Cissi Wallin och Haveristernas podd

Nu har jag gjort det.
Nu har jag lyssnat på Haveristernas poddavsnitt med Cissi Wallin, och jag kan med handen på hjärtat säga att det där är två timmar av mitt liv som jag aldrig kommer få tillbaka.
Jag förstår helt ärligt inte vad syftet med det här avsnittet var.
Utgångsläget var att Haveristerna tycker att Cissi Wallin är dum i huvudet och Cissi Wallin tycker att Haveristerna är dumma i huvudet, och ändå ska någonting konkret och med substans komma ur det här avsnittet?

Redan från start anar man vart det här kommer barka hän.  
Dynamiken 3 mot 1 gör att Cissi Wallin från start agerar utifrån ett perspektiv att ”attack är bästa försvar” och när de väl satt igång och diskutera så fanns där ingen återvändo.
Ingen var det minsta intresserad av att lyssna på vad ”den andra sidan” hade att säga och många gånger tror jag bara de väntade på att den som pratade skulle ta ett andetag så att de kunde ta över.
Under podden första timme så avhandlades bland annat Gardet, alla som hoppat av projektet och hur det egentligen ligger till med löner och utbetalningar.
Detta påståenden bemöter Hanna Bergwall HÄR!

Och när man tror att det inte kan bli värre så startar del 2 av de här cirkusen.
Anklagelserna stod som spön i backen – från båda håll – men några bevis eller liknande var ingen intresserad av att visa upp,  allra minst Cissi Wallin som slängde anklagelser omkring sig från kvinnor som hon inte tänkte namnge, från plattformar hon vägrade identifiera och hot vars innehåll hon vägrade avslöja.
Någonstans här gör härskarteknikerna och pajkastningen entré.
Haveristerna kallar Cissi för mängder av öknamn, medan Cissi påstår att Haverist-Henrik är en otäck människa som betett sig hotfullt och ”stalkigt” mot kvinnor på nätet.
Cissi anklagas för att vara oansvarig i sina projekt och kritiseras för att både ha nanny och städhjälp meda Cissi provocerar Henrik genom att kalla honom en skrikande man med extremt kort stubin som bara borde sätt sig ner.

Jag har aldrig sett maken till pajkastning och då arbetar jag ändå på heltid med butt hurt influencers.
Tänk er en pårökt partiledardebatt strax innan valet. Ungefär så lät det.
Alla hugger vilt omkring sig och snöar in på allt ifrån stavfel till röstläge vilket leder till att de inte kom fram till en enda jävla sak under de här två timmarna.
Jag fattar inte varför Haveristerna bjöd in Cissi till ett avsnitt, precis som jag inte fattar varför hon tackade ja.
Vad trodde de skulle hända?

Jag håller med Haveristerna på en punkt och det är att det ÄR extremt problematiskt att Cissi Wallin hoppar på saker hela tiden och hänger ut människor som om de vore strumpor på tork.
Det är en extrem åtgärd som borde sparas till riktigt allvarliga saker, så folk tar det på allvar när det väl händer.
Normalt i intervjupoddar som denna så brukar det oftast finnas en ”vinnare” och en ”förlorare” men helt ärligt så kan ju inte utse en vinnare bland alla trasiga pajskal.
En förlorare kan jag dock utse och det är alla vi som lagt två timmar på att lyssna på den här skiten.

Herregud!

 

389 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    hoppas hon inte börjar skylla på någon diagnos, men det skulle inte förvåna mig om hon gör. Fy fan säger ja bah.

    Svara

      Hon nämner sin adhd en gång. Det är allt

      Svara

        Låt mig gissa att det kommer mer. Går det inte att skylla på andra personer, lär det handla om att skylla på andra tillstånd eller något annat. Har just nu bara svårt att fantisera samman exakt vad….

        Svara

    Håller med i allt, men av vad jag har förstått så bjöd Cissi in sig själv? Vet inte om det blir bättre av det iofs…

    Svara

      Sant, det var hon som ville vara med, vad nu anledningen till det var

      Svara

      Spelar det någon större roll vem som bjöd in vem? Även om de bjöd in henne så tackade hon ja. Och bjöd hon in sig själv så tackade haveristerna ja. Ingen var där under tvång.

      Svara

        Personligen tycker jag att det hade varit bättre för Cissi om hon hade blivit inbjuden och tackat ja än att bjuda in sig själv. Jag undrade många gånger när jag lyssnade vad syftet att bjuda in sig själv var. Vad hade hon hoppats skulle hända? Resultatet tycker iaf inte jag blev så bra för hennes del.

        Svara

          Förvisso. Jag hade nog inte förstått syftet med att hon tackade ja även om haveristerna initierade och bjöd in. Oavsett så är syftet väldigt oklart och resultatet har vi ju hört…

          Svara

          Just att bjuda in sig själv för att föra sin talan när man inte ens vet vad som har sagts… jag hade gått igenom allt material och betat av punkt för punkt, där jag hade tyckt att min förklaring hade behövts.

          Svara

            Cissi har inget att rätta till med för det de sa i tidigare avsnitt om henne och Gardet var ju sanningen. Att hon inte förstår att alla ser igenom hennes beteende är otroligt. Sänker tyvärr mitt förtroende för den bloggen. Kan det skrivas så här felaktigt om Cissi, vem mer skrivs det så om?! Här är det så otroligt uppenbart inte någon pajkastning från bådas håll.

            Svara

        Mmm.. Fånigt bjuda in sig själv! Hon bjöd väl inte på någonting!

        Svara

          Hennes ego kunde inte motstå.

          Svara

      Håller verkligen inte med Camilla. Jag tycker att det blir pinsamt tydligt vem Camilla är rädd för. Vore de kompisar så skriver man det, och inte massa andra bortförklaringar.

      Camilla såg igenom Tyra, Bella direkt ..men inte Cissi?! Camilla är inte dum. Självklart har hon sett igenom henne för länge sen.

      Att kalla detta pajkastning från båda håll känns mer som en påtvingad reaktion efter Cissis instastory om att bloggare måste ta ansvar för vad de lyfter för kvinnohat. Alltså personlig kritik mot Cissi personligen-vilket återigen är en manipulation. Frågorna Cissi fick var inte hat. Cissi betedde sig dock från första stund väldigt hatiskt och otroligt nonchalant.

      Jag blir besviken på Camilla. Det blir helt fel att gå så otroligt hårt på Bella medan du lämnar den som är tusen ggr värre på allt, Cissi, utan granskning. Är ni vänner? Varför behandlas de annars som natt och dag?

      Det är helt bisarrt att kalla det pajkastning från bådas håll. Allt de tog upp var ju sant och det Cissi sagt själv tidigare. Följer du Cissi har du sett det. Cissi körde hela verktygslådan med manipulation, offerroll, härskartekniker, utsatt kvinna rollen, olika grader-”skalan”, skrika utan att lyckas, för att till sist ta sista utvägen med plötsliga absurda anklagelser utan något fog.

      Nej du kan så mycket bättre Camilla ❣️

      Svara

        Det är din åsikt. Jag tycker att Camilla gjorde ett så rättvist inlägg som det var möjligt till och att igen kunde gjort det bättre.

        Svara

        Jag håller med om att man ofta börjar fundera i de lägen då Camilla, som är så duktig på att se falskhet, lögner och löjeväckande beteenden, inte uppfattar situationer som man själv gör. Detta eftersom hon i sina inlägg så ofta fångar det man själv tänkt. CW:s alla bravader är exempel och Gabjoss – jag menar busringningsgate, inte kan väl Camilla någonsin ha trott på denna bortförklaring? Men jag köper att vänskap gör att hon undviker att skriva kritiskt. Och förklaringen kring CW, gardet m m som sammanföll med sorglig händelse i familjen.

        Svara

        Så du skulle känna dig jättebekväm om du var helt ensam med tre ökända kvinnohatare emot dig?

        Vore väldigt bra om vi vände på saken och såg från ett större perspektiv ibland kanske.
        Cissi HAR rätt grov ADHD- viket märks. Det är ingen undanflykt, det är bara ett faktum. Jag känner inte henne, ändå är jag rätt övertygad om att det inte finns något som helst ont i henne. Hon försöker stå upp i en situation som är så jävla omänsklig att jag finner inte ord. Alla skenheliga sk ”instafeminister” som gaddat ihop sig och smygmobbar från alla håll. Jo, ni syns. Allihop. INGEN av alla dessa feminister skulle ha tagit Haveristernas parti om det inte vore för att de sprider hatpropaganda emot Cissi. INGEN.
        Men, nu gynnar det dem.

        Jag kan faktiskt inte låta bli att fundera över vad som skulle hända den dag en gravt mobbad person inte orkar längre. Vem skulle då ta på sig skulden? Vilka skulle vara delaktiga om något skulle hända? Det är inte första gången det händer isf. Jag menar, hur länge och hur mycket orkar en människa ta?

        Utan att känna Cissi är jag rätt säker på att hon är en väldigt känslig person som försöker stå upp i en absurd situation där hatet fullkomligt flödar av hat i form av usla konton som kallar sig satiriska. Feminister som gaddar ihop sig. (det vanliga gänget) + Mondokanel och Company. Haveristerna såklart. Listan kan göras lång.

        Har vi blivit så totalt tomma och empatistörda, sån fullkomlig brist på förståelse för våra medmänniskor?

        Nästa gång är det kanske nån av oss som är måltavla för alla dessa hatare. Som snackar så jävla fint om systerskap och feminism.
        Ah, just det, systerskapet gäller ju bara vissa.

        Svara

          Det är inte tre ökända kvinnohatare. Lyssna på avsnittet vetja så får du det specifikt tydligt förklarat. Det är nämligen ett av Cissis påståenden som hon tagit ur luften Och inte har belägg för. De har skrivit om mestadels rasister och nazister i sina ca 50 avsnitt.

          Vet du inget om Cissi så förstår jag att du gör på hennes manipulativa ord. De flesta människor ljuger och manipulerar inte som henne nämligen. Hade du känt till hennes historia hade du sett rakt igenom henne.

          Cissi får det att låta som att hon bryr sig om alla Kvinnor. Men Cissi bryr sig bara om sig själv.

          Svara

            Var är dina bevis på att hon ljuger? Kalla fakta och inte din åsikt.

            Svara

            Hoho, vi väntar. Upp till bevis!

            Svara

            Jag har lyssnat två gånger.(aldrig mer) Och när jag säger att jag inte känner Cissi menar jag naturligtvis irl. F.ö har jag följt de flesta i över tio år. Även Henrik och com. Jag törs säga att jag nog har rätt bra koll på läget. I början gillade jag Henrik, men har numer avföljt allt som har med dem att göra.
            Jag skulle faktiskt ha samma åsikt om det var någon annan än Cissi också. Sånt fruktansvärt uselt beteende. Jag känner mig inte ett dugg manipulerad av Cissi. Iofs inte av någon annan heller. Ser man henne som manipulativ så ligger nog problemet hos en själv.

            Svara

              Vad är det som är så uselt beteende? Att bli förbannad när nån anklagar en för att vara rasistisk kvinnohatare?

              Svara

          Tre ökända kvinnohatare?

          Svara

          Precis, enligt CW så gäller systerskapet bara vissa. De tre i Haveristerna är inte tre kända kvinnohatare. Jag har själv ADHD och tycker inte alls att det märks på CW, jag tycker snarare att hon är manipulativ och uträknande. Jag är själv feminist och följer flertalet feminister på sociala medier, jag är inte kvinnohatare. Men jag måste få kritisera när en sk feminist beter sig helt åt helvete och gör så att allt handlar om bara henne.

          Svara

          Kvinnohatare? Ja, det stämmer nog. Hatare generellt. Mår illa av deras podd, det är inte värt att lyssna på skiten. Det finns en anledning till att ingen av dom har lyckats få till en karriär.

          Svara

          Nej, det märks inte ett dugg att Cissi har ”grov ADHD”. Hon är ko-lugn, fokuserad, uthållig, har fantastisk närvaro och tajming och dominerar debatten fullständigt från A till Ö medan haveristerna är helt bortgjorda, iallafall killarna. Finns inte mycket som tyder på att hon är känslig heller och jag tycker inte synd om henne. Hon bjöd in sig till en sluggermatch och såg till att störa motparten lagom för att de skulle se j-vligt dåliga ut istället för att grilla henne, så vad är problemet?

          Svara

        Yessss! så mycket +1 på den!!

        Svara

        H 22,53 jag håller fullständigt med dig. Det är uppenbart att Camilla är väldigt försiktig här! Jag gillar Camilla och tycker att det här är Sveriges bästa blogg/sajt, men här är det övertydligt att Camilla är safe.

        Svara

    Cissi är fellös. Allt handlar om henne.

    Svara

      #allthandlaromcissiwallin

      Svara

        Hon tror sig vara oersättlig!!!!

        Svara

    Bra jobbat! Kan inte vara lätt att skriva ihop ett så diplomatiskt inlägg efter att Cissi skämt ut sig så totalt. Jag hoppas att de som läser det här inlägget tar sig tid att höra avsnittet själv och bilda sin egen uppfattning om ”pajkastningen” från bägge håll.

    Svara

      Jag tycker att det var tre stycken som skämde ut sig och två värre än den ena och de två var bägge män.

      Svara

        Tyckte inte de skämde ut sig alls. Imponerad av att de kunde hålla nivån de höll, jag hade gått bananas långt tidigare om något satt och ljög så om mig.

        Svara

          Nivå? De gick ju crazy bananas direkt.

          Svara

            Hur tycker du att de gjorde det? Det gjorde de ju inte. Du kan omöjligen ha lyssnat för det var ju inte alls så. Missade du Cissis uppläsande av okänt hatbrev? Det var Cissis sätt att inleda trots att hon klart och tydligt sagt att hon inte lyssnat på podden tidigare och inte kände till dem som personer.

            Svara

              Den som inte lyssnat är du.

              Svara

            Eller hur. Dom skiter totalt i all anständighet och normal vuxen respekt. Dom förrjänar inte att bli omnämnda.

            Svara

        Hej Cissi! Bra du va i podden gmn! ❤️

        Svara

      Ja men nu kommer alla inlägg vara så här diplomatiska oavsett influencer! Heja!

      Svara

      Ja för den här sammanfattningen skulle nästan lika gärna kunna vara skriven av Cissi. Väldigt vinklad tyvärr.

      Svara

    Känns lite skevt att skriva att det var pajkastning från bägge håll, Cissi skämde ut sig rejält.

    Svara

      Håller med! Sen var det tråkigt att poddarna hade personliga vendettor mot henne för mycket av det de sa var relevant. Det är inte ok att aktivt försöka få folk att demonstrera utan tillstånd och sedan tar avstånd när det innebär juridiska konsekvenser. Det är inte okej att utnyttja andra människors engagemang som gratis arbetskraft. Det går inte att racka ner på kvinnor som har hjälp med barn när man själv har hjälp med barn. Det funkar inte att komma med ospecifika anklagelser mot meningsmotståndare för att få dem att hålla käften. Phew. Som avslutning på den här harangen kan jag väl säga att jag tror det måste vara extremt energikrävande att vara Cissi Wallin. Jag blev trött bara efter tio min av att lyssna på vad som verkar vara hennes vardag.

      Svara

        Men Cissi Wallin skrattade på slutet och verkade vara vara piggast av dem efter de 2 timmarna. De andra verkade matta.

        Svara

          Precis, HON är väl van?

          Svara

      Jag tycker alla utom Myra ( förutom fnisset hon höll på med ett tag) skämde bort sig. Poddavsnittet var inte upplagt för oss lyssnare över huvud taget. Det var rörigt, hetsigt och ingen hade gjort sin research.

      Om alla hade fått frågor och underlag innan podden så hade kanskw svaren blivit tydligare. Nu var det spekulationsfrågor, hearsay ”fakta” och antaganden som kastades runt. Dessutom är det fascinerande att tre vuxna människor inte kan hålla känslorna i styr. Det var obegåvat.

      Svara

        Haveristerna hade väll iofs fakta i form av att de mestadels kritiserade saker som Cissi själv publicerat på Instagram, d.v.s. sådant som är väldigt enkelt att verifiera. Cissi däremot kom med anklagelser från påstådda anonyma vittnen som inte på något som helst sätt gick att verifiera. Så att båda sidor skulle använt ”hearsay ’fakta’ och antaganden” är inte en helt rättvis beskrivning.

        Svara

      Jag är en gammal högergubbe som varken har koll på Cissi eller haveristerna, men jag råkade lyssna på detta avsnitt. Det var ungefär 150-5 i poäng till Cissi. Hon sprang verkligen i cirklar kring gossarna där. Hon kunde elegant glida förbi alla taffligt förberedda anklagelser och fick dem sedan att gapa och skrika helt ologiskt under halva avsnittet att ”eftersom han inte är polisanmäld så är det lögn att någon upplevt honom som hotfulla”. (Urkorkat, som om obehag, otrygghet och hotfull stämning alltid innebär ett brott i lagens mening.) Det var ett dussin facepalms i den genren, levererat av ett par jobbigt skräniga och obalanserade typer och en kvinna som utan framgång försökte medla.

      Svara

    Nu är ni väl nöjda, alla ni Cissihaters som beggat i en evighet om ett inlägg med Cissi och haveristerna!
    Upp till bevis att ni har något vettigt och intressant att säga!
    #tvivlarpådetstarktdock

    Svara

      Det har skrivits flera hundra kommentarer under söndagen om detta, i flera intressanta trådar. Synd att detta inlägg kommer så sent, tvivlar på att vi som skrev på söndagen kommer orka upprepa oss.

      Svara

        Varför tror du att inlägget kommer först nu? Inte så att podsändningen kom som en överraskning.

        Svara

          Jodå, jag har min uppfattning om det. Med tanke på att det genererar tio analyser så fort blondinbella har en fis på tvären är det extremt anmärkningsvärt att det hann gå ett helt dygn utan kommentar angående den största skrällen som hänt i sociala medier sen… okej, sen cissis senaste skandal. Att de mest relevanta diskussionerna om avsnittet nu är gömda i kommentarsfältet på söndagens irrelevanta inlägg var nog ett högst medvetet val av CC.

          Svara

            De borde sammanfogas.

            Svara

      Finns väl ingen som lyssnat på intervjun som rimligen kan vara nöjd med det här inlägget??

      Svara

      Om Bella hade stulit en båt, sprungit ifrån en restaurangnota, kysst någons man och råkat knuffa till en tant på vägen hem och hon skriver ett inlägg och enbart nämner att Bella råkade knuffa en tant, tror du folk hade varit nöjda?

      Svara

        Nej nej, tanten och Bella kastade paj på varandra.

        Svara

      Finns det en stollis bland Cissis fans också??

      Svara

        Det finns i alla fall minst en bland hennes hatare. 🙂

        Svara

          Bara det att du kallar dem för hatare säger en hel del om dig.

          Svara

            Ja för det du sa är så mycket bättre. 😂

            Svara

              Jag skrev inte det om stollis och jag är en av få som brukar säga ifrån när folk går på stollis.

              Men att kalla de som ser igenom Cissis lögner för hatare.. Ja.. det säger en hel del. På samma sätt som när ”andra sidan” kallas manipulerade och sektmedlemmar så säger det också en del. Går att föra en diskussion utan dessa epitet.

              Svara

                Du menar att det inte finns flera här som hatar Cissi? Herre!

                Svara

                  Tja, lika många som det finns manipulerade sektmedlemmar kanske.

                  Hög nivå på diskussionerna här…

                  Svara

                    Yxskaft!

                    Svara

                      Point proven

                      Ja 00:25 bevisade sin egen poäng.

                Du försvarar en person som du själv förminskar. Så ädelt av dig. Känns det bra nu?

                Svara

                  Det finns fler än en anonym….

                  Svara

        Stollis is here, Stollis is there, Stollis is everywhere.

        OK, nu får den som först ger mig rätt färg tolv poäng …

        Svara

          Scarlet

          Svara

            Tolv poäng! Skrattar!

            Svara

          Ooohhh, har tydligen sett den filmen för många gånger 🤣 Scarlet, scarlet, scarlet! Anthony Edwards 😍

          Svara

            En av mina favoriter! Måste leta rätt på den, bra att ha i beredskap när det känns så.

            Svara

      Stämmer Cicci🤭

      Svara

      Tack för en vettig och intressant kommentar, Cissilover!

      Svara

    Oj, kommer att vänta ett dygn eller så med att läsa kommentarsfältet. Nåja, mitt förtroende för Cissi Wallin som fanbärare för feminismen är inte nära noll, det är långt under det. Så många tappade puckar, så många självmål, så förbannat mycket ljug.

    Visst, Haveristerna är inte snälla, men antag för ett ögonblick att Cissi Wallin fått sitta i soffan hos Malou eller någon annan ryggradslös ”journalist”, då hade det blivit ett par hyllningstimmar till alla storverkens mamma, Cissi Wallin, helt utan kritisk granskning.

    Svara

    Jag har också lyssnat på avsnittet och tycker Cissi gjorde så bra ifrån sig man kan. Mannen som gång på gång försöker få henne att visa screenshots verkar inte förstå vad innebörden att hålla sina källor dolda betyder och deras poäng med hela podden var att på något sätt försöka sätta dit henne för diverse olika saker. Så fort Cissi lyckats svara på något, till exempel att städhjälp anlitats på bra sätt så slängs nästa påstående fram.

    Tycker Myra var saklig och diplomatisk, kul att se att någon av dem försökte framföra något på ett bra sätt. Ingen koll på vem någon av männen var sen innan men kan ärligt säga att på sättet de uttryckte och betedde sig att jag aldrig vill höra eller ha något med dem att göra.

    Svara

      Hålla sina källor anonyma kan vara ok, men då bör man åtminstone kunna precisera vad de säger mer än att ”Många kvinnor, kanske speciellt rasifierade, säger att Henko är hotfull” typ minst sex, men kanske ett tiotal eller tolv.

      Svara

        6…10…. många kvinnor.
        Men JA. Jag kan känna att det är hotfullt när folk tutar på mig, men, är jag hotad för det?

        Svara

          Det var inte så eller det hon sa. Fy så oärligt av dig.

          Svara

            Det var exakt så hon sa. Om du inte fattar att sista meningen är ett eget exempel ska du nog gå och lägga dig. Eller kanske gå och kamma dig.

            Svara

              Nej det var det inte och jag syftar till din första meing.

              Så godnatt på dig själv!

              Svara

                Jaaa alla utan du hörde fel. 🧟‍♀️

                Svara

        @Absolut ingen snålk#k

        Jag ber på mina bara knän att du inte jobbar med något som har med logiskt tänkande att göra för du förstår inte att om man ger fler detlajer så kan vederbörande räkna ut vem som är källan ifall man minns vad man sagt och till vem. 🤷🏻‍♀️

        Svara

          Kan man inte bevisa när man anklagar någon ska man inte öppna k äften.
          Hon kunde inte ens svara om det var direkta hot eller om de känt sig hotade. Var det IRL eller på nätet. Var det dryga svar på ännu drygare kommentarer de påstådda kvinnorna själva skrivit?

          Cissi ljög. Hon verkar ha för vana att hitta på att det finns kvinnor som upplevt både det ena och det andra.

          Svara

            Hon, liksom de rasifierade kvinnor hon hänvisar till, är nog vana att vita snubbar backar underdånigt så fort ras/könskortet dras. Nu mötte hon/de sin överman i Henrik som skiter i identitetspolitiskt snömos och går hårt åt alla han tycker är fulla med bullshit. Måste vara en svår chock. 😂

            Svara

              Jag hör till JBP-fansen och tycker det är helt rätt att inte backa för identitetspolitiskt snömos. Men seriöst, Henrik blev överkörd fullständigt. Att agera som en lågpannad brölande grottmänniska duger bara i ögonen hos de som har starka förutfattade meningar i hans riktning.

              Svara

            Både Axel och Henko sa ju också att om någon blivit hotad så borde den personen polisanmäla det. Att någon känt sig hotad pga något är liksom en annan sak.

            Svara

              Ja men så har de också blivit polisanmälda. Hur många har blivit det även om det blev nerlaggt?

              Svara

              Jaa men lyssna på Cissi, som kvinna har vi faktiskt rätt att känna oss hotade av män bara för.. Ja.. Vi är kvinnor och de är män. Speciellt vita män. De är som vi vet ett lite större hot än svarta. Så har du en manlig kollega, granne, busschaufför.. Anmäl! Det är din rätt som kvinna.

              Svara

                Precis, att Henrik levt med skyddad identitet pga hot för att han drev IRM, det är ingenting mot att EN RASIFIERAD KVINNA (eller sex eller tio, det är en TOLKNINGSFRÅGA) känner sig obehaglig till mods av en facebookkommentar 😂

                Svara

                  Märkligt inte Cicci lever under skyddad adress som hoppar på allt från hulliganer till vanligt folk.. Anklagar och trakasserar!!!

                  Svara

                Inte alls som äldre rädd för vita!! Aldrig varit kommer aldrig bli! Har skickat eftet färg spray. Hihi! Blir spännande🤭🤶

                Svara

            @anonym kl 22:00

            Hej Gud!

            Svara

      Tyckte exakt samma, Myra var neutral ochvkunde se saken från bådas håll. Männen, speciellt en, var från början inställd på att sätta dit Cissi på ett väldigt agressivt och obehagligt sätt. Ok, Cissi verkar ha ljugit om det där med lönerna, att hon inte visste om dem, något som ju Hanna har bevisat. I övrigt tyckte jag att Cissi hade svar på tal även om blev hårt ansatt av de två killarna. De sade åt henne att hon höjde rösten flera gånger vilket hon var tvungen att göra för att höras.

      Svara

        Cissi svarade ju inte på någonting alls? Bara flytande svar eller motattacker.

        Svara

          ”Vi behöver inte gå in på detaljer” ”vi kan prata om det här i flera dagar men vi har ont om tid” var standardfraser…

          Svara

            Ja men frågorna var ju löjligt detlajerade och ingen fattade vad deras poäng skulle vara. Hade du svarat på detaljer ang ditt eget privatliv? Isf är du korkad.

            Svara

              Ingen fattade? Tala för dig själv, för jag fattade iaf.

              Svara

                Jag fattade också. Det va till och med vid något tillfälle där jag blev frustrerad över att dom inte kom fram till poängen.

                Svara

                  Allt de tog upp var ju sånt Cissi skrivit. Om man nu följt Cissi och nu lyssnat på avsnittet så vet man att Cissi ljuger och duckar allt.

                  Svara

              De var ju inte korkade. Cissi anklagar folk för att göra samma sak som hon gör själv. De ifrågasätter detta.

              Svara

                Jasså? De anklagade henne för att ha kritiserat IL för att ha hjälp i hemmet när det inte var det som var kritiken varken från henne eller LD och om haveristerna hade varit läskunnig så hade de också fattat det.

                Och på samma vis fortsatte de i rant efter rant. Försökte sätta ord i munnen på henne som hon aldrig sagt.

                Svara

            DET ÄR EN TOLKNINGSFRÅGA 😂😂😂

            Svara

              Haha 😂. Aldrig i en och samma intervju hört så mycket;
              Så kan det ju va men
              Det är en tolkningsfråga
              Det finns olika grader av
              Det beror ju hur man resonerar
              Men ja kanske, men det kan lika gärna vara tvärtom
              Det kommer jag inte ihåg
              Känner inte till det
              Ja du säger det men så är det inte.
              Osv osv.

              Svara

          BS. Och övriga gånger när hon var nära att komma fram till ett svar så blev hon avbruten med nästa attack.

          Hon gjorde dock samma sak själv men det var efter den första timmens grillning av henne så att hon ville ge igen kan man till viss del förstå.

          Svara

            Så man kan förstå att hon tappade humöret men inte att Henrik gjorde det?

            Svara

              Va? Tappa humör = avbryta? Herre min ge!

              Svara

        Jag tror inte att Cissi ljuger om nånting. Hon har bara inte stenkoll. Vilket jag kan förstå när man har rätt tung ADHD.

        Svara

          Dagens ironi.

          Svara

          Är ingen psykolog, men om Cissi har tung ADHD så är jag Kalle Ankas farmor. Hon var fokuserad, humörstabil och stresstålig, flexibel, uthållig, läste av känslostämningarna och styrde samtalet med strålande tajming och social känsla. Så f-n heller att någon med tung ADHD fixar det.

          Jag vet inget om Cissi egentligen, har inte följt den här debattsfären, men det verkar som att folk tycker att hon är oärlig. Säger hon att hon har tung ADHD så kan det möjligen passa in i mönstret på så sätt att hon snor åt sig en högre position i den identitetspolitiska hierarkin. Man kan inte fejka att vara svart, men det är desto lättare att påstå att man har ett handikapp.

          Svara

        Att det är obehagligt när Henrik vill sätta dit folk är nåt som Sverigedemokrater i hela landet grinat om i åratal. Lätt att dra till med att nån är obehaglig när man inte vill svara på frågor. Också lät att komma med förtal om att Henrik varit hotfull och sen grina om att han är aggressiv när han, fullt förståeligt, blir förbannad. Jag tror inte du är så ointelligent så att du inte ser igenom det där.

        Svara

          Men du är visst precis så ointelligent så att du inte ser igenom det där.

          Svara

      Men asså, hon påstår ju att det är för kvinnornas säkerhet, för Henrik är en så farlig och hotfull person. Om Henrik har gjort vad hon påstår så vet han med säkerhet vad som åsyftas och vem som har pratat. Det är således inte av omtanke för offren som Cissi inte berättar. Det är för att hon ljuger.

      Svara

    Ot men hur många har tröttnat på att läsa om bellas kris?? Hennes blogg är så sjukt deppig nu förtin. Många väntade länge på att luftslottet skulle sprängas men nu när det är gjort saknar jag lite de ”gamla” inläggen och att gå in o kolla va hon hittat på för tokigheter och förfasas litegrann över det hon gör och fnysa lite över den märkliga livsstil hon försökte sälja in. Så nu överväger jag för första gången att sluta läsa.
    Kenzas blogg har ju också blivit tråkigare än tråkigast då det bara är ”kolla-vad-söt-min-bebis-är-inlägg. dessa två är de jag har följt längst och de här ”nyare” bloggarna är jag inte intresserad av. Vad fan ska man läsa? En bok ist?

    Svara

      🤦🏼‍♀️ Hata på Bella i flera år och hoppas att korthuset ska rasa, när det väl rasar och hon deppar så är inte det bra heller. ”Vi vill ha glada överdrift Bella, samtidigt som vi vill hoppa på henne för allt hon gör. Men! Hon måste vara glad.”.

      Svara

        Jag hoppades inte på det. Jag tyckte det var kul att följa karaktären blondinbella som levde sitt verklighetsfrånvända liv.

        Svara

      Huuur kan man tycka att det är okej att känna glädje över någon annans kris? Bloggare är liksom riktiga personer, de är inte bara till för din personliga underhållning

      Svara

        Hahaha dagens skämt. Om inte hela influenceryrket handlar om underhållning vad handlar det om då???

        Svara

        Så alla anställda, affärspartners, frilansare, nyanställda som lovats jobb och sagt upp sig men sedan inte fått jobbet, kollegor och andra som satts i skiten av Isabella Löwengrip är inte riktiga personer?

        Svara

          Och?

          Svara

      På tal om kenzas, hennes outfit i dagens inlägg? Öh.

      Svara

        Vad är det för konstigt med den?

        Svara

      Tänk om man hade tagit fram en bok varje gång man ville läsa en blogg… va mycket böcker jag hade läst.
      Ska fan gå och läsa lite bok nu!

      Svara

      Det är inte slut innan Isabella Löwengrip checkat in på Ljustadalens Spa & Gym eller Sagsjöns Retreat.

      Svara

        ?

        Svara

          Den som vet, vet.

          Svara

            Mäh, töntigt…

            Svara

              Använd de små grå till något annat än Netflix.

              Svara

          Ljustadalen och Sagsjön är båda två kriminalvårdsanstalter. Sagsjön är även behandlingsanstalt för intagna med beroendeproblematik.

          Svara

      Håller med, IL blogg är SÅ tråkig med väldigt få inlägg. Och vad är den här stora krisen hon pratar om? Känns som allt är fejkat i vanlig ordning för att kunna ge intervjuer och få media runt hennes enorma ärlighet, styrka och förmågan att lyckas resa sig igen. Snark.

      Svara

      Håller med. Saknar diskussionerna och spekulationerna om IL’s liv.

      Håller även med om Kenza. SÅ tråkiga inlägg. Förstår att det är en ny fas livet och det kanske inte är superlätt att balansera bloggeriet och mammaledighet, men har slutat gå in där pga bristen på inlägg och kvalitén.

      Svara

    Det Camilla nog missade är att Haveristerna faktiskt har källor och kan backa upp sina påståenden. Men de kunde inte visa dem för CW i pågående sändning. CW å andra sidan hävdar att varje anklagelse endera styrks av väldigt hemliga källor, eller ”är med ett frågetecken”, alltså en insinuant fråga av typen ”Har du slutat slå din fru?”

    Men annars håller jag med Camilla om att det är lite för mycket pajkastning/gyttjebrottning och grinig stämning. Fast det hör också i viss mån till formatet och än mer till subjektet. Lyssna på avsnittet med Elsa Dunkels, avsnitt 49. Så får ni se hur civiliserat haveristerna beter sig med en civiliserad gäst.

    Svara

      Det kunde de, Cissi verkade dock inte speciellt intresserad av att se något. ”Det stämmer kanske, men det tror jag inte” verkar vara standard svaret när hon blir ofrågasatt med saker hon gjort. Smidigt ändå, erkänna och slå bort det i samma mening.

      Svara

        Eller ”vi säger så”… 😤

        Svara

          En klassisk trh med andra ord

          Svara

        Jasså, har du sett dem? Har Cissi gjort det?

        Hon tog ansvar för att hon möjligen kan ha skrivit något dumt men han förnekade att det ens var möjligt att han skulle vara kapable till det. Jag vet vem jag tycker låter ärligast efter det.

        Svara

          De lägger ut sina bevis på fb. Så ja. Jag har sett. Har Cissi lagt ut något bevis på det hon anklagade H för?

          Svara

          Om du följt Cissi så vet man vad hon sagt. Och ja hon har gjort allt de frågar om. Man vet alltså att hon sitter och slingrar sig så för att det helt enkelt inte är sanningen.

          Svara

      Nä de SA att de hade källor. Men saker är lätt att påstå när inget visades upp. Sen skule de visa dem. Varför hade de dem inte framme om de nu var så välförberdde som de påstår? Så lättlurad du är.

      Och de erkände inte heller att de hade fel om att hon bett om ursäkt på sin insta. Då föröker de slingra sig och påstå att det var en ickeursäkt istället.

      Du har valt sida för att du hatar Cissi och är blåögd för felen dina nya idoler gör och du litar blint på vad de säger.

      Svara

        Du vet om att de lägger ut deras källor på fb för alla att se va?

        Svara

          Har de lagt ut screenshotsen än då?

          Svara

            Ja.

            Svara

              Och ändå tror du fortfarande på Haveristerna! 🤦🏻‍♀️

              Svara

              Dom har inte laggt upp något alls som håller för ens en sekunds granskning.

              Svara

                Skärmdumpar från Cissis instagram på saker hon påstod sig aldrig ha sagt/gjort. Cissi ljuger och slingrar sig igenom hela podden.

                Svara

        Jag tror inte de satt i samma studio. Vi vet ju inte hur Cissi deltog. Hon verkade rätt ointresserad av att ta del av bevisen.

        Svara

          Via en chatt så de kunde ha skicka över en print när som om de velat och då hade hon haft en ärlig chans att bemöta det live i podden.

          Nu blir det Hs version som ensidigt kommer läggas fram på fb och i podden.

          Svara

        Nu vrider du på allt. Men det kommer ett avsnitt till. Tyvärr har jag för bra minne och kommer ihåg saker jag vill glömma. Det var ju också saker Cissi skrivit en del om och som uppmärksammats de tog upp.

        Cissi har manipulerat i alla inlägg på sin instagram sen avsnittet släpptes. Hur kan det ha undgått dig?!

        Svara

          Foliehatt!

          Svara

      Jag säger inte emot att han har källor, däremot så skrev han nyligen ett inlägg i en grupp där han påstod att Cissi ljuger om att hon inte haft barnvakt i den utsträckning han menar att hon skulle haft. Till det hade han bifogat en print på hur Cissi i en tjejgrupp frågar om det är någon som är intresserad av att bo billigt i Stockholm i utbyte att man tar hand om hennes barn några timmar då och då. När andra påpekar att det inte direkt bevisar någonting så svarar han att han har säkra källor på det.
      Det som inte går ihop för mig är varför man överhuvudtaget använder den här bilden om man samtidigt skall göra ett tillägg om vad i podden som Cissi ljuger om.

      Svara

        Men precis. Hon kan ha ställt frågan på fb men sen var det ingen som nappade på förslaget så det blev inget med det och då har hon sagt sanningen.

        Jag har inte heller sett några bevis om något de påstått utan bara indicier som lämnar mycket utrymme för egen tolkning.

        Svara

          Fattar väl alla att hon inte kan säga om nannyn bor bredvid henne? Hade ju vart jävligt kränkande att lämna ut henne på det sättet.

          Svara

        Det handlade om att han sökte bevis för en sak som Cissi nekade till i avsnittet. Hon sa att hon aldrig lagt ut att hon sökte nanny som skulle få boende nära Cissi. Det har hon gjort.

        Svara

          Nej det var inte det de frågade. Gå och tvätta öronen.

          Svara

          Fast det var inte ens så han skrev i inlägget?

          Svara

            Läs på Haveristernas facebook samt instakontot Allting handlar om Cissi Wallin. Tydligare bevis kan du inte få. Du måste självklart också lyssna på avsnittet. Och har du inte följt Cissi tidigare kan jag fatta att man inte tror att en person är förmögen att ljuga så mycket. Cissi är på så vis ett unikum..

            Svara

      Låter väldigt mycket i det här kommentarsfältet som att alla minsann har källor på att Cissi ljuger men ingen kan riktigt presentera dem. Annat än att anonyma personer påstår det ena och det andra, och då känns det ju verkligen trovärdigt (vi har ju inte direkt med journalister som styrs av några pressetiska regler att göra med här). I alla fall inte mer trovärdigt än det Cissi säger. I min värld så är det enda som är någotsånär bevisat att Cissis påståenden om utbetalningar som gjorts utan hennes kännedom inte är korrekta. I övrigt påminner både podden och det här kommentarsfältet om precis allt som är fel när ”journalistik” bedrivs av gemene man på sociala medier utan någon som helst koppling till fakta och faktiska källor + källkritik.

      Svara

        Men det var väl inte så hon sa? Hon sa att hon kände till att det gjorts utbetalningar.

        Vad hon inte kände till var i vilken omfattning det har gjorts i, altså hur många och hur mycket (och det är väl det som gör att hon anlitat en advokat?)

        Och om det stämmer så har ju Hanna och Karin alla motiv till att ljuga och skriva om historien för att inte bli dömda för förskingring, eller?

        Svara

        Men alla som följt Cissi vet hur saker och ting utspelats. Om man läser annat också förstås, och inte rakt av köper Cissis ständigt ändrade bild av verkligheten. Cissi har varit likadan i minst tio år. Det är inget nytt. Bara för de som inte följt henne alls, eller de som följer henne sedan metoo och som är manipulerade. De läser inget annat och tror blint på allt de serveras av Cissi.

        När du vill ha exempel så är det som att be om att någon ska utföra ett jättejobb för att du inte orkar läsa på. Tror ingen har lust att göra allt arbete åt dig, leta upp och skriva av instagramposter osv. Men inget som hindrar en snabb koll själv på google för dig. Eller Haveristerna på FB, instakontot Allting handlar om Cissi Wallin. Podden Haveristerna har också redan släppt två sakliga inlägg om Cissis olika projekt och Gardet och vad som händer med projekten.

        Svara

    Tack för sammanfattningen. Skönt att slippa lyssna och istället jag kan ”roa” mig genom att läsa andras pajkastning här istället.

    Svara

      Skulle lyssna om du vill få en ordentlig uppfattning. Sammanfattningen här är något missvisande.

      Svara

        Nä den var mycket bra och rättvis.

        Svara

          Nej? Att inte ta med stora delar av vad som sägs är inte en bra granskning.

          Svara

          Lyssna på poddavsnittet istället för att komma med nonsens.

          Svara

            Har redan gjort så och tack detsamma!

            Svara

    Håller med att det var slöseri med tid då inget riktigt blev ”utrett” eftersom att de iblandade var så envisa. Men, jag känner samtidigt att detta avsnittet visade tydligt Cissis rätta ansikte.

    Svara

    Som förut varande en stor fan av CW har nu nästan alla fjädrar fallit, och det enbart beroende på hennes eget agerande.
    Hon har blivit ertappad med så många lögner angående Gardet och annat. Hon har förvandlats till nån sorts Linnéa Claeson prequel och det är inte en komplimang med senaste halvåret i retrospektiv.
    CW agerar numera mest som en parodi på sig själv och behöver fan ta ett break från sociala medier och samla ihop sig.

    Svara

    Visst är det mycket att de är förbannade på varandra fram och tillbaka men jag känner lite HALLÅ?? Cissi mer eller mindre sa att de avhoppade Gardet-medlemmarna har förskingrat pengar?! Det är väl för fan inte pajkastning, det är en mycket, myyycket allvarlig anklagelse som inte går att jämföra med att ”Henrik kallade Cissi för idiot” eller ”Cissi kallade Henrik för kvinnohatare”???

    Svara

      Ja det finns så mycket bevis presenterade av Hanna och kajjan kring Cissis anklagelser mot styrelsemedlemmar. Men det enda inlägg som kom kring det var ett ”Hanna tycker att…”

      Men när det gäller Bella, då kan det göras hönor av små små fjädrar. Här är hela jävla hönan serverad färdigt på ett fat.

      Svara

        Ja, här är en granskning som hade genererat mängder av (bra) inlägg samt att det finns stort intresse för det.

        Svara

          Exakt!

          Bara det faktum att Haveristerna presenterat bevis på sina påståenden på bla FB skulle kunna generera minst ett till bra inlägg.

          Till skillnad från Cissi som inte kan underbygga ett enda av sina påståenden (som flertalet dessutom hade klassats som förtal om det inte hade varit för att de själva väljer att publicera det).

          Svara

            Även kajjans bevis skulle kunna generera ett riktigt bra inlägg om man ville.

            Svara

              Då ser vi fram emot att de bevisen presenteras istället för att lyssna på samma ”det finns minsann en massa bevis på att Cissi ljuger”. Bevisa då, lista upp allt och backa upp med fakta.

              Svara

                Du kan ju börja med att kolla kajjans story. Jag har inga bevis, jag är inte inblandad.

                Svara

                  Gjort. Såg inga ”bevis” bara Kajjan som berättar om sin syn på saken. Jag är inte personligen jätteinsatt i detta bråk, men att bevis skulle utgöras av ”men hon sa si”, ”hon sa så” är jag inte riktigt med på. Då har man ju redan bestämt att ens version är sanningen, det är inte oberoende bevisning. Men jag lägger ner diskussionen, är inte tillräckligt intresserad egentligen, bara trött på att läsa alla kommentarer om Cissis påstådda lögner, utan några vidare bevis på lögnerna.

                  Svara

                    Nja, utbetalningar har bland annat bevisats att Cissi ljuger om.

                    Svara

                      Nope, det har det inte.

                      Jo.

                      Nej.

                      Jo.

                      Nej.

                      Jo.

                      Osv i all evighet.

                    Håller med dig Marja till 100%.

                    Svara

                    ”Lägg fram bevis.” Bevis läggs fram. ”Jag såg inte..”. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

                    Svara

                      Lades aldrig fram några bevis varken då eller nu och om det var någon som inte sett så var det H och han backar inte heller efter att han fått bevis om ursäkten.

                      Och det dom påstår om oavlönat jobb passar in på Cissis förklaring om hur det gått till dvs hon att jobbade själv gratis vid dom tillfällena.

                      Med utbetalningar syftar i alla fall jag på patreonutbetalningarna. Oavlönat jobb har väl aldrig påståtts vara en lögn?

                      Kolla Hs fb.

                    Då har du även sett de screenshots på konton och meddelanden till nya styrelsen antar jag. Det är inte ”Men hon sa…”

                    Svara

              Det inlägget finns lite längre ner.

              Svara

                Nej, det handlade om vad ”Hanna tycker…”

                Det var inte ett inlägg där bevis presenterades för att slå hål på Cissis lögner.

                Svara

        Inget av det som Hanna eller Karin sagt säger emot att det Cissi sa också kan stämma.

        Svara

          Vad menar du mer specifikt?

          Svara

            Specifikt allt som har laggts ut på insat av H och K och allt det som Cissi sa i podden.

            Svara

              Tack, det klargjorde vad du syftade på….

              Du vill inte ge något exempel? Jag är inte den som är den, kommer du med ett konkret exempel på vad du menar så diskuterar jag gärna det med dig. Du kan mycket möjligt ha rätt.

              Svara

                Jag är inte samma men jag tycker 23:08 var väldigt tydlig klar och håller helt med men kan korta ner det till saken om utbetalningarna.

                Svara

                  Det har kajjan presenterat tydliga bevis för att det Cissi säger inte stämmer.

                  Jag måste sova nu men gissar att den här diskussionen lever kvar imorgon också😊😴

                  Sov gott, oavsett vad ni tycker om Cissi och haveristerna!

                  Svara

                    Specifikt från kajjan vadå?

                    Svara

                      Att hon inte alls har undanhållit patreonutbetalningar tex.

                      Men det var inte heller något som Cissi svarade på i podden och hur bevisade kajan det? För att hon själv sa det?

                      För att hon upprepade gånger har talat om för gardet att hon inte vill ha pengar in på hennes paypalkonto när hon inte längre är med i styrelsen. Där har hon ju screenshots när de pratar om detta.

    Tycker Haveristerna var solklara vinnare. Men vem som vann är inte det viktiga för mig, utan att Cissi visade precis vem hon är. Jag vill inte ha en kvinna som henne som någon sorts talesperson för feminism. Inte undra på att färre och färre vågar stå för att de är feminister. Att försöka få till jämnlikhet i samhället med en rabiat lögnare i spetsen är omöjligt. Cissi gjorde inte bara bort sig, hon bekräftade vad alla sagt om henne.

    Svara

      Och?

      Svara

      För den som inte är insatt (som jag) var Cissi solklar vinnare. För de som är rejält insatta i Haveristernas anklagelseakter och därmed tror sig kunna se att Cissi ljuger och slingrar sig så var de säkert vinnare, men då beror det inte på själva poddavsnittet för fem öre. Om man ser poddavsnittet som fristående så finns det ingen tvekan om att Cissi dominerade med logik och lugn över brölande idioti.

      Svara

    Om detta skulle vara en granskning av Cissi så var den inte speciellt bra..

    Svara

      Jag håller med. Däremot så visade det sig att det inte behövdes då hon ändå exponerade sig för den hon är.

      Svara

    Jag förstår att du och CW är vänner. Det känns som en väldigt tunn sammanfattning av poddavsnittet. Du kanske borde ha hoppat just det här inlägget om du känner dig klämd. Fanns flera punkter då Henke från Haveristerna gick lite över gränsen, men ingenting motsvarar CWs klavertramp. Aldrig hört på maken en människa som slingrar sig och öppet ljuger sådär. Det finns hur många punkter som helst, minst 10 kan jag komma på nu på rak arm som man kan granska gällande CW och ge en relativt objektiv bild kring dramat runt henne. Du tar upp en….

    Svara

      Samma här. Det här inlägget är ingen bra sammanfattning av avsnittet. Cissi ljög och anklagade hej vilt.

      Svara

        Håller inte med. Hon blev inte påkommen med någon lögn utan om det var någon som svajade på sanningen så är det Haveristerna som tog ett uns av fakta och bakade om det till en ny sanning.

        Jag tycker Camilla gjorde ett bra jobb utan att gå i fällan att sylta in sig i detaljer som i sig är helt oviktiga. Om något var hon för snäll mot Haveristerna.

        Svara

      Vi är på sin höjd bekanta. Jag tror jag träffat henne 2 ggr.

      Svara

        Varför har du inte skrivit inlägg när hon blivit påkommen med lögner senaste 6-12månaderna? Har ju varit allt möjligt där det sen kommit fram att Cissis version inte stämt.

        Svara

          Ja, det vore intressant att få en kommentar kring anledningen till att du undvikit skriva då det uppdagats att CW gjort bort sig/ljugit? Om ni var vänner hade det varit begripligt, men om ni bara är ytligt bekanta förstår jag inte riktigt. Då börjar man litegrann fundera på om hon har någon slags hållhake på dig?

          Svara

            Inte nog med att hon gjort bort sig och ljugit. Hon har hängt ut andra på ett totalt skamlöst och ogrundat sätt.

            Svara

              (När det gäller Bella har ”kastat under bussen” blivit urvattnat tycker jag men här är det ett ypperligt uttryck för att beskriva vad cissi har gjort med andra.)

              Svara

            Anledningen är att jag inte orkade…
            Allt det här började surra ungefär samtidigt som min pappa blev sjuk för att sedan gå bort.
            Bloggen gick på en extrem sparlåga och jag kämpade med att överhuvudtaget får ihop 4 inlägg per dag och att jag skulle sätta mig och gräva och göra en stor granskning av allt som hänt kring Cissi och Gardet just då var en omöjlighet.

            Det är hela sanningen och Cissi har varken hotat eller haft någon hållhake på mig, verkligen inte, utan detta är enbart pga det som hänt i mitt privatliv.
            Jag trodde seriöst att jag skulle gå sönder av sorg och undrade om det verkligen var möjligt att överleva något sådant här. Att sätta sig ner och då börja gräva på en ganska invecklad och utdragen historia gick helt enkelt inte…

            Svara

              Tack för svar! Då ska åtminstone jag sluta spekulera kring hållhakar. Förstår att du genomgått en väldigt tuff tid❤️. Beundransvärt att du trots detta lyckats hålla igång bloggen överhuvudtaget.

              Svara

              Jag tror faktsikt inte att du hade kunnat gräva i det även om ditt privatliv var på topp för hela soppan om Gardet är det nog max 10 pers som kan greppa så hur du än hade gjort så hade du inte kunnat vara objektiv eller rättvis för du var inte där och allt finns inte på nätet att läsa.

              Ignorera alla puckon som inte fattar att du är en person och inte en seriefigur som de verkar tro att alla på nätet är. Men glöm inte att det också gäller IL. Hon är också av kött och blod.

              Svara

                Jo, IL är av kött och blod och har säkerligen ett känsloliv. Men varför slutar hon inte ljuga/behandla människor illa trots att hon granskas? Varför blir inte denna granskning ett wake up call till förbättring? Bör inte lögner/dåligt beteende granskas och komma i ljuset?

                Svara

                  Vem har påstått något annat?

                  Svara

              Jag förstår dig, det glr jag verkligen, men jag köper det ändå inte helt och hållet då saker runt Cissi kommit fram långt tidigare än det här med gardet eller innan gardet ens fanns.

              Svara

                70 000 är summan jag hört, men visst.

                Svara

                Gardethistorien är långt ifrån det första som framkommit om Cissis lögner. Jag förstår hur jobbigt du haft det senaste tiden. Cissi har alltid ungått granskning i den här bloggen. Jämför med hur Bella angrips i flera inlägg dagligen under 2 år. Det går inte ihop.
                Men du kan ju ta chansen framöver. Haveristerna kommer att göra fler avsnitt där de redovisar Cissis lögner. Ser fram mot ärliga inlägg om de avsnitten.

                Svara

              CamCam ❤️❤️❤️

              Svara

        Det känns iaf som att du håller igen, om ni inte är vänner så är det kanske ngt annat.

        Svara

          Trodde också de var vänner. Men då är väl Camilla rädd för vad cissi ska ta sig till om hon blir ”granskad” av Camilla. Vilket väl inte är så konstigt, vem vill råka ut för cissi?
          Jag tror nog att även Camilla ser cissis manipulativa drag, men att hon inte tycker det är värt att gå på så hårt om henne.
          Däremot Camilla, skulle jag önska sånhär objektivitet även gällande t.ex Bella.

          Svara

            Ja jag tycker det är väldigt oseriöst att behandla personer så olika. Mitt förtroende för att inlägg om andra är sanna är på noll.

            Svara

          Om Cissi bussar advokater på sina tidigare kollegor för att de tjafsar om några tusenlappar, så kan du ju gissa vad som händer med någon som har en stor plattform skulle stöta sig med egoprinsessan de luxe, också känd som Cissi Wallin.

          Svara

            Men wtf, här ska det stå och inte där uppe.

            70 000 är summan jag hört, men visst.

            Svara

              70 000 kronor, det var väl den summan som Cissi Wallin gömde undan på ett PayPal-konto? Och när någon annan på redaktionen lyckades lokalisera pengarna blev det så klart ett jävla liv på Cissi.

              Svara

                Eller… var det tvärtom?

                Svara

      Det är intressant när man jämför antalet blogginlägg som ägnades åt Isabellas sommarprat (typ 6 st). Camilla kontaktade även Polarbröd som nämndes i sommarpratet.

      Tycker det är väldigt märkligt hur Camilla alltid visar hänsyn till Cissi.

      Svara

        Ja? Speciellt om de träffats typ 2 gånger. Cissi är ju 100 resor värre än Bella.

        Svara

          Hur vet du det? Umågs du med båda dom ?

          Svara

          Camilla har också träffat Isabella.

          Cissi brukade kritisera Camilla men sen hände det något. Det är ingen tvekan om att Cissi har en hållhake på Camilla. Tycker nästan att det är otäckt.

          Svara

            Lite som en knähund.

            Hoppas att du en dag vaknar ur Cissis dimma, Camilla.

            Svara

              Haha, vad patetiska ni är!
              🤢🙈

              Svara

            Det finns ingen som helst hållhake.

            Svara

              Gör ett bättra jobb då.

              Svara

    Tja, Myra från Haveristerna här. Kan börja med att säga att vi givetvis har skärmdumpar och källor på de saker vi påstod, annars hade vi inte frågat om dem till att börja med. Det kommer ett uppföljande avsnitt där vi går igenom underlaget för de saker vi tog upp, de svar på Cissis påståenden som kommit från Gardets avhoppare, och lite annan ny info.

    Personligen kan jag bara säga att jag var dåligt förberedd då jag inte satt med konkreta citat framför mig under samtalet, och var groggy i feber. Men jag tror inte heller någon av oss hade räknat med att Cissi skulle blåneka till att ha skrivit grejer hon faktiskt skrivit på det sätt hon gjorde.

    Funderar ni på något särskilt för vår uppföljning, eller har några tips så kan ni hojta. Privata PM skickas med fördel via mail eller instagram då jag är blockad från FB för närvarande.

    Kul att så många lyssnat och har åsikter om avsnittet.

    Svara

      Ni gjorde ett kanon jobb! Inte erat fel att hon satt och ljög hela tiden. Ser fram mot nästa avsnitt!

      Svara

      Du var den enda i avsnittet som höll dig neutral och kunde se saken från bådas sida, mkt bra och proffesionellt förhållningssätt. De andra lät känslorna ta över helt.

      Svara

        +1

        Svara

        I rättvisans namn så var det ju delvis också så att Cissi inte anklagade mig för fula saker på riktigt samma sätt som hon gjorde med de andra två. Som jag nämner vid något tillfälle, hon har inte angripit mig på ett personligt plan eller kommit med den typ av kränkande anklagelser hon kastar på de andra. Det gör det ju så klart lättare att hålla sig neutral (men febern gjorde säkert sitt till också, haha).

        Svara

        Blev riktigt imponerad av dig Myra!

        Svara

        Mia, det säger lite om hur lite vikt du tillmäter att nån kallas obehaglig, hotfull kvinnohatare om du inte förstår varför man blir förbannad av såna anklagelser.

        Svara

      Vad hände efter inspelningen. Stormade hon ut eller tog ni i hand och tackade för samtalet 😉

      Svara

        Var det inte över skype typ?

        Svara

        Vi tackade och sa hejdå, jag satt kvar en halvtimme till eller så och snackade med Cissi då jag kände att jag hade lite fler funderingar kring Gardets dynamik och mål jag inte tyckte att jag fått klarhet i hennes uppfattning om. Sen var klockan svinmycket och jag gick och la mig.

        Tror vi konstaterade att vi nog hade väldigt olika syn på mycket gällande feminism och ansvar för vad man gör med sin plattform. Ideologiska frågor fick inte riktigt plats i avsnittet i övrigt, vilket inte är så konstigt med tanke på allt drama som cirkulerat på senaste. Ville ändå försöka få en bredare bild.

        Svara

      Jag tycker till skillnad från många andra att det verkade som att ni faktiskt försökte ge Cissi en chans att förklara saker hon sagt och gjort, men Cissi slingrade sig och ”kom inte ihåg” något av det ni frågade om. Först då tyckte jag att det verkade som Henrik blev irriterad och otålig. Du gjorde ett bra försök att välvilligt tolka hennes svar och bjuda in henne till att utveckla, men tyvärr blev det ju inget bättre av det :)))))) bra avsnitt, ser fram emot uppföljningen.

      Svara

        Vi kan inte ha hört samma podd. Det är helt omöjligt. Hon fick ju ingen chans alls.

        Svara

          Hon pratade ju 80% av tiden???

          Svara

    Jag har sedan ett tag tillbaka tappat förtroendet för Cissi och efter att ha lyssnat på poddavsnittet idag blev jag inte omvänd direkt. Att säga att de som hoppat av ”som bara skrev krönikor och ritade för sajten” egentligen inte typ var en del av gardet så de ”hoppade” inte av egentligen, stämmer ju inte och känns respektlöst mot dem.

    Svara

    Håller med, detta var helt meningslöst och de sk ”granskningarna” eller vad de nu vill kalla det bygger på anekdoter och personligt tyckande. De ska sätta dit varandra men båda sidor misslyckas med det. Och detta håller de alltså på med i 2 timmar. Alla inblandade lika pinsamma.

    Svara

    Jag har lyssnat och tyckte Cissi gjorde så gott hon kunde utifrån bemötandet när de matade på frågor och påståenden. Och då är jag rätt neutral i Cissi frågan…Och jag kan helt klart förstå kvinnor som blivit stalkade av den aggressive av dem, att de tycker han är obehaglig.

    Svara

      Vilka kvinnor har varit stalkade? Att Cissi påstår något utan bevis gör inte att du kan skriva det som sanning.

      Svara

        Och ändå gjorde jag vet. En upplevelse är varje persons sanning.

        Svara

          *det. Får jag gissa att du är den där aggressiva av dem?

          Svara

            Jag skriver under eget namn när jag skriver, och nej, jag har inte stalkat någon.

            Svara

              Du är däremot fruktansvärt obehaglig i alla de poddavsnitt jag lyssnat på, men riktigt vidrig i detta.

              Svara

                Det slog dig inte att du borde sluta lyssna redan under eller efter det första avsnittet då? Vafan lyssnar du på flera avsnitt för om han är så obehaglig och vidrig?

                Svara

                Jag undrar på riktigt vad man har för syn på feminism och kvinnohat om man är förvånad och tycker det är obehagligt att Henrik blir förbannad när han grundlöst blir anklagad för att vara en hotfull kvinnohatare. Då måste man ju verkligen tycka att kvinnohat och hot mot kvinnor inte är en big deal. om man, som en normal människa, tycker att kvinnohat är nånting dåligt så är det ju klart man blir förbannad av att nån ljuger om att man är en kvinnohatare. Undrar verkligen hur du tänker här.

                Svara

                  Vem har sagt att det du räknar upp är orsaken till att anonym tyckte att Henrik var extra obehaglig och vidrig?

                  Vet redan vad ditt svar kommer bli om 3, 2,1 …. ”Men vad var orsaken då?”

                  Sluta att slingra dig och sluta att stoppa ord i munnen på folk. Ohederliga är vad ni är.

                  Svara

              Kopierar in kommentaren här också:

              En sak jag reagerade på när jag läste förundersökningsprotokollet igår var att hon använde samma ord om reportern på uppdrag granskning som hon gjorde mot Henrik.

              Hon har bevis på att reportern har ringt folks barn och betett sig illa, det är också X antal anonyma vittnen som är rädda för henne, att hon har jagat och pressat dom flera gånger.

              Jag tror inte på Cissi. Jag får upp en röd flagga när samma anklagelser kommer mot flera personer. Och hon har ljugit om för allvarliga saker om förra Gardetmedlemmar.

              Svara

                Vi antecknar att det är vad du TROR.

                Svara

          En upplevelse som kommer från en munn tillhörande en person som först erkänner att hon vet i princip ingenting om personerna hon sedan vet massssssor om för att slippa svara på frågor? Tjena.

          Svara

          Det gör det inte till sanning. Om hon presenterar något som sanning måste det vara en objektiv sanning, inte någon annans subjektiva upplevelse.
          Ofattbart att detta måste förklaras för en presumtivt myndig person.

          Svara

    Mördarsniglar har inget med feminism att göra även om de kan ha vackra ögon och spela på gubbars emoslem.

    Svara

    Och att du, Cissi Wallin, bussar advokater på någon du säger har fuskat till sig pengar från Gardet, det är ju så rubbat att almanackan går baklänges. Du sitter på fett med egna pengar, alltså har du makten att mosa någon som inte vill fortsätta bländas av din strålglans. Att saknar du förmågan att skämmas, det är allmänt känt, så det är väl ingen större mening att be dig tänka över hur du beter dig. *illamående*

    Svara

    Håller verkligen med om att det var bortkastad tid att lyssna på avsnittet. Alla som följt Cissi ett tag vet vad hon går för. Hon har ju hållt på som hon gör sedan dag 1. Innan metoo var hon ju uppburen, då hade det varit nice om någon påpekat hur dan hon är. Nu är hon ju verkligen på botten karriärsmässigt, orka lyssna på en massa tjafs om nån gammal faktura…

    Svara

      Det hörs att du inte lyssnat.

      Svara

    Tack för att jag sparat två timmar 🤗

    Svara

    Jag önskar att jag hade läst detta innan jag la tiden på att försöka förstå vad som sades i podden.
    Förstår fortfarande inte varför de publicerade eländet?

    Svara

      För att hon hänger ut sina kvinnliga kollegor som hon startade Gardet med, om att de har förskingrat pengar från privatpersoner som har gett donationer via swish och patreon. Hon kastar sin gamla vänner under bussen kan man väl lugnt sagt säga. En riktig syster som står stark vid kvinnors sida i kampen mot patriarkatet… verkligen

      Svara

        Från vad jag sett så är Myra av samma skrot och korn för hon är också känd för att hänga ut kreti och pleti. 🙂

        Svara

          Jaså du. Du får gärna länka till var jag ska ha lagt ut privatpersoners namn, adresser och/eller arbetsplats för att de gjort något jag tycker är klandervärt.

          Svara

            Nu var det inte så där står men fb sammanfattar det som vanligt bra.

            ” Senaste programmet var riktigt bra och dessutom var det Henrik som höll hög klass då han ifrågasatte Myras uthängningar kontra Joakim Lamottes dito. Extra kul var det när Myra kallade Joakim Lamotte för offerkofta efter att hon offerkoftat sig i runda slängar en timme…”

            Källa, din egen podd. 🙂

            Finns garanterat mer för den som orkar gräva.

            Svara

              Du hade inte mycket att komma med.

              Svara

                Det är allmänt känt för de som följer Myra på socialamedia.

                Svara

              Men snälla, var det allt du hade att komma med? Inte någonstans i det där citatet hängs någon ut med adress och arbetsplats som alltför ofta är Cissi Wallins modus operandi.

              Svara

                In och lyssna på podden med dig och kom krypande tillbaka sen.

                Svara

            Haha definiera hänga ut? Du har flertal gånger skrivit om och lagt ut prints på privatpersoner endast för att har en annan feministisk teori än dig som du inte gillar. Roligt hur ni annars är anti åsiktskorridor och inte särskilt PK men i just den frågan verka förvandlas till de största av snöflingor.

            Svara

          Va, ett fan av Cissi som kommer med lösa beskyllningar som inte backas upp? Otippat!

          Svara

            Va, haverister som inte erkänner att bevis har laggts fram. Otippat!

            Svara

        Vad jag vet diskuterade inte Cissi pengabråket offentligt förrän de avhoppade Gardet-medlemmarna drog upp det.

        Svara

    Lyssnade typ.. 15 minuter? Inte heller insatt i cissi så kanske därför jag inte pallade mer eller tyckte det var värt? Kändes verkligen bara som en gapande och pretto pajkastning. Och elakt. Och då gillar jag ändå elakt. Typ recensionen cissi läste om Haveristerna tyckte jag var askul och hade också skrattat åt den om jag var dem. Men sättet Haveristerna och Cissi behandlade varandra kändes mest obehagligt.

    Svara

    Om någon orkar skriva vad det är Cissi anklagar dem för får någon gärna skriva ner det, orkar inte gå igenom avsnittet. Vet många som har prints på dem och vill veta om det är dessa hon syftar på eller något annat.

    Svara

      Hon anklagar Henrik för att ha hotat 6, 10 eller många kvinnor. Det är lite oklart för hon ändrar sig under tiden. Hon säger sig ha bevis på detta, men vägrar ge någon som helst info om vad hoten innebär. När han säger att hon ljuger dricker hon 10koppar espresso i snabb takt och anklagar/slår ifrån sig/ljuger resten av avsnittet. Efter ett tag får den andra killen en känga också, även han är ett hot mot kvinnor.
      I början av avsnittet säger hon sig dock inte veta någonting om dem överhuvudtaget.

      Svara

        ”Många kvinnor” gällde inte Henrik utan FV och hon redovisade för vad som var 6 och vad som var 10 st så lägg ner nu.

        Svara

          Ehh, jo.

          Svara

        Det där känns väldigt sammanfattat? Har jag förstått rätt så fick de betydligt fler kängor än så. Det jag kommer ihåg som finns offentligt och som hon möjligen syftar på är när Paula som driver vardagsrasismen skrev om ett möte med honom och beskrev honom som obehaglig och där andra som varit där bekräftat att han betedde sig illa och att vakt fått bli tillkallad. Tar ingen ställning kring detta men vet att den händelse tagits upp i olika sammanhang.

        Svara

          En vakt får bli tillkallad men Henrik är inte hotfull av sig han inte, hmmm.

          Och han har varit ett fall för polisen, jojo!

          Och han säger till någon att den borde gå och dö.

          Vad mer kan där finnas tro?

          Svara

            Ja, vad kan finnas där, din jävla idiot? Att en vakt tillkallas betyder ingenting. Jag kan se dig på krogen, gå till vakten och säga till hen att du kallade mig för en jävla svartskalle, så ska du nog se att du kommer få förklara dig du med, ditt skenheliga jävla skåp. Ett fall för polisen, du menar när aporna bakom Make Equal polisanmälde honom, en polisanmälan som lades ned med vändande post eftersom inget brott hade begåtts? Är du den typen av stövelslickare som tycker att en polisanmälan rtäcker för att döma ut någon? Skicka dina personuppgifter till mig så polisanmäler jag dig imorgon. Det betyder ingenting, ditt fån.

            Dessutom var det jag som konstaterade att det bästa för alla inblandade vore om Kronblom tog sitt liv.

            VaD mEr KaN dÄr FiNnAs Tro? Din jävla syretjuv.

            Svara

              Axel, Ojoj, så arg du är. Känner du igen dig, har detta hänt dig eller vad är det frågan om? Du ska nog i så fall fundera på om den som tillkallade vakt inte gjorde rätt ändå.

              Med dig som vän behöver man ingen fiende för du gör ju inte saken bättre precis.

              Tjoföljt!

              Svara

              Haha men Axel, du tycker verkligen detta gör dig gott när du precis blivit anklagad för att vara aggressiv, raljant och obehaglig? Det är ju precis det här som är ditt problem, du kan inte hantera dina känslor och brinner av för minsta lilla. En kurs av något slag kanske vore på sin plats.

              Svara

                Verkar som om subborna härinne förväntar sig att i varje möte med vem som helst bli behandlade med silkesvantar. Istället för att uppmana Axel och Henrik att gå i anger mangerment-kurs eller liknande, vad sägs om att ni slutar böla över att någon vägrar ta det försiktigt med era bräckliga känslor?

                Same goes för det största offret av dem alla: Cissi Wallin.

                Svara

              Axel ditt vider, jävla idiot och skenheliga skåp, det du skrev i din näst sista mening vore bra om du gjorde själv.

              Svara

                Ses på Gullmars.

                Svara

              Oj! Vem ÄR du egentligen?

              Svara

                Gå in på Fl*shback och kolla i tråden om Haveristerna. Han är själv inne där och skriver så får du se vem han är. 😨

                Svara

                  Det finns också en egen tråd om honom på fb.

                  ” Tilltalad
                  Axel Luo Öhman, 19790917-xxxx

                  DOMSLUT
                  Brott som den tilltalade döms för
                  Olaga hot, 4 kap 5 § 1 st brottsbalken2018-03-25

                  Påföljd m.m.
                  Dagsböter 70 å 380 kr

                  Brottsofferfond
                  Den tilltalade åläggs att betala en avgift på 800 kr enligt lagen (1994:419) ombrottsofferfond”

                  Rara små gullgossar de är. 🙂

                  Svara

                    Mm, han sa att rassar förtjänade nackskott. De anmälde honom för att kunna smutskasta IRM (som han inte är en del av) trots att de inte kände sig hotade.

                    Hur klantigt hans ordval än var, så kan jag inte säga varken att rassarna i fråga inte är vider eller att domen var särskilt rimlig då det uppenbart inte var ett faktiskt hot.

                    Svara

                      Oavsett så gör det inte att han uppfattas som mindre raljant och aggressiv. Man kan inte komma undan hela tiden med att något är ett skämt, speciellt inte när man i helt andra sammanhang visar på samma aggressiva sätt.

                      Ojoj, så nu vet Myra bättre än Sveriges domstol om vad som är laga rätt. Du tycker ni står över lagen.

                      Det är skit samma vem ni hotar. Det är fortfarande ett hot. Försök att ta in det.

                      Inte konstigt att ni förnekar det folk säger om er för ni tycker att ni har rätt att uppföra er precis hur ni vill hot och allt, bara föremålet enligt er är det rätta.

                      Haverist var det. Rättshaverist.

                  Skönt att vi har sverje vänsmaffian här inne och grinar över Axels ton och försvarar stackars nazistpoddare. Fina vänner Cissi och hennes fans har! ❤️

                  Svara

                    #Godwins lag

                    Svara

              Way to make your case?

              Svara

            Den här historien har inte ens jag hört talas om, någonsin. Men det finns väl källa på den så klart?

            Svara

              Om du syftar på den med Paula så lades det upp i aporgruppen och fanns i alla fall att läsa senaste för ett par veckor sedan. Kan inte länka för att gruppen är stängd men är du själv med tror jag inte det är rldiöt svårt att hitta.

              Svara

                Nä, Paulas gamla blogginlägg om Henko känner jag till. Jag har också träffat och pratat med henne om konflikten som hon iaf för närmare två år sedan hade lagt bakom sig.

                Är det det du menar?

                Svara

                  Nu var ju inte frågan huruvida det var en pågående konflikt eller ej utan om var Cissi kan ha fått det ifrån och jag menar att det troligtvis till viss del kommer därifrån. Det som står skrivet där liknar det som Cissi säger även om hon som vanligt överdriver en del.

                  Svara

            Har Henrik sagt/skrivit det? Har bara det med uppmaningen till självmord i huvudet och det var väl inte Henrik som skrev?

            Svara

          Fast när det blev Cissis tur så vändes allt tillbaka igen så det blev aldrig hennes tur.

          Svara

        Hon hade ju aldrig lyssnat på podden och kände ingen av de medverkande

        Svara

    ”Hotfull” var ett väldigt upprepat ord i samtalet.… intressant.

    Svara

    Oj, vilken grej. Har aldrig lyssnat på haveristerna tidigare men ett haveri var sannerligen det rätta ordet. Du är äcklig. Hon är dum i huvudet. Du är så kränkt. Du skriker. Du ljuger.
    Tack, jag tror jag avstår från att lyssna på både haveristerna och Wallin även i fortsättningen, det finns många andra som både visar på lite mer självinsikt, självdistans och som kan använda bättre argument än personangrepp.

    Svara

    Haveristerna borde ha fattat att det är lönlöst att be om Cissis syn på saker utan att vara redo med skärmdumpar på ALLT. Nu slingrade hon sig med långa haranger där allt blandades ihop, mindes inte, trodde inte hon skrivit så, kallade dem för fixerade, maniska, att de fastnade i detaljer. De släppte helt frågan om alla projekt när hon hade en utläggning om något sommarläger i Hultsfred. Det intressanta hade ju varit grupp 9, som hon sagt består av jurister och namnkunniga och som för länge sedan skulle ha haft sin första stora aktion som skulle revolutionera. När inget hänt har hon senare sagt att gruppen visst finns kvar men verkar i det fördolda, haha! Angående gratisarbete har hon ju upprepade gånger efterlyst fotografer/skribenter osv bara under det här året, det förnekades helt, makalöst!

    Vad gäller nanny som bor med egen ingång har hon ju själv rekryterat på Instagram, det kanske inte blev anställning men det fanns ingen anledning att neka till saken vilket hon gjorde med överlägsen ton. Kan fortsätta hur länge som helst…

    Svara

    men gud, känner mig ensammast i sverige just nu eftersom jag inte kunde bry mig mindre om cissi eller haveristerna eller gud vad. haha fattar liksom inte.

    Svara

      Jag kan önska att jag kände som du gör, för inte tillför allt tjafs som händer i bloggosfären särskilt mycket nytta eller glädje. Får lov att försöka boka in mig på ett sociala medier-rehab.

      Svara

    Gnällkuk. Känner du att du har blivit rånad på tid kan du ju skita i att lyssna på fler avsnitt av Haveristerna. Fast det klart, då måste du ju hitta content att reacta på någon annanstans, och det blir väl jobbigt. Glöm inte att bli patron.

    Svara

    Jag undrar hur inläggen hade sett ut om det varit Bella och inte Cissi som haft den här intervjun med haveristerna och där andra som samarbetat lagt ut bevis för rena lögner…

    Svara

      Exakt min tanke och undran.

      Svara

    Samarbetar CW och IL? För mesta möjliga mån i rampljuset? Om jag går åt helvete först så går du åt helvete sen, så kan vi dela på klicken?

    Svara

    Ett till inlägg om den som allting handlar om? Vi är naturligtvis inte särskilt överraskade.
    Allting handlar om Cissi Wallin.

    Svara

    Tadaaaa! Dags för en ny #!

    #intemincissi

    Svara

      #inteminfeminist

      Svara

      #alltinghandlaromcissiwallin

      Svara

    Slölyssnade medan jag höll på med annat men tröttnade efter ett tag, gick och duschade, kom tillbaka en halvtimme senare och det var samma gräl mellan Cissi och någon snubbe. Snacka om bortkastad tid. Orka bry sig om någon privilegierad tant som är arg på allt och alla.

    Svara

    Om ni förfasas över tonen i podden kan jag upplysa om att det är den tonen podden har. Det är tre personer som diskuterar klandervärda människor i den anda man gör privat i vänners lag – ocensurerat och rått. Därav alla okvädingsord. De brukar också ta parti mot varandra för att lägga fram alla vinklar, så att Myra tog Cissis parti säger inget mer än att de brukar göra så. Trots tonen har de alltid källor underbyggda argument och håller sig till saken. Invektiven strösslas generöst och måhända malplacerat på annars sakliga spörsmål, men det är så dom valt att ha det. Dock blev tonen uppenbart flera nivåer uppskruvat på grund av gästen.

    Svara

      Och ändå hade dom absolut inga som helts säkra blelägg på något alls här. Hmmmm….

      Svara

        Jodå. Vi har massor av underlag, och kommer att presentera det i samlad form. En del finns redan på vår Facebook.

        Det här är inga konstigheter. Vi har ingen anledning att hitta på något eller ljuga, vi har liksom ingen ko på isen här. Skulle något påstående ha gjorts det inte finns bäring för, så kommer vi så klart att förtydliga eller rätta det.

        Svara

          Henrik har redan varit inne här på BB tidigare idag under förra inlägget och hans agerande där säger redan rätt emot det du påstår nu att ni skull erkänna om ni har fel och jag har sett vad som ligger på fb redan i dagsläget och även där är ni otroligt oärliga och inget som bevisar något bara ert rena önsketänkande att det skulle bekräfta det ni hoppas på.

          Och att ni inte tycker kossan är på isen är för att det är bekvämt för er att sega med rumpan på land så att ni kommer undan med att själva bli synade i sömmarna. För i dagsläget tar många enbart ert ord för sanningen.

          Och så dagens asgarva. Klart ni har anledning att hitta på saker och de är samma som för precis alla andra. Finns inget som ger så skönt klirr i kassan som en rejäl skandal och flera läsare på den här bloggen har sagt att de har blivit patreons efter det här avsnittet.

          Och så får vi inte glömma skälet lite hederlig hämnd.

          Pinsam du var nu Myra.

          Svara

            Cissi, somna om.

            Svara

            Varför kan INGEN här inne som påstår att Haveristerna farit med osanning visa på exempel?

            Svara

              Fast det är väl snarare dem som behöver visa upp de bevis de påstår sig ha? Henrik har redan längre upp medgett att något inte var sant längre upp. Hans prints som han la upp på att Cissi skulle ha haft barnvakter (fattar inte ens varför frågan är en grej men okej) var inte alls bevis på det. Det är klart folk börjar fundera på om det verkligen är bevis dom har eller bara deras egna tolkningar av saker Cissi skrivit?

              Svara

            Postar 04:07. Snacka om fylleinlägg.

            Svara

              Är väl inte ovanligt att va uppe så dags en vardagsmorgon? Mvh morgonpigg (dock ej anonym ovan men ändå morgonpigg)

              Svara

                Jag har slött nattjobb med mycket tid att hänga online.

                Svara

                Alla läsare bor inte heller i Sverige. 🙂

                (Myra / 01:29, Myra / 05:34)

                Svara

          Tweet från dig Myran idag…..

          ”Myra Åhbeck Öhrman
          @Myrannosaurus
          ·
          11h
          Å ena sidan är jag sjuk och det suger, men å andra sidan ligger min podd för närvarande på topplistan för poddar på iTunes. Nummer 15 i kategorin ”nyheter”.

          Troligen på grund av vårt senaste avsnitt med Cissi Wallin, som går att hitta här”

          Nä då, ingen orsak alls till att hitta på. 🙄

          Svara

            Men snälla, visa då exempel på när de farit med osanning?

            Svara

              Läs längre upp så hittar du flera exempel.

              Svara

            Dom har inga sponsorer och gör ingen reklam. Topplisteplats gör vadå?

            Svara

              De tigger däremot pengar och kallar dem som lyssnar utan att betala för horungar och vider.

              Svara

                Vilket är ett schtick. Det hade du vetat om du nånsin lyssnar på podden. Om du grinar över hur de pratar så starta en egen podd istället för att försöka tonpolisa andras poddar.

                Svara

                  Håll dig till sakfrågan; motiv till att hitta på.

                  Svar: Kosing!

                  Svara

                  Käften horunge!

                  Svara

              Läs inlägget från UV som är länkat här.

              Svara

          Nä du och Axel ljuger aldrig och hittar inte på något inte. Visst?

          ” LdaLinn95 hade förut ett namn som med liknande bokstavstrixande anspelade på twittraren mangefik. LdaLinn95 dök också upp i sällskap med ett par andra konton som imiterade befintliga twittrares användarnamn, till exempel mangefil registrerad den 28 juni 2017, skiIleras registrerad den 12 juli 2017 (som är en anspelning på Myras Åhbeck Öhrmans bekant Axel Luo Öhmans användarnamn”

          Gå in och läs hela historien om era fejk och trollkonton.

          http://kwasbeb.se/2017/09/01/svarmen/

          Svara

            Du fattar att det där är en post som handlar om att ett trollkonto snott min bekanta Axels twitternamn, och att den inte på något sätt antyder att vi skulle ha trollkonton, eller hur?

            För, så dum att du inte gör det kan du väl ändå inte vara, även om dina tre posts ovan visar antingen nedsatt kognitiv förmåga eller illvilliga feltolkningar.

            Svara

              Så gullig och lättretad du är men du kan bara ge mig credd för två av inläggen ovan.
              Saken är den att jag gjorde min egen slutsats från den torra faktan från Jack lite samma som ni sitter och gör hela dagarna och min hypotes är lika trolig som det du hävdar.

              Men för att göra dig glad så får du här ett tredje inlägg från mig om hur du luras och det med motivet, som du valde att undvika att svara på, kosing.

              https://uvell.se/2019/07/22/los-ungdomsklubb-inte-rasist-men-far-svar-pa-tal/

              Du förstår ni är inte de enda som granskar och också ni råkar ut för det och det av personer som är bättre på det än ni är och inte heller lika lättkränkta eller snabba på att gå till personangreppen så fort det blir varmt under fossingarna på er.

              Svara

                Hahaha, så från en medveten feltolkning till en annan. Googla och gilla dina egna poster kan du ju tydligen, men längre än så sträcker sig inte din förmåga. Gäsp.

                Svara

                  Och att dra slutsatsen att du fick smaka på egen din medicin undgick dig helt apropå kognitiva svårigheter. 🙂

                  Men nej inte medveten feltolkning från mig utan en faktiskt hypotes. Men intressant att du med de orden erkänner att det är det ni tre gör. Medvetet feltolkar. 🙂

                  Men billiga härskartekniker är ni alla tre fulländade i det får jag ge er samt undviker att möta reella påståenden med att avfärda er meningsmotståndare som dum. Ni bemöter alltså person och inte sak. Vad säger det om er och er trovärdighet trycker du? (Nej jag tror inte du kommer bemöta det heller)

                  Förstår att du gäspar för det är ju tröttsamt att när man blir bemött med saker som man inte kan slingra sig ur. 🙂

                  Svara

                    Snarare är det så att om du googlat lite till hade du också sett att RWU:s idoga försök att smutskasta IRM (som jag för övrigt inte är en del av sedan förra året) motbevisats med råge redan. Men det är klart, folk som tror att hon har någon annan agenda än att rövslicka SD kanske inte har så lätt för research själva.

                    Svara

                      Hej Myra!

                      Ny anonym här.

                      Bla bla bla, du forsätter att följa din mall till punkt och pricka med att inte bemöta sakfrågan utan ger dig på person iställe.

                      Du gick just från att enbart kalla dina meningsmotståndare för dumma till att begå regelrätt karaktärsmord på UV.

                      Du måste förstå att du föll just på eget grepp enligt Godwins lag.

                      Och ska vi fråga UV om hon håller med att du har motbevisat henne?

                      Och ett år, ni hänger Cissis för älder saker än så….

                      Ska vi leka samma lek med dig och granska vad du pysslat med ute på vänsterkanten? AFA?

                      Var nu en vuxen kvinna och erkänn att ni har flera motiv till att sitta och hitta på saker.

                      Och ta och kamma till dig och sluta med din ohederliga retorik.

                      #Argumentationsfel/Fallasier/Associationsskuld

                      Jag gick in på länken till RUV och dessa citat var något som stod ut som ett huvudet på spiken.

                      ”Vilka tjänar på IRM:s jobb?

                      LO och S. Det är deras väljare och medlemmar som i allt högre grad väljer SD. ”

                      ”Varför bryr jag då mig om IRM?

                      Ja, mot bättre vetande eftersom deras strategi är att vara så elaka mot folk och hetsa dumvänstern mot alla till höger om gamla VPK att de inte pallar.

                      IRM är del av LO:s opinionsbildning genom att anställda hos förbund får blogga på arbetstid. Och en del kostnader plockas upp av LO.

                      Jag har inget emot det, jag vill visa att det existerar då LO är landets mäktigaste lobbyorganisation som ligger bakom mycket mer än folk ser. Som moderat struntar jag i om SD är måltavlan om vi ska vara krassa, mitt jobb är inte att försvara dem. Och det gör jag heller inte.

                      Jag siktar in mig, som alltid, på vad som ligger bakom. På motiv och pengar.”

                      Avlutar med ett citat om Henkeponken.

                      ”Detta har Henrik Johansson, som själv gråtit ut i media om att hot han fått och polisanmäldes inte togs på allvar, låtit stå kvar på deras Facebook. Kom ihåg det nästa gång han vill ha sympati. Jag tar själv avstånd från alla som utsätts för hot, även de mot Johansson. IRM är därmed del av den våldsvänster som de daltar med, som tycker att hot mot offentliga debattörer är okej bara för att det sker mot högern.

                      Hot mot högern är saker dessa personer skrattar åt.”

                      Roligt med folk som till och med har fallasier som sitt namn och som inte vet vad Godwins lag är. Typiskt Svärje vänner.

                      ”Godwins lag (Godwin’s law) är en skämtsam benämning på en observation som Mike Godwin gjorde när han följde diskussioner på Usenet (ett system för diskussion mellan datoranvändare).

                      Längre diskussioner urartade konsekvent, oberoende av ämnet och hur sakliga de varit från början, och sannolikheten för personangrepp växte.

                      Förr eller senare jämfördes någon eller någons ståndpunkt med något relaterat till Adolf Hitler eller nazister. I detta skede blir det omöjligt att föra tillbaka diskussionen på sakliga banor.”

                      Hur var det felanvänt här menar du?

                      Godwin’s lag gäller specifikt att nån drar fram Hitler i ett argument.

                Åh, en krenkt svärje vän! Så himla gullig!

                Svara

                  Vem är du då? En svärje fiende? Mindre gulligt. 🙂

                  #Godwinslag

                  Svara

          ”Jodå. Vi har massor av underlag, och kommer att presentera det i samlad form. En del finns redan på vår Facebook.”

          Hade ni ingen möjlighet att skicka underlaget till Cissi innan podden så hon hade kunnat förbereda sig? Jag är inget fan till någon av er men jag tror att vem som helst har svårt att minnas exakt allt de har skrivit/ sagt under flera års tid vid olika sammanhang. Jag hade väldigt gärna hört hennes svar på många av era frågor, men att förvänta sig att någon kan svara på löst rycka frågor från olika tillfällen är ganska obegripligt.

          Svara

      Ja, det märks att de inte har någon högre utbildning. De är rent av rätt korkade alla tre.

      Svara

    Om vi tänker oss att IL, CW och LC Är inlåsta i ett hus. Efter ett tag hörs ett skrik, när någon öppnar dörren hittas IL med en kniv i ryggen.

    Detta skulle kunna rapporteras med tre inlägg:
    1. Nu har det hänt! IL har huggit sig själv i ryggen bara för att få uppmärksamhet för sin nya satsning på kinesiska knivar gjorda av barnarbetare, dessutom har hon mage att publicera bilder av sig själv med så kallat blod på kläderna. Äntligen går luften ur lungslottet.

    2. CW Indragen i ny orättvis rättstvist. CW berättar på Twitter: Patriarkatet anklagar mig oskyldigt för knivdåd, trots att flera personer på stan säger att jag varken har något DNA eller ens var i huset. Dessutom så kan man inte kniva folk om man själv är ett offer, som jag är. Men min (mans) advokat kommer fixa detta.

    3. LC i traumatiskt knivdrama! LC berättar på Instagram om hur hon såg en känd bloggerska plötsligt ramla till marken och därefter genast påbörjade hjärtmassage och mun mot munmetoden. Trots att ingen annan ville hjälpa till. Om offret överlever så är det tack vara LC:s heroiska insats och selfies under HLR. Uniformerad säkerhetspersonal gjorde sedan honnör för LC.

    Svara

      Va

      Svara

      Roligaste jag läst på länge!!!

      Svara

    Det bästa med poddavsnittet är när alla säger i kör att ”Allting handlar om Cissi Wallin”. För allting handlar om Cissi Wallin.

    Svara

    #alltinghandlaromcissiwallin är den rätta hashtaggen. Alternativt #fellös

    Svara

    Nu ska vi ju komma ihåg att d
    Det finns en sanning. Den sanningen är att #alltinghandlaromcissiwallin är den rätta hashtaggen. Alternativt #fellös

    Svara

    Tror att utkomsten av avsnittet hade blivit bättre om deltagarna hade kunnat behärska sig som vuxna människor ofta kan.

    Svara

      Behärska sig när man pratar med Cissi Wallin = som att stå på valfri motorväg och försöka undvika att bli överkörd.

      Svara

        Nu är det inte så att Haveristerna någonsin behärskar sig.

        Svara

    En sak jag reagerade på när jag läste förundersökningsprotokollet igår var att hon använde samma ord om reportern på uppdrag granskning som hon gjorde mot Henrik.

    Hon har bevis på att reportern har ringt folks barn och varit otrevlig, det är X antal anonyma vittnen som är rädda för henne, att hon har jagat och pressat dom.

    Jag tror inte på Cissi. Hon har ljugit om för allvarliga saker om förra Gardetmedlemmar.

    Svara

    Tycker att Cissi säjer många bra saker om hur kvinnor har/haft det, om kvinnors situation gentemot män. Hennes argument är välformulerade och hon har rätt.
    Samtidigt måste säjas att Cissi använder sig av härskartekniker i samtalet. Hon svarar inte på konkreta frågor, kommer med ständiga motfrågor, antyder saker, hon går hårt på Henrik om anklagelser mot honom , för att sedan håna honom när han reagerar. Hon slirar med orden för att ha ryggen fri, Tycker att man inte ska tala om ”detaljer” som svar på frågor. Hon säjer sig inte känna till något särskilt om podden i fråga , men vet ändå mycket om Henrik. Etc, etc……

    Svara

    Cissis härskarteknik är även att bara neka, så hon tror på det själv.

    Svara

    Intressant hur Camilla skriver 2 timmar jag aldrig får igen. Man blir utmattad av Cissis argumentationsteknik, det är det den går ut på.

    Svara

    Märks att du och Cissi är polare. Du missar allt andra ser. Där försvann mitt förtroende för dig

    Svara

      Avsnittet var segt och tjatigt. Jag orkade knappt halvvägs. Alla som deltog var förlorare. Gardet är nere 312 Patreons nu. Troligen rasar det en bit under 300 vid månadsskiftet när givare som glömt avregistrera sig vaknar till.

      Vad blev det av Gardets egen podd förresten? Ett avsnitt har de lagt ut för åtta veckor sedan. Skulle det inte bli insändare på hemsidan också? Fliken är fortfarande tom. Ingen ny text på hemsidan på två veckor. Senast publicerade text var en obegriplig artikel på engelska om något som hände på Island för fyra år sedan.

      Svara

    Är med team Cissi alla dagar i veckan. Det jag tycker är bäst med henne är att hon har totalt sluta bry sig om att bete sig som vi kvinnor ALLTID förväntas göra. Vi ska alltid vara den kloka och tålmodiga medans snubbar som i haveristerna ska få gorma och skrika och ordbajsa hur de vill. Jag förstår henne HELT. Så djävla less.

    Svara

      Ja. Så trött på att vi kvinnor inte får hänga ut andra människor inför hundratusentals följare. Vi får inte påstå att de är våldsamma, hotfulla, förskingrar utan någon som helst grund. Dags att vi kvinnor börjar slänga de vi samarbetar med (eller ja… lite vem som helst faktiskt) under bussen när de inte dansar efter vår pipa!

      Girl power!!!

      Svara

      Ja verkligen J. Bara att slänga ord som kvinnohatare och obehaglig runt sig tills de orden tappat all mening. Så himla befriande att vara en skrupelfri lögnare och skitsnackare!

      Svara

    Avsnittet hade blivit så otroligt mycket bättre om haveristerna varit förberedda med alla skärmdumpar, alla bevis och allt underlag istället för att bara säga att de finns. Jag betvivlar absolut inte att de finns men de borde ha lagts fram så att hon inte kunde fly vid varenda konfrontation.
    Äckligt btw hur hon i möten med alla som skrämmer henne måste ljuga ihop att ”en maaasssa andra” upplever vederbörande som har obegaglig och hotfull. Inte första gången hon gör så i situationer likt dessa. Människan behöver vård.

    Svara

      Ja verkligen J. Bara att slänga ord som kvinnohatare och obehaglig runt sig tills de orden tappat all mening. Så himla befriande att vara en skrupelfri lögnare och skitsnackare!

      Svara

    Hade ont i magen och ångest under större delen av podden. Så mycket hånskratt från båda håll. Lyssnade vidare bara för att veta hur det slutade. Blev inte bättre.

    Svara

    Ingen som undrar varför avhoppade trion bara lägger ut printscreens tagna ut kontext och inte hela konversationer så att man kan bilda sig en ordentlig uppfattning om hur samtal har gått till? Hittills har jag sett två utbetalning där de har bevis för att CW visste och något som kan liknas vid en diskussion om framtida förhoppningar. Anar ugglor i mossen tråkigt nog.

    Svara

      Nej du är inte ensam och vi verkar vara flera som försökt få fram just den poängen om du kollar runt. 👍

      Svara

      Jag har också funderat på det. Lätt att publicera lösryckta sms/mail och gå ihop mot en. Tar inte parti för någon, men det luktar lite skumt verkligen.

      Svara

        Skumt på vilket sätt? Det som avhoppartrion har publicerat behöver inte placeras i en större kontext då det som publicerats inte lämnar något tolkningsutrymme. Ni hade förstått det om ni tänkt ett steg längre. Vad hade kunnat finnas innan eller efter som hade ändrat någonting?

        Svara

    Detta måste vara den sämsta analys som jag någonsin läst och jag har läst en massa usla analyser. Vi förstår att CW är din BFF, men detta var bara ovärdigt. Detta var sista gången jag besökte din blogg. Tack och hej.

    Svara

    Varför ställdes inga frågor om den minimala produktionen på Gardet, två max tre texter i månaden från en redaktion på fyra personer? De samlar ändå in minst 20 000 kr i månaden från sina Patreons. Vart går dem pengarna?

    Svara

    När kommer en ny artikel på Gardet? Till jul?

    Svara

    Bra. Jag har lyssnat på haveristerna 2 ggr, det var bara avsnittet om Linnéa Claeson som var bra.
    Haveristerna är bara ett gäng hycklare som älskar att pissa på andra trots att dom inte gör något annat än att sprida hat och okvädningsord själv. Dom är inte ett dugg bättre än Cissi och uttalar sig bara om Wallin och Claeson mfl för att få lyssnare och bli kända själva.
    Men håller med, det är så urusel kvalitet på deras podd, det är mycket mer intellektuellt stimulerande att lyssna på svinpackade människor på tunnelbanan som bråkar på telefonen och knappt kan prata pga berusningsnivån.

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.