Samling vid pumpen, alla konspirationsteoretiker!!!!!!!

Ni känner mig vid det här laget, jag är inte den som är den när det kommer till en riktigt svulstig konspirationsteori och här har jag en för er att sätta tänderna i!
I går sändes Isabella Löwengrips sommarprat i P1 och det som många verkar ha hängt upp sig på var hennes beskrivning av den torftiga frukost hon tvingades genomlida som barn, bestående av Polarbröd och prickig korv.
Snyft, det känns nästan som att se filmen ”Rännstensungar” igen…
Polarbröd liksom…
Döm om min förvåning när det helt plötsligt dyker upp en helsideannons på Isabellas blogg – för just Polarbröd – samma dag som hon pratat om det i etern.

Är det en Glutenkomplott av sällan skådat slag vi ser här?
Smygreklam för Polarbröd på bästa sändningstid på den ack så statliga Sveriges Radio, eller är det helt enkelt en slump då annonsen verkar vara en google-ad och ordet polarbröd kanske nämnts i närheten av telefonen pga Isabellas sommarprat? (För ni vet väl att iPhone lagrar det man pratar om för att kunna visa relevanta annonser?)

Vad tror ni?
Som en extra aspekt att ta hänsyn till är att Polarbröd faktiskt varit intresserade av att samarbeta med Isabella tidigare, något som stod i ett av de många skärmdumpar på sms som jag fick av Hajen när det begav sig. Vid publicering dolde jag alla företagsnamn då det inte var relevant, men det ger ju sannerligen en extra krydda till den här teorin, tycker ni inte? Kryddat polarbröd? Om nom nom…..
Kommer de månne en helsideannons för prickig korv i morgon att klicka ner på Isabellas sida? Vem vet, vem vet…?

The plot thickens!
Vad är det vi skådar här egentligen?
”Plot Polarbröd” eller ”Google ads som plockat upp ord”?

För att stilla allas nyfikenhet så har jag ställt frågan till Polarbröds Kommunikationschef, med önskemål om snabbt svar.
Är Isabella så här hal verkligen, eller har det slagit slint i huvudet på oss alla?
(Med ”oss alla” menar jag alla som inte ser det för omöjligt att Isabella skulle kunna göra en sådan här sak.)

197 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Men… hennes kommentar var ju inte positiv direkt, självklart ingen reklam 🙄

    Svara

      Exakt då var det inte reklam i positivt ordalag.

      Svara

      Ett så starkt varumärke som polarbröd kan gynnas av att bli nedsnackat. De flesta gillar polarbröd och kan få starkare positiva känslor för varumärket när det utsätts för kritik. Riktigt smart faktiskt, om än väldigt bedrägligt, ifall det fanns en eftertanke med detta.

      Svara

        Vad vi ser? Jo typ en besatthet av IL!

        Svara

          Anonym 19:40 – inser att jag läste din kommentar helt fel.
          Jag läste
          ”Vad vi ser? Jo typ en strategi av IL!
          Men det var ju inte direkt vad du menade…

          Svara

    hahaha xD

    Svara

    Men hon kan väl inte få in samarbetsreklam i Googles annonser? 🤔

    Svara

      Nä precis, helt klart ett långskott av CC

      Svara

        Precis.

        Och Google Ads är ju väldigt lätta att känna igen, så C skulle ju faktiskt bara kunna kolla själv.

        Svara

      Jag är ironisk i mitt inlägg.

      Svara

        En riktigt genuin fråga Camilla, varför ser vissa denna annons och inte andra. Kollar både via min dator, min Samsung och Iphone. Förklara för en som inte fattar.

        Svara

          Ingen aning, faktiskt…
          Det är därför jag omskriver detta som högst konspiratoriskt! 😉

          Svara

          Annonsen baseras på vilken målgrupp Google har baserat dig i. Precis som att du inte får all direktreklam som skickas ut i Sverige ser du inte heller alla annonser som går på nätet. Google vet otroligt mycket om dig utan att lyssna via telefonen 😛

          Svara

          Annonsen baseras på vilken målgrupp Google har placerat dig i. Precis som att du inte får all direktreklam som skickas ut i Sverige ser du inte heller alla annonser som går på nätet. Google vet otroligt mycket om dig utan att lyssna via telefonen 😛

          Svara

            Hoppsan, dubbelpost av någon anledning 🤷🏼‍♀️

            Svara

            Fast ibland är tom googles algoritmer outgrundliga…
            Till 90% stämmer det du skriver. I april använde min dotter min dator att beställa studentklänning från Bubbleroom. Fortfarande 2 månader senare svämmar det över med reklam från Bubbleroom.

            Svara

              Då har det förmodligen att göra med att det finns cookies från Bubblerooms hemsida sparade på din dator. Testa att rensa cookies – är nästan 100 procent säker på att reklamen försvinner då.

              Svara

                Du har helt rätt att det är cookies!

                Svara

        Tycker inte att det framgick 😝

        Svara

        Att förstå ironi kräver en gnutta självinsikt och en dos impulskontroll, varvat med förmågan att inte ta sig själv på för blodigt alvar.

        Svara

    Tror inte hon skulle ge ett företag så mycket, om hade varit ett samarbete hade hennes ord i sommarpratet räckt gott och väl 😝 Och polarbröd känns för seriösa för att få in sitt namn i någons sommarprat

    Svara

      Du vet nog inte hur stort sommar i p1 är va?

      Svara

    Snälla Cam.. för att ni eventuellt är några som sett annons för polarbröd så beror det troligtvis på att ni lyssnat på sommarpratet i mobilen, då den snappar upp det som hörs och sen kommer reklamannonser på det. Det har nog ingenting med om eventuellt Polarbröd hört av sig ett år tidigare om att göra samarbete. Sen så hur vet vi förresten att du inte har mixtrat ihop det smset, hur vet vi att du talar sanning om att Polarbröd skulle ha smsat IL om samarbete, det vet vi inte. OCH även om hon skulle ha gjort eller kommer göra samarbete med polarbröd så betyder inte det att hon inte åt polarbröd med prickig korv ofta som barn.

    Svara

      Har inte lyssnat eller orkat läsa om hennes sommarprat. Men ser i alla fall polar reklamen

      Svara

        VAR ser du den? Märkligt att de som hatar Bella har sett någon annons men inte vi andra, himla konstigt. Jag har iaf inte lyssnat via mobilen och inte sett någon annons.

        Svara

          Jag hatar inte Bella men jag ser annonsen längst upp på bellas blogg.
          Men tror inte att det är något samarbete mellan henne och polarbröd

          Svara

          För mig kom den som en helsidesannons som man måste klicka bort. Google eller vem som nu fixat den har verkligen missat tillgången på polarbröd här i Finland 😛

          Svara

      Beror väl snarare på att CC har SKRIVIT om polarbröd i sin blogg och googlat det.

      Svara

        Jag fick upp samma annons på bellas blogg 😝 har inte lyssnat på sommarpratet. Tror dock inte Bella har något med annonsen stt göra

        Svara

      Jag har vare sig lyssnat eller skrivit ordet så varför får jag då upp det?

      Svara

        För att Google har placerat dig i den målgrupp som Polarbröd riktar sig till. Av samma anledning får vissa adresserad reklam om resor och andra om att köpa ny kakelugn.

        Svara

          Ja ja, är riktigt glad att jag inte är placerad på brödmålgruppen, däremot får jag konstant google reklam från Adlibris och det stör mig inte, tvärtom. Hellre böcker än bröd.

          Svara

          Det
          R ju Camilla som gör samarbete med polarbröd fattar ni väl

          Svara

      Har icke lyssnat, inte ens nämnt ordet… ändå ser jag den förbannade annonsen.

      Svara

      Tack, du gav en rimlig förklaring till det som förbryllade mig, lyssnade på pratet via min dator p g a får jag inte annonsen när jag går in på Isabellas blogg,

      Svara

      18:09

      Om det skulle bero på det så har man installerat värsta skitappen och dessutom accepterat att den ska kunna avlyssna dig. Det är inget som händer av en slump bara för att du äger en mobil.

      Men visst. Har du installerat tex fb eller Googles egen app och gett dem tillstånd att lyssna på dig så är det en teoretisk möjlighet att det är så det gått till.

      I övrigt bör ni alla vika era foliehattar.

      Svara

        Man kan också installera andra webläsare, till exempel duckgogo om man inte vill bli kartlagd och förföljd med annonser.

        Svara

          Behövs ingen annan webbläsare för att undvika att bli avlyssnad. Om du har tex en iPhone så kör du den via Safari och den appen så avlyssnas du inte.

          Men för att undvika cookies mm och att undvika att de lagars sökinfo från och om dig tex via ditt ip är ditt förslag utmärkt. 👍

          Svara

        Det där var väl onödigt att förklara alla för foliehattar. Brukar respektera dig och ofta tagit dig i försvar.
        Vi är många som inte rör oss i kretsarna reklam och hur det fungerar. Har ställt några frågor här och fått olika svar, och riktigt ärligt – bryr mig inte hur reklamen fungerar. Är inte hårt drabbat av det.

        Svara

          Formulerad mig illa. Menade inte riktigt så. Sorry!

          Svara

        Du verkar ju vara sådär lite onsdagstrevlig 😏

        Svara

          Haha, nej försökte bara göra två saker samtidigt så jag skrev grammatiskt dåligt som gjort för att missförstå vad jag ville säga. 😉

          Svara

    Charlotte Kalla gör ju reklam för Polarbröd och är mycket noga med att påpeka att de använder sig av tågtransporter med tanke på miljön.
    Ödets ironi om privatfllygets prinsessa skulle ha någon form av samarbete

    Svara

    Jag har fått Google-reklamer från sådant som jag endast diskuterat här bland kommentarer. Väldigt specifika företag också som jag inte sökt på eller pratat om annat än här inne. Slump kanske. Vad vet jag.

    Svara

    Jag har iPhone och är noga med att stänga av all riktad reklam, både i telefon och i appar micken är av på allting också.

    Ändå va annonsen där när jag in för att kolla precis nu😛

    Svara

      PS. Jag har inte lyssnat på sommarpratet heller.

      Svara

      Men VAR ser ni den annonsen?! MYCKET märkligt att vi är andra som inte ser den.

      Svara

        Jag fick upp den på min telefon, men inte på någon av datorerna..

        Svara

          Samma här.

          Svara

          Aha, då förklarar det ett och annat. Har kollat via min dator, Samsung och Iphone. Får inte upp denna annons. I och för sig lider inte av det, hehheh

          Svara

            Bella får bra med klick nu när vi testar från alla våra enheter 😊😉

            Svara

          Tack, då har jag förklaringen varför jag inte ser denna annons.

          Svara

          Jag fick den både på dator och mobil. Först på datorn.

          Inte för att det spelar någon roll iom hur jag har saker installerat men datorn var inte i samma rum, eller ens hus, eller på samma wi-fi som min mobil när jag lyssnade på podden.

          Svara

        Var? På hennes blogg

        Svara

          Ja, eftersom Camilla sa att hon inte heller få den upp via sin dator.

          Svara

        Men alla ser inte alla annonser från Google. Det är olika beroende på vilken målgrupp de placerat dig i. Det är inte häxkonster, tro det eller ej.

        Svara

          Jaha, så Camilla är också i olika målgrupper baserat på om hon använder datorn eller telefonen? Din förklaring köper jag inte.

          Svara

            Du väljer när du betalar för annonsutrymme hos google om annonsen ska synas på mobil eller inte, det blir även som en slags auktion där den som betalar mest syns mest.
            Den som budar högst får flest klick/visningar.

            Svara

              Precis, och dessutom bestämmer man hur många gånger samma person ska se annonsen, och med vilken frekvens. De kanske har bestämt att du ska se den en gång om dagen i mobilen, max fem gånger totalt.

              Svara

          Vad menar du?

          Svara

            Förlåt, jag läste din kommentar fel. Dont mind me😊😊👍

            Svara

      Jag är fascinerad över allt som ska gå på el. Var ska all el tas ifrån, då vår egenproducerade inte kommer att på långt när räcka. ”Smuts-el” från något annat land? Eller ska vi satsa mer på kärnkraft?
      Om allt ska gå på ”snygg-el” i framtiden, behöver Sverige minst 3-4 nya kärnkraftverk.

      Svara

        Brukar tänka samma sak. Dessutom blir vi ännu mer sårbara om elen försvinner vid längre strömavbrott.

        Svara

        Kärnkraften kommer, på gott och ont, att utvecklas i framtiden. Alternativet är att vi drar ner på vår konsumtion.
        Är inte nån hård förespråkare av kärnkraft, siar endast om framtidens villkor.

        Svara

    Jag förstår inte. Är inte googleannonser baserat på ens egna sökningar och mikrofonupptagningar? Så fick vi det ju förklarat här inne när reklamer på bloggbevakning diskuterades.

    Svara

      Det brukar väl vara så?
      Gick in på hennes blogg och fick upp polarbröd samt nån ny Nissanbil, här inne får jag reklam för mio.
      Polarbröd eller nissan har jag aldrig sökt, lyssnat eller pratat om och mio sökte jag senaste på för 3-4 år sedan.
      Kasinon har jag aldrig sökt på men pratat om och hört på radion eller tvn om så det verkar inte alltid stämma.

      Svara

        Jag sökte på nya fönster en gång för sex år sedan (till mitt exjobb). Får ännu reklam för fönster via Google.

        Svara

      Jo så är det till viss del. Men då måste inte nödvändigtvis ha sökt på ”polarbröd”. De kan har köpt vilka sökord som helst. Söker någon på ”bröd recept” och de köpt de sökorden dyker deras reklam upp. De har förmodligen gjort en målgruppsanalys och anpassat sin målgrupp på Google efter det.

      Svara

      Jo så är det till viss del. Men du måste inte nödvändigtvis ha sökt på ”polarbröd”. De kan har köpt vilka sökord som helst. Söker någon på ”bröd recept” och Polarbröd har köpt de sökorden dyker deras reklam upp. De har förmodligen gjort en målgruppsanalys och anpassat sin målgrupp på Google efter det.

      Svara

        Eller så köper Polarbröd på demografi, eller placering.

        Svara

          Exakt!

          Svara

          Precis. De kan ha köpt placering på Bellas blogg, med tanke på hur många som ser reklamen. Vilken ”slump” att de gör det precis efter hennes sommarprat.

          Svara

    Tror att allt ditt snack och försök till smutskastning av IL bara gör att hon får mer och mer lyssningar av sitt sommarprat. Det verkar ju störa dig väldigt mycket att hon fått göra sommarpratet och faktiskt fått fina recensioner och hyllningar. Tagga ner med din Bellabesatthet lite för jag tror att du mest gör dig själv en björntjänst och skämmer ut dig mer och mer. Ta en paus och vila lite.

    Svara

      Tack för omtanken! <3

      Svara

      På en skala, hur många fler lyssnare tror du kommer till för att de läst om programmet här? Och hur många har valt att INTE lyssna för att de läst om programmet här.

      Och vad tycker du om DN:s recension?

      Svara

        Jag undrar hur många av de ordinarie lyssnarna som stängde av efter de första 5 minuterna?
        Blir någon provocerad nu ber jag om ursäkt i förväg. Det är en genuin fundering.
        Det är lätt att ryckas med och tro att alla har en lika positiv bild av den egna idolen som man själv har, när det i självaverket kan vara så att majoriteten inte ens har en åsikt och knappt vet vem personen är.
        Det vore intressant att läsa en målgruppsanalys om vilka ILs följare är, ålder, könsfördelning, socioekonomisk status, geografi.

        Svara

          Jag gillar Bella. Jag gillade hennes sommarprat. Flera på mitt jobb gillade sommarpratet hon gjorde i måndags. Flera av mina kollegor hade aldrig besökt bloggen eller hennes Instagram men skulle göra det. Jag kikar in på hennes blogg och Instagram dagligen men följer henne inte.

          Svara

            Det är just därför jag är nyfiken på vilka som följer henne. Jag får mycket mer blandad kompott. Majoriteten vet inte vem hon är. En del inbitna sommarpratslyssnare stängde av radion efter 5 min men lyssnade på Bianca. Kanske för att de kunde relatera till henne pga av Kristina S och Pernilla W. När jag pratar med födda 95-05 får jag väldigt blandade svar. En del vet inte vem hon är, mest killar, andra avfärdar henne som korkad blondin, lite fler killar än tjejer. Den grupp som är mest negativa är tjejer som ofta tycker att IL står för föråldrade konservativa ideal och som tvingar in unga tjejer i osunda könsstereotyper.
            I den företagsvärld där jag rör mig är det få som egentligen vet något om henne. Många har koll på att VA utsåg henne till Sveriges mäktigaste affärskvinna 2018. De jag har träffat på events är ofta inte negativa till IL efter att ha lyssnat på henne men inte heller positiva. Lite som en axelryckning även om många tycker att hon är väldigt osvensk vilket många tycker är positivt. Men som sagt även om jag har ett stort nätverk är det inte på långa vägar representativt för hela befolkningen. Ber om ursäkt för lång utläggning men är genuint nyfiken.

            Svara

        Nämner GP:s recention, inte heller den hade positiva ordalag.

        Svara

      Var har hon fått fina recensioner och hyllningar? Frågan är allvarligt menad.

      Svara

        Ställde samma fråga igår och blev hänvisad till Expressen och Aftonbladet samt någon pod ranking.
        Expressens recension var låst så vet inte vad som stod där. Aftonbladets artikel var ingen recension utan mer en sammanfattning. Vad gäller pod ranking ligger Biancas sommarprat från 2018 som mest lyssnad hos SR.

        Svara

          Premium är gratis bara in och läsa.

          Svara

            Tack – ser att det är gratis under sommaren!

            Svara

    Röstar på google ads baserat på vad som sagts i Iphone eftersom det var inte alla, t ex jag, som fick denna reklam när jag gick in på Isabellas blogg när ngn här uttalade sig om reklaminlägget. Men vad vet jag, får se vad Polarbrödet svarar.

    Svara

      Jag ser inte polarbröd på hennes blogg när jag går in där. Jag ser googleannonser för annat.

      Svara

        Inte jag heller. Såg inget igår heller så fattar inte vad de snackar om, om de inte vill spela ett spratt för att smutskasta IL, de kommer ju med så mkt galna konspirationteorier om henne jämt och ständigt här. Tidigare idag tyckte de hon var olämplig för att göra reklam för Ellos-blus pga att hon hade fläckiga armar av bus , och hon bör inte sälja skönhetsmedel för hon har inte perfekt hy – menar ni att folk måste se perfekta ut i reklam? Märkligt och sorgligt, och dubbelmoral för i vanliga fall brukar ni skriva här att det är så fel och hemskt med alla perfekta bilder, och influencers som redigerar och ser perfekta ut. Men när IL inte är redigerad och inte ser perfekt ut då är det fel. Dubbelmoralen här alltså. Usch för denna blogg.. sorglig och skrämmande.

        Svara

          Konstigt att mängden svammel korrelerar med längden på dina texter.

          Svara

    Det finns inte någon enskild produkt som heter Polarbröd, det är ett företagsnamn. Därför tror jag fullt ut att vår ena rikspajas (den andra bor i Märsta) helt klart gjort reklam i sitt sommarprogram i P1, alltså för företaget. Nu får redaktionen ännu en anledning att klippa bort en till snutt ur programmet. Sannolikheten att annonsen kom till av en slump just i samband med sändningen = noll, det fattar vem som helst, även du Marisol.

    Svara

      Va? Jag kallar de runda bröden för polarbröd. Det gör alla i min familj också. Är det konstigt?

      Svara

        Nej

        Svara

        Men då gäller fortfarande argumentet att det är reklam?

        Svara

          Det vet jag ingenting om.

          Svara

        Men sluta nu! JO de brukar kallas polarbröd, det är vad folk säger i dagligt tal. Ska de klippa om programmet för det tycker du? Så då tycker du att de ska klippa bort i Stinas prat då när hon gjorde reklam för sin bok?
        Du 18:17 är galen, och sluta med ditt Marisol-tjat här. Man fattar att det är du som beter dig galet på instagram också med olika fakekonton och fi**igal***.
        Vad du inte verkar fatta är att det finns något som heter cookies och mobiler som läser/lyssnar av ord som sägs och sen poppar det upp reklamannonser för det.

        Svara

          Ta’t lugnt, ta en valium.

          Svara

          Jag håller helt med. Här grips det totalt efter halmstrån. Vilket är konstigt då det inte direkt behövs när det kommer till att hitta saker att kritisera Bella för.

          Svara

        Jag med! Vissa saker säger man ju företagsnamnet på fast det är en specifik produkt. Tyvärr är jag för trött för att komma på något annat exempel just nu. 🤪😃🤷‍♀️

        Svara

          Topz!

          Svara

            PostIt!

            Svara

      Vad heter dom runda mackorna då? 😝 jag kallar också själva mackorna för polarbröd

      Svara

        tog 2 sek att googla fram. rågkaka https://www.polarbrod.se/vara-brod/ragkaka/

        Svara

          Vem kallar det brödet för rågkaka??😂 det heter ju polarbröd, det vet alla 😄

          Svara

            Tro’t eller en, men det finns flera tillverkare som förser frukostborden med runda rågkakor.

            Svara

              Man kan säga att Polarbröd har lyckats med sin position bland brödföretagen, bagerier, när deras rågkaka i dagligt tal även kallas för deras företagsnamn Polarbröd.
              Lyckat. Säger polarbröd jag med.
              Blev mycket brödsk(r)iva😥.

              Svara

                Javisst. På samma sätt som att många kallar de flesta läppcerat för lypsyl trots att det är ett specifikt produktmärke.

                Svara

        Har ingen aning, men det finns ju flera sorter av de runda bröden – som inte är Polarbröd.

        Svara

      Men sluta nu! JO de brukar kallas polarbröd, det är vad folk säger i dagligt tal. Ska de klippa om programmet för det tycker du? Så då tycker du att de ska klippa bort i Stinas prat då när hon gjorde reklam för sin bok? Du är galen, och sluta med ditt Marisol-tjat här. Man fattar att det är du som beter dig galet på instagram också med olika fakekonton och fi**igal***.
      Vad du inte verkar fatta är att det finns något som heter cookies och mobiler som läser/lyssnar av ord som sägs och sen poppar det upp reklamannonser för det.

      Svara

        Oj, vilken energi du har. Tack för dina sansade synpunkter.

        Svara

    Nu har jag inte hunnit läsa tidigare inlägg om Isabellas sommarprat.
    Men hur kan hon lägga in en låt av Ken där han sjunger ”saknar dig min bror”…den låten går verkligen in i hjärtat på en, men Bella lägger in den i hennes sommarprat när hon gått till bibblan efter att ha köpt två cheeseburgare? Fattar bara inte kopplingen… 🧐 tyckte inte det passade alls..

    Svara

      Haha är det sant?🤣

      Svara

      Håller med dig, fick inte ihop det alls men tänkte att ja ja, är väl lite dum.

      Svara

        Jaa tänkte att har jag missat nåt i sommarpratet precis…🤣det blev sån sorglig klang med sången så trodde jag råkat spola fram men nä.. hon ville väl bara få det att låta så sorgligt.

        Svara

          Vet ni vad som är hemskt, jag vet ingenting om Isabella och hennes bakgrund, allt jag vet är det som skrivs här, så när hon spelade upp den här låten tänkte jag – har hon haft en bror som omkommit?

          Svara

            Nej det har hon inte. Hon tänkte nog bara att det vore bra att slänga in en raplåt i mixen.

            Svara

      Jaa hennes låtval var underliga…

      Svara

      Du tar upp en fundering jag fick. Jag lyssnade på hennes prat utan musik. Musiken tyckte jag var en bra blandning, alla låtar som väcker mycket känslor.

      Så min fundering då, om man lyssnat på henne utan musik, hade alla då som kände sig rörda fortfarande känt samma eller hade de lättare hört vad som faktiskt sades?

      Lite som att en film utan musik om det har platt manus väcker exakt noll känslor. Musik är kraftfullt sätt att sätta sinnesstämningar. Bör inte underskattas.

      Svara

        Intressant reflektion. Jag lyssnade via pod så fick bara med korta snuttar av musiken. Min upplevelse var att IL var helt avstängd från känslor. Läs inte känslokall utan nollställd. Rösten var behaglig att lyssna på och hon hade en mycket bra intonation. Men det hände liksom inget i mig. Det kan mycket väl vara att det blivit en bättre upplevelse om jag lyssnat med musiken.

        Svara

        Absolut gör musiken mycket och väcker olika känslor hos alla.
        Men jag tycker kopplingen till just låten och vad hon precis pratat om blev så fel.
        I andra sommarprat har jag blivit otroligt berörd av pratet så musiken blir en liten reflektion/paus.
        Skillnad ifall hon hade pratat om sin bror tex och använt det låtvalet men i detta fall blev det lite fel tycker jag

        Svara

          Ja alltså min fundering var ett litet sidospår till din. Sorry om det inte framgick. 😊

          Svara

      Fundering om musik i modd 😊

      Svara

        Herregud.

        Svara

      Hon har väl en ”helbror” d v s som har samma mamma och pappa? Det var i alla fall honom jag tänkte på när den låten spelades.

      Svara

        Ja, Daniel är Bellas helbror.
        Julia halvsyster på mammans sida.
        Nora och Elis halvsyskon på pappans sida.

        Svara

        Men en person som inte vet någonting och Bella och lyssnar på sommarpratet endast? Hon pratade ju inte om sin bror, därav blev det lite märkligt med den låten?

        Svara

    Jag som vanligtvis inte riktigt håller med dig i mycket av det du skriver, tycker här att du gjorde ett riktigt roligt inlägg! Sån här humor gillar jag (hoppas många håller med så att denna stilen kan fortsätta).

    Svara

    Vad är det egentligen för problem kring Bellas pappa? Soctanter på besök. Inga sängkläder. Låter som någon form av missbruk/psykisk ohälsa. Samtidigt går det ju inte ihop med att han pluggade till jurist. (Blev han examinerad?) Och lyckades få en lägenhet på Kungsholmen (Inte enkelt). Ifrågasätter att hon redan som 14-åring bodde i egen lägenhet. Låter som ett hittepå. Det borde inte socialtjänsten ha godkänt. Men frullen verkade i alla fall helt normal. 😛

    Svara

      Det är vanligt att unga män är lite slarviga eller inte bryr sig om vissa saker. Han drack kanske en period hon nämnde nåt om det ju. Finns andra ”kändisar” som påstår att de bott ensam som 14-åring och andra som 15-åring så det kan hända. Nej det är inte hittepå men det var inte helt hennes egen lägenhet antagligen utan någon hennes pappa ordnat eller lånade. Ja hon sa inte att frullen inte var normal och inte att det var extremt fattigt utan det hon sa var att det var udda, att de inte lagade mat hemma utan åt polarbröd och middag ute på lokaler. Väldigt vad folk vinklar det olika och tolkar olika, märkligt.

      Svara

      Lägenheten som Bella fick låna några helger när hon var 14 år tillhörde pappans nya sambo. Bella flyttade inte hemifrån som 14-åring. Hon gick fortfarande på högstadiet i Vasa Real.
      Lägenheten på Kungsholmen (på Gjutargatan) var en etta som vill jag minnas pappans arbetskamrat lånade ut. Där bodde Bella och en kompis tills de blev osams efter inte alltför lång tid. Bella var 16 år då.
      Efter det flyttade Bella ihop med Nils som bodde i en studentlägenhet i Lappkärrsberget. Därefter hade de några tillfälliga bostäder tillsammans.
      När Bella och Nils gjorde slut 2010 köpte Bella en etta på Roslagsgatan. Det var hennes första egna boende.

      Svara

        Jösses.. vilken koll du har, är du pappan eller kompis? Och vad har det med att hon fortfarande gick på högstadiet att göra? Menar du att ingen kan bo ensam för hen går i högstadiet? Jodå och Bella sa inget om att hon inte gick i högstadiet när hon bodde för sig själv, inte heller hur länge hon bodde där eller vems lägenhet hon fick låna eller bo i, även om hon sa att hon skolkade en del och senare hade assistent med sig i skolan. Ja att hon var 16 när hon fick sin egen riktiga lägenhet har hon ju tidigare berättat. Tidigt det också.

        Svara

          All denna info har funnits på Bellas blogg eller i kommentarer och svar på andra platser.
          Man behöver absolut inte vara insider för att veta detta.
          Skillnaden är att Bella berättar sin story och inte alltid den sanna.
          Hon odlar sedan många år myten om att ha flyttat hemifrån som 14-åring.
          Bella köpte sin första egna lägenhet när hon var 20.
          Alla andra lägenheter hon bott i före 2010 var lånade, någon annans eller andrahandslägenheter.

          Svara

      Oj vilken fin men orealistisk bild av socialen du har.

      Svara

      Har läst hennes blogg sedan starten. Det ÄR påhitt alltihop. Pappan körde glassbil medan han pluggade till jurist (ja, han tog sin examen). Hon flyttade inte hemifrån när hon var 14, utan bodde ett tag i en lånelägenhet för att pappan och styvmodern fick barn tillsammans. Han pröjsade för uppstarten av de första bolagen och satt i styrelsen tills Bella fyllde 18. De bilade i USA och besökte en massa nöjesfält när hon var barn. Hon flyttade till pappan (bodde hos mamman innan) för att hon ville bo på Kungsholmen (mamman bodde i en kranskommun).
      Tror inte ett dugg på snacket om soc.

      Svara

        Men då ÄR det ju INTE påhitt. Du skriver ju själv att pappan körde glassbil medan han pluggade precis som Bella sa i sitt sommarprat. Vad är skillnad på att flytta hemifrån och bo för sig själv ett tag? Hon sa inget om att han inte pröjsat eller satt i styrelse men att folk felaktigt menat att hon var född med silversked i mun och att allt hon åstadkommit var pappas förtjänst vilket det såklart inte var även om hon fått hjälp. Tvivlar dock på att han pröjsat för hon tjänade ju mycket pengar själv på egen hand genom bloggen. Hon sa inget om USA nej men har hon ljugit för det – nej allt kan inte tas med, andra undrar varför hon inte pratat om sin mamma men nu valde hon ju att prata mer om sin pappa och deras relation som varit komplicerad, som om hon sträckte ut en hand till honom ju. Tror inte hon sa något om soc heller faktiskt men det är inte omöjligt för det är vanligt att de gör hembesök hos ensamma pappor.

        Svara

          Anonym 19:36 – Flytta hemifrån brukar de flesta definiera som något permanent dvs nu är jag vuxen och vill skaffa mig mitt eget boende. Bo för sig själv ett tag är precis som det låter ta en paus från en kanske jobbig situation, vara själv tills det jobbiga lägger sig.
          Jag hörde IL säga att hon flyttade hemifrån när hon var 14. Då gick hon i högstadiet. Som förälder har du försörjningsplikt till det att barnet har fyllt 18 eller gått ut gymnasiet och ansvar att skolplikten efterlevs (gäller tom högstadiet men söker du inte vidare till gymnasiet ringer syo hem och undrar varför). Som omyndig finns det skyldigheter som du inte har men även vissa rättigheter som du saknar. Du har ingen rösträtt, du kan inte ingå avtal. Du har inte fri rätt att förfoga över dina egna pengar, inte ens de pengar du själv tjänat innan din 18-års dag. Dina vårdnadshavare har full insyn i din ekonomi, skolgång, sjukvård, om du blir gripen av polisen. Allt! Om du som vårdnadshavare inte kan sörja för ditt barn träder samhället in.
          När det gäller soc berättade hon utförligt om tanten som kom på besök lite då och då. Detta i samma mening som hon berättade att hon var orolig för honom att han drack för mycket.
          Om och vad IL ljuger om vet bara de som var med. När det gäller hennes flytt utelämnar hon många detaljer och låter lyssnaren dra egna slutsatser som är i strid mot vad som är möjligt. Sedan är det upp till var och en att bedöma om hon ljuger eller ej.

          Svara

            Men nej, hon säger aldrig någonting om soc!! Vart har du hört det?

            Hon sa att ”en kvinna” kom förbi och tittade till dom ibland. Inte soc. Hon vill att vi ska TRO soc. Men det kunde lika bra varit en granne? Pappans nya fru? Mammans kompis?

            Du får jätte gärna motbevisa mig om jag har fel.

            Svara

              A du har helt rätt hon sa inte soc men att det var återkommande. Hon lämnade det hela hängande i luften på samma sätt som hon antydde att pappan drack för mycket. IL är extremt duktig på PR och vet precis hur hon får fram sitt budskap utan att behöva säga det rakt ut.

              Svara

        Hon ville väl bli ung mamma också?
        Känns som jag läst att det var en av hennes drömmar. Så skulle hon ge en känga till alla ”äldre” mammor att hon minsann är en ung mamma och orkar ta hand om sina barn.. visst har hon uttalat sig om det??

        Svara

          Jo, har för mig att hon sa det när hon fick Gillis (2013, inte 2015). Efter hon ville sterilisera sig.

          Svara

        Kul att någon mer försöker moderera Bellas mytologi.
        Bellas pappa var den som kom på att man kunde ta betalt för reklam på bloggen.
        Från början bloggade Bella på livsstils-communityn Glife (som gav henne blogglön och sålde annonser) med Fredrik von Essen och Johan Kinnander.
        Bellas pappa skapade Blondinbella AB som hanterade bloggens inkomster.
        Han startade bloggnätverket Spotlife tillsammans med Johnny Wiktorsson.
        Bella hoppar över allt det där och får det att framstå som att hon som 15-åring satt på Vasa Reals cafeteria med en assistent och sålde annonser på sin blogg. I verkligheten var det andra som skötte det kommersiella och Bella skötte blogginläggen. Hennes egna affärer under de första åren var festfixande. Där berättar hon sanningen 🙂

        Svara

      Minderåriga barn måste bo hos en eller båda vårdnadshavarna, de kan också bo hos en biologisk förälder som inte är vårdnadshavare, med den ensamma vårdnadshavarens samtycke. I alla andra fall där minderåriga inte bor i det egna hemmet under längre tid än 3 månader, måste en formell placering ske via socialtjänsten och då ska den personen eller familjen utredas och bli godkända som familjehem.

      Svara

    Så det som så många skrev om, samtidigt som de ojjade sig över hur vidrigt beräknande osv Isabella är, var alltså en annons via Google ads? Det är väl självklart att det då inte är ett samarbete?

    Det blir så tydligt hur gärna så många av er här VILL hitta fel hos Isabella. Ni verkar vilja störa er. Så till den grad att ni hittar på saker som ni kan skriva kommentarer om.
    Och i täten, där står The real hmm. 🏅

    Svara

      Eller förlåt, i täten står C och The real hmm.

      Svara

      Men då är det en himla tur att vi har dig som Bella-polis. Hur skulle det annars se ut?

      Svara

        Vad är en Bella-polis? Är det en sån som ni många ofta klagar över, som ”försvarar Bella”?

        Jag försvarar inte Isabella. Följer henne inte, är inget fan. Anser att många av hennes metoder är fel. Bla bla osv.
        Vad jag gör är att jag kritiserar sättet som det här skrivs om Isabella. Två helt olika saker alltså. Allt är inte svart eller vitt.

        Svara

          Exakt!!! Det här med två tankar i huvudet verkar vara ett okänt begrepp för många här inne.

          Svara

        Nivån hos alla som njuter av att vara elaka mot Bella är så låg. Jag läser helt förundrad över den ena kommentaren som är elakare än den andra. Varför slutar ni inte bara följa Bella?

        Det är bättre att lägga sin tid på positiva saker. Inte att dagligen sitta och hata på samma person i en blogg. Ge konstruktiv kritik om ni vill, men varför vara så elaka?

        Svara

          Jag tror att många av oss vet varför man är elak mot andra. Dessa personer vet nog det själva också innerst inne, även om de aldrig skulle erkänna det öppet eller ens för sig själva.

          (Sen finns det förvisso också de som på riktigt inte förstår att något är elakt eller bryr sig ett dyft om att de är elaka, men där är det ofta mer komplicerade saker som ligger till grund för beteendet. Men det är tack och lov inte allt för vanligt förekommande.)

          Svara

            Därför blir det också lite pinsamt när de tror att man inte ser igenom och förstår vad deras elaka kommentarer grundar sig i…

            ”Det är kritik! Man måste få ge kritik!!!”

            Svara

            Har märkt att det är några som är riktigt elaka, dryga och spydiga i sina kommentarer (pratar inte om Bella-inläggen) helt utan anledning. Som att man bara kommer in för att trycka ner någon annan. De är inte många, som tur är, men drar ner stämningen i kommentarsfältet.

            Svara

          Fenomenet som ”J” och ”Jalapeno” beskriver förklaras ganska bra i denna länk och vad det rör sig om egentligen:

          https://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttshaverist

          Svara

            Det stämmer bra in på C och TRH. Behovet av att ha rätt och svårigheter med att ”ge sig” osv. Att hänga upp sig på saker och som det står ”envetet driva en fråga”. TRH har haft en hang up på Isabella och skrivit kommentarer om henne här som vittnat om att kanske lite för mycket tid läggs på att tänka på Bella och hennes förehavanden, lång innan C fick sin hang up.
            Det finns endel likheter mellan C och TRH, det är ingen slump att folk ibland tror att de är en och samma person.

            Däremot tror jag inte att samma fenomen kan appliceras på flertalet andra som skriver de elaka kommentarerna, det tror jag handlar om annat.

            Svara

              Kul att du såg min kommentar, för den hamnade i modd först. Det är annars lätt att missa kommentarer, när de inte kommer direkt efter att man skickat dem.

              Svara

    Fick upp den och kan bara tänka att fan vad smart av Isabella, det var ju kreativt om det är sant.

    Svara

    Jag ser den också. Märkligt sammanträffande. Eller inte.

    Kan vi prata om att Bella gör reklam för tandblekning men inte kan uttala Teeth på engelska flertalet gånger tom.
    Är det bra reklam?

    Svara

      Tydligen bra nog för att företaget ska vilja samarbeta.

      Svara

      Ja kan väl vara kul, tänk så trist och konstigt om allt och alla var perfekt hela tiden. Eller? Är det vad vi ska sträva efter och kräva här – perfektion i allt? Alla måste prata på rätt sätt, skratta på rätt sätt, inte vara fläckiga, se perfekta ut, ha ”rätt” frisyr osv osv….

      Svara

        Till och med här inne måste alla stava 100% korrekt och ha perfekt grammatik för att få vara med och diskutera.

        Svara

      Varför hålla på och hacka på hennes engelska? Jag tycker att hon har blivit väldigt bra om man jämför med bara för ett år sen. Btw så är hon svensk, förstår inte varför det blivit ett krav helt plötsligt att man ska kunna massa extra språk flytande.

      Svara

        De flesta svenskar, särskilt i hennes ålder, är väldigt duktiga på engelska och har bättre uttal och ordförråd. Hon står ut lite med sina språkliga brister. Trots att hon genom alla resor måste ha tränat oerhört mycket på sin engelska.

        Svara

          Jaha? Varför måste hennes uttal vara 100% för det?

          Svara

          Men och? Är inget krav att hon ska kunna flytande engelska för det. Vi är svenskar, vi ska kunna svenska.

          Svara

      Blir ofta så förvirrad när jag läser kommentarerna här.
      Ibland ska alla få vara som de är, med fel och brister. Ingen ska hackas på för att denne inte är perfekt. Sen när saker har fel och brister och inte är perfekt så är detta inte okej.

      Och måste hon kunna prata perfekt engelska? Varför? Det blir inte oproffsigt bara för att någon inte pratar ett annat språk perfekt. Så absurt verkligen.

      Svara

        Bella ska ju arbeta i USA. Då är det ju en fördel om hennes samarbetspartners, kollegor och kunder förstår vad hon säger. Som i den pinsamma instastoryn om tandblekning där hon misslyckas med att säga teeth.

        Svara

    Alltså ditt trams med att stoppa, så feg. Asså…

    Svara

      Stoppa?
      Feg?

      ”Asså…”

      Snälla förklara för oss som inte fattar.

      Svara

    Räknas produkter man får i samarbeten som inkomst? Tex om man gör reklam för 5 tröjor á 100kr, räknas det som 500kr i inkomst?

    Svara

      Då ska du betala förmånsskatt på värdet av tröjorna.

      Svara

        Ja, men är det inkomst? Tex om du går på bidrag, räknas de 500kr som inkomst?

        Svara

          Åh, det vet jag inte. Jag trodde du menade att tröjorna var betalning för marknadsföring på sociala medier…

          Svara

            Fastnade i en tråd om en influencer som går på bidrag men gör massa samarbeten. Blev nyfiken vad som egentligen gällde. 🙂

            Svara

              Aha…men om produkterna är betalning för samarbeten så ska värdet tas upp som inkomst och hanteras som pengar.

              Svara

      Nej, vet inte exakt hur det räknas men knappast att personen som får de tvingas skatta för värdet vid försäljning, möjligtvis vid inköpspris eller liknande.
      Luktar lite förmånsskatt men är inte helt hundra då influencers inte är anställda direkt av företagen…

      Svara

    Kanske är Du som är haal.. kanske är Du som gör reklam för Polarbröd, de får ju iaf reklam här nu. Och du, det var ju igårkväll ni påstod att ni såg annons för polarbröd på ILs sida så då var det ju inte samma dag som pratet sänts som du felaktigt skriver. Och det där med att hon åt polarbröd med prickig korv – uppfattade du det som snyft verkligen och som att det var som rännstensungar? Märkligt, jag tolkade det inte alls så utan hon lät ändå glad när hon pratade om det som minnen, och att meningen var att belysa att de ofta inte hade så mycket annat hemma och åt middag ute, att det var udda och speciellt mer än fattigt som i rännsten liksom. Men du vinklar alltid på ditt sätt, alltid hånnfullt om bella. Ja ja suck…

    Svara

      Så är det. Jag bäddar in min smygreklam för Polarbröd i ett skämtsamt inlägg om Isabella. Fan, du är inte dum du! 🙂

      Svara

    Hon nämnde även havrefras. Undra om det är nästa samarbete?

    Svara

    Jag tror inte på slumpen!

    Svara

      Tror du på Google ads och hur de fungerar?

      Svara

    Visst tappar IL följare på instagtam?

    Svara

      Nej, inte direkt. Hon har gått mer plus denna månad enligt Socialblade och efter sitt sommarprat fick hon 731 nya följare den 25/6 och 614 nya följare den 26/6.

      Svara

      Absolut inte.

      Svara

    Är det här allvar eller ett skämt? Det känns alldeles för absurt för allvar, men ändå inte särskilt roligt.

    Svara

    En hemsida har noll kontroll av vad som visas vid adsense-reklam, det är en slags ”öppen reklamruta” de väljer att ha där för att få några ynka ören varje gång någon besöker sidan.
    Google styr helt och hållet över innehållet vid alla adsense-annonser.

    Svara

      Eh, nej. Du kan lägga in massa olika filter om det är specifika branscher eller varumärken du inte vill ska synas. Man kan också köra programmatiska direktköp via DV360, då har du som publisher 100% kontroll av vad som visas (men måste också sälja in…)

      Svara

        Haha, tror inte många hängde med här. 😉😘

        👍👍👍

        Svara

        Haha älskar när det kommer in andra som också jobbar inom online marketing som försöker förklara för ”vanlisar” hur allt fungerar. Blir ju rena grekiskan 😂

        Mvh Jobbar också med bla DV360

        Svara

    Haha såg denna reklam imorse och tänkte samma tanke 😂. So fun tänkte jag.

    Svara

    Skiter i reklamen men hoppas att knäppisen som varje dag skriver ”nej hon har inte fejkat någon hotlapp sluta vinkla!!!” ser denna skärmdump. Man glömmer ju så lätt 🙂

    Svara

      Du missförstår Marika för nej lappen är inte fejkad men det är en lapp hon fått tidigare på sin bil som han tyckte hon skulle visa upp igen. Men det verkar ha fått motsatt effekt istället, mer och mer hat, vinnklat, galningar och stallkers sedan dess ju.

      Svara

        Du förstår mycket väl vad jag menade. Återigen: hon fejkade hotet den dagen. Hon manipulerade bevisligen alla läsare.

        Svara

    Svara

    Polarbröd plot is verklig och soon kommer korven.

    Svara

    Är det bara jag som blev grymt sugen på polarbröd nu? Jag har inte ens lyssnat på nåt sommarprat eller sett nån reklam… Skyller på att jag är gravid och cravings och allt det där 😉

    Svara

    Fast det verkar vara vilda djur på tapeten!
    Jag tror att detta med polarbröd! Tillfällighet
    Bella gör reklam för mat hem! Kan nog hända att Google sammanför/ länkar ibland

    Det händer även för mig ibland när man går och ut och käkar att Google länkar till plats
    Skickar frågor! Väldigt ofta till mig i alla fall!

    Ha det gott alla!

    Svara

    Jobbade i Polarbröds fabrik i Älvsbyn några år efter studenten. Jävlarrr vilken fuckad dygnsrytm man fick med 3-skift. Men bra arbetsgivare 😊

    Svara

    Knaprar du morfin igen camcam?

    Svara

    Bella ska granskas. Men det var väl ändå inte det att hon fick bröd till frukost som var problemet, utan att det var hennes lunch och middag också innan pappan fick bättre jobb så de hade råd att gå på restaurang istället?!?
    Sedan är det, utifrån hur Bella är, självklart att hon haft en taskig uppväxt. ALLA är en produkt av vår uppfostran.
    Märkligt bara hur hon lyfter fram relationen till sin pappa som så negativ och sedan väljer att göra typ exakt likadant med sina egna barn.

    Svara

    Nej… Iphone eller någon av deras appar spelar inte in det du pratar om utan ditt tillstånd. Det är också en svulstig konspirationsteori, inte sanning.

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.