Svensk artist anklagas av fd flickvän – försvarar sig på Instagram

Uppdatering: Jag ville skriva ett mer sammanfattande inlägg om vad som hänt med tanke på att artisten är en offentlig person och var rädd att min tystnad skulle tolkas som att jag sympatiserar med honom om jag inte skrivit npgot inlägg alls. Men så verkar flera ändå tolka det här inlägget och så är det verkligen inte. Jag antar att jag misslyckades kapitalt med det och då är det kanske bättre att ta bort inlägget eller stänga kommentarsfältet men jag antar att det också skulle kunna tolkas så.

Just nu är det mycket han sa, hon sa och jag KAN helt enkelt inte ta ställning för någon utan ville mer kort sammanfatta situationen och ta med artistens försvar då han är en offentlig person.

Enligt min ansvarige utgivare är det inte pressetiskt försvarbart att omedelbart ompublicera allting som kvinnan delar med sig av eller att exempelvis intervjua henne NU med tanke på omständigheterna – oavsett hur mycket ni vill det. Jag är ledsen… 😔

En svensk artist – född tidigt 90-tal – anklagas av sin fd flickvän för ett mycket klandervärt beteende som bland annat inkluderar droger.
Enligt hennes Instastory inleddes relationen när hon var 15 år gammal och målar vidare upp en bild av förhållandet som innehållande bland annat psykiskt ofredande.
Nu har han bemött anklagelserna och ger sin bild av händelserna i ett inlägg på Instagram.

Artisten skriver att han gjort en polisanmälan, som inneburit ett kontaktförbud för den fd flickvännen.
Hon i sin tur skriver att hon talat med polisen och att det inte finns någon anmälan mot henne, så istället har HON polisanmält expojkvännen för de uppgifter han sprider om henne.

Jag kommer inte tillåta några namn eller utpekanden i kommentarsfältet, och om det inte respekteras så kommer jag stänga av kommentarsfunktionen.
Vill man ha ytterligare kommentarer kring det eller utformandet av det här inlägget så går det bra att kontakta mig via mail eller min chefredaktör som är den jag rådgjort med.

313 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Svårt att avgöra vem som talar sanning här, tror att hon ljuger om en del detaljer och verkar njuta av uppmärksamheten på IG – MEN, faktum kvarstår att hon var 15 år när de inledde en relation som inkluderade alkohol och droger vilket i sig gör honom till ett äckel.

    Svara

      Han nekar ju inte ens till det hon säger?

      Svara

        Z

        Svara

        Joho han säger ju att hon var 17 och han hade inget med drogerna att göra? ”(jag vet inte om hon tog droger”)

        Svara

          Att han säger att hon var 17 är inte ett nekande, utan en justering. Att han ”inte vet om hon tog droger” betyder inte att han inte försett henne med droger eller att han själv inte tar droger. Han kanske vände sig om efter att han la upp en lina?

          Svara

        Jo? Hon säger att han våldtog henne, han nekar och säger att hon trakasserade honom?

        Svara

          Hon har inte sagt det?

          Svara

      Grejen är ju det att när man är 15 har man noll konsekvenstänk, det är ju bevisat att den delen av hjärnan inte är färdig förens en är i 25 års åldern. Det är löjligt att påstå att hon skulle ljuga om detaljer och pinsamt att på minsta lilla sätt ta skulden från mannen och lägga den på henne. Jag tror absolut hennes 15 åriga hjärna har uppfattat saker på det sättet som hon säger att det har varit. Han skulle vara den vuxna i detta och se till att ett barn inte råkar i situationer som den här. Om han hade bettet sig som en vuxen människa så hade han inte suttit i den här situationen nu. Det blir så här om man har sex med barn/ ungdomar.

      Svara

        17 år, inte 15.

        Svara

          Fortfarande ett barn.

          Svara

          Hon år 17 nu!!!! 15 när de va ett par

          Svara

            Hon är 18 år – född 2002.

            Svara

      Det är inte svårt att klura ut att det är han som ljuger när han till och med delar en fejk polisanmälan mot henne. Han har skrivit ihop denna fejka polisanmälan och lagt upp den på Instagram. Sjukt beteende.

      Svara

      Men hon va väl inte 15? Hon var 15 hon gick på hans konsert för första gången och de hade ett samtal men han lämnade henne när han fick reda på hennes ålder, hon var 16 när hon gick på fest hos honom och tog droger, och 17 när de var i ett förhållande. Han låter som en riktig rövhatt oavsett, men vid 17 år så är det inte jätteovanligt att man är tillsammans med någon som är i sena 20.

      Svara

        Hon var 17 när de blev ihop, inte 15.

        Svara

        I hennes story det det att de kom in på en klubb i sept 2018 och då var de 15, sen oktober 2018 var hon på fest där han bjöd på kokain så antingen var hon 15 då eller kanske just fyllt 16. Isf var hon 16 när de var inte förhållande iaf. Men de sågs innan hon fyllt 16 verkar det som.

        Svara

          Inte = i ett

          Svara

          I hennes story så står det att hon var 15 både i Dec 2017 och i Sep 2018, vilket ju är möjligt om hon är född sent på året. Men en snabb googling visar att hon är född i mars 2002, dvs var hon 16 när de sågs och festade igen, och inte 15 som hon skriver.

          OBS jag skriver verkligen inte detta för att förminska hennes historia, det är tydligt att han är ett rövhål och har behandlat henne illa.

          Svara

            Varför skriver du det då? Är det verkligen relevant om hon var 15 eller 16 år? Hon var ff ett barn och att bjuda ett barn på kokain o dyl är fan inte okej.

            Svara

          2018 var hon 16, 2019 när de blev ihop var hon 17.

          Svara

        Och hur sjukt är inte det, att det blivit accepterat att vuxna människor på 25+ dejtar mindeåriga. Vidrigt.

        Svara

          Jag håller inte alls med, finns massor av fina par där den ena är 17 och den andra är 20-30. Jag dejtade många som var upp mot 35 när jag var 17, och vi hade det hur trevligt som helst och jag har verkligen inga dåliga minnen nu när jag ser tillbaka i vuxen ålder.

          Jag tycker att problemet mellan de i inlägget är att deras förhållande verkar ha varit kaosartat med droger, otrohet, och psykisk ohälsa, och inte åldersskillnaden i sig.

          Svara

            Men förlåt, jag är 32 och jobbar på en skola med ungdomar i den åldern och hade jag inlett en relation med någon av våra 16-17åringar hade jag med rätta blivit polisanmäld, för att inte tala om hur fel det hade varit av mig som 32-åring att inleda en relation med någon hälften så gammal. Det måhända att du själv inte känner att du fått men av att du som 17-åring dejtade 35-åringar, men faktum är att man är i total beroendeställning i en sån situation. Vuxna ska inte ”dejta” tonåringar! Det är något fel i skallen på en 35-åring som ligger med en tonåring och det står jag för alla dagar i veckan. Usch!

            Svara

              EXAKT!!!!
              M förstår nog inte själv men det ÄÄÄR jättekonstigt!!!

              Min erfarenhet är att killar som e lite mer, ursäkta uttrycket, loosers gör detta. Ingen rimlig kille gör såhär. Absolut att snubbar kan gilla unga tjejer men för en snygg och normal 30-35åring är en ”ung” tjej 20-22. Och även då får jag ofta höra att ”hon är för ung” Detta är sthlms killar, snygga, välbetalda, hänger på Stureplan. Det finns generellt inget sexuellt med en tonåring för en man i den åldern just för att de ser ut som barn när man väl blivit så gammal själv. De påminner om deras småsystrar alt deras kompisars barn.

              Svara

                Ja som sagt, vi tycker olika, jag dejtade fyra killar som var mellan 25-35 när jag var 17, ingen av dem var loosers i min mening utan de var alla supertrevliga med bra jobb och liknande (jag vet inte hur du definierar looser). Ganska nedvärderande att säga att det inte finns något annat än sexuellt med 17-åringar, jag tycker att de flesta i den åldern är lika intressanta personlighetsmässigt som ”vuxna”.

                Svara

                  Men gud sjuttonåringar är ju bebisar //29-åring

                  Svara

                    Min dotter är 17. Det skrämmer mig att 30+ skulle titta på henne på det sättet! Hon är ett BARN.

                    Svara

                      Min 17 åriga lillasyster är oxå ett barn, mognadsmässigt, både psykiskt och fysiskt. Men det där är så olika från 17 åring till 17 åring. Hade hon dejtat en tex 22 åring på samma mognadsnivå så hade jag inte tyckt det var speciellt konstigt, men en 30+ ja då blir det genast väldigt konstigt.

                  Eftersom du undrar definierar jag loose(r) såhär ”not firmly or tightly fixed in place; detached or able to be detached”.

                  Svara

                  Men inser du inte att det är ett direkt sjukt beteende av de vuxna männen?

                  Svara

                  Fast killarna vet nog precis vad det gör, utnyttjar läget. Det är destruktivt. Blev själv utnyttjad av en 21-åring när jag var 14 år.
                  Han lurade mig dit. Det förstår ju vem som helst att han inte ville något seriöst med en 14!! Åring. Usch. Mår illa när jag tänker på det idag. Och klandrade mig själv för det många gånger. Så förstår denna tjejen om hon känner sig utnyttjad.

                  Svara

                Alla killar vill ha brudar under 20 år, word

                Svara

            Vet inte hur gammal du är nu, men som någon som är 28 så är det jättejättejättemärkligt att någon som är närmre 30 och upp mot 35 som du säger dejtar någon som är 17. Det är seriösa problem med den äldre personen. Man dras inte till så unga utan en anledning, och även om man nu råkar göra det så agerar man inte på det förrän de blivit lite äldre.

            Svara

              Där tycker vi väl olika, jag ser verkligen inga problem med det så länge båda är lyckliga med varandra. Nej man brukar inte dras till någon utan anledning, oavsett ålder.

              Svara

                Får man fråga hur gammal du är nu? För mig som är i 35-årsåldern är det fullständigt otänkbart att jag skulle känna en dragning till tonåringar.

                Svara

                  Jag är 29, jag kanske får en uppenbarelse om några år, men som det ser ut nu ser jag inget fel på det 😉

                  Svara

                    Ine ens om det skulle handla om din 17 åriga syster eller dotter?

                    Svara

                      Inte alls, jag kommer att försöka uppfostra min framtida dotter till att vara stark i sig själv och att dejta män och/eller kvinnor som behandlar henne väl, då spelar det ingen roll hur gammal hen är. Om hon däremot faller in i psykisk ohälsa eller inte har en stark självkänsla så kommer jag bli orolig om hon ingår i en relation, särskilt med en äldre person, men det kommer vara fallet även om hon är över 18.

                      News flash – När det är så att någon över 30 blir tillsammans med tonåringar är det alltid så att tonåringen i fråga har urusel självkänsla och ofta också någon form av psykisk ohälsa.

                      Vuxna personer är aldrig tillsammans med tonåringar som är ”starka i sig själva”

                      Till anonym 22:19, jag vet inte vad du baserar det på, men så var det verkligen inte i mitt fall, och inte i många andras heller.

                      Anonym 22:22, man kan må dåligt utan att veta om det.
                      Hur man än vrider och vänder på det och hur mycket du än försöker försvara beteendet så är det fakta att det är en väldigt ojämlik relation när ena bara är tonåring och den andre fått rösta i hela 5 olika riksdagsval.
                      Man kan omöjligt vara på samma plats i livet om båda är på den mognadsnivån de ska vara på. När man är 35 ska man ha, eller åtminstone vilja ha vuxna saker som hus, karriär, familj och barn. Man ska inte ränna efter de som för ett år sedan gick i grundskolan.

                      Anonym 22:22, Mitt svar till dig fastnade i modd.
                      Kort svar: Det baseras på verkligheten

                      Tycker det är sorgligt att M fortfarande inte inser problematiken i att vuxna män dejtade henne som 17åring. Det är fel att som 30-35 åring dejta en så ung person… Som 17 år gammal är man fortfarande ett barn och att en vuxen skulle vilja vara tillsammans med ett barn är fel. Är tvungen att skriva en uppsats om jag ska skriva alla anledningar till varför det är fel, men jag vet att alla med vettiga värderingar vet vad jag talar om.
                      Snälla M. Om du blir mamma i framtiden, låt inte ditt barn dejta en vuxen person. Det är inte hälsosamt.

      Han styrker en en del av det hon säger. Han lägger bara till ”jag brydde mig inte då”.

      Svara

    Hahah ”polisanmälan” han gjorde har ju för tusan samma typsnitt som resten av hans text. Ser inte ens ut som en anmälan. Att han tror på sina egna lögner så mycket att han kan göra en sån grej… man blir ju mållös

    Svara

      Men, han kan ju ha skrivit ner sin anmälan och skickat in den så till polisen?

      Svara

        Man skriver inte själv en anmälan, det är det polisen som gör. Däremot är det inte omöjligt att han har den i digitalt format och därefter har copy-pasteat delar ur den och lagt in i ett annat dokument. Tycker det känns lite löjligt att påstå att han skulle ha hittat på en anmälan, men that’s just me I guess. 🤷‍♀️

        Svara

          Kan du visst göra. Finns formulär på polisens hemsida.

          Svara

          Man själv skriver en anmälan sen skriver polisen en polisrapport

          Svara

          Du kan inte vara med person som tappar bort prylar särskilt ofta. Har gjort massor av anmälningar på polisens hemsida.

          Svara

            För er som inte vet, alla typer av anmälan kan inte göras via text på deras hemsida. Endast mindre brott som ex. en stulen cykel. Om man blivit utsatt för ofredande som snubben hävdar måste man snällt ringa eller besöka stationen. Och då ser en polisanmälan verkligen inte ut såhär, och inte heller kan man få tillgång till kopia digitalt utan endast hemskickad med brev.

            Svara

          Du är ju totalt efterbliven

          Svara

        Snälla, ”anmälare” hade han skrivit. ”Målsägande” heter det. Exet hävdar ju att hon kontaktat polisen och frågat om hon har en anmälan mot sig vilket hon säger att hon inte har, och att polisen då istället uppmanade HENNE att anmäla honom för förtal.

        Svara

          Målsägande heter det först när en anmälan har lett till åtal. Hennes förtalsanmälan gjordes innan det här debaclet, det finns INGET sätt för en själv att få reda på om man har blivit anmäld för något, så sannolikt har polisen bara rått henne att göra (ytterligare) en förtalsanmälan om hon skulle känna sig manad.

          ”Snälla” på dig själv.

          Svara

            Fel.

            Svara

              Fast polisen delger ingen om någon lämnat en anmälan mot personen ifråga via telefon. Eller öht innan de bestämt sig för att göra utredning och kallar till förhör.

              Svara

            Eh, nej! Du är målsägande oavsett om anmälan leder till åtal eller ens en förundersökning.

            Svara

            OMG vad mycket ”kunniga” personer här finns.

            När en polis upprättar en anmälan finns olika ”karaktärer” att välja mellan: anmälare, målsäganden, misstänkt, vittne och försvunnen person. (Tidigare även utpekad person men det används inte längre).

            En person kan vara både målsägande samt anmälare, men om t ex en förälder anmäler åt sitt barn så blir föräldern anmälare och barnet målsäganden. Den som är skadelidande i ärendet, dvs ”äger” målet är alltså målsägande.

            Svara

      Han anger inte att hon fått kontaktförbud. Han skriver att han gjort en anmälan för kontaktförbud och det nått henne. Dvs att hon vet om att han gjort en anmälan av något slag. Det betyder inte att det är beviljat. Det är svårt att få kontaktförbud så var står det att hon har fått kontaktförbud?

      Svara

      Tveksamt också om man kan ”ringa alla sjukhus” och få beskedet att personen ”inte är där”?

      Sjukhus brukar inte få lämna ut sådan information (om man inte specifikt samtyckt), inte ens till föräldrar till myndiga barn t ex. Så man kan inte ringa runt till alla sjukhus och utesluta att en person är inlagd.

      Svara

    Det är flera som backar hennes historia både killar och tjejer. Du kunde lägga ut hennes dumpar med för den delen då man ser att hon gjort en polisanmälan för förtal, hans anmälan är fejk som det ser ut.

    Svara

      Dock så påstår hon att hon gjort anmälan ang förtal nu efter att han skrivit inlägget men anmälan hon postade bild på gjordes tidigare i augusti, innan han ens hade skrivit sitt inlägg. Så antingen valde hon bara att fota en tidigare anmälan (som hon uppenbarligen gjort) eller så ljuger hon om att hon gjort en anmälan ni efter hans inlägg.

      Svara

        Fast det var väl ändå ett EXEMPEL på hur en polisanmälan ser ut, som en pik mot hans så kallade anmälan

        Svara

          Hon får frågan: ”Hur ställer du dig till **** försvar/anklagelser?”
          Varpå hon svarar: ”Sjukt kränkande påhitt. Här e iallafall min RIKTIGA anmälan, som polisen rekommenderade mig att göra när jag ringde 11414 för å kolla om ”jag va anmäld för stalking etc” ”.
          Och så är det bild på en anmälan som anger brottsdatum 2019-12-15 t.om. 2020-08-16. I min hjärna tolkar jag det iaf som att hon påstår att det är en anmälan hon gjort efter hans inlägg, inte att det är ett exempel på hur en anmälan ser ut.

          Svara

            Du kan idag anmäla ett brott med brottstid som sträcker sig över en period bakåt i tiden.
            Nemas problemas

            Svara

      Eller plocka ner hela skiten och låt polisen ta hand om det. Inte internet-pöbeln

      Svara

    Efter att ha rådgjort med din chefredaktör bestämde du dig alltså för att publicera hela hans försvarstal, men bara citera en mening ur tjejens historia?

    Jättekonstigt.

    Svara

      Tänkte också på det. Han förtalar ju henne genom att peka ut henne som klandervärd och/eller brottslig så fattar inte varför detta är bättre

      Svara

      Tänkte också på det. Märkligt upplägg.

      Svara

      [Borttagen kommentar]

      Svara

      Extremt olämpligt att bara låta ena parten komma till tals. Då är det bättre med ingen.

      Svara

      Här är ju skillnaden mellan en skvallerbloggare (Camcam) och en journalist. Men håller med chefredaktören borde ha tittat till mer än namnpubliceringen. Det är ju en av grundpelarna, båda sidor ska komma till tals.

      Svara

    Hade aldrig i hela livet låtit min 15 åriga dotter dejta en 30 årig man. Det fattar väl vilken vuxen som helst att det förekommer alkohol och troligtvis droger också på fester hos vuxna personer. Har hon några ansvarstagande päron eller driver hon löst runt på typ ungdomshem/psyket?

    Svara

      Nu vet jag inte om henne specifikt men ja det är otroligt många ungdomar som växer upp i otrygga miljöer. Det i sin tur gör de till lätta måltavlor. Men tänk om de 30 åriga männen bara hade kunnat låta bli barn.
      Det är där problemet ligger. Hos män som tycker att det är ok att ligga med barn.

      Svara

        Ja precis. Hon ser sjukt ung ut på bilderna. Han måste ha sett att hon var ett barn. Han var ändå 28 och borde inse att hon var för ung.

        Svara

      Problemet ligger snarare hos männen som utnyttjar sårbara och omyndiga tjejer.

      Svara

      Antagligen inte. Pedofiler (säger inte att snubbe i fråga är pedofil, men pedofiler i allmänhet) ger sig nästan alltid på barn som redan är i svårigheter och därmed sårbara.

      Svara

        Vill inte vara den som är den men pedofili heter det när man känner attraktion till barn innan puberteten. När man attraheras av tonåringar kallas det hebefili.

        Svara

        ALLA barn är sårbara – oavsett.

        Svara

      För att hålla oss till historien så var hon 17 och han 28.

      Svara

      Bara för protokollet:
      15-åringar ”driver inte runt på psyket”, de är inlagda ihop med en målsman. I övrigt håller jag med dig.

      Svara

    En 26 årig man som inleder ett förhållande med ett 15 årigt barn. Se det för vad det är. Spelar ingen roll vad hon sa att hon ville. Han var vuxen och skulle satt gränser. Fy fan…🤮

    Svara

      Men alltså detta är så sjukt vanligt. Jag är uppvuxen i en stad med typ 25000 invånare och jag kan inte ens räkna alla tjejer jag känner som dejtade ”äldre” män.
      När jag var 12 tog en 25 åring min oskuld.
      När jag var 14 strulade jag med en 30-årig dörrvakt. Nu som vuxen fattar jag att han manipulerade mig till sex och fick mig att känna mig speciell då han lät mig komma in på klubbar och dricka alkohol.
      I 15-16 års åldern så var nästan alla killar jag träffade minst 12 år äldre.
      De där männen är mästare på att hitta ”trasiga” tjejer som de sen manipulerar till sex.
      De får en att känna sig så vuxen och speciell, som att man är deras allt.
      Det gör ont i mig att tjejer fortfarande råkar ut för dessa männen.

      Svara

        💔❤️

        Svara

        Ja det är vanligt men det gör det inte rätt för den sakens skull.

        Svara

          Nej jag menade verkligen inte att det är ok. Det är sjukt och nu som vuxen med egna barn och i en stabil miljö har jag insett hur otroligt galet det var. Men som väldigt skyddad nu som vuxen så inser jag också hur många som inte inser att detta händer ofta och att det faktiskt är relativt vanligt.
          Det är något vi som samhälle skulle behöva ta tag i.

          Svara

        Vanligt i vissa kretsar, men verkligen inte ok. Sedan ska man inte tro att det är vanligt överallt. Normala vuxna har inte sex med barn. Så ledsen att du råkade ut för det.

        Svara

          Nej ”normala vuxna” gör inte det, men ändå hör man liknande historier hela tiden. Hur småtjejer alltid hänger med äldre, att killarna var x antal år äldre som de förlorade sin oskuld till och så vidare.. det är vanligare än man tror.

          Svara

        Tråkigt att kvinnor inte vet bättre. Hur män beter sig är ingen nyhet. Om det är för bra för att va sant får man tänka på.

        Svara

          Tråkigt att inte MÄN vet bättre än att inte bete sig så*

          Svara

          Tonårsflickor är inte vuxna kvinnor.

          Svara

          Fy fan för victimblaming

          Svara

    Vill bara inflika att man inte kan ringa polisen och fråga om det finns ett ärende på sig själv.
    Det är när en åklagare beslutat ifall ett brott har skett som den anmälde får veta.

    Svara

      Självklart kan du ringa och se om de finns anmälningar på dig. Det svåra är att få ett svar från de om du inte kan identifiera dig vilket kan bli svårt över telefon.
      En anmälan och ett åtal är inte samma sak. Åklagare väcker åtal om grund finns för utredning/rättegång.

      Svara

        Nej de går inte att kolla upp.
        Been there, done that.

        Svara

        Varför säger du ”självklart” när du uppenbarligen har noll koll? En anmälan är bara en anmälan. Inget du kan ta reda på även om du verifierar dig med ID. Det är inte förrän åklagaren valt att gå vidare med ärendet och du blir misstänkt för brott som du får reda på det.

        Svara

          Du har absolut inte heller koll.

          Ett ärende kan utredas med polisiär FU-ledare en bra bit innan ärendet lottas till åklagare. Så, det är inte per automatik så att du först när ärendet är åklagarlett får veta om du är anmäld för brott

          Svara

        Nej det kan man inte. Eller ringa kan du ju men du får inte veta.

        Svara

      Ärenden om kontaktförbud ska handläggas skyndsamt. I regel inom max ett par dagar.

      Svara

      Man kan vara misstänkt för brott utan att få veta om det…

      Svara

        I princip inte vad gäller ärenden om kontaktförbud. Även mycket våldsamma män kontaktas och delges en sådan anmälan. Ska mycket till för att ett kontaktförbud ska utfärdas utan att den misstänkte blivit förhörd eller fått avge sin inställning.

        Svara

          Och fått ett måsägandebiträde.

          Svara

            Va? Målsägandebiträde får man endast i särskilda mål eller av särskilda skäl, i regel i mål som innebär en allvarlig kränkning eller om målsägande av olika skäl behöver ett särskilt stöd.

            Svara

      Fast en polisanmälan är fortfarande allmän handling, det går att få ut. I vissa fall blir det dock maskat

      Svara

        eller sekretessbelagt

        Svara

        Allmän handling innebär inte per automatik att den är offentlig.

        -Ett ärende där åtal är väckt är hela Fuppen offentlig handling. OSL 35:7
        -Pågår förundersökning blir du i stort sett alltid nekade då det kan skada utredningen OSL18:1
        -En nedlagd förundersökning krävs rätt mycket för att du skall få ut handlingar, om du inte har partsinsyn (målsäganden är dock inte ”part” av någon underlig anledning). OSL 35:8§, OSL35:1§

        Svara

          Ja, det var därför jag skrev: ”I vissa fall blir det dock maskat eller sekretessbelagt”.

          Svara

          ”En nedlagd förundersökning krävs rätt mycket för att du skall få ut handlingar, om du inte har partsinsyn”

          Det stämmer inte heller. Offentlighetsprincipen gäller för alla, visst kan det också bli sekretessbelagt men det går inte på automatik bara för att något är nedlagt

          Svara

    Vilka handlar inlägget om??

    Svara

      [Borttagen kommentar]

      Svara

    En åklagare kan inte ”besluta om ett brott har skett”, vad dillar du om?

    Svara

      Förmodligen en slarvig formulering, kanske du vill förtydliga?

      Svara

    Vad försvarar han sig emot?

    Man kan f.ö. inte ringa ett sjukhus och få namn på en inlagd eller få svar på frågan om en viss person är inlagd. Det skulle gå emot all typ av sekretess.

    Svara

      Jo om personen gett sitt medgivande, något de alltid brukar fråga om när man ankommer till akuten.

      Svara

        Om patienten ger sitt samtycke innan bryter inte mot sekretess så det som 18:23 skrev är fortfarande korrekt: sjukhus får inte uppge denna information till vem som helst eftersom det bryter mot sekretessregler.

        Svara

    Man kan inte ringa ett sjukhus och få namn på en inlagd eller få svar på frågan om en viss person är inlagd. Det skulle gå emot all typ av sekretess.

    Svara

      Jo, om man säger att man är anhörig så går det lätt som en plätt.

      Svara

        Nej. Jag jobbar på sjukhus. Du får inte ut denna typ av info och absolut inte per telefon.
        Våra anvisningar har skärpts otroligt sedan GDPR.

        Svara

          Käpp inte på Växjö lasarett iallafall

          Svara

            Näpp

            Svara

          Inte på SÖS heller.

          Svara

          Fast det stämmer ju inte, jag var inlagd i april då frågade de om någon ringer och frågar efter dig får vi säga att du är här, så säger man ja eller nej.

          Svara

        Då bryter de mot sekretessen. Spelar ingen roll om du är anhörig. Har inte patieten gett tillstånd kan du inte uppge denna information.

        Svara

        Man måste fortfarande kunna uppge personen hela personnummer inkl 4 sista siffrorna

        Svara

          Nu var ju anonyms påstående att det överhuvudtaget inte gick att få reda på om någon ligger inlagd. Inte huruvida personen gett sig tillstånd eller ej. Och nej har aldrig behövt ge personnummer heller.

          Svara

          Näpp min svärmor låg inne nu och jag bara sa hennes namn och att jag var hennes svärdotter.

          Svara

            Då bröt de mot sekretessen.

            Svara

              Japp det gör de hela tiden

              Svara

              En patient tillfrågas alltid vid inläggning om personalen får ge uppgifter till sina anhöriga. Säger dom ja så får vi säga till anhöriga att dom är på sjukhuset. Säger dom nej får vi inte säga ett ord. Är någon svårt skadad eller ex dement och inte kan svara på frågan så rings anhöriga upp ändå så att de vet vad som hänt. Med vänlig hälsning, sjuksyrran

              Svara

                Varför skulle personalen ge uppgifter om patienter till sina anhöriga?

                Svara

                  Och nöjesguiden be stayin real quiet 🤫🤔

                  Svara

              Eller så har svärmor lämnat samtycke till att de bryter sekretessen. Jag tror att det är rutin att ställa frågan när en patient blir inlagd.

              Svara

            Men då visste du att hon låg där och då antas det att hon har delat den infon med dig, dvs gett samtycke till att du får ta del av hennes vård.
            Om du skulle ringa till alla sjukhus och fråga om ”person x” ligger här skulle du inte få svar för att det bryter mot sekretessen.

            Svara

              Hon åkte in medvetslös. Fick ringa sjukhusets växel eftersom jag inte hade en aning var hon hamnat. Sen lotsade de mig till jag hittade henne. Hon ligger fortfarande i respirator. Jag kunde praktiskt taget vara vem som helst. Samtalat med läkare och fått utförliga rapporter utan att lämna hennes person nummer.

              Svara

            Hon kanske hade godkänt det.

            Svara

        Vaddå går lätt som en plätt?

        När jag födde barn så var jag helt själv. Då pappan inte kunde närvara. Fick reda på att det skulle bli urakut snitt och skickades raka vägen till operation. Min sambo fick hålla på i 2 timmar och ringa runt för att få reda på om allt gått bra med mig och vår dotter…

        Det var ett jävla bekymmer trots att han sa att han var pappan och typ grinade i telefon medan jag låg sövd och inte visste något.

        Svara

        Om patienten inte har gett sitt godkännande så kommer den som ringer mötas av ’han/hon finns inte här.’ Det går även utmärkt att säga att vissa får veta, men inte andra. Om det verkligen behövs kan Anhöriga/patient och sjukhus komma överens om ett kodord som komplement typ om någon ringer och säger ’jag är Anders, Lisas brorsa.’ om Anders då inte uppger kodordet så kan han hävda hur mycket som helst att han är brorsa. Han kommer ändå få höra att Lisa inte finns där.

        Tyvärr egen erfarenhet av ovanstående. Men tacksam att det fungerade när det behövdes.

        Svara

          Nej, vi kan inte hålla reda på kodord för alla patienter vi har. Antingen ger patienten samtycke till att vem som helst som ringer och frågar efter hen får ett ärligt svar, eller så ger de inte sitt samtycke och då svarar vi typ ”nej det har jag ingen information om”. De som väljer det senare får själv ansvara för att kontakta anhöriga.

          Svara

        Jag har nyss legat inlagd, det första de frågade var om de fick tala om att jag var där, jag svarade att den enda som kan ringa och få uppgifter om mig är min äldsta son, och han blev godkänd på sitt personnummer.

        Svara

        Min mamma åkte in för överdos och när jag ringde så vägrade de säga om hon ens var där eller levde. Så lätt som du beskriver är det inte..

        Svara

    Kan du inte lägga upp vad tjejen skrev också? Har ingen aning om var man kan läsa hennes sida av historien

    Svara

      Vet inte om jag får skriva detta, ta bort kommentar isf! Meeen både Penny Parnevik och Benjamin Ingrosso länkar till henne i sina stories.

      Svara

        Och crfn gillar hans inlägg. Trodde jag inte om henne.

        Svara

          Vem är crfn?

          Svara

            caroline ringskog ferrada-noli

            Svara

              Vem är det 😂

              Svara

          Trodde jag precis om henne. Transparent kvinna.

          Svara

          😖 Whaaat

          Svara

        Tack!

        Svara

        Bra att de har mod att stå upp för offret.

        Svara

          HUR vet vi att hon faktiskt är ett offer? Och att det inte bara är en smutskastningskampanj av ett svartsjukt ex? Tycker det är otroligt dumt att hänga ut folk åt höger och vänster innan FAKTA ligger på bordet.

          Svara

            Eller helt enkelt bara en PR-kupp!

            Svara

            FAKTA är ju att han groomat och varit ihop med ett barn. Där är bådas historier samstämmiga.

            Svara

    Wow vilka uppblåsta siffror Blondinbella körde med för Löwengrip Beauty, dom omsatte 39 miljoner 2019, året hon sa att hon skulle komma upp mot 100 miljoner..

    https://www.allabolag.se/5569021982/lowengrip-beauty-ab

    Svara

      Old, old news! Har du bott under en sten senaste den senaste tiden?

      Svara

        Inget uppblåst bara förhoppning och mål, och det får hon ha som alla andra också får ha.

        Svara

          Om du inte lyckas som bankrånare så är det bra att starta ett aktiebolag. Beskriv din affärsidé och hur många hundra millar bolaget ska tjäna om sådär några år. Sedan är det dax för nyemission och såklart att sätta din vd-lön.

          Lagligt och du slipper sitta i fängelse.

          Svara

      258 000 kronor i vinst jämfört med nästan fyra miljoner 2018?!! Ha, ha ha! Det går bra nu.

      Svara

        Men det är ju över för hennes del, hon har ju sålt företaget för 6 månader sen, tror inte att hon bryr sig så mycket.

        Svara

          Hon borde bekymra sig om pojkvännens dåliga bolag istället. Plus sluta med att göra reklam för Oslo Skinlabs. Den reklamen är lurenderi. Forskningsresultaten finns inte. Får man verkligen luras så?

          Svara

            Varför skulle hon bekymra sig för hans affärer, räcker väl att du gör det.

            Svara

              Vilket korkat svar!

              Svara

      🥱😴

      Svara

      Fast vadå uppblåsta siffror? Det är ju inte uppblåsta siffror utan det var ju ett mål och förhoppning de/hon hade och det får hon ju lov att ha, som alla andra också får ha. Omsättningen var väl över 80 året innan. Lägg ner besattheten av att sm utsk asta henne!

      Svara

        Det var uppblåsta siffror de senaste åren då Dermanordic/Dermarome köpte upp lagret som inte kunde säljas. Löwengrip gick aldrig riktigt så bra som Bella ville få folk att tro.

        Svara

      Det passade ju verkligen in här, jösses

      Svara

    Hon anklagar honom för allt det som han dementerar. Bland annat att han ska ha bjudit henne på kokain och att hon försökte avsluta sitt liv pga honom och deras relation efter att han psykiskt brutit ner henne.

    Svara

      Hon berättade ju också detaljerat om att hon hade problem med närhet då hon blivit våldtagen och bad honom om förståelse, men att han guilt-trippade henne att ha det för att han sa att han blev ledsen när hon inte ville.

      Svara

      Ändå sjukt att man som vuxen vill dejta en 15-årig fangirl, ligga med henne, bossa över henne, vara notoriskt otrogen mot henne, bjuda henne på knark och sen klaga när man gör slut på att hon är ”psykiskt instabil” och omogen. Så sjukt vidrigt och oansvarigt på alla plan. Var en man!

      Svara

        Ja verkligen hemskt. Glad jag aldrig hört talas om den här artisten.

        Svara

      Fast då hade du kunnat lägga upp hennes historia och sedan med en mening att han förnekar.

      Svara

    Kan nån reda ut det juridiska Flemming. Hon skrev på insta att hon anmält honom för övergrepp mot barn men hon var över 15 år när de hade sex. Ifrågasätter inte om hon utsatts för det såklart men trodde gränsen för ex en 26-åringen att ha sex med en yngre utan att dömd för det gick vid att den andra var 15 år?

    Svara

      Är man 15 eller äldre så blir det inte våldtäkt mot barn, även om förövaren är 70 år gammal. Säger dock inte att någon begått en våldtäkt i detta fall, det har jag ingen aning om.

      Svara

        Nej tänker samma sak. Därav undrar jag över vad hon anmälde honom för. Hon var 15. Och för att tillägga igen, tvivlar ej på henne heller, utan Undrar om man kan anmäla att det skedde när hon var barn.

        Svara

          En kan bli utsatt för sexuella övergrepp oavsett ålder. Även om hon var byxmyndig, så var hon helt klart i en underlägsen ställning vilket han utnyttjade. Kanske att det fanns samtycke ibland, men låter också som att det ibland skett mot hennes vilja. Det är polisen och åklagaren som rubricerar det eventuella brottet, oaktat vad hon påstår sig ha anmält honom för.

          Svara

    juridiska åt mig, inte Flemming.

    Svara

      Flemming blev säkert glad att du frågade åt alla 😊

      Svara

        Ibland fnissar jag högt när jag läser här 🤭😊

        Svara

    [Borttagen kommentar]

    Svara

      [Borttagen kommentar]

      Svara

    Tragiskt att du inte tar med hennes sida! Låter som om Nöjesguiden rotar för en potentiell förövare och inte backar upp offret!

    Svara

      Nyheter24*

      Svara

      Ärligt talat, vi vet faktiskt inte vem som är offer i detta fallet.
      Om det går till ev. tingsrätt, låt de avgöra.
      Jag känner inte till sanningen, alltså kan jag inte avgöra vem som är offer eller inte offer.
      En jävla massa tyckanden här, från människor som egentligen inte har en aning.
      Jag vet inte vem han är, även om jag läst namnet och jag vet inte heller vem hon är.

      Svara

        Jo det vet vi, en vuxen person ska inte ha sex med ett barn/ ungdom. En vuxen person ska inte bjuda minderåriga på kokain. Skämmes!!

        Svara

          Då får man först ändra på lagen då det inte är olagligt att ha sex med en person över 15 år. Om han har bjudit henne på droger vet vi i nuläget ingenting om.

          Svara

            Fast det handlar ju inte bara om huruvida det är olagligt eller inte. En vuxen man som har sex med och utnyttjar ett barn (som man är när man är 15) är vidrigt och säger väldigt mycket om personen även om det enligt lag inte är olagligt. Sen verkar det ju även ha skett sånt som är olagligt (att bjuda på kokain tex)

            Svara

              Hon var fortfarande 17 år och inte 15.
              Tänk att folk har så förbenat svårt att ta till sig fakta.

              Svara

                Som att det spelar någon roll.

                Svara

            Det är olagligt om det saknas samtycke eller om förövaren bort insett att ett (potentiellt) lämnat samtycke ej var verkligt. Huruvida hon var 15 år eller 17 år är irrelevant i det sammanhanget.

            Svara

    Men alltså? För oss (för jag antar att det är fler än jag?) är detta inlägg totalt intetsägande utan att veta vilka personer det handlar om? Vad pratar vi om? Svårt att tänka eller säga ett skit efter att ha läst en ensidig kommunikation om något man inte har någon som helst infomation om eller bakgrund till?

    Svara

      Jag visste inte vem det var ens när jag hörde namnet. Är du ung så har du nog inte kunnat undgå detta. Är du 35 som jag så… ja du får du leta lite och kommer sen säga ”vem?”.

      Svara

    Ändå sjukt att man som vuxen vill dejta en 15-årig fangirl, ligga med henne, bossa över henne, vara notoriskt otrogen mot henne, bjuda henne på knark och sen klaga när man gör slut på att hon är ”psykiskt instabil” och omogen. Så sjukt vidrigt och oansvarigt på alla plan. Var en man!

    Svara

    Grisigt beteende men fortfarande är han ingen pedofil.

    Svara

      Sant. Alla blandar ihop pedofili-begreppet. Men ett svin är han absolut!

      Svara

      Precis, efebofil kallas det när någon är attraherad till unga postpubertala människor, mellan 14-19 vanligtvis.

      Svara

        Tack. Att vi börjat kalla alla vi ogillar pedofiler är fan illa och förstör seriositeten i det + möjliggör det för pedofiler att normalisera beteendet.

        Svara

      Citerar en kommentar ifrån ett tidigare kommentarsfält.

      ”Men exakt, pedofili avser barn som inte genomgått puberteten. Det ordet ska inte missanvändas och urholkas. (Däremot kan han ju ha betett sig vidrigt och olagligt på andra sätt och kanske drar sig till yngre tjejer för att de är lättare att manipulera).”

      Svara

    Här önskar jag en diskussion om hur man ska göra i fall ’han sa hon sa’. Kan man okritiskt ställa sig på offrets sida när det är 1 mot 1? Gör detta att vem som helst kan peka ut vem som helst och även om de inte gälla för något brott blir de avbildade överallt?

    Eller har män fått undkomma med detta så himla länge genom att backa upp för varandra att det är dags nu?

    Svara

      grejen i detta fall är ju att han knappt förnekar det, så det är ju inte riktigt ord mot ord. Man ser ju på bilderna hon lagt upp på dem att de hade en intim relation

      Svara

      Nej, det kan man kanske inte, men här finns det tydliga (och allvarliga) uppgifter – som de båda medgett – vilket får mig att ställa mig på hennes sida.

      Svara

        Nina tänker du på hennes ålder och festandet?

        Anonym: men det är ju lätt att ljuga om vissa detaljer både för henne och för honom. Sen undrar jag iofs varför hon skulle göra detta. Han har ju tydligare motiv (förneka)

        Svara

          Jag tänker på hennes ålder i relation till hans ålder, att hon var ett fan, att hon led av psykisk ohälsa och att han utnyttjade det. Att när hon visar sig sårbar för honom, så vänder han det mot henne för att få sin vilja igenom.

          Svara

            Fast det enda som är fastställt är väl ålder och fan? Resten är ju något han inte medgett (även om det kunde vara sant).

            Svara

              Han skriver ju uttryckligen att hon hotat att ta livet av sig och honom och att han tyckte att det var charmigt. Även om hon framför annat i sin berättelse så är grunden psykisk ohälsa.

              Svara

                Det har du rätt i Nina. Men jag gillar inte heller intrycket jag får av hennes Instagram. Men hur som helst. Han är äldre och borde ha mer förnuft.

                Svara

                  Of topic nu, men är du den där feministbloggaren? Finns bloggen kvar? Minns jag läste mycket för flera år sedan. Var det du som helt plötsligt typ skrev ett inlägg om att du inte kallar dig feminist längre pga att du bara ville vara en människa med åsikter och att människor inte skulle anta dina åsikter utifrån en label? Älskade det inlägget iallafall, även fast jag knappt minns vad som stod, haha.

                  Japp, åter till diskussionen då hehhhh.

                  Svara

                    Minns också det inlägget och om jag får fundera lite till så kommer jag på vem det var. Men jag har inte för mig att det var Burgschki.

                    (Undrar om det inte var Hanna L. Svenska som bodde/bor i Danmark)

                    Svara

                    Åååh den där feministbloggaren? Ja det var nog jag och jag gästbloggade hos LD också. Men mig veterligen har jag inte avsagt mig etiketten feminist men jag kanske skrivit liknande om feministbloggare. Eftersom jag lyckades göra mig ovän med en del. Pga ställde inte upp på dras sitta på kammaren-feminism

                    Svara

                      Haga TRH ditt minne är nog mycket skarpare än mitt. Min första tanke var ”herregud jag säger så mkt dumt mkt möjligt detta”.

                      Haha, ja men ni två är så lika att jag förstår om man blandar ihop er. Jag har tänkt det flera gånger. 🥰

                      Älskade bloggen One way communication.

                      Så tråkigt att den inte ligger kvar. Den fick ligga kvar länge även efter att hon slutade skriva i den. 😕

                      Ja är inte helt säker men 85% att det var hon som sade det. Jag förstod hennes poäng och sympatiserade med den till fulla trots att jag valde den motsatta vägen. Och det för att man inte ska utgå från att en feminist alltid är till vänster. 😊

                      Svar i modd. 😊

                      Åååh men One way communication-bloggen känner ju jag igen. ser nicket framför mig i minnet. Visste inte vi var like 😊

                      Lika till sättet att resonera menar jag, även om hon var lite mer bestämd i sina åsikter så lika sökande och öppen för alla vinklar och ofta långa lite mer filosofiska resonemang. 👍🌸

                      Trh, jag älskar ditt senaste inlägg om elaine.

                      @ kl 20:49
                      😊👍🌸

                      Ååh ok jag förstår.

                      Äh jag vet inte, känner mest igen ditt namn. Kan ha varit någon annan, vars inlägg jag ändå gillade. Labels hit och dit du vet, inte så värt att ha egentligen om man inte är i behov av gemenskapen förstås.

                      One way communication känner jag fan inte igen, var det hon som skrev inlägget trh?

                      Kl 20:22

                      Jag är osäker, särskilt som du säger att du inte känner igen Hannahs blogg.

                      Kan också varit No Boy Toy. ??

                      Låter det mer rimligt? En otroligt vass tunga och ganska, hmmm brist på bra ord, rabiat.

                      @Kl 22:10 👆

                      Hm, i dont know. Kan det vara when darkness falls? För har för mig att hon kanske slutade blogga efter det. Dom jag kommer ihåg är no boy toy, arsinoe, burgschki 2.0 och wdfalls.

                      Kommer ihåg inlägget som ett ifrånrytande inlägg med en känsla av att man aldrig kan göra eller tycka rätt då man inrutas i andras åsikter. Men inlägget hade självförtroende och var skarpt. Kommer ihåg att jag efter att jag läste det lyfte på hatten och tyckte att det var svinballt att våga vara sin egen person och inte precis ta avstånd från feminism utan mer bara säga ” jag är jag och jag tycker detta. Mycket är feministiskt men försök fan inte sätta dit mig för andras åsikter eller påståenden FÖR NU ÄR JAG INTE FEMINIST LÄNGRE VAD SKA NI GÖRA NU DÅ.”

                      Tyckte det var coolt av en uttalad feminist att bara för sakens skull ”ta avstånd” för att kunna debattera vidare utan motståndet en label ger. Lite knäpp på näsan bra.

                      Äh, oviktigt egentligen.

                      Jakande svar 👇😊

                    Men ja Maria kan det varit 👍👍och också varför jag fick NBT i huvudet. De hade ju sin egen historia de två och jag stod upp för Maria hos NBT.

                    Svara

                      Åååh tror också det kan vara WDF för jag minns det men är inte hon somliga feta kvinnor? WDF kommenterade friskt hos mig. Men sen hände något där tror jag..hon är ju bipolär. Och jag fick för mig att hon sedan inte mådde så bra.

                      Stämmer och stämmer. 👍

                Alltså, hon sa i början när de träffades ”om du inte ringer mig så dödar jag dig”, vilket han tyckte va charmigt. Eftersom de inte kände varandra då så tänker jag att det låter som att hon skämtar, inte att hon på riktigt ”hotat att ta livet av sig”.

                Svara

                  Många killar dras till trasiga tjejer eller vice versa (obs gillar inte ordet trasig för att beskriva människor mest för ett exempel här)

                  Svara

              Hon har dokumenterad psykisk ohälsa.

              Svara

                Vem har inte det i dagens samhälle. Tror inte att hon är mindre trovärdig pga detta.

                Svara

                  Nej, det är hon givetvis inte. Det faktum att han indirekt medger att han känner till det och ändå agerat olämpligt gör henne mer trovärdig. Uppfattar hans text som en massa medgivanden avseende grunder som är gemensamma för de båda berättelserna. Det är problematiskt.

                  Svara

          Det är inte ovanligt ens bland vanlisar att bli ”uthängd” , att rykten sprids som enbart består av lögner om ett X enbart som hämnd/ge igen. Och tyvärr tror många dessa just av orsaken ”varför skulle hen säga det om det inte stämde”. Jo för att ge igen på ett x, vilket en hel del har behov av i sin bitterhet

          Svara

      Fälls* för något brott och *AVBOKADE överallt

      Svara

      Hon kan styrka mycket av det hon berättar om med ”bevis”. Hon backas även upp av personer som varit närvarande i olika situationer. Hon tjänar absolut ingenting på att lämna ut sig på det här sättet, det enda hon kan få är en viss upprättelse medan hon samtidigt riskerar väldigt mycket. Han har å sin sida väldigt mycket att tjäna på att säga att det här inte är sant och utmåla henne som ”galen”. Finns med andra ord enligt min mening ingen anledning att misstro hennes historia.

      Sen om det har skett något brottsligt och om det isåfall går att bevisa i domstol är en annan sak. Troligtvis inte och då ska han heller inte bli dömd för något. Men att bli dömd i domstol handlar också bara om vad som går att bevisa och inte, och att inte bli dömd säger således inget om den faktiska skulden. Därför viktigt enligt min mening att skilja på att tro på hennes historia och på att tycka att han borde bli dömd för de ev brottsliga handlingar som han kan ha begått

      Svara

        Tack anonym 21.20

        Jag ställer mig något frågande till hennes historia mest pga hur hon verkar gilla hämnden (hon hade tagline på insta I cancelled xxx and you? ett tag) Nu diskrediterar inte ett hämndbegär en berättelse men jag undrar om det finns en motivation där? Sen gillar jag inte cancel culture I allmänhet folk förlorar jobb för vad deras familjemedlemmar gjort osv det är en form av social kontroll jag tycker är obehaglig.

        Men! Samhället skyddar inte flickor och kvinnor. Män håller varandra om ryggen. Tystnadskultur råder. Och då blir det istället såhär. Och förhoppningsvis ser andra män detta och lär sig nån jävla hyfs.

        Jag är så himla kluven till detta…

        Svara

          Håller med om att det är väldigt svårt! Jag är inte heller för cancel culture och tycker att människor måste få fela utan att hela deras liv ska bli förstörda. Och ännu mer att det är helt orimligt att kräva att tex familjemedlemmar ska ta avstånd.

          Men som du säger, med det samhällsklimat som råder tycker jag att vi måste välja att tro på hennes historia, som ju artisten själv till viss del bekräftat. Och tycker även att han, för att få en ”mjukare” reaktion, då faktiskt kan ta åt sig och medge att han har gjort de här sakerna istället för att utmåla henne som galen. Däremot tycker jag inte att det är rimligt att hans familj tex förväntas ta avstånd och inte heller hans nära vänner, tycker alltså inte att han borde ”förgöras” på alla plan pga det som har hänt.

          Svara

        Fan så många idioter det finns här alltså gud 11 åtskillnad hon är nästan myndig när hon är 18 får hon fan vara med en 60 åring om hon vill så sluta behandla 17 åringar omogna. De är omogna för ni vuxna uppfostrar dem inte rätt. Sen väldigt idiotiskt att klaga över en 11 årskillnad när det finns 20-30årsskillnad för utr

        Svara

    Du publicerar ALLT han lagt ut min inget av hennes? Bara en mening?
    Fan vad skämmigt. USCH. 🤮

    Svara

    Varför stänger du inte kommentarerna direkt. Verkar som att du vill att de ska outas

    Svara

      Alla vet redan vem det handlar om, camilla får bara inte skriva ut namnet.

      Svara

        Alla vet inte det. Men du kanske kan delge oss som inte har så bra koll?

        Svara

          Det tar tre sekunder att hitta det om du googlar.

          Svara

    Fick en precis en hjärnaneurysm av att gå in på hennes insta. Får dock en av honom också, språket? Vilka coolingar de är. Fackin assååå. ”Jag blameade mig själv”. Tycker båda verkar vara lika galna.
    Sen kan vi väl snälla sluta urvattna ordet pedofili.

    Svara

      Hon är 17, han är nästan 30.
      Fint att kalla en psykisk sjuk tonåring för galen.

      Svara

        Ändrar galen till extremt uppmärksamhetsökande då. Bättre?

        Svara

      Tycker du själv att du har rätt fokus här?

      Svara

    Vivi

    Ser ut som Cam och Chefredaktör på ett mycket kalkylerande vis har utformat inlägget för att misskreditera tjejen utan att ”misskreditera” henne om man säger så.
    Kul att de inte trodde att detta skulle resultera i en fet backlash
    (vilket säger en hel del om deras syn på bloggens läsare)

    ”Han bjöd mig på kokain”….

    …Följt av flera skärmdumpar där han utmålar henne som totalt galen

    Läser man det utan kontext ser det ju onekligen ut som att han är ett offer för någon som är instabil, kNaRKar och reagerar oproportionerligt.

    Ohederligt, för att uttrycka det milt.
    Med tanke på situationen är det v ä l d i g t milt uttryckt.

    Svara

      Du får gärna maila honom så kan han förklara hur resonemanget förts kring publiceringen.
      Henrik.eriksson@nyheter24.se

      Svara

        Visst, tack.

        Det är din blogg och du har uppenbarligen valt att sätta ditt namn på inlägget, jag förutsätter att Henrik inte hade en pistol mot din tinning? Förklara gärna varför du tycker att det är ok att presentera händelsen så ensidigt, hur resonerar du kring etik osv? Som någon skrev här ovan hade det varit bättre att inte skriva om det alls än att utforma det så här, men jag antar att degen måste in?

        Svara

        Detta är det värsta inlägg du gjort rörande en kändis som blivit anklagad. Här finns ett offer och ni ger inte hennes sida av storyn. Det innebär att ni indirekt har tagit ställning!

        Svara

        Är det för att han är en offentlig person =“influencer”, och hon har skrivit sin version på sitt privata Instagram-konto som ni inte lägger ut hennes version?

        Svara

        Det är ju din blogg, din text och du står som avsändare då är det du som ska svara (tom en journalist gör det). Är det inte bättre att publicera en förklaring istället för att alla ska mejla chefredaktören på nyheter24?

        Svara

          I slutändan är det hans beslut.

          Svara

            Det är en sak att du dels inte kan stava, dels att du inte bryr dig om att använda relevanta textverktyg, men att ständigt hänvisa till någon annan när du inte klarar av arbeta med grundläggande journalistiska principer. Va? Är det verkligen på den nivån du vill ligga? Du kan bättre.

            Svara

          Så funkar det inte inom media. Det är den ansvarige utgivare i det här fallet chefredaktören som fattar beslut om vad som ska publiceras, hur det ska publiceras och vad som inte ska publiceras. En anställd journalist, bloggare, krönikör osv kan inte gå emot ansvarige utgivares beslut även om hens byline står under texten. Om texten är felaktig och det t ex leder till åtal så är det ansvarige utgivare som åtalas, inte journalisten/bloggaren osv som skrev texten. Så om Camillas t ex säger att vi ska inte publicera namnat på artisten så kan inte Camilla göra det.

          Svara

            Det är väl inte namnet det handlar om?

            Svara

        Spelar det någon som roll hur resonemanget förts när inlägget tydligt kan tolkas som ett ställningstagande för artisten?
        Är det det du vill säga med inlägget och det du tycker bör föras fram?
        Det ser jag som relevant.

        Svara

      Vad vet du om situationen som ingen annan vet? 🤔

      Svara

    Kan du inte bara ta bort detta inlägg och låta rättsväsendet sköta dömandet om vad som hänt.

    Svara

      Jo, det kanske är bäst.
      Jag ville skriva ett mer sammanfattande inlägg om vad som hänt med tanke på att artisten är en offentlig person och var rädd att min tystnad skulle tolkas som att jag sympatiserar med honom om jag inte skrev. Men så verkar flera ändå tolka det här inlägget och så är det verkligen inte. Jag antar att jag misslyckades kapitalt med det och då är det kanske bättre att ta bort inlägget eller stänga kommentarsfältet.
      Just nu är det mycket han sa, hon sa och jag KAN helt enkelt inte ta ställning för någon utan ville mer kort sammanfatta situationen och ta med artistens försvar då han är en offentlig person.

      Svara

        Att stänga kommentar när inlägget kan ses som att du tar ställning för artisten skulle bara ännu mer verka som att du tar ställning för honom.

        Svara

        Det var väl ändå den mest långsökta bortförklarning til svar jag läst idag.

        Svara

          Men vad är det du inte förstår?! Det är inte Camcams regler som gäller här, utan n24. De måste hålla sig neutrala och kan därför inte ta någon ställning. Om du inte tycker om det så får du diskutera ämnet någon annanstans

          Svara

            Alternativ att inte skriva något alls finns, genom att posta det här har de visar att de inte är neutrala.

            Svara

              Tror du på riktigt att det alternativet fanns? Är du seriös nu??

              Svara

          Fast nej det var inte en bortförklaring enligt vad jag tror. Jag tror på att CamCam verkligen menar det.

          Och i vilket fall inte långsökt.

          Svara

            Ja jag tycker också förklaringen verkar rimlig.

            Svara

        Ta bara bort inlägget och hänvisa folk till flashback om de vill diskutera detta.
        Och radera alla kommande inlägg som skrivs om det här. Det är nog tyvärr så man får göra för det här kommer spåra ut fullständigt

        Svara

          Det är nu över två timmar sedan du skrev din kommentar. Ser inte ut att ha spårat ut alls faktiskt…
          Helt rimlig nivå i kommentarsfältet. Och varför i hela friden skulle Cam hänvisa till fb?!!!

          Svara

        Så privatpersoner som anklagar offentliga personer för något som själv bett folk dela ska alltså inte få säga sin mening…. konstigt resonemang,

        Svara

          Det är inte resonemanget det är fel på, det är vad lagen säger. Resonemanget är att allt som skrivs under n24 as flagg måste vara lagligt. Rätt sunt resonemang ändå tycker jag.

          Svara

          Förstår inte ens vad du försöker få sagt här?

          Svara

      Man måste förstå att rättsväsendet bara handlar om vad som går att bevisa eller inte. Man kan vara skyldig till handlingar utan att för den delen bli dömd i domstol. Därför fullt rimligt att tro på hennes historia men samtidigt tycka att han inte borde bli dömd i domstol om det nu inte finns de bevis som krävs.

      Dessutom i detta fall så är ju mycket av det som har hänt inte olagligt, det gör det dock inte mindre hemskt.

      Svara

    Varför delar du bara hans förklaringar och story och inte hennes sida?

    Svara

      Men det står ju för i helvete i inlägget!

      Svara

        Men GUD det la hon ju till för fem minuter sen tagga ner

        Svara

    För en gångs skull vill kam INTE ta ställning
    Nåja jag får invänta nästa anna book eller IL-inlägg då

    Svara

      Vill och kan är väl helt skilda saker ändå?

      Svara

    Inte orkat läsa igenom alla kommentarer så vet inte om någon redan tagit upp det – men på sista bilden på artistens instagram så har hen publicerat vad som ska se ut som en polisanmälan – men som väldigt tydligt är fake..

    Svara

    Gick det för dig nu?

    Svara

    Är det bara jag som har blivit väldigt cynisk efter allt vad Bella haft för sig som misstänker att killens nya album inte gått så bra. Och därför hittat på en ”smart” PR-kupp som gör att han får publicitet?
    Jag menar, hur många har inte sedan igår gått in på Spotify för att kolla vem det här egentligen är??

    Det skulle vara kul att se hur mycket han klättrat på listorna de senaste 48 timmarna…

    Svara

      Tror inte att han tjänat något på den här skandalen, snarare att han åkt ner i listorna.

      Svara

    Bra tillägg i början av inlägget! Dock trist att det behövs. Folk VILL verkligen se den sämsta vinkeln i alla inlägg.

    Svara

      Förstår vad du menar och du har en poäng men måste fråga varför det inte är press etiskt att sprida vad hon skrivit? Bör det inte vara samma angående vad han skrivit? Obs genuin undran

      Svara

    Vart är armin coric? Antonia mandirs assistent? Han har tagit bort alla sociala medier….

    Svara

      Hon åt upp honom till frukost

      Svara

      Undrar också!!

      Svara

    Det är ju väldigt ofräscht och äckligt men om det enda ”felet” är att hon var 15år (om det nu inte var så att han tvingade i henne droger mm) så är det väl egentligen lagligt? Eller?

    Svara

      Är ju inte lagligt att överlåta narkotika. Behöver alltså inte tvingas i henne för att det ska vara olagligt. Sen nej att hon varit 15 är inte olagligt men fortfarande omoraliskt och ett vidrigt utnyttjande av ett barn? Allt som inte är olagligt är ju inte bra bara för det

      Svara

      17 år.

      Svara

    Även om de kan tyckas vara äckligt så var hon ändå 15 och uppått, vår lag säger att man är byxmyndig vid 15.
    De är konstigt att människor sitter och säger att han utnyttjat henne, tror de båda utnyttjade varandra på olika sätt för olika ändamål. Bara för att du är 16 är du inte mentalt borta, jag visste absolut de val jag tog vid den åldern kring alkohol, sex och killar.
    Sen kan man ifrågasätta hans tänk kring att dejta någon så ung, men kärlek är kärlek och sex är sex. Sitt inte och påstå att hon hade noll koll på läget även om han är äldre så betyder inte de automatiskt att han är mer mentalt mogen.

    Svara

      Hej äckliga snubbe som också vill rättfärdiga att knulla småflickor…

      Svara

    Tror du att det går att sammanfatta dina inlägg på ett snyggt så att alla förstår vad inlägget handlar om eller bygger bloggen Bloģgbevakning på att man måste hålla sig ajour hela tiden?

    Svara

    Jag förstår ingenting. ”Uppdatering” – vad är det ditt ursprungliga inlägg i så fall? Och varför skulle du över huvud taget kommentera något som någon anklagat någon annan för? Själv har jag som vanligt ingen aning om vad det här handlar om men jag förstår liksom inte det du skriver nu. Vad menar du?

    Svara

    Jag har ingen aning vilka detta handlar om, men hur kan du skriva att det inte är försvarbart att publicera det som kvinnan skrivit? men att publicera mannens text går bra? Är din chef möjligtvis själv en man…?

    Svara

      Såklart!

      Svara

      Det är rätt så enkelt- det är i det här fallet så att det är mannen som är offentlig. Kvinnan är det inte. Det hade varit det motsatta om det hade varit kvinnan som var offentlig. Det har ingenting om kön att göra som du insinuerar.

      Svara

        Cam brukar ju dock vara duktig med att ta upp bådas sidor, tex när Nattid och tatueraren drog ihop för någon vecka sedan, så det här inlägget blir ju skevt när bara en sida berättas. Oavsett vem som har rätt och fel liksom

        Svara

          Jag förstår vad du menar, men vill tillägga att den tatuerare i situationen gör allt för att vara offentlig och känd själv (i alla sammanhang), vilket inte den här tjejen i denna situation verkar jobba för. Plus att där fanns det ingen ev polisanmälan.

          Svara

    Men hur resonerar du när bara ena partens berättelse får utrymme i det här inlägget?

    Svara

      Har du inte läst inlägget ordentligt?

      Svara

    ”Jessica och moa”. Är det Så man ska se ut?

    Svara

    Undrar bara varför det är så viktigt att Nöjesguiden ska uttala sig om detta? Är det bara för att alla hipsters älskar artisten i fråga eller vad?

    Svara

      För att de skulle skriva en kritisk artikel om artisten, men blev stoppad för att folk på NG skyddar artisten.

      Svara

        Aha. Tack

        Svara

        Aha äntligen nån som vet varför! Tack!

        Svara

    Du kan inte ta ställning?
    De var tillsammans, hon 15 och han nästan 30.
    Kan man inte ta ställning då, då är det illa.
    Du behöver inte ta ställning till det hon skriver, men du kan fördöma förhållandet.
    Men det måste vara skönt att ta noll ansvar.
    Det här är så extremt dåligt skött.

    Svara

      Hon var 17, han 28. Håll dig till fakta.

      Svara

    Är det verkligen så hemskt med åldersskillnaden mellan 17 år och 28 år?

    Svara

      Handlade ju en hel del om hur han behandlade henne också.

      Svara

        Ja, absolut. Men då får folk fokusera på det och inte åldern. Nu är det mest liv om åldersskillnaden.

        Svara

    Tycker vi alla kan ha i åtanke att det är en 18-årig tjej som ligger inlagd på psyk när hon skriver detta. Menar inte att det har någon relevans för hennes trovärdighet, men den här uppståndelsen kan fan inte vara nyttig för hennes tillfrisknande.

    Att en massa tyckare och förståsig-påare, i påstådd välmening, målar ut henne som ett offer för både våldtäkt och pedofili är ett övergrepp i sig. Ni skriver om och förvanskar berättelsen med era antaganden och snart är den lika verklig för henne som den är för er.

    Dessa drev och häxprocesser är skadliga i så många olika led. Det är inte bara den påstådda ”gärningsmannen” som lider av dem. Hur bra verkar t.ex. CW må?

    Svara

    Det verkar handla om två neurotiska och extremt omogna personer detta och svårt att avgöra egentligen vem som ljuger då ingen av dem känns stabil. ”Team tjejen” dock med tanke på att ”artisten” råkade vara så korkad att han skickat uppmaningar till andra minderåriga fans om att ”skicka nudes” vilket också finns skärmdumpar på. Tjejens oförmåga att skriva och extremt osäkra och patetiska bildspråk på insta kan väl ursäktas av hennes ålder. Men vad ska han skylla på? Han skriver som en debil fjortis.

    Svara

    Någon annan än jag som finner det lustigt att inte Herr Nyhlén huggit som en kobra på det här i Stoppa Pressarna?

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.