Låt klock-kriget börja!

Samtidigt som Daniel Wellington pumpar ut nya klockor att marknadsföras via influencers så sticker Calle Schulman upp huvudet likt en trollerikanin i en hatt och meddelar att han köpt in sig i klockföretaget ”Boom Watches.
Han är eld och lågor på Instagram och meddelar att det här nog kan vara något eftersom man kan matcha klockan med sin outfit.
Med hans kod från du två armband på köpet.

Jag började fundera..
Kan det här komma att bli en seriös konkurrent till Daniel Wellington med sitt innovativa armbandsbytande?
Hmm…det låter lite smått bekant måste jag medge…
Kan det vara för att det redan finns en klockföretag som gjort detta tidigare?
Utbytbara armband…
Åh, vad heter det!?!?
DANIEL WELLINGTON KANSKE?

Så här det på Egoinas blogg 2018 när det begav sig:

Just nu har Daniel Wellington sin populära free strap campaign som innebär att om man köper en klocka får man välja ett extra klockarmband på köpet. Alltså två klockor i en! Man kan välja mellan läder eller tyg och matcha precis som man vill. //Egoina

Kanske har Calles klocka några finesser som jag missat?
Utbytbar urtavla?
Det tror jag nämligen inte att man kan göra på en klocka från Daniel Wellington så här finns det lite av en öppning för Calle och hans klocka.

Jag är så trött på reklamen för Daniel Wellington som alltid kommer i influenciska stim – alla på en gång!
De här är den enda klocka jag kan tänka mig att marknadsföra:

Skulle Flavor Flav släppa en kollektion halsbandsklockor så kan du ge dig på att jag står först i kön för ett samarbete, och hör sen…

 

62 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Finns det NÅGON i vårt avlånga land som kommer köpa klockor från Calle?? På riktigt….

    Svara

    Det dummaste Calle kunde göra för det där företaget var att outa att han köpt in sig i det. Kan inte tänka mig en mer motiverande anledning till att INTE köpa deras klockor.

    Svara

    Ojdå här kan man nästan tro att Calle bett dig hjälpa till med att marknadföra. Blir ju bra reklam detta för hans klocka och det företaget. Luktar lite… hmmm… med tanke på annat också, utbytt tjänster kanske….

    Svara

      Calle avskyr camcam, och camcam verkar inte tycka speciellt bra om honom. Så det är nog ingen trolig teori 😂😂

      Svara

        Tror de gillar varandra numera 😉 Folk är naiva här hur som…

        Svara

          Varför skulle de 😂 är man en gång hatad av Calle så är det nog tyvärr rätt svårt att försvinna från den listan.

          Svara

            Hur vet du att Calle avskyr camcam? Har han nog gjort men vissa tänker ju smart också, och nuförtiden har de väl lite samma agenda typ. Andra som avskytt camcam och folk som camcam ”avskytt” har ju sedan blivit vänner och på god fot, hamnat på samma sida typ… användning av varandra, keep your enemys close osv typ 😉 De är ju strategiska såklart.

            Svara

      Varför tror du inte att jag gör smygreklam för Daniel Wellington?

      Svara

        Därför att jag tror att du la in bild på Kenza och Wellington annars hade det blivit för uppenbart, det måste döljas lite liksom så det inte set ut som reklam… Ni kan ju det där både du och Calle 😉

        Svara

          Hahah anmäl för smygreklam om du nu är så säker

          Svara

            Ja där sa du något, är det inte smygreklam som Calle gör i sitt instagraminlägg? Ska vi inte anmäla Calle för smygreklam?

            Svara

              Ja calle gör ju smygreklam. Har han passion för klockor eller vill han tjäna pengar… eller ska vi säga gr-plöv kanske för det är väl cs el c. Riktigt j-kla lågt att som vuxen mobba, smutskasta och klanka ner på andra offentligt illa illa… Pinsamt.

              Svara

          Och sågningen av Calles fantastiska klocka, är det en strategisk dimridå vi kokat ihop, jag och Calle, och som ingen – förutom du då ditt geni – genomskådat?

          Svara

            Om du gör reklam för klockor så tror jag anonym 16.07 (förvisso lite subtilt) gör reklam för foliehattar.

            Ha en skön helg ❤

            Svara

              Måste ju säga att reklamen för foliehattar av Anonym 15:15 är väldigt bra!!
              Jag köper den alla gånger jämfört med Calles reklam för skitklockor.

              Svara

            Det är Stollis va?

            Svara

            Sågar du hans klocka? Ser inte att du sågar den… Dimridå, strategisk dimridå där sa du det, sånt där kan ju både du och Calle.

            Svara

          Hur många foliehattar har du på dig idag? Fem? Sju? Testa plocka av en eller fler så ska du se att du slipper grubbla så mycket.

          Svara

    Gillar inte Calle på något vis men har du ens varit inne på Boom Watches innan du skrev det här inlägget?

    Svara

      Är det samma företag som Calle promotade för kanske något år sedan, i låda där barnen fick sätta ihop hans klocka med att välja armband osv? Då folk menade att han bluffade och inte visade rätt priser för rätt lådor osv? Eller är det en annan klocka?

      Svara

        Tror det är samma!

        Svara

    Nellie tycker läsarna ska sluta leka jävla detektiver, bara för att hon väljer att helt plötsligt skriva att jag har köpt, jag ska göra, jag ska rida senare två dagarna efter att skrivit vi om allt från att äta, sova gå på toa typ.
    Detta efter att ha hyllat sin familj, promenerat för att rensa tankarna osv senaste dagarna.
    Finns ingen som på ett bättre sätt kan få ut att det är strul m killar än hon utan att skriva själva orden.

    Svara

      Det finns väl ingen plats för honom på nya stället kanske för att han ska kunna ta emot egna hästar och tjäna egna pengar. Hon har ju själv skrivit att de ska bromsa försäljningshästar ett tag pg av platsbrist på nya gården och han vill väl tjäna mer pengar än fickpengar för att rida hennes och sköta stallet kanske. Någon har han då gjort/inte gjort som inte passade Nellie och då är det nog inte roligt att bo under samma tak som hela familjen.

      Svara

        ”Man ska aldrig bo under samma tak som svärföräldrarna.” Gammalt djungelordspråk.

        Svara

        Det har ju skrivits om en nystart och level up så det är väl så att Olav har fått åka hem och hon nu är ensam kvar med två praktikanter som har skrivit på att de ej får skriva offentligt om sin tid hos Berntsson.
        O.N sporthorses lär bli N. Sporthorses snabbare än vad någon kunnat ana.

        Svara

      Hon är 18, fyller 19 på söndag och skriver 19= snart 20 😆 och mamman har börjat göra instagramreklam för Yoggi, hela familjen sitter på trappan och startar dagen med lättyoggi..

      Svara

        Men 19 är ju nära 20 🤔

        Svara

    Har folk ens vanliga klockor . Apple Watch och FItbits ,typ. Är väl det som gäller?

    Svara

      Tror det är rätt vanligt att man har en vanlig klocka fortfarande. Snyggare dessutom 😅

      Svara

        Bara snyggare om det inte är en DW klocka.

        Svara

    Klockhypen är över.

    Svara

      Nej, klockor är alltid inne

      Svara

      Men va? Det är väl lite som att säga att halsbandshypen är över..

      Svara

      Men hur gick det med klock-bachelorn? Som låtsades vara rik eftersom han hade ett klockföretag. Det var bara båg eller hur?

      Svara

      Klockor är inte ”ute” och kommer aldrig vara. Däremot hoppas jag innerligt att folk slutar köpa fjantiga klockor från DW.

      Svara

    Intressant att allas vår mäktiga BB inte finns med på någon av listorna över de med mest makt inom sociala medier: https://medieakademien.se/wp-content/uploads/2019/09/Maktbarometern_2019-GRATISVERSION.pdf

    Svara

      Men hon är i alla fall störst i sin egen lilla värld.

      Svara

      Inte Kenza heller… så de båda verkar rätt off

      Svara

        Alltså Kenza = zzzzz.

        Svara

      Bella är stor genom sin blogg men bloggar är inte med i Maktbarometern.
      Bella på Instagram räcker inte att placera henne ens på 30-listan över Instagrammare.
      Samma för Kenza. Bloggen är inte med och hon är inte tillräckligt stor på Instagram.
      Man måste kvalificera sig på minst två 30-listor för att komma in på totallistan.
      De största i totalsammanställningen är stora både på Instagram och Youtube.

      Svara

        Kenza inte stor på insta? Hon har nästan 2 miljoner följare, hon är ju bland våra största influencers. Dock känns det som att hennes ”makt” är svag. Hennes parfym har inte sålt slut på två veckor på nordicfeel och bloggen känns rättt avdankad.

        Svara

          Detta är metodiken bakom rankingen på Instagram.
          Jag kan tänka mig att Kenza missar på ”svenskheten” bland följare och kommentarer. Jag kan tänka mig att Kenza har många följare utanför Sverige. Maktbarometern mäter vilka som är störst i Sverige inom sociala medier.
          För att ha 1,9 miljon följare på Instagram har Kenza få likes (några % på varje bild) och ytterst få kommentarer – i synnerhet från svenska följare.
          Dessutom har man inte möjlighet att analysera Stories. Många Instagrammare lägger upp få vanliga inlägg och desto fler Stories vilket naturligtvis gör rankingen sned. Men Stories är inte heller till för interaktion med följarna så man har svårt att veta i vad mån följarna reagerar positivt.
          ”Med Instagram är det, till skillnad från t ex Twitter och Facebook, svårt
          att få strukturerad och pålitlig data om vilka konton som är stora i svenskt
          språkområde. Vi har dock under flera års tid nu kombinerat egna
          ”samples” av språk i kommentarer m.m. med att prata direkt med
          kontoinnehavare som har access till sin egen statistik och på det sättet
          fått fram procentuell andel svenskar bland kontona. Sammantaget
          bedömer vi att datakvalitén är god. Vi har sedan förra året
          fördubblat antal konton som analyseras och analyserar idag närmare
          8 000 Instagram-konton. Vi mäter antal följare, svenskhet bland följarna,
          kommentarer, likes, inlägg. En brist är att vi inte mäter Instagram
          Stories, vilket beror på hur dessa är utformade rent tekniskt.”

          Svara

    Det finns bara en klocka ByArne . Arnes Angel fick jag i julklapp av min man. Jag älskar den!!! Älskar den verkligen. Klockmakare dräller det av på marknaden. Men Arnes klockor är outstanding.

    Svara

    Så förbannat trött på DW:s klockor 🙈

    Svara

    Vem köper ens dessa fula klockor?

    Svara

      Man brukar kalla sådana människor får ibland..

      Svara

    Wellington är billigt Kinakrams som säljs till överpris här.

    Svara

    Hahaha Flavor Flav. Kommer ihåg hans dokusåpa ”Flavor of Love” och sedan den där med dåvarande flickvännen Brigitte Nielsen. Minns honom inte för musiken.

    Svara

    Armbandbyte = panerai.

    Svara

    Ska bli spännande att se hur ofta Kenza kommer använda sin nya favorit nu.

    Sagt det förut men DW måste betala förbannat bra för att dessa influencers ska fortsätta göra reklam.

    Svara

      Det här var garanterat första, sista och därmed enda gången denna klocka prydde hennes handled… Om hon inte är här inne och snokar bland kommentarerna igen som hon brukar; för i så fall kommer hon snart att ”råka” visa upp den igen.
      Och i så fall; hej Kenza!!

      Svara

    Hur många dagar på minus är Calles nedräkning nu?

    Svara

    Alltså VEM FÖLJER ENS CALLE. Tycker han är världens tönt och lever kvar i år 2009 typ

    Svara

      Jag är inne på hans konto med jämna mellanrum och kollar på alla söta klipp med Tom-Allan. Gölligare onge får en ju leta efter.

      Svara

    Swatch hade ju fula klockor på slutet av 90-talet där man kunde byta ut armbanden samt plocka ur urtavlan. Var superhippt då men vem kommer ihåg dem idag? Förutom ohippa jag då som har kvar min första klocka från när jag var 5 år.

    Svara

      Haha sån hade jag! Man kunde sätta fast själva urtavlan på typ tröjan också.

      Svara

        Skaffa ett bättre jobb så har du råd.

        Svara

    haha, vilka jävla kalle-anka klockor.. Köp en Rolex eller en Cartier för helvete.

    Svara

      Lol för vilka pengar?

      Svara

    Skulle tro att Good Enough Media som CS arbetar på, har Boom Watches som kund.. Bra genomslag..

    Svara

    Skulle inte köpa någonting som Calle S gör reklam för!!! Han verkar så desperat och har ett omättat bekräftelsebehov. Så jäkla ohett… urk.

    Svara

    Fast det här att byta armband gjorde ju Swatch redan på 80-90-talet, så det är knappast något nytt.

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.