Att jobba för Isabella Löwengrip verkar inte ha varit någon dans på rosor.

Senast i raden av granskande artiklar gällande Isabella Löwengrip och hennes företag är SvD som pratat med flera stycken fd. anställda som sannerligen inte målar upp någon vidare trevlig bild av sin tidigare arbetsplats.
Men….för att vara rättvis så borde rubriken även innehålla Pingis Hadenius namn då hon faktiskt är VD och delägare i Löwengrip Beauty.

Istället handlar utsagorna om gråtande anställda som blir utfrysta när de säger upp sig eller inte har ”gasat på” tillräckligt för chefen. En anställd säger till SvD att tiden hen arbetade för Isabella var den absolut värsta i hens liv.
Möjligheterna beskrevs som enorma för de unga, ambitiösa kvinnorna utan tidigare erfarenhet. Man kan klättra snabbt och få utökade ansvarsområden, samtidigt som de fick höra att de ska vara tacksamma som får jobba för Isabella och hennes företag.
Utåt så publicerades videos med sång och dans på kontoret, med lyckligt leende anställda i ett enda långt conga-tåg, men när kameran stängdes av så infann sig en lite annan miljö.

De flesta anställda hade projektanställningar som enkelt kunde sägas upp om de inte presterade tillräckligt bra, och enligt en person SvD talat med så hände det att personer jobbade kvar utan anställningsavtal efter att en projektanställning gått ut – trots att de blivit lovade kontrakt.

Stress och utbrändhet ledde till sjukskrivningar och det hände att personal sades upp under pågående sjukskrivning eller helt enkelt ombads att säga upp sig själva.
Folk försvann från en dag till en annan och det var vida känt på kontoret att man blev utfryst av ledningen under sin uppsägningstid. Enligt en fd anställd som SvD pratat med berättar om en person i ledningsposition som hade en hack-kyckling åt gången och som gärna hängde ut anställda via mail, där enskilda anställdas misstag lyftes fram.
Enligt hen mådde många väldigt dåligt på arbetsplatsen och det hände flera gånger i veckan att någon bröt ihop och stängde in sig i ett mötesrum för att gråta.
Gång på gång försökte personalen komma med feedback om förändringar kring sina yrkesroller och förändringar i arbetsstrukturen men fick inget gehör, och att klaga betydde att man kunde få sparken. Man vågade inte, säger en fd anställd i artikeln.

Turerna kring Isabellas statistik och vad som är sant eller inte berörs givetvis även i den här artikeln. Där går att läsa om en person i chefsposition som uttryckligen sagt att siffrorna var överdrivna och hur jobbigt det kändes att behöva ge en siffra till affärspartners som inte stämde.
Hon berättar för SvD att hon kände sig oärlig och att det var en svår situation eftersom det var hennes arbetsgivare som ville presentera dessa överdrivna siffror.

I slutet av 2018 och början av 2019 kom så till slut verkligheten ikapp företagen och under loppet av några månader sa 10 personer upp sig, av en styrka på 18 st.
And the rest is history, så att säga…

Isabellas respons på artikeln är att hon har förstått att det finns personal som upplevt ledningen kall, disträ och ibland otrevlig, men att det är någonting man jobbar på.
Pingis Hadenius, delägare och VD på företaget vill inte kommentera enskilda personers upplevelser, och fortsätter…
Det är ingenting som jag själv känner igen, men jag respekterar varje individs upplevelse. Känner en person så, så är det ju så, säger hon.

SvD har även skrivit en artikel om det jag hela tiden sagt om Isabellas metoder:
Nu bekräftar nämligen tidigare anställda för SvD att de uttryckligen blivit uppmanade att kommunicera ut felaktiga siffror.

Jag vet att vi skruvade upp mycket. 1,5 miljoner säger framför allt ingenting om antalet unika besökare. Det kan vara samma 200 000 användare som är inne på alla olika kanaler. Jag vill hävda att siffrorna inte stämmer, men jag har ingen exakt siffra på hur stort glappet är, säger en person till SvD

Och den sista artikeln där Isabella Löwengrip berättar att hon är positiv till att köpa ut Pingis Hadenius från Löwengrip Beauty:

Det är ju mitt efternamn på produkterna och min dröm att driva det här. Jag vill jättegärna göra det mer på mitt sätt. Men vi är inte i hamn med något beslut än, säger Isabella Löwengrip

Pingis å andra sidan verkar mest irriterad på att Isabellas snackande:

 Vad vi har för diskussioner, ägare och styrelse emellan, är ingenting som jag kommenterar förrän någonting är klart. Jag äger fortsatt 50 procent av bolaget och är vd, men jag är föräldraledig och är inte operativ just nu, sägerPingis till SvD.

688 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

      [Borttagen kommentar]

      Svara

        Bevisa dina påståenden med 1,5 miljoner och visa det svart på vitt. Screenshot från Google analytics och allt är löst.

        Svara

          [Borttagen kommentar]

          Svara

            [Borttagen kommentar]

            Svara

              Känner bara obehag kring henne.
              Man får en känsla av att något inte stämmer hela tiden.
              Allt är så jävla fint hela tiden.
              Blir fan rädd.

              Svara

                Det va ju en bra analys som summerar det hela.

                Något som är mer oklart är hur hela mediasverige bara tramsat med lääääänge.

                Veckan affärer
                SR – sommarprat
                Skavlan

                För att bara nämna några nyttiga idioter senaste tiden. Men det finns ju mycket mer…

                Svara

                  Tagit allt för lång tid, innan luftslottet sprängdes.

                  Svara

                  Skavlan jamsade inte bara med. Vid ett tillfälle i intervjun frågar han henne (Och chockar henne rätt ordentligt) ”händer det att Du ljuger fortfarande?
                  Då får hon svårt att svara. Helt obetalbart bra klipp.

                  Svara

                    Och han var den första som frågade henne om hennes hundratusental(s) läsare, inte 1.5 miljoner läsare. Hon blev väldigt nervös av det (bra!).

                    Svara

              Men det är tio år sedan. Vore bra med aktuella påståenden. Han har fått sitt straff, så detta känns irrelevant att komma med nu.
              Däremot vore det interessant att få hörs SvDs kommentarer till sina egna hyllningar av Isabella för tre månader sedan, vilken journalistiska kunskap besatt man då, när man skrev precis det Isabella ville.

              Svara

        Väntar spänt på inlägget om Cissi med det som du Camilla fått reda på som inte är känt för alla andra 😊👍🏻.

        Superbra att du nu förstått att Cissi är värre än Bella med sin grovt manipulativa, maktmissbrukande, mytomaniska personlighet.

        Skulle även gärna se granskande inlägg om Cissis alla uthängningar och bakom ryggen-lögner som hon systematiskt använt mot journalister, chefer och privatpersoner hon anser ”varit maniska, obehagliga osv”, (dvs de har tänkt säga eller har sagt sanningen om Cissis lögner). Det finns ju hur många personer som helst som råkar ut för detta, och en sammanställning vore väldigt intressant att se. Det vore även de grova lögnerna om att två personer förskingrat stora summor av de donationer som insamlats.

        Skulle också gärna vilja ha ett sammanfattande inlägg om turerna kring Gardet med den förra redaktionens avhopp, eftersom det aldrig skrevs något direkt om det. Nu verkar ännu fler ha hoppat av och Cissi hävdar nu, liksom förra gången, att detta inte beror på något särskilt. Det var ren lögn förra gången, och lär vara det även nu eftersom majoriteten nu förstått vad Cissi går för.

        Tycker dina mer granskande inlägg är jättebra och de klart bästa 😊!

        Svara

          Jag väntar också med spänning på att Camilla ska skriva om Cissis bisarra beteende! Jag tycker det är lika otroligt att hennes följare inte har undrat! Skrämmande.

          Svara

          Det är väl att Cissi hotat Henko med att skicka hans sambo en pdf om hans otrohet med bl.a. Myra. Vad fan nu det har med saken att göra, om än ett vidrigt beteende, men Cissi är Cissi.

          Svara

            Iofs så önskar jag att ngn skulle berätta för mig ifall min sambo var otrogen. Osvsett vem det nu är.

            Svara

              Men det hade hon ju inte berättat, om han la sig ner och visade magen som en hund.

              Hon hotar. Alltså gjorde hon det inte för sambons skull.

              Svara

      Intressant hur Bella svarar, som om hon varit helt omedveten vilket är bullshit hon är en del av ledningen. Hur ska hon få pengar att köpa ut Pingis med? Bella har ju dragit Beauty ner i smutsen pga sitt eget agerande och företaget bär hennes namn.

      Svara

        Tror att Pingis varit mer nöjd än de anställda pga Pingis fått mer utav kakan. Och också haft ett behov utav en god relation med Bella. Pingis såg Bella som en chans för henne att tjäna grova pengar.

        Svara

        Precis. Hur ska hon ha råd med det? Eller är det rätt billigt?

        Svara

          Kanske därför huset såldes …

          Svara

            är huset sålt.
            så konstigt kring detta
            allt gick snabbt kring den sk försäljningen..ingen visning
            mäklaren redovisar inte att den är såld.kvarstad eller bulvan..skumt som allt annat kring bb

            Svara

              Man brukar aldrig ha öppna visningar av så dyra hus. Lika så annonseras de ofta inte ut heller utan mäklaren ringer till kunder som anmält intresse av området/typen av hus. Så just den biten är inte konstig.

              Svara

              Vem köpte huset????

              Svara

              Tänk om ES betalar så att hon kan bo kvar, eller köpt för att hon inte ska behöva flytta? Han kanske tycker synd om henne. Haft den tanken några gånger. Och om det är sålt ändå och hon måste flytta, tror jag hon kommer flytta till honom.

              Svara

        Företaget är ju kört i botten (medvetet?), så det kan inte vara värt mycket.

        Svara

          Alltså, ett bråk om Löwengrip ska styras/hanteras skulle ju faktiskt förklara Blondinbella handlingar en del. Att hon valt att göra något annat en tid, de har säkert inget vattentätt avtal om att hon ska göra reklam för Löwengrip som märke i sin blogg. Att hon, får att komma ut Pingis klor, kört det i botten för att sen kunna antingen gå vidare med nytt projekt eller köpa tillbaka det billigt. Kanske Pingis underskattade Blondinbella? Började bete sig som att reklamen på bloggen inte var av lika stort värde som Pingis insatser som ekonom och VD, och Blondinbella visade vad det var som var nödvändigt för företagets överlevnad (hennes blogg, och inte Pingis som VD, en VD går ju att ersätta). Kan verkligen tänka mig att Pingis skulle göra så, överskatta sig själv, och att hon kan vara rätt kall. Blondinbella kan också vara kall och brutal, som i hennes strategier, men hennes mönster med anställda är ju att bli kompis. En utnyttjande kompis med makt, men ändå kompis. Relationen till Pingis har hon beskrivit som enbart affärsmässig, det är rätt out of character för Blondinbella, så det känns logiskt att det valet var Pingis val och att hon haft samma relation till övriga anställda i Löwengrip och tvingat Blondinbella till att ha gränser.

          I slutändan har de båda delat ansvar för hur det faktiskt var. Men, det känns som att mycket av det Blondinbella har gjort har varit så ologiskt. Och det vore kul att förstå hur det blev så här fel.

          Svara

        Nu har hon inlägg på bloggen där hon kastar Pingis under bussen. Och den andra kvinnan som varit tf. Nu har hon som nya vd som tf vd. Skyller på att hon inte varit närvarande. Och att alla problem rör Beauty. Det är inte hon som skrivit någon som skrivit åt henne. Man blir illamående.

        Svara

          Nu tror jag hon får hjälp av en viss herre att formulera sig.
          För nu gäller det att inte stå med svarte Petter i hand när allt faller!

          Svara

            exakt.
            balderriddaren..pinsamt

            Svara

            Ja herregud vad det INTE är hon som skrivit det inlägget!! Känns också som första gången på bloggen som ”hon” faktiskt börjar bemöta kritik på allvar och börjar ta ansvar på allvar. Visst hon skyller ifrån sig jättemycket men det känns som att hon för första gången nu på allvar fattat hur allvarlig situationen är för henne. Och konsekvenserna av sitt beteende. Om ingen vill marknadsföra sig via henne och ingen vill arbeta för henne så är den här karriären över på riktigt. Då räcker det inte att prata i fluffiga termer om att det är hårt och att det är livskris med tårar bakom solglasögonen samtidigt som man lägger ut superweird stories med att hon inte får ordning på sin lugg och vilket läppstift hon har. Tror hon insett nu att hon inte kommer undan med sin vanliga manipulativa BS och att det definitivt är slut på business om hon inte tar ansvar. Och därmed får någon annan gå in och skriva inläggen för hon vet inte hur man gör.

            Svara

          Exakt. Hon slänger andra framför bussen nu. Iofs så kan hon ha rätt. Hon har ju knappast varit närvarande.

          Svara

          Snacka om att skylla ifrån sig Big time!

          Svara

          Ja, jag tänkte precis på det. Hon skriver att de är två ägare, två visioner, den ena har jagat tillväxt och att hon inte varit så närvarande. Och detta är en av anledningarna till att hon vill köpa ut den andre ägaren… Allt är Pingis fel, inget Isabellas 😒 Jag blir äcklad. Ta ansvar istället!

          Svara

            Pingis då?
            Som smiter undan som vanligt och bara tränar som en idiot.

            Svara

              Hur vet du att pingis tränar?// ä du granne😄😄

              Svara

            Tillväxtsnacket var hennes eget (och förmodligen uppbackat av Pingis). Bella själv snackade om orealistisk tillväxtbolaget från cirka 10msek år 2018 till 100msek år 2020 😂

            Svara

              Hur skulle dom annars ha råd med Bellas livsstil?
              Pengarna måste ju in. 🙂

              Svara

                Hoppas Pingis köper ut isabella!
                Bara för Produkterna har hennes namn behöver det ta mig fan inte vara självklart att IL ska ta över hela bolaget.

                Utan Pingis hade aldrig LB blivit framgångsrikt.

                Fy fan vilken rutten människa IL är!

                Svara

                  Jag tycker pingis borde springa därifrån och hoppas på att blondinbella köper ut henne. Hade blivit skitsur om min affärspartner körde hela företaget i botten pga sina rollspel och utspel i media. Lcc hade gått bra ifall blondinbella skött det snyggt men hon förstörde det verkligen helt.

                  Svara

                  Fast den höga personen som hackat på personalen och hängt ut enskilda kan ju vara pingis. Det vet man ju inte. Det är kanske inget ledarskap att bygga något företag på direkt. Hon har aldrig slagit mig som någon sympatisk person direkt.

                  Svara

                  Jag tror inte att Löwengrip överlever som märke utan Blondinbellas blogg. En VD är mer lättersättlig än en framgångsrik blogg med direkt koppling till märket. Även om den just nu hänger på en tråd, så är det en tråd där Löwengrip också sitter som märke. Jag gissar att Pingis ville ha mer, Blondinbella tröttnade eller var uttråkad och hittade andra projekt att lägga sin tid på. Löwengrip som bolag hade troligtvis inget avtal med bloggen som kunde tvinga till den typen av marknadsföring som skedde förut, och därefter föll försäljningen i bolaget samtidigt som en nylansering skedde som ingen ville ha. Och att det skurit sig mellan dem, men vi får väl se om Pingis säljer allt, eller kanske en andel och låter Blondinbella ha företaget men ta sin vinstandel ändå.

                  Svara

              Va f*n skrev jag nu? 😭😂 Låt mig rätta till det:

              Tillväxtsnacket var hennes eget (och förmodligen uppbackat av Pingis). Bella själv snackade om en uppskattade (men självklart orealistisk) tillväxt i det egna investbolaget från cirka 10msek år 2018 till 100msek år 2020 😂

              Svara

                Och ändå lyckas jag få in stavfel men ni förstår vad jag menade 🙂

                Svara

              Blondinbella visste väl inte ens vad tillväxt var innan Pingis använde ordet. Skulle gissa att hon återupprepat det Pingis sagt, och sen kanske överdrivit lite som med bloggbesökarnas siffror.

              Svara

          Kan någon bekräfta om det stämmer att hon la till den sista meningen om att det ”tagit hårt på henne” först efter ett tag? Jag kan inte minnas att jag såg det första gången jag läste hennes senaste inlägg.

          Svara

            Oavsett ett sympatifiske…

            Svara

            Jag håller med, jag såg den inte heller första gången jag läste inlägget utan vid andra gången.

            Svara

              Åh, så beräknat det är! Det gör det ännu värre än om snyft-meningen hade varit med från första början.

              Svara

            Hon är duktig på att anspela på känslor hos folk. Hon manipulerar människor. Har själv dejtat en sådan snubbe. Sjukt påfrestande människor

            Svara

            Hon har ändrat om texten ja. Jag printa första versionen

            Svara

              Samma här, jag printscreenade också första versionen och då fanns den meningen inte med.

              Svara

                Skicka till C! Jag tycker att det är värt att notera, hur oerhört kalkylerat det var.

                Svara

          ” Bland annat genom att jaga tillväxt på bekostnad av arbetsmiljön.”

          Saxat från inlägget. Min kommentar?
          Ja, det är ju du, Isabella, som jagar tillväxt på bekostnad av precis allt och alla runt omkring dig.

          Ps. Det finns inte en chans i hela himla h*lvetet att hon skrev inlägget själv.

          Svara

            Kan inte nån klistra in inlägget så man kan läsa utan att besöka bloggen? (Om detr tillåtet?)

            Svara

      Kan ta gift på att Bella visste att artiklarna i SvD var på väg att publiceras och att det bidrog till att hon valde att tala ut i Expressen först. Ett försök till damage control, som främst verkar gå hem hos hennes trogna fans…

      Svara

        Det roliga är att hennes försök till damage control inte funkade för att hennes förtroendekapital redan var helt förbrukat när hon försökte skylla ifrån sig i Expressen 😂 Nu får alla se hur dålig hon är som influencer, bloggare, entreprenör och chef.

        Vad återstår nu av hennes imperium? Nada.

        Svara

          Ja, ikväll har verkligen luftslottet brakat ihop totalt.
          Äntligen!

          Svara

            Japp, inatt brakade luftslottet 😮 Det tänkte jag inte på men du har rätt.

            Svara

              Isabella Von Aircastle har tappat luften.

              Svara

        Har SvD mer kanske?

        Svara

          De har skapat Bellas kris som ämne på deras sajt med dessa tre artiklar kopplade till det ämnet. Så det kommer kanske mer.

          Svara

        Klart hon visste! SvD har med all sannolikhet gett henne möjligheten att kommentera artikeln innan publicering. Vilket har gett henne möjligheten att förbereda sitt försvar.

        Svara

      På tal om ägarbytet, varför är Pingis pappa i beautystyrelsen?

      Svara

        Pappa gör som Pingis säger?

        Svara

          Pappa Hadenius sitter nog på kapitalet.

          Svara

      Tittade på hennes Instagram. 22 september skrev hon, i galaklänning i Milano: When your life is like a movie, let’s see how it ends.

      Detta är det sjuka, hur snabbt det gått. Antingen riktig mytoman (psykopat?) eller fruktansvärt dåligt omdöme och naiv.

      Svara

    Att jobba för eller med IL verkar inte ha förändrats sedan hon började blogga och senare med spotlife. Bloggare fick inte betalt, bloggplattform fick inte betalt etc etc …. En lång rad tveksamheter med bedräglighet som gemensamt tecken

    Svara

      Ja Spotlife vilken jäkla härva det var alltså.

      Svara

        Visst var det något med tidningen med? Fast det kanske bara drabbade henne (ekonomiskt) personligen?

        Svara

          De anställda på tidningen fick inte lön i tid osv, plus skitlön och mycket stress och övertid medan IL satt och lekte viktig chef på sitt kontor.

          Svara

            Alltså jag har alltid varit rätt säker på att nått inte stämmer med henne men nu är jag hundra på att något är fel på riktigt. Vilken sjukt vidrig människa. Snacka om att inte bry sig om någon eller något än sig själv. Hur kan man ens vara sån mot andra människor? Vilket monster. Usch.

            Svara

          Det är bara att fråga Josefin Knave och Yrsa Andrée, bland andra. Speciellt den sistnämnda.

          Svara

            Och Hanna Persson. Hon brukar iofs uttrycka sig ganska diplomatiskt, men absolut inte okritiskt.

            Svara

            Å josefin knave! Saknar!

            Svara

              Ja! Älskade hennes blogg!!! 💕Undrar vad hon gör nuförtiden?

              Svara

                Lyssna på hanapees podd så får du veta! Hon pluggar till något med museum? Och har köpt radhus i Uppsala. Saknar hennes blogg så mycket!

                Svara

      Verkligen. De som följt Bella riktigt länge minns väl hennes första assistent som slutade tvärt.

      Svara

        Hon får det ju att verka som att det är Pingis som är bad cup (😋) och hon good cup men ingen glömmer väl hur hon själv berättat hur hon lämnar människor mitt i samtal osv för att hon inte är intresserad av att höra något om en anställds privatliv etc.

        Tvivlar dock inte på att Pingis är riktigt otrevlig mer öppet än Bella.

        Svara

          Någon måste ju ha varit en varm kopp med te också ju, Simon Sjögren kanske?

          Svara

            Nej, han sa: ”not my cup of tea” och drog till Perfect Day istället…

            Svara

              Och där är han inte kvar!

              Svara

                Vet vi något om det överhuvudtaget? Har bara läst det som skvaller här i kommentarerna, men ingen verkar veta något.

                Svara

                  Han finns inte med bland medarbetare på deras hemsida. I övrigt vet jag inget mer ☺️

                  Svara

                  Svara

                    [Borttagen kommentar]

                    Svara

                      ??

                  Stod i kommentarerna här tidigare att han fick gå på dagen då han betett sig olämpligt mot en annan kvinnlig medarbetare, som ringde antingen Amanda eller Hannah och grät.

                  Vet inte om det är sant, men slutat har han iallafall.

                  Svara

          Bad COP, good COP. Som i polis/snut alltså. Har inget med muggar att göra… 😉

          Svara

            Tror det var ett internskämt med hänvisning till en felskrivning häromdagen 🙂

            Svara

              Bad cup, GOD cup är till och med originalet 😂😂

              Svara

                Men fasen! Stod och velade på det men chansade på att det var good. Damnit! 😂

                Svara

            Duh!

            Svara

          Alltså det är ond polis/god polis, dvs bad cop/good cop. Inte nån kopp man pratar om!

          Svara

        Jag minns att något fan mötte henne i Nice och blev otrevligt bemött utav henne. Och att hon fick en helt annan bild utav henne. Hon är en falsk människa.

        Svara

          Fast det där skedde inne på en toalett. Löjligt av den där Petra från Örebro (vet vem det är) att göra en grej av det. Man kan vara förbannad på Bella för mycket – men att hon inte vill snacka på toaletten – nej.

          Svara

            Nja håller ej med dig. Jag är trevlig mot alla. Även folk på toaletten. Just saying. Man kan vara trött men ändå sympatisk väl?

            Svara

              Och du är offentlig så du vet hur det är att få frekvent uppmärksamhet på offentliga toaletter?

              Svara

            Bella förklarade att hon varit otrevlig eftersom hon var akut nödig på grund av IBS 😱

            Svara

            Blev inte Bellsan citronsur för att någon inte höll upp dörren till ”toalettavdelningen” åt henne så att hon själv slapp röra vid dörren?

            Svara

          Jag har träffat henne många gånger och hon är inte en trevlig person IRL. Hon och Kenza är de mest otrevliga personerna jag träffat i denna bransch. Aldrig sett folk behandla sina läsare så illa, man har ju hört horror stories om typ riktigt kända filmstjärnor som kör med folk.
          Men att se de behandla folk så illa IRL, det är något annat.

          Svara

            Va, Kenza också? 😱 Nu känner jag mig tappad bakom flötet, har tyckt hon verkar så härligt och genuin? 🤯

            Svara

              Ja, du är tappad. Men det finns hopp 🙂

              Svara

              Nej Kenza är tom snobbigare irl än Isabella. Kenza ser ner på sina följare och pratade länge om dem på ett sätt som om de var under henne.
              Hon visade heller ingen tacksamhet överhuvudtaget att det är pga av följarna som hon tjänar pengar och har ett jobb.
              Hon blir också skitsur om någon får mer uppmärksamhet än henne på events.

              Svara

        Var det hon Emelie? 🤔 Talade hon någonsin ut om vad som hände eller var det ”skrämma anställda till tystnad” redan då?

        Svara

      Det är ganska många som inte fått betalt av Bella eller hennes företag. När de krävt betalning har de hotats med negativ publicitet och sabbad karriär.

      Svara

        Kan du ge exempel?

        Svara

        Jag vet en i samband med ett bröllop men jag vill inte outa personen.

        Svara

          Bra källa…….

          Svara

            Jag vet, det är så luddigt men jag vill inte att en person jag känner ska få sin karriär sabbad.

            Svara

      Minns ni när Bella skröt om att hon var så kall mot sina anställda att de kunde springa ut från mötesrum gråtandes?

      Svara

        Japp. Camilla, kan inte du lägga till det uttalandet i inlägget? Om inte det har hunnits raderas dvs

        Svara

        Jo, hon var stolt över den artikeln, tills reaktionerna kom och hon fick förklara att hon inte är elak mot personalen men att de har känt stor press eller något liknande. Det var i samma artikel som hon berättade att skilsmässan som hon aldrig skulle uttala sig mera om var hennes intitativ.

        Svara

          Jag hoppas att företag och andra kunder också träder fram om detta men jag förstår att de inte vågsr med tanke på att Bella harvisat sig vara gränslös mot sina kritiker.

          Svara

            Fast nu borde ju fler våga

            Svara

              Kolla vad Bella gör nu på sin blogg: hon försöker skylla personalproblemen på Pingis. Pingis var hennes parhäst men Bella är helt gränslös i att offra andra för att nå sina mål.

              Jag hoppas att fler personer/företag/kunder vågar outa henne som bluffen Bella är och nu hoppas jag även att Pingis gör det.

              Svara

                Lämnade denna kommentar, får se om den släpps fram 😇

                ”Du har ju själv berättat stolt om hur du fått dina anställda till tårar och hur du lämnar samtal mitt i meningar för du helt enkelt inte tycker dina anställda är intressanta. Snyggt försökt till damage control men nu är det vi som vänder på klacken och går, mitt i din mening. Neeext!”

                Svara

                  Jag älskade slutrepliken!

                  Svara

                  Är ordet ”Neeext” från Seinfeld?
                  Elaine.

                  Svara

                    Soup nazi? Det avsnittet gick på teve ikväll…älskar Elaine!

                    Svara

                      å jag missade det, bästa avsnittet

                  Ja. Får gåshud.

                  Svara

          Bella försökte dessutom skylla på att hon hade en sväng av Asperger.

          Så otroligt lågt!

          Svara

            Hatar när man får en släng av asperger..

            Svara

              Ja, särskilt när det passar ens syften.

              Svara

          Helt sjuk människa utan någon överdrift. Vem fan är ens stolt över att vara så otrevlig att folk grinar? Vem tror hon att hon är egentligen?

          Svara

            Känns som att de största kändisarna är de trevligatse och så finns en avdankad bloggerska i Sverige med inbillningssjuka. Vem är ens folk som ser upp till denna sjuka människa?

            Svara

        Sadist är vad hon är!

        Svara

      Fint att Unionen Chef gjorde ett samarbete med henne och att hon har föreläst om ledarskap i flera sammanhang. Som vanligt pinsamt att företag och organisationer överhuvudtaget inte kollar meriter på de personer de anlitar (med tanke på att det finns MASSOR av kompetenta, drivna unga kvinnor som är professionella och framgångsrika chefer). Verkar som tanken mest har varit, ”åh, här har vi en blond, halvkänd, ung, snygg kvinna som är jättelyckad enligt sig själv. Hon säger att hon jobbar med ”tech” och digitalisering! Helt i tiden, henne anlitar vi, ingen bakgrundskontroll behövs”. Att ta reda på hennes syn på personal och ledarskap kräver ju inga avancerade skills, läs bloggen och några intervjuer. Roligast ändå att Unionen visar sin totala inkompetens.

      Svara

        Ja, det är riktigt pinsamt av Unionen.

        Svara

          om någon lyckats missa det så är unionen INTE ett riktigt fackförbund och är inte på arbetstagarnas sida, helt värdelöst om man behöver riktig hjälp. från en som jobbat mkt med HR och vet vilket helvete folk kan få gå igenom: organisera er fackligt och i en bra förening som jobbar för ER och inte arbetsgivarna.

          Svara

            Kan bara hålla med om Unionen. Min arbetsgivare sparkade all personal på grund av ”arbetsbrist” (trots att vi jobbade runt 60 timmar i veckan utan övertidsersättning). Sedan köpte min arbetsgivare istället alla tjänster från externa frilansare så att arbetet kunde fortsätta som vanligt (antagligen för att han vill sälja bolaget utan personal). Och Unionen lade ungefär sju minuter på respektive anställd, och sa att de inte kunde göra något. Tack, snälla Unionen!

            Trist då att jag visste att min arbetsgivare fifflade ordentligt med ekonomin i företaget, och extra trist att jag gav ett mycket fylligt underlag till Ekobrottsmyndigheten när jag slutade. Han konkade, och hamnade i fängelse med näringsförbud istället. Så kan det gå.

            Svara

            Jo tack. Men är inte alla fack numera på arbetsgivarens sida? Sökte hjälp på Unionen angående min arbetsgivare. Som jag har så mycket skit på. Har ännu inte fått den hjälp och sitter efter ca 2 år i samma sits. Varför ska man ens va facklig. Räcker med a-kassan känns det som.

            Svara

        Jag håller inte med. Jag fick sån otrolig hjälp av unionen när jag blev sparkad av ett oseriöst företag. Jag gick ut vinnandets och företaget fick betala! Dessutom fick jag ”stipendium” för mitt körkort av dem. Jag har bara bra erfarenheter av unionen, kanske har jag haft tur men jag är himla glad att jag fick med och fick den hjälpen som jag fick när jag var helt maktlös i situationen.

        Svara

          Gick med *

          Svara

    Intressant. Slår vad om att det är Pingis som är den otrevliga som påpekar folks misstag i mailkedjor till hela kontoret.

    Svara

      Tror verkligen inte heller att Pingis är oskyldig. Hon och Bella i kombo känns som ett skräckscenario.

      Svara

        Det är flera anonyma som har sagt att hon är en mardröm att jobba för.

        Svara

          Källa på det ?

          Svara

            Jag har jobbat på samma arbetsplats som Pingis och hon va inte särskilt populär eller hade gott rykte..

            Svara

        Pingis attityd är precis som hon har framkommit i intervjuer och andra sammanhang under de senaste åren.
        Vilken snorkig och osympatisk människa:
        ”Pingis Hadenius, delägare och VD på företaget vill inte kommentera enskilda personers upplevelser, och fortsätter…
        Det är ingenting som jag själv känner igen, men jag respekterar varje individs upplevelse. Känner en person så, så är det ju så, säger hon.”

        Svara

          Det där är ett standardsvar som många företagare svarar de lär sig det på någon kurs.

          Svara

          Det där är ett standard svar när man inte tar på sig något ansvar. Som att be om ursäkt utan att faktiskt be om ursäkt ”Tog personen illa upp så ber jag om ursäkt, men jag menade det inte.”

          Svara

            Fast hon säger aldrig att hon ber om ursäkt utan bara att hon respekterar att någon känner som de gör. En ”låtsasursäkt” vore ju däremot något i stil med det du skrev, ”Jag ber om ursäkt om någon tog illa upp…” i stället för att be om ursäkt för sina handlingar.

            Svara

              Läs kommentaren igen….. ”Som att…” står det

              Svara

                Fast det är inte som att be om ursäkt utan att be om ursäkt eftersom hon inte gör det. Det är en dålig jämförelse.

                Svara

                  🤦🏼‍♀️ Nej, den är inte dålig, det är du som inte fattar den.

                  Svara

                    Jo jag fattar men tycker inte att det är en bra jämförelse bara🤷‍♀️ tror du alltid att alla som inte håller med dig bara inte förstår?

                    Svara

                      TRH style. ”Du väljer att inte förstå”

                      Jag tycker det var en bra liknelse, och tror ändå att du inte riktigt förstår den…🤷‍♀️

                      Också i samma stil är ju svaret ”tack för din feedback, vi tar det till oss och ska se över våra rutiner”.

        Självklart är inte Pingis oskyldig, hon är VD och delägare. Hon vet självklart vad som har skett och har det största ansvaret.

        Svara

        Minns idag intervjun Bella gjorde med en ung Kissie. Där ser man den äkta Bella.

        Svara

        Något i Pingis kalla ögon säger att hon är en elak person.

        Svara

          Ja, kolla bara på videon som finns längre ned här i kommentarsfältet.

          Svara

      Jag undrade alltid hur Pingis kunde stå ut med och hylla Bella så länge. Men kanske är svaret så enkelt att hon var lika illa.

      Svara

        Kolla på aktieutdelningen på Löwengrip Beauty(el va nu skiten heter) och ISPI(blondinens o brunettens holdingbolag). Exakt där har du svaret på hur nån kan stå ut.
        För mig osar det osund personalpolitik, pennalism och att cash var det enda som räknades för nån som hoppade på framgångståget Bella då inte andra jobb direkt haglade omkring henne. Att dom blev fartblinda är väl knappast nån som ifrågasätter? Bella har ju fått betala ett högre pris iom hennes namn och hennes skyltning senaste året med tveksamt mode så att säga. För Pingpong är det ju lättare. Hennes svar i dagens SvD är under all kritik. Det är hennes förbannade skyldighet som VD att visa respekt genom att ge ärliga svar. Att svara som hon gjorde är fan att pissa på folk. Skäms!!!

        Svara

          Var hon arbetslös?

          Svara

      Hittade en gammal kommentar om Pingis:

      ”Trodde hon var seriösare tills jag såg en del av den där hemska liven där de skulle svara på frågor kring falska siffror mm. Pingis var så jäkla dryg att man insåg att hon är en lika stor bricka i spelet som IL. Insåg man inte då att lite ödmjukhet och åtminstone skenbar ärlighet hade varit på sin plats, då vill man inte ens låtsas att man har rent mjöl i påsen. Folk som umgås med personer med tvivelaktig karaktär har själv antagligen inte högre moral heller. Annars hade man väl sagt ifrån på nåt sätt, istället har Pingis själv börjat bli mer och mer lik IL i beteende.”

      https://bloggbevakning.se/2018/05/29/bella-och-pingis-qa/

      ”Men vad hade ni förväntat er? Dessa två representerar ett företag. Företaget är precis som de är; oseriöst, oproffsigt och oärligt. De fick bra frågor som de valde bort. Andra svar var helt befängda; ”Nej, vi kommer inte att tillverka ekologiska produkter för att de passar inte MIG” – alltså är löwengrip tillverkat för henne. Att man vill ta steget ut i världen men inte kan erkänna olika hudtyper – case closed.

      Synd att man inte kan nöja sig med den framgång man skapat utan ska ljuga och förvränga för att framstå som större/bättre.

      De är som gjorda för varandra med sina härskartekniker och gapflabb. Jag personligen hade hellre smörjt in mig med senap är någon som de står bakom.”
      https://bloggbevakning.se/2019/05/14/ar-det-har-en-pik-till-isabella-fran-pingis/

      Svara

        Länkarna har hamnat i fel ordning!

        Svara

        https://bloggbevakning.se/2018/05/29/bella-och-pingis-qa/

        Första kommentaren: ”Det fulaste var när pingis fick obekväma frågor, bla om vad de får ut i vinst då omsättning inte säger nånting, kollar in i kameran och lite nedlåtande säger ”ja vilken vinst, vilket företag? Det står inte va? Nä just det”. Det hände flera gånger och det lät så himla otrevligt!”

        Svara

          🤯 Det var så sjukt provocerande att kolla på den liven och hur de bemötte sina KUNDER! Det var ju kunder/potentiella kunder som såg den, VI såg den 🤢 Såg den och klickade sedan ”unfollow” på båda två på Instagram och har inte klickat på hennes blogg sedan dess.
          Ren befrielse och jag hymlar inte med att jag gottar mig i denna ”katastrof” Bellhen lever i 🤷🏼‍♀️ Sorry not sorry

          Svara

    Så obehagliga människor både Bella och Pingis.

    Svara

    Tror den som varit värst är Pingis och nu vill hon bli utköpt av Bella så hon får sina sista slantar och kan gå vidare.

    Svara

      Bella får ta in Catten af Tälje, hon kan ju det där med att bluffa.

      Svara

        Åh, Catrin. Saknar hennes blogg!!!

        Svara

    Är det någon som förstår och kan tolka gripl**v´s texter på instagram? De senaste bilderna bland annat. Verkar i kommentarer som dom förstår – men jag gör det inte och vill gärna..

    Gripl**v har bland annat skrivit ”läs min inlägg i kronologisk ordning så kommer du förstå” som en kommentar, but I don’t. Tycker det skrivs så svårt och kryptiskt haha!

    Svara

      Fortsätt läsa tills du fattar! 🙂

      Svara

        Så även om du fattar tänker du inte dela med dig till någon som inte förstår?

        Svara

          Klar hon inte tänker. Det här är bloggen där man ska vara oförskämd, annars platsar du inte.

          Svara

      Jag fattar inte heller.

      Svara

      Dolly/Griploov hade alltså helt rätt 😄

      Svara

        Camcam hade rätt hela tiden 😊

        Svara

      Jag fattar 40% utav det som står i personens texter. 😀

      Svara

      Håller med dig. Jag läser om flera gånger o förstår inte allt.

      Svara

        Håller också med er. Orkade bara läsa där ett par gånger för jag förstod ändå inte människans sätt att skriva. Värdelöst enligt mig.

        Svara

    Varsågoda.

    Svara

      TACK!

      Svara

      Var det detta du hintade om nyligen i en annan tråd? 🙂

      Svara

      Tack Dolly!!

      Svara

      Lycka till i framtiden💗

      Svara

      👏🏼🙌🏼🏰💣💥🙏🏻🙏🏻🙏🏻

      Svara

      Hoppas du har repat dig och får det bättre på nästa arbetsplats.

      Svara

        Jag har repat mig och har ett fantastiskt liv idag. Aldrig mått bättre faktiskt 🙂

        Svara

          Märks inte. Så mycket bitterhet du spottar ut dig här.

          Svara

            Nej jag är inte bitter, jag är bara ärlig med vad jag varit med om.

            Svara

            2048: du låter väldigt bitter. Drick lite te och kolla på Netflix med familjen istället.

            Svara

              Hej Pingis! 🤢

              Svara

                2159: läste du fel nu? Jag är kritisk mot Bella, Pingis och deras försvarare så varför skulle jag vara Pingis? 🤔😂

                Svara

                  Flå’t! 🙄

                  Svara

                    Ingen fara 😊💖

                    Svara

            Om det är någon som ar bitter här så är det verkligen du och inte dolly

            Svara

            20:48 Du osar bitterhet. Dolly däremot är en ärlig person.

            Svara

            Sluta kalla folk som berättar om jobbiga saker i deras liv för jobbiga.

            Svara

      Det kommer nog snart ännu mer.

      Svara

        Gör det det, Dolly? Kommer ännu mer?

        Svara

      Har lite frågor. Vad fick dig att jobba kvar på en arbetsplats som var så dålig? Fanns det någon fackansvarig? Betalades löner ut som de skulle? Varför valde folk att jobba utan avtal?

      Svara

        Varför svarar du inte Dolly?

        Svara

          Dolly kanske inte har sett frågan än? Herregud.

          Svara

          Hon kanske inte tar med sig luren när hon chillar på porslinsstolen… Lugn 🙂

          Svara

        Jag slutade ju på arbetsplatsen för att den var så dålig? Förstår inte riktigt hur jag ska besvara den frågan.
        Det fanns absolut ingen fackansvarig, och Gud nåde den som lyfte frågan om kollektivavtal.
        Jag minns inte att min lön ska ha kommit sent någon gång, men det kan säkert ha hänt andra.
        Jag tillhör inte den delen som jobbade utan avtal så jag kan inte svara på det heller. Men om jag ska spekulera i mina ex-kollegors resonemang så tror jag absolut att denna ”tacksamhetsskuld” spelat in mycket. Det gjorde den även för mig ibland. Usch.

        Svara

          Som Cissi Wallins nannys. Fast de fick ju dessutom svart lön..,

          Svara

          👍🏻

          Svara

      Nä, men tjeeeeeeeena kompis!
      Mycket bra jobbat, hörru!

      Svara

        Cringe C, cringe! 😬

        Svara

          🙄

          Svara

          Nej, varför skulle det ens vara cringe?

          Svara

            Därför att det är det och fattar du inte det så är du cringe.

            Svara

              Nej, du känns lite ängslig 💖

              Svara

      Dolly.. Du är bäst! 🌸 ❤️

      Svara

      Tack snälla Dolly för ditt mod!

      Svara

      Synd bara att ingen vågade träda ut med namn. Även om jag verkligen förstår varför, jag skulle aldrig ha vågat själv med tanke på hur hänsynslöst Bellan hängt ut både exman, expojkvän och familj. Men det hade gett mer tyngd till reportagen. Men annars, heder och dig Dolly och alla andra som vågat prata!

      Svara

        Finns väl inget som säger att det här är sista gången Dolly berättar 🙂

        Men mitt riktiga namn håller jag för mig själv. Det viktiga är inte vem jag är i privatlivet – utan vad jag varit med om. Det är där fokuset bör ligga.

        Svara

          Ser du inget eget ansvar i det du varit med om? Tänker på avtal osv. Lova mig att du reser dig upp, ger dem fingret och går nästa gång någon vill att du jobbar utan avtal.

          Svara

            Victim blaming much?

            Svara

              Nej. Helt rimlig fråga. Vad hade de för hållhake eller vad lockade de med för att lyckas få folk att jobba för dem utan avtal och trots hur de betedde sig?
              Som anställd är man inte helt utan ansvar, man är inget offer om man väljer att jobba utan avtal. Däremot kan man bli lurad, vilket jag är nyfiken på om Bella och Pingis gjort.

              Svara

                Det är rätt unga människor det handlar om, kanske utan högre utbildning, dom tänker väl bara att ”ett jobb utan avtal är bättre än inget jobb”? Speciellt såna glassiga mediajobb, lockar väl den generationen mer än att stå på donken och vända burgare. Klar man har eget ansvar att säga upp sig också, men man vill kanske inte göra det innan man har något nytt att gå till, räkningarna måste ju betalas.

                Svara

              Lol. Nej. Man är ingen victim.

              Svara

            Hon jobbade ju inte utan avtal. Lägg ansvaret för det ska, hos ledningen.

            Svara

        Ja det är faktiskt läskigt, nästan så jag tror att de som blivit uthängda varit med på det, bara för att det är så hänsynslöst att göra så.

        Svara

      Tack, Dolly 💖 Och hoppas att du mår mycket bättre idag 😊🥳

      Svara

      Bra jobbat Dolly. Hopps du har ett jobb du trivs med idag.

      Svara

      Jag hittar inte ditt inlägg/kommentar? Är den borttaget? Vad säger du varsågod för?

      Svara

        Dolly skrev att det snart smäller under ett tidigare inlägg. Vissa blev gnälliga och tyckte att hon borde avslöja vad det handlar om (vilket är dumt med tanke på hur manipulativ Bella blir om hon får nys om att något kritiskt kommer att hända).

        Dolly skrev under ett senare inlägg att hon kanske har medverkat i en artikel som kommer att avslöja något stort.

        Idag publicerade SvD tre granskande artiklar om Bella och Dolly ska ha gett info till minst en av dessa artiklar (förmodligen den om den hemska arbetsmiljön).

        Svara

          Forts: Och därför skrev Dolly ”Varsågod”.

          Svara

      Kommer det mer dolly?

      Svara

        Dolly, tror du hennes luftslott kommer att rasa helt? Känns som att det är nere nu men jag hoppas typ det finns mer

        Svara

          Dolly kommmer bara och bekräftar i efterhand.. vem som helst kan skriva ”det kommer mer”… hen svarar ju inte på några frågor alls utan bara bekräftar saker som skett…

          Svara

    Vilken soppa. Så mycket som kommer fram under kort tid. Och säkert ännu kommer.

    Svara

    Om någon av de som jobbat för Isabella söker nytt jobb så letar Linda Hallberg Cosmetics en PR & Social Media Manager just nu. 😉

    Svara

      Jo du sa det

      Svara

    Svara

      Noo den är bakom betalvägg! 😭

      Svara

        Vad märkligt, jag kan läsa den. Länken om att Pingis ska köpas ut? Har icke betalat något

        Svara

          Ja, jag kunde läsa dom första artiklarna men inte denna. Kanske är som med Expressen, att efter visst antal klick blir artikeln låst?

          Svara

            Tror även typ DN och SvD går på antal besök i månaden (från samma ip eller enhet eller något sådant tekniskt), och att man kan läsa 5 artiklar ”gratis” och sedan är det låst fram till nästa månad etc 😊

            Svara

              Ja, prova med inkognitoläge

              Svara

            Jag kunde läsa hela precis nu

            Svara

        [Borttagen kommentar]

        Svara

          Är det helt okej att kopiera texter bakom betalväggar för att sprida på andra ställen i sin helhet?

          Jag undrar alltså uppriktigt och frågar inte för att försvara Bella.

          Svara

            Nej, det är det inte och jag kommer radera dem när jag ser dem.

            Svara

              Är ju ovanför…?

              Svara

                Alla ska bara hinna läsa först kanske…

                Svara

            Nej det är upphovsrättsskyddat material

            Svara

              Ok tack

              Svara

            Detta gör folk på flashback i tråden om Bella.

            Svara

              Okej? Blir det okej för det ?

              Svara

            Man får inte kopiera hela artiklar däremot delar av dem.

            Svara

        Isabella Löwengrip berättar att det eventuella ägarbytet beror på att de båda delägarna har olika syn på hur bolaget ska drivas.

        – Ofta kan det vara en styrka, men det kan också innebära att man kommer till en punkt där olikheterna blir för stora.

        Men det handlar alltså om att Pingis Hadenius kan komma att köpas ut från bolaget?

        – Ja, jag har fått frågan från henne om jag vill köpa bolaget. Det är jag positiv till – det är ju mitt efternamn på produkterna och min dröm att driva det här. Jag vill jättegärna göra det mer på mitt sätt. Men vi är inte i hamn med något beslut än, säger Isabella Löwengrip och fortsätter:

        – Pingis är otroligt kompetent och jag har lärt mig mycket av henne, men jag tror att det efter åtta år är naturligt med en fundering på om man kanske vill göra något annat.

        Svara

          Tack 💕

          Svara

      Låst artikel juh… precis som den om de anställda 🙁

      Svara

      Oväntat 😄

      Svara

        [Borttagen kommentar]

        Svara

        [Borttagen kommentar]

        Svara

    Imponerande ändå att det finns folk som velat arbeta för denna obotlige narcissist och charlatan. Hoppas de få som är kvar tar sitt förnuft till fånga och lämnar det sjunkande skeppet.

    Svara

      Ja vad förväntade de sig?

      Svara

      Ja, varför har folk stannat på dåliga platser?

      Svara

      Jag hade velat veta hur många källorna var. En person? Två? Tre? Fem? Sju?

      Svara

        Ja, det vore intressant. Är det en person kan det finnas en personlig agenda. Är det 5,6,7 som säger samma är det mer trovärdigt. Bra fråga faktiskt!

        Svara

          De omtalas ju i plural, så mer än en anställd är det ju som har pratat med SvD.

          Svara

            Två är bättre än en, men tre är ännu bättre och fem är betydligt bättre. Även om jag givetvis uppskattar artikeln. Tvivlar inte en sekund på att de anställda hade kassa avtal som bara var till gagn för ledningen. Jag tror också bestämt att pingis var den som var elak, outade anställdas misstag osv. Det bara känns när man tittar på Pingis att hon är en person man INTE vill ha som chef. Även det här med att frysa ut låter väldigt pingis främst. IL tror jag mer haft siktet på att tjäna så mycket som möjligt och varit mer disträ och i sin egen värld kring hur det verkligen såg ut på kontoret, samtidigt som jag tror hon följde med i mycket i hur pingis betedde sig och aldrig sa ifrån. De känns båda bedrägliga dock. Bella falsk som en orm, som ständigt leker oskyldig och skyller på sin diagnos istället för att ta ansvar. Medvetet blåser upp siffror för att tjäna så mycket pengar som möjligt trots att det kan skada andra. Leker Allan och kör sitt företag i botten genom extravagant livsstil, vilket slutligen drabbar de anställda. Så himla ruttet.

            Svara

    Detta har du bidragit till Camcam genom att göra precis vad du ska: bevaka och granska. Underbart att en person som levt på att ljuga och bedra inte kan göra det längre! Tycker synd om hennes anställda men förhoppningsvis har de det bättre nu. Bellsan tycker jag inte synd om alls, som man bäddar får man ligga, ett ordspråk som är aktuellt än idag. Hej då Bella! *thi-hi*

    Svara

      Nu är det hög tid att stiftelsen granskas!

      Svara

        Finns den?

        Svara

          Isabella kanske får ha stiftelsen för sin nya pappa som en bonus? 😜

          Svara

          Finns ingen, aldrig funnits. Hon ville starta en och körde på som om hon var nya Estee Lauder.

          Svara

        Kan man granska något som inte finns? Stiftelsen är inte registrerad.

        Svara

    Cam Cam, missa inte att SvD släppt tre(!) artiklar. Dels den du nämner, men även rubrikerna:
    ”Så fick anställda skriva upp siffrorna”
    https://www.svd.se/sa-fick-anstallda-skruva-upp-siffrorna
    ”Efter krisen – Löwengrip öppnar för ägarbyte”
    https://www.svd.se/efter-krisen–lowengrip-oppnar-for-agarbyte

    Svara

      Isabella verkar dock förvara sina siffror in i absurdum 😂

      ”Isabella Löwengrip tillbakavisar kritiken om de uppblåsta siffrorna, och menar att siffran på 1,5 miljoner följare är riktig.

      – Tittar man på de följare jag har på bloggen, Instagram, Facebook och Twitter så är det 1,5 miljoner. Så det är självklart det man ska kommunicera, det är den fakta man utgår från i allt, säger hon.”

      Men Isabella, problemet är ju att DET ÄR INTE SÅ MAN SKA RÄKNA 👏🏻👏🏻👏🏻

      Svara

        Om hon inte tog med LinkedIn (lol) har hon vol lätt två miljoner. Plus/minus miljonen i Umeå.

        Svara

        Bella räknar med följare på Instagram och följare på Facebook och de blir ca en miljon totalt om man lägger ihop siffrorna.
        Sen lägger hon på för bloggen och marginella kanaler som Twitter.
        Då kommer hon upp i ca 1,5 miljon och kallar det för läsare.
        Att det blir en stor överskattning nämner hon inte. Hur många som räknas flera gånger vet ingen men totalen kan knappast blir fler än en halv miljon läsare/följare. Alltså långt ifrån 1,5 miljon.

        Svara

          Men i andra intervjuer och tidigare på hennes insta har hon sagt 1.5 m bloggläsare. Att hon nu säger att det är 1.5 m tvärs över alla kanaler är en efterhandskonstruktion som inte stämmer då många av hennes följare följer henne på flera kanaler.

          Svara

      Alltså, för några månader sen svalde de allt hon sa med hull och hår och skrev artiklar om hennes lyxhus. Nu spottas det ut flera eländes-elände artiklar om henne på en och samma dag? Wow.

      Svara

    Inte konstigt att Isabella gömmer sig på västkusten…

    Svara

      Där de inte har någon tunnelbana ”för vi har inget att dölja”.

      Svara

    Dolly bra jobbat!!! Men, varför gräver ingen djupare? Kommer det mer? Kommer det smälla mer?

    Svara

      Är inte detta rätt illa? Vad vill du höra? Att de rövat barn å sålt deras njurar 😄

      Svara

        DEN artikeln skulle jag betala för att läsa!!!

        Svara

          Crime junkie?

          Svara

    Sorry men vem heter Pingis? Min första hatkommentar men kunde inte hålla mig. Haha.

    Svara

      Hon har lagt till det namnet av egen fri vilja.

      Svara

      Tror det är ett smeknamn hon sen valt att heta

      Svara

        Hennes riktiga namn var väl Bordtennis…?

        Svara

          🤗

          Svara

          Du fick mig att må riktigt bra idag med det svaret av någon anledning haha

          Svara

      Jo men det var det jag misstänkte och lite ville kritisera 😉 skumt smeknamn och ändå skummare att lägga till som riktigt namn. Meen jag antar att det fått effekt.

      Svara

        Men orka kritisera namn.

        Svara

        Gillar att du skrev den lite ursäktande 😄

        Svara

          Gillar det också 😊 och kände samma sak när jag kritiserade att hon hängde ut närstående i bloggen 😬 få saker blir bättre om man själv beter sig illa också.

          Svara

        Undrar om min dotter kommer att kalla sig Mammaslillagumma då?? Lite långt kanske?

        Svara

          Lilla gumman kanske räcker? 😂

          Svara

      Kom du till denna blogg för första gången idag?
      Pingis som namn har vi klarat av för flera år sedan.

      Svara

        Alla har kanske inte bott här senaste åren? Give the poor girl(?) a break

        Svara

        Haha jag är ny ja.. och tjej 😉

        Svara

          Hittade nu att hon hette Ingegerd. Fint tycker jag personligen. Pingis låter ju bara weird. Hade inte stört mig om hon hade fått det (föräldrar kan man ju inte välja) men att byta till det….

          Svara

            Ingegerd Hadenius, låter som en dominatrix.

            Svara

              Ha, ha, ha! Med tüsk brütning.

              Svara

      Hon tröttnade på Jo-Jo.

      Svara

        Bra där!

        Svara

      Jag tänker alltid Pungis istället.. 🤣

      Svara

      Hon hette Ingegerd från början.

      Svara

    Vart fanns facket? Varför jobbade folk på utan avtal?
    Menar inte att på något sätt försvara Bella och Pingis, bara frågor som dök upp i mitt huvud.
    Är det att de anställt yngre personer som inte vet vad de har för rättigheter?
    Skulle själv inte jobba en enda dag utan anställningsavtal, då kan man ju inte kräva lön tex om arbetsgivaren skulle försöka blåsa än.

    Svara

      Facket försvann väl när samarbetet med Unionen tog slut.

      Svara

      Hade inte Isabella ett betalt samarbete med ett fackförbund??

      Svara

        Bella och Pingis är inte inblandade i facket, det är de anställda.

        Svara

          Hon gjorde ett betalt samarbete.

          Svara

            Spelar ingen roll. Vet ni inte hur facket funkar eller? 🤔

            Svara

              Det jag menar är att det är väl lite magstarkt att fronta ett fackförbund om de anställda har röviga villkor och inte ens har avtal etc. Tycker inte du

              Svara

                Jodå, men det svarar ju inte på frågan om de anställda var med i facket.

                Svara

          Men Bella har väl gjort reklam för facket?

          Svara

            Och? Facket är till för anställda. Bella är inte inblandad om hon så samarbetar året runt med unionen.

            Svara

              Är det inte rätt intressant att ett fackförbund väljer att göra ett samarbete med en företagsledare vars företag INTE har kollektivavtal?

              Svara

                Inte bara intressant. Det är falskt och klandervärt.

                Svara

            Hon skulle väl göra reklam för djävulen, bara det var bra betalt?

            Svara

        Det samarbetet vore intressant att se, borde tas upp här!

        Svara

      Det fanns varken kollektivavtal eller facklig aktivitet i Bellas och Pingis bolag.
      Alla var ju som en stor familj och problemen kunde tas upp direkt med ledningen. Eller…

      Svara

        En läxa för alla. Kollektivavtal och facklig aktivitet är rätt bra grejer.

        Svara

          Stalin tyckte kommunismen var en bra ide, blev inte så bra i slutändan.

          Svara

            Kommunismen har inte något att göra med fackliga organisationer i Sverige. Majoriteten av alla fackförbund är partipolitiskt obundna, och de som inte är det ingår i LO och har socialdemokratisk grund.

            Svara

      Jag hade nog också något arbete med tveksamma villkor när jag var 20. Lätt att säga lite senare i livet att ’jag skulle aldrig…’.

      Svara

        Varför hade du det? Jag frågar alltså serilst, inte för att vara dryg. Jag har aldrig haft det. Fick inpräntat i mig på gymnasiet av lärare och av pappa (Lol) att ALLTID skriva på avtal innan jag jobbar. Har lite svårt att se varför man gör det. Skulle någon vägra mig avtal skulle jag gå hem för dagen.

        Svara

          Duktiga du! Men alla kanske inte har en pappa som lotsar en rätt i anställningsdjungeln. Många gånger lovar oseriösa företagare en massa förmåner och villkor, bara man visar framfötterna FÖRST. Att offentliga personer har lättast att få unga människor att gå på skitsnack handlar just om att de är kändisar. Alla fattar att vem som helst vill ha det där ”drömjobbet” hos den glammiga coola kändisen och därför är man beredd att gå på vad som helst.

          Svara

            Är det så? Sjukt om det är så lätt att bli lurad. Jag hoppas att yngre lär sig sitt eget värde och sina rättigheter.

            Svara

              I vissa branscher verkar det vara så, de som får jobb ska vara så tacksamma över att arbetsgivaren låter dem få en chans. Tror att det mest rör sig om jobb med provisionslön, som försäljning. Jag jobbade en gång i tiden med det, (en kort period) bara för att det var schemalagd arbetstid och inte springvikariat. Men arbetsgivarna (två kompanjoner) var väldigt exakt så som ph och il beskrivs här. Varför man fortsätter – i brist på annat. Men så fort jag fick en annan anställning slutade jag. Mitt mantra blev att jag klarar alla jobb om jag klarade det. Minns en gång när jag fick medla mellan en av ägarna, hans fästmö (som också jobbade där) och en annan anställd, då det fanns misstanke om otrohet! Tänk att göra det på betald arbetstid 😏

              Svara

            Det är väl duktigt att ha koll på ens anställning? Varför skulle man skämmas för det? 🤔

            Svara

          För att det var ont om jobb. För att jag ville jobba. För att jag valde fel bransch. För att jag var naiv. För att jag inte var lika duktig och redig som du 💕

          Svara

            Jag menade inget illa mot dig. Jag var uppriktigt nyfiken till varför man hamnar där. Ont om jobb och att du ville jobba köper jag. 👍🏻

            Svara

              Alltså jag gick ut gymnasiet utan att vara särskilt streetsmart. En arbetsgivare hade kunnat skita i avtalet och jag hade inte ens vetat att det fattats. Jag hade noll koll på att det ens behövdes avtal. 🤷‍♀️

              Har dock bara jobbat för seriösa arbetsgivare som varit noggranna med sådant. Men just saying. Tror inte jag är den enda ungdom som hade dålig koll heller. Nu är det här många år sen och jag har bättre koll idag såklart.

              Svara

          [Borttagen kommentar]

          Svara

            Camilla: Publicera inte delar av artikeln.
            Du: Ur artikeln

            Svara

              Oj sorry sorry!!
              Jag har inte läst det. Har inte orkat läsa alla snart 200 kommentarer. Önskar det fanns en redigeringsfunktion.

              Svara

          Jag frågar seriöst och inte för att vara dryg. Varför svarar ni drygt

          Svara

            Skrev alltså Anonym 21:00

            Svara

              Nej? Jag skrev att jag inte ville vara dryg. Och menade det. Uppriktigt nyfiken på vad som får folk att hamna i den sitsen då det är främmande för mig. Tänker liksom inte be om ursäkt att jag hade koll från början och slapp bli lurad. Ser nog det som något positivt. Men vill gärna förstå varför man blir lurad.
              Det de lovade de anställda + vill ha jobb + ont om jobb känns som vettiga förklaringar.

              Svara

                Precis. Du skrev att du inte ville vara dryg men blev drygt bemött

                Svara

                  Är väl inte så förvånade här inne dock.

                  Svara

      Tror jag läst att de inte har kollektivavtal, det är ”omodernt” Var i samma veva som hon skrev om gym/fitness/massage för sig själv och de anställda.

      Svara

        Ja, skrev hon inte att det behövdes eftersom alla fick göra som de ville och de var så lyhörda? Den som mådde dåligt fick gå tidigt, alla fick ta med barn, gymma tillsammans osv.

        Svara

          Då är väl frågan varför de anställda inte kräver det. Kan man inte be om kollektivavtal?

          Svara

            Ja, jag hotade med uppsägning när min förra arbetsgivare sa upp kollektivavtalet, jag började söka nya jobb omgående och fick ett nytt jobb. Jag är uppvuxen med fackligt engagerade föräldrar, så jag visste allt det där när jag var 18. Vissa vuxna vet lika lite som ungdomar gällande kollektiv avtal och vikten att vara med i facket

            Svara

          Å ingen fick jobba efter nåt visst klockslag

          Svara

      Att låta folk jobba utan anställningsavtal tycker jag låter helt som Bella och Pingis. Anställa unga tjejer som ska vara tacksamma, inte ifrågasätta och jobba som tokar säkert till låg lön också. Många unga ute på sitt första jobb vet tyvärr inte vad de har för rättigheter och är inte med i facket.

      Svara

    Hur gick det för Bellsan i Norge?

    Svara

      Finns på deras ig story ser ut att vara kanske 20 som är och lyssnar

      Svara

        Hon presenterades som en av Nordens största bloggare och framgångsrik affärskvinna.

        Svara

        Vems story?

        Svara

          Bolighusoslo

          Svara

            Tipsa dem om att läsa svenskan! 😁

            Svara

              Ser en svensk som ifrågasätter dem.

              Svara

                In och gilla ni med insta konto. Har typ lust att skaffa ett konto bara för att gilla kommentaren.

                Svara

                  Jag har lagt upp länkar till svd- och expressenartiklarna på deras insta. In och gilla, ni som har insta!

                  Svara

    Pandoras ask har öppnats…

    Svara

    Förväntar mig att få reda lite på lite mer kring…
    -Hur Journalister fått betalt för att produktplacera IL med företag så ofta
    -Hur IL haft en stab för att låta kritiker få löpa pöbel i kommentarsfält

    Svara

    Det gamla vanliga gäller; uppför dig ok på väg upp så kan du se folk i ögonen på väg ner😉

    Svara

      👍👌👌👌

      Svara

    Kanske vore en god idé att radera de kommentarer som kopierat hela artiklarna. Det finns en anledning till att de är bakom betalvägg precis som det finns en orsak till att papperstidningen inte delas ut gratis. Journalistik kostar och det är riktigt fult att inte vilja att den som gjort arbetet ska få betalt.

    Svara

      Ja som vanligt vill man veta exakt vad någon influencer postar men man vill inte ge klick, men vill läsa gratis här inne men inte se reklam, läsa alla artiklar men inte betala för att låsa upp dom …

      Svara

      Rätt.

      Svara

      Nä. Piracy for life. 💃

      Svara

    Jag tycker att Bella svarar bra på det som tas upp och att hon till skillnad från Pingis tar fullt ansvar. Jag tycker inte att det är orimligt att anta att hon inte visste hur illa det var, utan att hon har hållits undan informationen från de anställda.

    Hatten av för henne!

    Svara

      Stämmer detta Dolly?

      Svara

        Att Isabella skulle vara helt ovetandes om vilket svin hon själv uppfört sig som mot sina anställda?…

        Nej.

        Svara

      Du kan behålla hatten på tills de tidigare anställda bekräftar att det stämmer.
      Något säger mig att det inte gör det, ett företag är aldrig bättre än människorna bakom företaget.

      Svara

      Sk*tsnack, Bella skröt själv om att hon var så kall som chef att hon kunde få anställda att springa ut från mötesrum gråtandes. Och nu spelar hon ovetandes. Hemsk chef och falsk människa är vad hon är.

      Svara

      Det är helt orimligt att anta att hon inte var väl insatt i missförhållandena och att hon var deI av problemet. I ägarledda företag blir företagskulturen den attityd och beteenden som ägarna uppvisar.
      Tyvärr lyser hennes okunskap och brist på rutin igenom allt hon gör. Någon borde ordnat med riktig mediaträning för att underlätta hennes möten med pressen.

      Svara

        Mediaträning? För henne som är drottningen av att styra journalister preciiis dit hon vill? Ouch.

        Svara

          Erik har säkert hjälpt till. SY vet inte vad hon pratar om den här gången.

          Svara

            Ledsen men hon svara som är väntat både IL och PH. Med det sagt är hon långt ifrån ensam att ha arbetsmiljöproblem som konsekvens av dåligt ledarskap och otydligt och bristfälligt ledningssystem i företag. Vad får dig att tro att ES är en rutinerad och respekterad ledare av sitt företags medarbetare?

            Svara

              25 miljarder?! 🤷🏻‍♀️

              Svara

                Så måttet på förmögenhet och gott ledarskap hänger ihop? Kom igen.

                Svara

                Erik kanske har varit smart och anställt kompetenta medarbetare och byggt upp en riktig organisation? Eller så är han själv en duktig ledare, jag vet inte. Men han behöver inte nödvändigtvis vara det för att ha byggt upp en framgångsrik verksamhet. Bara ha vett att omge sig med rätt personer med rätt kompetens. Där kan ju Isabella lära sig nåt.

                Svara

                ES har inte mer än 2 miljarder, så någonting om 25 är bara bullshitt. Stod på Forbes lista idag på Expressen tror jag det var. Han låg på plats 1000 någonting i världen.

                Svara

                  REAL TIME NET WORTH $2.8B

                  Svara

                  ja, självklart är det skillnad på 22-25 miljarder KRONOR och 2 miljarder DOLLAR…

                  Svara

        Jag trodde du kunde sånt här men tydligen är du inte alls så haj som du verkat.
        ILs svar var från en perfekt mediatränade och kunde inte varit bättre.

        Och varför skulle hon inte kunnat varit oinformerad om förhållandena för hon har själv berättat att hon är en dålig chef och helt ointresserad av allt med det så hon kan mycket väl ha dumpat över allt ansvar på andra bl.a Simon.

        Svara

          Nej hon är inte mediatränad. Hon svara uppenbart vagt. Hon skyller ifrån sig genom att säga att hon var oinformerad. Det är inte bara fel svar utan direkt olämpligt. Det blir en dålig ursäkt och bortförklaring. En ledare tar ansvar. En ledare ser till att hålla sig informerad. En ledare leder genom andra. Hennes ledarskap ska genomsyra allt i företaget. Hon ska agera och upprätthålla de beteenden som företagets värdegrund bygger på. Inget av detta finns och inget av detta är IL intresserad av.
          Ledarskap handlar om att säkerställa att alla i företaget känner till de övergripande målen och har rätt förutsättningar för att nå sina mål. Ledarskap handlar om att medarbetarna ska känna sig trygga. Detta ansvar går inte att delegera och sen skylla på att man själv var för upptagen.
          Men som jag skrev ovan är IL inget undantag. Tyvärr.

          Svara

            Du får nog läsa en gång till vad hon mer säger.

            Svara

              S3 jag har läst vad hon säger och hade förväntat mig professionalism. Det finns inte. Artikeln i expressen var värre än denna i SvD som är av mycket bättre kvalitet. Men ändå det är ett taffligt försök både från IL och PH att släta över medarbetarnas uttalanden om dålig arbetsmiljö och brist på efterlevnad av las.
              Du får ha din åsikt. Enda anledningen till att jag argumenterar med dig är att genom att du tycker att IL bemötte kritiken på ett bra sätt förminskar du det faktum att medarbetarna haft en vidrig arbetsmiljö och rättfärdigar ILs bortförklaring om att hon var upptaget med sin expansion. Sen har jag aldrig hört en företagsledare säga om sina medarbetare att de är beskyddade av hen. Det är fullständigt absurt med tanke på det maktförhållanden som finns mellan chef och medarbetare.
              Du får tycka precis vad du vill. Jag delar inte din åsikt. Det är helt ok!

              Svara

                Oj, den var till att se mer från hens ord än vad du har täckning för. 1+1=5

                Jag tror mer på varför du argumenterar med s3 är för att du tog illa upp av när hen sade att du har fel.

                Svara

                  Det kalas för analys.

                  Svara

          Tror hon fått hjälp av ES i det senaste
          blogginlägget.
          Kan bli tufft för Pingis med både Bella och Es emot sig.

          Svara

          Finns på riktigt människor som du?

          Svara

      Ditt försvar av henne är alltså att hon hade dåligt koll på sitt företag?

      Svara

      Ida? Vem var det – står alla är anonyma i artikeln men i länken Ida

      Svara

        ?

        Svara

        Det står inte Ida, det är ordet ”anställda” som brutits i länken..

        Svara

        Det står anstallda i länken. Dvs anställda, men utan ä. Anstallda med radbrytning blir anstal
        lda

        Kämpa.

        Svara

        Tror det är en synvilla. Radbrytning på min iPhone gör att det står ”anstäl-lda” istället för anställda. Säkert samma för dig.

        Svara

        Anställda, har bara kapats mitt i meningen 🙂

        Svara

      Hur funkar det när en tidning (här Expressen) citerar från en låst artikel i annan tidning (SvD)? Då borde delar av låst text få läggas ut här av en privatperson?

      Svara

    Känns det inte lite skitit att de skriver att Expressen grävt fram om hennes besökssiffror , Camilla? Det är ju du som har hävdat det i minst ett år. Expressen har ju varit här inne och tagit från dig.

    Svara

      Tror du bloggbevakning ser bra ut som exempel på källa i en seriös tidning? Tror hellre de hänvisar till annan journalist.

      Svara

        Ja hade Camilla spelat korten rätt så hade hon säkerligen fått cred för det hon faktiskt ”grävt fram”.

        Sen är det ju att anställda faktiskt väljer att berätta som gör hela artikeln.

        Svara

      Nej det är inte Camillas förtjänst. Det är alla som har försett henne med informationen.

      Dags att tacka de ordentligt nu?

      Svara

        Vem försåg mig med siffrorna från United Influencers? Och Tailsweep? 😉
        Men du HAR helt rätt! Tack Dolly! 😉

        Svara

          Fy vad dryg du är. 🙈

          Svara

      Nä…
      Det som kommit fram nu i och med Expressen och SvDs artiklar bevisar och styrker bara att jag haft rätt hela tiden. Det var viktigare för mig och det var också därför jag bad mina källor att prata med tidningarna istället för att jag själv skulle försöka publicera de tre artiklar som kom ut ikväll.

      Svara

        Men det är ändå din förtjänst. Och Expressen får det att låta som att de kommit över någon revolutionerande nyhet. Något som vi avhandlat med hjälp av dina upptäckter här i månader.

        Svara

          Ja, det är sant..
          Det är förmodligen lite okunskap inblandat där också. De journalister som nu skriver om Bella är ”nya i ämnet” kan man säga och kanske inte es vet att Expressens artikel byggde på mycket av det jag publicerade redan i april 2018.

          Svara

            Så mycket för grävande journalistik 😏.

            Svara

            Din blogg ligger på nyheter24 samt ses av många som en skvallerblogg. Har svårt att se att de skulle hänvisa till din blogg, ser inte lika seriöst ut som att hänvisa till annan tidning. Dock skulle de kunna skriva ditt för och efternamn och hänvisa till dig.

            Svara

              När jag avslöjade Isabellas bluff i april 2018 så gjorde alla stora tidningar re-writes och hänvisade till min sida.
              Jag vet inte om jag hade ombetts att tala på Tidskriftens dag eller hålla föreläsningar för journaliststudenter om alla trodde att det här var en skvallerblogg, men givetvis kommer det alltid finnas människor som tycker det, men då får det vara så.. 🙂

              Svara

                Skrev inte alla. Skrev många. Tycker de ska hänvisa till dig ang. siffrorna. Expressen hyllade ju Bella fram tills de skrev det.

                Svara

                BAZINGA!

                Svara

              Journalisterna ska skita i vart bloggen ligger och koncentrera sig på fakta och faktasäkerheten oavsett om det är en skvallerblogg eller inte.

              Med tanke på att många tidiningar länkat så utomordentligt tveksamt till IL i tid och otid är det ganska konstigt att de inte länkar till Bloggbevakning som förser dem med uppslag och material till sina artiklar. Anser någon att det är en dålig källa så ska de inte använda källan, men när de gör det bör den krediteras, så klart.

              Har sett förhållandevis lite kredit till Bloggbevakning om man jämför med andra källor av journalistiskt värdefullt råmaterial. Men å andra sidan ger inte heller Camilla alla som tipsar henne något tack eller rimlig cred. Så långt är det helt klart.

              Svara

        Du fick artiklarna i förväg eftersom ni publicerade samtidigt?

        Svara

          Nä, jag publicerade typ 20 min senare, så fort jag var klar med min sammanfattning.

          Svara

            Så du visste när de skulle publicera?

            Svara

              Nix, jag hade ingen aning om när de skulle publiceras, men jag läste artikeln precis när den kom ut. Jag var till och med tvungen att köpa SvDs tilläggstjänst för att kunna läsa hela texterna och sen satte jag mig bara och knapprade loss.

              Svara

                👏🏼👏🏼

                Svara

                ✌✌

                Svara

                Applåd!

                Svara

        Snyggt jobbat! Du äger!

        Svara

    Att Nicole Falciani gör ett samarbete med Victoria’s Secret, känns inte det lite dubbelmoral? Med tanke på hela Calzedoniagate

    Svara

      Jo

      Svara

      EXAKT!! Har tänkt så sjukt mycket på det. Pallar dock inte skriva det till henne men såå pinsamt 😂.

      Svara

      Tror ni att dom headhuntade henne med tanke på Calzedoniagate för att bli mer inkluderande?

      Svara

    Ida? Vem var det – står alla är anonyma i artikeln men i länken Ida

    Svara

      Det står inte Ida någonstans?

      Svara

      Det står anstalLda. Men radbrytningen gör att det ser ut som anstal-lda

      Svara

        Älskar att vi skrev samtidigt med m och m2

        Svara

          Och nästan på samma sätt 🤪

          Svara

      AnstälLDA som blivit uppdelat på två rader i länken, jag läste det också som Ida först 😊

      Svara

        Hon har väl, förhoppningsvis förmånsbeskattas för tjänsten?

        //Moa

        Svara

        LDA? Lady Dahmer?!?!?

        Svara

    Vet inte om detta kommit upp innan, men annars tips: Hannalicious och Lojsan Wallin pratar om Victorias secret-grejen i sitt senaste poddavsnitt och diskuterar att alla företag inte alls ska behöva vara inkluderande. Deras resonemang är dummare än vad det låter här, och extremt motsägelsefullt. Nu har de båda, men framförallt Lojsan, fått flera kommentarer på Instagram om avsnittet av människor som inte håller med dem och de tar bort kommentarerna löpande och väldigt fort.

    Svara

    Vill fortfarande veta hur det kan vara okej att Bella haft husteamet anställt på Invest (källa: hennes egna blogginlägg). Känns ju som rejält skattefusk.

    Svara

      Ja, skatteverket borde väl granska alla dessa förmåner

      Svara

      Ja det känns så 🤔😬

      Svara

      Det är på gång, allt som aviserats om innan har hänt. Nu är det bara fifflet kvar att publicera.

      Lugn, det kommer 👍

      Svara

        Oh herregud!

        Svara

        Vet du eller spekulerar du?

        Svara

    I en sv artiklarna står det att Isabella berättar att ”de båda delägarna har olika syn på hur bolaget ska drivas”
    Pingis har frågat Isabella om hon vill köpa hennes del.
    Min fundering är: Vilka (vems? 😉) pengar ska finansiera det köpet?

    Svara

      Snabbspola till 7:13

      Svara

        7:11

        ”Koll på siffror, det känns som att det är ganska bra att ha”

        Svara

          Orkar inte kolla från början till slut.

          Runt 5:19 säger Isabellla: ”Jag har ju startat 11 bolag under 10 års tid och det största felet jag gjorde var att va för pengadriven i vissa bolag. Att räkna på vad man skulle kunna tjäna var viktigare än passionen för det man skulle driva. Jag är lite klokare som entreprenör i dag, det viktigaste måste va passionen för det jag gör.”

          Detta var tre 2016.

          Svara

        So Fun!

        Svara

        Alltså, Isabella avbryter Pingis hela tiden. Hade inte klarat av en sekund om jag vore Pingis.

        Svara

    Undrar om min dotter kommer att kalla sig Mammaslillagumma då?? Lite långt kanske?

    Svara

      Sorry, dubbelpost.

      Svara

    Camcam sälla!! lyfta fram vad som sades i måndagsvibe, hur de uttalar sig är helt sjukt när de pratade om victoria secret och framställer sig själva som de mest ointelligenta personerna i vår samtid typ. Och lyft att penny och och peg ex faktiskt ifrågasatte detta.

    Svara

    Detta är nog på riktigt slutet för henne. Inte en chans att hon kan återhämta sig nu och fortsätta driva bolag och samtidigt vara trovärdig.

    Svara

      #cissi #bella #visitterisammabåt

      Svara

        #visimmarisammabåt en fin refat el sayed variant på ofrivilligt freudiansk feltolkning
        -på ett sjunkande skepp

        Svara

      Hon skulle inte varit ansiktet utåt för krämerna…

      Svara

      Nu har hon glömt att svara de trogna bloggläsarna igen, som skickar sina styrkekramar.

      Svara

        Hur gick det med de utlovade halsdukarna när hon lurade till sig kommentarer?

        Svara

    På senaste bilden på hennes Instgram syns endast hennes ben och fötter, och hon har taxklackarna nerkörda i någons fina skinnsoffa. Det får väl illustrera att hon är på väg ut ur bilden. Men skorna är taggade förstås. Och ett mobilskal ”råkar ” ligga på soffan. Ja, ja, även om det är krisläge, så kan man väl ha ett samarbete?

    Svara

      Sign. ”Efternamn08” på FB har förklaringen:

      ”Isabella tar pengar under bordet för att blogga om saker men då skriver hon inte att det är ett samarbete. Så varje gång hon skriver om något och inte kallar det samarbete så får hon pengar under bordet.”

      Svara

        Den där Efternamn08 ger jag inte mycket för.

        Svara

          Hela bunten på FB verkar ju vara lite ”intressanta”. Alla påstår sig veta saker och ha källor men det postas mest personangrepp på Isabella och allmänna fria fantasier utan någon verklighetsförankring.

          Svara

            Sämsta FB-tråden ever!

            Svara

            Fast det är ju precis likadant här (minus en del lite random olämpliga kommentarer om deras sexliv som ibland poppar upp där – men till och med på Fb ses de typerna som skumma så att)… Det är alltså flest inlägg av typen påhopp och spekulationer utan källor, några som påstår sig ”veta”, några som senare visade sig faktiskt ha rätt… Tycker inte det är så stor skillnad.

            Dessutom heter tråden SKVALLERTRÅDEN så det är fullt legit att skvallra järnet. Det påminner de ju om ibland när nån gnäller. Hade varit annat om tråden uppmanade till att det bara skulle skrivas fakta. Eller hur? 🙂

            Svara

        Jag tar allt den personen skriver med en nypa salt. Men ibland har det varit ganska intressanta saker som skrivits. Såg att någon insinuerade att den personen skulle vara ILs pappa (det kan ingen veta såklart men det skulle vara jävligt om det var sant).

        Svara

      Ja stackars skinnsoffa.

      Svara

      Tänkte exakt samma sak .. Klackarna förstör soffan !

      Svara

        Hon har alltid skor där de inte ska vara, finns rätt många historier om det. Ingen klass eller uppfostran som sagt =/

        Svara

          Hon har även tamponger bland kaffekapslarna. Mycket knas

          Svara

          Skor lite överallt har dem ju i USA med, så hon försöker säkert bara verka amerikansk..

          Svara

    Väldigt intressant att Bella nu la upp ett inlägg på bloggen där hon i princip skyller dessa problem på Pingis. Det lär ju inte vara så god stämning mellan de nu…

    Svara

      Isabella kan skriva upp ytterligare ett namn på listan ”människor som inte längre är kvar i min bekantskapskrets”.

      Jag är nyfiken på Pingis syn på detta. Känns som en mycket tydlig brytning för x antal månader sedan. I samma veva skrev Isabella inte ett ord om skönhetsprodukterna, medan Pingis matade ut inlägg på insta. Sista andningen?

      Svara

        Jag är inte intresserad av att höra vad Plagiat-Pingis har att säga.

        Svara

        Kan det ha varit så att Pingis ville köpa i den vevan och att Bella svarade med att inte promota produkterna alls så att Pingis skulle förstå att det skulle gå illa utan henne?

        Svara

          Menar du att Pingis skulle ha köpt ut Isabella? Vad skulle Pingis ha gjort med ett bolag som heter Löwengrip och som helt bygger på IL och hennes marknadsföring och kanaler? Det är ju därför ingen extern köpare heller köpt bolaget för det finns inget bolag utan Isabella som frontfigur. Detta trots att IL och Pingis verkar ha bjudit ut företaget till varenda potentiell intressent. Tycker i sak att det är bra att Pingis också blir uthängd och att det bekräftas att hon är den otrevliga person hon ger sken av, att Isabella sen slänger ännu en person framför bussen…? Ja, vem blir förvånad egentligen. Fram tills nyligen var de ett superteam som kompletterar varandra perfekt (har vi hört det förr?), nu har de helt olika syn på hur verksamheten ska bedrivas.

          Svara

            Var det inte snack för nått år sen att dom skulle börja använda andra modeller som ansiktet utåt istället för Isabella? Detta kanske för att göra det mindre personbundet och lättare kunna sälja?

            Svara

            Jag tycker det är obetydligt om Pingis var drivande. Sådan låg nivå att säga ”det är hennes fel”. Bella var där. Bella fanns där när besluts tog. Bella sa inte emot. När Bella blir lovad framgång (=stålar) så är hon som ett barn som bara tar emot. Helt utan konsekvensanalys.

            Svara

              Glöm inte hur hon satte ihop historien om Hajen, Pingis kan vänta sig en rejäl holmgång i media framöver och där IL kommer skriva som saker som Pingis gjort för att sänka henne totalt. Tror 50% av aktierna just nu är värda 1 kr faktiskt, Pingis har fått ett ”offer she can’t refuse”😉

              Svara

        Och hennes fd bästis Linus! Verkar bara vara Sheila kvar… säger väl rätt mycket…

        Svara

      OJ va hon inte har skrivit det där inlägget själv. Verkar iaf finnas stålar kvar för krishantering..

      Svara

        Det är nog ES som knåpat ihop den där texten i ett försök att hjälpa henne att rädda det som räddas kan…

        Svara

        Så uttrycker sig inte Bella i skrift.

        Språket är alldeles för formellt och opersonligt. Någon annan måste ha utformat detta åt henne.

        Skulle inte förvånat mig om hon tagit hjälp.

        Svara

        Tänkte också på det. Det kan inte vara skrivet av henne.

        Svara

        Marisol kanske knåpat Ihop det – något måste hon ju göra när inga väskor ska bäras eller dörrar hållas upp.

        Svara

          Alltså hon har ju yrkeserfarenhet sedan tidigare men samtidigt har jag SÅ svårt att ta en vuxen människa som går med på att hysteriskt fnittra med Isabella på Instagram, på särskilt stort allvar. Eller rättare sagt, en vuxen person som tar anställning hos Isabella överhuvudtaget, är svår att ta på allvar.

          Svara

        Håller med om att det är skrivit av en spökskrivare. Finns så många uttryck i texten som int är Bella. Dagarna innan fallet så skrev B att en stor investering skulle göras, eller något liknande, var tanken att hon skulle köpa ut P . Men sa banken nej det finns inga lån att få. Troligen hade hon försökt att få Sephora avtalet som säkerhet men det blev ju inget.
        Den nya vd har nog hett att hålla den heta damen på mattan. Och allt snack om hur teamet som är kvar håller ihop och stöttar varandra känns så fel efter artikeln. Antar att B är ivägskickad västerut för att de som är kvar och vill jobba skall få arbetsro.

        Svara

    ”Skvallertråden om Blondinbella (Isabella Löwengrip)” på FB har verkligen vaknat till liv ikväll. Signaturen ”Efternamn08” har mycket intressant att berätta.

    Smakprov:

    ”Mobbaren i ledningen är Pingis. Hon gillar att förnedra och hacka på anställda. Hon förnedrar och dummar sig med Isabella också men Isabella förstår inte när Pingis förnedrar henne. Åtskilliga intervjuer där Pingis intervjuar Isabella visar hur hon driver med Isabella.”

    Finns även uppgifter om ekonomiska oegentligheter av uppenbar insider karaktär.

    Svara

      Fast alltså, hen skriver också väldigt mycket annat som bara verkar vara ren bullshit så jag skulle ta allt som kommer från FB med en nypa salt! En stor nypa!

      Svara

        Jag tycker sign. ”Efternamn08” verkar legit. Några citat till som ”make sense”:

        ”Hon har använt företagets pengar för hennes privata konsumtion.”

        ”Hennes barn har inga miljoner på sina konton.”

        ”Isabella har gråtit, inte för uppsägningar utan för att hon vetat om artiklarna.”

        ”Hon vill flytta ihop men Eriks barn hatar henne så därför låtsas hon vilja vara särbo.”

        Citaten om hennes rasism är så grova att de inte går att återge utan att bli svartlistad. Den som är intresserad får gå till källan.

        Svara

          Det där är inte fakta – det där kan vem som helst hitta på och skriva. Jag kan bidra lite.

          ”Isabella har gråtit, för att hon är orolig att Erik ska lämna hennes då det är för mycket dålig press och rampljus för honom.”

          ”Hennes barn gråter då de saknar hemmateamet.”

          ”Isabella har nu som plan att bli gravid men vet att Erik kommer kräva att hon bor i Göteborg vilket hon inte kan då Odd aldrig skulle släppa barnen.”

          ”Isabella har sålt av alla dyra märkesväskor och smycken för att täcka upp att hon länsat barnens sparkonto.”

          Svara

            Nej, dina lät inte alls trovärdiga.

            Svara

        Efternamn08 hittar på en hel del, det märks.

        Svara

          Men du hade så klart koll på att Ellos ägare är en av Eriks bästa vänner.

          Svara

          Personen har uppenbart bra koll på detaljer som bara någon kan ha som är på insidan.
          Ingen från utsidan kan sitta på den informationen.

          Svara

            Du är naiv.

            Svara

              Nej det är hen inte!

              Svara

                Skriver du hen om någon som heter Elin? Då vet man var man har dig, haha.

                Svara

          Men hörni. Det är en SKVALLERTRÅD. Det är helt ok att skriva sånt som saknar källor och rena spekulationer. Skvaller. Inte faktatråden.

          Svara

            Den ligger t o m under kändisskvaller…

            Svara

        Men ingen kan ju veta vem det är heller?
        Personen verkar ju sitta på en hel del information.
        Kunskap om allt möjligt kring bolagen, personer i hennes närhet osv.
        Så troligen är detta någon insider.

        Svara

          Men personen påstår sig ju veta allt möjligt om advokaten som blev skjuten också, märkligt.

          Svara

      Kommer ni ihåg när Bella flydde landet efter Hajensffären!
      Då la Pingis och Simon upp filmer från kontoret där de hånade Bella och hennes ”hot” som hon utsatts för.

      Mycket oseriöst beteende.

      Svara

      Vad heter gruppen, hittar inte??

      Svara

        Googla hennes namn plus skvallertråden. (Vet inte om man får länka dit annars hade jag gjort det.)

        Svara

    Oj vad Pingis nyss blev slängd under bussen på bellas blogg

    Svara

      Ja, var de inte osams redan innan så…

      Svara

    Då väntar vi in nästa artikel då.
    Ekonomisk fiffel.

    Att en kan ha det så gött 😊

    Svara

    Visste att Pingis var osympatisk.
    Det kunde man se på en av alla hemska filmer som det gjort från kontoret.
    Bella och Pingis ska tala inför personalen. Personalen sitter trångt med små veganska matlådor som ledningen bestämt att de ska äta. Och arrogansen från främst Pingis men även Bella lyser igen, trots att de ler tills de får kramp.
    Pingis har vara vart smartare än Bella och inte varit ansiktet utåt och velat framstå som seriös. Men hon fick gå från sitt tidigare arbete där hon helt enkelt fuskat och kopierat texter som hon påstod att hon skrivit själv. Det om något säger väl att hon har en högt tveksam moral.
    Mitt stalltips är att PingisPlagiat och BellaBedragare kommer, om inte redan, bli fiender med varandra.

    Förlorarna i det här förutom personalen är Bellas barn som nu mister många personer som de säkert har kommit att tycka om.

    Svara

      Åh nej fick de vegansk mat?! STACKARE. Tänk att behöva äta typ ris. Eller äpple. Eller kikärtor. Livet måste tagit slut där

      Svara

        Ja, tänka sig?
        Men jag förstår att du gillar att bli kontrollerad från högre makter.
        Fri vilja liksom, vad är det?
        Äsch, överskattat!

        Svara

          Ja fan. När jag var på möte på huvudkontoret en gång fick vi köttbullemackor. Verkligen maktmissbruk! Inte fan fick vi välja! Korrupta företag!

          Ja. Jag driver med idiotin att valet av mat inhandlat för möten = kontroll av högre makter.

          Svara

            Ingen synd om dig! Köttbullemackor är gott tillskillnad från kalla råa grönsaker! 😋

            Svara

    🍿🍿🍿🍿🍿

    Svara

    Nu skyller Bella ifrån sig på Pingis i sin blogg. Soppan är på gång att kokas känner jag!

    Svara

      Tro mig, de två damerna kommer att bli riktiga fiender!

      Svara

        Det är de enligt uppgift i princip redan…

        Svara

          Enligt en till synes insatt källa, ja:

          ”Det har varit frostigt sedan Isabella träffade Erik. Innan följde hon Pingis ord. Men med Erik så började hon följa honom. Konflikten med Pingis har funnits länge men i och med SvD nu så kommer det bli ett offentligt krig.”

          Svara

            Det var det citatet jag tänkte på…

            Svara

            Var kommer det citatet ifrån? Mkt intressant.

            Svara

              Tråden på FB

              Svara

      Bella följer inte pingis på insta längre??

      Svara

        Wow!
        Undrar om Pingis vet eller om hon fortfarande sen 12 timmar tillbaka tränar på gymmet med sin 1 månaders baby?

        Svara

        Vilka töntar. Och den här vill bli världens mäktigaste? En person som bråkar genom att ta bort från instagram. Så jävla omogen.

        Svara

    Ett tips från mig!
    Nu kan man prenumerera på Svd i 5 veckor för 50:-!

    Sjukt värt, för det lär väl kommer fler artiklar om luftslottet. 🤓

    Svara

      Två månader gratis står det ju om man klickar på länken högst upp här 😂

      Svara

        Gjorde en sådan grej en gång. Skrev upp mig för att läsa en artikel bara. På DI.
        Dagens Industri. Slutade med 400 kr för en artikel.

        Svara

          Du kanske glömde bort att avbryta prenumerationen i tid?

          Svara

          Plus att i alla fall min testprenumeration på DN helt plötsligt resulterade i en betydande mängd svensk skräpmejl. Nästa gång: registrera en enskild e-postadress när du testar ett erbjudande.

          Svara

    Patriarkatet i all ära
    Men jag stör mig på att IL hela tiden får leverera sina egna versioner och egna ord och ingen verkligen sammanfattar den bedrägliga bluffen från början till slut. För så jävla sött har det inte alltid varit.

    Däremot börjar jag allvarligt undra har det någon gång funnits en man som fått hålla på och bedra och fiffla så jäkla länge och ändå varit gulligaste kelgrisen i pressen ändå och fått oerhört värdefulla länkar direkt in i sin blogg som tack för ordet. Alltså en länk som inte är köpbar på annat sätt.

    Är det bara för att hon är kvinna och ”Söt” som hon kan hålla på att grisa så här jävligt? Menar inte att vara elak eller något sånt utan frågan är en öppen fundering. Har hon några manliga motsvarigheter?

    Svara

      Alex Schulman?

      Svara

        Sämsta förslaget någonsin, bara för att du hatar Alex Schulman? 😂 Bella tycker jag man kan jämföra med vilken PH-deltagare som helst

        Svara

      En viss president på andra sidan Atlanten 🍑

      Svara

        🙂 ok, där har vi en, bra förslag!
        Mannen som var för utfattig för att begära i konkurs. Att han sedan skulle bli president. Tja, du har helt rätt, ett rätt sjukt naturbarn på sitt sätt. Finns det någon som han i Sverige måntro? Sveriges mäktigaste kvinna med USAs mäktigaste man – Gosh vilket par.

        Alex Schulman, har jag ingensomhelst koll på någon vänlig som kan/vill sammanfatta? Måste ha haft vanan att slå dövörat till/blunda så fort han kommer på tal.

        Svara

          Alltså jag klarar inte av att läsa ”Sveriges mäktigaste kvinna” ens när det är ironiskt.

          Svara

        Ja Obama va? Springer runt på talkshows och försökte leka folkets man, samtidigt som ekonomin kördes i botten. 🤦‍♀️ Han var gullig men thank god för nuvarande POTUS.

        Svara

    Alltså herregud, vilken soppa. Man kan ju inte annat än börja poppa popcornen nu när Bella också kastar Pingis under bussen.

    Snacka om att hennes förtroende som företagsledare har raserats. Inte bara misslyckas företaget att prestera, personalen har mått skit också. Allt detta medan Bella åkte privatjets och hyrde lyxvilla på Rivieran. Y i k e s alltså.

    Svara

      Det roliga är att Bella inte kan hantera något utan sin blogg. At the end of the day är hon bara en skräpig bloggare.

      Svara

    NU SLAKTADE BELLA PINGIS I SIN BLOGG??????

    Svara

      Vad står det ? Vill inte klicka där

      Svara

        Äh bjud på ett klick!
        Pingis blir bara argare om 1.5 miljoner läst inlägget där hon hängs ut som en skyldig mobbare och Bella bara skyller ifrån sig. Ser inte fint ut för Pingis sedan när hon ska söka nytt jobb efter mammaledigheten. Hoppas hon ger tillbaka med råge.

        Svara

          Hur vet man att det inte är sant. Isabella är inte VD. Hon har flängt i flugit get. Eller iallafall suttit i en get

          Svara

      Blondinbella kommer aldrig att ses på med respekt vilket är en förutsättning för att kunna driva ett lyckat företag. Hon skämmer ut sig helt. Hon har är en sketen b bloggerska som lekt företagare och inte ens på låtsas lyckades hon göra det bra. Att hon nu slänger folk under bussen och ”avföljer” visar bara vilken omogen människa hon är. Hon har verkligen inget att backa upp sig med, ingen talang, inget lyckat företag, ingen utbildning, bara lögner, vidrigt beteende och pinsamma beslut hon gjort offentligt. Jag hade fan låst in mig och aldrig gått ut om jag vore hon.