Den andra sidan av den nedtagna ledaren om Cissi Wallin

Cissi hävdade på Instagram att Piteå Tidningen hade tagit ner en ledare om henne efter påtryckning av mediamän.
Texten togs mycket riktigt ner för att faktagranskas men kom enligt Linda sedan upp igen – oförändrad.
PTs politiske redaktör Kata Nilssons kollega på Folkbladet – Linda Westerlind har skrivit den här texten på sin Instagram där hon ger sin syn på saken.
Enligt henne togs texten ner eftersom Kata satt i möte och inte omedelbart kunde granska den en gång till, någonting som varje redaktör värd namnet skulle ha gjort.

En mycket bra och tänkvärd text av Linda om att allt inte alltid är som det ser ut vid en första anblick.
Mycket viktigt att komma ihåg för oss alla, så även för mig för det här blev ju inte så bra när det inte riktigt visade sig stämma.

Tack för tips!

134 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Väntar ivrigt på svar på frågestunds-frågorna!!!!! 🙂 När kommer det?

    Svara

      I morgon! =)

      Svara

    Men Cissi Wallin IGEN? Lite variation vore kul..

    Svara

      Sluta gnäll, det är det här som är aktuellt just nu!

      Svara

        Cissi Wallin kommer aldrig att vara aktuell.

        Svara

      Men skojar du? När det skrivs om AB eller IL så skrivs det för ofta om dom. När det skrivs om en mindre känd influencer så är det tråkigt. När det skrivs om någon flera gånger så är det tjatigt.
      Hur fan ska ni ha det? Är det aldrig bra?

      Svara

    Anledningen till att Cissi Wallin hela tiden skjuter sig själv i för en såhär; är att hennes fokus är Cissi Wallin och Cissi Wallins ego.

    Det är som Linda säger YTTERST förminskande att tala om en annan kvinna på det sätt som Cissi gjorde om KN. Som om exakt alla våra medsystrar måste va styrda av mäns åsikter, förutom Cissi själv då.

    Cissi borde sätta sig ner i båten. Jag förstår verkligen varför ingen etablerad media vill ha med henne att göra. Hänga ut en annan kvinna och förminska henne i hennes yrkesroll. Usch.

    Svara

      Apropå systerskap i allmänhet: När Cissi gör ner andra kvinnor och får kritik för detta, påpekar hon -helt korrekt- att systerskap inte handlar om att backa kvinnor i precis allt de gör, eller att det är ofeministiskt att inte gilla allt en kvinna säger, är och gör.

      Det handlar om att backa sina medsystrar när de blir utsatta pga att de är kvinnor.
      Och jag håller helt med.

      Lustigt att när det är CW och systerskap det handlar om, så räcker det inte med att tycka att Metro är vider om de pausade Cissi pga FV.

      Uttrycket man samtidigt att det finns en hel rad andra anledningar att pausa/sparka henne -som att hon gjort sig känd för och erkänt sig vara mytoman tidigare, är en usel skribent och HÄNGER UT T.OM ANDRA KVINNOR PÅ INSTAGRAM – är man inte systerlig. Alltså jag orkar inte.

      Svara

      G. Det var mycket bra skrivet av dig. När ska alla lära sig att när Cissi wallin gör något så är syftet ALLTID att hon ska komma i fokus. Jag tycker att cissis beteende är så narcissistiskt som det kan bli.

      Svara

      Så bra skrivet G, du har alldeles rätt. Man får inte ha en annan åsikt för då är man som du skriver styrd av män. Det är som att hon tror att alla konspirerar mot henne.

      Svara

        Helt sant. Jättebra formulerat!

        Cissi har genom metoo skaffat sig en pålitlig följarskara som tror på allt hon säger. Detta utnyttjar Cissi.

        Svara

          Camilla, dina texter är svåra att läsa. Tex. stycket ”PTs politiske redaktör Kata Nilssons kollega på Folkbladet – Linda Westerlind har skrivit den här texten på sin Instagram där hon ger sin syn på saken.”. Det tog mig några gånger att läsa innan jag fattade vad du ville säga då bindestreck används felaktigt….

          Svara

            Päron: Det där är inget bindestreck, det är en divis. Ett förlängt bindestreck som också borde funnits efter ”Westerlind”.

            Svara

          Ee jag håller med fullständigt. Efter metoo så har cissi sina hatiska och naiva följare som tror på allt hon säger. Likadant nu med Ö ramberg, det är för att cissi ska komma i fokus.

          Svara

            Han har väl fått sitt straff för 20 år sedan om inte mer?! Nu hävdar Cissi och följare att han inte ska få jobba mer. De ringer till Dramaten. Fattar inte.

            Svara

              Ö är förvisso ett jävla svin helt oberoende CW, och han förtjänar verkligen alla sociala konsekvenser han kan få…

              Svara

              Redan efter vad han gjort mot Josefin så stod han på scenen o tog emot jubel. Och arbetsgivare visste vad han gick för. Fy..

              Svara

              Dramaten har hållit han om ryggen under många efter det han gjorde mot Josefin

              Svara

            Där handlar det om Josefin Nilsson son ÄR fokus..

            Svara

              Där kommer Josefin Nilsson i fokus och inte Cissi.

              Svara

                Vems namn tror du sägs när man refererar till manifestationen? Cissis och Läckbergs. Sas bla i Nyhetsmorgon där deras instagramkonton visades. Cissi kände inte Josefin Nilsson, hade aldrig träffat henne, ingen koppling alls.

                Svara

        Ytterligare något att skriva ett inlägg om är ju att Cissi nu skriver att Kata på Piteå tidning nu i efterhand säger något annat än vad hon sa i telefon till Cissi.

        Cissi skriver också att det Kata skriver om att hon tog ned artikeln för att kolla några faktafel, inte stämmer. Cissi hävdar trots att Kata förklarar på instagram hur det gått till, att Kata inte talar sanning och att det var censur.

        Cissi verkar vara uppe bland molnen och känner sig trygg med att ljuga och komma undan med det. Istället lägger hon över det på tidningen och hävdar att de inte talar sanning. Varför skulle tidningen ljuga? Faktafel blev ju dessutom ändrade i artikeln.

        Mår illa av Cissis beteende. Hur kan det komma sig att hon tillåts hålla på så här?

        Svara

          Helt sjukt att Cissi kan med att påstå att det är alla andra som ljuger hela tiden, det är nu Kata och Piteå tidning chefredaktör, Metro, TV4, SVT, SR P4 som är de senaste i raden av alla som enligt henne ljuger som i en stor maskopi. Visste man inte bättre kunde man tro att hon gått in i en psykos. Det vore den enda rimliga förklaringen, men så ligger det ju inte till.

          Svara

          Jag undrar också hur cissi kan få hålla på så här! Hon kör över alla om dom inte håller med henne. Hennes självbild är skrämmande. Hon har ju erkänt själv att hon skarvar och har varit alkoholist och bokstavs kombination etc etc. Ibland funderar jag på det här med virtanen! Hon var nada innan hon gick ut och anklagade honom. Fan Jag börjar faktiskt bli tveksam!

          Svara

    Du kanske kan lära dig nu då att tänka till både en och två gånger innan du publicerar Cissis smörja.

    Svara

      Det är så här Cissi vinklar sanningen i jättemånga av sina inlägg. Hon lägger helt enkelt inte någon större vikt vid att det hon skriver är sant. Kanske beror det på att hon byggt upp sin fanskara efter metoo och att hon märkt att många av dem är godtrogna och tror på allt hon skriver. På hennes instagram blir ju även den som är sunt ifrågasättande direkt på ett otrevligt sätt nedtryckt i skorna både av Cissi och följarna.

      De som följt Cissi sedan radio 1 vet ju vad hon går för, att hon inte drar sig för att hitta på saker utifrån vad som passar bäst för stunden. Jag hoppas att nya följare börjar tänka till och inte bara svälja allt hon skriver.

      Svara

        Känns som fler och fler börjar se igenom henne. 👍🏻

        Svara

      Så sant. Vi som lyssnat på Penntricket vet ju hur hennes historier kan ändras från gång till gång :/ har massa exempel. Bara en sådan enkel grej att hon nästan skröt i Penntricket om att hon blev feminist rätt sent i livet, och började väl ”hata män” runt 2016. Men helt random hade hon varit radikalfeminist i 20 år enligt ett inlägg på hennes Instagram?!? ”Äntligen förstår folk vad jag kämpat för sedan 90 talet” stod det typ. ASSÅ?! Varför ljuga om en sådan grej, när hon satt att det inte alls varit så?!

      Svara

        Har följt Cissi sen Radio 1. Där gjorde hon sig känd som en mytoman som bara var intresserad av att höra sin egen röst. Det otäcka är att hon utnyttjar Metoo och alla som trott på henne för att ha en svans som stöttar henne i allt.

        Svara

        Fast man har väl kämpat som kvinna i patriarkatet oavsett om man varit feminist eller inte?? Det där bevisar ju ingenting!

        Svara

          Fast det var ju inte det hon skrev? Hon förklarade att hon minsann definierat sig som radikalfeminist sedan 90 talet. Dvs en feministisk ideologi. Enligt Penntricket blev hon radikalfeminist runt 2015, och gjorde sig allmänt känd på Twitter att smeka män medhårs runt 2012? Du har tyvärr fel. Denna lilla oskyldiga lögn påvisar hur hennes lögner fungerar.

          Svara

          Ja, Cissi Wallin säger det som faller henne in utifrån hur det passar för stunden. Penntricket är ett lysande exempel på hur hon i olika avsnitt motsäger sig själv gång på gång.

          Tycker det är rätt ironiskt hur Cissi Wallin klagar på att män är så privilegierade som kan glida på räkmackor inom diverse yrkesområden, när det är exakt vad hon själv har gjort. Cissi fick trots avsaknad av både utbildning och erfarenhet ett programledarjobb på Sveriges Radio, ett jobb som hon enligt egen utsago ”tjatade sig till”. Hon har även suttit med som sidekick/medverkat i olika TV-program och skrivit krönikor för Metro. Cissi blev sugen på att satsa inom stand-up och fick gigga på tex Norra Brunn direkt, till skillnad från typ alla andra stand-upkomiker som sliter röven av sig i flera år på skitscener utan att få något som helst erkännande. Cissi ”fick nog av alla komikermän” inom branschen och startade då hux flux en egen standupklubb på Södra Teatern som gjorde succé (med konsekvensen att en annan redan existerande standupklubb driven av kvinnor fick lägga ner). Säg mig, är inte det att glida på en räkmacka om nånting? Hoppa över ÅR av slit och istället få i princip allt serverat tack vare en film hon var med i som 20-nånting och kändisskapet det medförde.

          Stör mig även på hur Cissi har ett sådant tunnelseende att hon tycks tappat all förmåga till kritiskt tänkande och självreflektion. Hon är trångsynt och inkonsekvent i sina analyser vilka många gånger bottnar i subjektiva upplevelser och åsikter som hon sedan generaliserar till allmängiltig fakta. Slänger sig med ”forskning” hit och dit för att rättfärdiga sina argument, men vilken forskning hon åsyftar är alltid lika luddigt.

          jag tycker att Cissi kämpar för mycket bra men hon börjar påminna om rättshaverister och fundamentalister som tror de sitter på Sanningen och förkastar allt som inte passar in i deras världsbild. Det har redan börjat bita henne i foten, hon framstår ju seriöst som manisk. Tagga ner, allt är inte alltid en stor konspiration med agendan att sänka KVINNAN cissi!!!

          Svara

        Heja Villa BK 💙 bandy, bandy 🏑

        Svara

    Fast det viktigaste är uthängning, häxjakt och drev. Hellre ökänd än okänd.

    Svara

    Nu ska jag också skriva en diktbok. Första dikten bjuder jag på. Min julskinka har rymt den tyckte livet var grymt. 😉

    Svara

      Men ber om ursäkt detta är ju ett viktigt ämne. Oj tänkte mej inte för sorry. 😕

      Svara

        Asså va 😂

        Svara

      Kläm in ett för före grymt så blir rytmen bättre.

      Svara

    Fast texten ÄR inte oförändrad, läs igen. Det har plockats bort ett namn och ett påstående om vad CW anklagats för. Läs igen! Originalet finns på CWs instagram i flödet.

    Svara

      Förmodligen ett klokt beslut av den kvinnliga ansvariga utgivaren, tror du inte?

      Svara

        Absolut, jag menar snarare på att _påståendet_ att den togs ned och sedan återpublicerades är felaktigt. Det är rätt väsentlig information i hela diskussionen tycker jag.

        Svara

        Mitt svar fastnade? Jag menar på att påståendet att texten togs ned och sedan återpublicerades _oförändrad_ är felaktigt och det är en rätt viktig detalj i hela den här diskussionen.

        Svara

          Men ingenting är ju förändrat? Står ju om samma sak med samma vinkel?

          Svara

            Det är ett namn borttaget och en anklagelse. Antar att det är det som avses med faktafelen som har redigerats.

            Svara

              Ja, men det förändrar inte texten. Alltså är texten oförändrad.

              Svara

                Hur tänkte du då? Den är ju definitivt förändrad genom den åtgärden.

                Svara

                  Men de menar ju såklart att själva storyn är oförändrad. Handlar om samma sak, samma vinkel. De har bara ”rättat”.

                  Svara

                    Kata tog ner texten för att ha tid att granska påstådda faktafel. Återpublicerade den igen efter att den hade redigerats. Det är ju vad allting handlar om – varför den togs ned sedan och sedan kom upp igen, enligt CW, CamCam mfl helt oförändrad och därmed en stark antydan om att Kata begått ett pinsamt misstag. Vad är det ni inte förstår här? Förklarar jag dåligt?

                    #frustrerad

                    Svara

                      Jag återger vad Linda skriver i sin text.

                      Camcam det är ju bara att jämföra inläggen så ser du vad som ändrats? Du skriver ju att du granskar.

                      Ledaren före ändring:
                      ”Det var hennes våldtäktsanmälan av Fredrik Virtanen, som rivstartade Metoo-rörelsen i Sverige. Nu är det den anklagade journalisten som slagit tillbaka. Cissi Wallin anklagades för förtal både för anmälan och för inlägg på sin instagram, där hon namngett flera av de män som anklagats för flera sexuella övergrepp”.

                      Ledaren efter ändring:
                      ”Det var följderna av hennes våldtäktsanmälan av journalisten Fredrik Virtanen som blev en del av #metoo-rörelsen i Sverige. Nu är det den anklagade journalisten som slagit tillbaka. Cissi Wallin anklagades för förtal bland annat för inlägg på sin Instagram, där hon namngett flera av de män som anklagats för olika sexuella övergrepp”.

                      Det är alltså faktafel som Cissi själv måste sett då hon publicerade hela originaltexten. Men att faktafelet rättades till passade inte in i hennes historia om mediemän som är rädda för henne.

                      Cissi skrev igår på instagram att hon inte hittade några faktafel när någon skrev att den togs ned pga det. Inte hittade? Det står ju att hon blev förtalsanmäld pga sin polisanmälan och det blev hon ju självklart inte. Det vet Cissi givetvis, men det kunde hon ju inte erkänna. Då hade ju texten tagits ned pga det och inte pga rädda mediamän!

                      Cissi är manipulerande och smart. Jag hoppas verkligen att hennes historier kontrolleras i fortsättningen. Alla som inte gör som Cissi vill blir ju uthängda av henne.

          Återigen igen en kommentar som fastnar i modd. Suck

          Svara

      Precis, det var ett faktafel och ett namn som skrevs ut med risk för förtal. Att Cissi inte reagerade på faktafelet är ju uppenbarligen bara för att inte förstöra sin story om varför artikeln togs bort. Inte förvånad av henne.

      Svara

        Lucy & Anonym och alla som undrar varför en journalist redigerar sin text om den lagts ut innan hon/han hunnit läsa igenom den.

        Ledaren före ändring:
        Som skribent förstår jag mycket väl varför Kata tog ner och rättade denna text. Den rymmer såväl faktafel, stavningsmässiga problem och svepande värderingar, som brukligt i en ännu icke färdigredigerad text (markerade med VERSALER av mig, Murveln).
        Kommateringen efter Virtanen är fel.
        Hon anklagas, som sagts tidigare, inte för anmälan. En polisanmälan som för övrigt avkrävdes henne av FV själv, så att allt snack om hans eventuella skuld skulle prövas rättsligt.
        Istället för att CW spred sin bild av händelsen i ankdammen Media-Sverige.
        CW gjorde slutligen en anmälan 2011, men målet gick aldrig till domstol utan lades ned 2012.

        (Förundersökningen, en välskött sådan, lades som bekant ned. Två åklagare – en XX och en XY – ansåg att det inte fanns en chans i h-e att de skulle kunna vinna målet med de spretiga och motsägelsefulla uppgifter CW gav vid förhören. Inte ens om nya uppgifter tillkom. Tror fasen att det var ett trauma att anmäla då.)

        Denna process ägde alltså rum 5-6 år innan #metoo-rörelsen drog igång i USA. Något dygn efter Weinstein-fallet offentliggjordes hängde CW ut FV på Instagram. Alltså rivstartade inte anmälan av FV #metoo i Sverige. Däremot bidrog uthängningen till viss del till uppmärksamheten.

        ”Det var hennes våldtäktsanmälan av Fredrik Virtanen, SOM RIVSTARTADE Metoo-rörelsen i Sverige. Nu är det den anklagade journalisten som slagit tillbaka. Cissi Wallin anklagades för förtal BÅDE FÖR ANMÄLAN OCH för inlägg på sin instagram, där hon namngett flera av de män som anklagats för FLERA sexuella övergrepp”.

        Ledaren (variant 2) efter ändring är betydligt mer nyanserad och korrekt:
        ”DET VAR FÖLJDERNA av hennes våldtäktsanmälan av journalisten Fredrik Virtanen SOM BLEV EN DEL av #metoo-rörelsen i Sverige. Nu är det den anklagade journalisten som slagit tillbaka. Cissi Wallin anklagades FÖR FÖRTAL BLAND ANNAT för inlägg på sin Instagram, där hon namngett flera av de män som anklagats för OLIKA sexuella övergrepp”.

        Språkliga ändringar:
        TT-språket (tt.se) används av de flesta dagstidningar. De rekommenderar dessa stavningar: ”Vi skriver Twitter, Facebook och Instagram versalt.”
        Däremot säger TT-språket inget om metoo eller metoorörelsen, men på Språkrådets sajt rekommenderas formuleringen ”#metoo-rörelsen för tydlighetens skull.”

        Att byta FLERA MÄN/FLERA ÖVERGREPP mot FLERA MÄN/OLIKA ÖVERGREPP är språkligt korrekt och säkert mer med sanningen överensstämmande. Det är annars lätt att tro att ett större antal (KÄNDA) serievåldtäktsmän förgriper sig på kvinnor närhelst de har möjlighet.

        FÖRTAL BLAND ANNAT för otaliga inlägg på Instagram, alltså inte bara där. Hon har inte missat att förtala även i radio, tv, pressen och på diverse sociala medier som inte är Instagram.
        Personligen tror jag att CW gick igång på att hennes polisanmälan 2011 INTE RIVSTARTADE #metoo 2017.

        Tack för ordet!

        Svara

      Mod😩 *sliter mitt hår* hoppas svaret kommer fram snart.

      Vill ni missförstå mig, eller? /Anonym 15:34 med efterföljande svar.

      Svara

        Du återger utan att ifrågasätta eller kolla upp VAD du lägger upp CamCam? Märkligt…

        Svara

          Kollade igen – du skriver ju med egna ord i inlägge att ”den kom upp igen – oförändrad”

          Svara

            Jaha CamCam. Du ändrar texten i ditt inlägg utan att bemöta kommentarena här att det blev fel/varför/be om ursäkt för att du uppenbarligen trampat i klaveret? NU står det ”enligt Linda”. Snygg ”räddning”.

            Svara

    Varför ligger det här inlägget under ’okategoriserade’ och inte under ’Cissi Wallin?

    Svara

      Är det viktigt?

      Svara

        Ja jag tycker nog det. Cissi kapitaliserar (inte monetärt) på diverse tragedier och skriver populistiska texter för pluspoäng. Dessa creddas hon för.

        Detta är mindre smickrande, lustigt att det inte ligger under samma kategori som de andra. Tycker jag iaf.

        Hade jag varit lika konspiratoriskt lagd som CW, hade jag t.om kunnat skriva något i stil med:
        ”antagligen pga påtryckningar från megalomaniska ”mediakvinnor” som är kända för att tysta människor med förljugna känslostyrda drev som får igång deras bindgalna och fakta-resistenta följare”

        Men så långt ska vi inte dra det, jag är ingen känslostyrd konspiratorisk megaloman som sagt.

        Svara

          Gillar den konspiratoriska sidan G 😜

          Svara

      Det är fel. Tack för att du sa till.

      Svara

        Inga problem 🌷

        Svara

    Men är någon ens förvånad? Allt Cissi skriver som handlar om sig själv är vinklat. Hon får till bra saker ibland, men om andras fall.

    Svara

    Men problemet var väl att det var Kata som sade att mediemän var kritiska till artikeln och ville att den skulle plockas bort?

    Svara

      Läs igen Stina. Cissi har hittat på allt. Och det finns hur många exempel som helst på saker hon bara hittat på.

      Svara

      Cissi hävdar det ja.

      Problemet är att det Cissi hävdar -pga att det passar in i hennes narrativ tas för sånt utan minsta reflektion. . Och att det är högst troligt att det inte stämmer.
      Men det spelar ju ingen roll nu när skadan är skedd, att det kontinuerligt framkommer i efterhand att CW timmar på sanningen släcker ju inte brändernahon startat det minsta?

      Cissi är en känd lögnare, gång på gång gör hon så här – och nu kastade hon en ung framgångsrik kvinna under bussen i processen.

      (Problemet är även att folk inte klarar av att ha två tankar i huvudet. Påpekar man Cissis lögner och tex hennes karriär som mytoman i radio 1: blir man anklagad för att inte tro henne gällande FV. Det är därför hon fortsätter göra såhär och kommer undan med det. Bra carte blanche.)

      Svara

        Har minne av att just konversationen där det skrivs ”mediamän” laggts upp? men var nog på instastory

        Svara

        För att inte glömma att hon är SMÅBARNSMAMMA. 🙄

        Svara

        Tycker hela historien är problematisk, det hade varit värdefullt att få höra CWs och Katas kommentarer om detta.

        Men det jag undrar G är din agenda här? Ser dig så ofta i kf om CW hur du går hårt åt för att ge din synpunktgällande CW. Vad driver dig?

        Svara

          Jag kan tänka mig att hen liksom väldigt många andra upptäckt att Cissi upprepat ljuger om vad andra sagt och gjort samt skapar egna sanningar för att få ökade sympatier. Hon kastar andra under bussen utan att blinka. Man behöver ingen agenda för att ifrågasätta ett sånt beteende. Hon har tack vare sina följare en väldigt stor makt, och utnyttjar följarnas lojalitet för att skada de som gör saker som inte passar Cissi. Med en så stor plattform är det helt galet att hon fått fortsätta på detta sätt utan att någon granskat hennes historier tidigare.

          Svara

          Burschki

          Vad driver mig? Du ställer frågan som om det inte framgår väldigt tydligt vad det är jag kritiserar här? . Jag har aldrig hoppat på henne opåkallat, och inte alls på flera veckor. Senast jag kommenterade henne var under nanny-inlägget. Nu läser jag inte här jätteofta, men tycker mig känna igen din signatur och har för mig att du däremot har för vana att hoppa på t.ex Bella under inlägg som inte handlar om henne – och med kommentarer och ”kritik” som är rätt långt från vad inlägget handlade om?

          Så gör inte jag. Här kommenterar jag specifikt hennes nedriga beteende mot en ung kvinna, samt hennes ljugande.
          Jag hade även en reflektion kring vår/hennes följares del i att hon har kommit undan med det här beteendet under så lång tid. Jag tycker att det är fett problematiskt.

          Och ja, jag är trött på kommodifieringen av feminismen, men att CW gång på gång gör saker som är extremt korkade och fula, och att folk reagerar på det; kan du inte skylla på dem som reagerar. Inte om du inte vill ta till samma grepp som kränkta mån gör mot kvinnor som ”gnäller” och ”tjatar” om övergrepp.

          Fråga dig själv varför du inte kritiserar CW agerande här hårdare istället? Hon beter sig som ett svin.

          Svara

            Håller helt med dig G. Varför ifrågasätta den som reagerar på lögner? Lögner som kommer från en person som genom sin instagram med stort följarantal fått en stor makt. Det gör detta beteende betydligt värre.

            Svara

              Tack Sara och Emma, precis så 👏

              Svara

                Modd.

                Svara

            Där har du nog fel G, jag har ofta kritiserat kritiken mot Bella snarare (under inlägg där hon kritiseras). Vilket inte betyder att jag försvarar henne eftersom jag är i allmänhet kritisk inställd till henne o det flestas influenser.

            Det som jag ofta reagerar på är hur någon/något diskuteras, hur kritik framställs. Och även jag ser att denna lynchmobbskultur som fräter sönder alla politiska samhällsdebatter är så destruktiv. Och hur CW rider på detta fenomen. Det gör dock inte så jag känner mig motiverad att gå in i massa kf och kalla henne lögnare osv, hon som person är ointressant utan för mig är fokus snarare hela detta fenomen. Dessutom vet vi inte vad som skett mellan dem. Jag är inte heller för folkdomstolar men jag är inte heller så blåögd att jag imte ser hur vårt rättssystem misslyckas med att skydda kvinnor. Me too behövs.

            Jag frågade eftersom du verkar vara så himla inställd på en individ och få henne ogiltigförklarad när mycket hon säger är viktigt.

            Svara

              Personer som har en stor makt som de utnyttjar för att skicka drev mot personer som inte förtjänar det och ofta inte har någon stor plattform att försvara sig på, ska dessutom inte komma undan med rena lögner. Lögner som de använder gång på gång för att förbättra sin egen sits. Ingenting blir bättre för kvinnor av detta. Ge cred till alla som dagligen gör ett stort arbete istället för att försvara någon som inte gör någonting om det inte ger henne uppmärksamhet.

              Svara

              Burgschki

              Ok, då blandade jag ihop dig med någon annan, ursäkta. Jag vet inte varifrån du har fått att jag är ute efter Cissi? Jag har inte kommenterat henne på flera veckor, och absolut inte så fort jag får en chans- eller vad du nu vill få det till?
              Senast var i nannytråden.
              Jag har inte ktitiserat henne alls utöver under dessa två inlägg, varken som OT eller under inlägg ur hennes kategori. Så din teori är rätt märklig och man kan undra vad DIN agenda är? Att avfärda kritiker som maniska för att distrahera folk från Cissis lögner och grova övertramp?

              Faktum kvarstår att det är skillnad på att kritisera vissa individer för precis allt de gört pga att man inte gillar dem;
              och på att kritisera konkreta handlingar.
              Speciellt handlingar av det här slaget. Detta är ju inga spekulationer, det står väl ganska klart bara genom att titta på vad Cissi själv säger om detta?

              Och hon ÄR ju en lögnare. Detta är ingenting jag bara tror, det finns en myriad av exempel på hennes lögner och jag har bara pratat om dem som är bevisade. Hennes lögner skadar enskilda och hennes lögner skadar den feministiska kampen. Den feministiska kampen är viktig för mig, Cissi misskreditetar oss alla när hon beter sig så här, pga att hon hsr blivit något av en frontfigur. Cissi är en haverist som faktiskt skadar människor med sina lögner. Inte sällan andra kvinnor. Förstår verkligen inte var du vill komma?

              Jag tycker att det är märkligt att du anklagar mig för vad du nu anklagar mig för. Faktiskt. Tycker att jag för fram min kritik på ett städat och bra sätt. Dessutom är kritiken befogad. Problemet är väl dem som blundar och sopar under mattan så fort Cissi är problematisk?

              Svara

                Vänta, man ska inte kritisera henne eller ”försöka få henne ogiltiförklarad pga att mycket hon säger är viktigt”?

                Strålande logik Burgschki, verkligen.

                1. Vad är det just hon säger som är så nytt och viktigt?

                2. Ogiltiförklarar hon inte sig själv ganska bra mycket av det ”viktiga” hon säger är rena lögner och fantastiska scenarion som är byggda på dessa lögner?

                3. Det som ÄR viktigt av det hon säger har sagts/sägs av flera personer redan, med rätt fokus.

                4. Just den här lögnen skadade en ung kvinna som inte gjort CW någonting alls, men hon fick offras på altaret för Cissis narrativ skull – det är väldigt ofeministiskt och det borde vara alla feministers skyldighet att reagera. Cissi gör precis det hon anklagar män för att göra, hon går på en kvinna och ger illa dolda pikar om att sagda kvinna är rädd för ”mediemän” och dålig på sitt arbete – när det i själva verket handlar om att Cissi vet att det inte är så men ljuger ändå. Eller inte förstår en chefredaktörs uppdrag.

                Att artikeln togs ner i samband med att Cissi delade den på insta har ingenting med mäktiga mediemän att göra. Herregud, vad var så graverande i en ledare i en lokaltidning att de skulle ha anledning att bli rädda?
                Den togs naturligtvis ner pga att den fick en väldig spridning när hon delade den, och att människor då påpekade de faktafel som fanns.

                Jag fattar verkligen aldrig när folk vill tysta ner saker pga att ”personen gör mycket viktigt oxå”…..Eh, what?

                Svara

                  Så sant G. Riktigt dåligt av Cissi som nu skriver på ig att Kata inte säger sanningen och att tidningen mörkar varför de tog ner ledaren. Cissi påstår att hon vet bestämt att så går det inte till på tidningar. Då är det censur.

                  Otroligt.

                  Svara

                Jag har ingen agenda alls men jag uppmärksammar ofta folks retorik och hur saker o ting kritiseras. Tycker mest du går väldigt hårt ut här (och annan tråd jag sett om CW) genom att kalla CW galning och lögnare och mytoman och undrar vad det är som gör dig så engagerad. Det är allt.

                Svara

                  Ok. Jag har som sagt kritiserat två konkreta saker. Och jag har aldrig kommenterar kritiskt under inlägg om CW där jag inte har någon kritik att framföra, så jag förstår fortfarande inte vad du pratar om?

                  Att jag går hårt ut Ang de här sakerna, är att de är allvarliga. Jag tycker att det är ett galet beteende att tro att mäktiga mediemän är så rädda gör Cissi att de använder sin makt för att få bort en ledare om henne i en liten lokaltidning; ja.

                  Att hon är mytoman har hon bekräftat själv. Vet inte om jag skulle kallat det mytomani in det tiden det begav sig, alltså inte i klinisk mening. Nu vet jag ärligt talat inte längre. Men jag kan ändra ”Hon är mytoman och galen” till ”Hon beter sig som en galning och ljuger mer än vad som är normalt ” om det känns bättre. Det är dessutom sant att hon ljuger och slänger människor under bussen kontinuerligt. Huruvida hon beter sig som en galning eller inte är väl dock ganska subjektiv t.

                  Förstår inte varför du upprepar att jag är överdrivet engagerad när jag har förklarat att jag inte kommenterar under hennes inlägg ofta och definitivt inte enbart pga att jag ogillar henne, vilket VÄLDIGT många här inne gör när det kommer till Bella tex.
                  Jag har kommenterat TVÅ situationer, och ja: det var viktigt för mig att göra det av anledningar jag redan har förklarat för dig minst två gånger. Ge dig nu.

                  Svara

                  Talande att du inte svarade på en enda av mina frågor Burgschki. 👌

                  Svara

                    Uppfattade dina frågor som retoriska, eller? Vad vill du ha svar på? Om jag tycker CW gjorde fel här? Ja. Om hon är såsom du utmålar henne att vara? Nej det anser inte jag.

                    Jag är inte ute för att gå i clinch med dig jag undrar mest eftersom jag reagerat på din stil tidigare.

                    Svara

                      Burgschki, jag har aldrig sett G tidigare, däremot dig. Du kan nog behöva tänka över din egen retorik och stil innan du ifrågasätter andras. Jag tycker att G har framfört sin kritik på ett tydligt adekvat sätt. Du kommer därmed med anklagelser mot hen utan att ha fog för det.

                      Hej C (G). Vad är det för retorik jag ska se över och vilka anklagelser har jag kommit med? Att ifrågasätta hens driv bakom sin kritik? Uppenbarligen tycker hen väldigt illa om CW och det är väl ok men G (C?) använder sig ju lite av samma stil som CW går hårt ut mot en person istället för ett fenomen 🙃

                      B.

                      Precis vad jag skrev att du ifrågasätter G utan grund och insinuerar en agenda. Även att du nu kallar mig för G. Onödigt.

                      Men herregud Burgschki..
                      Jag är inte C.

                      Om du vill tala med mig får du sluta bete dig som en konspiratorisk tonåring.

                      Det ”driv” du ”ser” handlar uppenbarligen om att du tolkar in för mycket, speciellt med tanke på det jag har förklarat för dig i tre-fyra kommentarer nu. Vad vill du?

                      Ps. Varför läser du mina frågor som retoriska? Det är fullt möjligt att svara på dem utan att komma till samma slutsats som mig. Att du undviker att svara på dem indikerar dock att du HAR kommit till samma slutsats som jag; vilket gör dina frågor om vad i min kritik ligger och hur jag framför den Ännu löjligaste. Fattar faktiskt inte varför du derailar genom att fokusera på ett nick du har sett här max några ggr, och den kritik jag framför under det.

                      Burgschki

                      Ber om ursäkt för att jag skrev att du inte svarat på mina frågor, de är antagligen i modd såg jag nu.

                      iaf: snälla sluta leka CW genom att insinuera saker som inte stämmer, att jag ”ofta” är här och kommenterar tex. Och att mitt ”driv” är att jag ogillar henne. Jag ogillar henne, det är sant. Men som sagt har jag inte uttryckt det ogillandet ens under inlägg som rör henne, förutom när hon har betett sig sjukt. Som nu. Som i nanny-tråden.

                      Verkar som att varannan kommentar är fast i modd. Men suveränt söndagsnöje för Burgschki att sitta här och generera sidvisningar medan hen väntar med spänning. Du verkar fixerad vid mig av oklar anledning. Eftersom jag är anonym här är det bara lustigt, hade detta hänt irl hade det faktiskt varit obehagligt.

                      Väldigt intressanta reaktioner på att jag rätt lugnt undrade vad det var som drev dig G (Du har ju skrivit rätt många kommentarer i detta KF med rätt starka ord som jag tidigare nämnt såsom vidrig lögnerska galning mytoman) eftersom jag har svårt att förstå varför man blir så engagerad. Men uppenbarligen ogillar du helt enkelt CW och hennes beteende som du verkar väldigt insatt i. Du tycker jag verkar vara fixerad vid dig, en vanlig och trist härskarteknik när man inte klarar av att bli ifrågasatt. Nu drar jag hejsvejs.

                      Nej Burgschki, jag ogillar att unga kvinnor görs ner totalt pga att en instabil person sprider lögner om dem för att stärka sitt narrativ.

                      Därför uttrycker jag mig på ett sätt du verkar vara den enda som uppfattar som ”starkt”. Du får jobba med dig själv helt enkelt

                      Ja det blev ju onekligen lite svårt för mig att kunna svara på kommentarer jag inte kunde se 🤷🏽‍♀️.

                      Jag tycker jag har fått svar på min fråga hur som helst. Tack. Jag kommer inte lägga mig i din debattstil något mer.

                      Jag hade dock önskat att du kunnat avstå från att insinuera att jag är obehaglig, jämföra mig med en tonåring, hinta om att jag måste jobba med mig själv osv (Jag frågade en fråga liksom som du drog stora växlar på, jag har inte ens påstått att du har fel) och samtidigt har du inte betänkligheter med att kalla andra människor för lögnare, mytoman, instabil, galning, beter sig vidrigt och så vidare.

                      Du utgår ifrån att du sitter på den absoluta sanningen, det gör du ju faktiskt inte. Det är ju ett antagande att CW agerar utifrån egenintresse, inte en fastställd sanning. Jag tycker du agerar på liknande sätt som CW helt enkelt när du tror dig veta hur det ligger till.

                      Jag ber om ursäkt om du uppfattade mina kommentarer som otrevliga. Det var inte min mening.

    Någon mer som tänkt på hur sjukt det är att hon beskriver sin situation som ett ”handmaids tale-samhälle”? Har sett att hon gjort det en hel del under det senaste halvåret på insta. Rätt grovt att en välbärgad kvinna med både social och ekonomisk makt i ett demokratisk sanhälle – vill likställa sitt förtryck med kvinnor i en kristen diktatur. Blir fan mörkrädd att hur hon vrider och vänder på ALLT till hennes fördel :/

    Svara

      Camcam kan ju höra av sig till Metro och SVT och fråga vad de verkliga anledningarna är till att Cissi inte får skriva mer krönikor samt hur långt hennes frilanskontrakt på SVT var.

      Jag misstänker starkt att de skäl Cissi angivit antingen är fabulerade eller väldigt överdrivna. Detta med att oroliga medimän känner sig så pressade av henne att de var tvungna att utöva så stark påverkan att artikeln togs ned, är ju en fantasi. En ren och skär fantasi.

      Svara

        Det där med Handmaids-tale analogin blir dessutom extra dum när man betänker att hon sitter på rätt mycket makt , som hon bl.a använder för att svartmåla andra kvinnor på felaktiga grunder – samt victimblame’a.

        Cissi har även hotat enskilda privatpersoner för saker de skrivit på nätet, det är illa. Hotat med att en persons sambo skulle bli av med jobbet (Cissis man var sambons chef) för att Cissi tyckte att det var mobbning att skratta åt Cissis undermåliga och ofeministiska ”feministiska analys”.

        Och det här är bara löjligt.
        Alltså, om någon hade anledning att bli rädd alls här, var det väl isf kvinnan som skrivit texten? Vilket chefredaktören hade för ögonen när hon tog ner och faktagranskade texten?
        Det handlar ju inte om Cissi alls, Cissi är bara en narcissist som utgår från det.

        Svara

          Man kan ju undra om allt med Metro, SVT osv är lika mycket saga som detta? Där är det också mediemän som är ute efter henne för att hon är så farlig, (enligt sig själv).

          Tidigare hittade hon på att TV4 och SR avbokat henne av skälet att hon är kvinna samt polisanmäld. Både TV 4 och SR svarade att det inte var sant och uppgav de egentliga skälen. Cissi hade till och med avbokat intervjun med SR själv.

          Hon svarade i ett inlägg här om detta att SR ljuger och att TV 4 kom med en efterhandskonstruktion. Otroligt!

          Det finns ett mönster i hur Cissi ljuger för att förbättra sin egen sits. Skulle någon börja kolla upp hennes sanningar skulle det bli katastrof för Cissi.

          Svara

        Oavsett om Cissi har rätt eller fel här så gör hon fortfarande mer för kvinnor och våra döttrar än väldigt många andra. Det tycker jag att vi ska vara jävligt tacksamma över oavsett vad man tycker om Cissi som person.

        Svara

          Målet helgar medlen. Vad spelar det för roll om några kastas framför bussen?

          Svara

          Matilda

          Fast det där är så världsfrånvänt. Cissi har kunnat skapa opinion genom sin stora plattform, vilket är bra. (Att hon tar ett strukturellt problem och får det att handla om hennes egen situation, är väl mindre bra för kampen.)

          Men det finns en väldig massa människor som har gjort – och gör- oändligt mycket mer för oss kvinnor och våra döttrar under en dag – än CW har gjort under sin livstid. De flesta utan publicitet och många på skitlöner.

          Det är fortfarande inte vad det här handlar om. Det här handlar om att Cissi inte har några betänkligheter alls med att medvetet ljuga för att: Riva. Ner. En. Ung. Kvinna. För sin egen vinnings skull.

          Ja män är svin. Ja, självklart är mäns våld mot kvinnor värre än CW’s lögner.
          Nej, det ger inte CW ett jävla frikort att bete sig illa, ljuga och svartmåla en ung kvinna. Eller att victimblame’a. Eller att ljuga för en samling dumma men välmenande människor. Hon beter sig vidrigt här, och det är DET vi diskuterar.

          Herregud, hur svårt kan det vara?

          Svara

            Många av de som kommenterar på CW:s insta tänker ju inte efter överhuvudtaget. Det är som att de har ett begränsat antal fraser som rapas upp under inlägg efter inlägg. Alla verkar veta att ifrågasätter man får man smäll på fingrarna av CW eller följarna.

            Cw skriver på insta: ” Då ska vi se, vilka faktafel som menas? Såpass allvarliga att tidningens ansvarige redaktör tar ner texten helt i någon panik, efter att jag delat delar av den här igår… Nä. Jag hittar faktiskt inga faktafel. Är det något av de tre herrarnas namn som felstavats? Det vore ju allvarligt. Skäl för akut censur”.

            Klart att hon såg faktafelen om att hon blivit anmäld för förtal av för att hon polisanmält samt för att hon namngivit andras gärningsmän. Det riktiga är ju att hon anmälts av en person för förtal och det var inte pga en polisanmälan.

            Att hon helt dribblar bort det och bygger upp sin egen berättelse med hittepå är ju riktigt obehagligt. Får rysningar av hur hon bara hittar på saker.

            Svara

          Tycker inte jag! Och inte merparten av de kvinnor inom bygg/anläggningsbranchen/serviceyrken som jag pratat med. Tur att hon lagt av med sin dialekt (som en äkta borgarbracka). Hade varit värre att höra hennes lögner om servicepersonal på göteborska. Det..det hade tagit priset.

          Vi som kämpar för kvinnors rättigheter vareviga dag (ej dock på instagram) i lagrum, i städskrubben, på ett tak, i hamnen eller i anläggning av en bottenplatta. Hon kan säga att hon är härifrån hur mycket hon vill för att vinna politiska poäng, men varken hjärta, tunga eller hjärna är härifrån längre..

          Svara

          Matilda du låter lite hjärntvättad när du påstår att Cissi gjort mer för kvinnor än de flesta andra. Var tacksam mot de som förtjänar det på riktigt istället! Mot till exempel vårdpersonal inom kvinnosjukvården/övrig sjukvård som gör storverk dagligen. De skriver inte ut allt de gör för bekräftelse på instagram, men när du tänker efter så gör de och även många andra yrkesgrupper i samhället dagligen så mycket mer. Det går inte ens att jämföra. Det du påstår är så långt från sanningen Matilda.

          Svara

            Definitivt inte hjärntvättad. Jag anser att hon lyfter problematik som kommer göra stor skillnad i framtiden. Jag är själv sjuksköterska och älskar mitt jobb. Nu pratar jag inte vården eller alla vardagshjältar, jag pratar om vad Cissi gör för framtiden.

            Svara

              Matilda. Du skrev att Cissi gör mer än de flesta andra. Det är inte sant. Eftersom du påpekade att du är sjuksköterska kan jag berätta att jag själv är en specialiserad sådan inom barnsjukvård och operation. Jag ser dagligen så många som gör ett så j.kla bra jobb för kvinnor och barn. Du borde faktiskt vända på ditt resonemang för Cissi gör mindre än de allra flesta. Så många arbetar inom olika samhällsbärande funktioner och organisationer och gör mer på en dag än vad Cissi gör på ett år. Det hon gör är att blanda in andras öden i sin historia för att få uppmärksamhet själv. Uppmärksamheten är det viktiga för henne, inget annat. Följer du henne några år tillbaka så ser du det själv.

              Svara

            Och det är som sagt min åsikt. Du är varmt välkommen att tycka olika men att kalla någon hjärntvättad är lite att ta i va? Hon gör trots allt mer för kvinnor än vad många andra gör. Det behöver man inte vara hjärntvättad för att tycka va? Nu handlade inlägget om Cissi och det var det jag kommenterade. Det finns säkert många andra som gör mer men det betyder ju inte att Cissi inte gör något.

            Svara

              Frustrerande att vissa inte förstår och kan vara så naiva. Tids nog kommer du också få upp ögonen för vad Cissi går för. Nu påstår hon att Kata på Piteå tidning inte säger vad hon sa till Cissi i telefon, och att hon och andra på Piteå tidning ljuger. Detta sker gång på gång och du förstår inte varför?

              Svara

              Matilda

              Vi har en uppsjö av utbildade kompetenta kvinnor som kämpar dagligen med att förändra strukturer, genom forskning böcker och föreläsningar. Utan att ljuga, utan att prata om frågor utifrån sina egna förutsättningar och förvandla det viktiga som förmedlas till sina personliga historier. Att du har missat dem och tycker att Cissis ”feminism” är banbrytande och fantastisk- säger mig att du inte har varit så intresserad av att lyssna på kvinnor förrän Cissi gjorde sig själv till ett spektakel och drar paralleller till Lisbeth Salander och The Handmaids-tale när hon inte får komma på möten – som faktiskt inte rör henne- och liknande.

              Men vissa kanske tycker att feminism är tråkigt utan inslagen av dålig thriller?

              Svara

                Precis exakt så G.

                Svara

          Vad är det hon gör för kvinnor? Hon är en förövare som grovt förtalar, stalkar och psykiskt misshandlar en viss person (flera personer i och för sig). Hon har även hängt ut Bianca Ingrosso och fått sina följare häckla henne samt skrivit att ”med tanke på Biancas pappa” så borde Bianca säga och tycka exakt såhär. Hon själv mobbar och tystar kvinnor som säger och tycker fel saker. Raka motsatsen till feminism. Eller så är det det här som är feminism för detta är ett stort och återkommande problem och har varit i decennier.

          Svara

        Lucy

        Camcam skulle aldrig kontakta vare sig Metro, Tv4, SR eller SVT. Av den enkla anledningen att hon -som alla andra- har sett svart på vitt att vissa saker verklugen inte stämmer och vet med sig att hon kommer hitta ännu mer om hon grävde. Det skulle vara förödande för Camillas karriär att avslöja Cissis lögner.

        Pga att man då skulle anklaga Camcam för häxjakt på och ifrågasättande av ett våldtäktsoffer, trots att hennes trovärdighet gällande FV inte ifrågasätts.

        Det är precis detta jag menar är problematiskt – och hela anledningen till att Cissi kan bete sig så vidrigt som hon har gjort utan att nån säger ifrån.

        Svara

          Camilla slutade skriva kritiskt om Cissi och LD efter att de skrivit riktigt elakt om henne och den här bloggen på sina instagram. De spred osanningar om Camilla som person. Det är riktigt obehagligt att Camilla pga det inte granskar Cissis påhitt. Riktigt illa!

          Svara

            Anonym

            Ja det är illa, men just när det gäller Cissi förstår jag Camilla. Att gräva fram Cissis lögner skulle verkligen vara självmord karrärmässigt. Det skulle inte bara vara hennes blogg som drabbades, hon hade blivit lynchad av halva Sverige.

            Cissi har styrt upp det här bra. Lögnerna kommer att avslöjas och det kommer smällas upp i ansiktet på henne.

            Men då kan hon köra narrativet ”Ung våldtagen kvinna som kämpar mot patriarkatet möter backlash” och framstå som en martyr.

            Folk har redan sett exempel på hennes lögner svart på vitt, utan att reagera. När de reagerar kommer Cissi få det till vad jag skrev ovan. Win-win för henne hur det än blir. Och hat och missaktning till dem som avslöjar lögnerna, även om de lyckas bevisa med råge att det är just lögner.

            Svara

              Du har helt rätt i det du skriver G.

              Jag tror och hoppas ändå att fler och fler får upp ögonen för Cissis lögner och att det kommer bli allt svårare för henne att bli trodd. Hennes lögner kommer fortsättningsvis att avslöjas på ett eller annat sätt. Självklart kommer hon då spela martyr och använda sig av sina vanliga försvar där hon utsätter andra för svansens missaktning, dvs drev. Det verkar vara en svans som av någon anledning inte tar till sig rena fakta. De kan inte heller diskutera och hålla sig till ämnet utan att bli direkt otrevliga eller svara med inlärda floskler som inte har med saken att göra. Det beteendet kan jag verkligen inte förstå.

              Svara

                Jag fattar inte varför Cissis svans är så otroligt dåliga på att argumentera i en diskussion. De kan inte det bara. Antingen skriver de nån gammal inövad goja som inte har med saken att göra, eller använder nån härskarteknik alternativt fula ord, som inte heller har med saken att göra.

                Varför de är så blinda inför rena fakta är en gåta.

                Är det så härligt för dem att dreva tillsammans mot de som inte fjäskar tillräckligt för Cissi? Att få skriva elaka saker om andra får dem kanske att känna gemenskap och mindre ensamma? Sedan om ilskan och elakheterna är riktade mot rätt person verkar mindre viktigt för dem. De ifrågasätter i princip aldrig och nåde den som gör det.

                Vad består svansen av för sorts människor egentligen?

                Svara

                  skrämmande att man använder samma metoder själv som man aktivt jobbar för att få bort hos andra. Man skapar en tystnadskultur där ingen vågar tycka annorlunda eller vågar ifrågasätta.

                  Svara

    Tog inte hennes kontrakt med SVT slut när jobbet var klart? Kan inte förstå varför hon anser sig vara aktuell som frilansare bara för att programmet inte har sänts och att hon ansåg sig ha rätten att krascha deras möten och skapa kalabalik kring sig själv igen.

    Svara

      Hur är man funtad när man hittar på att mediemän är rädda för en och att de användet sin stoora makt för att ta ned en artikel om En i Piteå tidning?

      Cissi är en manipulatör av rang.

      Svara

        Framgår väldigt tydligt att ingen är rädd för henne, iaf ingen av dem hon vill ska vara rädda. Enskilda kvinnor och privatpersoner har anledning att vara rädda för CW, män som begår övergrepp har oxå anledning att vara rädda – vilket jag tycker är bra.

        Detta beror på att hon är bindgalen och hämndlysten och inte har några skrupler om hon anser att någon inte slickar hennes röv tillräckligt hårt.

        Hon har ALDRIG HAFT nån karriär att få förstörd, förutom krönikan i metro; vad består hennes gedigna karriär i ”branschen” av? Mytomani på radio 1? Ok.

        Problemet är att Cissi GÖR karriär/får sig själv relevant genom att kidnappa en fråga som är ett strukturellt problem- och reducera den till att handla om ett enskilt övergrepp; sitt eget. Hon har aldrig haft någon som helst självinsikt, hon har alltid skyllt sin icke existerande karriär på exakt allt annat än sin egen bristande kompetens och begåvning. Enda skillnaden nu; är att hon nu har en såpass stor publik att hennes megalomani har fått så mycket föda att hon kan hitta på de sjukaste historier – och tro sig själv. Som den mytoman hon är. Dessutom utan att bli avfärdad som den galning hon är, pga sin fölharskara

        Svara

          Syftningsfel.

          Självklart tycker jag att det är bra att män som begår övergrepp och svinar är rädda.
          Att Cissi drevar mot folk , hotar privatpersoner och hänger ut kvinnor på sin Instagram är inte bra.

          Svara

    Undrar när hennes man drar, han lär ju inse snart att han förtjänar någon bättre och enklare att leva med?!

    Svara

      Har inte med saken att göra. Upp till var och en vem man vill ha som partner.

      Svara

      Lågt👎

      Svara

    Varför dissar ni Cissi?
    Var istället tacksamma för att någon orkar och kan ta fighten mot alla dessa män som kränker, hotar, misshandlar, våldtar, förminskar och använder sin makt mot kvinnor! Tycker ni inte att det räcker nu med förtryck och orättvisor? Eller vill ni köra på 100 år till i samma stil?

    Svara

      Fast nu dissar vi ju Cissi för att hon har ljugit om och svartmålat en ung kompetent kvinna? Hon har gjort det medvetet och för sin egen vinnings skull, utan grund.

      Svara

      Om du verkligen undrar varför inte alla tycker hon är så fantastisk kan du ju börja med att läsa inlägget och kommentarerna här? Och ta med dig som en hjälpande hand att Källkritik är viktig att tillämpa även på instagram.

      Svara

      Tro det eller ej – men Cissi Wallin är inte den enda som kämpar mot maktmissbruk och orättvisor. Även om hon själv och hennes armé som består av medelålders kvinnor från familjeliv tycker det :))) Jag står 100% bakom hennes historia under me too, men håller inte med om så mycket annat. Anledningen hittar du bland alla tiotals kommentar här i kommentarsfältet…

      Svara

      Dramaten har hållit han om ryggen under många efter det han gjorde mot Josefin. Så det behövs en bojkott mot dramaten.

      Gör om gör rätt Dramaten

      Svara

        Varför ska Dramaten och andra arbetsplatser lägga sig i vad sina anställda gör på fritiden? Så länge man inte arbetar som polis, socionom, lärare, barnskötare, inom vården osv tycker jag inte arbetsgivare ska ha rätt att sparka arbetare för vad dom gör privat, speciellt inte konstnärer.

        Svara

    Casten Almqvist, Åsa Sjöberg, Anna Rastner på TV4
    Lars Löfgren Dramatenchef 1985-1997
    Ingrid Dahlberg 1997-2002
    Staffan valdemar Holm 2002-2008
    Marie-Louise Ekman 2009-2014
    Eirik Stubø 2015-fortf
    Är personer som borde ställas till svars. Om vi börjar med TV4 så är det uppenbart att man behållit en programledare pga av att han dragit in pengar och bortsett från att han varit en person trakasserat och skällt på kollegor, varit småsliskig mot kvinnor samt,,och det fick alla dessa tre veta, varit sexuellt närgången på ett extremt opassande vis i en badtunnna, i e våldtäkt enl lag
    Dramaten: om man har somaffärsidé att sälja känslor och har en arbetsplats där alla jobbar med bara det, att sätta ord på känslor. Så måste man förstå att en misshandelsdömd man går bort som anställd.
    Det är inte svårare än så. Arbetsgivaransvar måste någon utkräva i alla dessa jäkla fall. Det är enda sättet att få bort äckliga män från arbetsplatser. Inte skrik på sociala medier (dessutom med väldigt glidande på sanningen re CW) inte demonstrationer på Sergels torg, inte tända ljus vid någons arbetsplats. Det är, i alla dessa fall, chefer som måste ta sitt ansvar. Och straff, faktiskt, enligt arbetsmiljölagen. Någon borde pröva detta.

    Svara

    Tänker även på hur det kommer att gå när Cissi börjar arbeta som socionom (som hon förmodligen ska utbilda sig till). Kommer hon outa olika män som hon stöter på i sitt arbete? Kanske nämna folk vid namn trots sekretess? Dvs se helt utanför den svenska juridiken – eftersom det är viktigare att ”krossa patriarkatet”… Hon har ju inga spärrar vad gäller att anklaga människor vid namn har vi ju märkt några tiotals gånger nu. Vilket en socionom absolut inte får anamma i praktiken :/

    Svara

      Hon borde inte antas till utbildningen. En person som kommer åtalas för grovt förtal och hela tiden förtalar och demoniserar andra människor är ju katastrof som socionom. Dessutom gör hon det på ett manipulativt sätt och för att framhäva sig själv genom att sänka andra människor och förstöra deras liv.

      Svara

        Hon kommer inte att läsa till socionom. Så fort hon får reda på att man som tjänstemän har sekretess och hur stark den är; kommer hon sluta i att utbilda sig och skylla på någon av sina påhittade diagnoser + våldtagen.

        Hon gör ingenting hon inte kan vinna något på. Vem tror på allvar att Cissi Wallin skulle hjälpa en annan människa i det tysta? Vem tror på allvar att Cissi Wallin skulle kunna ge en annan människa utrymme? Vem tror på allvar att Cissi Wallin skulle klara av att inte hela tiden prata om sina egna trauman.

        Såg en ”intervju” människan gjorde, med en rått-fantast. Inte ens när ämnet var RÅTTOR kunde hon få ”intervjun” att handla om något annat än sig själv.

        Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.