KnivMicke och Isabelle Strömberg tigger pengar på Instagram

En vill ha pengar till cigaretter och en vill bara ha pengar.
Jag antar att Isabelle Strömberg inte tjänar tillräckligt på att marknadsföra den förbjudna substansen Melanotan att hon behöver dryga ut kassan lite via Paypal?

Nöden har ingen lag, eller hur är det man brukar säga?

Att Paow sedan re-postar detta på sitt Instagramkonto är väl ändå lite ironiskt med tanke på hennes egna deltagande i Lyxfällan?

And the beat goes on…

Tack för tips!

195 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Detta är bara tragiskt och bör i min mening inte belysas i en av Sveriges största bloggar. Hoppas att inga unga tjejer ser upp till dessa ”influensers”.

    Svara

      Håller med… Camilla hävdar ju jämt och ständigt att det här inte är en skvallerblogg

      Svara

        Hur är det skvaller när personerna skrivit ut detta på sin egen instagram?

        Svara

          Det är ju knappast nån granskning när man bara postar om inlägg från Instagram och skriver lite nedsättande komentarer

          Svara

            Nä det kan vara sant, men fortfarande inte skvaller

            Svara

            ”En blogg om bloggare och sociala medier”.. detta är varken en skvallerblogg eller en blogg som enbart granskar. CC granskar en del och uppmärksammar oss på saker som feks smygreklam, men hon har aldrig gått ut med att denna blogg endast är granskande – det är långt från anledningen till att hon startade bloggen från början och hur hon har utvecklat den sedan dess.

            Svara

            Detta är ju en bloggBEVAKNING, i mina öron låter det som en blogg man kan läsa för att få lite sammanfattning över vad som händer därute..

            Svara

              Instämmer! 😊

              Svara

        Hahahaha herregud vad tragisk isabelle är 😳 Tigger pengar och visar bild på brösten! Come on hahahaha

        Svara

          Det där är ju inte på riktigt. Då pratar jag inte om att det ser ut som om hon köpt och betalt sina tuttar, utan den asdåliga förbättringen i Photoshop.

          Svara

      Det är tragiskt på så många plan.
      Jag tror inte någon av de mår särkilt bra och hoppas som ovanstående att dessa tjejer inte ses som förebilder.

      Finns det några stora influensers som har en gedigen utbildning samt ett arbete vid sidan av sina sociala medier?

      Svara

        Ja, kolla efter bloggare och influensers inom träning eller lchf genren 🙂
        Vet iallafall två ingenjörer, en psykolog och en fd tidningsredaktör nu PT

        Svara

        Sandra Beijer är ju författare och har jobbat med reklam innan, Underbara Clara är ju en mångsysslare av rang bland annat författare av barnböcker och designer. Finns säkert många fler men de två kom jag på såhär

        Svara

          Hanna Persson, Elsa Billgren.

          Svara

          Verkligen kul att det finns några som inspirerar på många sätt och som har flera bottnar än bara vilja synas och kränga reklam.

          Underbara Clara är en stor favorit!

          Svara

          Sandra Beijer blev ju författare långt efter det att hon började blogga. Vilket hon i sin tur började med pga att hon var så uttråkad på sitt dåvarande jobb.

          Svara

            Hon har ju också jobbat inom reklam mååånga år, i New york bl a
            Gjort reklam för Treo med en liten gul fågel minns jag specifikt
            Gått på Berghs

            Svara

        Egoina har också läst vidare, minns bara inte vad just nu.

        Svara

      Alltså, unga tjejer vet garanterat inte vem Isabelle är om du nu menar tjejer i tonåren. Hon var stor när jag gick i högstadiet/gymnasiet och jag är 27 år gammal…

      Min kompis son är 14 år gammal och de enda youtubekändisarna (svenska) som jag känner igen i hans flöde är Therese Lindgren och Nattid, resten… ingen aning. Han skiter i Bella, Sindy och Petra Tungården. Tycker alltid det är lika kul att folk på bloggbevakning typ guuuu tänk på baaarnaaaa när barnen befinner sig på någon helt annan plattform och har helt andra intressen än Isabelle Strömbergs fillers…

      Svara

      Om hon vill tas som en seriös granskande ”makt” kanske inte just sådant här ska bloggas om

      Svara

    Dessa människor har för mycket tid :/

    Svara

      Framförallt Paow som alltid måste hävda sig och lägga sig i alla andras liv för att hennes eget är så ruttet. Så genomvidrig och elak människa 🤢

      Svara

    🤓🍿

    Svara

    Fast Paow har väl inte tiggt donationer eller swishbidrag. Det är väl skillnad på att vara med i lyxfällan – har väl även calle schulman varit? – och att tigga pengar av följare. Sjukt löjligt av Isabelle att försöka kränka Paow genom att skriva att hon inte har råd med schampo och jobbar på sin pappas lager. Det är liksom inget fel med att jobba för pengar, och Paow verkar väl klara sig bra på sina samarbeten. Här är jag team Paow utan tvekan, hon framstår som mer vettig faktiskt.

    Svara

      Hon var väl mest med där för TV-tiden…. plus att hon säkert tjänade en hacka på att bara med…

      Svara

      Att jämföra Paow med någon som begär swishdonationer är väldigt märkligt. Ungefär som att jämföra tiggaren utanför Ica mot personalen i kassan. Om jag inte minns fel hade Paow för övrigt inga skulder men hon hade bara dålig koll på hur man betalade räkningar mm.

      Svara

    Trodde aldrig jag skulle säga det men håller med paow. Varför skulle det va dåligt att hon har ett riktigt jobb? Hellre det än att tigga pengar via en insamling

    Svara

      +1 på det. Do what you want with your body men att shame:a någon som har ett vanligt jobb för att dra in pengar VS att lägga ut en ”sexig” bild för att snuskgubbarna ska skicka pengar känns rätt så grått.

      Paow är som Paow är och det var larvigt att reposta Strömbergs bild, men på senaste har hon fasen haft rätt i sina dispyter 😂😂

      Svara

        Paow har ju iaf inte tiggt donationer, går knappast att jämföra med att ha varit med i lyxfällan. Löjligt av Isabelle att påstå att Paow inte skulle ha råd med schampoo och jobbar på sin pappas lager? Inget fel för det första att jobba för pengar och Paow verkar både ha schampoo och pengar så att hon klarar sig, hon verkar klara sig bra på sina samarbeten. Sen om hon jobbar åt eller får pengar av sin pappa om det tryter – ja det är bättre än att be om donationer och att knarka bort sina pengar. Paow verkar mer vettig här faktiskt.

        Svara

        modd. konstigt att fastna i modd så fort man försvarar Paow.

        Svara

          Man fastnar i modd för allt och inget här. Kodningen av plattformen suger och ingen ansvarig bryr sig verkar det som….

          Svara

            Kommenterar i snitt 15 ggr/veckan och har aldrig hamnat i modd. En gång kanske

            Svara

      Paow har sagt att hon aldrig skulle kunna jobba 9-5 i Lyxfällan. Right message, wrong messenger.

      Spola fram till 2:02

      Svara

        Man ska nog inte ta allt helt bokstavligt som hon säger på tv 😝 de vill ju vinkla henne till en provocerande peeson för att få tittarsiffror

        Svara

          Paow har dock aldrig haft ett vanligt jobb.

          Svara

            Fast hon dementerar ju också att hon jobbar på lager. Hon låter hellre pappan jobba åt henne.

            Svara

              Fast gjorde hon verkligen det?
              Hon dementerade att hon jobbade på ett påstått lager hos hennes pappas butik utan ett externt.

              Svara

            Men so what om hon sagt att hon aldrig vill ha ett 9-5 jobb, det finns andra sätt att jobba och tjäna pengar på än just 9-5 jobb. Hon har iaf inte bett sina följare om swish eller donationer. Paow får nog in pengar så att hon klarar sig på sina samarbeten. Sen om hon skulle jobba åt sin pappa eller få pengar av sin pappa ja det är inget fel. Hon har inte sänkt sig till Isabelles nivå iaf när det gäller att fiska donationer…

            Svara

        Och hon klanka ner på Paula när hon jobba på 7/11

        Svara

      Fast direkt efter så tycker hon att det är extremt viktigt att påpeka att hon inte har det jobbet utan får pengar när hon behöver 🙄

      Svara

      Kommer ni inte ihåg när Paow hängde ut en tjej för att hon tydligen ”raggat” på hennes dåvarande pojkvän Mattias, och skrev ut att hon jobbar på ICA Kvantum som om det vore en förolämpning? Därav Isabelles kommentar om att hon jobbar på en matbutik.

      Svara

    modd? får ma inte skriva Calle S eller inte försvara Paow? Hmm..

    Svara

    Tiggarna finns överallt numera

    Svara

    Så fruktansvärt sorgligt.

    Svara

    Knyter sig lite i magen, tänk att behöva tigga pengar på instagram, då är man fattig!!! Och jag blir nyfiken på om några skänker pengar och i så fall hur mycket.

    Svara

      Fattig?
      Snarare oändligt lat.

      Svara

      Klart hon inte är fattig? Är väl uppenbart med tanke på vilket liv hon lever, som ngn skrev ovanför. Hon är lat, inget annat. Finns både utb och jobb för den som vill.

      Svara

        Tänkte mer på knivmicke. Är inte han missbrukare? För övrigt håller jag helt med om att det finns jobb och utbildning till de som vill men tänker att vissa (bla missbrukare) inte har förmåga att ta tag i sina liv.

        Svara

          Absolut, men han verkar ju ha noll ambition att sträva efter ett nyktert liv? Är det synd om en vuxen människa som inte har råd med cigg? Nej. Kom igen.

          Svara

            Jag kommer ihåg en tid då Micke hade ambitionen att plugga till undersköterska/sjuksköterska (kommer inte exakt ihåg vilket det var). Det var när första sonen var nyfödd och han började lasra ansiktet för att passa bättre in i samhället. Ambitioner har han nog men dom hamnar i glömska pga han har en missbrukssjukdom.

            Svara

              Ja, det var från när han och Sindy var med i unga föräldrar. Jag tyckte verkligen om honom då, han framstod som en person som var väldigt snäll och känslig och ville förbättra sig för sina barn och ge dem en bra framtid.

              Svara

              Hade han blivit sjuksköterska hade jag hellre stannat hemma, oavsett hur sjuk jag är.

              Svara

          Är det inte rätt dyrt att knarka också? Tänker att typ CSN inte heller räcker så långt… man är nog jäkligt bra på att dra in pengar, men behovet är också stort?

          Svara

            Såklart det är dyrt att vara i ett missbruk?
            Men det hindrar inte en missbrukare att bruka för det.
            Droger kommer man över på ett eller annat sätt.

            Svara

            Fast bara för att man är beroende (i ett missbruk), så avgör ju inte det nödvändigtvis mängden. Vissa tar en lina per dag, andra tio. Vissa tar amfetamin, andra kokain. Finns så många olika varianter, så nej det måste inte nödvändigtvis vara dyrt och framför allt inte sluka hela CSN, men alla är vi olika.

            Svara

              Ingen klarar av att hålla ett missbruk till en lina per dag. Mängden ökar successivt. Det är liksom missbruk. Stollis.

              Svara

                Där tycker vi olika. Viss skillnad på vardagsknarkare och (i brist på bättre ord) pundarknarkare. Men även om man drar 1-10 linor amfetamin per dag, så tar inte CSN slut på långa vägar.

                Svara

        Vadå? Klart hon är fattig, livet hon lever där hon får saker sponsrat är ju en helt annan sak, men när hon behöver pengar för att köpa saker man inte kan göra samarbete för.. Ja då är det knapert med pengar.

        Svara

        Hon kan inte vara fattig med alla dessa operationer.

        Svara

    Jag vet att de är vuxna, men really vart är föräldrarna??

    Svara

      Jag hade skämts ihjäl som barn inför mina föräldrar om jag gjort som Isabelle.
      Som förälder hade jag skämts över mitt barn.

      Svara

        Spelar ingen roll hur mycket jag skulle ”skämmas” över mitt barn. Jag tänker att det är då de behöver en som mest.

        Svara

    Paows deltagande i lyxfällan va ju fejk. Hört talats om tittarsiffror? Dessutom fick hon betalat för att vara med där.

    Svara

      Ignorera mina felstavningar. Lol.

      Svara

      Paow brukade leva på sin pappa i flera år. I dag försöjer hon sig genom att ställa upp i trashiga reality program. Det är hennes jobb enligt hennes farsa.

      Svara

        Hon lever fortfarande på sin pappa. Källa: Hennes egen story.

        Svara

      Fascinerande många som verkar betrakta Lyxfällan som någon typ av blandning av dokumentär och grävande journalistik.

      Svara

        Exakt vad jag också tänkte 🤣

        Svara

      Bra imagebyggande att vilja framställa sig själv som en idiot..

      Svara

    Isabelle borde flytta hem. Hon behöver sin familj och trygghey.

    Finns inget bra att hämta i Stockholm om man inte har ett stabilt jobb, inkomst, hem, vänner, kollegor och familj. Det är bara inte värt det när man uppenbarligen är sjuk och fattig.
    Tycker synf om henne, hon är så fin på youtube. Äkta och rolig. Önskar henne det bästa.

    Svara

      Precis, hon verkar behöva all hjälp hon kan få. Hon kanske aldrig ens har ”känt sig hemma” i Stockholm, verkar som att hennes liv raserade på något sätt med tiden.

      Svara

    Cluj-Napoca är en stad i Rumänien…
    När jag ser ”Knivmicke” försök att
    ragga cigg på nätet så kommer jag
    att tänka på damen utanför min affär
    som är just från den staden och tigger
    till sin mugg som hon sträcker fram i
    ett försök att få ett par kr vilket ofta
    inte går då de flesta har kort. Men
    kanske går även hon snart över till
    betalterminal och hon och ”Knivmicke”
    kan mötas i cyberspace? Han kan döpas
    om till ”Cluj Micke” vilket jag genast skall
    meddela damen vid affären när hon får
    ett par kr ur min sons spargris.

    Svara

      Hej, hej!

      Svara

      Va? Varför skulle hon bry sig om Kniv-Micke? Och varför tar du pengar från din sons spargris och inte från dina egna pengar? Många frågor här.

      Svara

        Sonen sa till mig: ”Ta om du behöver till tanten vid affären”.
        Som 8-åring är han STARKT bekymrad över henne…

        Svara

          Eeh…

          Svara

      Läste detta som en dikt.

      Svara

        +1
        Hej Ranelid!

        Svara

        #metoo

        Svara

    Stay in school, kids.

    Svara

    Pinsamma fattiglappar. Isabelle får väl börja jobba på samma klubb som Sindy, Micke lär väl aldrig kunna få ett jobb som han ser ut.

    Svara

      Fattiglapp härstammar från samer som inte hade renar. Skulle kalla dig fattig-glapp.

      Svara

        Man kan kalla en som ”Fattig-zapp” som bara har en gammal mobil.
        Hen kan ej zappa. Så faiken poor är hen.

        Svara

          Håller helt med, fattiglapp är ett fruktansvärt nedvärderande ord, likt blatte (översatt kackerlacka på svenska språket). Att använda ord utan att veta härkomst är inte bra.

          Svara

      Om en vän till dig blir arbetslös och hamnar i ekonomisk knipa, tipsar du hen då att sälja sin kropp?

      Svara

        Om en vän till mig söp och knarkade upp sina pengar och vägrade att skaffa ett ordentligt liv och ett riktigt jobb då skulle jag 1: säga upp bekantskapen 2: anonymt fälla syrliga kommentarer i den här stilen. Om en vän till mig hamnade i ekonomisk knipa pågrund av sjukskrivning, långtidsarbetslös eller liknande skulle jag hjälpa denna.

        Svara

          Hade du agerat likadant om din vän hade *insert valfri sjukdom typ cancer/diabetes/MS*? Både Isabelle och Micke lider av missbruk vilket är en sjukdom.

          Svara

            En sjukdom som är TOTALT självförvållad. Att ens jämföra det med MS, cancer och diabetes var extremt korkat av dig. När man börjar ta droger är man mycket medveten om vad det kan leda till. Fortsätter man och det utvecklas till ett problem… nej då har jag ingen sympati faktiskt. Tyck vad du vill.

            Svara

              Nej, missbruk är inte totalt självförvållat. Människor är inga maskiner där det bara är att trycka på en knapp och göra ”rätt val”. Vi är produkter av saker vi är med om i vår uppväxt, vi har olika känsligheter och vi kan ha diagnoser. En person som tex växer upp i ett missbrukarhem har inte samma verktyg som en person med en stabil uppväxt. Om du är 14 och testar hasch ”väljer” du inte där och då att bli missbrukare. Sånt går successivt. Sen finns det nåt som kallas för självmedicinering på grund av psykisk ohälsa. Lägg av att vara så fördömande! Man ska inte döma andra förrän man har testat att gå i deras skor.

              Försök känna empati för andra och förstå att allt inte är så svartvitt i livet!

              Svara

            Missbruk är faktiskt ingen sjukdom. Det är ett miss-BRUK av något. Däremot är beroende en sjukdom som man kan bli diagnostiserad med.

            Svara

              Who säger annat men självklart lyssnar vi på dig istället för deras experter, 🤓

              Svara

            Då kan de väl söka hjälp på beroendemottagning och bli friska istället för att tigga pengar.
            De är bara att slå en pling eller lägga sig in akut på st görans.
            Skulle inte du bli irriterad om en vän me diabetes sket i insulin när det endå är lätt att få?

            Svara

              Tycker iofs inte man är fri från all typ av ansvar för att man är missbrukare men det är inte så bara att lyckas få hjälp på en beroendemottagning eller att ”lägga in sig” på st Görans.

              Hur många som vill bli friska från sitt drogberoende och ändå misslyckas bör också säga något om hur svårt det är. Det är inget superroligt liv.

              Alla människor har ansvar för sitt liv men alla förtjänar också förståelse och om saker vore så ”de är bara att…” så skulle problemen inte finnas.

              Svara

              Trist med så stor okunskap kring beroendesjukdom. Man önskar att du kan skaffa dig lite empati och kunskap om hur vårdens resurser ser ut.

              Svara

          Om man börjar missbruka alkohol eller droger till följd av en sjukskrivning/långtidsarbetslöshet då?
          Allt är inte så jävla svart eller vitt som ni verkar se det. Beroenden är inget man väljer och behöver absolut INTE vara självförvållat, alla möjliga människor ur alla möjliga situationer kan hamna där och det är inte B A R A att spatsera till närmsta beroendeenhet och sluta.

          Svara

            Det finns en beroende-gen i vissa människor
            De kommer sannolikt ha en eller flera beroenden i livet oavsett. Grejen är att hitta ett beroende som skadar minst och är relativt hanterbart. En drogmissbrukare kan efter rehab utveckla ett porrmissbruk till exempel, de byter bara område så att säga. Att hålla alla beroenden i shack kräver terapi och en självkännedom om vad som driver en in på dessa beteenden.

            Svara

          Du verkar ju vara en bra vän…

          Svara

          Empatiskt värre.

          Svara

    Isabelle verkade ha det bättre min sin förra kille som också verkade vara en bra snubbe. Sen denna ”knivmicke” kom in i bilden har det bara gått utför. Inte så otippat kanske med tanke på hans leverne. Förstår inte vad någon ser i honom förutom att han har en enligt bild väldigt stor k*k. 🙂

    Svara

      Är den verkligen det? Tycker han utstrålar så mycket small dick energy…

      Svara

          Jag som inte är så insatt i snoppar, men visst har han stånd på bilden? Då är det väl inte så mkt att skryta med

          Svara

            Nej, det finns bilder på hans tmblr när han har stånd på riktigt och han är ordentligt välhängd.
            En stor k*k är en klen tröst i ett fattigt hem som man säger 🙂

            Svara

              ”I ett fattigt hem får den välhängde
              även ha långkalsonger på sommaren.”
              /Bondepraktikan 1933

              Svara

        Inte alls. Solklar big dick air & look ju – men det löser ju ingenting

        Svara

          Haha ni som vet – storsnoppar ska väl inte expandera så mycket i erigerat tillstånd då? Jag läste i sexan (?) på biologin att småfjösarnas tillväxt är större, inte enbart i proportion.

          Svara

            A shower not a grower mao

            Svara

              Haha älskar den här sidodebatten!

              Svara

            Alla kukar är olika. Stora kan också vara growers, det är min mans iallafall : )

            Svara

        Om ni tycker att han är stor har ni bara varit med little league spelare. Hans storlek är inget märkvärdigt och definitivt inte tillräcklig för att väga upp för att han är en motbjudande idiot.
        Trainwrecks.

        Svara

      Exet tar ju droger själv. Därför dem gjorde slut.

      Svara

        De

        Svara

        Jimmy tar inte droger det var Philip, killen före Jimmy. Jimmy är en vanlig kille som sköter sitt jobb

        Svara

    Tragiskt att hon tatuerat sig, tatueringar är så fult. Hon var så vacker och fin innan.

    Hon är inte fattig. Har man råd att lägga pengar på ciggaretter, alkohol och tatueringar är man inte fattig på riktigt.

    Svara

      Tragiskt att du tror att kvinnor ska anpassa sig efter vad du tycker är snyggt. Dina åsikter om andras utseende är inte så viktiga som du tror så testa med några varv silvertejp runt mobiltummarna du.

      Svara

        ”Tragiskt att du tror att kvinnor ska anpassa sig efter vad du tycker är snyggt.”

        Ingen behöver anpassa sig utan var och en får göra vad som dom vill och man får uttrycka sina åsiker öppet om saker och andra personer. Tycker det är jättefult och hade blivit besviken om min dotter skaffar sig tatueringar. Då har man misslyckats som förälder att ge sina barn goda värderingar.

        Svara

          Märks med dina ”värderingar” att du tillhör en gammal utdöd tid.
          Välkommen till 2000-talet där tatueringar inte är lika med dåliga värderingar.

          Svara

            Ja jag är väl det Sabrina, en dinousarie eller nått. Personer i övre medelklassen och överklassen har inte tatueringar. Folket ute på Djursholm, Vaxholm, Dalarö, Östermalm, m.m. bär inte tatueringar. Kanske prinsessan Madeleine borde tatuera sig, skaffa sig en full sleeve på armen, det hade vart nice..

            Svara

              Jag jobbar på ett riktigt överklass-ställe (privat företag som betalar ganska bra och ägarna är måååångmiljonärer, kör Porsche, Ferrari osv till jobbet) och är en av väldigt få med tatueringar. Har hela ena armen + höger sida av halsen. Första tiden klädde jag mig strikt och långärmat osv så ingen såg mina tatueringar. Numera har jag kortärmat osv så de syns. En av ägarna visar tydligt att hen tycker att jag är såå trashig 😂😂 innan hen såg tatueringarna var hen sååååå trevlig.

              Svara

                Vet du inte om det är en hon eller han?

                Svara

                  Nej hen cross-dressar så det beror lite på dagsform 😂

                  Svara

                    Lol!

                    Svara

              HAHAHAHA

              Svara

              Är du säker? Jag känner en på Dalarö som har en tatuering.

              Svara

              Jag är både från djursan och lidingö och har tatueringar 🔥👏🏻

              Svara

              Icke. Ny generation 22 år och uppåt på Lidingö, Djursholm etc tatuerar sig. Små tatueringar men ändå flera, på handleder, i armveck, på revbenen. Något födelsedatum, infinity, ett hjärta. Farmor trillar av stolen på släktkalasen.

              Svara

              Så vad är din definition av ”bra värderingar”?

              Svara

              Prinsessan Sofia har ju en…

              Svara

              Men överklass och medelklass sätter väl inte agendan över vad som är estetiskt fint och fult. De är väl inte bättre på något sätt.

              Svara

            Jag är 90-talist och tycker också att tatueringar är förjävla fult. Delar pappabetalars åsikter helt.

            Svara

          Haha, på vilket sätt hör tatueringar och dåliga värderingar ihop? Genuint nyfiken.

          Svara

            Tatueringar användes förr av sjömän så att de
            kunde identifieras om de flöt upp efter drunkning.
            Stickade tröjor med familjemönster hade liknande
            funktion. (S.k fisketröjor)
            Den smala guldringen i örat hade man för att kunna
            bekosta en enklare begravning.

            Svara

      Det beror väl på vart pengar kommer ifrån. Dom flesta i lyxfällan lägger hutlösa pengar på energidryck, hämtmat osv. Skulle klassa dom som fattig ändå

      Svara

        Som de köper på kredit (lånade pengar).

        Svara

        Jo, men då är det ett aktivt val. Individen väljer att bli fattig.

        Ensamstående föräldrar, mfl som har knaper ekonomi har inte det valet, dom är fattiga på riktigt.

        Svara

          Varför har de separerat då?
          Dåligt val och sen sitter dom och klagar.

          Svara

            Jadu tantkräm, I mitt fall handlade det om att jag kände att jag var lite less på att få stryk av min dåvarande sambo några gånger i veckan 🤷‍♀️ Därför separerade jag och är nu ensamstående förälder med ganska knaper ekomoni. Men du kanske tycker att jag skulle ha stannat kvar så ungarna också skulle få vänja sig vid stryk och jag slapp vara fattig?

            Svara

          Man kan ju också se till att ha utbildning och ett välbetalt arbete innan man skaffar barn. Det är ett val att skaffa barn och inte planerat för hur försörjning ska ske.

          Trist dock med stryket, det är inte ok.

          Svara

            Så arbetarklass skall icke föröka sig? 1939 vill ha dig tillbaka.

            Svara

              Fast kan man då klaga på att man är fattig för att man är ensamstående? Och hävda att man inte haft ett val? Alla i Sverige har möjlighet att plugga då vi har CSN. Sedan så kan man få arbeten där man tjänar bra utan studier. Dessutom vet jag inte om lan är fattig för att man är arbetarklass. Har vi ens klasser i Sverige idag? Då är jag arbetarklass för jag arbetar.

              Svara

                ”Har vi ens klasser i sverige idag?” Herregud bor du under en sten. Vi har klasser i sverige idag och skillnaden mellan klasserna ökar. Hoppas du driver när du säger att du är arbetarklass för att du arbetar.

                Svara

                  Kanske, kanske inte. 🤷‍♀️Ser inte så mycket av det då jag bor i Stockholms innerstad. Här är det rätt så medelklassigt förutom att jag har ett hus för hemlösa bredvid. Om vi nu ska prata klasser. Men väljer man själv inte sitt yrke? Sin framtid? Tror att väldigt få människor inte kan påverka sitt liv. Men tydligen var det bara synd om fattiga ensamstående föräldrar.

                  Svara

                    Märks att du är otroligt priviligerad på hur du uttrycker dig. Öppna ögonen. Fattar du inte att folks förutsättningar är så väldigt olika, alla kan inte bara ”välja” och vraka av en mängd olika skäl. Blir fan mörkrädd över hur (utbildade!) människor kan vara så obildade.

                    Svara

      Pengar verkarhon inte ha om hon måste be sina följare donera pengar så hon kan köpa ett paket cancerpinnar.

      Svara

        Det är Micke som tigger pengar till cigg.

        Svara

          My mistake! Isabelle tigger fortfarande pengar.

          Svara

      ”Hon var så vacker och fin innan”. Herregud det är EN tatuering, hon ser ju likadan ut ändå!

      Svara

        Nej tatueringar är skabbigt och gör en människa mindre attraktiv. Men det är bara min åsikt, vissa knäppisar tycker ju tvärtom 🙂

        Svara

          Eh? Knäppis kan du vara själv, det är år 2019 som du säkert vet och att skaffa en tatuering (stor som liten) är verkligen ingen stor sak idag. Sedan kanske det finns mindre fina och välgjorda motiv men det är ju en annan sak. Tycker du en person med en liten tatuering på handleden eller ankeln är mindre attraktiv? Blir de liksom automatiskt fulare? Vilket konstigt resonemang.

          Svara

            Som att säga ”Jag tycker inte om konst. Konst är så jävla fult”. Det finns konst jag gillar och konst jag inte gillar.

            Svara

              Nej det är inte samma sak. Detta handlar ju inte om motivet utan var den är belägen.
              Jag kan tycka att en tavla är vacker men vill fortfarande inte ha den på mina byxor eller i mitt ansikte.

              Svara

          Sluta bete dig som ett entitled rövhål och ha lite vett och etikett i vad du kallar människor så kanske folk tycker om dig

          Svara

          Håller helt med.

          Svara

            Anonym / 13:08
            Alltså. Det är låg arbetarklass.

            Svara

              Du har låg klass oavsett vad du tillhör.

              Svara

        Har isabelle tatuerat sig?

        Svara

      Liksom man har fokuserat fel vad gäller övervikt (mkt utav av hjärnan o tanken behövs plus att om du har haft övervikt som barn så blir dina celler såna att det är svårare att inte ha det som vuxen) missbruk, ohälsa o fattigdom. Peka gärna när du själv varit där. Men då kommer det finnas en djup insikt o inte bara domar över det. Ja, vi kan välja men tänk på att alla inte har ett smörgåsbord framför sig, stöd, uppskattning. Det är fattigt o det beror inte bara på de som är utsatta själva. Du kanske fått pengar idag. Stötta någon på ett sätt du har möjlighet till. Du kan göra skillnad för någon istället för att peka på flisan i någons öga. Jag har fått otroligt med stöd. När jag blivit stark vill jag vara en av dem.

      Svara

    Hur rädd (eller bortskämd) måste man vara om man väljer att tigga pengar på instagram istället för att skaffa ett jobb? Ett ”vanligt” jobb som Isabelle under sina snart 26 år aldrig haft…

    Och valet av bild till sitt tiggarinlägg var det i hopp om att någon kåting ska vilja ”sponsra” henne? Är det en hint att de kan få lite sexiga bilder i utbyte mot en summa pengar?

    Svara

    Så himla tragiskt.

    Svara

    Går det att få någon mer normal influenser som slår igenom på stort, eller måste man vara störd för att kunna bli stor & en snackis?

    Svara

      Du kan ju alltid fejka stördhet.

      Svara

    Sluta röka förslagsvis.

    Svara

    Varför är det ironiskt? Paow sitter ju inte o tigger pengar av sina följare? Och visst Paow var med i lyxfällan, men hennes ekonomiska problem var ju ytterst minimala. Inte ens lyxfällan värdigt tycker jag, då kunde ju någon som har riktiga ekonomiska problem fått hjälp istället.

    Svara

    Jag ska vara ärlig och säga att jag tror inte på att Isabelle är drogfri. Hon är så smal och hennes ögon är trötta och saknar liv i dom :/. Även om filter och smink döljer tex hennes hy o ändrar effekter så kan man ändå skymta att ögonen är tomma. Jag har själv haft missbruk och har det i min familj så jag reagerade på detta nu när jag kika hennes instagram. Kan ju va så att annan sjukdom ligger bakom men jag hoppas att hon mår bra o önskar henne allt gott.

    Svara

      Men det är väl antagligen därför de behöver pengar – till droger. Troligtvis därför tyärr som de tigger donationer och swish. Tragiskt nog.

      Svara

        Jag tror inte hon missbrukar igenom men mer att hon lever i en inte så hälsosam relation vilket bara drar ner henne psykist. Hon vill vara ärlig men som medberoende får hon hålla saker hemligt och borta ifrån allmän beskådan + vänner och familj. Vilket leder till att hon drar sig tillbaka mer och mer, vilket i sin tur leder till att allt känns jobbigt/tungt för det kostar på energin att hålla upp en falsk fasad.

        Svara

      TYVÄRR så ser man det tydligt på Isabelle, inte alls så som hon var. Så trist, har sagt det innan här men jag gillar Isabelle och Micke också egentligen och hoppades att dom skulle hjälpa varann men det verkar som det går på andra hållet. Hoppas att hennes familj kanske rycker in, tror hon är rätt nära med dom.

      Svara

    Ingen som funderar på hur det gick för hennes nuvarandes drogande? Och om det spridit sig?

    Svara

      Vadå spridit sig? Hon tar, enligt egen utsago, inga droger. Jag vill tro henne för att hon är en fin människa som inte förtjänar skit. Känns som att allt går dåligt för henne p.g.a. fel umgänge.

      Svara

    Äntligen kom detta inlägg!!

    Svara

    [Borttagen kommentar]

    Svara

      Oj du hadr skrivit det tillomed ! Fy vad creepy!!!

      Svara

    Svara

      [Borttagen kommentar]

      Svara

        Gustav?

        Svara

        ”Jag behövde jobba över idag på grund av vissa händelser så vid fyra kom min assistent in med mellanmål för att kunna orka ett arbetspass till. Jag kom hem vid tio.”
        Bella blogg igår. Krishantering?

        Svara

      Oj, svaret på denna kommentaren försvann snabbt….

      Svara

        Ok nej ser det nu 😂 Svaret försvann en snabbis efter jag läste artikeln..

        Svara

    Kan du inte granska Paows samarbete med AH clinic och reklam för botox. Just botox (ej fillers) är ju ett läkemedel och därmed förbjudet att marknadsföra – kliniken borde bli anmäld till läkemedelsverket så förskrivningsrätten dras in!

    Svara

    Varför vinklar du allt så mycket Camilla? Varför inte lägga upp resten av Isabelles stories där hon förklarar sig? Paow sitter även i en livesändning och förtalar både Isabelle och Micke. Hon är bara bitter och avundsjuk som vanligt och hennes liv verkar vara totalt värdelöst om hon nu ständigt måste skapa drama och snacka skit om allt och alla. Är det någon som är tragisk här så är det fan Paow.

    Svara

      Camilla publicerade ju detta vid kl 12, att Isabelle lägger ut ännu en story där hon ”förklarar sig” (ingen förklaring utan hon skriver bara att hon mår psykiskt dåligt) flera timmar senare betyder ju inte att Camilla vinklar. Det förstår du väl själv? Blir ju svårt att ta med storys som är publicerade efter att Camilla skrev inlägget.

      Svara

    Isabelle: ”när jag har en insamling” – insamling till vadå är ju frågan? Inte direkt till något välgörande ändamål, gissar jag.

    Har inte KnivMicke trots allt ett ”jobb”? Han tatuerar ju (även om han verkar ha lediga tider mest hela tiden). Borde han inte då kunna disponera sin inkomst så att han har tillräckligt för hyra, mat och cigg fram till nästa lön istället för att tigga swish för ”cigg” på insta? Rätt pinsamt beteende. Om han har problem med banken eller tillfälligt dåligt med pengar och veeeerkligen vill ha cigg borde han rimligen inte då skriva ”tjo bror behöver cash till cigg vill du swhisha så bjuder jag nästa gång” till en kompis eller nåt? Kanske kompisarnas nota redan är full.

    Svara

      De få gångerna jag träffat Knivmicke i festsammanhang har han tyvärr varit väldigt snyltig. Lyckas gå före kön på uteställen och när han vill ”smaka” av ens dricka dricker han i princip upp den :/ Kan tänka mig att fler som jag lessnar snabbt.

      Svara

        vilken vuxen människa går runt och ”smakar” på andras dricka.
        alltså någon stolthet får man väl ändå ha haha

        Svara

    Aftonbladet skriver idag om en man i 50 års åldern som är misstänkt för mord, och som nyligen inlett ett samarbete med en av landets ledande influencer! Mannen är även vd för ett företag som omsätter omkring 100 milj står det.
    Nu blir man ju inte lite nyfiken i vilka detta gäller! ..Den samarbetande influencern och vem mannen – mördaren är! 😳🤔🤭
    Det är artikeln om mannen som kastade ut en kniv genom fönster efter nån grannen hört ett hjärtskärande skrik, de gäller. På södermalm i sthlm.

    Svara

      [Borttagen kommentar]

      Svara

      [Borttagen kommentar]

      Svara

    Så sjukt hur sönderopererad hon är. Hon var ju hur söt som helst innan.

    Svara

      Du är säkert skitsnygg.. trots din äckliga insida.

      Svara

    För det första, vi VET ju inte att Isabelle eller Micke har ett aktivt drogberoende för tillfället? Om någon har bevis för att så är fallet dela gärna med er.

    Om inte kom ihåg att man inte ska döma någon efter utseende. Det är inte okej att dra massa slutsatser utan bevis bara för att de ser ut på ett visst sätt och tidigare haft såna problem. Ge människor en chans att förändras, och inse att du inte vet allt om en människa bara för att du går på fördomar och stereotyper. Korkade jävla normuppehållare. Önskar alla de inblandade lycka till och att de skiter i människor som vill dra ner och förstöra, de är inte värda att förstöra ert liv. Stay strong.

    Svara

      Vi vet att de ber om ”donationer” på Instagram.

      Svara

    Bara jag som minns när Micke skrev för några år sedan att han legat med Isabelle och hon var som en död fisk i sängen? 😂

    Svara

      Hahahah nej det tänkte jag också på, man kommer ändå ihåg den tidens bloggbråk 😂

      Svara

    Ha ha! Härligt med alla kommentarer kring Isabelle och alla som ”vet” och har sånna jävla skit kommentarer kring henne. Luktar avundsjuka och att få möjlighet att kunna skriva skit om någon man inte vet något om. Jävla patetiska människor!!!!Skaffa er ett eget liv era små äckliga kräk.

    Svara

    Komedi att hon lurar mig på 1000kr och sen tigger pengar. Vilken patetisk människa

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.