkas?…

      Kan f ö inte se problemet med en manifestation utanför hans arbetsplats. Utanför hemmet hade inte varit ok, men nu handlar det ju just om att ”alla” i branschen vet men ingen gör/har gjort något, för att deras karriärer inte ska ta skada (eller för att de själv inte ska få stryk kanske). Lite Weinstein-vibbar i detta.

      Svara

      Försvarar honom verkligen inte. Jag ifrågasätter motiven bakom manifestationen, innebär inte att jag på något sätt ställer mig bakom honom eller hans handlingar.

      Svara

      Är ni helt dumma i huvudet??? INGEN försvarar honom!!!! CW får kritik. Inget annat.

      Förlåt men ni är mer än lovligt korkade.

      Svara

    Villkorlig dom,som jag tror att han inte fått om han var den han är. Han kunde fortsätta med sitt liv som om inget hänt. Sin karriär och fortsätta utsätta andra kvinnor för samma behandling.

    Svara

    Gå in på SVT play och se den helt nya dokumentären
    ”Josefin Nilsson -Älska mig för den jag är”

    Mycket bra! ❤❤❤

    Svara

      Ja, och så oändligt sorglig. Det är svårt att se bilder av henne under hennes sista år i livet, märkt av smärta och sjukdom.

      Svara

    Ö verkar vara en mycket obehaglig man. Tyvärr faller många kvinnor för denna typ av man vilket är tragiskt.
    Jag tycker också att han förtjänar mycket större straff än vad han fått.
    Däremot så är det en politisk fråga gällande brott och straff man ska kämpa för, någon slags manifestation orkestrerad med hjälp av CW, pöbelmentalitets-aktioner via sociala medier är ännu ett lågvattenmärke.

    Svara

      Hur många olika namn och symboler orkar du ens använda i detta kommentarsfält? Jisses! Du är rätt ensam i detta kommentarsfält och skulle nog behöva meditera eller söka hjälp för ditt hat emot Cissi Wallin!

      Svara

        I vilken mening I Josies inlägg läser du in hat mot CW? Är det verkligen att bra sätt att besvara ett sakligt inlägg på? Kan du inte bemöta vad hen säger i stället?

        Svara

    Jag tror inte att hälften av alla godhetsriddare som ska manifestera ikväll ens hade en aning om vem Josefin Nilsson var innan de såg dokumentären/hashtaggen.
    Men det ligger ju i tiden, att vara à jour och hoppa på allt den stora massan gör.
    Om en vecka har det hänt något annat och det här är bortglömt.

    Svara

    Räcker det att han får sparken? Och Martin Timell? Och Virtanen? Eller borde de hängas? Jag undrar var gränsen går enligt den nya kvinnopöbeln. Jag har varit feminist i hela mitt liv (är kvinna på 45 år) men förstår inte de här nya folkets domstolar. Vad händer om någon föreslår att de ska skadas fysiskt? Kommer alla vara med på det också? Jag kan förstå om man önskar förändring av beteenden eller rättsväsende, men den här utvecklingen tycker jag är obehaglig, med en primitiv och diffus moraluppfattning som grund. Liknande moraluppfattning som hävdats för lynchningar och angiveri i kulturer de flesta skulle ta avstånd ifrån.

    Svara

      Vad tycker du själv att usla mäns straff ska bli? För det enda som har hänt är att folk har tagit ställning och vänt sig emot dom, samt att inga vill arbeta med dom längre på grund av det dom gjort. Inget fängelse, inget våld och inga hängningar. Värre än så är det inte, så vad är du så förskräckt över?

      Svara

        Hej. Jag tycker så här: usla människor kan straffas av rättsväsendet om de begått brott. Jag tycker inte en hederskultur ska avgöra om människor ska få jobba. Exempelvis tycker jag att mördare och våldtäktsmän som dömts och straffats ska få möjlighet att arbeta efter de sonat sina brott.
        Hederskulturer kan också slå på vilka sätt som helst, min fråga är vad som händer den dagen CW föreslår att någon ska få rutorna inslagna hemma? Det blinda följandet har lett till våld historiskt, varför skulle det inte kunna hända nu? Jag tycker också det är larvigt naivt att påstå att ingen våldsam konsekvens skett av denna flockmentalitet – Benny Fredriksson tog livet av sig.

        Svara

          Din fråga är hypotetisk och fönsterkrossning har inte med ”civil olydnad” att göra. Hur kan du i n t e tycka att det är ett statement att reagera med ett ljus utanför karln arbetsplats? VI betalar hans lön och han kommer undan gång på gång med sina hot, kränkningar och övergrepp.

          Svara

            Vad är i så fall syftet med ljusen? Varför skriva att det handlar om att ”brinna för en kvinnas minne?” Varför använder du hennes tragiska död för att sätta dit karln? Varför formulerar du ditt instagraminlägg på ett sätt som gör att du anklagar honom för saker han inte gjort när det verkar finnas gott om saker att anklaga honom för som han faktiskt har gjort?

            Vill du hämnas på karln och hans arbetsgivare (samt gärna ge en känga åt SVT…), fine, men kanske borde du då stå för att det i stället för att låtsas som att du bryr dig om en utsatt kvinna?

            Svara

              Kvinnomisshandel ska straffas även socialt inte bara med minimala juridiska straff. Sociala straff är säkerligen mer avskräckande än en villkorlig dom och sen fortsätter allt som vanligt.

              Svara

    Nu vaknar alla, bättre sent än aldrig… Martin Timell tafsade på någon i en badtunna och Virtanen har väl aldrig varit en skön kille men heller aldrig blivit dömd…DET BLEV Ö och vad jag förstår så flydde Lena Ohlin hals över huvud från denna dåre han som skallat kollegor som Johannes Brost. Och helvete vad alla tystat och vad fina Marie Göransson försvarat dåren…detta var före Metoo men…skrik hans namn kasta den i smutsen där den hör hemma och låt Jonas få sin heder tillbaka <3 och låt han aldrig mer sitta med i några Stjärnor på slotten!!

    Svara

      Josan få sin heder ska det va

      Svara

        Men Helena. Är det här verkligen det bästa sättet att hedra Josan på? Tror du att hon tyckt det själv? Vad det en manifestation mot dramaten eller svt som var syftet med HENNES historia om HENNES EGET liv? Fick hon säga till i förväg om att hon ville att det skulle gå till såhär? Fick hennes familj säga något om det? Själv vet jag inte och jag misstänker att det gör inte du heller. Det går ju alldeles utmärkt att markera mot både Dramaten och SVT utan att låtsas som att man brinner för Josans historia som man inte bemödat sig om att nyansera särskilt väl i inlägget…?

        Svara

      Mia Skäringer tyckte att det var ok att ha med honom i Solsidan.

      Svara

    Jag tycker att mannen är ett svin och att han borde ha fått minst 10 års fängelse för sin misshandel av sina tre, kända kvinnor som berättat om det.
    Men att Cissi Wallin ska slå mynt av detta är inte ok. Hon är själv en förövare som förtalat Virtanen och förstört hans liv. Ingen vet om hon talar sanning men det verkar inte så enligt originalvittnet som hon berättade för precis efteråt. Det är iallafall inte i närheten av vad Josefin råkade ut för så Cissi ska inte försöka åka med i samma båt.
    Den här ljusmanifestationen är för sen!! Hade den varit 1997 hade det varit bra. Eller tidigare, för de andra exen till Mr.

    Svara

    Stor ljusmanifestation nu utanför Elverket/Dramaten! ❤️

    Svara

    Ja, var fanns feministerna då? På inspelning av Solsidan med ÖR?

    Svara

      Eller på mingelfest med honom på Café Opera kanske…

      Svara

    Se på dokumentären istället, ni som till och med driver och hatar på den här sidan.
    https://www.svtplay.se/video/21549186/josefin-nilsson-alska-mig-for-den-jag-ar

    Svara

    Det som väl också är allmänt känt i branschen är hur oerhört otrevlig och aggressiv den här skådespelaren är också mot många yngre manliga kolleger. En mobbare. En man som fastnat i ett destruktivt maktmönster av hot och attacker.
    Att Dramaten inte satt honom på hyllan för gott är en skam för teatern. Tyvärr. Jag älskar teater.

    Svara

      Man undrar om sånna här män om dom fått ett ordentligt straff första gångerna fortsatt i samma spår, eller om de kommit till insikt och betett sig annorlunda sen?!

      Svara

        Beror nog helt på människan men också motivationen bakom att ha misshandlat någon. Sen kan ju folk bättra sitt beteende utan att någonsin komma till insikt. Och vice versa.

        Svara

    Tyvärr har det svenska rättssamhället kollapsat. Brottsoffer har inga rättigheter och det daltas med våldsverkare. Lagstiftare och åklagare är mer än lovligt naiva. Polisen får inga resurser och när de ingriper tvingas de se förövarna gå fria. Det är patetiskt. Är uppriktigt förvånad att inte fler tar lagen i egna händer, organiserar lynchmobbar mm. Inte för att jag tycker att det är rätt. Men vi har inget rättssamhälle längre, vilket är fullständigt oacceptabelt och våra politiker måste vakna.

    Svara

    Bojkotta Dramaten så länge Ö arbetar där

    Svara

    Vilken otäck lynchstämmning det hetsas till i sociala medier. Det är försent att stötta Josefin Nilsson nu. Hon skulle ha skyddats från Ö, när hon levde. Ö är en fara för andra. Vem brydde sig om Josefin Nilsson, vad hade hon för credd bland feminister-och kultur-eliten? Hon var en en fantastisk artist som hade kunnat haft en mycket bättre om det inte varit för jantelagen. Det var ändå bra att Benny Andersson gjorde vad han kunde för lyfta henne.

    Svara

      Ps. ”karriär” kom inte med.

      Svara

    Det är dags vi börjar lösa problemen i vårt samhälle med våldet mot kvinnor.Jag växte upp med en mor som blev misshandlad framför mina ögon.Idag lever jag med en kvinna som upplevt samma sak i ett tidigare förhållande.Hon sliter med liknande skador som Josefin blev utsatt för.Josefin är död kommer aldrig tillbaka.Jag vill inte ens nämna asets namn för han är inte värd vår uppmärksamhet.Han borde behandlas som en paria(en person som är som luft för andra)hoppas nu det kan komma något positivt ur detta för andra kvinnor som sitter i samma sits som hon gjorde som kan få hjälp komma ur sina destruktiva förhållanden.Staten måste ta i med hårdhandskarna mot våldsbenägna.Det måste till ett nytt tänk runt systemet vi har nu…Allt för många kommer undan för lätt med misshandel och våldtäkter mm.vi får aldrig stopp på detta om vi inte stärker lagar och straff. Vi behöver dubbla poliskåren och erbjuda mer vård till både offer och i vissa fall även förövare då dom ofta har varit offer i egen barndom.När man höjer sin hand och slår tappar man sin värdighet och anständighet.Det sitter många på våra anstalter enligt GW Persson såg jag på ett program där dom har höga statusar inom den kriminella världen som både våldtagit och misshandlat kvinnor och det är lite känsligt i den världen ta upp det sa han.men det vore kanske på sin plats dom börja rensa bort dom statuskillarna i den världen oxå och få ner dom till den nivån där pedofiler och sk där vanliga kvinnomisshandlare med låg status befinner sig på fängelserna runt om i vårt land.Man äger ingen annan människa .Alla vill ju att någon vill vara i lag med en av fri äkta vilja och ha sitt självförtroende och självkänsla i behåll…Rest in peace Josefin…

    Svara

    Vilken jävla gris och då menar jag Ö fy fan jag är väl inget fan av Cissi men står helt klart bakom denna manifestation man måste agera mot denna typ av människor särskilt när rättsväsendet och även en del av kultureliten totalt har sviket Jossan jag röstar på SD men att jämföra detta med vad ensamkommande gör och ta upp detta i denna tråd är vidrigt där pratar vi om ett samhällsproblem inte en individ som tillhör vår kulturelit som många har och fortfarande hyllar och jag hoppas att många bojkottar Dramaten och eventuella övriga uppdrag denna man framträder i.

    Svara

    Icke en enda teaterpjäs framöver där ÖR är med😡

    Svara

    Jag vill bara säga att jag på inget sätt vill förknippas med de kvinnor som förespråkar att det ska startas något könskrig och att ”gruppen mäns” våld ska bemötas med våld från oss kvinnor. Så jävla löjligt.

    Själv identifierar jag mig med icke våldsamma kvinnor OCH män. Bara för att Ö är ett svin så är inte alla män det. Blir helt mörkrädd av viljan att gå ut och börja lyncha män. Så jävla löjligt.

    Utbilda er och förslk påverka rättväsendet inifrån istället. Straffen för våld, särskilt i nära relationer, behöver bli hårdare.

    Svara

    Man kan även döda med ord. Benny Fredriksson tog sitt liv efter en artikel skriven av en kvinna. Hon får också jobba kvar och gå på som vanligt.

    Svara

    Var är alla män som kände till Ö:s misshandel.
    Skrämmande att de inte agerat, för att inte tala om de kvinnor o kändisar som haft ett förhållande med misshandlar en. Fega människor som försöker framstå som förebilder.
    Nils

    Svara

    Hur reagerar hans nuvarande partner tro? Hon kanske också är misshandlad.

    Svara

      Hans arbete nu som skådespelare hoppas jag är över och visa sig ute måste bli mycket svårt. Stackars hans barn.

      Svara

        Ja stackars hans barn. Gå in på hans dotters instagram och se kommentarerna alla goda människor skrivit under hennes privata foton hon lagt ut på sin pappa.
        Skäms om ni har ett samvete.
        Josefin är död och hennes minne hade kunnat förbli så mycket finare än det nu blir. Nu hängs även tidigare osagda sanningar ut om henne även om om de drunknar i den storm av hat som väller fram.
        Ser bara förlorare i denna tragiska historia .

        Svara

    Sjuka jävel!!! Borde slås sönder och sam an!!!!

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.