Isabella Löwengrips pappa tillbakavisar hennes påståenden

Inte nog med att Isabella sa hej då till Sverige i sitt Sommarprat, hon drog även Polarbrödet i smutsen och det kommer i alla fall jag ha svårt att förlåta.
Polarbröd är liksom livet..

Och på tal om att sommarpratande dra saker i smutsen så var det inga direkt smickrande saker Isabella hade att säga om sin pappa. 
Likt taldockan Skrållan som upprepar samma 25 meningar om och om igen så gör även Isabella det så fort hon får chansen – nu senaste i dokumentären ”Flip Side”.
Handlar det inte om 1.5 miljoner unika besökare i veckan så är det att Löwengrip Beauty säljer 1 deodorant var tredje minut, eller som här – att hon flyttade hemifrån vid 14-års ålder pga sin pappa.
Just den referensen – flyttade hemifrån vid 14-års ålder – kan inte ha undgått någon som har något som helst intresse för sociala medier och/eller influencers.
Men hur gick det egentligen till? Isabella har en tendens att alltid bara berätta ATT hon gjort en massa saker, men aldrig någonting och HUR.
Hur kunde Isabella betala en hyra när hon bara var fjorton och ännu inte börjat tjäna några pengar på bloggen? Eller vem betalade? Hur gick det till?

När jag såg trailern för den dokumentär Isabella medverkar i, där hon återigen rabblar sina förprogrammerade svar så bestämde jag mig för att klia lite på det där mentala myggbettet och själv se efter huruvida det går att få några svar på mina frågor från det här inlägget.
Jag kontaktade helt sonika Isabellas pappa för att få en kommentar på dokumentären som han tyvärr inte ens hade sett, men det här hade han att säga om Isabellas flytt hemifrån.
Jag trodde faktiskt inte ens att han skulle svara i telefonen, än mindre prata med mig om det här men döm av min förvåning när han faktiskt gjorde det:

Drygt en månad före Isabella skulle fylla 17 år fick hon hyra en stor lägenhet på  Kungsholmen tillsammans med en tjejkompis.  Den ägdes av en bekant till mig (Isabellas pappa) och var på 48 kvm.
Isabellas del av hyran var runt 2500 kr/månaden(give or take) och upplägget varade bara i några få veckor.  Sen blev de båda rumskamraterna osams och tog helt sonika sitt pick och pack och flyttade hem till respektive föräldrar igen.
Jag (Isabellas pappa) kommer inte ihåg vem som betalade hyran men jag (Isabellas pappa) fick i alla fall betala för flyttstädningen. //Isabellas pappa

(Isabellas pappa) står med så ingen blir förvirrad och tror att det är jag (CamCam) som uttalar mig.

Har man verkligen flyttat hemifrån om det bara varar i 30 dagar? 
I mina öron låter det mest som att Isabella behövde bocka av ”flyttade hemifrån vid 14” från sitt excelark för att ytterligare förstärka sin roll som maskrosbarn – någonting hon erkänner att hon INTE är i en intervju med Gina Dirawi, men säger att det hade varit bra OM hon hade varit det. Lättare att varumärkesbyggande på tydligen,

Så då är det ”check” på den i alla fall och myggbettet kliar inte riktigt lika mycket nu.
Vem vet, kanske kommer jag ha fler svar till er vad det lider?

Ps. Håll en god ton i kommentarsfältet och använd ditt vokabulär istället för skrika på folk genom ditt tangentbord.
Isabellas pappa är på intet vis en offentlig person och pratar förmodligen med mig av en enda anledning – enbart för att kunna bemöta Isabellas olika påståenden och anklagelser som hon spridit som konfetti över Sverige.

Är det klart för alla?

437 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    och nu har hon precis lagt upp på stories när hon sitter och kör bil.. går bra att hålla sig till lagen😂

    Svara

      Fast hastighetsmätaren visar ju 0 km i timmen. man får använda mobilen i bilen om man inte kör fordonet

      Svara

        nej den visar 66.

        Svara

          Hon har väl en hybrid. Den går väl just då i 66 km/h men inga varvtal på motorn som man också ser på bilden.

          Svara

            exakt.

            Svara

              PS har brutit upp med Gunhild. Bella har brutit upp med ES. I nästa stund sitter Bella i en bil på väg mot Oslo. Dags att byta ut en miljardär mot en annan?

              Svara

                Ihop med Pingis?

                Svara

                  Pingis verkar flyga? Är på Arlanda enligt sin instastory…märkligt att de inte reser ihop.

                  Svara

                    De flög ihop

                    Svara

                Det är just det Bella vill att vi alla ska tro.

                Svara

                  Fast han är väl ändå inte helt tappad bakom en vagn?
                  Eller…

                  Svara

                    Nej, det tror jag verkligen inte! Ett tappert försök att göra E.S lite sotis kanske? ”Ser du vart jag är på väg? Om du ångrar dig så är det nog bäst att du hör av dig. Nu!”

                    Svara

                    [Borttagen kommentar]

                    Svara

                  Alltså jag kan inte låta bli att chockas av detta kommentatorfält, man hatar IL för att hon hittar på saker så sitter alla här och hittar på de värsta sagorna lögnerna om IL men det är helt OK

                  Svara

                been there done that got the t-shirt säger PS

                Svara

                Du tror på fullt allvar att det var hon som bröt upp från honom? Glöm det, man sitter inte, även om man är en storljugare av Isabellas rang, och skriver om ”svägerskor” och fan vet allt om man vill lämna förhållandet. Däremot kommer hon säkert försöka få det att låta så (berätta gärna när det händer, ni som fortfarande följer hennes sociala kanaler). Jag kan tänka mig att det blir något i stil med att han ”var så mycket äldre”, ”åldersskillnaden tog ut sin rätt” eller dylikt. Men det där skrattar ju alla vi som har något i skallen bara åt. Får jag hoppas.

                Svara

        man stannar knappast mitt i vägen med mötande trafik för att ta en selfie. eller?🤔

        Svara

        Det är varvtalen som står på 0 (för bilen går inte bara i max 8km/h). Hon har alltså noll gas och ”rullar” i 66km/h

        Svara

          Varvtalen står mer troligt på noll eftersom hon kör på el. En bränslemotor varvar även när du släpper gasen.

          Svara

          Kör på el

          Svara

      Tänk att snabbläsaren IL inte har läst ut boken K som hon la upp på bloggen att hon läster redan den 9:e! 😀

      Svara

        ha ha, tänkte exakt samma!!

        Svara

      Inget säkerhetsteam som kör henne till Arlanda?

      Svara

        Abonnemanget i VIP:en är också slut

        Svara

      Var det inte Charlotte Perelli som åkte dit för fortkörning pga att hon körde för fort under ett tv-program (på rymmen?) trots att man inte såg hastighetsmätaren i bild? Eller åkte hon aldrig dit, det var bara tal om det?

      Åkte hon dit så bör man rimligtvis även kunna göra det när det finns fotobevis..undta om någon anmäler? Tänker framförallt på henne och ungen på fyrhjuling, utan hjälm..

      Svara

        Det är inte möjligt.

        Svara

      Jag blir så förvånad över hur lättlurade vissa av er Bella-fans är. Bella ljuger hela tiden och ni försvarar det ändå. Stolta idioter är vad ni är 😂

      Svara

        Tror inte så mycket att folk försvarar. Man opponerar sig mot idiotiska och sjuka kommentarer. Så många foliehattar här.

        Svara

      Rekord efter rekord i att skapa låg trovärdighet. Bottennivå efter bottennivå, så visst är Isabella Löwengrip en bra influencer som kan skänka produktlinjer och smink en synnerligen låg trovärdighet. Frågan är väl egentligen vem som vill ha/behöver det.

      Kanske någon elaksinnad konkurrent som köper Blondinbellas samarbete till någon av konkurrentens produkter bara för att sänka dess trovärdighet? Men visst går det snabbt undan?

      Svara

      hon och pingis har event med löwengrip beauty i Oslo. Så glöm Stordalen, jag är säker på att han är en av dom som varnade ES hur illa det kan gå:)

       

      Svara

      Man ska vara duktig och bra, icke bryta lagen och lyda de som vet bättre.

      Svara

    Vad fin hon är på kortet där dom sitter

    Svara

      Jag håller med… Fy fasen vad tragiskt liv IL har fått! Istället för att utvecklas och ”stötas och blötas” med jämnåriga på gymnasiet så satt hon och fabulerade ihop ett luftslott i sin blogg, och sen har hon bara fortsatt med det trots att hon närmar sig 30 och har två barn…

      När jag var ung ville jag bli känd och rik, och nu ser man hur skadligt kändislivet är! Är det inte droger och övergrepp, så handlar det om att alltid visa upp en fasad och leva upp till förväntningar (vems förväntningar???) Jag tror att det är oerhört skadligt för unga människor… Och jag tror tyvärr att IL har fått en sämre start i livet pga alla lögner på bloggen och i medier. Kan hon komma ur det här beteendet? Har hon blivit mytoman på grund av det här?

      Tänk om den där leende tjejen på bilderna hade gått klart gymnasiet, läst några kurser i ekonomi på universitetet och faktiskt börjat jobba med att utveckla företag… *sad smiley*

      Svara

        Oj vad bra skrivet!!!

        Svara

        Och blivit en psykopatisk framgångsrik chef, härligt.
        Utan anlag blir du inte mytoman bara för att du bloggar och du blir inte narcissist för att du blir känd.

        Svara

          Jo, narcissister skapas ofta. En falsk, skapad omgivning kan få en ung människa i formbar ålder, att tro de faktiskt står över andra.

          Svara

            Känns som en ”as if personality” rakt igenom, tyvärr.

            Svara

        När man väl trasslat in sig i en härva av lögner är det svårt att ta sig ut plus blir nog en vana att alltid skarva. Tror som du att hon klarat sig mycket bättre om hon faktiskt pluggat företags- och marknadsekonomi innan hon startade företag. Samt lite personalvetenskap, tycker det har framkommit att hon inte riktigt haft koll på den biten heller.

        Svara

        Hon kanske hade klarat sig bättre inom näringslivet med en utbildning i ryggen, men hon hade inte varit en mer sympatisk människa. Den hon är har nog inget med bloggen att göra tyvärr.

        Svara

    Du går för långt nu. Du behövde inte ringa hennes pappa.

    Svara

      du har rätt, skaparna bakom dokumentären borde ha gjort det innan dom spelade in hennes ljugerier.

      Svara

        Patriarkatet

        Svara

          Lymfmassage

          Svara

            Gastroskopi

            Svara

              Vegan

              Svara

                Haha! Skrattade rakt ut!

                Svara

                Och jag har ingen teve

                Svara

                  Inte alla tv:ar!!!!

                  Svara

            Lymfmassage är så jävla gött. En lifesaver!

            Svara

              Vad är det för äckligt?

              Svara

                Lät lika fräscht som menskopp ungefär 🤮🤮

                Svara

                  Fast va är de som är så äckligt med det om man jämför med en tampong? Är de bara ordet eller?
                  Menskopp är +10 poäng av 10!

                  Svara

          Ja, Patriarkatet!

          Svara

        Verkar som dokumentären mera är en reklamfilm då den publiceras på filmarnas hemsida. En riktig dokumentärfilmare låter de som anklagas få se vad som sägs samt får tillfälle att bemöta utsagorna. Men då skulle väl Bella hoppat av.

        Svara

      Han behövde la inte svara då, lugn nu

      Svara

        Precis, varför svarade han? Vad är hans problem?

        Svara

          Trött på att blivit utmålad som jävulen av BB de senaste 5 åren kanske?

          Svara

            …Det är aldrig ens fel när två träter

            Svara

              Nä men hänger A ut B offentligt gång på gång är det 100% A:s fel

              Svara

              Gäller det samma vid hustrumisshandel och våldtäkt?

              Svara

                Whataboutism at it best. Have you stopped beating your wife?

                Svara

                  Whataboutism? Ja.
                  Retorisk rävsax? Nej.

                  Svara

                Nej, det samma gäller inte våldtäkt och hustrumisshandel, eftersom det inte är två som träter.

                Svara

                  Haha ja, vem fan ser en våldtäkt som ”två som träter”??

                  Svara

                    ”den ena ville ligga, den andra inte alls, tråkigt när folk bli oeniga så där och inte kan kompromissa”

                    Svara

                  Är det tvår som träter här, eller Bella som hänger ut sin pappa gång på gång? Frågar då jag helt ärligt inte vet.

                  Svara

                    Eller två som har olika uppfattningar av samma sak?

                    Svara

                    eller berättar bella bara sin verision av en del i sin uppväxt som hon faktiskt upplevde som lite jobbig? Tycker inte det hon och hennes pappa säger står emot varandra, mer att det är två olika versioner av samma händelse

                    Svara

                      Är väl inte helt ovanligt att förälder och barn har olika syn på hur uppväxten var? Jag tänker samma som att två personer kan ha olika syn på varför en relation tar slut och hur uppbrottet var.

              Jo tänk för att det kan faktiskt vara det.

              Hatar det uttrycket!

              Svara

                Ett bättre uttryck är(som jag läste när jag försökte ta reda på om det verkligen va mitt fel):

                ”det är inte alltid bådas fel när två träter, men det krävs två för att dansa tango”

                Svara

                  Att dansa med henne är som att flytta ett piano.

                  Svara

            Genom att prata med just Camilla så bevisar dock pappan att han är rutten och Bella har rätt i det.

            Svara

              Ja inte framstår han som en hyvens kille direkt.

              Svara

                Men herregud det enda han sagt är att Bella flyttade hemifrån under en kort period när hon var 17 år. Lägg av.

                Svara

                  Han säger ju att Isabella, hans dotter ljuger.
                  Fin pappa.

                  Svara

                    Hon säger ju att han, hennes pappa, ljuger.

                    Svara

                Vad gör han för fel?
                Inte ett skit. Han säger som det är utan krusiduller och klappar inte sin dotter varken med eller mothårs.
                Han om ngn har väl försökt hålla henne på jorden men då fick han ju för fan en hel jävla ångvält över sig och var värd piss.

                Svara

              Så felet ligger i att det är just Camilla han pratar med? Eller är det så att IL lever i en annan verklighet där det är ruttet att kontrollera hennes påståenden?
              Hur kan det vara ett bevis på att pappan är rutten för att han berättar en annan version av när hon flyttade hemifrån?
              Utan att lägga någon värdering i varken ILs eller hennes pappas uttalande är pappans version mer trovärdig eftersom en 14 åring måste ha förälders tillstånd att flytta samt att förälder måste teckna avtal för boende.

              Svara

                Beror väl på hur mycket man bryr sig som förälder?

                Svara

      Varför ska inte den andra sidan få uttala sig?

      Svara

        Självklart ska båda sidor få chans att säga sitt. Sedan kan man välja att uttala sig eller avstå, nu valde pappan att svara.

        Svara

          Man kan ju också välja att inte hänga ut sina föräldrar, nu valde Bella att göra det. Rätt logiskt att det blir en konsekvens av det.

          Svara

            Ja, i trailern pratar de andra medverkande om det de gör, hur och varför – hör ingen säga något om sina föräldrar. Tror inte vinkeln på det hela är barndomsminnen heller, när de kallar det ”drive, strive & passion”. Har man något man faktiskt åstadkommit att prata om behöver man kanske inte snyft från förra årtusendet för att verka intressant…

            Svara

        Särskilt som hon säger att hon blev förälder åt sina föräldrar. Det framställer dem i ganska klandervärd dager.

        Svara

          Äre någon som vet vad mamman gjorde för fruktansvärt eftersom bellan inte kunde bo där heller? Å även vara förälder åt sin mamma? Bjöds de på skogaholmslimpa där hemma kanske?

          Svara

            Hon bodde ju inte inne i stan, säkert hemskt nog. 🤷🏽‍♀️

            Svara

          Blev hon förälder åt sina föräldrar? Hon är knappt förälder åt sina barn 🙈

          Svara

      Men om han inte ville uttala sig så hade han ju inte gjort det? Förstår inte problemet?

      Svara

      Jag håller inte med dig. Det är ju högst relevant och detta är ingen liten privat blogg som ngn sitter med på fritiden.

      Svara

      Riktigt obehagligt

      Svara

      Tycker det är bra att någon kollar upp fakta istället för att skriva vad hon säger. Gör inga svenska tidningar fact checks? Hade hon lyckats bli någon i USA och fått ett reportage om sig i typ New York Times hade de tagit reda på samma sak. Sen kan man fråga sig om en influencers lögner om barndomen är så viktiga att exponera, men då är man inne på fel blogg.

      Svara

      Jag vet faktiskt inte hur jag känner om att ”casha in” på sina trasiga familjerelationer.
      De blir inte direkt bättre av det.

      Svara

      Det var väl på tiden att någon lät honom uttala sig/kommentera alla påståenden. Han kunde enkelt sagt nej. Kan inte alls se hur det här var att gå för långt.

      Svara

    Fattar inte hur man kan ljuga så mycket när det är så enkelt att ta reda på sanningen. Är fan läskigt

    Svara

      Och hur är det möjligt att hon var 14 år en månad innan hon fyllde 17?!?!? Helt otroligt ju!

      Svara

        det är sånt som bara vår power women kan!!!!1

        Svara

          Det kanske var i Umeå? Siffror verkar bete sig underligt i de trakterna…

          Svara

            Hon gasade mellan 14 och 18! Gaaaasa!!

            Svara

          Influensermatematik a la Löwengrip. Koden kommer i hennes nästa bok.

          Svara

        Man åldras snabbare i vänsterfilen typ🤷‍♀️

        Svara

      Hennes följare på Instagram tror på henne till 110%. Otäckt att läsa deras kommentarer om trailern hon på ut igår där hon kastar båda föräldrarna under bussen. Inga följare från Asien har kommenterat konstigt nog!

      Svara

        Följarna från Asien har väl läst andra versioner på hennes blogg och nu vet de inte vad de ska tro.

        Svara

      Fast vem vet om pappan talar sanning? Vilket svar förväntar man sig? ”Ja, isabella fick agera föräldrar åt oss för vi var så kassa, då valde hon att flytta hemifrån istället”. Vem skulle erkänna en sådan sak?

      Svara

        Hennes egna barn får väl berätta sen hur de lärde henne laga mat efter att kocken hade flyttat, och hur de fick skitmat som rostbröd med nutella, risifrutti, saft, glass och pannkakor…

        Svara

          och KETCHUP!!!!!!!!

          ”Jag fick agera mamma till min egen mor och visa hur man får upp ketchupflaskan, och sedan gick allt utför.”

          Svara

        Fast vi som läste hennes blogg då minns. Iaf jag.

        Svara

          Ja, vi minns. Han (pappan) har helt rätt i det han säger. Det var hon och en kompis som bodde en kortare tid i en lägenhet. Det som jag är osäker på är om hon kan ha varit 16 eller 17 år. Spelar inte så stor roll. Grejen var att det handlade bara om en mycket kort period.

          Svara

          Minns också.

          Svara

      Kan inte svara för just Isabellas fall. Men att vissa människor konstant ljuger kan bero på bristande empatiförmåga, eller att deras grandiosa självbild gör att de tror att de kan ta stora risker utan att bli påkomna. Detta brukar vara ett frekvent beteende för människor med narcissistiska drag.

      Svara

    Flyttade hemifrån för att hon fick agera föräldrar mot sina föräldrar?!

    Tror mer på att hennes föräldrar ställde lite krav som inte passade donnan…

    BB är förbaskat desperat nu. Hon drar i varenda tråd hon får tag i..
    Råga på allt så börjar hon året med att bli dumpad av sin miljadär…

    Jag tror hon kommer krascha hårt detta året..

    Svara

      Som sagt, att ”casha in” på sina trasiga familjerelationer… det känns så där.
      De blir inte bättre av det.

      Svara

      ”Flyttade hemifrån för att hon fick agera föräldrar mot sina föräldrar?!”

      Hon har skrivit hur hon fick vara en mamma för sina (halv)syskon när hon var typ 12 år eller nåt. Och sen rabblade hon upp syskonen som hon ska ha tagit hand om som liten, men iaf en av dom hade inte ens fötts när IL hävdar att hon fick ta hand om henne.

      Svara

      Det hade ni ju älskat. Riktigt sympatiska människor här inne.

      Svara

        Har du funderat på varför människor här verkar tycks genuint illa om Bella?

        Svara

    Näj usch va sorgligt. Försöker föreställa mig hur det kunde kännas att som förälder se sitt barn växa upp till en riktig mytoman, och bli kastad under bussen sättet hon gjort mot sina föräldrar. Tror jag hade blivit totalt krossad faktiskt! Kanske ligger det ändå något i det Bella skrivit om sin far, att han var slarvig o.s.v, men för den sakens skull förtjänar han väl inte att bli utmålad som en totalt olämplig pappa? Hon verkar ju dessutom ha en tendens att vara slarvig själv.. Måste hon bränna alla broar tills hon står på en ö ensam?

    Svara

      Verkligen sorgligt

      Svara

      Äpplet faller sällan långt ifrån trädet.

      Svara

    Camcam, när börjar inläggen komma som vanligt igen? Eller blir det färre inlägg från och med nu? Saknar morgoninlägget.

    Svara

      Nej, tanken är att det ska komma tillbaka…

      Svara

        Tänk bara på kvalité framför kvantitet 😊

        Svara

          Får jag inte fylla ut dem med en endaste kattbild? 😉

          Svara

            Nej!

            Svara

            Jo. Din blogg du bestämmer!

            Svara

            Haha, kan tipsa om @kattenmarilyn_ i så fall 😉 🙂

            Svara

              @greatgramsofgary

              Den jävla katten både ser coolare ut och gör coolare saker än vad jag gör…

              Svara

            JAAA! More catpictures till folket!!! 😻

            Svara

              En genomgång av hur många inflencers bloggare dom har katt?

              Svara

            Helst inte

            Svara

            Kattbild är alltid trevligt!

            Svara

            Oscar the Blind Cat & Klaus + Juno the Blind Cat. Här snackar vi riktiga Influencers!

            Svara

              Nää jag tipsar om the_cat_named_carrot en riktig söt tokrolig katt.

              Svara

    Det är fascinerande hur så många människor orkar bry sig om en person på internet.

    Jobba på självkänslan och skit i dessa ”influensers”

    Svara

      Vad gör du själv på en blogg som bevakar influencers? 😂

      Svara

      Vad gör du då här?

      Svara

      Och du råkade förstås bara ramla in här, i kommentarsfältet till en blogg om influensers, och kände att du behövde ge lite livsråd?

      Svara

      Hon är inte en person på internet. Hon är en person som bygger varumärke på falska påståenden och drar in pengar på det.

      Svara

    Jag flyttade hemifrån efter nian, men det var ganska vanligt för oss lantisbarn, eftersom inga gymnasieskolor fanns inom rimligt avstånd. (Det här var 2005 och det är möjligt att det fortfarande är så på landsbygden, men det har jag ingen insikt i.)

    Svara

      Der är fortfarande möjligt och vanligt på vissa orter. Var för 10 år sedan tom möjligt om staden man bodde i inte hade den gymnasielinje man ville gå på.. därför var Uppsala så poppis för var den enda staden som hade vissa medieprogram tills den skolan la ner. Men skit samma. Hursomhelst måste föräldrarna godkänna det och man kan liksom inte bara flytta när man är 14. Ingen skulle hyra ut till en. Om inte soc är inblandade och då kan det ju bevisas. Så himla konstig grej att ljuga om.

      Svara

        Soc hade fosterhemsplacerat en fjortonåring.

        Svara

          Nope. Man kan få egen lägenhet av soc.
          Pratar av egen erfarenhet.

          Svara

            (När man är 14 menar jag)

            Svara

            Kan inte vara många personer per år som vid 14 års ålder får hyra lägenhet genom socialtjänsten och bo där utan vuxet sällskap.

            Svara

              Antagligen en bra poäng. Menade bara kort och gott att jag vet det är möjligt🤷‍♀️

              Svara

              Ganska många faktiskt. Men gissar att du sluppit växa upp så och därför inte har koll. Är inte så många som tar in tonåringar och äldre.

              Svara

            Man kan absolut få egen lägenhet vid 14 istället för fosterplacering men då är det en sån lägenhet med bemanning och regelbundna möten och det är inte barnet som betalar hyra.

            Svara

          Nje. Jag fick egen lägenhet som 15åring då vi blev tillfälligt omhändertagna. En lägenhet som soc hade. Hade en kontaktperson, fick åka till ica maxi med han en gång i veckan och de besökte min lägenhet två gånger i veckan.

          Svara

            Vad annorlunda det kan vara. Själv fick jag ”soc-kuponger” att handla för.

            Svara

            Men klart att det går.. Men inte utan att någon godkänner – antingen föräldrar eller soc.

            Svara

          Om det går, det är svårt att hitta familjehem till så stora barn.

          Svara

        Jag flyttade hemifran vid femton ar. Akte till England. Vid sjutton forsta pojkvannen och lagenhet den tror att vi var nitton ar.
        Jag fick arbete pa dagis med fast manlon.
        Hemifran fick jag SL kortet som enda stod
        I min generation fick man skylla sig sjalv om man inte pluggade eller jobbade. Och jag kommer inte ifran landet utan Stockholm. I dag ar ungdomar barn till 30

        Svara

      Jag gjorde också det när jag började första året på gymnasiet (2009) 😊 Bästa valet jag har gjort var att gå på ett gymnasie längre bort. Jag växte otroligt mycket och det var då jag slutade vara så blyg.

      Svara

        Märkligt, När jag läster dina andra kommentarer har jag alltid tänk att du är väldigt ung. Tex gymnasieelev.

        Svara

          Märklig kommentar. Känns det bättre nu när du fått trycka till nån?

          Svara

          Och jag trodde Nora🌷var typ 35-40 år ☺️

          Svara

            Är det samma sak att ”trycka till någon” när man tror att den är äldre eller räknas det som en komplimang?

            Svara

              Trycka till handlar om tonaliteten i kommentaren. Jämför val av språk i de båda kommentarerna.

              Svara

      Flyttade hemifrån efter nian, dvs när jag var 15 år, 2014 då jag ville gå en annan utbildning. Tyvärr så satsas det mer på gymnasierna i storstäderna än vad det gör i de små orterna. Jag och någon till flyttade, men var jättemånga som pendlade 1-2h enkel väg varje dag för att få utbildningar som inte fanns hemma. Synd. Sliter på en att pendla/flytta. Växte som person dock, so not all bad.

      Svara

        Japp samma här! Flyttade dock för att min mamma och jag bråkade väldigt mycket, och jag kände att det gick utöver mina studier. Jag älskade att bo ensam, det fick mig att växa och mogna något enormt, och det förbättrade min och mammas relation otroligt mycket också.

        Svara

    Har faktiskt alltid tyckt lite synd om pappan som blivit uthängd som den värsta förälder ett barn kan ha.
    Pappan ifråga har sponsrat sin unga redan då manipulerande galna egofixerade dotter och blivit stämplad av damen ifråga.

    Usch…Bella ska granskas.
    Att ringa upp pappan ifråga var riktigt bra, han ska också kunna göra sin röst hörd.

    Svara

      I den nya dokumentären verkar hon kasta även sin mamma under bussen. En mamma som öppnar sitt hem och hjälper henne då hon fått säga upp all personal. En lillasyster dessutom som fått ersätta personalen! Som någon skrev högre upp, nu är hon ruskigt nära ”ensam på en öde ö”. Sheila är väl den enda som hänger kvar än så länge.

      Svara

        måste kännas awkward när hon kommer hem till mamman med jämna mellanrum med barnen och lägger sig i soffan?!?

        Svara

        Reagerar också på det. Hennes familj kanske är skit, who knows, men att då hålla på som hon gör blir superweird. Sedan undrar jag varför dokumentären är på engelska? Här hon så många internationella fans??

        Svara

          dokumentären är inte bara om henne, utan den innehåller andra ”kreatörer” också. filmskaparna ville ha den på engelska.

          Svara

            Okej tack 🙂

            Svara

            De andra som är med i dokumentären pratar ju svenska!?

            Svara

              Haha va??!!

              Svara

              De som pratar engelska i trailern är ju de som sedan länge bor och verkar i en internationell kontext, med ett undantag då…

              Svara

              De kanske inte är bekväma med engelska för att uttrycka sig. Är inte ovanligt i dokumentärer att någon pratar sitt hemspråk och sedan textas på det språk som passar dokumentären.

              Svara

                Haha wow, så Planet World ansåg att svensk text var passande för dokumentären!

                Svara

              Vilka pratar Svenska?

              Svara

                Inte Du, tydligen…

                Svara

              De har nog inga internationella följare😉

              Svara

        Helt sjukt och ytterst anmärkningsvärt att filmbolaget tog med detta dessutom som trailer! De borde snabbt insett att något är fel och inte tagit med henne. Antar att hon betalar dem därför är hon med.

        Svara

        Vad sa hon om mamman i dokumentären?

        Svara

        Ja jag blev faktiskt väldigt förvånad när hon nämnde sin mamma också, hoppas att hon förvarnade henne.

        Svara

      Hmmm. Men gäller inte, alltid tro på kvinnan, som förhållningsregel i dessa sammanhang. Tror det är en farlig väg att gå annars.

      Svara

        Vilka sammanhang?

        Svara

      Tänk på att bella nog fått sina gener någonstans ifrån… Troligtvis pappan.

      Svara

      Jag vill verkligen veta på vilket sätt Isabella fick agera förälder åt sina föräldrar ?
      Både hennes Mamma och Pappa verkar ju vara ordnade akademiska människor Pappa är jurist och mamman har en universitets utbildning i historia. Och eftersom Isabella inte är så praktiskt lagd och har svårt för att vara förälder til sina egna barn så …….

      Svara

        Det är något som glappar med ILs version. Alltså, detta är exakt varför många kritiserar henne för att vara oäkta.

        Svara

      Ursäkta mig men känner du Isabellas pappa?

      Svara

        Gör du?

        Svara

    Måste bara fråga…stor lägenhet…på 48 kvadrat?? Inte jättestort if you ask me me…
    Anyway, intressant att läsa hennes pappas syn på det hela äntligen-….vågar vi hoppas på mer?

    Svara

      Beror ju på. Är det en etta är den stor. Skulle vilja säga att en tvåa på 48kvm är liten, och trea är pytte.

      Svara

        En tvåa på 48 skulle jag säga är rätt så normalt.

        Svara

          Haha är det? Min etta var på 50, och min nuvarande tvåa på 66kvm. Tycker att den är stor för en tvåa, men att 55kvm är normalt.

          Svara

            Beror nog på var man bor vad som anses stort. Jag bor i en mellanstor stad (runt 100 000 invånare) och knarkar hemnet. Här är tvåor generellt runt 42-50 kvm.

            Svara

              Direktciterat från https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2016/Vanligast-med-2-rum-och-kok-pa-57-kvadratmeter/

              Den vanligaste lägenhetsstorleken i de tre storstadskommunerna är en 2:a med kök eller kokvrå och en genomsnittlig bostadsyta på 57 kvadratmeter. Andelen 2:or är 37 procent av det totala lägenhetsbeståndet. När det gäller de allra minsta lägenheterna, 1 rum med kök eller kokvrå, har Stockholm en högre andel än Göteborg och Malmö. I Stockholm är nämligen var femte lägenhet, 21 procent, en 1:a medan motsvarande andelar i Göteborg och Malmö är 15 respektive 14 procent. Den genomsnittliga 1:an är på 36 kvadratmeter.

              Svara

                Okej, nu bor jag inte i en av de tre storstadakommunerna och pratar bara om min uppfattning från att hänga på hemnet här.

                En annan poäng kan ju vara om man bor ensam eller två i en tvåa. Att bo ensam i en tvåa gör väl att man upplever den som större än om man bor två (och kanske även ett barn).

                Svara

                Fast frågan är väl inte om 48m2 är ”stort” för att vara en tvåa, utan om det är ”stort” som förstaboende för en tonåring – i innerstan…

                Svara

                  Jag undrar mer var dessa tvåor på 57 kvadrat (och större då det är ett genomsnitt) finns i Stockholm. Knappast i innerstan och Kungsholmen i alla fall..

                  Svara

                    Här i området där jag bor i Sickla är tvåorna 65 kvadrat. Men du kanske inte räknar det till Stockholm?

                    Svara

                      Min poäng var att hur stor en två generellt är i Stockholm när bero en hel del på bar i Stockholm den är. Medeltvåan är förmodligen större i sickla än på Kungsholmen, eller vad tror du? En tvåa på 48 på Kungsholmen får väl anses som rätt så stor.

                      Beror mest på produktionsår. Sent 1800-tal och första halvan av 1900-talet producerades tvåor främst som arbetarbostäder, vanligtvis på mellan 40-50m2 – då för en hel familj.

                      Sedan finns det många tvåor som är avstyckade från större lägenheter/våningar i äldre hus, dessa blir ofta lite större på grund av att rumsindelning och fönstersättning gör det svårt att effektivisera.

                      Nyproducerat är ofta större eftersom det i senare tid funnits krav om att en stor del av alla nybyggda bostäder ska vara handikappanpassade vilket driver upp antalet kvadratmeter eftersom det då finns krav på svängradie i entré, badrum, sovrum och kök vilket gör det svårt at yteffektivisera.

                      Antar att du bor i den nyare delen av Sickla.
                      Håller med signatur ”. / 12:17” om att det handlar om produktionsår.

                      Nere vid Sickla strand finns ett bostadsområde byggt 1947 och där är tvåorna mindre och ligger ofta mellan 50- 56 kvm.

                      Samma sak med Atlasvägen, där är tvåorna också mindre än 56 kvm. Finns treor där som är 64-70 kvm.

                      Bor i en trea på 64, i en närförort till sthlm, jag upplever det som stort.

                    Så stora tvåor finns nästan bara utanför tullarna, idag anses en tvåa på 45 m2 normalstor för innerstadsbruk och för att klara de ekonomiska kalkylerna (dvs för att inte få omöjligt hög månadskostnad för en eller två personer).

                    Svara

                      Hur är det i Stockholm, bor många singlar i tvåor (i innerstaden) eller är det mest par som kan konkurrera om dessa vid budgivningen?

      Tja, kanske stor jämfört med vad många andra tonåringar/unga vuxna får nöja sig med när de flyttar hemifrån och ska bo i Stockholms innerstad? 🙂

      Svara

      Extremt stort för att vara första lägenhet mitt inne i stan. Andra får vara glada om de ens kommer upp i över 20 kvadrat på de premisserna.

      I min första lägenhet kunde man typ nå alla lägenhetens väggar från sängen. Och då var det inte ens en stor säng, det var en smal jäkla 90 säng.

      Men jag förstår att 48 kvadrat inte låter stort alls när man är uppväxt på obyggden och hade råd att flytta till egen villa innan 18 års ålder eftersom de i princip ger bort hus på landet.

      Svara

        Inte bara det, vi går på fel sida i rulltrappan!

        Svara

          Well, ni kör ju alltid i fel fil också, så det där med rulltrappan är ju inte ett så förvånande fenomen.

          Svara

          Antar att du menar s t å r på fel sida i rulltrappan.

          Svara

        48 på Kungsholmen vid 17 är superlyx! Finns mängder med vuxna som skulle älska att få en lägenhet på Kungsholmen på 48 kvm. Maskrosbarn var det visst.

        Svara

          JA, verkligen hårt liv!

          Svara

          Japp, bodde på 15 kvm när jag kunde flytta hemifrån som 22 åring. Dock överlycklig, hade ju mitt egna space! Detta var i Stockholm.

          Svara

      Att flytta hemifrån till en lägenhet på 48m2 är väl ändå ganska stort/lyxigt. De flesta jag känner inklusive mig själv har börjat ganska mycket mindre än så: studentrum, inneboende, kollektiv…

      De flesta av mina vänner som bor i storstäder runtomkring i världen bor mindre än så.

      Svara

        Kom på att jag väl i praktiken bor mindre nu också med familj på fem pers på 100m2…

        Svara

      Visar ju vilken snål farsa hon har, -Polarbröd???? Och nu det är. Lägenhet på under 60 kvm för en Stockholmtjej, vem tror han att han är🤔🤷

      Svara

        Uppvuxen i Jakobsberg.

        Svara

          Fattades bara det. I feel her pain🤗

          Svara

        Och hon fick bli ett nyckelbarn, dvs ha hemnyckeln i ett band runt halsen, göra sin egna mat när hon kom hem och pappan jobbade.

        Hej, välkommen till verkligheten.
        Efter att jag slutade fritids i 3.e klass fick jag också hemnyckel och jag och mina kompisar käkade limpmacka och drack Oboy innan mamma kom hem.
        Så hade alla i skolan det och jag är uppvuxen i övre medelklass, dock fick vi inte polarbröd, det var ju lyxmacka!

        Svara

          +1 på detta. Det är väl inga konstigheter?

          Svara

          Exakt!
          Förutom att jag hatade fritids och tjatade mig till att få sluta efter ettan. Lärde mig laga saftsoppa (BOB blandsaft + vatten + potatismjöl) och överlevde fint på det. Polarbröd till lyx på nåt lov ibland!

          Svara

          Jag hämtade småsyskon på förskolan på väg hem och strök (ja med strykjärn) hela familjens jävla strumpor innan jag intog oboy och limpmacka.. 😂👌🏻

          Svara

            Jag gick hem själv från förskolan när jag var 4 år gammal. På vintern skottade jag garageuppfarten själv som är 300 meter lång. Sen var det dags att laga middagsmat…

            Svara

              När jag var tre år åkte mina föräldrar iväg på semester och lämnade mig kvar hemma. Lämnade 300 kr i ett kuvert på bordet. Åkte själv till McDonalds, köpte Happy Meal och lekte i bollhavet efter dagis.

              Good old Times!!!

              Svara

                😀 Ni måste kolla five yorkshire men om ni inte har sett den!

                Svara

            Nu blev jag nostalgisk!

            Svara

          Exakt!!

          Svara

        För att inte tala om alla resor till Disneyworld 😡
        Själv fick man nöja sin med Bonbon-land en gång

        Svara

      men säger man verkligen en STOR lägenhet då? varför inte bara en lägenhet….

      Svara

        Tänker ”stor” lägenhet som i motsats till att flytta till studentrum eller liknande – alltså en ”riktig lägenhet”.
        Gick in på studentlya.nu och sökte i Stockholm, får upp rum på mellan 11 och 16 m2, vilket kanske är vanligare som förstaboende än en två på Kungsholmen…

        Svara

        Varför haka upp sig på ett så trivialt ord? Det är ju inte som att ordet ”stor” förändrar precis hela meningen direkt…

        Svara

        Min första lägenhet var på 20 kvm. Många har även så små lägenheter när de väl flyttar ut. I jämförelse är nog en lägenhet på närmare 50 kvm stor. Allt är relativt…

        Svara

        Han är nog också mytoman

        Svara

    Om du läser de här kommentarerna isabella:
    Ta en paus. Sluta spinna dessa narrativ nu, försök hitta dig själv.
    I över 10 år har du varit olika personligheter. Ibland har du inspirerats av det som varit populärt för stunden och ibland har du inspirerats av de killar du varit ihop med. Du har gått in för det med hull och hår, klätt upp dig för rollen.
    Du har varit lilla frun med slarvig tofs och husmanskost.
    Du har varit jetsettande femme fatale med rika, farliga män.
    Du har varit international business woman i byxdress.
    Ta en paus. Jag är säker på att du har råd.
    Börja inte spinna på en ny karaktär på en gång. Försök hitta något som känns meningsfullt. Som inte är kopplat till pengar.
    Jag medger att jag följt ditt liv som en såpa för att se galenskaperna men nu börjar det enbart kännas sorgligt alltihopa.
    Lev väl.

    Svara

    Precis oerhört obehagligt att båda föräldrarna hängs ut utan att komma till tals. Blir bara Bellas sanning. När fan ska hon sluta ljuga?

    Svara

    Gabjossan tjatar ju ofta om hur hon flyttade hemifrån när hon och F var 15 och 17. Dom flyttade ihop vården 2012, då skulle hon fylla 17 och F var 19 och skulle ta studenten samma vår..

    Svara

      Ja men hon ljuger inte på samma sätt som Bella gör?

      Svara

    CAMCAM!

    Jag vill se en längre intervju från BB föräldrar!!!

    Svara

      Och efter dokumentären sänts även med filmskaparna.

      Svara

      Creepy som fan ju? Varför gillar ni den här kommentaren? Varför ska hennes föräldrar behöva bli indragna i hennes spektakel… Tyckte det var sjukt att Camilla ens kontaka fadern. Jag förstår ju nöjet i att bevittna en crash i realtid men snälla lite hyfs!

      Svara

        Vet inte kan det vara källkritik? Nej vänta det är nog att låta den uthängda få ge sin version.

        Svara

    Varvmätaren stå på 0 eftersom motorn är av när hon kör på el

    Svara

    Fast tycker helt ärligt att det var konstigt att ringa hennes pappa… respektlöst på något sätt.

    Svara

      Respekten ligger an på honom. Camilla har ingen skyldighet att skydda IL.
      Men han ville nyansera berättelserna.

      Svara

        Varför försvann mitt inlägg med sanning?

        Svara

          Vad pratar du om?

          Svara

      Av de som gjorde dokumentären ja.
      Gör du ett journalistiskt arbete som omtalar tredjeperson tillhör det standard att ge denna möjlighet att uttala sig.

      Svara

        Alltså respektlöst av dokumentärmakarna att INTE kontakta berörda parter.

        Svara

          Vem säger att det är så då? Han kanske tackade nej till att vara med?

          Svara

            Då nämns det alltid att personen blivit tillfrågad men avböjt att medverka.

            Svara

          Dom är väl inte intresserade av att ta reda på om det hon säger är sant eller inte?

          Svara

      så det är helt ok att svartmåla sin pappa inför de sk 1,5 milj följare men så fort sanningen kommer fram är det ”konstigt”? Detta borde filmskaparna ha GJORT INNAN de släppte filmen
      stackars pappa säger jag bara

      Svara

        Såklart det e ok, en man.

        Svara

        Så nu tror du på att hon har 1,5 miljoner följare? 🤔

        Svara

          Personen skrev ”sk” och var tydligt ironisk.

          Svara

            Tack det var ironiskt menar 😉

            Svara

        Fast du vet ju inte hur han är? Vad han har gjort? Hur han har varit under Isabellas uppväxt?

        Svara

      Inte alls respektlöst utan helt riktigt att få en kommentar av honom.

      Svara

      Inte värre än annan skvallerpress.

      Svara

      Respektlöst mot vem?

      Svara

    Usch får ändå lite ont i magen. Oavsett vad IL ljugit om/överdrivit om tidigare, så har ingen av oss nån aning om hur det faktiskt va.

    Hennes pappa kanske va hemsk. Han kanske ljuger för att låta bättre, få IL att se hemsk ut. Vilken förälder går via media, gå till ditt barn o säg till där ist. Och mamman kanske inte har varit den bästa, men att de återfått kontakten nu när barnen är vuxna.

    Om hon ljuger är det såklart fruktansvärt (man ljuger helt enkelt inte). Men han kanske ljuger. Det kanske har varit socfall och IL har ropat på hjälp men inte fått någon.

    Njä det känns helt enkelt inte helt bra 😕

    Svara

      Fast Isabella har ju gång efter gång åkt fast för att hon ljuger och överdriver. Så Isabella är inte direkt den första jag skulle lita på. Värsta är att hon inte ångrar att hon ljuger. Hon ångrar bara att hon har åkt fast.

      Svara

      Men han fixade att hon kunde starta sina bolag. Då dög han… Hur kunde då hon vara förälder till sina föräldrar och särskilt när hon själv måste ha hjälp med din egen vardag? Det hon säger om sina föräldrar i trailern är bara så märkligt lågt. Och som någon skrev hon åker hem till mamma och ligger på soffan och tycker det är skönt att få känna sig som barn omhändertaget barn . Vid 29 år. Scary !

      Svara

        Det beror väl på hur man tolkar det. Oavsett ålder har man känslor, oavsett ålder kan man få ligga på soffan och bli omhändertagen.

        Herregud. Tycker folk läser in och omvandlar way too much här.

        Svara

      ”Men han kanske ljuger. Det kanske har varit socfall och IL har ropat på hjälp men inte fått någon. ”

      Du vet inte vad du pratar om.

      Svara

        Nä jag vet ju faktiskt inte det. Precis som ingen annan här, herregud.

        Folk tolkar och läser in på olika sätt. Du behöver inte vara otrevlig för det.

        Svara

          ”Nä” –> Är du tre år och precis spottat ut nappen?

          Svara

            Förlåt, men det ska komma från den som inte har några argument eller öht verkar kunna besvara kommentaren på ett adekvat sätt, utan istället påpekar ett ”nä”.

            Svara

              Vad vill du att jag skall svara på?
              Jag skrev ”Du vet inte vad du pratar om.” vilket tydligen var otrevligt av mig.
              Alla små pissmyror som skriver här, vakna!
              Verkligheten är inte enbart silkestofflor och surfande på telefonen.

              Svara

        Måste ändå lite på henne, systerskap.

        Svara

      I blogginlägget från 2013 skriver hon att hon tidigt jobbade på pappans juristfirma med lön. Han fixade hennes första bolag. Hmmm

      Svara

      Alltså han kanske inte varit nån mönsterpappa eller de kanske inte haft den bästa emotionella kontakten, vad vet vi? Men att hon skulle tagit hand om honom? Det låter väldigt kryddat och tyvärr när det gäller IL tror jag hon kryddar allt extra extra. Hon har ju tidigare bevisat att hon inte drar sig för att slira på sanningen så jag förstår inte varför vi plötsligt skulle börja tro blint på det hon säger

      Svara

        För att vissa av oss växte upp med dåliga föräldrar. Min pappa tex är än idag duktig på att berätta om moppen jag fick som 15åring, körkortet jag fick som 18åring men han missar alltid detaljen att jag blev misshandlad några gånger i veckan.

        Jag är inte så snabb på att lita på Bellas pappa som ni Bella haters verkar vara. Han visade ju för länge sen att han inte hade hennes bästa i tanken. Nu pratar han med en person som vill sänka hans dotter. Så varför ska man lita på han för?

        Svara

          Hur och när visade han det?

          Svara

            10 år sen måste det bara han började med det. Om inte längre. Han skrev egna inlägg på hennes blogg, skrev kommentarer om henne, skapade en egen blogg med personliga texter till Bella efter hon bett han fara och flyga som han sen spammade i kommentarsfält hos folk som fanns på blogg.se.

            Svara

          Honom.

          Svara

        Särskilt eftersom hon fortfarande inte ens kan ta hand om sig själv eller sina egna barn! Det är lögn, lögn, lögn från början till slut. Hon är mytoman.

        Svara

      Men… Saken är att vi här har två (kanske tre med mamman) berörda parter. Den ena är offentlig och har, enligt egen utsago, väldigt stor följarskara. Till dessa har hon flertalet gånger målat upp sin barndom och sin pappa som något dåligt. Hon har inte varit extrem, men hon har insuerat saker och fått det att låta som att hon varit ett maskrosbarn. Som att hennes föräldrar var så dåliga att hon var tvungen att flytta hemifrån tidigt. Att hennes pappa mer eller mindre försummat henne.
      Givetvis har hennes pappa fått nog, särskilt som hon inte ens verkar ha kontakt med honom utan det enda han hör från henne är när hon snackar skit om honom på sina plattformar. Givetvis är det inte mer än rätt att han får lov att komma med ”sin sanning” som för övrigt i detta fall låter betydligt mer trovärdig än hennes historia. Nej, hon flyttade inte hemifrån som 14 år. Något hon sagt på bloggen och i intervjuer.

      Med detta sagt tror jag inte de haft en bra relation i den familjen. Jag tror både föräldrar gjort fel men jag tror också Bella varit otroligt svår. Tänk någon med som är väldigt osäker, vill vara som de ”populära”, har ett extremt uppmärksamhetsbehov och som har ADHD på det. Jag tror inte de har haft den varmaste, mysigaste relationen. Jag tror det har varit kyla och bråk. Jag tror Bella har känt sig missförstådd. Jag tror Bella upplever sig inte ha fått det stöd eller alla de saker hon känt hon haft rätt till. Jag tror att hennes sätt att bearbeta är att utföra en slags ”hämnd” för allt hon känner sig blivit berövad. Så hon förstorar saker i sin hjärna, gör allt för att få dessa små pusselbitar av orättvisa att bilda en sammanhängande och tragisk bild av en dålig barndom. Bara det att det inte finns en sammanhängande bild, för i slutändan är det bara detaljer och en ”vanlig” tidvis dysfunktionell Svensson-familj, med skillnaden att Bella inte kunnat eller velat förstå det och bearbeta det. Hon verkar fast i det förgångna även om hon gärna vill framställa sig som någon som endast lever i nuet och framtiden. Jag tror hon skulle behöva träffa en terapeut med sina föräldrar för att på riktigt lägga det bakom sig. Hon måste komma ur den tonårsfasen hon fastnat i gällande sina föräldrar. Bete sig som en vuxen, analysera som en vuxen och bemöta sina föräldrar som en vuxen.
      Jäklar vilken lång spekulation detta rann ut i. Men jag har bara en känsla av att hela grejen är uppstorad, att Bella överdriver men också har rätt till sina känslor. Att hon MÅSTE lägga det bakom sig och sluta ta upp det i offentligheten i tid och otid. Att de skulle må bäst att tillsammans lösa frostigheten sinsemellan, kanske med en terapeut närvarande.

      Svara

        Jag fick min adhd diagnos som vuxen. Satt också fast i känslan av att vara missförstådd och utlämnad. Vi har gått till en familjeterapeut och har idag en jättefin relation där jag äntligen är självständig och vuxen. Men det var svårt att ta sig vidare. I många år var jag väldigt arg och besviken och i vissa stunder hatade jag mina föräldrar och tänkte att jag minsann skulle visa dem.. Jag tror alla parter hade mått bra av att träffa en familjeterapeut istället för att ta detta offentligt.

        Svara

          Precis. Isabella är ju speciell och även hon fick sin diagnos som vuxen. Hade de fått diagnosen tidigare kanske familjen och hon hade kunnat agera annorlunda och det hade blivit mindre utåtagerande? Som än idag verkar hålla i sig.
          Fint att det löste sig för dig <3 Även jag hatade mina föräldrar ibland. Bland annat på grund av olika värderingar men också alkoholism. Men vi har vuxit upp och har kunnat lägga det mesta bakom oss. Givetvis kan jag önska att jag hade en perfekt barndom och föräldrar som inte drack öl och starksprit varje dag, men så var en del av min barndom och det har jag accepterat. Som äldre förstår jag att de kämpade såklart, inte mådde bra. Depressioner och svårigheter ekonomiskt. En annan del av min barndom är glädje och kärlek. Så… ja.

          Svara

        Psykologer brukar säga att fram till 23 får man ha jobbigt med sin barn och ungdom och bearbeta det. Efter 23 ska det vara bearbetat och dags att se framåt. Vad jag har förstått så har hon haft mängder med terapeuter sedan länge samt hon skriver också ofta att hon inte blickar bakåt. Detta går inte ihop. Måste vara Excelarket. Har terapeuterna/psykologerna/läkarteamen fått kännedom om att hon lever enligt ett Excelark?

        Svara

          ”Efter 23 ska det vara bearbetat”, ursäkta men ingen seriös psykolog skulle uttrycka dig så. Men tänk vad praktiskt om man kunde säga till folk hur det ”ska” vara och så löser det sig. 🤦‍♀️

          Svara

        Jag tror så här. 1. Bella ville bo i stan och inte på landet (hos mamma). 2. Bella ville inte dela rum eller bo trångt med sina småsyskon hos pappa. 3. Bella ser det som dåligt föräldraskap att bo i Jakobsberg även om man är bra föräldrar. 4. Stackars Bella.

        Svara

        Fick ADHD-diagnos som barn, befinner mig nu i processen att bli av med den. Eftersom jag aldrig haft ADHD uan dysfunktionella föräldrar!!!

        Svara

      Bells ljuger så mycket och ofta att inhen av oss har någon skyldighet att tro på hennes stories längre. Bella är the boy who cried wolf.

      Svara

        Bella är pojken som ropade varg. Går utmärkt att skriva på svenska. Historien finns här med… Finns ingen anledning att anglofiera allt.

        Svara

          Hej 1553! Jag har engelska som modersmål och visste inte att det hette pojken som ropade varg. Allt handlar inte om dina preferenser kring språk eller någon löjlig konspiration till att vilja anglofiera allt 🤦🏽‍♀️

          Svara

            Din svenska är så bra! 🙂 Ärligt!

            Svara

    Det vore bra om du förtydligar det här. Allt pappan berättar är om en episod när hon var 17. Men hon kan ju ha ändå flyttat hemifrån för första gången redan när hon var 14, och sedan flyttat hem igen? Säger han klart och tydligt att Isabella bodde hemma hela tiden fram till episoden när hon var 17?

    Svara

      Hon har ju för längesen pratat om att hon fick låna någon mysig etta i Gamla stan på helgerna. Det kanske skedde när hon var 14? Och om man skarvar lite kan man eventuellt kalla det att ”flytta hemifrån”…..

      Svara

      Bella hade sin blogg på den här tiden och vi som varit med sedan första början minns ju faktiskt hur det var, och har skrivit om det mängder av gånger. Hon fick ”hyra” en lägenhet med en tjejkompis för att pappan och bonusmamman fått två barn tätt och hon ville leva tonårslajf. Hon extraknäckte på Chokladkoppen i Gamla Stan också. Det här var innan hon hann fylla 17.

      Svara

      Både Isabella och pappan har rätt, de väljer bara att lyfta fram olika delar.
      Från Isabellas blogg:
      ”Jag flyttade hemifrån på riktigt som 16 åring, då tog jag med min säng och alla mina saker och rummet packades ner för gott. Men när jag var 14 år så fick jag låna en liten gullig etta på Kammarkargatan och där bodde jag själv på helgerna. Jag fick dela rum hemma med min lillasyster som var pytteliten då och det är inte optimalt för en tonårstjej så därför blev det en bra lösning. När jag fyllde 15 så flyttade jag in till min första pojkvän Marcel och bodde hemma hos honom, när vi gjorde slut när jag var 16 år så då hittade jag och en tjejkompis en lägenhet på Kungsholmen som vi flyttade till. Sedan träffade jag Nils när jag var 17 år och flyttade ihop med honom i tre år, då bodde vi i andrahand.”

      Hon bodde hemifrån ”på deltid” från 14-årsåldern. Det är väl att tänja på sanningen lite att säga att hon flyttade hemifrån då, men tycker inte att det är en ren lögn heller.

      Svara

        Men alltså, bodde dessa pojkvänner hemma? Vilken förälder tillåter sin sons tjej flytta hem till dem när de är tonåringar? Så konstigt.

        Svara

          Jag gjorde det, sånt händer om man har taskiga familjeförhållanden.

          Svara

          Minns inte hur det var med Marcel men Nils var (är) ju några år äldre och pluggade på universitet så han bodde inte hemma.

          Svara

          Jag gjorde också det!
          Inget konstigt alla tycker jag -sonen hade precis fyllt 17 när flickvännen flyttade till oss.
          Min dotter flyttade till sin pojkvän som bodde hemma när hon fyllt 15.
          Naturligtvis med föräldrars inblandning och tillstånd.

          Svara

            Really? Jag tycker det låter riktigt märkligt att låta någon annans barn flytta in på riktigt hos en. Varför skulle din dotter flytta till sin kille när hon fyllt 15? Nyfiken på riktigt därför jag frågar

            Svara

            Fy fan vad obehagligt när andra människor flyttar hem till en. Hur fungerar det? Betalar man hyra? Delar på mat och hushållsuppgifter? Har personen egen nyckel? Genuint nyfiken över hur man löser en sån situation.

            Svara

              Blir du liksom målsmans till det barnet som flyttat hem till dig? Kommer flickvännens föräldrar och annan släkt och hälsar på sitt barn hemma hos er? Har ni födelsekalas? Så många frågor alltså 😄 för i mitt tycke är detta en rikigt märklig situation. Bor barnet kvar hos er när förhållandet tar slut? Vem har koll på skolgång och läxor? Det är ju verkligen ett jätteansvar man tar på sig, som en fosterfamilj.

              Svara

        Förutom att ”för gott” inte är det samma som ”några få veckor”…

        Svara

    Bella är mytoman och visat sig ha 0 skrupler. Det finns inget samvete, ånger eller reflektion.. Det man måste göra är att syna lögnerna tills det tar slut.
    För hennes skull också. Bara sätta stopp

    Svara

    Gissningsvis hade väl hennes pappa personlighetsdrag som liknar de hon själv nu har som förälder. Hon berättar ju nästan stolt (?) om hur virrig hon är och hur mycket hon glömmer och missar som förälder och sånt hon inte tycker är viktigt o h helt enkelt skippar i barnens uppfostran.
    Kanske är det så att man som barn upplever just de egenskaperna som bristande hos en förälder? Då ändå anmärkningsvärt att hon inte är extra noga med att verka engagerad med tanke på hennes egen erfarenhet från barndomen. Obs. Killgissar.

    Svara

    Återigen har Bella lyckats få medialt utrymme och fått leverera sina lögner utan att produktionen ifrågasatt el gjort research. Kanske skulle du Cam Cam ta kontakt med filmmakarna och ge en hint om att den stora entrepenören är en oförbätterlig mytoman.
    Bella fortsätter att kräla runt i sin självömkan men kan inte låta bli att upprepa mantrat att hon kommer att resa sig igen…Ärligt talat så tror jag inte att hon hade gjort något annorlunda om hon hade kunnat spola tillbaka tiden för hon verkar inte fatta fullt ut hur galet hon tänker och handlar.

    Svara

    Din avundsjuka på Isabella lyser igenom dina artiklar om henne. Märks tydligt att du är avundsjuk och bitter då hon har åstadkommit mer än du någonsin kommer kunna göra. Sluta vara så bitter och avundsjuk på henne!

    Svara

      vad är det hon åstadkommit? att lura hela sverige? 😂 det kan jag ge henne cred för.

      Svara

      Ja, jätteavundsjuk på hennes barndom full av polarbröd! Lyx, på gränsen till ouppnåeligt i min värld – vi lyckades i bästa fall tjata till oss nån påse om året…

      Svara

        Eller hur! Själv fick man bara billigt formfranska.🤷 Men så hade jag också en stor familj. Polarbröd var rena lyxen ju.

        Svara

          Vi blev terroriserade med pappas hembakta grahamsbröd! Förstår lyxen i det nu, men då… ..allt man drömde om var ju polarbröd och skogaholmslimpa…

          Svara

          Är det bara jag som inte tycker att det är ok att regelbundet servera sina barn varken polarbröd eller formfranska till middag?

          Svara

            Varken polarbröd eller formfranska? Så då får de ingen middag.. ..alls?

            Svara

      Tänk om tänk rätt! Har du missat lektionerna i kritisk granskning? Isabella är en offentlig person och bör genomlysas. Om man drar ditt resonemang vidare så kan det få mycket negativa konsekvenser (typ Nord Korea).

      Svara

      Ingen vettig människa är avundsjuk på Isabella.
      Hon är vilsen, ensam och har dåligt omdöme.
      Hon håller på att förstöra sin relation till barnen. Det är de små sakerna som läggs på hög och sen en vacker dag när de är vuxna och förstår kommer de bli besvikna. Kanske har det gått så långt att hon kommer förlora relationen med dem då.

      Svara

      Avundsjuk, avundsjuk, bitter, bitter, avundsjuk.
      Du kanske skulle kunna få låna Draculafeministdårens synonymlexikon?

      Svara

    Jag har en vän som är uppvuxen i samma område som Isabella och således gick i samma skola. Hennes bild av det hela är något helt annat än den bellan proklamerat genom åren. När pappan flyttade in till stan från Jakobsberg (-ish) var det coolare att bo där och han lät henne leva mer vind för våg än mamman. Tydligen gjorde hon en stor sak av detta till sina forna klasskamrater och började snabbt distansera sig från lantisarna på pendel-linjen. Fick höra detta mycket mer detaljerat för ett antal år sedan och det har skavt REJÄLT i mig varje gång jag hört Isabella lipa över smutsiga lakan och ingen mat i kylen etc. Hon har aldrig varit fattig eller försummad på det sättet som hon beskriver.

    Svara

      Och det är exakt så som det var; hon gick ju Vasa Real efter flytten från Jakan. Att hon kastar fadern under bussen såhär är inte okej; hon hade aldrig kunnat få den starten som hon fick om han inte gått in och investerat en massa pengar i hennes blogg.

      Svara

      Att Isabella fått det att låta lyxigt inför sina skolkamrater är ingenting som tyder på att det var lyxigt. Snarare tvärtom. Barn är lojala sina föräldrar in i döden. Att hon skulle säga ”hos pappa är det aldrig lakan i sängen eller mat i kylen” till sina kompisar när hon är 15 finns inte på världskartan. Förmodligen var det hennes största skräck att just det skulle komma ut.

      Svara

      Fast det har du ingen aning om. Mina vänner skulle säga samma sak om mig om du frågade dem, men den sidan jag visade utåt var inte sann. Jag mörkade t.o.m att vi barn blev omhändertagna av socialen i omgångar.

      Svara

        Tänker generellt sätt att vi inte ens borde spekulera i hennes förhållande med föräldrarna men det är svårt när hon själv tar upp det.

        Ville dock inflika till Anonym 10:50 (var det du som skrev att du blev slagen ovan?) att du dömer Bella efter din egen situation, vilket är naturligt men inte mer rätt än de som tvivlar.

        ”We don’t see the world as it is, we see it as we are”

        Svara

      Har bekanta som talar om sin fattiga barndom. De bodde i fint hus, hade bil och sommarstuga. De har lyckats intala sina respektive att de var fattiga. Vi bodde fyra i en tvåa. Ingen bil, ingen sommarstuga men vi var inte fattiga som de säger de var. När jag berättat för deras respektive hur verkligheten var blev de mycket upprörda. Senare visade det sig att dessa stackars fattiga hade psykiska problem och deras offerkofta lever än idag. De är inte längre gifta.

      Svara

        Folk upplever saker så olika och vill ofta måla upp en ganska uppdiktad bild av sin uppväxt.
        Undrar verkligen varför.

        Men i alla fall, utan att outa mig så fanns i min släkt en person vars en bror som bodde med fru och barn i en liten tvåa på ca 55 kvm. De bodde så under hela barnens uppväxt och jag minns hur det pratades och skvallrades om det här. Därför att den här mannen hela tiden hade en hel udde med flera fastigheter och sjötomter i Stockholms skärgård, som han ärvt. Han hade lätt kunnat sälja någon av dessa fastigheter eller en bit sjötomt och fått ut tillräckligt med pengar för att köpa ett mycket större boende till familjen.

        Men de valde att vara trångbodda och själva sova i vardagsrummet i sin lilla lägenhet i över 20 års tid. Under veckorna, helger och lov tillbringade de på ön.

        Märklig historia faktiskt.

        Svara

          Men vänta, de spenderade veckor, helger och lov på ön. När bodde de egentligen i den trånga lägenheten?

          Svara

            Under veckorna när de jobbade och barnen gick i skola så bodde de i lägenheten.
            Helger under vår och sommar + sommarlovet var de på landet.

            Skrev ett kommatecken mellan ”under veckorna” och ”helger och lov” men inser att det ändå kn uppfattas otydligt.

            Svara

          Ja detta är väldigt sant, att det inte är så lätt som att säga att någon är fattig/rik. När jag var riktigt liten så var jag och mamma solklart fattiga, var hemlösa i en period innan vi flyttade till Sverige och fick en soc-lägenhet. Mamma fick senare ett bra jobb och gifte sig med en man vars familj hade bra med pengar, och då flyttade vi in i ett medel-svensson hem. Sen flyttade jag hemifrån när jag var 15/16 och försörjde mig själv med helg- och kvälls-jobb, då skulle jag nog också kvalificeras som fattig. När jag sedan blev 18 så gick min biologiska farfar bort och jag ärvde ett par miljoner, och blev helt plötsligt väldigt rik för min ålder. Men när folk frågar mig om min ekonomiska bakgrund så blir allt väldigt komplicerat, den är så blandad och om man inte har hört hela historien så blir det ganska förvirrande.

          Svara

      Hon bodde i jakan i 3-4 år. Sedan flyttade dom till skälby. Ta reda på fakta innan. Camcam har raderat min kommentar om detta!

      Svara

        Du, foliehatten..
        Din kommentar står där den alltid har stått sedan du skrev den.

        Annars har du den här igen så du slipper starta morgonen med att bli upprörd över en ickehändelse:

        Ja Bella har ljugit heeeela tiden. Hon var känd för att vara mytoman i området minns jag(när hon bodde i skälby, hon bodde nämnligen bara sina första 3-4 år i Jakobsberg, även där lögn!). Kan säga att hon var en smula besatt av mig och min fars yrke. Mycket hon säger och gör påminner sjukt mkt om det jag själv gått igenom. Hennes mamma tog mig helt plötsligt från fb, why? Förmodligen för att hon vet om bellas lögner. Mytoman rakt igenom!

        Svara

    Alltså som en gammal bloggläsare till henne så MINNS jag t.om. det här och det han berättar är helt sant. Ett annat minne är första gången hon skulle laga mat hemma (när hon bodde med pappa igen) och värmde färdig Kelda hummersoppa och serverade med bröd och lade upp en bild på kastrullen med soppa. Minns det för att jag var så fascinerad av bloggfenomenet och att så många (jag själv inkluderad) var intresserade. Jag är två år äldre än Isabella och flyttade hemifrån som 19-åring och det här var strax innan det. Så hon var garanterat minst 17 och bodde hos pappa det det tillfället. 🙂

    Svara

      Eller hur! Jag har också varit med sedan starten och minns även jag allt det här. Fadern talar ju sanning.

      Svara

      Det kan ha varit när äventyret på Kungsholmen tagit slut och innan Bella flyttade till Nils studentrum i Lappis.
      Bella har aldrig varit hemlös mellan sina olika boenden utan hon har alltid kunnat bo hos pappan och hans sambo i Vasastan även om Bella inte gillat att bo där.

      Svara

    Vi har alla förstått att Isabella har gjort bort sig med sina lögner och kryddat sina historier.
    Du har tagit fram mycket bra fakta om Isabellas lögner och påstående, men tycker inte du att det räcker nu?
    Du har varit i kontakt med hennes exmake, expojkvän, fd anställda, pappa. Säkert många fler.
    Vem står på tur härnäst? Hennes mamma, syskon eller varför inte barnens förskolepersonal? Kanske ska fråga om Isabella håller tiderna för hämtning utav barnen eller om de har regnkläder med sig (Obs! Ironi för de som inte förstår)

    Ingen verkar förutom möjligtvis expojkvännen (arga fisken), är/har någon strävan att vara offentliga och ändå så skriver du om dem?

    Du har skrivit väldigt tydligt och klart innan, att denna bloggbevakning handlar om människor som själva valt att vara offentliga eller du har kanske ändrat dig?

    Svara

      Ja, för vilken annan influencer har du kontaktat alla i dens närhet?

      Svara

      Joja; Nu är det Isabella Löwengrip den världskända mediastategern som i en dokumentär anger saker om sina föräldrar som hon lägger ut på sina sociala media. Precis som hon tidigare i olika media inklusive public service Sveriges radio utelämnat barnens pappa. Dessutom gjort vidriga inspelningar från Arlanda VIP om pojkvännen. Hon ska granskas och det mycket hårdare än vad som sker idag. Det är också självklart att de hon lämnar ut ska få komma till tals.

      Svara

        Håller helt med. Ge oss ett exempel på em annan så inflytelserik person som beter sig på det sättet så tycker jag han/hon ska granskas också.
        Det Bella håller på med är inte okej. Och har man den positionen och den plattformen ska man faktiskt tänkta sig för hur man framstår. Men det kanske var just därför ES dumpade henne för hon FATTAR bara inte att man inte kan hålla på så.

        Svara

        Absolut, men tror inte du att de hade kunnat ordna det själva om de hade velat? Det finns säker flera tidningar/nätsajter som vill att de talar ut.

        Som jag skrev, jag tycker att Camilla har hittat bra fakta och osanningar som IL har sagt/gjort.
        Men det kanske räcker nu eller?
        Vi har redan tappat förtroendet på Isabella och tar det hon säger/skriver med en nypa salt.

        Och varför ge henne mer uppmärksamhet i så fall, även dålig uppmärksamhet är uppmärksamhet.

        Svara

    Ingen av dom verkar normal. Pappan verkar jättekonstig och hon ännu konstigare.

    Svara

      Min tanke också. Men här inne blir alla som säger minsta emot Bella hyllade.

      Svara

      Håller med. Märkligt av honom att ställa upp på detta. Oavsett vad hon sagt och gjort så är hon hans dotter och att göra henne till åtlöje (ja ja det gör hon så bra själv osv) är inte riktigt ok

      Svara

        Han bevisade för många år sen att han själv inte är något att hänga i julgranen.

        Svara

          Ja, han skapade väl en blogg bara för att lägga ut ett offentligt brev till henne?

          Svara

            Japp. Efter hon sagt att hon inte vill ha med han att göra. Helt sjukt.

            Svara

            Lika sugen på uppmärksamhet som sin dotter då. Äpplet faller inte långt..

            Svara

      Mina pärons konstiga sidor hade inte gjort sig i sajberspejs.
      Men tack och lov håller de sig därifrån.
      Kanske är självinsikt som saknas bland båda parter här.

      Svara

        Åh, känner ändå att bloggen ”päroninsajberspejs” hade varit något..!

        Svara

    Helt sjukt att hennes karaktär har hållit under så pass många år. Bra att den här bloggen finns, gör skillnad på riktigt. Sen undrar jag vad det gör med en människa efter att ha ljugit för sig själv och andra under en så lång tid? Måste kännas som en enda stor bluff alltihop..

    Svara

    Bellsans attityd till andra är ju rätt tydlig om man inte klarar av att bo med sin tjejkompis mer än några veckor. Det har ju inte direkt blivit bättre, och tids nog har hon ingen alls att vara osams med.

    Svara

      Jag klarade också bara av att bo med en tjejkompis i några veckor, det funkade inte, blev ovänskap och irritationer. Det är nog ganska vanligt och inget specifikt för Bella och har inget med attityd att göra. Enligt media och er här så är hon ju ovän med odd, pingis och andra men det har ju visat sig inte stämma.

      Svara

    Tror att det var Bella som Alexandra Nilssons sambo syftade på i den senaste videon när han sa att det finns folk i bloggvärlden som gjort betydligt värre saker än Alexandra men vars ”profil” ändå fortfarande hyllas av en hel del människor. Bara kolla kommentarerna idag. Hon har GÅTT I SKOGEN och det tjugotal personer hyllar henne som om hon botat cancer.

    Svara

    ”Flytta hemifrån” är ju ett koncept, och vad som menas med det bestäms ju av ens egna bild.

    För dom flesta så innebär frasen att man frigör sig från sitt föräldrahem, med allt vad det innebär. Att man tar ansvar över sig själv och sin egna situation.

    Men för vissa så kanske det innebär att man ”Flyttar (bokstavligt talat bär/kånkar/tar med, en sak eller väska?) hemifrån (vart som helst utanför ”hemmets” väggar, trapphuset?)” Tekniskt sätt är det korrekt. Men det blir lite tolkningsfel om alla andra menar någonting annat med den frasen.

    Hur som helst, kul att få höra lite andra berätta om Isabella, så man kanske kan få en lite mer nyanserad bild av henne.

    (OBS, jag tror inte att hon rakt ut ljuger om ”flytta hemifrån-gate”, men jag tror hon slirar som faaaaaaaaaaan på sanningen.)

    Svara

    Hon skrev ju här att hon LÅNADE en lägenhet på helgerna för hon delade rum med sin syrra. Hon är en sån jävla offerkofta hela tiden. Usch. Om hon ska grina i en dokumentär kanske hon ska göra en research på sina egna blogginlägg först. Här står nämligen hela ”flyttresan”

    https://www.isabellalowengrip.se/2013/04/12/borjade-spara-som-16-aring/

    Svara

      Mycket intressant läsning. Tack för tipset. Har dokumentärfilmarna alls gjort någon egen research? Är de verkligen dokumentärfilmare? Verkar mera reklamwannabies.

      Svara

      Fast att bo borta varje helg kan ju ändå klassas som att flytta. Absolut inte flyttat hemifrån på heltid. Men kan tänka mig att bo i egen lägenhet varje helg som 14 åring inte är det lättaste. Och uppenbarligen betalade ju inte hennes pappa gör den lägenheten så han kanske hade noll koll under den tiden.

      Svara

        Jag skulle absolut inte klassa det som att flytta. Om jag är hemma hos min kompis varje helg eller bor där för att vattna hennes blommor så har jag ju inte flyttat dit.

        Svara

          Hon skriver ju själv att hon LÅNADE lägenheten och att hon flyttade på riktigt som 16 åring så förstår inte varför man ifrågasätter det hon själv skriver.

          Svara

            Ja fast oavsett om man lånar en lägenhet eller inte så hade hon ju ett annat ställe hon bodde på under helgerna. Kanske inte en regelrätt ”flyttade hemifrån” men det ligger ju ändå sanning i det hon skriver. Hon bodde inte med sina föräldrar på heltid.

            Svara

            Hon har flera gånger sagt att hon flyttat hemifrån som 14 år och fått det att låta som att det var på heltid och att hon klarat sig själv sen dess. Bara googla ”Isabella löwengrip flyttade hemifrån som 14-åring” så får du resultat på texter hon själv skrivit där hon påstår det samt intervjuer där hon sagt så 🙂

            Svara

        OK då flyttade jag hemifrån vid 12 års ålder när jag var på ridläger i två veckor.

        Svara

          Nej. Men om du hade varit på ”ridläger” , hade en egen lägenhet utan vuxna, varje helg, så hade du nog känt det som att du delvis flyttade hemifrån. Stort steg vare sig du är 12 eller 14.

          Svara

            fast isabella skriver ju att hon flyttade hemifrån när hon var 16, inte när hon var 14 som du är väldigt fast vid.

            Svara

              Nej hon säger att hon flyttade som 14 åring. I senatee dokumentären och en massa innan dess. Bara googla

              Svara

        Det kan ju i praktiken ha handlat om att hon var där från lördag förmiddag till söndag eftermiddag? Inte så betungande IMHO.

        Svara

      Ja titta ja. Men då låg det ju faktiskt lite sanning i det Isabella sa, även om hon inte bodde själv på heltid. Dåligt grävt, Camilla 😉

      Svara

    Detta inlägg gör mig väldigt illa till mods. Jag har ingen kontakt med min pappa, pga hur han behandlat mig. Det var ett väldigt jobbigt beslut att ta, men inget jag skäms för så här 12 år senare utan jag är snarare stolt över att jag stod upp för mig själv. Detta har jag inget problem att berätta för folk jag känner och hade jag varit känd och folk frågar om min uppväxt så hade jag berättat. För att visa andra att det är ok att säga upp relationen med en förälder.
    Men hade du ringt min pappa hade han hittat på allt möjligt, då han gjort det under hela sitt liv.

    Tycker det säger extremt mycket av Isabellas pappa att uttala sig till dig. Du som skriver väldigt elakt om henne (förutom de bra granskningarna du gjort kring företag/följare). Tycker inte att det inget förtroende för att hennes pappa skulle tala sanning. Varför pratade du inte med hennes mamma också i så fall? Och sedan bad isabella bemöta?

    När Bianca uttalat sig om sina föräldrar varför har du inte kontakta dem? Eller Kenzas pappa när han levde?
    Tycker detta beteende som du håller på med nu är under all kritik. Du har gått för långt.

    Svara

      Inget=inger

      Svara

      Han säger ju faktiskt inget elakt om henne. Det måste du läsa genom raderna. Han bara ger fakta kort och gott. Tycker samtidigt att det är konstigt att hennes mamma kan ta så mycket skit. Återigen uttalar Isabella om vilken urusel mamma hon var. Kan säga att den ungen inte fått sova på min soffa.

      Svara

        Har inte sagt att han säger något elakt?
        Det jag förundras över hur han som förälder väljer att uttala sig via en bloggerska som upprepade gånger skriver elaka saker om hans dotter.
        Så läser inte genom raderna att han är elak. Men tycker inte heller att detta är bevis. Det är ord mot ord och utifrån mina egna erfarenheter väljer jag att tro på barnet. Sen är du fri att tro vad du vill.

        Svara

          Men det är konstigt att de som läst bloggen länge minns något helt annat?

          Svara

            Fast vi som läst länge vet att hon sagt 14år hela tiden men ”på riktigt” vid 16år? Att ha lägenhet vid 14år känns väl som att flytta hemifrån, oavsett hur ofta du bor där.

            Svara

      Läs hennes eget blogginlägg från 2013 som finns länkar i en kommentar här så kanske du får en annan syn på superBella.

      Svara

        Har läst det. Står att hon från 14 års ålder bodde varje helg i en lägenhet som hon fick låna. Så från 14 års ålder bodde hon deltid hos sina föräldrar/en av föräldrarna.

        Säger ingenstans att hon är superBella, det får stå för dig.
        Jag hyllar inte Bella. Däremot kritiserar jag detta inlägg och Cs beteende.

        Svara

          Nej, Det var bara ett fåtal helger Bella bodde i lägenheten på Kammakargatan.
          Det var pappans nya sambos lägenhet som Bella fick låna för att hon vantrivdes hemma.

          Svara

      Ja och Bellas pappa var ändå duktig på att hitta på saker om henne också när hon hon tidigt började stå på egna ben. (Långt innan hon började skriva om han). Minns hans kommentarer och egna inlägg på egen blogg samt inläggen han tvingade Bella att skriva.

      Svara

      Helt sant 10.31!

      Svara

    Nej men sluta nu. Ringa hennes pappa är inte okej.

    Btw verkar de se olika på det. Bella berättar exakt samma sak, att hon som 17åring delade lägenhet med en kompis. Men även att hon som 14åring hade en lägenhet på helgerna och bodde hos sin killes familj efter det.

    https://www.isabellalowengrip.se/2013/04/12/borjade-spara-som-16-aring/

    Svara

      Han har att försvara sig om han vill. Vill hon inte att media kontaktar hennes pappa borde hon inte ens diskutera detta påhittade ämne.

      Svara

        Genom att göra så bevisar han ju dock att Bella har rätt om han. 🤷🏼‍♀️

        Svara

          Nej, det bevisar inte att hon har rätt om honom. Det visar att de båda säger emot varandra bara. Men vi vet att Bella ljuger oftare än talar sanning så denna story är säkert också påhittad från hennes sida.

          Svara

      Alltså ”flyttade hon inte hemifrån” när hon var 14 år.
      Det är det ljuget saken gäller – inte om hon bodde ett tag tillsammans med en kompis när hon var 17.
      Det har Bella mycket riktigt berättat om.

      Svara

        Fast det gjorde hon ju på sätt och vis, även om det inte var på heltid.

        Svara

    Jag vet själv hur det är att leva med en mytoman. Både jag och mina föräldrar hade ett rent helvete så förstår inte hur hon kan med att ljuga som hon gör.

    Svara

    Jag läste ILs blogg mycket förr (typ från start och slutade för något år sedan) och minns första gången jag läste/hörde om flytt hemifrån vid 14 och tänkte ”men flyttade hon inte när hon var 16?”. Minns inte när 16 blev 14 eller så men minns bestämt att hon tidigare ALLTID sagt 16. Någon som har mer ”bevis” på fötterna?

    Svara

      Du minns fel, då hon sagt att hon hade lägenhet på helger vid 14år men på flyttade hemifrån riktigt vid 16år.

      Svara

        Nej. Hon har skrivit själv samt i flera intervjuer sagt att hon flyttade hemifrån som 14 år. Att bo i en lgh på helgerna är inte att flytta hemifrån, om än smått konstigt.

        ”Jag flyttade hemifrån väldigt tidigt, redan som 14-åring. Innan dess bodde jag hemma hos min pappa i Vasastan i Stockholm och delade rum med min lillebror. Att vara 14 år och inte ha ett eget rum är inte speciellt roligt.

        När pappa till slut träffade sin nya livspartner och hon flyttade in, flyttade jag in i hennes lilla hyresetta på 25 kvadrat på Kammakargatan. Nu i efterhand vet jag inte hur smart drag det egentligen var, för det blev en hel del fester och alldeles för lite plugg. Efter att jag hade bott där i ett år hittade jag och min tjejkompis en lägenhet på Kungsholmsstrand som vi kunde hyra i andra hand för totalt 6 000 kronor i månaden. Vi finansierade det via barnbidraget och extrajobb några timmar i veckan.” från hem och hyra:” Det blev en hel del fester och för lite plugg
        14 MAJ 2013″(kunde inte kopiera adressen).

        Här är från en intervju med Damernas :
        ”Du flyttade hemifrån tidigt. Varför?
        – Ja, jag flyttade hemifrån när jag var 14 år, för det var så bråkigt hemma. Jag hyrde ett rum på Kammakargatan i Stockholm och svartjobbade på ett kafé i Gamla stan. Mina föräldrar sa ingenting, och skolan märkte ingenting.” https://www.damernasvarld.se/livsstil/intervju/isabella-lowengrip-skilsmassan-var-mitt-initiativ

        Från Aftonbladet 2014:
        ”Flyttade hemifrån som 14-åring
        Hon berättar att det även var rörigt hemma. Hon fick ofta ta hand om sina yngre syskon och flyttade hemifrån redan som 14-åring.

        – Nu har jag barn själv och har möjlighet att göra om det, säger Isabella Löwengrip.
        Sonen Gillis är ett år. Nu är Isabella Löwengrip gravid med sitt andra barn.

        – Jag vill ge Gillis ett eget rum och någonstans att landa. Han ska inte fundera över hur han ska klara sitt första boende när han är tolv år, säger hon i Värvet.”
        https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4drvee/blondinbella-jag-kande-mig-som-ett-missfoster

        Så det är bara att googla 🙂

        Svara

          Det var inte Kungsholmsstrand utan Gjutargatan.
          Inte så helt fel alltså men Kungsholmsstrand låter förstås bättre 🙂
          https://www.isabellalowengrip.se/2018/11/05/story-of-mina-boenden/

          Svara

          Är det bara jag som reagerar på att hon ska ha hittat en tvåa på Kungsholmen för 6000 kr? Det låter helt orimligt med tanke på hur andra hands-marknaden i Stockholm ser ut. 6000 skulle räcka till ett rum alternativt en etta som låg typ timme från city.

          Svara

        Nej. Bara googla ”Isabella löwengrip flyttade hemifrån som 14-åring” så får du resultat på texter hon själv skrivit där hon påstår det samt intervjuer där hon sagt så 🙂

        Svara

    Jag trodde att hon hade pratat ut med sin pappa, hon skrev ju i bloggen att dom hade börjat ses igen.🤔

    Svara

      Innebär inte att man förlåtit. Bara gått vidare. Jag har gått vidare med mina föräldrar men tydligt sagt att jag inte förlåtit vad som hände under min uppväxt.

      Svara

        Ja det förstår jag, tycker bara att det är lite märkligt att ta upp det i dokumentären om dom nu har hittat ett sätt att umgås på.
        Jag har själv ingen kontakt med min pappa.

        Svara

    Kan hon inte sköta detta privat, hon umgås ju med sin mamma. Så konstigt av Isabella att dra upp detta igen.

    Svara

      Excel-arket 👍👍
      Allt för lite uppmärksamhet.
      Svaret på allt hon gör.

      Svara

    Skulle faktiskt tyckt riktigt synd om Bella med allt som gått snett. Bolagen körda i botten, inga vänner förutom Sheila, relationen med ES slut (troligtvis han som avslutade det), skammen att att ha blivit avslöjad med hela fejkytan – och ja, hon blev avslöjad och tvungen att erkänna alla bluffar, är övertygad att hon skulle kört på än idag med hårdsvängande och fniss i VIP rummet på Arlanda om hon bara kunde).
    Men det som gör att jag tycker att hon förtjänar att sitta där hon sitter idag är hur hon så läskigt skrupelfritt hittade på lögner om hot etc i samband med Hajenincidenten. Att iskallt bara slänga ngn man påstått sig älska under bussen sådär för att själv hamna i bättre dager. Nej du Bella, karma is a bitch.

    Svara

      Lol, missade du att han var med på det? 🤔 Hur kan man tycka synd om han? 😂

      Svara

        Lögnerna om hot från kriminella som var ute efter henne på grund av Hajens skulder… Kidnappningsrisk och allt vad det var. Och så lägger hon ut bilder så att ”alla” kan se var och på vilket hotell hon ”gömt” sig. DÄR försvann också mitt sista hopp om att hon någon gång kan tala sanning…

        Svara

    Tror hon tidigt insåg att det gick att ljuga om det mesta och sedan eskalerade det bara, med ännu fler lögner… Då blir fallet rätt högt.

    Svara

    Var kan man se dokumentären flip side?

    Svara

    http://mobil.tillisabella.bloggplatsen.se/
    Att han svarar på frågor ang sin dotter är väl inte så konstigt.
    Har ju skrivit öppna brev då han inte kan kontakta henne på annat vis.

    Svara

      Vilket är helt sjukt att göra efter att ens dotter tagit avstånd.

      Svara

        Så det är OK att bara få ta emot skit via en mycket stor offentlig social plattform utan att ens ha den minsta möjlighet att bemöta det? Du gör mig ledsen.

        Svara

    Men vad ställde du ens för fråga? Han svarar ju inte ens på det där med att Isabella då och då bodde själv som 14åring och hoppade över att nämna att hon bodde ihop med Marcel innan hon flyttade ihop med tjejkompisen 🤔

    Svara

      Instämmer! Det här blev ju helt missvisande, och alla hoppar på tåget och gastar att Isabella är en sån lögnerska…

      Svara

        Jag har en kommentar med i modd om att hon visst sagt att hon flyttat hemifrån som 14 åring. Det är bara att googla så får du upp massor med texter och intervjuer med henne där hon säger så och samtidigt målar upp en trasig bild av sin barndom.

        Svara

      Har hon verkligen bott ihop med Marcel? Egentligen?

      Svara

        Att måla upp bilden av att hon bodde själv tillsammans med en pojkvän är felaktigt. Marcel bodde med sina föräldrar och Isabella var, likt många tonåringar som har pojkvän, där mycket. Men att hon skulle ha flyttat dit nämndes aldrig i bloggen.

        Svara

      Jag frågade om han hade en kommentar till det som sades i klippet. Han hade inte sett den så då citerade jag Isabella och detta var vad han sa.

      Svara

    Vad är det för besynnerlig uppfattning om föräldraskap att en förälder ska behöva ta hur mycket skit som helst av en vuxen dotter. I offentligheten. Utan att få lägga fram sin syn på saken. Och dömas av en mobb på en blogg. Av personer som inte har den blekaste aning om vad som hänt mellan Bella och hennes far. Bellas nya strategi är att få alla, kunder, uppdragsgivare och läsare att tycka synd om henne och därigenom återfå förtroendet. Låter det konstigt? Ja det är det och jag tror inte att det kommer att lyckas eftersom hon tar i alldeles för mycket (som vanligt).

    Svara

      ”Av personer som inte har den blekaste aning om vad som hänt mellan Bella och hennes far.”
      Precis. Ingen aning. Pappan har bevisat för mååååååånga år sen vad han själv går för. De är på samma nivå. 🤷🏼‍♀️

      Svara

        Ja men här inne är man Guds bästa barn så länge man inte är direkt på Bellas sida

        Svara

      Okej, blir mörkrädd. Ni som kommenterar här är uppenbarligen inte föräldrar själva. Har Camilla barn? Svårt att tro. Att låta sitt 14-åriga barn flytta hemifrån till egen lägenhet, oavsett om det bara var några veckor, är helt sinnessjukt och visar att det uppenbarligen är något fel på båda Isabellas föräldrar. Man gör inte så, helt enkelt. En 14-åring är ett litet barn som behöver trygghet. Så varför ens haka upp sig på att det bara var under en kort tid? Det säger en hel del om Isabellas uppväxt. Om jag skulle låta min 14-åring bo i egen lägenheten hoppas jag att socialtjänsten skulle ta ifrån mig vårdnaden. Fyfan så hemskt

      Svara

    Hon säger till och med idag på insta att hon som fjortonåring blev föräldern åt både sin pappa och sin mamma. Låter inte klokt, hon som inte kan klara vardagen själv utan hjälp med sina barn … En massa lögner igen.

    Svara

      Så lågt 🙈

      Svara

      Som att hon skulle blivit mamma åt sin mamma – blev hon mormor åt sina småsyskon då också?

      Svara

      Låter faktiskt inte trovärdigt. De som tidigt får ta ansvar i ett hem brukar ha kvar den egenskapen när de är stora också, inte plötsligt bli flamsiga och inte kunna klara sig själv och hussysslor utan hjälp utifrån. Är min erfarenhet.

      Svara

    Nog borde hon väl dra paralleller till sitt eget föräldraskap, hennes föräldrar var ju väldigt unga och hade mig veterligen ej möjligheter till ett team i hemmet. Och nu har hon sin syster Julia som hjälper till. Hur hade hon varit som ensamstående mamma utan all hjälp? Jag tycker att det är en berättigad fråga.

    Svara

    Intressant att Bella dissar sina föräldrar, när hon själv långt ifrån är någon bra mamma. Hon kan ju inte ta hand om barnen utan hjälp!
    Hon är en narci……

    Svara

    Förstår inte vad som är så konstigt och hemskt med att CC kontaktat BBs pappa. Jag tycker det är bra att han får komma till tals.
    Ja, BB är fortfarande hans dotter men ska man verkligen behöva ta skit på skit på skit av sitt vuxna barn utan rätt att ge sin syn på saken?

    Svara

    Fy fan 😏

    Svara

    Önskar Haveristerna gjorde en podd om IL!

    Svara

      Varför? De är ju urdåliga på att granska.

      Svara

        Jag tycker dom är urbra på att granska!

        Svara

          Äsch, de slår bara in öppna dörrar.

          Svara

      Haveristerna är kul ibland men jag vet inte, behövs verkligen ytterligare granskning? Gör inte Camcam ett rätt gediget jobb redan?

      Svara

      Iofs kanske avslöjandena fått ytterligare spridning hos nytt folk? Vissa verkar tyvärr inte gilla Bloggbevakning.

      Svara

      Jag tror det kom upp som fråga i fb-gruppen Haveristerna där folk önskade en podd om IL, men de tyckte att hon var såpass granskad redan. Det finns inte så mycket att gräva om längre, skulle snarare bli en sammanfattning av vad CamCam redan skrivit här. Och det tycker jag är bra att de inte gör, CamCam förtjänar credden för sitt arbete.

      Svara

    hon och pingis har event med löwengrip beauty i Oslo. Så glöm Stordalen, jag är säker på att han är en av dom som varnade ES hur illa det kan gå:)

     

    Svara

      Är det säkert? Varför marknadsför de inte det på deras instagram? Mer troligt att de har möte med en potentiell återförsäljare.

      Svara

    Ja Bella har ljugit heeeela tiden. Hon var känd för att vara mytoman i området minns jag(när hon bodde i skälby, hon bodde nämnligen bara sina första 3-4 år i Jakobsberg, även där lögn!). Kan säga att hon var en smula besatt av mig och min fars yrke. Mycket hon säger och gör påminner sjukt mkt om det jag själv gått igenom. Hennes mamma tog mig helt plötsligt från fb, why? Förmodligen för att hon vet om bellas lögner. Mytoman rakt igenom!

    Svara

      Berätta mer!

      Svara

      Ge oss lite mer info!

      Svara

      Tog Bellas mamma bort dig från Facebook för att hon(bellas mamma) vet om att Bella ljuger????
      Fattar inte

      Svara

    Hennnes engelska är lika illa som hennes lögner….

    Svara

      Och det vill inte säga lite! 😩

      Svara

        Hennes engelska är bättre än många som bor här i usa kan jag berätta. Bara svenskar klagar på andras engelska uttal, helt sjukt.

        Svara

          Nu syftade jag främst på klippet på hennes instagram. Sen att hon pratar bra engelska inför kunder är för att hon tragglar samma meningar om och om igen för att sälja sin smörja.

          Svara

    Oh herregud.. det börjar bli allt mer tydligt att det vi bevittnar är en mentalt sjuk person.
    Någon borde sätta stop för detta.

    Svara

    Vad jag kan minnas när jag som yngre person än vad jag är idag läste Isabellas blogg så är det även den uppfattningen jag fick om flytten som hennes pappa beskriver det som. Minns väl hur hon skrev att hon och en vän hade fått möjlighet att hyra en lägenhet ett tag men också att det inte varade länge och vips så hade hon flyttat hem igen. Väldigt synd att inläggen från den tiden inte finns kvar. Riktiga skatter idag när hon ljuger så det står härliga till!

    Svara

    Nu har Bellsibubsi hittat ny norsk riking, 60+, och stavar smidigt fel på hans namn i stories.

    Svara

      Han är redan förlovad så du har fel!

      Svara

    För alla som har följt henne sen hon började blogga på gymnasiet så är det här ingen nyhet. Jag har alltid undrat hur hon vågat ljuga om det eftersom det bara är att gå bak i arkivet från tiden ifråga för att se att hon bodde hemma tills hon var typ 18 förutom den korta tiden på en månad som pappan beskriver.

    Och jag förstår inte varför media köper hennes story rakt av, speciellt inte då ålder har sänkts ju längre tiden går. Först sa hon att hon var 16, sen 15 och nu sen en tid tillbaka 14.

    Svara

    Intressant att hon säger i dokumentären att hon inte pratat med sin pappa på två år när han uppenbarligen var hemma hos henne för ca 1 år sedan https://www.isabellalowengrip.se/2018/12/27/dagarna-blandas-ihop/.

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.