Nacka/Värmdö är nya Östermalm

Äntligen har flyttlasset gått för Alexandra och Andreas. Eller nä, men de har fått nycklarna och visar upp sitt nya boende i videon här under.
Alexandra försöker vara lite hemlig med var de ska bo och nöjer sig med att säga att det är i ”Nacka” men detektiv-CamCam vet så klart var det är.
Kanske för att jag bor åt samma håll (och för att jag fått det skickat till mig på mail) men jag kommer givetvis inte skriva ut det.
Jag råkade lägga ut adressen på Molly Rustas nya lägenhet när jag tog en skärmdump från Hemmet och det var jäkligt onödigt.
Allt går att ta reda på om man vill, men jag behöver ju för den sakens skull inte servera informationen på silverfat.
Så skriv nu inte ut den, även om ni hittar den är ni snälla….

Men alltså…
Alexandras och Andreas utsikt?
Vad är det influencers säger?
”Livets utsikt”? ”DÖÖÖÖR!!!”
Säga vad man vill om Östermalm, men för att få en liknande utsikt på Öfre så behöver man nog bo på självaste Strandvägen och för att ha råd med det så skulle i alla fall jag behöva spara pengar i ungefär 300 år.

Min utsikt är nästan lika sexig som Alexandras och Andreas utsikt – jag skådar en sandlåda och en hammock när jag tittar ut.
Vad ser ni?
Och hur mycket skulle ni vara beredda att betala för en oslagbar utsikt?
Hur mycket brukar man egentligen sitta och glo på en utsikt? Egentligen?

213 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Skog, skog, skog och en sjö ser jag. En grusväg och en fårhage på andra sidan huset. Livet.

    Svara

      Gud så mysigt!!!!! Lätt avis

      Svara

      Så underbart! Själv ser jag skog, en potatisåker och ett fjällmassiv. Älskar att bo på landet. <3

      Svara

      Nästan samma här skog, hästhagar, en sjö och bara njuter, landet framför staden är det för mig👍😀

      Svara

      https://img1305712.free-pick.pw ­❤️­­­­❤️­­❤️

      Svara

      https://photo013856712.imgfast.pw ­❤️­­­­❤️­­❤️

      Svara

    Jag skulle eventuellt kunna tänka mig att flytta till Nacka när tunnelbanan ditåt är i drift. Annars – nope, nope, nope…

    Svara

      Du är en klok människa. Jag bor i Nacka och bara befinna mig på perrongen till nackabussarna får det att krypa under skinnet på mig. Men det är fint iaf.

      Svara

        Man kan köpa en bil🤔

        Svara

          Vad säger miljöriddarna om det?
          Så mycket bra kommunikationer som det finns till Nacka!

          Svara

          Kan ja.. inte säkert att man vill ha en bil.

          Jag letade jobb över hela landet för några år sedan. Mitt enda krav på var jag skulle flytta var att jag skulle kunna bo där och ta mig dit jag behövde (jobb, stan, gym..) utan att behöva ha bil.

          Svara

          Man kan köpa privatjet också

          Svara

            Helikopter känns smidigare?

            Svara

              Lät nästan dryg, men menade bara att en helikopter kanske är enklare att ha om man bara ska flyga inom närområdet så att säga 🙂

              Svara

      Jag känner precis tvärtom! Älskar Saltsjöbanan och Tvärbanan samt busslinjerna som i stort sett aldrig strular.
      Funderar allvarligt på att flytta när blå linje kommer till Nacka. Fy fasen vad det kommer att dra med sig elände.

      Svara

        Vilken typ av elände tror du kommer till Nacka på grund av tunnelbanan?
        Vilka kommer inte välja att hoppa av i stan utan istället fortsätta ut till Nacka där det inte finns ett jävla dugg att göra på kvällarna?

        Svara

          Det där resonemanget förstår jag inte alls överhuvudtaget.
          Bara för att det är blåa linjen som kommer ut till nacka och det blir en ”direktförbindelse” med västerort?

          Röda linjen har också en ”direktförbindelse” med de södra förorterna. Ser du att det buset letar sig till Ropsten, Mörby, Gärdet, eller ens Stadion?? Kommer det buset ens förbi Liljeholmen???

          Svara

            Skulle vara som svar till anonym 13:23…

            Svara

            Och gröna går ut till hagis och hässelby gård åt andra hållet. Finns förorter på alla linjer.

            Svara

              Fast gröna linjen är inte riktigt samma sak. Hässelby gård och Hagsätra/Farsta Strand/Skarpnäck är samma lika. Det är ungefär lika busiga förorter allihopa. Det är inte alls samma skillnad på den linjen som det är mellan Norsborg/Fruängen och Ropsten/Mörby. Och det är ju just det Nackaborna är rädd för, att deras bostadsvärde kommer sjunka eftersom buset från Rinkeby/Akalla har direktförbindelse med fiiiiina Lillängen

              Svara

                Fast Telefonplan, Midsommarkransen, Aspudden är ff jättebra förorter att bo i.

                Svara

                  Så buset från Skärholmen når inte ens dit med andra ord.
                  Då är det ännu mer oförståeligt varför nackaborna tror att Tenstabuset kommer att sprida sig till Nacka

                  Svara

            Hehe, har du varit ute på Hornsbergs Strand något på somrarna? Alla som bor norrut på blåa linjen förflyttar sig dit då, det är extremt stökigt.

            Svara

              Du menar att de som bor i Huvudsta/Västra skogen tar en promenad till Kungsholmen

              Svara

                Nä de åker tunnelbana

                Svara

                  Från huvudsta till hornsbergs strand? Knappast!

                  Svara

                    Till stadshagen. Sen går de 5 minuter till hornsbergs strand.

                    Svara

        Det märks på din formulering att du definitivt inte pendlar med Saltsjöbanan till och från stan varje dag. Det är inte mycket kvar där att älska kan jag säga.

        Svara

          Det stämmer, jag åker bara till Henriksdal någon gång i veckan.
          Och sträckan Sickla – Storängen.

          Svara

            Om du åker så pass ofta som du säger så förstår jag inte alls hur det har ingått dig att Saltsjöbanan är den absolut mest eftersatta tåglinjen i Sverige

            Svara

              Ja, jag åker någon gång i veckan. Om det räknas som ofta vet jag inte.

              Svara

      Köp innan tunnelbanan är byggd så får du fin värdeökning på köpet 🙂

      Svara

        Ja, men man måste ha tålamod.
        Tunnelbanan till Nacka beräknas vara klar först 2027-2028.

        Svara

          Försök 2030 istället… enl. info från SL.

          Svara

        Det sade man om Skarpnäck också…
        Och de som köpte där förlorade stort på det.

        Svara

          Det där stämmer verkligen inte alls överhuvudtaget. 2005 var snittpriset i Skarpnäck 20500kr/kvm. Nu ligger priserna på över 55000kr/kvm. Det är en ökning på 173% de senaste 15 åren. Skarpnäck har bara funnits i lite över 20 år och priserna var definitivt INTE högre än vad de var 2005.

          Så, I call BS på din kommentar

          Svara

            NU ja, så här långt efteråt. Men jag hade på den tiden två bekanta som köpte bostadsrätter i Skarpnäck bara för att alla sagt att priserna skulle stiga så väldigt när t-banan kom. Och båda förlorade stora pengar (om man mäter pengars värde på den tiden) vid försäljning ett par år senare när priserna gått ner rejält.
            Minns inte vilket år det var, men definitivt före år 2000.

            De kunde ju inte veta att priserna skulle återhämta sig över tid och att de borde ha väntat 10-15 år…

            Så nej, recall the BS please.

            Svara

              Tunnelbanan kom när Sverige hade en av de största finanskriserna någonsin. Det var på den tiden boräntorna låg på över 25%. Då riksbanken höjde sin ränta till 500%!
              Att dina bekanta förlorade stora pengar var för att de hade en sjukt dålig tajming, inte för att tunnelbanan kom till Skarpnäck.

              Att dra ditt samband är lika galet som att säga att barns skostorlek har att göra med läskunnigheten. Ju större storlek de får desto bättre är de på att läsa (vilket stämmer på ett plan eftersom de blir bättre på att läsa i takt med att de växer)

              Svara

                Var det finanskris 1998-2000? Det minns jag inte alls.

                Svara

                  Skapnäcks tunnelbana öppnade i mitten på 94. Det var allra högsta grad finanskris då.

                  Svara

            Fast Skarpnäck började väl byggas på 80-talet?
            Vi skulle i alla fall skriva avtal på en lägenhet i slutet på 1985 men avstod och byggde hus istället. Vet att efter 1 år såldes en del lägenheter med bra vinst

            Svara

              Exakt, de köpte ju inte precis innan t-banan skulle byggas utan många år tidigare.

              Svara

              Jag vet också att många sålde med förlust.

              Svara

                För att de säkert som Astrid köpte bostaden i mitten på 80-talet efter avskaffadet av kreditmarknadsregleringar. För att 2-3 år efter så stängdes företaget Nyckeln av från börsen med miljardskulder, Nordbanken blev statligt, och många fastigheter, både kommersiella och privata tappade över 60% i värde.
                Den svenska växelkursen havererade och bankernas kreditförluster uppgick till nästan 180 miljarder under början på 90-talet.

                Det skulle ta 4 år efter att krisen var över för marknaden att återhämta sig.

                Så, det var INTE pga tunnelbanan som många sålde med förlust.

                Svara

    Bor mitt i Östersund och har både sjö och fjällutsik 💙

    Svara

      Alltså nä, har bott i Östersund och det enda bra ni har är yranveckan. Annars är det väl alltid minusgrader och blåsigt och jävligt? Minns när det snöade på studenten.

      Svara

        Men wow neggo.

        Svara

          Du hade förstått om du bott i Östersund.

          Svara

        Hur länge bodde du här för att dra den slutsatsen? En kvart? Det där stämmer verkligen inte. Vi har varma och fina somrar som resten av Sverige, ja även vi blir drabbade av extrem värme. Minusgrader har vi ibland på vintern ja, för det är just vinter. Idag har vi 2 plusgrader.

        Svara

          Nej ni har minusgrader hela tiden. Tro mig jag har forskat om just det.

          Svara

    Finns en motsv lägenhet kvar i området som inte är såld.
    Listpriset sju mkr. 124 kvm, 4,5 rum, två badr.

    Svara

    Vad underbart att den där tramsiga tonåringen som kallade sig Kissie skulle växa upp och bli en vettig ung dam, med en bra kille och nu en gemensam bostad. Med sandlåda utanför och snart (troligen) ett litet barn.
    Det är så här livet ska utveckla sig. Något för andra kollegor till Alexandra att ta efter….

    Svara

      Ett litet barn är väl ingenting man måste ha

      Svara

        Hellre en sandlåda än ett litet barn. Enklare underhåll

        Svara

          Så länge den har lock. Annars blir dey alla grannkatters bajslåda

          Svara

        Hon har ju dock sagt hon vill ha barn, kanske var det som menades

        Svara

          Hon har också flertalet gånger sagt att hon inte kan få barn. Det hjälpte väl henne att få några fler läsare för stunden…

          Svara

        Jo, för då har kissie uppfyllt allt som en ”Duktig liten flicka” ska göra enligt Anonym

        Svara

          Och obs: Anonym vet minsann också vad man måste ha för att livet ska utvecklas rätt. Man, gemensam bostad och barn. Gissar att Anonym är 50+

          Svara

            Du vet inget om Anonym. Hen är nämligen anonym.

            Svara

            Nej, jag bara förklarade varför folk reagerade. Även jag även om jag inte kommenterade mer än just det förklaringen. Och to be honest upplever jag att du själv spyr mycket galla i dina svar (om det är dina kommentarer) till de som inte håller med om ditt ordval. Ibland är det bättre att inse att det man skrev kom ut lite konstigt eller fel och svara andra utan att ta det personligt och gå i försvarsstälning

            Svara

          Jag sa inget om vad en ”duktig flicka” ska göra.
          Men det är ganska vanligt (och faktigt underbart) när ett par som älskar varandra väljer att skaffa en familj.
          Ska vi börja skamma familjebildning nu också?
          Skulle det vara härligare och mer PK om hon kom ut som transman eller vad?

          Svara

            Det var nog för att du använde orden ”det är såhär livet ska utveckla sig” som du får motstånd. Av den enkla anledning att det inte alls är så livet ”ska” utveckla sig, då det är väldigt individuellt vad man vill ha ut av livet. Det är inget fel på den mer traditionella bilden av en familj med mamma, pappa och barn och visst är det fint när folk som vill ha det får det. Men det är absolut inte idealbilden för samhället i stort eller olika individer i sig 🙂

            Svara

              Jag lever själv inte i en traditionell familjebild. Så jag dissar absolut inte de som inte följer mallen.
              Min kommentar var menad som en komplimang till en tjej som haft en relativt stökig ungdom men som nu verkar ha hittat rätt i livet.
              Alla som känner att de måste spy lite galla kan väl ta ett chill pill.

              Svara

                Men ändå pratar du i termer som att det är så här det SKA utvecklas och hoppas att andra tar efter. Herregud, låt folk leva det liv de själva vill. Vill man leva för dagen som en tonåring trots att man är 30 eller 40 så låt folk göra det.

                Svara

                  Du har gjort dagens välgärning. Grattis, vilken hjälte du är!

                  Svara

                    Det var en låg nivå på dagens gärning.

                    Svara

                      Vi är på Bloggbevakningens kommentarsfält, nivån är rätt låg till att börja med.

                      Fast Telefonplan, Midsommarkransen, Aspudden är ff jättebra förorter att bo i.

                  Kan hon inte bara ha menat att livet SKA utveckla sig i rätt riktning = att man hittar rätt? Oavsett vad det nu kan vara. Kanske klumpigt uttryckt, men hon har ju försökt förklara att hon inte menade att man måste skaffa familj o hela köret.

                  Svara

                Be inte om ursäkt – det var inget som helst fel på din kommentar! Du har ju helt rätt och det har som du skriver inget att göra med olika livsval utan handlar om att Alexandra uppenbart utvecklas i en riktning som får just henne att må bättre.

                Svara

                  Tack! En vettig människa i kommentarsfältet…wow, du är en enhörning 🦄

                  Svara

              Det är absolut så idealbilden för samhället i stort ser ut, hur har du annars tänkt dig att samhället ska leva vidare?

              Svara

                Oh gud.. Är du påriktigt?!

                Svara

        Oh lord

        Svara

      Du vet väl ingenting om ifall de vill eller ens kan få barn?

      Svara

        Hon har skrivit att hon vill ha barn

        Svara

          Men inte någonstans om de ens kan få barn. Det är ingen självklarhet liksom och livet kan utveckla sig på annat sätt, vilket inte gör det mindre fel än hur andra tycker att livet ”ska”! utveckla sig.

          Svara

            gäsp

            Svara

              moget och konstruktivt svar

              Svara

                Tihi

                Svara

            Hen formulerade sig fel. Händer väl alla. Och man kan ”skaffa barn” på fler sätt än ett.

            Svara

      ”Det är så här livet ska utveckla sig.”

      Är det? Låter som en mardröm för mig

      Svara

        Men bra, lev ditt liv som du vill.

        Svara

          Haha ja det är ju precis det som är min poäng🤦‍♂️

          Svara

            [Borttagen kommentar]

            Svara

              Vilken trevlig en du verkar vara.

              Svara

        Du 13.14 tror du på något sätt att det är någon som vill övertala dig?
        Vill du inte ha barn, skaffa inga barn.
        Jag vill inte ha katt, tänker inte skaffa katt.

        Svara

    Jag ser ingenting av utsikten, för jag sitter med ryggen mot fönstret. Livet.

    Svara

      Livet sitter med ryggen mot mig, dåliga (framtids) utsikter

      Svara

        Jag har framtiden bakom om mig…

        Svara

          Själv har jag mitt förflutna som jagar mig…

          Svara

            Är det du Catrin?

            Svara

          Lämna ditt bakomflutna före dig!

          Svara

            <3

            Svara

          Bara att backa in i framtiden.

          Svara

    Hos mig är utsikten en lekplats och diverse grannars vardagsrum. Hade gärna haft en sjö eller ett fjäll, men lekplats är väl inte fy skam.

    Svara

    Böljande skånska fält är min. Samt en hästhage. Livet ❤️

    Svara

    Tycker verkligen Andreas och Alexandra är så fina ihop. Känns verkligen som hon hittat rätt och att de kan vara sig själva med varandra och får varandra att skratta mycket. Stilig är han också!

    Svara

      Vill inte vara den som e den men…..HEJ KISSIE

      Svara

      Baserar du det på att dom ler mot varann på foton?

      Svara

        Nej på de klipp jag sett på dem ihop. Sen kan det ha att göra med att jag själv är rätt barnslig och jag därför tycker det är så fint att hon hittat någon att skratta och tramsa med. Tycker bara de har en fin jargong och stämning ☺️ foton kan alla fejka

        Svara

    Utsikt över älven, fjället och skidanläggningen, samt skog. Har även en liten bäck i hörnet av tomten så öppnar jag fönstret hör jag porlandet.

    Svara

      Wow det är min dröm! 😍

      Svara

    Det här med fastighetstaxering. Jag kan verkligen noll om det. Vem avgör vad som är mer värt? Vist att det är vackert med sjöutsikt, men vem avgör att det är ”finare” och med automatik dyrare/ mer eftertraktat?

    Jag har bokstavligen talan ett ruckel till sommarstuga. Ligger i Roslagen och är mer värt än mitt eget hus.

    Svara

      Roslagen ändå. Lyllos dig!

      Svara

      För att efterfrågan på bostäder med natur eller sjöutsikt är större och folk är villiga att betala mer för det än för en motorväg som utsikt?

      Svara

      Taxering är skatt, inte värde på fastigheten. Värdet på en bostadsrätt i en fastighet bestäms av marknaden, dvs det som folk är beredda att betala är dess värde (sk marknadsvärde).

      Svara

        Åh, då kanske du kan svara på min fråga. I mitt permanenta hus fick jag hem papper om upptaxering pga sjöutsikt. Vilket jag inte har. På våren samlas smältsnö så att det ser ut som en sjö/ dam! Överklagade och vann. Har pratat runt lite lätt om just upptaxering. Fått till mig att ju högre taxeringsvärde på hus är i regel högre anskaffningsvärde på. Är jag helt ute och cyklar?

        Svara

          Sjöutsikt haha! Då kan ju jag säga att den stora vattenpölen utanför vår parkering är sjöutsikt.

          Svara

    Min utsikt är just nu leriga hästhagar och leriga hästar. Närmaste bebodda grannhus är två km bort. När tranorna kommer tutandes på våren för att boa uppe på myrarna ovanför mig är det här paradiset. 1,5 mille hostade jag upp för min lilla gård.

    Svara

    Trist att inte kommentarer går fram, men där hade du väl tur… j-lar. Och ja du borde skämmas.

    Svara

    Du har fått adressen på mail?? Vad!? Varför då, hur kommer sig? Vill Alexandra vara din vän nu? Smart haha som G abb joss (kanske ite falskt) Tycker Kissie också nu att du är bra och har ett stort och varmt hjärta, att du är en fantastiskt person. Därför du är snäll och lägger upp hennes videos och hjälper till views och pengar? Du ska inte ringa hennes pappa då eller tidigare pojkvänner, eller journalisten som blev h…. Kanske ska du ringa My ggan och Jockibois föräldrar också. Tur att vissa slipper granskningen så hårt och att gammalt grävs upp och deras eventuella lögner eller varenda ord de sagt ska vändas stöpas och vridas på, till något dåligt och negativt. Vissa har tur och kommer undan, andra not so much.

    Svara

      Ja, från en följare som listat ut var de köpt lägenhet. Herregud…

      Svara

        Oj, så du släppte fram ändå, bra. Okej så följare vill att du ska skriva ut Kissies adress, så sjukt. Men bra att du släppte fram kommentaren och kanske du ska reflektera lite. Ha en bra dag.

        Svara

          Begriper mig inte på alla er som sitter och gnäller på vilka kommentar som ”släpps fram” och inte. Tror ni alltså att hon sitter dygnet runt och livebevakar vad ni skriver och trycker på en stoppknapp om det är något negativt? Eller tror ni att det finns ett filter som stoppar all kritik? Jag har många gånger fått vänta på att min kommentar ska visas, utan att ha skrivit något negativt eller använt några ord som skulle kunna vara moddade.

          Svara

            Ja hon tar garanterat bort möjligheten att kommentera om man kritiserar henne. Jag har aldrig hamnat i modd på flera år innan jag kommenterade ett inlägg om Bella. Och ta-daa, block.

            Svara

              Fast du är ju uppenbarligen inte blockad? Fattar ej

              Svara

                Finns ju sätt att ta sig runt en block. 😜

                Svara

                  den dagen jag blir blockad från ett kommentarsfält om influencers och sedan tar mig tid för att ta mig runt det: då ska jag nog stänga ner internet och se över några prioriteringar jag gjort.

                  Svara

                    Räcker med att stänga av Wifi och skicka en kommentar på mobila nätet. Skicka en kommentar från jobbets Wifi, bussens Wifi… Ja, kanske bara är jag som använder flera nät under en dag/vecka utan att lägga någon tid på det.

                    (Ej ännu blockad men svarar ändå)

                    Svara

                    Ja, nu stängde jag bara ner Wi-Fi och försakade ingen annan viktig prioritering. Tycker du detsamma om folk som ringer influencers släktingar?

                    Svara

                      haha eller hur

                    Ja, nu stängde jag bara ner Wi-Fi och försakad ingen annan viktig prioritering, tycker du detsamma om folk som ringer influensers släktingar eller blockar folk? Som jag nu igen blev? 😃

                    Svara

                  Ja.. typ att gå och sätta sig på gymmet för att använda deras wifi..

                  Svara

                Surfar via ett annat nät.

                Svara

              Tycker det är många som kritiserar henne utan att ha blivit satt i block.
              Men nu verkar du ju inte vara blockad….eller hur?

              Svara

                Nej eftersom jag surfar via ett annat nät.

                Svara

                En del får nytt ipnr så fort man stängt av datorn och satt på den igen, så är det inte svårare än så. Och jo det är så att många kommentarer som fastnar i modd släpps inte fram och många raderas och många blockas om de skrivit något som inte gillas av bloggaren t ex något positivt om bella el negativt om bevakaren.

                Svara

              Du kan andas ut, jag kommer rensa moddlistan inom kort. 😉

              Svara

                Varför? Ditt kommentarsfält är redan katastrof.

                Svara

                  Ibland blir det bättre av det..

                  Svara

                Eller kanske sätta fler surisar på modd…

                Svara

                  Då får hon ju färre kommentarer. Men varför ska de som skriver något försvarande om t ex Bella inte få finnas här eller e som ger någon fomr av kritik – då är det surisar och ska bort? Men de som skriver elakheter och påhitt då och klagar på andra – de ska inte bort, de är inte surisar?

                  Svara

                  Blir ju konstigt om inte alla ska få komma till tals, men det finns väl en anledning till att inte Bella får försvaras – hon vill att det ska se ut som att Bella bara hatas och det ska bara vara negativt om henne inget annat får spridas här. Det blir också märkligt eftersom att det klagas här på om andra inte släpper fram kommentarer eller raderar. Men det är mycket dubbelmoral härinne.

                  Svara

                    Här ska allt alltid strykas medhårs. Annars är det tråkigt, och hat, och folk slutar läsa bloggen. Hur skör får man va!

                    Svara

              Frågade du överhuvudtaget Bellas pappa om hon bodde ensam något som 14åring? Jag menar det du skriver kan ju vara virdet. Flera här har ju intygat och skrivit om att hon fick låna en lägenhet som hon bodde i ibland eller på helger som 14åring, men kanske inget pappan ville prata om. Bella har ju själv skrivit ett inlägg om det och det låter trovärdigt – när jag var 14 fick jag låna en lägenhet att bo i, när jag var 15 bodde jag hemma hos en pojkvän, när jag var 16 flyttade jag ihop med en tjejkompis i en lägenhet på Kungsholmen, när jag var 17 flyttade jag ihop med Nils. Så det verkar ju stämma.

              Svara

                Släpp det nu. Hitta något annat som driver dig än detaljer kring var och hur Bella bodde som 14åring kanske?

                Svara

          Bara för att en följare tipsar Bloggbevakning om var Alexandra och Andreas köpt lägenhet så kan man väl inte dra slutsatsen att följaren vill att adressen skrivs ut i bloggen? Ett tips är ett tips.
          Om någon är nyfiken på adressen så finns den en googling bort. Som det mesta.

          Svara

            Varför skulle man skicka någons adress annars?

            Svara

          Vem ska reflektera lite?
          Du verkar ju halvt hysterisk, andas för fn

          Svara

    Jag tycker verkligen utsikt är allt. Bor i ett tropiskt land på 25 våningen och utsikten är underbar över city och bergskedjan som tar fäste i utkanten av staden. Lägenheten har en 30 kvadratmeter stor balkong, med matplats och soffgrupp. Tycker typ halva värdet sitter i utsikten, samma lägenhet på första våningen skulle jag betala bra mycket mindre för. Älskar utsikt!

    Svara

      får rysningar bara av att tänka på att bo så högt upp

      Svara

    Jag tycker lägenheten är fin. Skulle kunna bo i Nacka. Dom kommer nog att trivas bra.

    Svara

    Min utsikt är 20m till Medelhavet 🙂

    Svara

      Min utsikt är 270 mil till Medelhavet, det du!

      Svara

    Ser Mälaren, en förskola med lekande barn på gården och pensionärer som är ute och går med sina dvärgschnauzrar och havanaiser.

    Så himla värt att bo 30 minuter från centralen med lugn och ro i naturen som granne, än mitt i stan bland allt bök och trafik. Gav under 2mil. för drygt 40 kvm.

    Svara

      Åh vart bor du?

      Svara

    Jag ser Stadshuset.

    Svara

    Jag har grannhuset som utsikt. Perfekt för mig som är nyfiken på andra människor och deras liv. Skulle inte byta mot sjöutsikt för allt i världen.

    Svara

    Bor i hus med skog & jag fem minuter från dörren. Så vill jag alltid bo.

    Svara

    *hav skulle det stå 😂😂

    Svara

    Mitt absoluta drömhus finns på Irland. Atlanten direkt utanför dörren på ena sidan och city tvärs över gatan på andra sidan. Ett litet mysigt lägenhetshus i bara ett plan. En lägenhet i det huset ska jag köpa när jag vinner drömvinsten på lotto. Är dit då och då och går förbi och drömmer om att en dag få bo där.

    Svara

      Var då på Irland? Har svärfamiljen där!

      Svara

    Sjukhuset och en kyrkogård. Dimmiga dagar väntar man på att ens liv ska förvandlas till en zombiefilm!

    Svara

    Och Mona lyckas så klart mjölka ur nått ut den tragiska händelsen i Björklinge

    Svara

      Verkar vara lögn också. Polis + präst åker väl ALLTID ut tillsammans och erbjuder stöd. Behöver man åka in till sjukhus brukar de erbjuda krishjälp på en gång.

      Svara

      Vad är det med den människan som gör att man får kalla kårar och dålig smak i munnen. Är hon verkligen eller en zombi från 80-talet? Kan hon inte bara hålla sig till sitt universum med sina utomjordingar? Är det bara jag som tycker hon är läskig?

      Svara

        Ja det är bara du. DU är läskig däremot.

        Svara

        Nä det är inte bara du

        Svara

          Inte bara du!

          Svara

    Gullig hundras!

    Svara

    Kommer inom ett par månader flytta till mitt drömboende.
    Timmerhus med stor tomt vid en sjö.

    Svara

    Hästhage åt tre håll, skog åt fjärde. Helt underbart.

    Svara

    Efter att knappt ha varit här inne på ganska lång tid, skrev jag igår en kritisk kommentar.
    Senare på dagen samt idag har jag skrivit två till kommentarer. Som båda har blivit stoppade.

    Intressant att man blockas när man lämnar kritik. En undrar ju hur många kritiska röster som egentligen höjs här, men som stoppas och inte syns.

    (Skriver från annat ip nu och gissar att den här kommer komma igenom. Och ja, jag ska gå och göra annat nu så ni behöver inte be mig sticka iväg 😉)

    Svara

      Och samtidigt skrivs inlägg som tar upp hur dåliga influencers är på att bemöta kritik….

      Svara

      Läser vi samma blogg? Det är ju BARA massa jävla kritik här? Efterlyser ett enda inlägg utan kommentarer om hur kass Camilla är.

      Svara

        Ja, tyvärr tycker jag att det har blivit kritik, kritik och endast kritik här inne. Camilla skriver mest bara negativa inlägg, läsarna letar fel i allt Camilla gör och allt influencers gör ska kritiseras in och ut och ut och in bland kommentarerna. Ingen, varken Camilla, influencers eller fellow läsare gör något bra någonsin. Allt är fel.

        Svara

        Tycker inte ens det är kritik. Det är ett jävla gnäll. ”Det här inlägget passar inte mig buhu”. Folk verkar inte ha fattat att allt inte kan passa alla, det är bara att låta bli att läsa om det är ett inlägg man inte gillar.

        Svara

      Haha ni som skriver dessa kommentarer är så lustiga. Ni får det att låta som att allt handlar om er och att era kommentarer är så viktiga. Sen tar ni det sjukt personligt då era kommentarer inte släpps fram. Herregud.

      Svara

        (Vem försöker jag lura, klart man måste komma tillbaka och läsa svaren)

        Nu tror jag att du helt har missuppfattat min kommentar. Du verkar ha läst in dina egna tankar och känslor, snarare än att fördomsfritt läst det som står.
        För var skriver jag att jag har någon slags rättighet som måste uppfyllas här? Eller att just mina kommentarer är superviktiga?

        Att min möjlighet att lämna kommentarer stoppats efter att jag lämnat kritik fick mig att fundera över hur ofta detta händer. Hur många fler finns det som är kritiska till det som skrivs, men som inte hörs? Hur hade responsen på det som skrivs sätt ut om alla kritiska röster släpptes fram?
        Hade människors respons på bloggen då varit övervägande positiv eller negativ?
        Det tycker jag skulle vara intressant att få reda på. Du behöver dock inte hålla med.

        Och igen, detta är tankar och reflektioner. Inte några krav som ställs.

        Svara

          Ok foliehatten. Har du missat alla tusentals kommentarer med kritik som släpps fram eller? Nej då dina inte släpps fram så är det något som inte riktigt stämmer, hmm… Har cam något personligt agg mot just dig/er vars kommentarer BLOCKERAS?? HMMMM….

          Vi konspirerar vidare 🖖

          Svara

            Precis den här tonen som är så tråkig. Tänk vad du hade kunnat säga samma sak men på ett sakligare och trevligare sätt.

            Svara

              Tonen här är en viktig del, utan den hade jag inte kunnat få fram hur löjliga ni är utan att skriva det rakt ut och det är fan förbannat torrt och tråkigt. Förvänta dig en taskig ton om dina kommentarer är löjliga så slipper du sitta chockerad över hur folk beter sig på internet.

              Nu tar jag väl i hihi.

              Svara

                Ni? Jag har inte skrivit något om kritiken öht, jag har bara kommenterat din tråkiga ton på en saklig kommentar. Varför inte svara ordentligt på sakfrågan i kommentaren du svarar på? Är ju totalt omöjligt att föra diskussioner här inne..

                Svara

                  Men suck suck suck

                  Svara

                    När argumenten tar slut..

                    Svara

    Jag tror inte man blir lyckligare av sjöutsikt, men tror sjön inger ett lugn ( om det inte är storm och regn som idag )

    Svara

      Bor vid Atlanten och lovar att stormar kan vara helt fascinerande och häftiga:)

      Svara

      Jag blir definitivt lyckligare av sjöutsikt. Har bott både med och utan i omgångar. För mig skänker utsikt över vatten en oslagbar sinnesro. Vattnet speglar livet i stort och alla dess känslor. Det kan vara lugnt och stilla eller stormigt och oroligt, det kan gå från glittrande till grått osv…

      Svara

    Äng, skog, anlagd fågeldamm för jakt, grusväg, dagliga besök av hjortar, vackra fåglar etc.
    Och så vår tomt med fruktträd, blommor etc.
    Sommartid också kor.
    Älskart! Kan sitta ute i evigheter när det är varmt nog.
    Iom att vi bor ute i skogen ser vi också stjärnorna väldigt starkt.

    Svara

    Det bästa med min utsikt är att jag kan se tågen påväg in eller ut från Malmö C. Tycker det är rogivande att sitta vid matbordet och se tågen. Resten av utsikten är rätt trist.
    Tack o lov så hörs knappt tågen 😅

    Svara

    ja, just nu är min utsikt en byggarbetsplats så inget att direkt hurra för haha
    men det blir förhoppningsvis bättre inom snar framtid när jag flyttar

    Svara

    Jag älskar att ligga i sängen och titta ut över Globen, Hammarbybacken och hustaken högst upp i huset – det är något jag kommer ha svårt att byta bort en vacker dag… Så utsikt gör mycket för själen när man sitter och tittar ut och funderar över livet helt klart. För mig i alla fall =)

    Svara

    Bor själv på Kvarnholmen och det ser onekligen väldigt likt ut här, men ändå inte. Hmm…
    Finnboda, Nacka Strand, Tollare eller…? Blir knäpp när jag inte kommer på var det är. Hehe!

    Svara

    Ser inte så mycket, fönsterna är bra skitig. 🙈

    Svara

    Jag ser en dansbana och en mindre skog. Bakom skogen anar man Södermalm och sös, framförallt på kvällar när lampor är tända.

    Älskar att bo precis vid skogen men ändå så nära stan.

    Svara

    Jag ser trädtoppar, och hustak. På andra sidan rondell. Rätt mysigt. Kolla in alla som går förbi.

    Svara

    Jag ser en bakgård med ett slitet staket. Runtom står det tegelhus i dova färger och himlen är fylld med smog. Ibland ser jag dock en liten stjärna som tränger sig igenom eller så är det ljuset på ett plan som går ned för landning vid Heathrow.

    Ahhh, älskade stadsliv! 🙃

    Svara

    Bara jag som inte drömmer om sjöutsikt, skog och fjäll? Har bott så och förstår absolut charmen – en semestervecka under sommarhalvåret. Verkar oerhört tabubelagt att som 30+are fortsatt vilja se takåsar utanför fönstret, stökiga barer, trendiga inredningsbutiker, tjo och tjim och liv och rörelse. Utanför mig hörs sirener och trafikens brus. Älskar’t! Ska tilläggas att jag har barn numera men ändå nöjer mig gott med närmaste stadspark och plaskdamm i stil med hur jag själv växte upp. Vet att jag ständigt blivit ifrågasatt och tvingats försvara mitt val att bo mitt i smeten med närhet till allt (dock inte skog eller fjäll), och dessutom hyresrätt.

    Svara

      Jag håller helt med dig. En annan förbjuden sak är att inte vilja ha söderläge på lägenheten. Jag har alla mina fönster mot norr. Är underbart att slippa solen i lägenheten. Vill jag ha sol så går jag utomhus.

      Svara

      Haha jag skulle precis skriva detsamma. Är det inga stadsmänniskor här? Jag växte upp på landet med långt till mataffärer, kompisar, skolan osv. Blev insnöad varje vinter. Att bo i en storstad är LIVET! Precis flyttat från Stockholm till Tokyo och älskar att staden aldrig sover. Är en nattmänniska och det bästa jag vet är alla skyskrapor, glittrande ljus och de tusen möjligheterna att kunna gå ut och äta vilken tid som helst och ha nära till allt. Finns dessutom lite grönområden här, t.ex. parkerna är så vackra när det är körsbärsblomning 🙂

      Svara

        Åh, vad härligt det låter!

        Svara

          It is! 🙂

          Svara

        Ohh Tokyo!!
        Kunde jag språket skulle jag flyttat direkt, men känner mig för gammal nu.

        Svara

      Jag är heller inget fan av sjöutsikt. Skulle jag ha pengarna skulle jag ändå inte välja villan vid vattnet utan någon som är belägen längre upp på land. Gillar inte tanken på blåst och fuktig luft 10 månader om året.

      Ser dock hellre grön natur är takåsar men ändå, man känner sig ensam om att rata sjöutsikt.

      Svara

      Håller helt med dig! Men andra förstår inte att man som vuxen vill bo så. Jag får- som jobbar utanför stan- ofta frågan om när vi ska flytta till hus 🤢
      tyvärr förstår heller inte längre min sambo just min kärlek till staden och nu har vi barn, hur göra lixom. Jag har alltid bott och kommer alltid vilja bo mitt i smeten. Jag älskar att se in i andras lägenheter (ok det där lät konstigt ) men att se att det lixom ”pågår” nått rätt över fönstren. Jag får stora trygghetskänslor av att se Alfons Åberg och introt i Skymningssagor just pga av att det lyser i höghusen och är stadsljud i introt lixom. Älskar att ha nära till affärer, caféer , barer , folk- men mer känslan av att allt är i rörelse! Om jag känner mig ensam sätter jag t.ex på en ljudbok och går ut I vimlet, någon som känner igen sig? Bor i gbg och tycker att denna stad är i minsta laget men kan inte flytta ”hem” till Sthlm pga motsträvig sambo….tycker för övrigt att det är häftigt att man vill bo så olika (kanske inte just nu mellan sambon å mig :p) men i övrigt , den enes dröm är den andres mardröm lixom.

      Svara

    Varför var du tvungen till att skriva ut att just du vet vilken adress det är? Fattar inte vitsen förutom ”Jag vet något som inte ni vet Nanananananaaaaaaa”

    Svara

      Exakt vad jag tänkte. Det genererar väl endast till att människor börjar spekulera kring vart hon bor? Inte så proffsigt gjort.

      Svara

      Vad spelar det för roll? Vad är ni för märkliga människor? Ni retar er verkligen på allt. Hon skrev väl så för att hon just vet. Och ni inte. Tugga i er bara.

      Svara

        Ja jag tuggar. För mig som bor i Malmö bryr jag mig verkligen om Stockholm och var kissie ska bo..

        Svara

      Ja, precis den känslan fick jag med. Onödigt och kontraproduktivt också. Hade räckt med att skriva ”Alexandra vill inte avslöja sin adress säger hon i videon och jag respekterar därför om ni inte skriver den här”

      Svara

    Min utsikt är ett beigebrunt hus som inrymmer bland annat Migrationsverket, en vårdcentral och en folkhögskola. Det har bildats någon slags spontan rökruta där det dagtid står ett bolmande gäng och stirrar hålögt rakt in i mitt köksfönster 😂 Måste verkligen flytta.

    Svara

    Tre sidor kring gården består av djup Hälsingedjup, fjärde sidan en åker samt en å (framsidan). På baksidan ligger ett halvstort, granbeklätt berg. Mycket djur, björn, varg, lo, rådjur osv. Gott om kvittrande fåglar!

    Svara

    Min utsikt är just nu massa åker och Mälaren… snart byts det ut mot att se rakt in hos grannar från alla håll. Priset man fick betala för att bo större och centralare tyvärr!

    Svara

    Nacka, kommer att döpas om till Naqqa om Annie Lööv för som hon vill.

    Svara

    Har en vän som bor med den där utsikten några hundra meter ifrån där denna bild är tagen och jo – man glor jävligt mkt på den utsikten. Finns massor att se. Himlens färger speglas på olika sätt under alla dygnets timmar i vattnets föränderliga krusning. Det är som en Bergman-film som aldrig tar slut. Nya detaljer hela tiden. Det går förbi massa fartyg, flyger fina fåglar i höjd med ditt fönster och ibland simmar en säl förbi.
    Vi sätter oss ofta och bara kollar på utsikten.

    Själv har jag typ Tjernobyl utanför fönstret.

    Svara

      Jag håller med. Det är något speciellt med sjöutsikt. Eller ännu bättre: havsutsikt. Gärna med en farled på lagom avstånd. Jag hade det där på sommarloven när jag var hos farmor. Jag saknar till och med fiskmåsarna!

      Jag har flyttat från ett gårdshus i innerstan till en lägenhet i förort med utsikt över innerstan. Dubbla ytan för hälften av pengarna. Lite för varmt på somrarna, men utsikten är värd det. Som en bonus slipper jag att folk ser in i mitt hem. Skönt att slippa bekymra sig för om någon ser en naken när man är hemma. Jag skulle gärna byta till sjöutsikt. Nu är jag kanske lite fartblind men för mig är det värt en miljon utan vidare.

      Svara

        Hehe jag skrev lite högre upp att för mig är det trots allt inte värt att köpa boende med havs/sjöutsikt men vi är i alla fall eniga om att man kollar på utsikten när man väl har den.😉 Det är som att det är vackert att se på men för min del är vatten förknippat med blåst och fukt och jag vill inte bo där. Men åker gärna hem till min kompis och tittar på utsikten såväl klara som disiga dagar och ber ibland om ett foto på solnedgången.😋

        Förstår din glädje av att ha fått lite utsikt och begränsad insyn! Gårdshus är lite som ett akvarium även om det är en mysig idé.

        Svara

      Fartyg är väl att ta i? Går väl på sin höjd motorbåtar och typ waxholmsbåtar förbi där.. 🙂

      Svara

        Hm ja jag inser nu att de där bilderna inte är tagna där jag trodde de var tagna. Där jag menar går det fartyg. Kliar mig också i huvudet nu vart den här lägenheten ligger.🤔 Det var så likt.

        Svara

    I Halland har vi bästkusten, slå det!

    Svara

    Jag ser bara skog åt alla håll. Skulle inte vilja byta.

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.