Fylleslag på Amirs Instagram

Jag har inga exakta siffror på hur gammal en generell följare av Amir Akroutis olika plattformar är, men jag skulle gissa på att den är ung. 
Det brukar de nämligen vara…
När Amir fälldes för droginnehav så plockade han fram den största pudeln på hundutställningen och bad översvallade om ursäkt till sina följare för sitt dåliga beslut.

Nu är det ju inte olagligt att supa sig pruttfull så Amir gör sig inte skyldig till några lagöverträdelser att be om ursäkt för den här gången, men att upplåta sin Instagram story till ett regelrätt fylleslag framför de unga följarna är kanske inte med på topplistan av hans bästa och mest genomtänkta beslut under 2019?

Granted – att vara en förebild är sällan någonting man själv väljer utan någonting som helt sonika läggs på en person i egenskap av att exempelvis ha många följare på sociala medier.
Och accepterar man sin roll som förebild så måste man kan komma ihåg att man i så fall är det hela tiden, inte bara när det passar en själv. Det går alltså inte att plocka de ”förebildiska russinen ur kakan” och avsäga sig rollen för en kväll då det vankas fylleslag.
Då är det kanske bättre att hålla det planerade fylleslaget långt borta från exempelvis Instagram där man fortfarande är en förebild som följs av tusentals unga människor som påverkas av allt man gör, oavsett vad man säger?

Jag tycker att det är en ganska enkel lösning på hela dilemmat med att ankagas för att vara en dålig förebild. 
Gör vad du vill, sup dig själv full som en kastrull i kvadrat om du så önskar, men låt kanske bli att uppdatera Instagram med de absolut blötaste bilderna och mest kaosartade filmklippen?

Är det för mycket begärt?
Vad tycker ni?

Tack för tips!

114 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Nu är ju inte Amir direkt känd som den skarpaste kniven i lådan dock…

    Svara

      Vem är Amir?
      Låter som en figur i ett barnprogram…
      Amir går till skolan
      Amir går på fest
      Amir blir full

      Svara

        😂

        Svara

      Fräsch snubbe

      Svara

    Vem bryr sig. Att supa sig är en del av en normal svensk/europeisk uppväxt. En del av livet.

    Svara

      Är han inte typ 30 år dock? De flesta är ju klara med sin uppväxt i den åldern…

      Svara

      Visst. Ändå dumt av honom att publicera eländet.

      Svara

      Precis och sedan bättre änn att ljuga nej tycker inte detta stör.

      Svara

      Tycker att det är ett konstigt sätt att se på alkohol. Varför skulle det vara en del i att växa upp? Är det att röka cannabis, testa diverse tabletter och andra substanser också?

      Svara

        Tabletter och cannabis är ju inte traditionellt ett vanligt inslag i svensk ungdomskultur, även om det börjar bli det mer och mer. Man får tycka vad man vill om det, men faktum är att det är normalt för ungdomar att dricka sig fulla, till och med stupfulla. Sen är ju inte Amir någon ungdom vilket gör det lite märkligt att vilja skylta med att man är så full att man inte kan stå.

        Svara

          Jag köper inte det resonemanget. Tycker istället att man borde ifrågasätta varför det är en del av vår kultur (Och således också är accepterat) att det ska hällas i sig sprit i tid och otid, varje högtid osv.

          Svara

            Ja du är fri att ifrågasätta det. Men än så länge är det fortfarande vanligt och okontroversiellt för unga människor att dricka alkohol och bli fulla

            Svara

              Det beror nog hur man ser på alkohol huruvida det är okontroversiellt eller inte.

              Svara

                Ja jag tror att det är en liten minoritet som tycker att alkohol är kontroversiellt, med tanke på hur få det är som inte alls dricker alkohol. Tvärtom är alkohol i regel accepterat i alla möjliga olika sammanhang.

                Svara

    Ändå extremt fascinerande att han lyckats uppdatera instastory under hela fylleslaget, när många liksom jag inte ens klarar av att öppna telefonboken och ringa ett samtal på fyllan. Att så upp utan stöd är väl en bedrift i sig!

    Svara

      Såg honom på andras stories. Han verkade inte vara så kalasfull som han påstår

      Svara

      Hur full blir du egentligen?

      Svara

        Men vad är det för präktiga människor som hänger här? När jag var ung var snefylla standard.

        Svara

    Amir har väl aldrig varit en vettig förebild på något plan. Väljer man att följa och se upp till honom får man skylla sig själv.

    Svara

    Låt honom kröka, men märkligt att man måste dokumentera. Har man kul tar man inte upp telefonen..

    Svara

      Det kan man visst göra! Jag tar bilder när jag har roligt för att jag vill ha bilder från roliga tillfällen. Känner jag för det lägger jag upp någon på Instagram eller Snapchat också.

      Svara

      DU tar inte upp telefonen när du har roligt och festar. JAG gör det definitivt.

      Mvh 33-åring

      Svara

        Varför? När jag har roligt brukar jag glömma bort att jag ens har telefonen med mig. Att dokumentera och lägga upp på sociala medier känns mer som att man vill bevisa för alla andra ”hur roligt” man har det.

        Svara

          Han var ju full, man tänker ju inte helt klart då.
          Men jag kan absolut ta upp telefonen då och då när jag har skoj. Det ena utesluter inte det andra. 😝

          Svara

          Vad brukar du ta bilder på då?

          Jag tar bilder för att framkalla och sätta i album för jag vill liksom komma ihåg roliga tillfällen. Sen har jag min Instagram som ett litet album där mina nära och kära får titta eftersom jag vet att de vill veta vad jag gör.

          Svara

            Tööööööönt

            Svara

            ”Vad brukar du ta bilder på då?” Tjaa… Typ allt annat i livet förutom fest? Fruktansvärt tråkigt när man följer någon som dokumenterar hela sin utekväll på instastory med alltifrån hur de häller upp första glaset vin till hur tjejkompisen kissar inne på toan typ.

            Svara

              ”Roligt” behöver inte betyda ”fest”. Festbilder skulle jag heller aldrig lägga ut.

              Svara

                Nu skrev jag visserligen bara ”när jag har roligt” i min första kommentar men den syftade givetvis på när man har roligt på fest, eftersom det var det ursprungskommentaren handlade om.

                Svara

              Finns det inget mellanting mellan noll dokumentation och ”dokumentera hela sin utekväll på instastory”? Jag lägger oftast upp ett par två, tre stories i början av en utekväll/fest/bjudning/middag. Sedan låter jag telefonen vara.

              De flesta jag umgås med gör ungefär likadant.

              Svara

            Men alltså, jag har 18k+ bilder i min telefon, jag kommer troligen inte framkalla en enda, men kul att ha dem. Tar bilder lite närsom. Trodde inte folk hade album längre, vem sitter o kollar i ett sånt?

            Svara

            Förmodligen ungefär samma roliga saker som du fotar bara att de inte framkallas och sätts i album…

            Svara

      Vem fan är Amir!

      Svara

    Det är synd att många tror att man måste supa för att ha roligt. Många tonåringar känner press på att de måste festa och supa för att bli accepterade. Ver själv hur det var när jag var tonåring. Jag har inte haft intresse att dricka när jag varit på fest. Folk får supa hur mycket de vill så länge de inte ptessar mig till att dricka.

    Tyvärr är svensken så sönder supen att de känner sig attackerad om man nämner att man vill ha alkohol fritt på högtider och liknande. När man lämnar hjärnan på hatthyllan vid supande så ska man söka hjälp.

    Svara

      Man kan faktiskt supa utan att ha roligt också. 👍

      Svara

        Anonym 13:46
        ABSOLUT!!!
        Men det är ändå tråkigt att många tror motsattsen. Var själv med om det när jag växte upp. Har aldrig haft behov/ intresse av att dricka. Men när jag berättade det för folk så kände sig nästan kränkta. De tog det som ett personligt påhopp och blev otrevliga.

        Det är det som jag har svårt att förstå, varför känner folk det som ett personligt påhopp?

        Svara

          Var du med om att supa mycket utan att ha roligt när du växte upp kan jag förstå att du inte finner så mycket glädje i det.

          Svara

            Anonym 15:01
            Hur menar du nu?
            Jag hade roligt på fester och liknande utan att dricka en droppe. Andra ansåg att man måste dricka för att ha kul.

            Svara

        I don’t need life I’m high on drugs 👍🏻

        Svara

      Myten om den söndersupne svensken lever kvar ser jag…
      Det sups rätt rejält i många länder men märkligt nog tror många att det bara är här vi har sådana problem. Jag kan meddela att svenskens konsumtion tvärtom MINSKAT under många års tid. Framför allt är det konsumtionen bland yngre som minskat. Danska ungdomar är de som dricker mest i Europa. Och enligt WHO ligger både Italiens och Greklands 15-åringar över de svenska i konsumtion.

      Alltid bra med lite fakta 🙂

      Svara

        Nej, fakta är farligt!
        Det kan kränka någons känslor.

        Bättre att bara känna efter…
        (vart det blåser från. Märkligt att det alltid blåser från vänster)

        Svara

    Ja precis låt han kröka tills han stupar.. De kommer ändå hänvisas till att de inte valt att bli förebilder för någon.. yadayada.. Kan ju dock strunta i att lägga ut sånt där kan en tycka men de bestämmer han ju sj som sagt..

    Svara

    Han är vuxen och lägger ut vad han vill. Han inriktar sig definitivt inte mot yngre barn. Däremot inte sagt att det inte finns yngre barn som följer honom.

    Svara

      Precis, hans har många videos där han pratar rätt frispråkigt om sex till exempel. Barn är nog inte hans målgrupp men det finns säkert barn som kollar ändå. Dock är det föräldrarnas ansvar att hålla koll på vad barnen tittar på. Inte YouTubers ansvar att se till att allt innehåll är barnvänligt om barn inte hör till målgruppen.

      Svara

        Ida, hört talas om C/KOPPA lagen?
        Youtube ska göras om om de som lägger upp videos i framtiden kommer att få två val. Om det är riktat till barn eller vuxna. Trycker man på tex för barn och en anställd på youtube märker att det är mycket vuxen snack så kommer man få grova böter.

        Sedan berättar inte alla barn vad de ser på youtube. De kan vara hemma hos en kompis och ser på filmer, insta och allt där i mellan utan att betätta för sina föräldrar.

        Svara

          Ja jag har hört att de ska bli striktare på punkten om det riktas till barn eller ej. Dock har jag förstått att det redan nu finns en barnvänlig funktion på Youtube? Jag har inte själv barn så jag vet inte om det är en separat app eller hur det funkar. I alla fall var meningen att barn skulle använda den och inte ”vuxen-youtube” men det hade inte fungerat tillräckligt bra då föräldrar fortfarande lät sina barn använda vanlig YouTube och det blev fortfarande YouTube som blev stämda för det och ansågs ansvariga för icke-barnvänligt innehåll. Och för att förbättra sig skulle de bli mer strikta. Dock tror jag inte Amirs innehåll kommer räknas som att det riktas mot barn, vad jag förstått är det främst videos som innehåller leksaker, klara färger och liknande som tilltalar barn.

          Sen är ju grejen med att vara förälder att man fortfarande har ansvar för vad ens barn gör även om man inte är med när barnet gör sakerna…

          Svara

            Ida
            Jag förstår vad du menar och jag skulle tro att man måste logga in för att ta del av det vuxna. Det finns många influencers i dag och har man inte koll så blir det svårt att veta vad man ska killa efter. Barn är inte dumma och när jag var tonåring gjorde jag saker på nätet som mina föräldrar inte visste om.

            Tror inte att föräldrar pratar med varandra på samma sätt som förr.
            Jo det kommer att räknas som för barn och om man väljer för barn så kommer man få lägre intäkter, man kommer inte kunna lämna kommentarer och liknande. För många som lever på just youtube tycker att gränserna är för suddiga.

            Bara för att spel har en tecknad grafik så betyder det inte att spelet är riktat till barn. En del vuxna pratar om barnleksaker men det är riktat till vuxna som samlar eller vill ha info om leksaker som deras barn vill ha.

            Väljer man att en video är riktat till vuxna och en person ser en snutt så kan den tänka ” men nu blev det fel, detta är barnvänligt” så kommer barn åt det. Det är ett gränsland ich det är även svårt för föräldrar. Säg att de ser ett par klipp och det är rumsrent så kan de tänka ” detta är okay att se på” och så kan klipp innan ellet efter vara barnförbjudet.

            Stora influencer är lättare att hålla koll på då man läser om dem i tex tidningar m.m men de mindre som inte är ” kända” blir svårare.
            Det bästa vore om det fanns en ikon på varje video som varnar om olämpligheter. Då vet föräldern/ föräldrarna direkt. Det är en sådan ikon på cd skivor och man går ut med uppmaningar på olika serier och liknande.

            Svara

            Ida
            Jag skrev ett långt svar men hamnade i mod.
            *suck* Väntar ett tag för att se om det går igenom.

            Kort svar.
            Många som lever på youtube tycker att gränserna är väldigt luddiga och vill ha mer konkreta svar. Bara för att en person tex spelar ett spel med grafik som räknas till barn då betyder det inte att handlingen och själva spelet är till för barn.

            Svara

              Det är jag också medveten om. Gillar själv att teckna och jag vet att flera YouTubers jag följer som gör videos där de tecknar med mycket färg osv är oroliga. Det ÄR luddigt vad som räknas som barninriktat innehåll. Blir intressant att se hur utvecklingen blir. Just nu ser det ju ut som att utvecklingen går mot att man måste ta hänsyn till barn vad än man sätter upp på internet eftersom det finns en risk att barn kan se det. Men jag tycker fortfarande att det sist och slutligen är föräldrarnas ansvar vad deras barn kommer åt på nätet. Och det finns många olika hjälpmedel att använda sig av.

              Svara

                Ida
                Jag håller med på flera punkter.

                Svara

                En 14-15-åring är ett barn. Hur ska du hindra en tonåring att göra tvärtemot en förälder säger?
                När du funderat på den några sekunder kommer samma fråga med ett två år yngre barn: hur ska du hindra en 12-13-åring att göra tvärtemot en förälder säger?
                Speciellt internet och SoMe.

                Svara

        Majoriteten av hans tittare är barn och han vet det. Om alla barn slutade titta på hans videos skulle han inte kunna jobba som youtuber alls. Dvs barn är hans målgrupp.

        Svara

          Så det handlar alltså om BAAAAAARN
          >:P

          Svara

        Ja, det gör ju Bianca också? Pratar frispråkigt om sex alltså, men ingen bryr sig om det och verka tycka det är fine?

        Svara

          Tycker samma sak där, hon skapar inte innehåll för barn, hon har aldrig haft syftet att skapa innehåll för barn, och föräldrar borde ha koll på det och inte förvänta sig att hon ska ändra sitt innehåll för att ens barn vill se på det.

          Svara

            Håller med dig helt!

            Har hon ens gjort något aktivt för att bli omtyckt av barn eller har de bara börjat tycka om henne ändå?

            Svara

              Anonym 13:30
              Tror att det handlar om att hon är ung och känd. De kanske såg på Wahlgrens värld och ser henne som ” storasyster”. En del har nog henne som förebild då deras kompisar har det.

              På 2000 talet var det tex Paris Hilton och hon var inte direkt bra som förebild. Men ändå såg unga tjejer upp till henne. Samna sak med Lindsey Lohan.

              Svara

          På sin senaste video gör Bianca reklam för sina föräldrars viner (iaf jag har svårt att ta det nåt annat som reklam). Det börjar ungefär vid 7.57: https://www.youtube.com/watch?v=yaranRxZYLs

          ”Jag har några av mina mammas viner däruppe, som heter Pazzione, är ett rött och ett vitt vin, jättegott. Och min pappa släpper faktiskt en proseccoflaska (*det poppar ut bild på flaskan på videon*), alltså så jävla snygg. Den ser ju för fan ut som mitt hem, så jävla snygg, som han har tillägnad till mig. Så den ska vi också fylla hela övre raden med. Och jag menar ju jag har ju plats att fylla hela där, jag har ju för fan en vinkyl det här som vi kan fylla. Och jag har ju till vitrinskåp här. Han sa ba jag vill fylla hela din lägenhet med hans nya prosecco. Den går i alla fall att köpa på Systemet”.

          Hur ser reglerna för alkoholreklam ut nu igen?

          Svara

            Otroligt olämpligt även med tanke på hennes unga fans. Och snacka om att hennes pappa (med bihanget Åsa) försöker dra fördel av Biancas kändisskap…”tillägnad Bianca”… jeez alltså.

            Svara

    OT Kenza skriver att hon kommer posta många kommande samarbeten på stories nu inför jul, jag tycker det är bra att hon är ärlig med det så man kan strunta i att kolla om man blir irriterad över det.

    Svara

      Det var riktigt viktigt såhär på söndagsmiddag 🙈

      Svara

        Va?🤔

        Svara

      Fast man kan ju också läsa det som att ”passar det inte så behöver ni inte följa mig”.
      Jag är inte helt förvånad över att det är Kenza som förvarnar på detta sätt.
      Hon har svårt för kritik så detta är nog ett sätt att försöka slippa negativa kommentarer.
      Särskilt lustigt är att Kenza ber om ursäkt för att hon den senaste tiden och tydligen kommande veckor också blivit tvungen att göra en forcering med samarbeten eftersom hon inte hade möjlighet att jobba (=tjäna pengar) så mycket förra året.
      Jag är inte så säker på att följarna tänker i samma banor. Det finns nog ändå en viss balans mellan samarbeten och ”redaktionellt” material även för influencers som visat sig väldigt intresserade av pengar.
      Hur Kenza under åren lyckats behålla sina följare är en gåta. Kenzas blogg har länge varit det sömnigaste man kan tänka sig. Får se hur det går nu när det blir 90% reklam.

      Svara

        Jag undrar vad de betalande företagen tycker när hon praktiskt taget uppmanar folk att skippa hennes stories? Det kan ju inte ingå i dealen, att hon medvetet gör så att samarbetet når ut till färre?

        Svara

    Anonym 12:20
    Det är ju ändå ganska korkat om man tänker efter. Mina föräldrar kunde ta en öl till maten men de var aldrig fulla. Sen vet jag flera vars ena förälder drack varje dag. En del har men för livet medan andra har der gått väldigt bra för.

    Det är även en press på att man måste supa när man är tonåring. Har man inte intresse av att supa så blir man idiot förklarad. Det är sorligt att många måste försvara sitt egna supande genom att bete sig illa mot dem som inte vill.

    Svara

      Nu är Amir inte förälder utan en ung person som gillar att festa och inte behöver ta ansvar över någon annan än sig själv. Så du kan inte jämföra hans beteende mot dina föräldrar. Sen tycker jag inte att han dumförklarar de som inte dricker så jag vet inte var du får det ifrån. Och goda nyheter är att allt fler tonåringar väljer att vara nykterister! 🙂

      Svara

        Ida
        Nu pratade jag inte om Amir utan om helheten. Jag har ingen aning om vem har är eller vad han gör.

        Men jag förstår vad du menar och det är bra att fler säger nej.

        Svara

          En gammal bloggare som va vän med Kissie i början av deras bloggperiod.

          Han är en nobody för mig.

          Svara

      – Andelen alkoholkonsumenter i årskurs 9 och årskurs 2 på gymnasiet har minskat sedan slutet av 90-talet. Antalet niondeklassare som har druckit alkohol det senaste året har minskat från åtta av tio vid 90-talets slut till fyra av tio 2018. Säger Charlotta Rehnman-Wigstad på CAN, organisationen som mäter alkoholkonsumtionen i Sverige
      https://www.omsystembolaget.se/barn-och-unga/tonarsforaldrar/sa-dricker-tonaringar/

      Bara för att du och jag kände press när jag var yngre betyder det inte att kidsen känner samma press idag.

      Svara

        Skulle inte svara här men ja. Låt stå.

        Svara

    Tycker generellt det är ganska osmakligt att bli så full att man spyr och har sönder saker efter att man fyllt 21. Inte för att det är särskilt imponerande innan dess heller men då kan man åtminstone ursäkta det med att personen är ung och dum.

    Svara

      Håller med! Vid det laget borde man veta sina gränser.

      Svara

        Vissa känner dock inte sin gräns och bör även därmed låta bli alkoholen helt

        Svara

        Amir är dock helt gränslös.

        Svara

        Den där gränsen du pratar om besitter inte alla. Däremot bör de som inte har en avstå alkohol, men det är många gånger lättare sagt än gjort och att skambelägga dessa personer är så dumt.

        Svara

      Håller verkligen med.
      Var en tjej i min mammagrupp som berättade att hennes sambo hade kommit hem jättefull och spytt ner hela deras hem. I soffan, på golven i vardagsrummet och inne på toan osv. Han hade gått och lagt sig direkt medan hon hade fått torka bott spy i flera timmar och samtidigt ha hand om deras lilla barn.
      Alls verkade reagera som om det vore lite småkul och typ ”det kan hända vem som helst”, medan jag tyckte det kändes väldigt lustigt och jobbigt att höra.
      Det som oroar mig är att de nu vill skaffa fosterbarn. Tänker att ett barn som är i behov av en fosterfamilj kanske redan haft otur och tvingats befinna sig i ett hem med mycket drickande. Då känns inte detta så lämpligt, eller det är i alla fall inget som borde upprepas…

      Svara

    Camcam är ordet s_u_p_a något man hanmar i mod för? Har två inlägg som ska granskas.

    Svara

    Om detta inlägg redan finns så ber jag om ursäkt. Hamnade i mod och vet inte om inlägget försvann.

    Det är ganska sorgligt att sv_ens_ken måste dricka för att ha kul. Det sitter så långt inne att om någon vill ha en vit högtid så blir folk arga. De känner att de måste försvara SITT drickande. De känner sig attackerad även om det inte handlar om dem som individ. För dem blir det ett personligt påhopp och blir arga. Det är sorgligt att man inte kan ha en högtid utan dricka.

    För många är det tradition och många klarar av sitt intag. Men sen finns det dem som inte gör det och ställer till för andra. Om man måste försvara sitt egna drickande så bör msn söka hjälp.

    Många tonåringar känner press på att de måste festa och dricka fast de inte vill. Man måste dricka för att bli accepterad och vill man inte dricka så kånner sig personer runt om påhoppade. De känner att de måste försvara sig själva och sitt drickande. En del säger att man inte kan ha kul utan att dricka. Jag går på fester men jag dricker inte och har lika kul som dem som dricker.

    Folk får dricka hur mycket som helst på fester så länge jag inte känner mig tvingad att dricka.

    Svara

      Goda nyheter är att dagens tonåringar dricker allt mindre för att det är trendigt att vara nykterist. Tycker också det har blivit mer acceptabelt att vara nykter de senaste åren och det ser jag som väldigt positivt! Dock är det problematiskt att cannabisanvändning ökar bland tonåringar. Inte så att det skulle ersätta alkoholen som vissa verkar tro, statistiken visar att det är de som dricker som också röker på, och det är inte alls bra då THC gör stora skador i en hjärna som inte ännu är färdigutvecklad.

      Svara

        Anonym 13:17
        Jag är för cannabis som läkemedel som man får utskrivet av läkare och får gå på kontroller. Då är det ändå under ordnande former. Men att bara röka för att chilla och göra det för att andra gör det är nja.

        Svara

          Röka för att chilla är det bästa jag vet 😀

          Svara

            Ja det är fan det mest harmlösa man kan göra tycker jag.
            Därmed inte sagt att ungdomar bör röka innan hjärnan är fullt utvecklad osv, men gud vad jag önskar att vi inte hade så förlegad syn på cannabis i Sverige.

            Svara

    Svara

      Först Malin Berghagen som inte fattar hur en hyresrätt funkar och nu den här göken…

      Svara

    Undrar hur man mår morgonen efter….. Fylleångest, sprängande huvudvärk, listan är lång. Märkligt hur hjärnan sen sållar bort det minnet och folk gör om det igen, och igen och…….

    Svara

      Valentina
      Det folk berättar om bakfylla har jag i migrän. -_-

      Svara

        Intressant.

        Svara

          12:57
          Billigare dagen efter får man leta efter. 😉

          Svara

            Okej?

            Svara

      Vad är fylleångest? Jag har aldrig uppnlevt det, vad jag vet 🙄

      Svara

        Har märkt att för många är fylleångest något som kommer med åldern. Jag och mina kompisar kunde festa (och dricka alkohol) hur mycket som helst när man var yngre, och sen blev man bakis men nu för tiden, typ efter 30, kan man få sjuk fylleångest dagen efter även om man inte gjort något konstigt alls, eller ens var så himla packad. Inget man fattar förrän man har varit med om det själv märkte jag. Vissa har väl alltid fått det, men enligt min lilla panelundersökning med kollegor och kompisar så blir det vanligare ju äldre man blir.

        Svara

    Alltså varje gång jag ser hans namn tänker jag bara på den där bilden när han har gult hår och nån annan bloggare skrev att han ser ut som en kalkon. KALKON!! Men JEEEEEZO vilken förändring han har gjort, ser ju ut som två helt olika personer nu!

    Svara

    Äh. Töntigt men inte ~problematiskt~ imo.

    Svara

    Är det han som Universum hyllade häromdagen som en sv dina BFF.

    Svara

      Nu tar du vel i. Hon pratade om den andra youtubern, Marcel och knappast att det var bff.

      Svara

    Han får göra vad han vill – jag reagerar dock på ursäkten om ”fri bar”. Det är inte barens fel, dricker man för mycket är det enbart ens eget val. Jag tror vi är ganska många som skulle kunna få en bra och stabil fylla trots fri tillgång på alkohol. Dessutom var detta ett event för en vän, jag hade inte blivit glad om min vän blev pruttfull på ett event jag planerat.

    Svara

      Ja det var det jag reagerade mest på – Han söp sig dyngrak på ett viktigt event för hans före detta bästa kompis som han inte träffat på väldigt länge. Det känns väldigt respektlöst.

      Svara

      E2
      Undrar hur det kan bli på tex ett bröllop.
      Lämnar man hjärnan på hatthyllan för att dwt är fri tillgång så behöver man hjälp.

      Svara

      Ja, jag tänker på jobbfester jag vart på där det alltid är samma personer som ballar ur över fri bar… Är man vuxen (anser inte att man är vuxen när man är 18, btw) tycker jag nog att man bör kunna hantera sin alkohol och känna när nog är nog 😶 ja, någon gång kan det bli knas, NÅGON GÅNG, men när det händer varje gång har man nog ett problem…

      Svara

        Lindome
        Det borde ju påverka hur kollegorna och chefen ser på det som händer. En gång kan man nog ha överseende med, men om det blir varje gång så skulle jag som kollega eller chef bli fundersam.

        Svara

      Nja. Tycker han säger väldigt lite faktiskt.
      ”Isabella är lite mer handlingskraftig än jag, och det passade att åka till Kenya” är väl ändå allt han säger? Det är tidningen som kallar Bella för hans flickvän, inte Erik.

      Svara

    Vem är det?

    Svara

    Assså fan vad ni kritiserar, låt honom vara aspackad! Om han njuter av livet och har det asnajs låt honom… Så jävla typiskt svenskt att kritisera någon som lever livet, han skiter i er alla här som sitter och kommenterar. Fokusera på er själva istället och njut av livet, detta är kanske hans sätt att ha kul på. Vadfan vet ni?!?
    Ni är anledningen till att ordet bitterfitta existerar..

    Svara

      Ta ett chillpill!

      Svara

        Hahah svär, behöver, ska ta två chillpills!

        Svara

      Låter typ som att du känner Amir personligen?

      Svara

    FÖRLÅT för ot men vad har hänt med sindys instagram? 🙈

    Svara

      Ja? Vad hände med den?

      Svara

    Tycker det hela är sorgligt. Kalla det moralpanik el vad ni vill. Men att man måste lägga ut sitt destruktiva beteende för att få likes och uppmärksamhet. Känns som att ungdomar nuförtiden helst vill bli influencers eller kändisar men hur de ska bli kända är mindre viktig, bara de blir det 😱

    Svara

    Känd? Helt okänd ju. Men verkar vara ett drägg. Usch.

    Svara

    Tror det kanske blev så pga hans diet. Svårt att supa om man bantar.

    Svara

    Men snälla. Kollar du inte igenom skiten du skriver innan du publicerar? Man kan ju tro att du är 13 med alla fel du gör

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.