Isabella Löwengrip börjar dricka alkohol igen

Jag kommer inte tillåta EN enda kommentar om Flashbacktrådar eller liknande! Diskutera inlägget, eller låt bli! 

Nu är jag hemma i Stockholm igen och kommer ha bättre koll.

 

Imorse när jag vaknade hade jag en lättare huvudvärk efter kvällen. Jag är inte så van med alkohol men har börjat tagit ett glas ibland, jag var utan i över åtta månader. Planen var ett år men åtta månader räckte gott och väl. Ska jag vara helt ärlig är det inte så stor skillnad på livet med eller utan. Jag hade lika roligt utan alkohol. Men nu tar jag ett glas för att det är gott. Ett kallt glas chablis är ljuvligt ibland. //Isabella Löwengrip

Ett år blev åtta månader, och med tanke på att Isabella minglat och ”network-at” en hel del i USA så är jag inte förvånad.
Om man kan mötas av ett och annat höjt ögonbryn av nykterhet (framför allt självvald utan missbruksproblematik) i Sverige så har jag upplevt att det är ännu ”värre” i USA.
Eftersom gränsen för att köra bil med alkohol i kroppen är så mycket högre än i Sverige så är det så vedertaget att slentrian-ta en öl och ändå ta bilen så att tacka nej till alkohol kan ses som lite konstigt.
Det kan bli mycket mer avslappnande konversationer om alla har ett glas vin i handen.
Det är givetvis inte så överallt, men det är min upplevelse av det.

Är ni besvikna att Isabella inte höll sina tolv månader, eller bryr ni er föga?
Jag kan tänka mig att det stör vissa att hon är så definitiv i sina uttalanden – så även mig ibland. Ni vet, jag ska aldrig, jag tänker aldrig mer, jag ska göra si eller så så HÄR länge…..
Jag har vant mig.
Det finns andra saker med Isabella för mig att lägga energin på…

Jag kommer inte tillåta EN enda kommentar om Flashbacktrådar eller liknande! Diskutera inlägget, eller låt bli! 

Nu är jag hemma i Stockholm igen och kommer ha bättre koll.

Jag har precis städat upp det här kommentarsfältet.
Om JAG ska skärpa till min ton så kräver jag detsamma av er!

363 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Var det inte så att hon slutade med alkohol för hälsans skull, för att kroppen mådde så mycket bättre utan?! Inte för att ha kul eller inte…

    Svara

      Eller också att hon har påpekat typ hundra gånger att livet är så mycket bättre utan alkohol osv. Ja, åter igen så kan man ändra sig men jag antar att det är att hon ändrar sig om allting stup i kvarten som får folk att reagera.

      Sedan är det klart att det är svårt att vara ärlig att säga som det är, många av oss tycker att det är gott med ett glas vin eller liknande, men på något plan så uppskattar vi nog också att bli lätt salongsberusade.

      Svara

      Jag gillar inte Bella, så har jag sagt det.
      Men jag gjorde precis som hon, slutade helt med alkoholen, för hälsans skull men också för att jag ogillade hur jag blev på fyllan.
      Jag sa iofs aldrig ”aldrig mer” men jag predikade nog ett alkoholfritt liv.
      Nio månader senare har jag börjat dricka igen, varför vet jag inte men det har varit stora och roliga tillställningar och livet har känts glatt och jag har på nåt sätt landat livet och vill bli full å glad.
      Typ.
      Så jag förstår henne, man gör det man mår bra av för stunden och en del har lätt att predika allt väldigt övertygande tills de ändrar sig, precis som jag.

      Svara

      Var det inte 2 år, enligt egen utsago i bloggen, hon hade varit alkoholfri? För några månader sedan?

      Svara

        Jo, tror det. 1,5 år vet jag att hon skrivit vid något tillfälle.

        Svara

          Nej, det har hon inte skrivit, sluta ljug! Blandar du ihop med camcam eller någon annan kanske.

          Svara

        Eeh NEJ det har hon inte skrivit, men hon skrev att hon skulle ta ett år utan alkohol. Hon har inte skrivit att hon varit utan alkohol i två år nej.

        Svara

    Nu tar jag ett glas för att det är gott. Tja, varför drack hon innan?
    Det går upp o ner, onekligen…

    Svara

      Många dricker inte för att det är speciellt gott utan för att festa till det, bli lite (eller mycket) berusade. Att ta sig ur det och faktiskt bara ta ett glad för att det gott är en mognadsprocess och det krävs oftast att man slutar tvärt och låter det hå en tid.

      Svara

        Hon säger ju alltid att ”ett glas” är ljuvligt… tror nog hon dricker en hel del mer än så! Haha

        Svara

      Känns som att det tidigare gått överstyr med drickandet… Nu tar hon ett glas för att det är gott. Hoppas hon kan hålla sig till ett glas då.

      Svara

        Får man ont i huvudet av ett glas? Jag får det inte, men har kanske hög tolerans. Struntar i om IL drack mer än så såklart, men tänker mer allmänt, vaknar ni upp med huvudvärk om ni druckit ett glas vin till maten kvällen innan?

        Svara

          Ja, faktiskt. Det är otänkbart att dricka ett helt glas, jag blir helt bakis.

          Svara

            Jag också, spelar ingen roll vad jag dricker heller.

            Svara

          Ja tyvärr – och rätt berusad av ett enda glas till maten också 🙈

          Svara

          Sen jag fick mitt andra barn blir jag full på ingenting och bakis på ännu mindre

          Svara

          Nej det gör jag inte.

          Svara

    Det var väl väntat och man har ju förstått det här sedan länge?
    Om inte annat så var hon till synes rätt så påverkad (full) på sin ”väns” båt på videon hon lade upp på stories.
    Stt hon dricker är väl strunt samma men att hon aldrig står för något eller slutar leka så mkt bätte än alla andra tröttnar man ju på.
    Hon raljerade ju rätt friskt med hur mkt böttre det är att aldrig dricka och att hon mådde sååå bra utan. Så då kan man anta att hon mår gabska dåligt nu när hon dricker igen.
    I övrigt så har jag faktiskt slutat bry mig. Dessa tomma löften om att allt ska avslöjas blir aldrig fullföljda av någon. Varken av dig eller Dolly eller någon så varför fortsätta fokusera på henne? Så länge som det har byggts upp spänning kring alla hemligheter som ska ut…for nothing? Mjäh…tröttnat.

    Svara

      ”I övrigt så har jag faktiskt slutat bry mig. Dessa tomma löften om att allt ska avslöjas blir aldrig fullföljda av någon. Varken av dig eller Dolly eller någon så varför fortsätta fokusera på henne? Så länge som det har byggts upp spänning kring alla hemligheter som ska ut…for nothing? Mjäh…tröttnat.”

      Håller med till 100 procent.

      Svara

        Ja alltså jag vill inte verka otrevlig men det här är är ju ett lika stort luftslott som hennes? Gillar bloggen men det känns som Days of our lifes typ…när man tror att något ska uppdagas så dyker typ Stefano upp och ser till att skiten dras ut 345 avsnitt till🙄…

        Svara

          Klockrent! 🤣

          Svara

          Den där Dolly skrev om absolut inget som inte redan skrivits om ca 30 gånger i detta kommentarsfält..

          Svara

            Jag skrev tidigt att Dolly inte kommer med något nytt utan bara rapar uppsjälvklarheter och sådant som redan skrivits. Tror inte ett dugg på att denna Dolly var äkta.

            Svara

              Fast Dolly visste ju att Hanna skulle sluta långt före det var bekräftat.

              Svara

                Dolly kan ju ha varit någon som Hannah känner men inte nödvändigtvis en anställd eller fd anställd i något Löwengrip-bolag. Hannah hade säkert två-tre månaders uppsägningstid till skillnad från de relativt nyanställda som verkar ha slutat väldigt kvickt. De kanske hade provanställningar, viss tid eller praktik som gjorde att det var lätt att sluta.

                Svara

                  Det jag ville komma fram till var att ingen, inte ens Camilla verkar kunna visa ”sanningen” som ska fälla Bella. Så varför ens bry sig om att uppmärksamma henne? Jag känner att vi alla bara blir en bricka i ytterligare ett bloggspel…inget personligt mott Camilla alltså men det börjar bli larvigt. Berätta eller låt bli men håll inte på med dessa små morötter hela tiden.

                  Svara

          Days of our lives. Inte lifes.

          Svara

            Ok. Anteckningsklubben har noterat. Funpolice.

            Svara

              Bra, har man tagit sig igenom svenska grundskolan utan att lära sig skillnad på life och lives så är det nyttigt att anteckna detta nu. Det är aldrig försent!

              Svara

                Du verkar ju dock behöva ett liv? Men kör på du😄 ”Ovster”

                Svara

                  Varför ska alla Influensor ta bilder på muggen för?
                  -Nu har jag precis bajsat, det var fartfyllt idag, fick en affärside om självrengörande toaletter.
                  Tack till samarbetspartnern IFÖ.

                  Svara

          Hahaha Stefano klockren😂 Jag va ett var ett ”våra bästa år” fan förr!

          Minns någon när marlena blev exorscisten?😱🤣

          Svara

            Jag minns! Det var då jag började kolla 😀 har inte sett på många år nu dock.

            Svara

              Det är lugnt. De är kvar på samma drama som 1975!

              Svara

              Haha va kul det var exakt då jag började kolla också. Inte heller sett på många år nu

              Svara

                Samma här! 😁

                Svara

            Jag minns! Markerna!
            Min kompis fick körtelfeber och låg däckad framför serien. Hon blev helt fast i serien efteråt. 😂

            Svara

      Hennes luftslott har väl ändå fallit ganska bra ändå.. hon har ca noll populäritet kvar i Sverige och ca tre likes i jämförelse med andra influncers..
      Kladdmärket, hennes sk framtida imperium som sally skulle ta över, verkar det inte mycket kvar av. Osv

      Svara

        Eller hur. Det märkliga är dock att hon fortfarande får hålla „föredrag“, omnämns i smöriga ordalag av andra influensers, fortfaranda får smickrande artiklar tillägnade av Expressen (och aktuellt SvD?), har fått en arbetsplats i New York av Svenska Handelskammaren (?!!). Mycket märkligt delay kan jag tycka.
        Jag tycker Camilla ska ha den arbetsplatsen, tänk vad kul vi skulle få. Och hörrdu Martina, Camilla är säkert ett roligare sällskap.

        Svara

          Skrev hon inte att hon inte skulle ge svenska intervjuer mer? Tänker på SvD….

          Svara

            Mja. Ser ut som Bella klarar sig från svek och ljug denna gång.
            Så här står det:
            ”Jag har en större mediaaktivitet i sommar men efter det blir det inga fler intervjuer i Sverige. Jag behöver stänga en dörr för att öppna en annan större och nu är det faktiskt dags.”
            https://www.isabellalowengrip.se/2019/05/12/en-helg-pa-the-berkeley/

            Svara

        Inte manga som skulle vilja byta med hen med skuldbilden pa villan! Jag skulle inte kunna sova och efter brytningen med hampus har ju detta mes shoppingen accelererat! Undrar om hon inte mar bra!

        USA liknar en flykt & hon kanske har arbetat alleles to much! Hon drar I host!
        Tyvar har jag inga prickar pa bokstaverna

        Pa grund av att jag inte ar I Sverige!

        Svara

      Hon skrev ju att hon inte ska avslöja det hon vet = hon vet ingenting. Hon gjorde en Bella och byggde ett luftslott för att mjölka så mycket som möjligt.

      Svara

      Jag tror hon har druckit alkohol hela tiden.

      Svara

      Men snälla Anonym 12:07.. ”till synes rätt så påverkad på sin väns båt…” Nej det var inte till synes för att hon skrattade, hon skrattar ofta utan att vara påverkad precis som så många andra. Alltså jag blir så irriterad med vissa som tror att folk är fulla för att de skrattar, skojar o stojjar. Möjligt att Bella då druckit ett glas vin eller två eftersom det var en sen kväll och en tillställning med dricka MEN det gör inte att hon var ”till synes rätt så påverkad” – Lägg ner!

      Sen att hon mådde bättre? Ja vadå, har hon sagt nu att hon inte mår bättre utan alkohol? Nej just det det har hon inte sagt bara att det var lika roligt utan som med och att hon numera dricker igen vid tillfällen för att det är gott – det betyder inte att hon mår dåligt, man kan dricka måttligt och må bra, men när hon fått huvudvärk hade hon förmodligen druckit lite för mycket eller var det för att hon var ovan. De flesta mår såklart bättre utan alkohol och Bella har ju inte ändrat sig gällande det. Svårt att avstå helt ibland och varför skulle hon det egentligen.

      Hur många har inte sagt – ”jag ska aldrig mer…” om diverse saker… och inte menat det som ett dödslöfte.. snälla nån.

      Svara

        Ok Stollis.
        Vi fattar men jo hon är full där och det syns både i blick och i kroppsspråk men än sen? Det gör inget att man är onykter, det var ju fest så chilla.

        Svara

          Fast förlåt för Stollis. Vill inte vara en av de som missbrukar ditt smeknamn här.

          Svara

    Jag bryr mig. Jättemycket. För det rör ju mig. Verkligen jättemycket.

    Svara

      Vill inte vara intrusive men är nyfiken (genuint), hur berör/rör det dig personligen?

      Svara

        Det heter intrusiv på svenska. Uttalas med botoxstelt uttal, betoning på det sista i:et: [intrrusiiivv].

        Svara

          Kan du ha överseende med min dåliga svenska?

          Svara

            Nej, Gunilla.

            Svara

              Vem är Gunilla?

              Svara

                Desperata Hollywoodfrun Gunilla Persson, hon som inte vågar komma besöka Sverige på grund av problem med kronofogden.

                Svara

                  Aj då, kan försäkra att jag har ingenting att göra med varken Gunilla Persson eller Kronofogden.

                  Svara

                    Är det du, Anna Anka?

                    Svara

        Prova en omtolkning så slipper du att vara nyfiken.

        Svara

          Bad, really bad att vara en så sur och negativ person.

          Svara

            Är det du, Gunilla Persson?

            Svara

        Men hon är ju supersarkastisk.

        Svara

        Hur kunde du inte utläsa min sarkasm mellan raderna? Vem VILL ens bry sig om huruvida Isabella dricker ett glas vin eller inte? Vem har ens rätt att bry sig? Tyckte hela inlägget var löjligt.

        Svara

          Håller med!

          Svara

    Det roliga är att hon efter att ha varit utan kände så mycket fördelar och att hon inte saknade det alls. Men nu känner hon knappt någon skillnad!! Gah!

    Svara

      Var skriver hon att hon knappt känner någon skillnad? Hon skriver att hon fick huvudvärk ju. Du missförstår, eller vinklar med flit – för att det inte är så stor skillnad handlar ju om att det är lika roligt utan alkohol som med alkohol. Läs igen så ser du! Roligt alltså, lika roligt – det är ingen skillnad. Gah!

      Svara

        Hon skriver nu i inlägget att hon knappt märker skillnad på med eller utan men har vid tidigare tillfällen bara påtalat varför det är såååå bra att hon inte dricker längre.

        Svara

    Lite trist är det dock. Behövs fler offentliga personer som säger nej till alkohol. Inte för att il kanske är min främsta förebild, men tror ändå det kan inspirera. Så ja, det blev lite avhugget när hon bara klarade 8 månader(eller hur långt det nu blev…)

    Svara

    Tänker att hon får sina infall och kör sina utspel. Det här är inte sista gången hon gör någon slags livsstilsförändring och basunerar ut den som enda sättet för henne att leva, för att sedan gå tillbaka till sitt normalläge. Det håller väl hennes följare på kroken, bland annat. Samt skapar reklamsamarbeten. Håller med om att det finns viktigare saker att intressera sig för vad gäller henne, och influencerbranschen.
    Vad jag fastnar för i det här inlägget är dock hennes min, har aldrig sett stelare läppar 😹

    Svara

      Kanske kan hon samarbeta med AA då det går överstyr i sommar med vinpimplandet?

      Svara

    Åtta månader? Det är väl ungefär så långt tid Ljugengrip klarar av driva ett affärsprojekt, innan det tankar?

    Svara

      😂

      Svara

    Diamantringen på vänster hand? Eller blir det höger?

    Svara

      Det är egentligen höger, kolla kameran på hennes telefon 🙂

      Svara

    Märks redan en annan ton i dina inlägg. Bra så! 🙂

    Svara

      Jo men hon skriver väl kommentarer istället, tror du inte. Hon är slug vettu, manipulativ så det förslår. Känns inte det fegt och märkligt, som att ha något att dölja, när hon raderar kommentarer om henne själv som är till hennes nackdel och som avslöjat saker. Men kommentarer till bellas nackdel får såklart gärna stå kvar. Någon skrev i nästa inlägg att hon borde radera för det kan vara till hennes nackdel och hon kan förlora läsare, så snabbt raderade hon. Tänk om andra skulle göra så…

      Svara

        Jag skrev så för att ni andra FÖRSTÖR med era sjuka kommentarer. Hoppas Camilla kommer ha nolltolerans mot er och radera varenda kommentar som handlar om Camilla. Vi andra vill inte läsa om DIN personliga vendetta när vi går in bland kommentarerna för att diskutera inlägg. Hoppas din kommentar också blir raderad – hade detta varit min blogg hade du absolut inte fått fri spelutrymme att spy galla över mig i varje inlägg. Det är inte en demokratisk rättighet som du och dina gelikar tycks tro.

        Svara

    Varför har hon en interntelefon där hon sitter och bajsar? Är det för att be någon räcka henne toalettpapperet? ”Färdig!”

    Svara

      Haha! Självklart. Bellsan klarar inte av att göra något själv.

      Svara

      Det brukar finnas på lite finare hotel…

      Svara

        Ja, oftast är det bara en svarstelefon utan möjlighet att själv ringa.
        Inte så dumt egentligen att åtminstone kunna svara på muggen om det ringer på hotellrummets telefon.
        Idag har naturligtvis hotellens telefoninkomster nästan försvunnit eftersom gästerna använder sina mobiler.
        Men inkommande samtal till gästerna förekommer ju t ex interna samtal från hotellets olika tjänsteandar.

        Svara

      Det finns på finare hotell.

      Svara

      Räcka henne pappret?
      Näää hjäääälp torka mig

      Svara

    Bella verkar vara i en väldigt speedad (för att inte säga manisk) fas nu. Eller snarare sedan några månader tillbaka.
    Alltsedan det här internationella projektet började och via Cannes och välgörenhetsidéerna.
    Inte undra på att hon känner sig behöva alkohol och insomningstabletter.
    Inte ens Bella kommer att kunna orka med detta tempo och ständiga flängande över klotet hur länge som helst.
    Spelar ingen roll hur många nyp i armen och annorstädes som hon lyckas kapa åt sig eller många tjuvliga och fun moments hon får uppleva. Förr eller senare kommer det en nota och den kan hon inte skicka vidare till någon annan.

    Svara

      Tjuvliga!

      Svara

        Ja, det var en omedveten ”slip of the pen”.
        Inte ens autocorrect.
        Vet inte om det kan ha varit något freudianskt…

        Svara

        En löwengripsk Bling Ring 😂

        Svara

    Tydligen är det här nya planen för lokalen i urban escape sedan Bella drog sig ur. Gissar att tanken är olika tillfälliga försäljningar för företag som vill testa tekniken.

    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/darfor-vill-butiker-lagra-information-om-ditt-ansikte

    Svara

      Den där övertron på tekniken kommer bli mänsklighetens fall.

      NTH börjar väl bli desperata, och börjar låta som Blondinbella ”vi ska rädda handeln”.

      Svara

      NTH har ju redan fått bra mycket myndighetskritik för deras planer på att lagra ”kroppsdata”, samma kritik som liknade företag i USA har fått. NTH behöver se över sin portfölj.

      Svara

      Det är den plan man hade från början. Lokalen är 600 kvm kontor och 300 kvm butik.
      ”Vi har ju sett att personuppgifter kan läcka även på statliga myndigheter, så visst finns det en risk. Men vi kommer inte sälja någon data vidare, den kommer endast finnas lagrad lokalt och inte i molnet.”
      Har vi hört dessa försäkringar förut? Yes.
      Jag gillar inte tanken på att gå in i butiker som scannar och lagrar mig för att kunna följa mina beteenden och sen rikta erbjudanden till mig.
      Nej, mindre av sådant snarare än tvärtom. Och det kräver väl att man ger sitt tillstånd enligt GDPR?

      Svara

        Fy farao så obehagligt att gå in i en butik och en okänd människa kommer fram och säger ”Hej Lotta, vad trevligt att du är tillbaka. Sist du var här så köpte du en baddräkt – vi har få in strandväskor nu som jag kan visa dig.” Jag hade vänt i dörren. EN helt annan sak ifall man är stammis på ett ställe och en expedit känner igen en.

        Svara

          Ja, de försöker driva butikernas klubbar till nästa nivå. Många konsumenter vill inte vara med i butikernas medlemsklubbar och nu tänker man sig tydligen att gå runt frivilligheten genom att registrera konsumenterna vare sig de vill eller inte. Don’t like 🙁
          Man vill skapa samma förutsättningar för fysiska butiker att lära känna sina kunder som näthandeln har.

          Svara

        Har svårt att tro att de kan lagra data om sina kunder utan att bryta mot GDPR. Oavsett har man alltid som kund rätt att begära ut vilken data som finns lagrad om en själv.

        Svara

      Nej tack! Aldrig i livet att jag vill känna mig ”övervakad” av någon butik som ska lagra information om mig och mina vanor. Kopplar de sedan ihop den informationen med till exempel inkomst (köpstark kund?) är det definitivt brott mot GDPR.

      Hur vore det om fysiska butiker istället fokuserade på att ge den personliga service du aldrig kan få om du handlar på nätet, det vill säga genuint intresse för kundens behov samt kunskap om butikens varor och utbud. Men antar att det kräver för mycket av ledning och personal. Märker ju redan nu att det i vissa butiker finns noll intresse för kunden och att faktiskt sälja något. Då kan man ju lika gärna handla på nätet.

      Svara

        Vet du något om GDPR? Det handlar om att ge sitt samtycke till att företag lagrar och använder sig av personuppgifter.

        Svara

        Det beror på de arbetsvillkor som erbjuds i handelssektorn just nu. Enbart deltidstjänster vilket gör att personalen ständigt söker nya jobb, man måste kunna jobba till 20, 21 och ibland 23 på kvällen och självklart även helger. Ingen stannar länge på samma ställe, ingen bryr sig om företaget eftersom de är på väg bort. Det är synd

        Svara

          När de flesta kunder dessutom är snäsiga och tycker att man ska se dem som sina herrar är det inte konstigt att många ledsnar

          Svara

      Det där är redan up & running i stora modehus, t ex chanel etc. Det har funnits ett tag, så NTH är inte helt ute och cyklar… men känns mer som att de inte har kunskapen!

      Svara

        Det har ju inte gått så bra med NTH:s klon av Bella, om man säger så.

        Svara

    Såklart att hon har ändrat sig! Herregud det räknade man ju ut med röven!
    Spyr på i princip allt med henne, så trött på henne nu. Orkar inte 🙃
    Vänder kappan efter vinden som ingen annan. Hon har väl börjat träffa någon nu som dricker så då gör hon också det. Svaga människa.

    Svara

      Ja för du verkar ju vara en trevlig individ som är stark i dig själv…

      Svara

      Och du är inte svag menar du? Du tål ju inte människan men ändå måste du läsa om henne, det om något säger mer om dig än henne.

      Svara

      Hur är kommentarer som dessa inte på flashba ck nivå?

      Svara

    Vill inte vara intrusive men är nyfiken (genuint), hur berör/rör det dig personligen?

    Svara

      Tydligen dubbelt upp med min fråga, förlåt

      Svara

    Hon menar väl ett glas kall Chablis och inte ett kallt glas Chablis.

    Svara

      Ett kallt glas varm Chablis är väl precis vad man vill ha en varm sommardag, eller hur?

      Svara

        Ha, ha!

        Svara

    Det jag bryr mig mest om är att hon påstod sig vara minst ett huvud längre än både Ralph Lauren och Ivana Trump. Ralph är lika lång som Isabella och Ivana är 181 😂😂😂

    Svara

      Ralph kan jag dock förstå, med 10cm klackar blir du rätt mycket längre än en person på 168cm om du själv är 170cm utan klackar. Ivana förstår jag dock inte hur hon lyckades vara ett huvud längre än 😅

      Svara

        För att Ivana inte är så lång som några tydligen läst på nätet – allt som står på nätet stämmer ej. Kolla bilder istället. Bella kanske inte är längre än henne men kanske i samma längd iaf, äldre damer krymper också, och med klackar kan Bella ha varit lite längre. Även om det nu inte var ett helt huvud längre så är det väl inte hela världen att säga ”jag var minst ett huvud längre” även om det bara var ett halvt huvud – tror fler uttryckt sig likadant faktiskt.

        Ni har alltså inte avslöjat någon lögn tyvärr.

        Er idol CC har vinklat, överdrivit och brett på än mer än Bella, både om sig själv och andra, iaf minst lika mycket bara så ni vet.

        Svara

      Head of Heads var på semester när det uttalandet gjordes.

      Svara

      Bella var nog dragen på krogen och tänkte inte på att både Ralph Lauren och Ivana Trump satt ned när Bella stod upp. Därför verkade de vara korta.
      Hon kunde helt enkelt inte tänka sig att dessa kändisar inte genast ställde sig upp och hälsade på henne så fort de fick syn på världens blivande mäktigaste kvinna 🙂

      Svara

    Jag bryr mig inte det minsta. Det är hennes liv. Ville hon ge det 8 månader istället för 12 så får hon väl göra så 😊

    Svara

      Plus ett på den. Låt tjejen vara.

      Svara

      12:29 håller med. Många unnar sig nog lite mer typ vin varma sommarkvällar. Undrar egentligen hur mycket som är på gränsen att vara farligt att dricka. En bloggare skrivet om det i nästan varje inlägg. Lite orolig för henne.

      Svara

    Ett glas ibland? Hon har druckit sig märkbart berusad vid flera tillfällen vilket man har sett på hennes storys. Människor som dricker för mycket vill gärna tona ner hur mycket de dricker.

    Sen skulle jag aldrig våga bli såpass berusad ifall jag var på affärsresor och behöver vara klar i huvudet för att inte göra bort mig eller göra andra misstag. Jag tror hon har problem att hålla sig från att dricka helt enkelt.

    Svara

      Fast bara för du tycker att det verkar som att hon druckit mycket så är det ju inte automatiskt sanning.

      Svara

        SUCK. Dessa idiotkommentarer från ängsliga snowflakes där allt måste lindas in och alla måste skriva alla undantag som finns så ingen känner sig utanför. Tack för din input som sparkar in öppna dörrar. Jättebra, verkligen.

        Svara

          Men herregud chilla.

          Svara

            Det jag reagerade på var att människan skrev om bellas drickande som att den hade koll och att det var så, när det i själva verket bara är spekulationer och gissningar. Trött på folk som tror att allting de tror är sant och pratar som att de vet hur allt ligger till.

            Svara

          Chilicamili chilla… så arg så fort någon förvarar IL, stört. Håller med om att det är så sjukt med dessa som menar att någon är full för personen skrattar och har kul. SUCK på den! Det finns folk som kan skratta och skoja utan att ha druckit alkohol, fatta!

          Svara

        Nej just det, bara för att någon ser påverkad ut med simmig blick och blanka ögon och ett kroppsspråk som är något vingligt när de är på fest så kan det självklart bara vara så att de är trötta och på väg att somna på naturlig väg eller något. Kanske är de allergiska eller börjar helt enkelt bli förkylda. Tänkte inte på det.

        Svara

          Skulle vara svar till Anonym 13:22.

          Svara

            Anonym 13:05 menar jag. Dags att sätta sig i skuggan och dricka vatten tror jag.

            Svara

      Det brukar också finnas en anledning till att man avstår från alkohol under en längre period.
      Har man inga problem med alkoholen så brukar det inte bli aktuellt att avstå helt under flera månader. Kan man inte hålla sig till några glas i veckan brukar det vara enklare att avstå helt under en period för att se var man står. Kan ha varit så Bella tänkte.

      Svara

        Jag tror att hon druckit lite mycket vid ett tillfälle just innan och varit bakis, haft en jobbig baksmälla och därför bestämde att vara helt nykter och helt ifrån alkohol en tid. Lätt att det blir mer om man tar ett glas ute liksom så bättre med noll och inget alls. Tror hon kände att det blev mycket vin och drinkar en period, typ förra sommaren, det var mycket fester och event och då blir det ju mycket dricka. Men jag fattar inte varför en del är så intresserade av Bellas drickande, som om vissa hoppas på att hon ska vara alkoholist. Jag fattar inte riktigt. Som nån skriver nedanför? … OCH om hon vart bakis, so what? Betyder ju inte att hon häller i sig litervis …

        Svara

      Hon ska alltid försköna allt också… ”hade lättare huvudvärk i morse” 😂
      Isabella fortsätter med hennes finare ordval och tror att man inte ser igenom det.

      Svara

        Haha kan ha varit kodord för: vaknade upp med sprängande huvudvärk och sprang till toaletten för att spy 🙂

        Svara

    Tycker Bellas blogg har blivit så otroligt tråkig senaste månaden. Och inte för att den har sprudlat senaste året, men det har väl ändå funnits saker som varit intressanta och man kunnat relatera till typ kontorsarbetsliv i Sthlm, hudvård, starta upp bolag, inredning, trassligt kärleksliv som singelmamma. Dvs oavsett vad man tycker om Bella så har det liksom funnits beröringspunkter med ett vanligt ”svenssonliv”. Nu är ju allt det på väg att fasas ut. Det är bara dyra hotell, privat shopping, möten med investmentbolag och ”klienter” som hon inte kan nämna, ljuvliga restauranger, New Yorks skyline och privatjet och filmfestivaler.

    Hon är ju uppenbarligen i en fas u där knappt minsta lilla antydan till spricka i fasaden får nå bloggen och ja, då blir det ju som ett sömnigt avsnitt av real desperate housewife of Lidingö, oavsett hur många möten hon går på.

    Svara

      Dags för ”Really Real Desperate Houswife in Elfsvik”.

      Svara

      Tror det beror på att Simon försvunnit

      Svara

        Eller hur! Det är uppenbart att han var med och styrde bloggen för skillnaden är total sedan han slutade. Nu är bloggen supertråkig trots allt hon är med om. Är fan en bedrift att lyckas vara så tråkig när hennes liv och leverne är värre än en såpa.

        Svara

      Jag håller med, den har blivit extremt tråkig. Jag tror anledningen är att hon tror att hon inte behöver bloggen längre i och med den nya ”agencyn” (Har den något namn??). Tiden får utvisa om hon kan stå på egna ben i USA utan bloggen. Fördelen med att etablera sig i USA är ju just det att hon är anonym och förknippas inte med en blogg och kan börja om från början. Nackdelen är dock att för att lyckas i USA måste det finnas någon form av substans. Bella kan inte marknadsföring hur gärna hon vill kunna det. Hur ska välgörenhetsgalor marknadsföras genom provokationer?? Ska filmbolag marknadsföras genom att skriva igenkännande ena dagen för att sedan provocera andra dagen? Skulle inte tro det. Men men, time will tell som sagt.

      Svara

        Nyckelordet är ”substans”. Eller som i det här fallet, brist på.

        Svara

    Jag har lite svårt att tro att det var ett enda glas som orsakade hennes huvudvärk. För övrigt bryr jag mig inte alls.

    Svara

      Ja med tanke på hur hon skarvar om allt och inget så var det nog betydligt mer än ett glas. Tror för övrigt att hon började dricka igen långt tidigare än åtta månader….

      Svara

      Jag får dock det efter ett glas. Alltid fått. Inte druckit på flera år pga det. Får ont i magen redan när jag dricker sen blir jag bakis dagen efter på minsta lilla.

      Svara

        Aj då! Men då har du valt att inte dricka eftersom att du inte mår bra av det. Bella påstår ju nu att det inte spelar någon som helst roll för hennes mående om hon dricker ett glas. I samma stycke skriver hon att hon har huvudvärk pga alkoholkonsumtion. Märkligt resonemang kan jag tycka…

        Svara

          Nej för de flesta och många ggr påverkar inte ett glas måendet MEN det kan det göra ibland och för vissa.

          Bella skriver dock INTE att det inte spelar roll för hennes mående – det har du vinklat eller missförstått – hon skriver att det spelar ingen roll för hon har lika roligt utan alkohol som med. LIKA ROLIGT alltså DET är ingen skillnad.
          Ja hon skriver ju att hon har huvudvärk pga druckit alkohol så att hon mår bättre utan var ju ingen lögn. Det är inte måendet som inte är någon skillnad, det är det roliga skriver hon, att hon hade lika roligt utan.

          Svara

    Hon bryter sina egna löften till sig själv bäst hon vill, bryr mig inte. Det som irriterar mig är hennes predikan om hur hon hittat det enda sättet att leva på hela tiden. Glass när man vill, sen inget socker sen socker igen – och ja, man får ändra sig, det gör alla, skillnaden är att hon alltid påstår att hon aldrig gjort annat. Så fort hon kommer på något hon ska testa så påstår hon att hon alltid levt så (trots bevis på motsatsen) samt att hon aldrig kommer leva annorlunda. 3 veckor senare så är hon på nästa grej och då är det något annat hon aaaaalltid gjort och trott på och som hon aaaaaldrig kommer sluta med. Det blir så löjligt. Hellre då bara skriva att hon testar sig fram och lär sig mer om sig själv under vägen. Det kan nog de flesta relatera till.

    Svara

      Undrar hur det går med träningen? Den var ju såå viktig

      Svara

    Oavsett IL eller ej så tror jag att det kan vara skadligt att dogmatiskt hålla människor vid deras ord och bedriva polisjakt efter de som inte strikt följer vad de tidigare sagt. Till exempel avskräcks kanske en del från att kalla sig vegetarian/vegan för att de isf måste hålla sig strikt till det för att undvika kritik, därav föredras ”flexitarian” som begrepp av många för att slippa kritik. Det är mänskligt att försöka och göra sitt bästa, även om det inte är 100 % vad det kunde bli. Människor kanske inte vågar yppa sina ambitioner med risk för att bli dömda om de inte lyckas hela vägen. Sorry om det blev dravligt skrivet…

    Men apropå IL tror jag att hon gärna vill beta av olika prestationer och när hon känner att hon bevisat att hon klarat en viss milstolpe går hon vidare och känner inte för att fullfölja då hon redan ”hävdat sig”, om ni förstår mig rätt. Ungefär: bildat familj och samtidigt varit (är) väldigt karriärsdriven CHECK, levt innerstadsliv CHECK, bo i hus CHECK, vara jordnära och oblyg med att visa skavanker CHECK, leva lyxliv m. resor osv CHECK, skriva böcker med tips för att lyckas på olika sätt CHECK även om hon sedan inte nödvändigtvis följer sina egna råd som för att visa att hon kan göra både det ena och det andra CHECK. Detta med hennes resonemang kring alkoholkonsumtion kan också vara just det, att hon ville bevisa för sig själv och/eller följare att hon kunde avstå så pass länge men nu känner hon att det är bevisat nog så att hon kan släppa avhållsamheten och gå vidare till nästa punkt att hävda sig på. Bara spekulationer från min sida…

    Svara

    Svara

    Tycker faktiskt det är tvärtom i USA, det är inte alls konstigt att säga nej till en drink. Men det beror nog helt bara på sällskapet, där som i Sverige!

    Svara

      Håller med. Värst var det i UK. Drack inte alls alkohol när jag bodde där och folk kunde verkligen inte acceptera det. Det var ett himla tjat. I USA upplever jag att folk respekterar mitt val. Men man kan ju ha tur eller otur var man än är i världen med mer eller mindre öppensinnade människor.

      Svara

    Det finns viktigare saker att lägga sin energi på? Och ändå skriva ett helt inlägg om det.. 😂😂😂

    Svara

      Det finns viktigare saker att lägga sin energi på? Och ändå skriva en hel kommentar om det.. 😂😂😂

      Svara

        Ja wow en hel kommentar på två meningar, tog en halvtimme att skriva säkert

        Svara

          Närmare timmen, om jag ska vara oärlig. Tack för din fina synpunkt, den är värdefull, så vi arkiverar den i det runda arkivet.

          Svara

            Okej?

            Svara

    Man kan visst ändra sig. Dock är problemet att man inte erkänner det på förhand. Utan kommer med bortförklaringar efteråt. Det kan bli missvisande för ens barn.

    Svara

    Någon mer än jag som märkt att det bara är hyllande och fjäskande kommentarer som släpps igenom på hennes blogg. Jag har kommenterat på de senaste inläggen och de har inte publicerats:

    1. Balen hålls på Lancaster House inte Clarence House. Den inbjudan Bella fått är till en fördrink (reception) innan balen börjar som prins Charles och Camilla bjudit in till.

    http://theanimalball.org/about/

    2. Undrade hur det rent praktiskt går till att ha affärsmöten över en lunch. Konfidentiell information vill ju de flesta inte diskutera i en offentlig miljö. Men bra sätt att äta lunch på företagets bekostnad förstås.

    Svara

      Mina kommentarer har inte släppts på evigheter så jag har slutat att gå in där.

      Svara

      Det är förstås mycket billigare att köpa biljett enbart till mottagningen på Clarence House.
      Biljetterna till galamiddagen kostar mycket mer.
      Antingen fattar inte Bella detta eller så räknar hon med att träffa tillräckligt många intressanta personer att nätverka med på mottagningen. Men det ska bli intressant att se om hon lyckats med att via Sascha hitta en lämplig djurmask.

      Svara

      Samma här, mina kommentarer släpps inte igenom. De är inte rent elaka men innehåller inte heller fjäsk.

      Svara

      Yep, jag tittar in där ibland och på sistone har det varit märkligt fjäskiga kommentarer. En sak som jag lagt märke till är att oftast är de kommentarerna VÄLDIGT lika varandra, liksom sättet de skrivs på och orden som används.
      Jag får för mig att det är en person som planterar ut kommentarerna , någon som på något sätt ”samarbetar” med Isabella..
      En sak till, jag gillar att undersöka och analysera saker..Tråden på FB, har en egen ”stollis” ( el samma..) Sättet denne skriver sina kommentarer på påminner lite väl mycket om Isabella själv.. Denna människa skriver medvetet felstavningar eller märkliga uttalanden trots att folk gång på påpekar detta. Tex: IsabellE, NCY, samt använder sig av ord som är typiska för Isabella..Vill förtydliga att jag bara spånar och tror” ovanstående hypotes 🙂

      Svara

        Har märkt samma, men nej tror inte alls att det Isabella. Troligtvis en som med sitt ”härmande” och lovordande är sarkastisk och gillar att teasa.

        Svara

    Camilla, jag får en känsla att Bb har ett gäng anstälda som är här inne och skriver för att förstöra. Är det så?

    Svara

      Vilka anställda? Det finns väl inte så många kvar? Kanske Marisol har en stund över mellan uppdragen att bära chefens väska.

      Svara

      Äsch är sommarlovstider bara. Folk med mycket fritid.

      Svara

      För att man inte skriver massa hat mot Bella eller? Kan ju vara så enkelt att man faktiskt skiter i vad hon dricker och inte dricker. En vuxen människa tar ett glas med alkohol i, wow, skandal!

      Svara

        Nej, jag tror att det är så också för att det finns folk som också skriver korta luddiga hatfulla kommentarer om Bella och hänvisar sedan till hennes kanaler (oftast instastories).

        Svara

    Älskar klänningen. Hon är så snygg i gult 😍

    Svara

      Som ett nattlinne

      Svara

        Du var tvungen att dra ner en positiv kommentar för att…?

        Svara

    Vad har hänt med hennes hud, bruna fläckar på halsen och vita fingrar mot brunflagnande händer. Är det fakesolbränna?

    Svara

    Från Maggans blogg – intressant och kan hålla med till viss del:

    ”JAG tror att den ”personliga bloggen” är utrotad, utdöd om ett par år.

    Drev-bloggar, skvallersidor och PK-lynch-sajter är det enda som kommer finns kvar.

    Uthängningsforum där man sätter dit sina grannar ”anmäler rökning från balkong, uteserveringar” åsikter utanför ramen, kollegans parti-val, eller vanor.

    (Bloggar med opersonliga inriktningar. Film, mode, musik kommer självklar finnas kvar ett tag till)

    Vanliga människor, eller kändisar kommer INTE våga blogga, orka väga sina ord, handlingar eller beslut. Leva med rädsla för slakt eller kölhalning.

    Lite som gamla nazi-Tyskland?

    Kanske kommer PK-motståndare starta små stängda underground-bloggar, där man vågar känna, tycka eller leva fritt i små parallella skuggsamhällen?

    Va tror du? Kan man pleesa alla? Nej det TROR JAG INTE.

    Orkar man med allt hat och alla åsikter man får, av att våga vara sig själv? NEJ DET TROR JAG TYVÄRR INTE HELLER”

    Svara

      Tror hon har rätt. Folk slåss hårt för sin rätt att skriva vad de vill om personer.

      Svara

        14:28 tycker också hon har rätt i mycket där. Alltså m Graaf.

        Svara

      Bloggarna är ju nu bara reklam o inget personliga.

      Svara

        Just! Det där kommer oftast bort i debatten om de stackars ”personliga” bloggarna. De är mest ute efter att tjäna pengar.

        Svara

        Och där har vi den springande punkten, ”vanliga” bloggar kommer att dö ut, mycket p g a att ingen är intresserad av andra personers tradiga ältande typ vaknade, åt frukost, gick ut med hunden osv osv.
        Man vill läsa om områden som intresserar och givetvis bloggar som engarerar som t ex Bloggbevakning.
        För övrigt så är Instagram mer informativt i kompakt form (Insta stories) och Youtube likaså

        Svara

    Eftersom hon ljuger om allt tror jag inte på att hon inte druckit, det var bara något hon hittade på för att imponera på sin dåvarande crush. Reagerar mest på att hon alltid ser så smutsig ut. Kolla händerna, ser ut som de varit och grävt i någon sanitär olägenhet. Dags att anställa en ny head of spray tan!

    Svara

      Ljuger om allt? Vad skulle det vara för något allt hon ljuger om? NEJ hon ljuger INTE om allt ! Cam ljuger lika mycket isåfall om inte mer, och andra ljuger mycket om Bella och vinklar och vrider det hon sagt.

      Hon har nog säkert hållit uppe med alkohol en tid, det tror jag på. Om hon velat ljuga och ljuger om allt så hade hon nog inte varit så ärlig med så mycket som hon faktiskt är. 😉

      Svara

      Ja.. Stord***n dricker väl inte? 😉

      Svara

    Hon sa 12 månader, nu blev det officiellt 8 – men i verkligen ? 🤷🏼‍♀️

    Svara

    Bara jag som reagerar på den feta förlovningsringen på vänster ringfinger?

    Svara

      Det är bara en ring. Fall inte för betet.

      Svara

      Bilden är spegelvänd.

      Svara

      Ringen sitter på höger hand och klockan på vänster.
      Kolla på andra bilder på bloggen som inte är tagna i spegel.

      Svara

      Nej, kära Bella-anställd. Nice try.

      Svara

        Ha, ha! Dagens snyggaste ripost. Guldstjärna helst klart.

        Svara

      hon brukar ju ha sin ”power-ring” på vänsta fingret annars så 🙂 inget konstigt.

      Svara

    Så himla bra att du säger ifrån CC – bedrövliga kommentarer på sistone!
    FB är det värsta stället att vara på.
    Undrar så hur de människorna som kommenterar ser ut och hur de lever eller så vill jag antagligen inte veta det!
    Läskigt!

    Svara

      Jätteläskigt… 😂

      Svara

      CC brukar ju hänga där, har du missat det Annie 😀 Du ser aldrig bedrövliga kommentarer härinne då Annie?
      Fb skiljer sig inte mycket härifrån, mycket samma personer som hänger här som där.
      Läskigt här också, och drev som startas härifrån. Läskigt!

      Svara

    Mina kommentarer blev borttagna – givetsvis. Vilken typ av kommentarsfält vill du ha? Allt som stryker dig medhårs men kräks på Blondinbella?

    Pinsamt.

    Svara

      He he rätt åt dig

      Svara

    Nej, kära Bella-anställd. Nice try.

    Svara

      Oj, hamnade fel 😂

      Svara

    Hon valde att dricka igen och det är upp till henne.

    Svara

    Hon tycker väl att det är gott!

    Svara

    Jag tror att hon och Hugo tänkte skaffa bebis och därför slutade hon med alkohol innan. För att det inte skulle bli spekulationer om graviditet när hon slutade. Tror sen att hon var gravid. Men gjorde abort. Den där stora cystan hon enligt egen utsago hade i magen på halloweenfesten, den var ju så stor att magen svällde upp. Hon var orolig över hur utlandsresan skulle gå med den. Hon trodde att hon skulle behöva operera bort den. Då tänkte jag att ok, nu bäddar hon för en abort. Men sen har man inte hört nåt mer om cystan. Försvann den av sig själv? Varför berättar hon om den först och sen inget om vad dom hände med den? Då hade hon ju lite gärna kunnat låta bli att berätta om att den ens fanns.

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.