Bloggbevakning tvålar vidare…

AAAAAAHA!
På så vis…
Visst är det lite spännande med situationer där man dansar runt lite i limbo – man ljuger inte, men man talar heller inte riktigt sanning?
Om jag ska vara helt ärlig så bryr jag mig egentligen ganska lite om vilken tvål som står på handfatet i Arlandas VIP, men eftersom det verkar vara så jäkla viktigt för Isabella att det framställs på ett visst vis så kan man ju inte bli annat än nyfiken…

Om jag bokar vippen nästa gång jag ska ut och flyga, och fyller i att jag inte vill ha någonting annat än majonäs i tvålpumparna, tror ni jag skulle få det då? 🙂

Här har du upprinnelsen till det här inägget.

Tack för tips!

233 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Pinsam hon är!

    Svara

      Varför bryr BB sig om vad som är i VIPen eller ej?
      Hon äger varken bolag eller varumärke längre, dags att gå vidare och skapa något nytt.

      Svara

        Om hon ska fortsätta vara ansiktet utåt så är det väl självklart att hon desperat vill att märket ska fortsätta sälja bra.

        Svara

          Kanske det också är så att hon får betalt av de nya ägarna för att göra reklam för märket…..

          Svara

            Vilket vore ganska dumt eftersom hon inte är så trovärdig längre…

            Svara

          När såg du Björn Borg göra reklam för kalsonger senast?

          Svara

            Lite skillnad på BB och BB…

            Svara

              Förklara vad skillnaden är då båda inte äger sitt varumärke längre?

              Svara

                Den ena är omtyckt, den andra inte.
                Den ena har åstadkommit något med sin talang, den andra inte.
                Den enes produkter säljer bra, den andres gör det inte.
                Den ena är trovärdig, den andra inte.
                Etc..

                Svara

                  Ja, men det är irrelevant här.
                  Läs diskussionen en gång till så kanske du förstår du vad vi pratar om här.

                  Svara

                    Hörrdu Ehh!
                    Tagga ner lite och kom ner från din höga häst.

                    Svara

                      Ja, men smörkola är ju godare så jag förtår inte varför man äter hallon?

                Björn behövde inte ljuga för att få till samarbeten… fortf en lika seriös affärsman

                Svara

        Nej för fan! INTE skapa något nytt, de mesta har ju gått rätt kraftigt åt helvete när det gäller hennes företag. Så hon borde ta anställning på något företag.

        Svara

      svårt att få igenom kommentarer idag.

      Svara

        Nej det går utmärkt om man har något vettigt att tillföra.

        Svara

          din kommentar här motsäger dig…

          Svara

            Hur kom du igenom?
            Måste vara fel på filtreringen.

            Svara

              Som sagt, tagga ner…

              Svara

              Den innehöll väl något vettigt. Precis som din..

              Svara

      Tycker det är komiskt att en anställd på VIP tycker det är viktigt att förklara hur produkterna kommer dit. I min värld tyder det på att Bellan inte är särskilt omtyckt där. Hade man gillat henne hade man inte skrivit.

      Svara

        Denna kom inte från anställd på Arlanda VIP.

        Svara

        Svaret kommer ju inte från dem. Såklart.

        Svara

      https://img1305712.free-pick.pw ­❤️­­­­❤️­­❤️

      Svara

      https://photo013856712.imgfast.pw ­❤️­­­­❤️­­❤️

      Svara

    Vem är mejlet från? Känns relevant för att dra någon som helst slutsats. En random bloggläsare utan ”bevis”?

    Svara

      Deep throat 🙂

      Svara

      Svara gärna på detta, Camilla. På riktigt.

      Svara

        Har ni aldrig hört talas om källskydd?

        Svara

          Vet du ens vad källskydd innebär?

          Riktiga journalister klarar av att backa upp källor och ge källorna styrka utan att avslöja dem. Det handlar inte om att ta ett citat ur sitt sammanhang, helt utan att ge relevans till personens bakgrund och hävda att det är en sanning.

          Svara

      Mycket relevant. Källkritik? Suck..

      Svara

      Jag jobbar på Arlanda och på denna avdelning. Mejlets innehåll stämmer. Jag menar varför skulle arlanda VIP välja Löwengrips produkter (och jag menar inget illa, använder t.o.m. några av dessa själv och är mycket nöjd.) de går efter lite mer exklusivare märken- med tanke på vilket klientel som använder VIP:en.

      Svara

        Vilket av mailen stämmer? Mailet underskrivet av Emelie som jobbar på vip eller mailet här utan avsändare?

        Svara

          Motsäger inte varandra. Den enda Emelie skrev var att de har Löwengrip, inget påstående om att det skulle vara standardprodukt.

          Svara

        Och jag jobbar på nasa och där tvättar i rymdfärjorna tvättar vi händerna med smör.

        Svara

          Rörig grammatik, kan du förtydliga: Tvättar ni rymdfärjorna i smör eller är det händerna?

          Svara

            Både och så klart

            Svara

            🤣🤣🤣🤣🤣🤣

            Svara

        Du som har jobbat där hur får ni den ekonomin att gå ihop?

        Det kostar inte mer än 3500 kr för VIP. Om varje kund vill ha den mängd med produkter som det tex står framme från Löwnegrip så kommer det att kosta dem ca 1000 kr varje gång, dvs en förlust på 1000 kr och då får de bara in 2500 kr.

        Svara

          De enda önskemål som brukar framföras nu för tiden är förmodligen om handsprit.
          I övrigt utgår resenärerna från att det finns flytande tvål på muggen.
          Man ska inte överdriva VIP-resenärernas egocentricitet när det gäller hygienprodukter.
          Och personlig hudvård och make-up har de med sig själva inför resan.
          Det är förmodligen vanligare med särskilda önskemål om mat och dryck. Men dessa speciella önskemål är utanför vad Vippen normalt tillhandahåller. Insisterar man på grillad rapphöna och en flaska Château Margaux från 2009 får man vackert betala själv 🙂

          Svara

            I det fallet skulle de inte bekräfta att de har Löwengrips produkter.

            Svara

              Vad menar du?

              Svara

                De bekräftar i mail från vipen att de har produkter från Löwengrip. De hade inte bekräftat det om det var något man får köpa till själv.

                Svara

                  Ah okej då är jag med Och håller också med dig i hur du tänker.

                  Svara

            09:53
            Du spekulerar i tänkabara scenarier på förväntad service.

            Jag spekulerar i en hållbar affärsplan. Du kan inte ge en kund en service om du inte förväntas att ge alla andra kunder exakt samma.

            Svara

              Arlanda VIP betalar så klart grossistpriser för Löwengrip och inte butikspriser.
              Så nej de ”förlorar” inte 1000 kr på en sån där uppsättning.

              Svara

                Jag tvivlar på att de betalar något alls för produkterna.
                Företagen får synas och associeras med ”positive product placement” vilket de tjänar på. Så det står nog många aktörer i kö som vill ställa dit produkter, utan kostnad (eller i annat fall extremt förmånliga avtal).

                Svara

                  Varför skulle Vippen betala för Löwengrip när det är Bella som insisterar på att produkterna ska finnas där? Klart att det är spons.
                  Förmodligen är Vippens ordinarie produkter alltså från Kerstin Florian och Lernberger Stafsing också sponsrade. Produktplacering helt enkelt. Vippen är ett bra skyltfönster.

                  Svara

                    Ja? Det var ju exakt det jag skrev.

                    Och har skrivit om i flera kommentarer.

                    Svara

                      Är du inte glad för medhåll då?
                      Jag kan säga emot det du skrev om du hellre vill det 🙂

              Ett företag gör också riskbedömningar.
              Man erbjuder något som låter fancy och lockar kunder.
              Om alla beställde detta skulle det inte gå ihop men erfarenheten säger att endast ett fåtal kommer göra det. Gungor och karuseller.

              Svara

                När träffade du sist på ett förtag som erbjöd något som de inte trodde att de skulle behöva leverera på till alla, framförallt utan en extra kostnad för kunden? Och går det bra för dem?

                Svara

                  Jag vet att det fungerar så. Riskbedömningar görs i alla led.
                  Hur stor lagerhållning man ska ha, vad man ska kunna leverera, hur stor personalstyrka man ska ha vid varje given tidpunkt osv.
                  Ibland skiter det sig men för det mesta fungerar det.

                  Svara

                  Vi gör så! Såklart! En kund tror att vi tillhandahåller världens bästa service, men då vi inte marknadsför den så frågar ingen annan. Eftersom den här kunden frågat så får hen det, och tycker det är asbra. Skulle alla vilja ha samma måste vi höja alla våra priser, men det är ju bara en 🙂

                  Obs jobbar absolut inte på Arlanda, jag jobbar med plåt🙈

                  Svara

                    Fast det är inte det anonym påstår. Hen säger att detta är Arlandas affäride och att det erbjuds till alla.

                    Svara

              Kan skilja sig mellan engångskund och den med årsabonnemang.

              Svara

            Det där var inget svar på frågan. 9.53

            Svara

          Men dessa specialbeställningar kommer ju användas upp.
          Jag tror inte fem, fulla flaskor kommer slängas när IL åkt iväg.
          De kommer ställas fram till andra kunder.
          Så nej, VIP’en kommer inte konka pga denna beställning.

          Svara

          Tror du det är väldigt många, förutom Bellsis, som skickar specialbeställningar i förväg?

          Svara

          Kan skilja sig mellan engångskund och den med årsabonnemang.

          Svara

        Vad tycker er arbetsgivare om att ni nämner era gäster vid namn och berättar vad de efterfrågar? Förvisso ganska harmlös information men jag skulle se det som högst oprofessionellt.

        Svara

          Jag jobbar inte på Arlanda men inom en annan bransch där vi har att göra med vip-kunder. Skulle min chef få reda på att jag talar om vad enskilda kunder har för krav hos oss (jobbar inte inom något känsligt område utan de har krav liknande detta) så skulle jag genast få en varning.

          Svara

            Som sig bör vara. Vi kanske skulle uppmana alla att kontakta arbetsgivaren.

            Svara

              Fast i detta fall vet vi ju inte ens om hen jobbar på Arlanda eller bara snackar bs

              Svara

              Kanske därför det inte står vem mailet kom ifrån…. 🤔

              Svara

          Paragrafryttarna har vaknat… 😀

          Svara

        Ljuger du också, verkar vara ett beteende hos Arlanda VIP

        Svara

        Väldigt lätt att påstå att man jobbar med något specifikt när man är anonym på en skvallerblogg.

        Med vänlig hälsning, Kylie jenner

        Svara

      Precis min fråga! Är det någon anställs på Arlanda VIP så OK, men är det vilken random viktigpetter som helst så känns ju det tidigare svaret från Arlanda VIP, där de nämner Löwengrip som en av sina produkter, mer tillförlitligt…

      Svara

      Vem är ”Anonym”? En random bloggläsare på dåligt humör?

      Svara

      Det är ju en läsare som skrivit det Camcam här visar upp och inte någon personal på Arlanda.

      Svara

      Ja en läsare som skrev det i föregående inlägg. Inget bevis alltså.

      Svara

      Anonym 09.03 – din fråga är helt relevant. På samma sätt är de som ifrågasätter om Löwengrip har ett samarbete med Arlanda VIP relevant.
      Helt ärligt är det en viktig fråga om det är Bella som friserar verkligheten eller någon som utger sig att veta hur det ligger till?

      Svara

      En från Flashback som ringt dit.

      Svara

        Haha å det tror du på? Skulle inte lita på någon alls som hänger på flashback. Där skrivs en massa rappakalja om Bella som inte stämmer alls. Bara ljug!

        Svara

      Mailet fanns väl under förra tvålinlägget som en kommentar 😮

      Svara

    Majonnäs? Lite barnsligt va?

    Svara

      Släpp loss lite från det konkreta tolkandet. Livet blir roligare då.

      Svara

        Ett tips till dig – våga ställ krav på din omgivning.

        Svara

          Men varför ställa krav på en blogg? Krav kan man ha på SvD, DN, SVT etc, men en blogg som läses för nöje, att ha krav på det tycker jag är jättekonstigt.

          Svara

      Jag tar med mig lite egen senap till VIP loungen för jag vill ha
      vegetarisk/vegansk EKO senap till prinskorvarna som är det
      enda jag får att sticka tandpetarna i. Korvarna är inte dito
      men de är goda från Scan Scan. 100 % kött. Men ändå vego
      på nåt sätt…

      Svara

        Okeeej… 😐

        Svara

    Pinsamt. För henne. Gick inte hennes abonnemang ut vid årsskiftet tyckte jag att hon skrev. På Arlanda VIP. Eller är det gamla bilder hon postar?

    Svara

      gamla bilder…

      Svara

      Om jag inte har fel så dyker Arlandas VIP upp första gången i Bellas kanaler i mitten av 2018.
      Var det fråga om ett ettårigt avtal skulle det i så fall ha förnyats i mitten av 2019. Möjligt för krisen kom ju först efter sommaren.
      I så fall kan det fortfarande finnas ett aktivt avtal som gör att hon kan nyttja Vippen ”utan extra kostnad”.
      De har för övrigt också klippkort för ett visst antal besök vilket kan vara mer ekonomiskt om man inte använder Vippen flera gånger i veckan.

      Svara

      Nej hon har väl inte skrivit att abonnemang gick ut vid årskiftet men att man betalar för ett årsabonnemang eller förbetalar för en tid. Ja pinsamt att c litar mer på en random läsare än på personal på Arlanda och inte kan släppa sin bellafixering. Riktigt pinsamt. Så lågt att skriva detta inlägg för att försöka få folk att tro saker, till Bellas nackdel, så lågt… riktigt pinsamt. C gör bort sig mer och mer.

      Svara

        Ja, vi får väl se vad det landar…

        Svara

          Badabumtsss

          Svara

    Suck… Är inte direkt förvånad.

    Svara

    I ditt andra inlägg bekräftar de själva att de tillhandahåller Löwengrip och du skriver att Bella inte ljuger, nu gör du ett nytt inlägg med mail från någon du inte visar avsändare på och vill få det till att Bella ljuger? Hur ska du ha det?

    Svara

      För er som inte pallar klicka er in på förra inägget:

      Hej Camilla!

      Tack för ditt e-mail.

      Vi har flera olika märken här hos oss och bland dem finns både Kerstin Florian och Löwengrip.

      Med vänlig hälsning
      Emelie

      Swedavia airports
      Airport VIP service

      Svara

        Screenshoten från första svaret är borta nu… CamCam, lust att förklara?

        Svara

          De surade för att jag publicerade mailet så jag tog ner det..

          Svara

      Stay sexy and don’t get murdered

      Svara

    Men vem är mailet ifrån? Det avgör ju liksom hela saken. Är det från Arlanda VIP eller från nån random som bara tycker och gissar?

    Svara

      En läsare som skrev den kommentaren i föregående inlägg om detta. Inget bevis alltså.

      Svara

        Den här skärmdumpen kommer från ett mail, som i sin tur är del av en ganska lång mailkonversation vars innehåll jag inte kan avslöja.
        Men jag lovar, jag ska gå till botten med det här, om det så är det sista jag gör. 🙂

        Svara

          👊

          Svara

          CamCam: Jag har redan gett dig det mest tänkbara som har skett på food for fika. Men om det stämmer kommer du aldrig få det svart på vitt.

          Svara

            Snyggt ”click bait”. 😉

            Svara

              Hade skrivit inlägget på bloggen redan innan jag visste att du skulle skriva din kommentar ovan, men ja visst är det. 🙂

              Svara

                Här är svaret från vippen:

                ”Det kan finnas ett samarbete med Löwengrip, men vi går inte in på några detaljer kring hur detta skulle kunna se ut.”

                Ah ja..
                Vad är en bal på slottet? Nu skiter jag i det här.

                Svara

                  Ja men där ser man. Inte så svårt att räkna ut från början alltså. 🙂

                  Svara

                  Bella hade taggat inlägget Beautyclub dermarone. Men det val väl inte annonsmarkerat?

                  Svara

                  Förstår inte. Är detta sista mailet något du fick efter att du postat detta inlägget? I så fall bör du väl göra ett nytt inlägg med en ny rubrik? Alla läser ju inte kommentarerna. Eller ja, det är väl det folk gör i och för sig. Jag går bara in för o läsa kommentarerna om Isabella, som rena rama underhållningen, love it! 😀🍿

                  Svara

                  För mig är det solklart att Isabella fick med sina produkter i SAS on board-shop i utbyte mot att hon (nyttjade och) marknadsförde Arlanda VIP.

                  Svara

            Har du inte en framgångsrik blogg att ta hand om? Hur har du tid att konversera andra här?

            Svara

            Jag klickade in mig och håller med dig. Tror också att det är en del av hennes avtal men inte att det är det enda märket som erbjuds. Mera trovärdigt än att hon själv släpar dit dem varje gång eller att någon anställd hastigt ställer fram dem när de får nys om att hon är på väg. På det sättet är det ingen som ljuger.

            Svara

          ”Om jag ska vara helt ärlig så bryr jag mig egentligen ganska lite om vilken tvål som står på handfatet i Arlandas VIP, men eftersom det verkar vara så jäkla viktigt för Isabella att det framställs på ett visst vis så kan man ju inte bli annat än nyfiken”

          Är det verkligen för Bella det är viktigt hur det framställs? 🤔

          Svara

    Zzzzz…

    Svara

    Pinsamt. Allt handlar om att synas, men innehållet är tomt som en chipspåse efter fredagsmyset.

    Svara

    Seriös VIP som går ut med vad kunderna skickat in för speciella önskemål tänker jag. 💄😁

    Svara

      Eller en seriös VIP som vill visa att de i första hand tillhandahåller betydligt mer exklusiva märken än enkla Löwengrip. (inte lyxigt överhuvudtaget). Men vill resenärerna ha Dove eller Family Fresh så kan de säkert trolla fram det också.

      Svara

    Jag tycker inte detta går ihop med tanke på att du fick svar från Arlanda om att dem visst har löwengrip så då har dem ju sagt det, detta mejlet visar inte ens avsändaren? Det har stor betydelse.

    Svara

      Formuleringen i svaret var ”vi har flera märken här hos oss”.
      Och det stämmer ju att de har Löwengrip-produkter eftersom Isabella ber att de åker fram när hon är i antågande.
      Svaret säger inget om att produkterna alltid finns framme.

      Svara

        Det säger ju inte Bella heller?

        Svara

          Nej, Bella är bra på att halvljuga.
          Hon skriver att hon alltid blir glad när hon ser Löwengrips produkter i Vippen på Arlanda.
          Självklart vill hon att man ska förstå det som att de alltid står där.
          Men visst, hon säger det inte.

          Svara

            Nej, det är din tolkning.

            Svara

            Ljuger Emelie på Arlanda vip också?

            Svara

              Nej, hon skriver att de har Löwengrip i Vippen.
              Och det stämmer ju eftersom Bella vill att produkterna ställs fram när hon passerar Vippen.
              Men svaret säger inget om att Löwengrip alltid skulle stå framme.

              Svara

                Vem har påstått att de alltid står framme? Ingen har påstått det, de har ju olika produkter. Du ger dig inte du, vänder på det till leda… Sen vad vet du om vad Bella ber om? Varför skulle hon be om att hennes produkter ställs fram till henne. Asså

                Svara

                  Det står i mailet ovan att Bella ber om att Löwengrips produkter ska finnas när hon kommer till Vippen.

                  Svara

          Hon skriver att hon alltid blir så glad av att se sina produkter på Arlanda VIP men har hon själv bett dem att ställa fram produkterna ser jag inte varför det skulle ge henne mer glädje än att se de i badrummet hemma.

          Svara

      Det går inte ens ihop ekonomiskt.

      Svara

        Vem säger att produkterna som specifika personer efterfrågar inte läggs på faktura till kund?

        Svara

          Emelie

          Svara

            Citera gärna var Emelie skriver det.

            Svara

        Hon får nog betala för det. När musiker t ex skriver upp grejer på sin rider som de vill ha i logen innan konsert är det de själva som får betala för allt.

        Svara

          Haha nä så är det inte alls

          Svara

            Deras särskilda önskemål är småpengar i samband med övriga kostnader för arrangemanget.
            Vore ju märkligt om man skulle komma med en räkning bara för att gänget ville ha hamburgare, särskild sprit eller exotisk frukt i logen.

            Svara

          Nej, jag har jobbat med detta för en av Sveriges största artistbokare. Vill Elton John klä sin louge i vit siden och röda rosor så får han det. Men majoriteten av turnerande band får det som efterfrågas på sin rider gratis, i rimlig mån. Många vräker på, slänger in något gränslöst för att se att ridern ens blir läst och ibland blir det förhandlingar innan om vad som ska strykas och vad som är ok. Inte ovanligt att bussen kommer förbi och bandet tömmer logen vid en sent inställd konsert pga strulig artist. Men de betalar aldrig, det är del av deras gage.

          Svara

    Ja, då är det som jag skrev igår, alltså att Isabella har ett litet förråd av Löwengrip-produkter som åker in och ut i förhållande till hennes besök på Vippen. Det är den mest logiska förklaringen och har alltid varit.
    Om man tänker efter så finns det ju hundratals märken av hygien- och hudvårdsprodukter och Vippen (i likhet med hotell världen över) har förstås avtal med några märken – i detta fall uppenbarligen Kerstin Florian och Lernberger Stafsing. Inget konstigt med det. Därutöver kan de ordna andra produkter om någon prinsessa, miljardär eller emir skulle så anfordra.
    Att sen Bella sedan två år flashar med att hon reser via Vippen och dessutom tar tillfället i akt att skylta med Löwengrip är bara logiskt.
    Innan hon blev för märkvärdig att flyga via den vanliga terminalen så fick vi se massor med bilder på Löwengrip i taxfree-shoppen. Klart hon måste kompensera för det. I synnerhet som Löwengrip inte längre säljs ombord på flyget så hon kan skryta med det.

    Svara

      Nu bekräftar ju ”vipen” själva att de har Löwengrips produkter så du har ju inte alls rätt.

      Svara

        Ja, de har Löwengrip-produkter för att Isabella vill att de ställs fram när hon passerar Vippen.
        Vippens normala produkter är Kerstin Florian och Lernberger Stafsing eftersom de tydligen har avtal med dem. Vanligen är sådana produkter sponsrade – precis som produkter som finns i badrummen på hotell.
        Vad är det som är konstigt med det?

        Svara

    Ja nu vill vi ha svar, ljuger Emelie?

    Svara

      Eller hur? Ljuger Emelie som jobbar där?

      Svara

      Emelie har väl inte direkt ljugit, men däremot undanhållit vissa delar.
      Hon säger att de erbjuder flera olika märken men inte att de KÖPER IN DEM.
      Det är stor skillnad.

      Många företag vill synas genom företaget jag jobbar på (t ex olika tidningar eller dryck) men vi behöver inte betala något för det. De vill synas – vi får grejerna. Uråldrigt knep. Billigaste tänkbara marknadsföring.

      Svara

        Tycker inte Emelie ljuger eller undanhåller saker. Frågan hon fick var ”Erbjuder ni Löwengrip?” och hon svarade att de har Löwengrip och andra märken. Hon vet ju inte intentionen bakom frågan.

        Svara

      Men snälla nån, att hon inte har all info betyder väl inte att hon ljuger? När man ställer sådana här frågor till kundtjänst eller liknande är det väldigt vanligt att man kan få olika svar av olika personer eftersom att frågor kan tolkas olika och att personal kanske inte alltid kollar upp informationen till 100 %. Emelie kanske bara snabbt kollade upp vilka produkter som förvarades i anslutning till vippen eller vilka produkter som nyligen använts där, men när frågan handlar om vilka varumärken som Arlanda samarbetar med så blir svaret annorlunda.

      Svara

    Känner igen detta. Har du intr skrivit detta förut? 🤔

    Svara

    Du bryr dig inte men sitter ändå och mailar vipen för att få svar. Tror att det är definitionen av att bry sig. Vilket är helt okej, vi läsare bryr oss också tydligen.

    Svara

    Vem är detta mail från? Är det från vip eller är det från din läsare ”true” som vet ”sanningar” om Bella? Känns ganska relevant att veta faktiskt.

    Svara

      Det är en läsarkommentar, en som vill kasta smuts på IL och vägrar inse sanningen.

      Svara

    Men asså, det blir svårt att ta dina ”granskningar” på allvar när du konsekvent utelämnar delar av konversationer, såsom avsändare eller ursprungliga frågan. Det betyder givetvis inte att det är osant men som läsare kan man omöjligt ta ställning. Nu verkar majoriteten av läsarna här inte så källkritiska som de gärna tror sig vara, iaf inte när det kommer till sånt de gärna vill tro på.

    Svara

      Ja, ett svar från Arlanda vip vägrar man köpa eftersom det talar emot att Bella ljuger. Men en anonym avsändare som hävdar att Bella ljuger.. Ja men det måste ju stämma!

      Svara

        Haha. Kanske är en del av Camillas excelark och strategi, för att få mer kommentarer. Jag börjar ju undra lite när en människa som ändå gjort detta några år nu inte lyckas producera bättre material.

        Svara

          Jag blir mest besviken på läsarna som inte är mer källkritiska än så här. Så länge det är negativt om Bella så väljer man att tro allt, även det anonyma har hört av någon som har hört av någon. Men direkta svar av någon där namn och företag framgår tror man är lögn bara för att det talar för Bella. Konfirmeringsbias i sin tydligaste form.

          Svara

            Vilka läsare? Typ 2 stycken? Majoriteten ifrågasätter ju.

            Svara

              Det är förvisso sant, och uppfriskande. Blir mest nedstämd av minoriteten som sväljer med hull och hår men kan hålla med om att det är lite fel fokus.

              Svara

                Uppfriskande? det är väl bara sorgligt med lögner själv blir jag bar förbannad

                Svara

            Men typ alla är ju kritiska

            Svara

          För ca ett år sen så hade jag precis samma känsla gällande Camilla och hennes arbete.
          Som t.ex. att när hon får negativ feedback så postas det fina inlägg där vi ska ge pepp till personen det handlar om i inlägget. Excelark, excelark…
          Saknar hur bloggen var de första åren, då briljerade CamCam!

          Svara

        Kallas källskydd.
        Information kan vara korrekt även om källan inte offentliggörs.

        Svara

          Ja men det framgår ju ingenting om vad hen har på fötterna här. Jobbar hen på Arlanda? Är det en random läsare? Man kan skydda källan och ändå ge styrka till påståendet. Det har bla journalister klarat av i alla tider.

          Svara

            En läsare som påstår sig ha ringt, hen skrev detta som en kommentar i förra inlägget.

            Svara

          Och det intressanta är ju vilket av mailet folk väljer att tro på.

          Svara

          Klart källan inte är korrekt. Tror du själv att de köper saker på tax freen eller.

          Svara

          Jag kopiera in en kommentar här som en skrev ovan. Kan du lista ut varför jag gör det? 😉

          Anonym / 09:37
          Men varför ställa krav på en blogg? Krav kan man ha på SvD, DN, SVT etc, men en blogg som läses för nöje, att ha krav på det tycker jag är jättekonstigt.

          Svara

            Fan vad jag är trött på att du alltid måste prata i frågor.

            Svara

              Jag är rätt trött på att de behöver ställas.

              Svara

                Men det var väl egentligen inget du behövde göra? Du var väl inte inblandad i denna diskussion innan du själv kommenterade med frågan?

                Svara

                  hm hm har för litet att göra.

                  Svara

            Varför inte ha krav på en blogg? Framförallt om bloggen ämnar publicera klandervärd information om personer. Camilla slår sig dessutom ofta på bröstet för att vara en granskande blogg. Nån bör ju granska granskaren och iaf ställa krav. Har du verkligen inte högre krav hmm?

            Svara

              som ett svar till detta…

              ”Kallas källskydd.
              Information kan vara korrekt även om källan inte offentliggörs.”

              Svara

                ?

                Svara

                  Ok I spell it out for you.

                  Anonym 09:43 hävdar källskydd.

                  Anonym 09:37 hävdar att detta enbart är en blogg och inte SvD, DN, SVT etc.

                  Hur ska vi ha det, är detta ett ställe som vi ska ställa lika samma rättigheter om de seriösare nyhetsrapporterarna eller är det här bara en blogg? Bägge sidor åker fram som ett försvar till CamCam.

                  Svara

                    Hur ska vi ha det, är detta ett ställe som vi ska ställa samma krav och har lika/samma rättigheter om de seriösare nyhetsrapporterarna eller är det här bara en blogg? Bägge sidor åker fram som ett försvar till CamCam.

                    edit*

                    Svara

                    Ska man utmåla någon som lögnare så får man ha bevis för det, det är sen gammalt. Den andra kommentaren handlade om vad någon tyckte var humor och inte, passar alltså inte in som svar här överhuvudtaget.

                    Svara

                      Instämmer men en anonym källa där det hävdar källskydd på en blogg faller inte in inom den kategorin.

                      Eller så är det här mer än en blogg och då bör andra krav ställas. Alltid!

                      Fast man kan inte ställa krav på Cs humor. Den är kass, alltid varit kass men vi kan liksom inte tvinga henne att få bättre humor. Så nej, ditt resonemang håller inte.

                      Nu var det inte specifikt kravet på humor som jag invänder mot utan argumenten som anförs till varför man inte ska ställa krav på den.

                      Alltså det är inte sakfrågan jag invänder mot. Jag invänder mot vilka argument som läggs fram för att bevisa sin poäng som att detta inte är en seriös site.

                      Medan nedan så hävdar en annan källskydd vilket enbart en seriös site har rätt att gömma sig bakom.

                      Dessa två personer använder för att bevisa sina poänger rakt motsatta argument om hur vi ska klassa den här bloggen. Seriös eller inte seriös. Och den kan inte vara bägge samtidigt. Den får välja.

                      Att säga sin källa när man påstår något tänker jag iofs att man gör utan att vara en seriös tidning. Det tycker jag att man gör även på fritiden. Hade vi suttit på lunchen på jobbet o nån hade slängt ur sig något som lät märkligt eller talade emot något jag precis hade fått veta, så hade jag frågat hur de kan veta det? Inget konstigare än så.

                      Vi kommer iofs aldrig att läsa den här bloggen på samma sätt. För mig är den inget annat än nöje, medan andra ser den som viktig och granskande.

                Det som anonym skrev är alltså inte min åsikt. 🙂

                Svara

            som ett svar till detta…

            Kallas källskydd.
            Information kan vara korrekt även om källan inte offentliggörs.

            Svara

              Fyfaaaaaaaan vad du ALLTID ska förpesta härinne!!

              Svara

                Ja hen förpestar alltid med att ställa frågor som du vet att du inte kan svara på utan att säga emot dig själv. 🙂

                Svara

                Håller fullkomligt med, det var så jäkla skönt när hon inte var här inne…

                Svara

              Källan kan ju också ha fel, tänkte du inte på det?

              Svara

              Håll dig till att va på Bellas blogg, som du är..

              Svara

          Hahaha. För rikets säkerhet osv osv

          Svara

    Finns inget här som säjer vad som är sant. Det borde vara osannolikt att vip på Arlanda lämnar ut en vipkund så som görs gällande här. Men nu för tiden verkar inte heder spela någon roll för någon.

    Svara

    Att han avslutar med att produkterna ”gissningsvis är köpta i taxfreen” talar rätt så tydligt för vad det är för någon som har skrivit detta mail. Gissningsvis ingen som jobbar på vipen i alla fall.

    Svara

      Hen*

      Svara

    Hej, använde mig av Arlandas vip för ca ett år sedan – då stod Löwengrips produkter (och Kerstin Florians) i badrummet. Kanske inte är så längre men då var det så.

    Svara

      Hade du bett om att de skulle ställas fram? 😉 💚

      Svara

        Hahaha nej 😄

        Svara

      Nej när jag var där sist så stod de inte där. Det var de enbart de produkter som nämns i början. L&S + K F. 🙂 Finns ju fler badrum än ett antar jag så vem vet, de kanske har ett litet ”Bella-badrum” till hennes ära då hon i princip bodde där innan kraschen… haha

      Svara

        Bellas produkter står troligtvis i Kungavipen och det är därför du inte har sett dem… 😉

        Svara

          Kämpa!

          Svara

            Sarkasm, lille kämpare!

            Svara

            @12:24

            JAG SKÄMTADE 😂

            Svara

          haha jo det är väl så. Hon är ju trots allt god vän med vår kära Prinsessan Sofia af Sverige 😀

          Svara

        Varje VIP-rum har väl eget badrum?

        Svara

    Vem är detta Mail ens från? Kan ju vara en random som ljuger/missuppfattat osv

    Svara

      Jag har en egen flygplats.

      Svara

        Och jag har en egen parkeringsplats

        Svara

          och jag har egen köplats.

          Svara

      Det är en random IL-h*ter som påstår att den ringt, en läsare som skrev den kommentaren i föregående inlägg. Lågt att göra inlägg av men hej vad gör en inte för att kasta smuts på IL och få många kommentarer. Någon gör bort sig mer och mer och det är inte IL som gör det.

      Svara

    Tycker att du kör lite samma taktik som Bella nu. Du vill nog gärna att vi ska tolka in att avsändaren jobbar på vippen, även om du ”aldrig har sagt det”

    Svara

      Precis, väldigt spännande att c dessutom litar mer på en random läsare som påstår saker än personal på Arlanda VIP. Spännande att c dansar limbo och inte riktigt håller sig till sanningen, det är det vanliga. Hon bryr sig inte dessutom eehh… Har hon tagit en kommentar från förra inlägget och skrivit om, verkar så. Tydligt vad det är c vill… Pinsamt.

      Svara

        Den här skärmdumpen kommer från ett mail, som i sin tur är del av en ganska lång mailkonversation vars innehåll jag inte kan avslöja.
        Här är det senaste svaret från vippen:
        ”Det kan finnas ett samarbete med Löwengrip, men vi går inte in på några detaljer kring hur detta skulle kunna se ut.”

        Kategorin ”oklara svar” fick precis ett nytt tillskott. 🙂

        Svara

          ”Det kan finnas ett samarbete…”
          ”…hur detta skulle kunna se ut”

          Man undrar om de hade svarat lika luddigt om frågan gäller Kerstin Florian.

          Eller…troligtvis ja. Eftersom jag misstänker att de inte behöver köpa in några varumärken överhuvudtaget, utan företagen vill gärna synas på rätt ställen och den sortens produktplacering kan ha stor genomslagskraft till en minimal kostnad.

          Svara

            Företagen kanske t o m får betala för att ställa dig sina produkter 🙂
            Åtgången på de produkter som ställs ut är säkert inte så stor.
            Pumptvålens flaska kan man dessutom fylla på med billig flytande tvål eftersom det är meningslöst att använda dyra produkter till handtvätt.

            Svara

              Nej, det får de inte göra.
              Du kan fylla på med billig tvål hemma men det kan de inte göra i vippen. Man kan inte påstå att det är en annan produkt, i någon annans förpackning.

              Svara

    Men vilken pseudodiskussion om en misslyckad före detta bloggare som har en skev verklighetsuppfattning. Gå ut och lek i snön.

    Svara

      Snön försvann lika fort som den kom😍

      Svara

    Köp schampo-tvål! Ekonomiskt och ekologiskt. Tvålen jag köpte räckte i fyra månader! Säg vilken schampoflaska som räcker så länge?

    Svara

    Lite källkritiskt: Vem skrev den kommentaren (i inlägget)? Är det någon från Arlanda eller en läsare som tror sig veta exakt i det här fallet?

    Svara

      Ajadå, ser nu att frågan redan avhandlas tidigare i tråden.

      Svara

    Men allvarligt, vem bryt dig om vad de har för tvål på Arlanda Vip?!? Kom igen!!! 😂

    Svara

      Detta handlar inte om tvål utan om vad Bella sagt eller låtit påskina.
      En fråga om trovärdighet och moral alltså.

      Svara

        Frågan är väl mest hur trovärdigt mailet i inlägget är…

        Svara

          Men också om hur trovärdig Bella (som är känd för att ljuga nästan hela tiden) är.

          Svara

        Alla vet ju redan att Bella ljuger typ jämt. Inget nytt under solen alltså.

        Svara

    Har vi inte lärt oss att vi knappt kan lita på något som löwengrip säger? Mest troligt har hon tagit dit produkterna själv och bett dem ställa fram dem innan hon kom.

    Hade jag betalat en massa pengar för att få komma in på VIPen hade jag blivit grymt besviken om de erbjöd samma produkter som man kan köpa på rea på Beaty bargain!

    Svara

      Ja fy fan för att tvätta händerna med samma tvål som pöbeln har tillgång till. Tvi.

      Svara

    Tomma tunnor skramlar mest.

    Svara

    Att man vill använda sig av ett svenskt varumärke på Arlandas VIP känns ju inte helt bakvänt, heller. Tycker jag. Det känns snarare rätt naturligt – och produkterna är ju faktiskt inte dåliga!!

    Svara

      Finns så mycket bättre märken. Löwengrip är basic.

      För övrigt; ni som bara gnäller på Camcam och bloggen – strunta i att gå in här.

      Svara

      Visst har du rätt i sak, trevligt med inhemska produkter, men vad har det med inlägget att göra? 😀

      Svara

        Jag menade att det kanske inte är så orimligt att VIP Arlanda erbjuder ett svenskt märke. Inte så orimligt och osannolikt som det låter här och var i trådarna om detta. Själv blir jag jätteglad när hotell har Rituals produkter i badrummet! Fast det är ju från Nederländerna.

        Svara

      Lernberger Stafsing är ju ett svenskt utmärkt märke, ingen bloggare som trollat ihop produkterna utan ligger kompetens och yrkesmässig erfarenhet bakom..

      Svara

    SNÄLLA kan du be om majonnäs i tvålarna! Testa och se vad som händer!

    Svara

      Troligen hade hon fått majonnäs i tvålpumparna. Camcam, om du gör det, glöm inte att ta med dig egen tvål i bagaget.

      Svara

    Här lär vi oss att det är viktigt hur frågor ställs. Om man frågar ”erbjuder ni Löwengrips produkter?” och får svaret ja, blir man inte mycket klokare, för vad betyder det egentligen? Att de kan ordna det om önskemål finns eller att Löwengrips produkter brukar stå framme vid handfatet? Bättre då att fråga vilket märke det är på tvål etc på toaletten, utan att nämna några varumärken.

    Svara

      Jag ställde frågan så och fick som svar att de erbjuder flera märken.

      Svara

    Älskar alla ”Ljuger Emelie då?” kommentarerna. Den enda människan skrev var att de HAR produkterna. Säger inget om varför de har tagit in dem eller huruvida de brukar stå framme.

    Svara

    Pingis är en fena på att placera Löwengrips-produkter på damtoaletten när hon är på middagar/baler som hennes sambos arbetsgivare arrangerar… 🙄

    Svara

      Hon är weird

      Svara

      Patetiskt😂

      Svara

    Seriöst! Varför behöver BB åka VIP för att resa någonstans och vila upp sig. Ena dagen sitter hon under en rotvälta och tycker synd om sig själv för att i nästa stund boka en resa som om hon vore någon superstjärna.

    Hoppas att hon gör något vettigt då de 25 miljonerna minus skatt trillar in. Typ välgörenhet.

    Svara

    Vilken häxjakt. Brukar inte alls kommentera men tycker det får räcka nu vah? Det är över , varför sparka på någon som ligger.
    Det som gör mig vansinnig är att det finns tusentals gubbäckel som fuskar, drar på resor på skattepengar, få stora fallskärmar efter pinsamma affärer, sitter kvar i bolag efter pedofilihärvor… men så kommer en ung tjej med driv och hon ska minsann dras ner i gyttjan. Grattis till alla! Stor vinst för mänskligheten. Kan ni inte hitta valfri gubbdregel att hoppa på … finns massa i valfri bransch. Allt från Dramaten till Karolinska sitter gubbar och fuskar osv. Vem hänger ut dem i tusen år. Det här drevet mot kvinnor. Med eller utan fusk tar jag hellre en Isabella framför samtliga gubbjävlar.
    Tycker ni på bloggbevakning ska vara stolta över det ni åstadkommit. Gubbarna härjat vidare och än mindre kvinna med driv i toppen 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻Grattis idioter

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.