Då var det dags för Moa Mattsson att släppa en kollektion

Tillsammans med Moa Mattsson lanserar vi snart den ultimata “day to night”-kollektionen. Klassiska plagg som feminina blusar, jumpsuits och stickade set gör dig redo att ta dig direkt från kontoret till AW:n. Stay tuned! //Bubbleroom

Så beskrivs den här nya kollektionen av Bubbleroom som Moa Mattsson satt sitt namn på.
Förlåt, hon har så klart ”designat” den, precis som sina vänner Hannalicous, Molly Rustas och Lovisa Barkman.
Jag undrar hur de bestämde ordningen på sina släpp? Det vore ju rena rama katastrofen om två kompiskollektioner släpptes samtidigt, för vems event ska man DÅ gå på? Det finns ju faktiskt en gräns för hur många goodiebags man orkar släpa runt på samtidigt.

Hittills är Lovisa Barkmans kollektion för Bubbelroom den jag tyckt absolut bäst om, och tyvärr tror jag inte att Moas kollektion räcker för att knuffa ner henne från prispallen.
Själv blev jag anmäld till Konsumentverket för mitt inlägg som tydligen skrek smygreklam i ansiktet på någon av mina läsare som helt verkar ha missat att jag skriver om ALLAS kollektioner, och nu har turen alltså kommit till Moa Mattssons AW-kollektion.

Vad tycker ni om Moas kollektion?

62 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    En av de tråkigaste influencer-kollektioner jag sett… Tycker inte om något av plaggen. Skulle gärna se en ”stylebyseb” kollektion (Biancas stylist)!

    Svara

    Det där ser värre ut än de som blivit kvar från H&Ms julrea och finns kvar långt in i januari…. Ballon sleven dress var extra gräslig.

    Svara

      Ganska fint och enkelt – håller i längden. Alla kan ju inte gilla typ Desigual.

      Svara

        Ryser i hela kroppen bara jag hör Disigual

        Svara

        Haha, får migrän av deras kläder.

        Svara

    Appropå smygreklam; Cecilia Blankens har startat ett instagramkonto för sin hus renovering: ”Blankensathome”. På det kontot luktar det smygreklam på vart och varannat inlägg.

    Svara

      Bor hon ens i Sverige? Jag tänker att det kanske är andra regler utomlands. Har inte Instagram och kan därför inte se efter hur det ligger till.

      Svara

        Hon bor i Sverige, familjen flyttade tillbaka i somras. Hennes blogg, egna insta och husets Insta är bara en massa smygreklam, fattar inte varför hon inte åker dit för fusk.

        Svara

          Tack, då vet jag. 😀

          Svara

        Såvida marknadsföringen riktar sig åt svenska marknaden, ska hon uppfylla de svenska marknadsföringsrättsliga reglerna.

        🙂

        Svara

      Kanske hon är inspirerad av Bellas spons- och tiggerikonto thelowengriphouse?
      Smygreklam och exponering av gratisgrejor så det syns ända till Karlstad (förhoppningsvis).

      Svara

    Men nej, alltså nej! 🙈

    Svara

    Tycker den var riktigt fin när jag sett bilder på hur plaggen sitter på. Kommer nog definitivt beställa några plagg och prova iallafall!

    Svara

      ”Beställa några plagg och prova iaf”… herregud inte konstigt att jorden går under…

      Svara

        😂

        Svara

        Returerna inom näthandeln är en stor kostnad för miljön – och dessutom en stor kostnad för kollektivet av kunder. Den som returnerar mycket subventioneras av de kunder som returnerar lite.
        I genomsnitt skickas vartannat plagg tillbaka inom näthandeln. Samma plagg gör ofta flera vändor innan det slutgiltigt hamnar hos någon som behåller det.
        Många anser det helt normalt att beställa ett plagg i två-tre storlekar för att prova hemma och sen returnera det som man inte vill behålla. Eller tre olika färger av samma plagg för att bara behålla den färg som var snyggast i verkligheten.
        Detta är något vi måste fundera över. Textiler är redan från början produkter som har en kostnad för miljön när de tillverkas och fraktas över halva jordklotet. Ska sedan samma plagg resa fram och tillbaka flera gånger innan det blir köpt gäller det att transporterna åtminstone är miljövänliga.
        Om företagen börjar ta betalt för returerna så riskerar man förstås att konsumenterna köper mer försiktigt. Och vem vill medvetet försämra omsättningen? Kanske en miljöavgift kunde vara ett alternativ till att ta betalt för själva returen? Den som vill returnera får pengarna tillbaka men ett avdrag på säg 50-75 kr som ska täcka returfrakt och miljöpåverkan.

        Svara

          Köper man bra kvalité och tänker sig för kan man använda ett plagg i flera år. Skulle aldrig beställa nåt jag inte på allvar vill köpa.

          Svara

          Eller så tar affäreerna sitt ansvar och ser till att folk inte hanslar så mkt på nätet samt returnerar så mkt. Bättre modellbilder, bättre storleksguide, bättre utbud i butik osv. Allt är inte konsumentens fel, även om vi såklart också har ett stort ansvar.

          Svara

            Haha vilken kommentar. Skitsnack! Klart som tusan det är konsumenternas ansvar. Gå tillbaka 10 år tillbaks i tiden och redan då skrevs det jättebra info om längd och mått på plaggen. Idag har man lagt till info om att modellen är så lång och har den storleken. Likaså finns det på vissa hemsidor filmer där man kan se plagget på catwalken. Men nej, såklart det måste TESTAS. Jobbat hur länge som helst i klädbutik och jag får dagligen in returer på uppemot 10 plagg per person där personen ”ville testa”.

            Helt galet att skylla på butikerna när det är konsumenterna som ligger bakom det. Vad vill du mer ha, att plagget kan skrivas ut virtuellt på en 3d-scanner för att du ska kunna prova direkt? Nej, ta ditt ansvar som konsument istället. Det företagen har gjort som är fel är att göra det enklare för dig att beställa med fria returer och snabba leveranser. Men det är fortfarande DU som konsument som väljer att beställa hem 10 plagg för att returnera 9.

            Svara

              Självklart har konsumenten ett visst ansvar, men vi som bor på mindre orter har inte så stort val förutom just nätbutiker. Och ärligt talat – skulle det inte kanske vara bättre om alla bara beställde det de ville ha från internet? Då skulle kanske fysiska butiker bli tvungna att tillhandahålla det som de flesta faktiskt vill ha, dvs plagg i enkla och bekväma modeller i kvalitativt material. Många av dessa gräsliga tingester från tex Lindex – de reas ju ut hela tiden.

              Jag som konsument vet redan mer eller mindre vad jag vill ha och försöker köpa secondhand när jag kan – men jag är ändå tvungen till näthandel och returer eftersom plagg jag tycker om är svåra att hitta i handeln.

              Svara

                Ett visst ansvar? Du bor där du bor för att du själv valt det. Är själv inte från en storstad, tvärtom, men det är ta mig tusan ingen rättighet att få näthandla 🙄 majoriteten av de plagg som finns på nätet finns i butik också. Sen släpps vissa kollektioner enbart på nätet men hur många är det? Helt galen kommentar. Ja, låt oss förstöra miljön -ALLA beställer frå nätet!

                Svara

          Läser just nu (på Breakit) att H&M går in i Sellpy som majoritetsägare.
          Sent ska syndaren vakna 🙂
          ”H&M har pumpat in pengar i second hand-tjänsten Sellpy, som grundats av Michael Arnör, Philip Gunnstam och Oskar Nielsen, sedan start 2015.
          Hittills har det handlat om runt 50 miljoner kronor. Nu meddelar klädjätten att man går in som majoritetsägare i bolaget, via investeringsarmen CO:LAB.”

          Svara

          Så trött på allt miljösnack. Vi gör tillräckligt i Sverige.

          Svara

            Snacka om att leva i förnekelse..

            Svara

    Ja folk behöver säkert ännu mera kläder 🙄 träligt tråkiga plagg som finns överallt!

    Svara

    Rad 2 längst till vänster. Puffyshirt?

    Svara

      😂

      Svara

    Skulle inte du kunna kolla Anna Books senaste inlägg.
    Är inte det reklam så det stinker om det?

    Svara

    Tycker de har sett jättefina ut när man har sett de på. de här bilderna gör inte riktigt rättvisa. Plus att Gillar enkelheten men att det ändå händer något😊

    Svara

    Sorry för ot, men har någon sett Jackie Ferms instastory om sin man Ola Brising??

    Svara

      Låst profil. Berätta!

      Svara

      Nej, hennes instagram är privat. Vad händer där?

      Svara

    Men HERREGUD kan du sluta skriva om dessa gräsliga förbannade kollektioner? Ingen här är intresserad av dom. Slutar du inte så slutar jag fan läsa bloggen finns mycket annat man kan dryga ut inläggen med än ful konsumtion som tär på miljön.

    Svara

      Haha men jisses, vaknat på fel sida idag?

      Jag tycker dessa inlägg är roliga, annars hade det gått mig helt förbi eftersom jag inte följer Moa eller handlar på Bubbleroom. Denna kollektion kommer inte få mig att köpa något nu heller 😉

      Svara

      Ingen kommer sakna dig, W.

      Svara

      Det är ju ingen som tvingar dig att gå in och kommentera inlägg du inte är intresserad av?

      Svara

    Det märks att en viss person blivit avstängd här, hon hotar och härjar på Mys blogg, konstigt att My låter hot stå kvar utan att blocka.

    Svara

      Det är ju My själv.

      Svara

        Jag misstänkte det, men då skriver hon under fler alias med tanke på att vissa gillar Moa.

        Svara

    Jag gillade vissa plagg. Bra färger till vintern.

    Svara

    Hej! Vet du till 100% att det är någon annan som designat och influenserna bara har fått sätta sitt namn på
    Kollektionen? Eller är det bara något som du antar?

    Svara

    Ingen aning om kvaliten på grejerna, men själva stilen på mycket av det känns precis som något jag skulle ha om jag skulle leka professionell power point kvinna.

    Svara

      Professionell power point kvinna haha.

      Svara

        Ja, du vet en sådandär person som egentligen inte har så mycket att göra med vad företaget/avdelningen de jobbar på gör, men som har typ rätt studiebakgrund, är hyfsat pedagogiska, socialt kompetenta och bra på att göra power points. De tillbringar minst 50% av sin tid med att göra presentationer och presentera saker för högre chefer, kunder etc.

        Svara

    Kläderna säger mig lika mycket som hennes namn…

    Svara

      Att dom är Matta?

      Svara

    Spontant känns inte detta som kläder för en höst/ vinterkollektion men det kanske är för att jag är 30+, det är ju inte jag som är målgruppen.

    Svara

    Kan det bli tråkigare?

    Svara

    Lika intetsägande som ”designern” i fråga eller?? 😴

    Svara

    Beställde den mysiga kjolen och den matchande tröjan . Hoppas dom är lika gosiga som dom ser ut .

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.