Datumet är satt för Cissi Wallins rättegång mot Fredrik Virtanen

I November ska alltså Cissi Wallin åtalas vid Stockholms tingsrätt för att ha berättat vem som våldtagit henne.
Tre dagar beräknas förhandlingarna ta och jag tänker försöka på alla vis att stötta henne på plats så många av dessa tre dagar som jag kan.

#metoo

304 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Varför stötta någon som förtalat andra och satt ett adelsmärke för draculafeminismens som stor blodsurplande helhet? Att hon sedan klär på sig den bleksminkade burkans rödaläppar och t-shirten vi som ger blod är kanske en klen ursäkt även om den är beklämmande söt?

    Svara

      Va i hela helv….

      Svara

        Eller hur, dafuq

        Svara

          Cissi påstår i förhör i åtalet för grovt förtal att anledningen till att hon namngav FV 2017 och framåt (många ggr), är att hon kände att hon var tvungen att varna andra kvinnor för ”en livsfarlig man”. Cissi hävdar vidare i förhöret att han fortfarande år 2017 hade lika stor makt som en politiker. ( Cissi; ”han är ännu mäktigare än mig”). Denna makt ska han enligt Cissi ha missbrukat. Hon uppger sig i förhöret vara rädd för sitt liv och sin familjs. Cissi påtalar gång på gång att hon aldrig fått berätta sin historia, utan har blivit tystad.

          Inget av ovanstående är överensstämmande med vad Cissi berättade i TV, radio, poddar, bloggar, twitter och tidningar från 2010 och framåt.

          CW berättade på den tiden om att hon har hört att FV är ”aktiv förövare”, men att hon inte vet det alls säkert och ”kanske inte just nu”. Hon sa då att hon berättat så väldigt många gånger för så många vad FV ska ha gjort, att väldigt många redan vänt honom ryggen. Hon sa sig ha fått sin hämnd genom det. Hon sa sig inte behöva anmäla för att varna andra, eftersom väldigt många visste ”vad han gjort”, samt att han redan hade ögonen på sig. Hon sa att han inte hade någon makt längre, och att hon inte anmälde för att folk då skulle tro att hon bara vill ha uppmärksamhet. Hon sa sig bara tycka enormt synd om honom.

          De enstaka berättelser om FW:s beteende (inget olagligt) som finns i åtalet är från 2010 och tidigare, ingen senare än så. I åtalet finns skärmdumpar som visar hur CW gått ut på instagram med att FW bl a våldtagit en 14- och en 16- åring tills de skrikit och börjat blöda samt att han är pedofil. Det rör sig om mycket grova anklagelser utan någon hänvisning till var hon fått det ifrån.

          Hur kan Cissi med att ljuga om SÅ mycket?!

          Svara

          Cissi påstår i förhör i åtalet för grovt förtal att anledningen till att hon namngav FV 2017 och framåt (många ggr), är att hon kände att hon var tvungen att varna andra kvinnor för ”en livsfarli.g man”. Cissi hävdar vidare i förhöret att han fortfarande år 2017 hade lika stor makt som en politik-er. ( Cissi; ”han är ännu mäktigare än mig”). Denna makt ska han enligt Cissi ha missbrukat. Hon uppger sig i förhöret vara rädd för sitt liv och sin familjs. Cissi påtalar gång på gång att hon aldrig fått berätta sin historia, utan har blivit tystad.

          Inget av ovanstående är överensstämmande med vad Cissi berättade i TV, radio, poddar, bloggar, twitter och tidningar från 2010 och framåt.

          CIssi berättade på den tiden om att hon har hört att FV är ”aktiv förövare”, men att hon inte vet det alls säkert och ”kanske inte just nu”. Hon sa då att hon berättat så väldigt många gånger för så många vad FV ska ha gjort, att väldigt många redan vänt honom ryggen. Hon sa sig ha fått sin hämnd genom det. Hon sa sig inte behöva anmäla för att varna andra, eftersom väldigt många visste ”vad han gjort”, samt att han redan hade ögonen på sig. Hon sa att han inte hade någon makt längre, och att hon inte anmälde för att folk då skulle tro att hon bara vill ha uppmärksamhet. Hon sa sig bara tycka enormt synd om honom.

          De enstaka berättelser om FW:s beteende (inget olagligt) som finns i åtalet är från 2010 och tidigare, ingen senare än så. I åtalet finns skärmdumpar som visar hur Cissi gått ut på instagram med att FW bl a våldtag.it en 14- och en 16- åring tills de skriki.t och börjat blöd.a samt att han är pedofi.l. Det rör sig om mycket grova anklagelser utan någon hänvisning till var hon fått det ifrån.

          Hur kan Cissi med att ljug.a om SÅ mycket?!

          Svara

            Jag undrar verkligen om hon medvetet misstolkar lagen eller om hon faktiskt bara inte förstår den…

            Svara

              Medvetet tror jag absolut.

              Svara

                Åtalet gäller grovt förtal. Det är INTE så att Cissi åtalas för det för att en gång ha berättat offentligt vem hennes förövare är.

                Cissi uppgav själv redan år 2011 att hon berättat för väldigt många vad FV ska ha gjort, vilket hon menar resulterat i att de flesta visste om det. Hon sa även att väldigt många vänt honom ryggen. Det var 2011!

                Men idag påstår Cissi sig ha blivit åtalad för att hon en gång berättat sin historia. Det är ju en ren lögn.

                FVs namn spreds som en löpeld på nätet från 2010 och framåt. Cissi hade från 2008-09 då sett till att det spreds i hela kändisvärlden.

                Cissi hade alltså berättat både sin historia och namn på förövare för vänner och bekantas bekanta sedan 2008. 2010 berättade hon om det i precis all tänkbar media men utan att namnge. Alla visste redan vem hon pratade om.

                Men det räckte inte. 2017 och framåt har hon spridit ogrundade väldigt grova anklagelser i mängder. En del av dessa finns med i åtalet. Alla finns ej med eftersom åklagaren bedömt att det inte skulle göra ett ev straff värre.

                Cissi har enligt skärmdumpar i åtalet skrivit på sin instagram att FV är en pe-dofil, att han våldtagit flera barn, att en tjej han våldtagit tagit livet av sig mm.

                Så en gång för alla. NEJ, Cissi åtalas inte för grovt förtal för att, som hon påstår, ha polisanmält och berättat sin historia!

                Svara

      Skulle aldrig stötta henne. Hon har ju gett metoo ett dåligt rykte i Sverige.

      Svara

        Ja, just så.
        Hon vände något bra till något helt annat

        Svara

        Allt hon rör vid får dåligt rykte.
        Att hon sedan försöker sätta sig över rättsväsendet är ju bara ytterligare ett bevis på hur verklighetsfrånvänd hon är…

        Svara

        Enda anledningen jag kan tänka mig att gå på den där rättegången är för att visa mitt stöd till virtanens barn och fru. Bryr mig inte jättemkt om virtanen, cissi tänker jag absolut inte stödja i det här åtalet ens mot betalning men hans familj förtjänar verkligen allt stöd.

        Svara

          Nej, hur ska man kunna stötta honom.

          Svara

            Pja, vore det tvång att gå på rättegång och stötta någon av dem hade jag fortfarande inte valt henne. Läste förundersökningsprotokollet. Hennes beteende har ju varit helt fruktansvärt.

            Svara

            Skulle aldrig stötta Cissi. Jag skulle stötta han, men framförallt hans familj. Det är Cissi som står åtalad. Det är hon som gjort fel.

            Svara

              Håller med. Cissi är en manipulativ egocentrisk person. Obehaglig. Tänker BARA på sig själv, uppmärksamhet och att få synas. Ljuger som en häst travar.

              Svara

            Kanske! Var du där? Känner du FV eller läser du allt i media… Viktigt tänka vad man själv skriver /säger😊

            Svara

          Hans barn är HANS ansvar.
          Och hans fru är en vuxen kvinna som frivilligt lever med honom..
          Dessutom beskriver hon sig som feminist.
          Hon kan gott stötta sina barn och sin man själv.

          Svara

            Han kan inte ansvara för att Cissi W ev bryter mot lagen. Hur menar du? Hon ansvarar såklart själv för vad hon säger och skriver och vilka effekter det får.

            Svara

              Jag tror att kommentaren talar om Virtanens fru.

              Svara

              Nej men hade FV betett sig som en normal människa hade han ju inte gett CW anledning att tappa det. Säger inte att jag tycker hon är rimlig, menar bara på att det inte måste vara antingen eller.

              Svara

                Hon är ensam ansvarig för SINA handlingar. Det är därför åklagaren yrkar på straffansvar. Man kan inte skylla på att någon ger en anledning att ”tappa det.”

                Svara

                  ”Han provocerade mig, det var därför jag sköt. Helt och hållet hans eget fel.”

                  Svara

                Vad har han gjort? Han satt tyst och skrev krönikor tills hon tappade det. Tycker han höll sig lugn och saklig under metoo, trots extremt pressad situation för han.

                Svara

                  *HONOM

                  Svara

              Han har ju själv brutit mot lagen först! Så nog sjutton är han ansvarig. Han var ett jävla as hur länge som helst och blev tydligen ett helgon när han gifte sig med Ramkvist?!? 😑

              Svara

                Det handlar inte om förskolan? Han ansvarar inte för vad hon gör. Trots att du påstår att han gjorde det ”först.” Att vara ett as är inte kriminellt. Har du sett bevis på att han brutit mot nån lag? Inte jag heller.

                Svara

                Om han gjort något olagligt vet varken du eller någon annan.

                Svara

                Hoppsan! Vilken hård anklagelse.. Ingen som funderat över Läckberg/ skärninge och skriverier!!!! Torde även hen dömas! Lulu Carter har blivit tyst som hejja på i metoo om MT som friades..ibland är folk snabba döma och det gäller även vanliga människor! Hur många är oskyldigs trots dom! Hur många fler Kaj Linna finns i vt brott!

                Svara

          Stötta en våldtäktsman. Du är inte klok du.

          Svara

            Vem är en våldtäktsman? Om du menar FV så har du absolut inga belägg för det.

            Svara

              Det vågar jag nog sätta några spänn på att han är. Men du behöver en dom för att vara säker?

              Svara

                Såklart man stöttar henne. Vad är det med vissa här.????

                Svara

                Ja absolut en fördel! Om ditt barn anklagas vill du ha bevis

                Svara

        Så fort man säger något om metoo drar folk upp att de inte gillar Cissi.

        Svara

        Hur kan detta beräknas ta tre dagar, Cissi outade hans namn i ett inlägg på instagram. Slut?

        Svara

          Ett? I förundersökningen finns upp emot 10-15 exempel där Cissi bla skriver att han våldtagit minderåriga, är ped-fil osv.

          Åklagaren satte dessutom åtalsunderlåtelse eftersom Cissi hela tiden förtalade honom på nytt. Det innebär att det sattes ett stopp där de nya förtalen inte togs med i åtalet. Det görs när åklagaren bedömer att fler förtal i åtalet inte skulle kunna göra en ev dom hårdare än vad den redan blir vid fällande dom.

          Svara

            När/var har hon skrivit dessa grejer?

            Svara

              Se skärmdumparna från hennes instagram i förundersökningsprotokollet. Länk till både fup:en från 2011, och den om förtal finns i tråden om Cissi på flash-back.

              Svara

                Så tråkigt har jag inte att jag orkar grotta ner mig på flashback och i en hel FUP. Men är ju helt sjukt om hon på Instagram har hängt ut honom som ett peddo!?

                Svara

                  Du efterfrågade var och när hon skrivit dessa saker och någon gav dig svar med en källa. Orkar du sen inte ens titta i fupens innehållsförteckning och klicka fram alla skärmdumpar så kanske din fråga var onödig att ställa? Vad hade du väntat dig för svar? Att någon skulle ordna länkar till vart och ett av förtalen 😏?

                  Svara

                    Chilla ner lite din surpuppa 🙂
                    Jag har varken tid eller lust att leta i en stor tråd på FB efter en FUP och börja fippla i den. Så för att svara på din fråga så hade jag på min höjd kunnat klicka på en direktlänk för att ta del av eländet. Annars nöjer jag mig med att någon refererar till att det finns och var det finns. Detta då det ökar trovärdigheten på påståendet, så tack anonym 22:32.

                    Trevlig helg!

                    Svara

                      Menade tack till Nina!

                      Dessutom så var inte min fråga var den fanns utan när och var som hon skrev den. puss

                      Men om du ej har tid eller lust varför är du här? Och detta har du tid med? Önskar dig en stressfri helg!🌟

                      Jobbigt vara nyfiken!!!!!

                  Så tråkigt! Du sitter ju här och komenterar! Läs vad som krävs för sanningen!!!

                  Svara

            Fast han har ju begått dessa brott. Ett av offren är min syster..

            Svara

              Och tomten finns på riktigt.

              Svara

              Linnea. Det tror jag också att han gjort, men det går inte att bevisa objektivt och därför kan han inte dömas. Tyvärr är det så med en hög rättssäkerhet.

              Det verkar på din text, att din syster inte fått sin upprättelse. Jag tror att på något sätt kommer det här slå tillbaka mot förövaren. Annars kan man betala någon för att slå ner den ”oskyldige”. Fast så gör ju inte anständigt folk och dessutom kan man åka dit för brottet anstiftan.

              Svara

                Skrev Linneas syster!!!

                Svara

              Jag tycker det räcker med Virtanen själv i p1 söndagsintervjun för att förstå att han är skyldig till det hsn anklagas för. Men starkt av dig att våga tala i denna hatkör. Du och din syster har mina varmaste tankar och förböner. Tyvärr har jag svårt att se att män som Virtanen någonsin kan ångra sig och erkänna sina brott. Men vi är många som fattat hur han betett sig genom åren även om hatets röster nu höjer sig mot dem som utsatts för hans övergrepp.

              Svara

                Håller med ovan. Min bror hängde i kretsarna kring Virtanen när det begav sig och det var inte mysiga grejer direkt. Min bror fick nog av all skit, droger och småtjejer som Virtanen höll på det. Söndags-intervjun säger det mesta tycker jag.

                Svara

                  Om du tycker att alkohol och droger är så illa bör du läsa lite om vad Cissi själv höll på med vid den tiden. Exakt samma sak. Hon gick bl a ut med att hon var ung kvinnlig alkoholist och talade ut om det överallt. Hon gav unga tjejer råd om alkoholism på sin blogg. Men några år senare var det tydligen inte roligt att vara alkoholist längre, och då hade hon plötsligt aldrig varit det. Det gav henne mycket uppmärksamhet i media att vara och engagera sig i kvinnlig alkoholism. Senare byttes det mot psykisk ohälsa av alla de slag och en mängd sjukdomar och ovanliga tillstånd. Allt skulle det pratas ut om i media. Det är ett tydligt mönster. Nu är det metoo som gett uppmärksamhet. Vad är nästa grej?

                  Svara

                  Jaha. Och det ska vi tro på. Tror att du ljuger.
                  1. Det är skitlänge sen för det första. Man har inte rätt att anklaga någon för mord/våldtäkt/bedrägeri för att man känt deras kompisars kompisars kompisars kusins bekants kompisar på 90-talet.
                  2. Cissi är skyldig till värre saker. FÖRUTOM att hon svinade minst lika mycket själv så misshandlade hon sina partners och antastade unga tjejer på krogtoaletter…

                  Svara

                Hatkör? Man kan inte konstant ljuga om allt som Cissi gör. Hon har ju ändrat sin historia om FV sk makt, när och hur hon berättat överallt om ”våldtäkten” osv. Åren från 2010 och framåt var det en version, förmodligen sanningen. Sedan dök en helt ny version upp efter metoo. Det går inte att tro på en person som beter sig som Cissi.

                Självklart tror jag på alla andra som berättar vad de råkat ut för. Cissis handlingar och beteende har gett konsekvensen att man inte kan lita på det hon säger. Det vore konstigt annars.

                Svara

              Kan du ge oss mer information om din systers anklagelse! Dom nummer! Förundersökning! Intressant uppgift du kastar ur dig!!!

              Svara

          Njaej. Efter det så fortsatte hon att trakassera honom på Instagram i tre år…

          Svara

      Tycker det är sinnessjukt att man inte får tala om vem som våltaget en!!!

      Svara

        De får man

        Svara

        Det får man göra. Men inte sprida det på det sättet. Och det är inte sinnessjukt. Tänk om din kille/tjej/man/fru gör det och så blir du och eventuella barn uthängda i samma veva. Du får rutor krossade på bilen, folk som trakasserar dig hemma, kastar sten genom ditt fönster, du blir hotad. Dina barn blir utfrysta i skolan. Kanske grövre mobbing. Föräldrarna på skolan går till rektorn för de vill inte ha dig och dina barn på skolan. Folk kollar på dig överallt, på gatorna och i affärerna. Personal på ica slutar hälsa på dig. Du kan inte flytta någonstans för det spreds över hela Sverige. Det enda du kan göra är att hoppas att det lägger sig, men det gör det inte för personer fortsätter i flera år.
        Du kanske kan fly utomlands, men långt ifrån alla har ekonomin eller möjligheterna till det.

        Och allt det får DU gå igenom fast du var helt ovetandes om brottet din partner begick.

        Det är anledning till att vi har en förtals lag.

        Svara

          Förtalslag

          Svara

            Men sluta.

            Svara

          Fast brottsoffer kan ju ändå inte ha ansvaret att sånt händer? Det är ju endast förövaren som kan lastas för att han/hons i så fall utsätter sin familj för detta. Lägg skulden där den hör hemma.

          Svara

            Ja, men i detta fall är han offret. Hon är förövaren. Hon har ensamt ansvar för sitt eventuella förtalsbrott. (En annan sak hade varit om hon inte förtalat honom eller om det blivit uppmärksammat vid tiden för hennes anmälan för 10 år sen). Iom att hon gjort så här nu idag kan hon inte dra ”brottsofferkortet” längre, hon är (ensam)förövaren.

            Svara

              Du menar att han är offer för förtal.
              Jag menar att hon kan vara offer för våldtäkt. Juridiskt kan CW säkerrt blir fälld för brott. Moraliskt vet de allra flesta vem som borde bära den riktiga skammen.

              Svara

            ”Det är ju endast förövaren som kan lastas för att han/hons i så fall utsätter sin familj för detta”

            Nej, den/de som ger dig på anhöriga ska lastas för detta. Ingen annan.

            Svara

          Samtidigt har Virtanen alla möjligheter att erkänna och sona sitt brott.

          Svara

          Driver du eller? Hade min man blivit angiven för att ha våldtagit någon men inte berättat det för mig så hade jag såklart lämnat honom. Det kvittar när det hände, det kvittar varför, det kvittar med vem. Har han hållit hemlig en sådan vidrig handling så är det HAN som helt får skylla sig själv och ta den smällen.
          Helt sjukt hur ni tänker att CW ska vara lite snäll mot FVs familj för något HAN har gjort och därför inte ange honom. CW har absolut ingen skyldighet att inte ange en person som har våldtagit henne till hänsyn för dennes familj. Då skulle han fan ha fått tänka på det innan han gick runt och våldtog andra.

          Hur tror ni detta känns för CWs familj? För henne barn? Att veta att mamma blev våldtagen men när hon berättade vem det var så blev HON straffad. Hur tror ni det känns för FVs barn? Att när de är äldre får veta allt han har gjort? Att ha en pappa som går runt och gör sviniga handlingar men att detta var okej för hand hade tillräckligt med makt, andra mäktiga kompisar och därför kunde komma undan vad han har gjort. Hur sjukt är det inte att personen som har blivit utsatt för ett våldsbrott blir åtalad av gärningsmannen för att hon har skrivit ut att det är han för att varna andra. Jisses.

          Svara

            Nej hon blev inte straffad när hon berättade vem det var!

            Hur svårt ska det vara att ta reda på fakta och inte tro blint på Cissis nya version?

            Följande är från intervjuer 2011 och är vad hon berättade under många år;
            ”Så det är väl därför jag.. det är svårt att sätta dit nån, man kan bli fälld för förtal..men jag tycker det här med hämnd är så konstigt. Jag har ju redan.. det är så många som vet.. jag har skrivit om det här, det är väldigt många som vet vem det är, det är väldigt många som har vänt honom ryggen redan liksom, jag har fått MIN hämnd. Det viktigaste är ju att han håller sig i skinnet, och vet att han har ögonen på sig”.

            ”Om du fick böter för ett ev förtal betalda, skulle du då, vill du då gå ut med hans namn?
            Cissi: Ja men det skulle jag kunna göra, men jag orkar inte med, för han har väl ingen makt så längre tänker jag..”

            ”Men nu känner jag bara så här, jag tycker så synd om honom, jag tycker så jävla synd om honom, och, jag tycker synd om alla medlöpare som håller honom om ryggen fast de vet vad han gör. Just det här med övergreppet ska jag nämna också, det hände ju för att, i samband med att jag hade, att jag drack för mycket, det är aldrig mitt fel, men just det här med omdömet blir ju inte alltid det bästa när man dricker, att man kanske följer med någon hem som man inte skulle ha följt med hem annars”.

            I åtalet säger hon att hon 2017 var tvungen att varna andra kvinnor för en livsfarlig man, att hon är rädd för sitt och familjens liv samt att han fortfarande 2017 satt på en enorm makt som han missbrukade. Inget av det stämmer med den version hon berättade före metoo.

            Cissi berättade om ”händelsen” överallt från 2010, se citat ovan.

            Hon blev förtalsanmäld för att hon vid så många gånger förtalat F att åklagaren beslutade om åtalsunderlåtelse! Hon har kallat honom ped-ofil, skrivit att han våldtagit minst 2 barn tills de skrikit och börjat blöda, att en kvinna han våldtagit begått självmord osv osv. Det rör sig inte om att hon en gång berättat vem som våldtagit henne. Läs åtalet förslagsvis. Cissi går inte att lita på.

            Svara

            Skrev Linneas syster!!!

            Svara

            Andas!

            Svara

            Så det första du gör om Cissi Wallin påstår att din man våldtagit henne för 17 år sen är att du tar ut skiljsmässa? Även om han hävdar att hon ljuger? Intressant. Vad mer tror du om din man om vem som helst anklagar honom för något?

            Svara

            Cissi Wallin är åtalad av allmänne åklagaren (inte det presumtiva brottsoffret FV). Gärningsmannen i detta fall är en kvinna.

            Svara

        Om du kan bevisa att det är sant är det inga problem att peka ut någon som brottslig.

        Svara

      Du är säkerligen inte en kvinna, eller utsatt för övergrepp. Tycker du ska krypa tillbaka under den där stenen du kravlade dig ut från. Låt de vuxna sköta detta

      Svara

        Riktigt pinsamt argument. Vill du att alla vi som inte sanktionerar CWs beteende ska skriva ut i detalj hur många och vilka typer av övergrepp vi varit med om? Jag hör till dem. Jag sympatiserar inte med hennes beteende.

        Svara

          Jaha? Var det vad jag skrev i kommentaren? Ser inte det påståendet någonstans i det jag kommenterade. Så NEJ- för att svara på din fråga. Jag ”vill” inte alls att alla ska skriva ut detaljer om eventuella övergrepp. Men OM en nu gör det så förtjänar den individen lite jävla respekt och ingen FV-propaganda.

          Svara

            På exakt samma sätt som en diskussion om huruvida Cissi Wallin agerat korrekt eller inte och även saklig kritik av hennes agerande ska bemötas med respekt och inte avfärdas som ”FV propaganda.”

            Svara

              Nej.
              För det är inte saklig kritik som Anonym 19:51 eller Josefins båtklubb skriver.

              Svara

        Jag har blivit vt av 2 män inlåst i en bil. Den stanna ich dom bytte plats! Jag våga aldrig anmäla då vore jag garanterat död!! 70-tal och fler blev utsatta av detta gäng.. Idag är dom alla döda

        Svara

      ja varför ska man stötta våldtäktoffer…

      Svara

        Om hon är våldtäktsoffer eller inte är det bara hon och FV som vet.
        Hon har inte gjort särskilt mycket för att öka sin trovärdighet om man säger så

        Svara

          Så ni tror verkligen Cissi valt att ljuga om detta för det har givit henne så mycket? Jo då. Det vet väl alla att om man anklagar en man för våldtäkt så krävs det minst 12 av varandra oberoende vittnen på att det verkligen har hänt?
          Cissi har ju bara fått skit för att hon anmälde, precis som majoriteten får. Hur kan ni ens tro att någon väljer att utsätta sig för det?

          Svara

            Nej, däremot så krävs det bevis för att ärendet ska kunna gå till åtal. Tack och lov.

            Svara

            Cissi har ju själv sagt i tidigare intervjuer att hon fick bånga fler jobberbjudanden och ett enormt stöd och empati när hon gick ut med FV’s namn vid Metoo. Det är på senare tid hon ändrat sin historia för att det ska passa i i hennes saga som hon presenterar för sin söndermanipulerade svans.

            Svara

              Men en kvinna som är utsatt är ju bevis. Om man inte lyssnar på kvinnan hur fan kommer det sluta med kvinnors säkerhet i samhället och detta ska vara i moderna tider. Inte klokt.

              Svara

                Cissi är inte som de flesta andra kvinnor. De flesta ljuger inte obehindrat om allt möjligt och struntar i vilka oskyldiga lögnerna drabbar. De flesta ljuger inte gång på gång för att försköna bilden av sig själv. Likställ inte Cissi med andra kvinnor.

                Svara

            Cissi hittar på nu att hon fått skit efter att hon anmälde och efter metoo.

            Intervju i Resume’ efter Metoo:
            ”Så här snart sex veckor efter hennes Instagraminlägg får Cissi Wallin mer erbjudanden än någonsin. Telefonsamtal om bokkontrakt, filmmanus och egna tv-program.
            -Jag vill dock inte parasitera på den här upplevelsen”.

            Numera påstår hon att allt var enbart negativt.

            Svara

              Fast sex veckor efter hennes instainlägg var ju knappast ”efter metoo” utan mitt i. Innan backlashen eller vad man väljer att kalla det.

              Svara

                Det var ju inte det som var frågan. Cissi påstår nu att hon bara fick skit i samband med metoo, inte ett ord om att hennes karriär fick ett uppsving och att hon fick massa nya följare och ett jättestort stöd.

                Svara

          Cissi ljuger om så mycket att det minskar hennes trovärdighet. Lögnerna är även ofta så allvarliga att det gör att man undrar vad mer hon är kapabel till att ljuga om och göra. De flesta har ju en moralisk kompass men Cissis verkar vara helt urspårad.

          Sen har Cissi inget med ” våldtäktsoffer” generellt att göra. Att man inte tror på Cissi har inget som helst att göra med att tro på andra.

          Svara

      Herregud. Du borde verkligen få en offentlig utskällning för din dumhet. Borde vara brottsligt att vara ignorant och korkad i den mån du är.

      Svara

      CW borde fatta utan tvivel, att man inte har någon rätt att på sociala kanaler namnge en person för våldtäkt som inte är dömd till detta i en domstol, det är väl alldeles uppenbart att man inte kam göra så. Däremot att säga det till sina vänner o familj är ju en annan sak, men det är helt rätt av åklagaren att åtala henne när hon tar sig egen laglig rätt att namnge en oskyldig person.

      Svara

    Lite konstigt formulerad rubrik? Det låter som att det är Virtanen som är åtalad.

    Svara

      Exakt min tanke

      Svara

      borde ha varit

      Svara

      Ja det är han som våldtagit, inte Cissi. Hon har berättat om det. Min syster är ett av offren så jag vet vad jag pratar om..

      Svara

        Konstigt att det då inte kommit in någon polisanmälan.

        Svara

          Det är väl inte det minsta konstigt. De flesta som blir våldtagna anmäler inte. Det är så skamfyllt och traumatiskt att berätta im och riskera att bli ifrågasatt att många inte orkar med. Det kan vara svårt att förstå för någon som inte upplevt det själv men man kan ändå försöka sätta sig in i, känna empati och läsa på om det.

          Ett boktips är Flickan och Skulden

          Svara

            Och när Cissi lurar i sin svans att kvinnor inte kan polisanmäla eller berätta om de blivit våldtagna utan att anmälas för förtal, så kommer ännu färre polisanmäla och berätta. Helt oförsvarligt från Cissis sida att ljuga ihop något sådant för att själv vinna sympatier.

            Svara

        Fast rättegången handlar ju inte om våldtäkt. Korrekt skulle naturligtvis vara att namnen bytte plats.

        Svara

    ”Åklagaren säger att det inte spelar någon roll…”
    Nej, Cissi. Åklagaren säger inget. Lagen säger. Förtal är förtal oavsett om det är sant eller inte det som sagts. Kritisera gärna lagen om du känner för det, men ta först reda på vad lagen säger i så fall.

    Svara

      Sen kan man ju tycka att det är en jävla skitlag men det är väl en annan sak 🤷‍♀️

      Svara

        Är Yttrandefrihetsgrundlagen ”en jävla skitlag” tycker du?

        Svara

          Japp. Jag tycker diktaturer är bra också om du ville veta. För så svart eller vitt måste det vara.

          Svara

          Förtal regleras inte i yttrandefrihetsgrundlagen utan i brottsbalken.

          Svara

        Cissi har faktiskt lyckats visa varför lagen verkligen behövs.

        Svara

    Haha vilket vinklat inlägg. Cissi borde dömas för brottet hon begått. Precis som han borde ha dömts back in the day, om det nu stämmer att han gjort det.
    Hon står åtalad pga sättet och spridningen det fick när hon berättade.
    Inte för att hon berättade. Hon kunde ha berättat för sina anhöriga.

    Skulle aldrig stötta henne i det här.

    Svara

      Då borde Mia Skäringer också dömas?

      Svara

        Om hon blir anmäld och det tas upp – Ja. Lagen gör inte skillnad på folk och folk.

        Svara

        🤦🏼 Varför skulle hon komma undan?

        Svara

        Det har jag missat, vad ska Mia dömas för?

        Svara

      Cissi berättade i precis all media otaliga gånger om ”våldtäkten” från 2010 och framåt. Då, 2010/201, visste redan hela medie-Stockholm om hennes historia och vem hon pratade om. FV:s namn stod överallt på nätet, bl a bland kommentarerna under många inlägg i Cissis dåvarande blogg.

      Att Cissi inte fick berätta sin historia är ett helt absurt påstående!

      Svara

        Ja, hon har berättat och ändrat historien flera gånger om. Fattar inte att folk ens tror på henne.

        Svara

      Pinsamt vinklat inlägg och även direkt felaktigt. Vad säger den ansvariga utgivaren om det?!

      Svara

    Den oerhörda brutalitet med vilken Fredrik Virtanen våldtagits in i djupet av sin själ med sin fru och småbarn saknar motstycke. Att sedan hela maktelitens mediaapparat vänds mot honom är nog så nära den verkliga häxprocessen som går att komma i dag.

    Vi kan nog alla vara glada att han överlevt den brutala våldtäkten, som inte verkar vara slut här.

    Svara

      Ja, det finns en anledning till att lagen finns. För att skydda familjer. Och Cissis snack om att han skulle tänkt på det innan, var ungarna ens födda?

      Svara

      Han är knappast oskyldig! Men Cissi kunde skött det på annat sätt och sluppit åtal

      Svara

        Varför skulle hon det? Hon har ju fått stå i rampljuset och fortsätter med det. Freakshow.

        Svara

        Fast det vet vi ju inte. Jag trodde på Cissi innan hon under sista åren bevisade hur mycket hon ljuger om precis allt. Nu vet jag faktiskt inte om jag ens tror på henne.

        Svara

        Ja jag vet ju inte och var inte där.
        Men modus operandi ger inget direkt stöd för beteendeprofilens om man säger så. Men visst har en massa kvinnor våldtagits och våldtas, men det berättigar inte hennes manipulativa pusslande vilket tog död på stora delar av Metoo’s tydliga trovärdighet.

        Virtanen har varit en äcklig gris men det har han väl mer eller mindre också erkännt. När det gäller strategisk psykisk terror så ligger han dock långt efter den som är van med offerrollen och kan styra den strategiskt via sina djupkunskaper i praktiskt applicerat maktspråk. Han är en klumpig buffel i sammanhanget och knappast en planerande sadistisk sexstrateg.

        Att droga någon etc är intressant, själva påståendet är i sig själv ett gift som fyller de flesta med djup avsmak när man inser att det bara handlar om att försätta någon i djup maktlöshet. Resultatet av vem som verkligen försatts i maktlöst tillstånd kan vi nog alla se idag. CW är en mästare på offerrollens heliga pedagogik, hon lär ut den bra och det är vad pedagogik handlar om att lära ut. Men inte att lära in. Normalt finns det inget motsatsförhållande häremellan.

        Tiden kommer att tala om urfunktion och vad som är ur-funktion. Toc in the ticket

        Svara

      Jag känner absolut 0 sympati för Virtanen. Men den sympati jag känner för CW tippar över på minusskalan.
      De enda som förtjänar stöttning i detta är Virtanens familj som kommer behöva rentvå sig i säkerligen många år framöver…

      Svara

      Så vad är definitionen av våldtäkt i din värld? Så man kan hänga med tänker jag.

      Svara

      Hej fredrik ditt äckel

      Svara

        Ah för det är bara han som tycker att Cissi betett sig fel.

        Svara

      Att Fredde har fru och barn skänker honom ingen trovärdighet. Ej heller gör det honom till en bättre människa.
      Jag sympatiserar inte med CWs metoder, men hon har inget ansvar att skona frun och barnen.
      All anekdotisk bevisföring talar för att FV är/var ett as. Det var upp till honom att skydda sin framtida familj, inte upp till tjejerna han antastade.

      Svara

        Jo. Det har hon. Enligt lag. Varför tror du hon sitter där hon sitter?

        Svara

        Självklart har hon det. Förtalslagen finns bland annat till för att skydda den förtalades familj. Inte bara den som förtalas.

        Svara

      Lägg av. Missbruka inte ordet våldtäkt. Att någon smutskastar ens namn är inte samma sak som att bli våldtagen. Tror du på riktigt det är jämförbart med att t.ex få någons kön eller föremål tryckt mot ens vilja i sin kropp? Tror du det skapar samma äckelkänsla över sig själv, samma självhat och orimliga skuld och skamkänslor?

      Jag mår illa när folk jämför min våldtäkt med något annat än just en våldtäkt för jag hade gärna bytt ut den mot i princip vad som helst.

      Svara

        Svar till jossans/fredriks båtklubb

        Svara

      Aha det ÄR Fredrik! Hej ditt as 👋🏻

      Svara

      Hur i helvete kan så många sitta och försvara FV som uppenbarligen har haft en vidrig kvinnosyn i sina dagar, bara för att han har fru och familj? Hans familj ska givetvis lämnas utanför det här men det är för helvete HANS ansvar att hans handlingar går ut över familjen, inte dem som blivit utsatta för honom. Ni borde skämmas.

      Svara

    När ska Cissi sluta tycka synd om sig själv? När ska hon sluta använda sina barn som ett tecken på oskuld? ”En mamma” ”en gravid kvinna”. Snälla.. de är inget sjukdomstillstånd. Finns många mammor som gjort fruktansvärda saker. Cissi är den mest ofeminisistka person jag sett.

    Svara

      Bra skrivet. Hennes handlingar har ett mått av robust ofeministisk talan i sitt sköte. Hennes bisarra inbjudan till rättegången är ett tydligt tecken på att hon upplever sig ha hemmaplan, vilket moståndaren säkert också känt. Hon spelar sina kort och gör det väl. En skiclig draculafeminist, den enda jag har stött på.

      Svara

        En feminist står väl på andra kvinnors sida. Cissi hänger ut oskyldiga kvinnor som klandervärda om de avslöjar hennes lögner. Senast Kajjan och de tre andra redaktörerna.

        Cissi verkar se även rättegången som någon slags egoboost där hon uppmanar svansen att köpa hennes tröjor med texten ”Jag står här”, och ta på sig på rättegången. Vad är syftet med det om inte enbart rent egoistiskt?

        Cissi har genom ständig upprepning fått sin svans att tro att de inte kan anmäla eller prata om att de blivit våldtagna utan att bli polisanmälda. Också det enbart för att själv få mer stöttning. Hon borde tänka på vad hennes hittepå får för konsekvenser när de som tror på allt hon säger framöver kommer avstå från att polisanmäla eller berätta om de blivit våldtagna.
        Helt sjukt att inte det tas upp av Camilla hur otroligt oansvarigt det är av Cissi att lura i tjejer det!

        Svara

        ”har ett mått av robust ofeministisk talan i sitt sköte” Vem uttrycker sig ens så?

        Jag är övertygad om att Josefins Båtklubb är en omskrivning för Fredriks Herrklubb. Hen kan liksom inte låta bli att uttrycka sig så som hen tror sig få gubbadunkningar i ryggen för.

        Svara

    Fast din text stämmer inte Camilla. Hon står inte åtalad för att ha berättat ”vem som våldtagit henne.” Hon står åttalad för att vid ett hundratals tillfällen smutskastat en person offentligt via instagram och påstått att denne är en våldtäktsman. Enligt den allmänna åklagaren ska detta utgöra grovt förtal. Nu får vi se om tingsrätten håller med men det är fel att påstå att någon åtalats för att ha berättat vem den anser våldtog den. Det får man göra till familj och vänner och man kan prata och skriva offentligt om sin upplevda våldtäkt utan att namnge personen. Jag tror tom att Cissi klarat sig från allmänt åtal om hon bara namngivit honom på instagram typ 5 ggr, inte 500.

    Svara

      18.27
      Helt rätt! Förstår inte hur Camilla kan sprida så felaktig information vidare?!! Drar verkligen ned Camillas trovärdighet.

      Svara

    Nej vad tramsigt skrivet. Hon är inte åtalad för att ha berättat vem som våldtog henne. Man får anmäla våldtäkter, man får berätta för vänner vad som skett.

    Vad man inte får göra är att sprida till flera tusentals människor vad man hävdar att någon gjort. Googla förtal och lär dig lite mer vetja.

    PS det är inte ”Cissi wallins rättegång mot Virtanen”.

    Svara

      Exakt.. Cissi vrider gärna på sanningen till sin fördel

      Svara

        CamCam också ju. Lika barn leka bäst.

        Svara

    Om du nu har en privat åsikt som de flesta läsare inte verkar dela kan du kanske stötta henne via din insta istället? Den är ju mer privat och då blir det inte som att du försöker pracka på läsarna din åsikt om att Cissi skulle vara orättvist anklagad. Bara en tanke.

    Svara

      Eller så får man läsa en annan blogg om man stör sig på att alla inte tycker likadant

      Svara

    Håller med om att det var en lite konstig rubrik och lite vinklat skrivet. Men så fint av dig att stötta henne ifall hon inte har andra som finns där för henne och stöttar, och så får du kanske en ny vän och kanske lite uppmärksamhet och publicitet.

    Jag är nyfiken ifall du någonsin själv är orolig för att bli anmäld för föörtal? Det handlar ju inte enbart om vålldtäkter eller olika begånga brott och ingen är skyddad för att den har ansvarig utgivare eller chefredaktör. Du har ju själv skrivit att fortal handlar inte om huruvida något är sant eller inte utan det handlar om att skriva nedlåtande och få någon att verka klandervärdig. Det finns ju en hel del som du hade kunnat bli anmäld för, finns en del som hade kunnat anmäla dig och även få dig fälld. Menar inget illa med min undran.

    Svara

    Hade inte mycket till övers för cissi innan men när hon gav sig på barn för att odla sitt manshat försvann all respekt för alltid. Vilket vidrigt jävla sätt.

    Svara

      Precis så😬

      Svara

      Ja! Tappade all respekt för henne den här veckan, blev så ledsen av hennes texter. Sparkade rakt neråt på de som redan ligger ner. Hur kan man bli upprörd över att BARN med autism får gå före i matsalskön till exempel? Det tyder på sån oerhörd okunskap hur jobbigt vissa barn har det i enkla vardagssituationer. De ska tydligen bete sig precis som normbarn men vi ska heller inte erbjuda några anpassningar så de kan få chansen att inkluderas. Fyfan, är så besviken över tystnaden från till exempel Elaine Eksvärd angående detta. Blev tydligt också hur Cissi aldrig kan be om ursäkt för att hennes ord sårar. Hon har aldrig tänkt fel, alla andra bara missförstår om de inte förstår hur rätt hon har.

      Svara

        Så har Cissi hållit på i 10 år, finns såå många exempel.

        Svara

    Herregud. Det är en rättegång och hon beter sig som om hon skickar ut kalasinbjudningar.

    Svara

      Maken betalar hennes böter. Hon behöver inte bry sig.

      Svara

      Nu tycker hon också att följarna ska gå in på Gardet och köpa t-shirts och tygpåsar med texten ”jag står här” att ha på sig på hennes rättegång.

      Den fd chefredaktören på Gardet ville få lön efter att ha arbetat flera månader på heltid gratis. Hon blev då hånad av Cissi och uthängd på hennes instagram som en oprofessionell person som bara ville profitera på feminismen. Sanningen var att chefredaktören satsade seriöst heltid på Gardet, och till slut inte klarade sig utan någon inkomst. Men någon månad sedan tryckte Cissi upp sin ”jag står här”- med t-shirts, tygväskor och muggar. DET var tydligen INTE att profitera på feminismen. Suuuck.

      Svara

    #metoo gick från att handla om att synliggöra vilket helvete kvinnor går genom bara i egenskap av att vara kvinnor – till att handla om Cissi. Någonstans gick det fel.

    Svara

      Hon tog åt sig äran och fick hybris av alla nya följare. När hon inte hade något att komma med började hon ljuga istället.

      Svara

        18.52 precis vad som hände. Hon har efter Metoo skrivit om stora delar av hur händelser i hennes förflutna gått till och i vilken ordning och varför. Allt för att det ska passa in i den nya förskönade bilden av sig själv.

        Man önskar att fler i hennes lilla sekt vaknar till och börjar tänka själva.

        De reagerar inte ens på att all diskussion och minsta avvikande åsikt är förbjudna på Cissis insta. Cissi bevakar sin insta konstant och hugger som en kobra när hon inom max ett par minuter raderar och blockar. Är hon kanske rädd för att lögner ska avslöjas? Vad är annars så farligt att hon ständigt måste vara närvarande redo att radera?

        Svara

      Tyvärr blev det så. Men det är fanimej inte lätt att kidnappa en naturligmassrörelse med en massa stöd, så här måste jag ge CW ett gott betyg för att få allt att handla om henne. Väldigt få personer har nog den talangen, kunskapen och styrkan. Det krävs en hel del längtan efter något också, ett hål att fylla.

      Men kom ihåg att det alltid är ”hon” som är ”offret”. Hon behärskar rollen väldigt väl, på ett väldigt naturligt sätt. En sådan naturlighet har jag bara sett hos personer efter åratal av hård träning. En hemsida men inget hem. Ett hem men ingen hemsida. Det finns en tomhet där, en tomhet som irrar och pirrar efter att fyllas med något.

      Svara

        Jag mår fanken illa av den här kommentaren, för jag ser det som att det är FV som säger att CW behöver ett kn*ll.🤮

        Svara

        Hon är en väldigt skicklig manipulatör. Men hon måste vara helt samvetslös som kan med att vara så sneaky o falsk mot andra, bara för att framhäva sig själv.

        Svara

    Personligen så hade jag bara tagit domen för förtal, lagen finns av en anledning men skulle aldrig hålla tyst om vem som våldtagit mig om jag visste vem personen var. Hela världen borde få veta om vilka som går omkring oss har begått såna hemska brott. Bara tanken av att han som våldtog mig kanske har fru och barn som är helt ovetande får mig att vilja spy.

    Svara

      Cissi skriver gång på gång:
      ”Kvinnor får inte polisanmäla och berätta att de blivit våldtagna utan att anmälas för förtal”.

      Det är ren idioti att sprida sådana lögner!! Hennes följare tror ju på det hon skriver. Det VET Cissi mycket väl, och hon förstår också att hennes ord får kvinnor att INTE våga polisanmäla och prata om våldtäkter.

      Det verkar dock uppenbarligen i Cissis ögon vara viktigare att sprida lögnerna för att få ökad sympati inför rättegången, än att bry sig en sekund om vad hennes lögner får för konsekvenser. Usch usch usch.

      Svara

        Ja det är djupt problematiskt att hon sprider det budskapet. Jag tänker att antingen är det något fel på CW kognitiva förmåga och hon förstår faktiskt inte vad det är hon är åtalad för (föga troligt då hon antagligen har fått juridisk hjälp i denna processen och således borde fått ordentlig information) eller så för hon medvetet sina mindre intelligenta följare bakom ljuset med syftet att få stöd och sympatier. Det sistnämnda vore otroligt klandervärdigt och hoppas att hon faktiskt bara är så dum.

        Svara

          Ja det är otroligt allvarligt att hon fått sina följare att tro att de blir anmälda för förtal om de anmäler våldtäkt och pratar om det. DET borde Camilla uppmärksamma i ett inlägg.

          Svara

            Fast vad hon säger är att efter att hon gjort en anmälan (som lagts ner) får hon inte berätta offentligt om vad hon utsatts för. Hon säger inge att hon åtalas för att hon polisanmäler 🤦‍♀️

            Svara

              Jo, precis exakt det har hon skrivit flera gånger på sin instagram.

              ”Kvinnor får inte polisanmäla och berätta att de blivit våldtagna utan att anmälas för förtal”.

              I fupen kan du själv ta del av en bråkdel av allt hon skrivit att FV gjort. Det är inte bara som hon påstår att hon berättat en gång vem som utsatt henne och därför blir åtalad för grovt förtal. Åklagararen har satt åtalsunderlåtelse eftersom förtalen var så många och fortsatte under utredningens gång. Det rör sig om flera års påhitt med grova anklagelser Cissi inte har någon källa till.

              Svara

    Jag förstår att CW är förbannad. Alla inom Stockholms medievärld visste vilka män man skulle undvika som ung tjej och hon tog en stor risk när hon öppet gick ut med just FV:s namn. Men…vi kan inte ha ett samhälle där en persons hela liv kan blir förstört för att någon annan anklagar dem, utan bevis, utan fällande dom. Rättstatens regler måste följas och anser man att lagar är fel får man arbeta politiskt för att ändra dem. För vem bestämmer vilka lagar som det är moraliskt rätt att bryta mot?

    Svara

      Är ju inte bara hans liv heller som hon förstört. Hans fru, deras föräldrar/släkt, deras barn.

      Svara

        Om någon har förstört deras liv är det Virtanen, inte Cissi.

        Svara

          Exakt så! Så sjukt mycket victim-blaming i det här kommentarsfältet. ”Stackars Fredriks faamiiiljjjj! Dumma dumma Cissi!”. Som att det skulle vara hennes fel att han är en kass person?! Galenskap

          Svara

        Det är väl upp till oss som samhälle att inte döma de som inte ska dömas, alltså hans familj etc.

        Svara

      Och framförallt är det inte vi vanligt följ som ska straffa utan rättsväsendet. Ponera att FV blivit dömd för våldtäkt, fått ett straff och avtjänat detta. Då har lagen gjort sitt och det finns liksom ingen legitim blödning för ett BO att fortsätta hänga ut sin förövare man får leva gott med vetskapen om att det i tio år står i brottsregistret att förövaren är dömd för sexualbrott. Förtalslagen finns för att skydd oss alla!

      Svara

    Jag tycker på ett sätt synd om Cissi om hon skulle bli fälld, och lite synd om henne att behöva genomlida detta men samtidigt är jag kluven… Har också svårt att tro på vad Cissi säger, hon är svår att lita på, har varit så mycket lögner och olika versioner och vändningar. Jag personligen tror egentligen inte det var en regelrätt v-ldtäkt, tror att hon vid det tillfället var förtjust i mannen i fråga, tror att hon ett tag hade ett intresse av mannen och att hon kommit på långt i efterhand att det skulle vara en v-ldtäkt. Jag vet att man inte ska förminska någons upplevelser och känslor men tyvärr är det vanligt att personer som vill ha uppmärksamhet hittar på att de råkat ut för än det ena än det andra. Säger inte att CW hittar på allt men det är mycket som låter märkligt och som inte riktigt rimmar och går ihop om jag förstått rätt.

    Men nu handlar ju inte rättegången om eventuell v-ldtkt utan om förtal. Som någon skriver det är INTE CWs rättegång mot Virtanen – det är rättegång om CWs eventuella förtalsbrott.

    Svara

      Genomlider? Hon njuter.

      Svara

        Tror också hon njuter. Tills hon blir åtalad. Tror hon är så högt upp i det blå så hon tror att hon kommer komma undan.

        Svara

          Hon kommer njuta mest om hon blir dömd. Villkorligt och dagsböter lär ge material till minst 200 inlägg och sisådär 10.000 stories på Instagram.

          Svara

            Hon skriver ju redan nu om att om hon får villkorlig dom och sedan efter domen fortsätter ”berätta sin historia”, så får hon fängelse.

            Det verkar som att hon vill utmåla sig som någon typ av martyr som offrar sig för andra kvinnors skull. Men de flesta har vid det här laget sett igenom alla hennes fantasifulla manipulerande sagor om ”mäktiga mediemän” som känner sig hotade av henne, att det ALLTID är alla andra som gör fel i alla konflikter hon hamnar i, att allt hon kritiseras för beror på att hon bara är en ”gapig kvinna”, osv.

            Svara

              Hon har redan publicerat en bild på sig själv som Jeanne d’Arc. 🤣

              Svara

          Hon ÄR åtalad och det ger henne tillfredsställelse.

          Svara

      Hoppas att du inte råkar ut för en våldtäkt och sen sitter okända människor som inte har någon aning om vad som hänt och spekulerar i om du kanske hittat på för att du hade obesvarade känslor för förövaren. Vem tänker ens såhär?? Eller att hon skulle njuta av att vara åtalad? Fy fan för vilka människor det finns!

      Svara

        Cissi har noll trovärdighet. Med alla lögner sista året, varför ska man tro på något hon säger? Hade hon hållt sig till sanningen hade fler trott på henne. Litar mer på Bert Karlsson.

        Svara

          Det är inte bara sista året hon ljugit. Hon fick smeknamnet mytoman när hon sände radio runt 2012 eftersom hon ändrade sina personliga berättelser om känsliga ämnen som togs upp, från en dag till en annan beroende på ämne.

          Numera ljuger hon även ironiskt nog om varför hon fick just det smeknamnet 🙄. Idag påstår hon sig ha fått det för att hon berättat om det hon påstår att F gjort.

          Det är… ännu en lögn. 2008 la Cissi enligt sig själv sitt pussel och kom på vad hon råkat ut för 2006. 2008 och framåt spred Cissi ut detta och enligt Cissi själv i intervjuer som gjordes då, visste de flesta redan 2010 om att det var F hon pratade om. Väldigt många hade enligt Cissi då pga det hon berättat vänt honom ryggen. Cissi var nöjd eftersom hon sa sig ha fått sin hämnd på så vis.

          Cissi delgav sin historia otaliga gånger även i all media, och ifrågasattes inte.

          Hon har i tidigare intervjuer, bla i resume’, berättat om det otroligt fina bemötandet och stödet hon fick när hon namngav F under Metoo. Hon sa då att det medfört att hon blivit mycket mer efterfrågad och fått fler jobberbjudanden.

          Men nu är det tvärtom?! Hon blev kallad mytoman och fick bara massa skit? Hur kan hon med? Fattar hon inte att bevis på hennes lögner finns svart på vitt i intervjuer hon gjort?

          Svara

            @Tt Jag lyssnade på Radio1 då och jag kommer ihåg hur mycket jag reagerade på just det du beskriver. Det bleev tragikomiskt att lyssna på henne.

            Svara

              Japp, inringarna drev ju till och med ofta med henne angående hennes ständigt olika versioner av ALLT. Ljuger man mycket är det till slut omöjligt att komma ihåg vad man sagt. Det verkade dock inte bekomma henne särskilt mycket 🙄😉

              Svara

    Blir ju mörkrädd av att läsa vad vuxna människor skriver. Återigen så iklär sig mannen den välbekanta offerkoftan under sina medmänniskors ivriga påhejning.
    All heder och respekt till Cissi som fortsätter strida för kvinnans rättigheter i detta trångsynta land

    Svara

      Det finns bokstavligen inga rättigheter i Sverige män har som kvinnor inte har. Att arbeta politiskt för att förändra samhället är lovvärt. Att slåss på Instagram för rättigheter man redan har är löjligt.

      Svara

        Lagstadgade rättigheter menar du? För att påstå att män och kvinnor har samma möjligheter, och behandlas lika, är verkligen löjligt.

        Svara

          Hurdå? Ge exempel.

          Svara

            Kvinnor får sämre löner än män, har svårare att få en chefstjänst än män, får sämre sjukvård än män, känner en rädsla för att röra sig i offentligheten på grund av män, utför mer oavlönat hemarbete än män osv. The list goes on!

            Svara

      Vaddå kvinnans rättigheter? Det här är ingen man vs kvinna fråga.

      Svara

      Anonym 18:55, jag tror inte du skulle säga samma sak om någon plötsligt anklagade din man för övergrepp på era barn. Eller din son för våldtäkt etc. Förtal är allvarliga saker som förstör folks liv och vi kan inte låta folk bara ta lagen i egna händer och anklaga folk offentligt för grova brott.

      Svara

      Vad pratar du om? Det här handlar om en individ, cissi w, som åtalas för ett ev brott. Det här handlar inte om män mot kvinnor.

      Svara

        19:16- exakt!

        Svara

      Cissi bryr sig inte ett dugg om andra kvinnor. Hon bryr sig om sig själv. Det är allt. Sluta var då naiv och lättmanipulerad.

      Svara

    Vad har barnen med det hela att göra? Ska man inte kunna bli åtalad för brott att man har barn? 🙄

    Svara

      Tänk om de hade tänkt så när de grep Joseph DeAngelo (Golden state killer) förra året. ”Ja alltså det är ju han… Men vi kan ju inte gripa han nu, han har ju barn. Det blir synd om dem.”

      Svara

      Det måste väl vara världens ungefär sämsta ursäkt från hennes sida. Eller så inser hon inte vad hon gjort eller att lagen är lika för alla.

      Svara

      Vad snackar ni om? Åtalad för ett brott man begått när man har barn? Det är det Ciss blir. Fredrik är målsägande, han är UTSATT för brott. Cissi är inte åtalad för att ha polisanmält honom för flera år sen utan för omfattande trakasserier och en enorm smutskastningskampanj som förstört hans liv inkl hans familjs.

      Svara

        Ja, vi vet? Läs igen, förslagsvis i morgon när du fått sova lite.

        Svara

    Vinklat inlägg om Cissi som vanligt.
    Cissi ljuger och Camilla svarar me too!

    Svara

    Ot men såg nyss paret Lundell på tv. Jocke sa att han vill slå igenom i Hollywood, alltså VA?! Trodde först jag hörde fel, kanske jag gjorde, och att han skämtade men han verkade allvarlig. Tyckte Jonna sa något om att de hoppas bli kända utomlands och vill att deras serie ska visas utomlands. Jösses börjar de få storhetsvansinne.. och samtidigt sa de att det var jobbigt att inte få vara ifred från fans… Någon som såg och hörde exakt vad som sades? Programledaren verkade konfunderad.

    Svara

      Men det är ju så influencers jobbar hela tiden. Och du gick rakt i fällan. Nu får de ju mer uppmärksamhet, precis som de ville.

      Svara

      Snyggt försök att försöka ändra fokus.

      Svara

    Rättegången har pågått jättelänge, datumet är för huvudförhandling. Stor skillnad.

    Svara

      Ni jurister är de mest outhärdliga bessewissrar som finns.
      Och för 100% av ickejuristerna så börjar rättegången i november och skillnaden är ickeexisterande.

      Svara

        Är själv jurist och t.o.m. jag tyckte att det var en otroligt dryg och onödig kommentar haha 🙂

        Svara

      I dagligt tal så menas med ”rättegång” faktiskt huvudförhandlingen. Det är allmänt accepterat – även bland jurister. Att förklara för allmänheten att rättegången är något annat än huvudförhandlingen tar onödigt med tid i anspråk och ändrar inget i det allmänna medvetandet.
      I juridisk bemärkelse inleds rättegång i brottmål med stämningsansökan och avslutas med lagakraftvunnen dom. Alltså den process som äger rum vid våra domstolar – vanligen tingsrätt och hovrätt.

      Svara

        Så den åtalade behöver alltså inte ens bli delgiven hen blivit åtalad för att rättegång ska anses vara inledd? Konstigt förfarande isf kan tyckas. Rimligt vore om åtalad fått ta del av stämningsansökan innan rättegång. Möjligheten till missförstånd finns alltid och pengar kan sparas om dessa löses snabbt utan domstols inblandning.

        Svara

      Någon som har lyssnat på Juridikpodden och försöker spela duktig här, LOL

      Svara

        😆😆 skulle iofs inte skada om Camilla gjorde det då hon verkar ha extremt dålig koll på svenska rättsystem. Är inte jurist själv så är absolut ingen expert men vissa texter här inne är verkligen kaoz.

        Svara

        Älskar Mårten så det gör jag givetvis, men det här utgör basal juridisk kunskap oavsett.

        Svara

    Och jag utgår från att 1000-tals metoo-kvinnor stormar domstolen med jämna mellanrum. Eller åtminstone samlas utanför för att skrika och skandera något väl valt.

    Nej just det. Så kommer det inte bli. Det blir Camcam och säkert nån till för systerskapet skull. Det flesta kvinnor som blivit tafsade på är ju som väl är inte helt dumma i huvet för det. Dom vet vad Metoo är och dom vet vad Cissi gjort och dom vet skillnaden däremellan.

    Svara

      Nyfiken bara. Får inte ihop det. Vad har CW egentligen gjort?

      Svara

    Skrämmande många som tar en våldtäktsmans parti här inne. Även om man hatar CW borde man väl ändå tycka att en våldtäktsman ska hängas ut och brinna i helvetet.
    Hade jag blivit våldtagen och förövaren blivit frikänd så hade jag ägnat resten av mitt liv att göra hans liv så jäkligt som möjligt.

    Svara

      Vadå en våldtäktsman? Så om vem som helst påstår att din bror/pappa/morfar/make/son har våldtagit dom och börjar förtala honom dagligen i sociala medier vilket leder till att han förlorar sitt jobb och måste gömma sig i sin lägenhet; då TROR du direkt på den personen även om din bror/son/pappa hävdar att han är oskyldig?!
      Du tror direkt på vem fan som helst bara det är en kvinna som anklagar och önskar direkt att din son ska brinna i helvetet?!

      Svara

        Vänd på det i stället. Om ditt barn hade sagt att hon blivit våldtagen, hade du inte trött henne om våldtäktsmannen blivit frikänd???

        Svara

          Är dock tyvärr inte relevant här. Frågan om huruvida FV begick brottet är inte vad åtalet handlar om – det handlar om att han hur det än var och är, inte blivit dömd för det och att cissis anklagelser som hon spritt i sociala medier då skulle kunna vara grovt förtal.

          Detta är två olika saker.

          Svara

            Ja, och fördömande av den enas handling tar inte bort fördömande av den andras. Att FV inte blev dömd betyder varken att han gjort det eller inte, i brist på bevis kunde man inte straffa eller döma honom.

            Dessutom: om det HADE funnits vittnen skulle han nog inte betett sig så svinigt som han gjorde, även om han var både påtänd och packad.

            Svara

      Ja, FV begick en våldtäkt, jag tvivlar inte på det jag känner till.

      Svara

    “I November ska alltså Cissi Wallin åtalas vid Stockholms tingsrätt för att ha berättat vem som våldtagit henne.”

    Nej???? I november ska alltså Cissi Wallin åtalas vid Stockholms tingsrätt för att ha begått ett brott. Det är så fruktansvärt tröttsamt med personer som leker hobbyjurister utan ngn som helst koll på det svenska rättssystemet.

    Svara

      Camilla är köpt.

      Svara

        Man börjar ju faktiskt på allvar fundera. Annars ser Camilla igenom manipulation och lögner, men Cissi kan bete sig hur elakt och illa som helst, och får bara lovord. Något stämmer inte. Hade det berott på vänskap hade Camilla lätt kunnat skriva det, men istället finns alltid bortförklaringar till att inte skriva om när Cissi betett sig illa. Kajjan blev hotad med uthängning av Cissi om hon gick ut med sanningen, och blev mycket riktigt det också. Plötsligt var hon enligt Cissi en oprofessionell mobbare som saknade engagemang. Kajjan var väldigt stark som vågade stå upp mot Cissi och hennes arme’.

        Svara

          Ja nåt är väldigt underligt med Camillas fjäskande.

          Svara

            Ja vad håller Camilla på med? Vem kan tro på att hon talar sanning i sina inlägg när hon publicerar supervinklade inlägg som detta? Det hon sprider här är ju osanning. Skulle faktiskt kunna anmälas.

            Svara

    Feminism är superviktigt, men det är givetvis inte försvarbart att begå brott i feminismens namn. Att man ens ska behöva uttala en sådan självklarhet är helt absurt.

    Svara

    Jag kommer att vara där för att stötta Virtanen.

    Svara

      Jag kommer inte vara där, men stöttar hans familj i tanken.

      Svara

      Varför stötta en man med en vidrig kvinnosyn? bara för att du ogillar CW. Sjuka människa.

      Svara

    Det slog tillbaka mot Fredrik Virtanen, han kom inte undan det liv han levt och det beteende han haft under många antal år. Han är inte den enda som betett sig så illa men få är samtidigt en mycket känd skribent på aftonbladet, där han skrev pk-text efter pk-text i årtionden. Folk blir f-bannade på detta. Dessutom verkar han inte inse att situationen han hamnat är konsekvenser av hans tidigare agerande.
    Det är mycket tråkigt för hans barn och fru hamnat i detta.
    Hur det än är, så är det så att vi har de lagar vi har och vad ska Cissi Wallin göra åt det.

    Svara

    Vilka är lögnerna Cissi W blir anklagad för att ha dragit ”senaste året”? Fattar ingenting.

    Svara

      Läs lite annat än Cissis instagram så kommer du se väldigt snart att Cissi ljuger om stort som smått. Hon gör det för att det ska gynna henne.

      Svara

    Alltså vad hade hon förväntat sig att skulle hända? Att hon bara kan hänga ut FV som våldtäktsman inför tusentals människor och allt skulle vara helt lungt?
    Och när har hon ”blivit tystad”? Jag visste knappt vem Cissi var före #metoo kom igång och nu har jag hört hennes berättelse ca en miljon gånger känns det som.
    Tycker det är hon som stickat sig den största offerkoftan av alla här.

    Svara

    Att bli felaktig dömd i Sverige är en stor bedrift. Så blir C dömd har jag fullt förtroende för resultatet. Sen vet jag inte om det beror av vilka de inblandade är att det gått så långt så att åtal har väckts. Min personliga uppfattning är att många förtalbrott direktnedläggs i första instansen. Just för att de är svåra att bevisa.

    Svara

      Det har gått till allmänt åtal för att agerandet (och effekterna) är såpass extrema, hon har ju hållit på sen 2017 och aldrig slutat. Ang bevisläget finns väl ung allt offentligt på Instagram.

      Svara

    Blir fan mörkrädd av kommentarerna på den här bloggen. Inget snack om att Virtanen är en vidrig våldtäktsman, han kan ju inte ens själv svara på om han våldtagit något eftersom han inte ”minns något”. Jävligt lägligt. För övrigt är det ju 10 andra kvinnor som anmält aset men vi vet ju hur det funkar i Sverige, ”inga bevis”. Så sitter folk här och ska försvara en sexualförbrytare? Som vad? Blev UTKÖPT från Aftonbladet, fick nytt jobb på expressen, fick medverka i morgonsoffor och poddar, skriva en bok och få in massa cash på att han blev outat som våldtäktsman? HUR JÄVLA SJUKT ÄR DET?

    Tycka vad man vill om CW men det är fan ett skämt att man ska bli åtalad för att ha outat den som våldtagit henne. Undrar för övrigt vad alla ni har gjort från feminismen? ”Stötta Virtanen och hans familj”. Ja men starta en grupp där ni kan stötta alla stackars våldtäktsmän som outats. Det är ju SÅ synd om dom som förstör kvinnors, barns och andra mäns liv. VÅLDTÄKT ÄR INTE EN ISOLERAD HÄNDELSE. Det påverkar en hela livet. Trust me, I know.

    Men superbra! Vi prioriterar ner sexualbrott, ifrågasätter de som utsätts, dömmer 2 % av de som våldtar och sen tröstar vi de stackars männen som våldtar och hånar en kvinna som outat för att vi inte håller med henne om allt det hon skriver på sociala medier. Kallar henne mytoman osv.

    Det här samhället är ju åt helvete. Och ni också.

    Svara

      Du har ju inte fattat nånting.

      Svara

        Läs fupen och sätt dig in i fallet. Cissis sammanfattning om åtalet som hon skrivit så fint till sina läsare för att det annars enligt henne är svårt för dem att förstå, innehåller en mängd lögner och förvridningar av sanningen.

        Svara

      Om FV är en våldtäktsman vet bara cissi och han. Sen får du rasa hur mycket du vill över att vi har ett rättssamhälle där det faktiskt krävs bevis för att bli dömd. Jag är väldigt tacksam för det.

      Svara

      Nej jag tror inte att 10 pers anmält honom för våldtäkt, det där stämmer väl inte? Ganska säker på att det inte stämmer. Det var ingen överfallsvåldtänkt heller iaf, menar inte att försvara eller dömma och förminska någon men det finns värre saker som sker och rätt ska vara rätt.

      Svara

        Nej läs båda fuparna så ser man att det inte finns en enda person som anmält FV för våldtäkt förutom CW.

        Svara

          kan du vara så vänlig att bifoga några länkar till ”fuparna”?
          Till alla oss som är intresserade av fakta i målet & dess historia

          Svara

        Rent trams. En enda person har anmält honom för våldtäkt och det är Cissi Wallin.

        Svara

          Det finns inga andra anmälningar mot Virtanen än den CW gjort. Varför skulle hon behövs ”varna” andra för honom elva år efteråt?

          Svara

            Bara för att det inte finns fler anmälningar – betyder inte det att det INTE hänt med fler. Jag skulle aldrig våga anmäla och sitta på en rättegång mot honom om det hade hänt mig. Jag vet fler som blivit drabbade av honom tyvärr. Gör man det en gång är risken mkt stor att det händer igen. Bara att titta på statistiken.
            Slipper EN enda människa till bli drabbad av honom, så måste det ju ändå vara värt det.
            Sen får man tycks vad man vill om Cissi, men ingen förtjänar att bli ett offer för sexuellt våld.

            Svara

              Det skulle i så fall vara en separat process. Blir hon dömd för förtal så handlar det enbart om att hon hängt ut honom utan att han blivit dömd – det innebär inte att han är oskyldig eller att han inte gett sig på andra, poängen är dock att det inte finns någon som dömt honom och bestämt att han inte är oskyldig heller därför menar man nu att Cissi kan ha gjort sig skyldig till grovt förtal då hon, på eget bevåg, agerat domstol i sina sociala medier och bestämt att han är skyldig. Dessa processer är separata.

              Svara

      Samtidigt har Virtanen alla möjligheter att erkänna och sona sitt brott. Word

      Svara

    Jag hoppas att hon frias om han faktiskt har våldtagit henne (för att hela grejen med förtal är absurd när någon är skyldig men inte lyckas dömas…) och jag vill inte misstro en annan kvinna…
    Men skulle aldrig stötta henne i en tingsrätt efter allt skit hon sprider omkring sig, hur gränslös hon varit med Gardet, hur hon häver ur sig okunskap och skit om NPF-barn på Instagram osv.
    Man kan ta ansvar för saker man gjort och säger, eller kan man göra som Cissi och blocka och skicka mobb på alla som ifrågasätter henne… Sjukt med alla hennes undersåtar som lyder minsta lilla Cissi-vink också.
    Klart som fasen vi måste stå enade mot den skeva lagen vad gäller sexualbrott osv, men att Cissi med sitt hat åt höger och vänster ska föra den kampen känner JAG mig sjukt obekväm med.

    Svara

      Men vad exakt tycker du är fel med lagen? Man får berätta vem som våldtagit en. Prata på med familj och bekanta (du kan prata och skriva också offentligt om du inte namnger personen). Du får inte hetsa mot någon under flera år på internet. Det Cissi påstår (att hon åtalas för att hon i all enkelhet berättat vem som våldtagit henne) är inte sant.

      Svara

    Detta är dravel. Så trött på cissi och hennes utspel. Ifrågasätter man på hennes insta blir man blockad.

    För vill vi ha ett samhälle som cissi driver?
    Någon anklagar dig för våldtäkt utan att enligt rättssystemet ses skyldig, ja då är det förtal att sprida det om och om igen. Hon kunde ha berättat sin historia utan namn.

    Tänk om er bror eller pappa blir uthängd som våldtäktsman, fast hen inte är dömd för något sådant brott. Skulle ni försvara den som spred det överallt på sociala medier då?

    Cissi är ju inte smart nånstans. Tack för lagar som kan sätta stopp på drevtanten. De räcker nu.

    Svara

    Va tusan. Modd.

    Svara

    Hon är inte på rättegång för att prata om vem som våldtagit henne!

    Svara

    Hon bör bli dömd.

    Oavsett vad som skett mellan dessa människor.
    Han är inte dömd för sitt brott så då begår cissi ett brott genom att sprida hans namn överallt hela tiden. Hon påstår massa skit i sina inlägg. Som inte stämmer överens med svenska lagar. Sluta lyssna på den där dåren. Hon förstör mer för oss tjejer

    Senario, er pappa eller bror blir öppet anklagade för våldtäkt, de skedde för längesen så de finns inte nå vidare bevis så ingen blir dömd. Men orden sprids, varje dag hela tiden….. din pappa våldtar. Rimligt?

    Svara

      Ja rimligt om din pappa våldtar! Tystnaden låter förövare härja gång på gång.
      Däremot inte rimligt att barnen angrips.

      Svara

        Fast om han inte är dömd för någon våldtäkt, ska han då outas för hela världen?

        Är de rimligt att folk blir dömda och får sina liv förstörda över Internet? Om de inte ens dömda i vårt rättssytem?

        Svara

          Nej. Det är helt jävla absurt att folk vill ha ett samhälle där pöbeln styr. Men så länge det inte drabbar en själv antar jag…

          Svara

            Pöbelvälde tycks många här i kommentarsfälten gilla, blåsta som de är.

            Angående det om champagne på kylning (23:06): Jo och man skulle kunna kosta på sig en fan så dyr flaska, hehe.

            Svara

    Kommer hon få fängelse?

    Svara

    Nu räcker det med albinon Cissi Wallin, vad fan är kvinnan känd för egentligen.

    Svara

    En månad på Hinseberg med Hinsehäxan skulle nog vara bra för denna bortskämda lilla dam. Virtanen är redan straffad tillräckligt. Iofs skulle nog bli ännu läskigare efter det så maybe not…

    Svara

    Jag lägger champangen på kylning, redo att poppas den dagen Cissis dom kommer. Det blir förhoppningsvis en fin tidig julklapp!

    inteminfeminist

    Svara

    Slog tillbaka mot Fredrik Virtanen, livet han levde under många år. Inte den enda som betett sig illa, men fåtal som samtidigt i aftombladet skriver pk-spalt efter pk-spalt i årtionden. Folk blir f-bannade över det. Och FV inser inte vad det är frågan om .

    Svara

    Men varför Cissi lägga all denna energi på att namnge sin förövare om det inte var sant? Vad får hon ut av det liksom? Hon har ju redan en stor plattform och en massa följare och medverkat i tv och skrivit krönikor sedan länge. Man får tycks vad man vill om Cissi, men jag är övertygad om att när det kommer till våldtäkten talar hon faktiskt sanning. Hon visste vad hon riskerade när hon gav sig in det (hon är inte korkad) Har svårt att tro att en småbarnsmamma med ett barn och ett till i magen riskerar att skaka galler i två år bara för att få ”bekräftelse”. Ingen mor vill väl missa två viktiga år av sina barns liv? Det är just detta som gör att jag tror henne.

    Sen har jag med vänner umgåtts i samma kretsar som Virtanen kring 2006 ute i Stockholms nattliv och han var ett svin redan då. En kille med mycket makt och en förfärlig kvinnosyn. Jag vet tjejer han förgripit sig på (min kompis) som aldrig skulle anmäla och kommer att ta med sig detta i graven tyvärr.
    Själv skyller han på knarket och att han inte vet vad som hände.

    Svara

      Cissi karriär hade svalnat av före metoo. Hon fick inte vara kvar på tv4 där hon fått chansen i många program som programledare med Malou i Efter tio, i kvällsöppet med Lennart Ekdahl, i Nyhetsmorgon som flygande reporter. Hon hade pratat ut om allt som finns att prata ut om i media i form av en mängd olika sjukdomar, berättat om våldtäkten och startat hashtaggar och hemsidor gällande att våga anmäla osv.

      Metoo var Cissis chans till att synas igen. Hon sa själv i flera intervjuer att hon fått många nya följare, enorm medial uppmärksamhet, många nya jobberbjudanden osv efter metoo. Men nu påstår hon att att karriären dalade pga metoo. Det är en del av hennes nya påhitt.

      Svara

        Jag föredrar att tro på vem det nu än är som berättar att hen blivit våldtagen. Procenten som hittar på sånt är väldigt låg och jag är övertygad om att detta har hänt.
        Sen har ju CW dragit sig undan själv och blivit mamma till två barn och festar inte längre. Jag upplever henne inte alls som bekräftelsesökande som när hon var yngre. Hon är målmedveten, driver kampen och har slutat pleasa alla, vilket ogillas av de flesta. Hörs man och sticker man ut – får man oftast fler fiender än vänner.
        Vi tycker olika och det är ok.

        Svara

      Ja, jag hoppas också hon blir friad.

      Jag tror inte folk vet VAD som faktiskt skedde mellan henne och FV. Jag visste inte till förrän nyligen och efter det hoppas jag än mer att sånt beteende som FV visade förhindras. Cissi Wallin var 21 år när det hände, alltså inte fullt vuxen. FV 13 år äldre, en vuxen man med viss status och ställning.

      Som lidande av PTSD tror jag att man går igenom en mängd reaktioner och känslostämningar, men Cissi tog kontakt med terapeut och har kommit på fötter nu, många år senare. Bra.

      Cissi Wallins eventuella egenskaper i andra människors ögon, dvs hennes vandel, tar inte bort faktumet att FV begick ett väldigt grovt övergrepp på henne. Skulle önska detta kom i dagen vid den kommande rättegången. Han kunde ha hedern att verkligen uttrycka ånger och erkänna att han faktiskt begick ett grovt övergrepp. Det har han inte gjort. Istället framställer han sig som offret och att det är synd om HONOM. Han som var vuxen man när det hände.

      Ja, det fanns inte tillräckligt för att fälla honom. Och det är ju bra att man måste ha bevisning, men här har det slagit fel och gärningsman inte kunnat sättas dit. Är det därför det är ganska riskfritt att begå övergrepp? Att han inte kunnat fällas bevisar varken det ena eller det andra.

      Om FV hade kunnat stå för det han gjort hade han nog mått mycket bättre själv idag, på en djupare nivå och inte måst hålla på och försvara sig och framställa sig själv som oskyldig.

      Så jag HOPPAS att denna rättegång kan leda till en positiv vändpunkt för alla forna och framtida offer för våldtäkt, övergrepp och våld. FV verkar ganska trygg att det han verkligen gjorde kommer att förbli skyddat. För det är så det är i samhället? Skrämmande.

      Svara

        Du är inte påläst alls, det blir pinsamt tydligt. Du vet uppenbarligen inte vad som bedöms då rätten bedömer förtal. Du har inte kännedom om Cissis direkt motsägelsefulla versioner av både händelsen och händelser åren efteråt.

        Jag och många andra har lyssnat på Cissis olika poddar, läst hennes bloggar, twitter, intervjuer osv genom åren. Då blir det otroligt tydligt hur hennes historier ändras.

        Många av hennes nya följare efter metoo börjar också upptäcka vad hon går för, men hon är väldigt skillad när det kommer till manipulation och vridning av sanningen till egen fördel.

        Svara

        Så till vida du inte var närvarande när det påstådda övergreppet ägde rum VET du väl knappast heller vad som hände?
        De enda två som faktiskt kan veta vad som hänt är FV och CW, den ene påstår att han inte minns och den andre har ändrat sin histora flertalet gånger.

        Svara

          Svar till Karin 14:23

          Svara

          Jo, jag tror jag fått det återberättat som det var från trovärdig källa.

          Svara

    jag hoppas i mitt innersta att Cissi blir friad för hon förtjänar inte det här,

    Jag tror tyvärr att hon fälls pga att hon outade våldtäktsmannens namn utan att ens tänka på att han har fru och barn. Jag tror tyvärr att det är barnen som har dragit mest skada av det här och inte FV och att det är det som åklagaren kommer fokusera på.

    Svara

      Nej de kommer fokusera på att FV inte är dömd för det Cissi anklagat honom för. Hon har agerat som om hon själv har rätt att döma en person till ett brott och sedan sprida den sanningen.

      Svara

    Skäringer, läckberg.. när ska dom få ta konsekvenserna för alla drev dom skapat ? Samma med Elaine……Linnea Claesson. Får alla plats i en och samma cell?
    Ogillar skarpt det ”nya sociala medier klimatet” som skapats. Dessa kända personer tar åt sig äran som vanligt i frågorna och pissar ner sitt revir 👎

    Svara

    Cissi skriver alltid att hon är tvåbarnsmamma och använder det som ett argument. Så jävla skevt tänkt av henne. Som att rättsväsendet alltid då ska visa hänsyn för att en åtalad, oavsett åtal, om den är förälder? Tycker hon likadant om en man som står åtalad för förtal om han skulle vara pappa?

    Svara

    Hon spelar kvinnokortet hela tiden

    Svara

    Har precis läst FUP:en på FB och skräms över hur lättvindigt en kan förlora allt, baserat på en ytterst orimlig persons (läs känd mytomans) utsagor på nätet och lösa rykten om ens förehavanden för 15-20 år sedan. Med tanke på domen mot kvinnan som anklagade Ulf Malmroos finns det däremot hopp om att vi fortfarande har någon form av rättssäkerhet i det här landet.

    Smart drag av henne att inte stå med som ägare på lyxvåningen på söder eftersom hennes taxerade inkomst nog ger, med tanke på CW:s förutsättningar, hyfsat billiga dagsböter.

    Då kan hon fortsätta härja om att det ”slösats skattepengar” på detta och själv slippa pröjsa moder Svea det hon faktiskt skulle ha råd med.

    Svara

    FV begick en grov våldtäkt och det tror jag faktiskt är helt riktigt. Som nån sa borde förtalslagen ändras när det gäller våldtäkt.

    Cissi Wallin är lika lite en fullkomlig mänsklig varelse lika lite som du eller jag är. Vilket inte förminskar ett övergrepp, som FV begick.

    Jag har inget emot om jag upplevs som pinsam. Varsågod. Om CW har en massa negativa sidor, så verkar FV vara en riktig skitstövel och jag önskar att det framkommer exakt hur han betett sig, även om CW döms för förtal.

    Svara

      Vad är det som du menar gör att den påstådda våldtäkten bör bedömas dom grov menar du?

      FUP:en som finns på FB beskriver vid tillfället två påverkade människors minnesfragment från nästan 10 år tidigare, varav den ena har ett minne om en ovälkommen oralsexinvit den andra inte minns något av.

      Svara

      Ens om CWs gärninsgbeskrivning skulle ha varit 100% sann är det ytterst tveksamt om det gått att kategorisera som våldtäkt med den lagstiftning som var aktuell då. Möjligtvis hade saken varit annorlunda i dag tack vare samtyckeslagen. Dock så har ju Cissis historia problem. Saker i den som inte verkar stämma (tänker bla på det här med drogerna som mer verkar vara en fantasi eller nåt hon läst sig till i en tidning) påverkar tyvärr folks benägenhet att tro henne i sak. Jag tror inte att hon ljuger om precis allt men jag tror inte att hennes bild av händelsen idag är exakt vad som skedde.

      Svara

    Tydligen minns FV i detalj alla andra sexuella kontakter, men inte denna med CW. Är man så drogpåverkad så man inte minns har man verkligen problem. Och det ursäktar ingenting. Och CW var bara 21 år när detta hände. Utsatt för trauma med åtföljande PTSD. Vid 21 år man inte riktigt vuxen. Och övergrepp påverkar troligen ännu mer.

    Svara

      FV hade precis som Cissi ett aktivt sexliv med många tillfälliga förbindelser. Det säger båda i polisförhör 2011. Båda uppger att de drack mycket alkohol och Cissi även att hon testat flera olika droger som hasch och kokain. Cissi sa i förhör att hon levde ett gränslöst liv där hon ofta gick hem med olika personer. Cissi kallade sig även alkoholist i ett par år. De var nog båda minst lika destruktiva i sitt levnadssätt.

      Det som skiljer deras historier åt är att Cissi har berättat olika versioner om flera händelser relaterade till det påstådda övergreppet. Versioner där bara en version kan vara sann. I efterhand har hon i poddar och intervjuer haft uppenbart svårt att minnas vad hon sagt om olika skeenden även åren efter händelsen.

      Gällande drogningen finns skriftliga bevis på att hon ljugit om den ena versionen hon uppgivit. De motsäger varandra helt. Dessutom gick hon ut med att FV drogat henne med Rohypnol, trots att hon egentligen enligt förhör inte hade en aning. Det var ett namn hon googlat fram. Ändå går hon ut med det som en sanning. Det, och att hon ljuger om drogningen, får iallafall mig att undra vad hon håller på med.

      Svara

    Att hon utsatts för våldtäkt tror jag är sant oberoende av hur hon levde då. Men det är ju inte hon som åtalar nu?

    Svara

      Jo men så är det givetvis. En del tror det, många tror det inte, andra tar inte ställning, en del bryr sig inte utan konstaterar bara att de inte vet. Man är dock oskyldig tills man är dömd. Vi har ett rättssamhälle. Cissi Wallin är åtalad för grovt förtal.

      Svara

    Gardet tiggde fler patreons på sitt instagramkonto i veckan. Det har hittills givit en (!) ny patreon. 0,4 procent av Cissis följare är Patreons till Gardet.

    Svara

      Inte konstigt när det kommit fram att Cissi påstod sig inte veta var 70 000kr donerade till Gardet via Cissis paypalkonto var. Kajjan lyckades dock lista ut lösenordet till Cissis sida, (ett av gardets använda lösenord), och där fanns pengarna. Skärmdumpar finns på Kajjans instagram.

      Svara

        Jag förstår inte?! Menar de att hon skulle ha stulit? Tror inte man behöver det om man är rik och har så mkt pengar som dom.
        Eller…?!

        Svara

          Nej, Cissi hade ibgen koll så HON insinuerade att Kajjan skulle ha stulit pengar, det är så Cissi funkar.

          Cissi och gardet tycker även att vi skall ha ett rättssamhälle där rika människor kan bryta mot lagen obehindrat så länge de betalar böter/köpa sig fria helt från likhet inför lagen. Källa: gardets podd.

          ”Ingen kvinna ska behöva betala sin våldtäktsman”. Istället ska tusentals kvinnor som har långt mycket sämre resurser än Cissis betala Cissis eventuella böter (för förtal, INTE för att hon eventuellt blivit utsatt, märk väl.) Genom insamling och krängningav merch. (För ingen annan har ju gått igenom något liknande, det har ju Cissis medvetna fokusskifte från strukturer och mängd till sig själv och sitt övergrepp visat)

          Hur kan man tri att Cissi bryr sig om.amdra kvinnor eller att hon är vänster?

          Svara

            Men dessa förehavanden är väl inte målet som denna bloggpostning tar upp. Frågan är om det som skrivs om Cissis vandel kunde vara föremål för åtal? Detsamma som Cissi nu åtalas för? Dvs förtal.

            Om Cissi begått dessa brott (ekonomiska osv) borde vara föremål för en rättsprocess, densamma som folk hävdar angående FV:s göranden och låtanden eller icke göranden och låtanden? På samma premisser som man hävdar för FV?

            Svara

              Hon har inte begått några ekonomiska brott (vad jag vet). Att pengarna slarvades/glömdes bort beror på CW’s extremt bristande kunskaper och visar snarare på att hon inte klarade av det hon föresatt sig (driva ett journalistiskt projekt med schyssta villkor för medarbetare)

              Jag tror dock att detta iaf skulle kunna landa under förtal, efter som hon och hela gardet insinuerade att Kajjan skulle ha dragit med pengar, när det i själva verket handlade om att CW inte ens hade koll på gardets primära inkomstkälla.

              Svara

                Att detta *isf

                Det är en grov anklagelse, och Cissis modus operandi. Att ljuga och smutskasta för att flytta fokus från sina egna lögner, sitt vidriga beteende och sina egna misstag alltså. Vi har sett det förr och vi kommer att se det igen. Människans moraliska kompass är trasig.

                Svara

                  I så fall är inte Cissi ensam om det.

                  Det CW utsätts för är ju inte ett dugg bättre än det FV och liknande personer utsatts för. Let alone vad de utsatt andra för.

                  Det där med ”goda kålsupare”… De som förfäras över CW är ju inte bättre än det de anklagar CW för. Och skulle kunna åtalas för förtal, precis som CW nu åtalas?

                  Ett träsk är vad det är.

                  Svara

                Det som skrivs här om Cissi kunde inte det klassas som förtal?

                Svara

              Förstår inte vad du menar med att dra in FV? Det enda som finns att säga om rådande situation är att Cissi stor åtalad för förtalsbrott, och att det finns en oerhört stark bevisning.

              Svara

    Visste inte riktigt vilken kommentar som skulle vara lämplig att svara på…

    Jag har själv blivit utsatt för våldtäkt och flertal övergrepp men min inställning till händelserna (viss trauma) har förändrats genom åren. Jag tror att de flesta utvecklas och ser på saker annorlunda beroende på i vilket steg utav processen eller helt enkelt livet man är i. Därför tycker jag att CW ändrar åsikt eller känslor inte är något slags ”ljugande” etc. Det är mänskligt att känna och uppleva en händelse på olika vis, självklart är en våldtäkt en våldtäkt men ens egen reflektion och påverkan kan förändras och det är inget märkvärdigt i mina ögon. Att leta fel hos ett offer är inte värt att lägga någon slags energi på. CW har all rätt att hantera sina känslor så som hon vill och behöver, vissa kanske tycker att det är alldeles för öppet men det är inte erat känsoliv. Låt kvinnan vara och existera som hon vill.

    Svara

      Ehh hon får existera som hon vill och har berättat sin historia sedan 2008.

      Svara

      Jag kunde inte sagt det bättre själv. De flesta brottsoffer ”ändrar sina historier” utan att det är lögn. Chocken gör att man svarar så gott det går. Sedan minns man mer och blir tveksam till det man minns. Ungefär som att lägga ett pussel. Svårt för CW att minnas tillbaka till när hon var 21 också. Beror ju på hur man hanterat händelsen också och vilken hjälp man fått.

      Jag jobbar på ett behandlingshem där majoriteten blivit våldtagna och upplever ofta att historien ändras utan att de för den sakens skull inte är trovärdiga. Tänker också att många som kommenterar här här bristande kunskap när det kommer till detta.
      Väldigt många som ”valt sida” också enbart för att de inte tycker om CW som person.
      Sorgligt att man inte tänker steget längre.

      Svara

      Ja, precis så tror jag det är. Man riskerar att adderar till traumat genom att fördöma. Jag tror verkligen att CW blev utsatt. För ett grovt övergrepp. Och såna sker tyvärr utan att gärningsmannen sätts dit för att det är så svårt att hitta bevis. Så det är ganska riskfritt att ägna sig åt detta. Det är ett enormt problem: offren kan få livslånga men.

      Svara

    Det är rimligt att folk trodde på CW 2011
    Det är begripligt att några fortfarande trodde på CW 2017
    Det är helt ofattbart att det finns dem som fortfarande tror på CW

    Svara

    När det gäller det här ämnet är jag helt och håller, 100%, på Wallins sida. Jag förstår att vi har en lagstiftning som gör att hon blir åtalad för förtal och jag tror det är stor risk att hon fälls. Men bara för att det inte går att åtala för ett brott betyder det inte att händelsen aldrig i träffat. Jag tror F V begått de handlingar C W beskriver. Jag tror på hennes berättelse. Jag tror på den för att den är trovärdig, men ockaå för att jag bor i Stockholm och har stött på F i utelivet under de här åren och vid tidigare tillfällen och är inte alls förvånad över vad kvinnor berättar om honom.
    MEN.
    Jag tycker det är anmärkningsvärt att en blogg som denna särbehandlar en stor influencer som C W så hårt. Isabellas alla förehavanden på sociala medier och hur hon beter sig mot anställda etc behandlas i detalj med försvaret att folk är intresserade. Nåväl, folk har varit jävligt intresserad av C W också, men det skrivs inget. Jag förstår att det inte går att vara objektiv, särskilt när man är vän med den alla vill att man ska granska. Men någon form av känsla för att behandla de folk har intresse att läsa om iaf lite lika kan man väl ändå begära av en blogg som profilerar sig som denna? Bloggen drivs ju som ett företag och när man börjar tjäna pengar på sina åsikter om andra människor finns det faktiskt en rimlighet i att iaf lyssna på läsarnas kritik.

    Svara

      Det har du helt klart en poäng! Har själv lagt märke till att det skrivs extremt mycket om Isabella och förr var det Tyra. Numera helt tyst om Elaine, Cissi, Lady Dahmer, Stina Wolter och gänget. Starka kvinnor allihopa och kanske finns det en stor rädsla att skriva något om just dom? (bara spekulerar)
      Jag får ibland in patienter som jag känner på min arbetsplats. Jag gör absolut ingen skillnad på dom och de får ingen bättre vård eller särbehandling. Det borde ju kunna vara samma här. Skriv och alla ~ oavsett vänskapsband. Inlägget behöver ju inte vara elakt. Upplever att det skrivs snällare inlägg här nu och tycker att det är bra.
      Mer reflektion och mindre hat.

      Kanske kan du bemöta detta Camilla? Hur tänker du kring att skriva om de som kommit till att bli dina vänner och inte var det i början?

      Svara

        Jag undrar hur länge ursäkten ”Hon går igenom mycket just nu” håller, och för hur mycket? Cissi hetsar sin outbildade svans mot funktionsnedsatta barn: inte ett ljud från Camilla. Samma med gardet-spektaklet.

        Svara

          Men hävdas inte något liknande för FV? Och hans familj? Både CW och FV har familj och barn.

          Svara

            Min kommentar syftade på Camillas uppenbara vinklingar och uteblivna granskningar. Om det var den du svarade på Karin 🙂

            Svara

              Men vems blogg är detta? Om ägaren har vissa vinklingar så är det väl dens sak? Man behöver ju inte följa den? Eller så kan man bemöta sånt man tycker är fel eller skadligt så sakligt man kan? (vore betydligt mer befogat på andra ställen!)

              Svara

                Jag tycker att jag bemötte det sakligt? Jag ställde en fråga.

                Svara

                Ok, men ursäkten ”det är den X blogg, hen gör vad hen vill”, den är lite uttjatad. Alla förstår att ingen klarar av att vara 100% objektiv. Men det här är inte en personlig blogg om någons tankar om livet, nån sko man köpt och litw hundbilder. Den drivs som ett företag och tjänar pengar på sin profilering och stora antal läsare. Ungeför där tycker jag man kan börja behandla bloggen som vilket företag som helst, dvs ifrågasätta när saker inte går ihop. Det här företaget heter Bloggbevakning och har som profil att granska och diskutera bloggare och influencers olika kanaler, för att dessa personer iom sina följarantal har viss makt och inte alltid följer lagen. Camilla har varit transparent med att hon känner C W, vilket är bra för oss läsare att veta. Men C W är en maktfaktor på internet. Som sådan borde hon också kunna omskrivas på den här bloggen, vare sig det är kritik, stöd eller hyllningar. Folk efterfrågar det och får det inte. Istället för vi det tusende inlägget om att Blondinbella håller nån hon är ihop med i handen.

                Svara

                  Men Bloggbevakning skrev ju massor om CW förr?! Är vänskapen ny? Jag får inte ihop det?

                  Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.