Det händer på Instagram

Vad påminner det här om? En ”Skrållandocka”?

Lisa Anckarman är nyförlovad. Stort grattis!

Eeeh, nej tack! Galet att bada i oktober!

Filmen om Greta Thunberg är ute. Ska du se den?

Tvillingarna Lagergren ska vara med på Dr Phil, men tyvärr inte på plats utan via Skype. Varför de ska vara med har jag missat tyvärr.

En vattenflaska? Designad? Wow eller?

Svar ja.

Gravidlooken 2020?

251 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Kavajen… Herre Gud så illa sydd! Ser ut som något ett barn gjort i syslöjden. Och färgen ska vi ju bara inte prata om…

    Svara

      Fattas bara maffiga axelvaddar så är 80-talet här igen

      Svara

      Riktigt riktigt ful kavaj.

      Svara

        Jag brukar ty ja hon klär sig så snyggt, inte nu då 😳

        Svara

          Vad sjutton hände med mitt tycka? Ty? Men ni fattar ändå 💕

          Svara

        Den passar henne isåfall.

        Svara

      Nej det är mode nu. Den är inte ”felsydd”

      Svara

        Allt som är mode är inte snyggt. Den ser för jävligt ut.

        Svara

          Att den inte är snygg håller jag med om, men den är inte felsydd och jag lovar att inget barn slänger ihop en sådan i syslöjden.

          Svara

          Skrev inget om snyggheten? Om du kan läsa? Skrev bara att den den är sydd för att sitta exakt sådär.

          Svara

      Exakt vad jag tänkte när hon lade upp bilden och undrade om någon hade sett en snyggare kavaj, ja det har vi verkligen!

      Svara

    Kenza får en till pojke

    Svara

      Hehe svettigt m två killar tätt? Eller är det en myt

      Svara

        Va? Svettigt?

        Svara

        Ska man generalisera så ja, de kommer slåss och bråka mycket.

        Svara

          Brottas!!! Det enda mina två killar gör. 1 år och 4 mån emellan.

          Svara

            Jag fick ställa flingpaketet mellan mina pojkar när dom var små, dom tålde inte se varandra vid frukost 😂

            Svara

              Tillägg, nu är dom bästa vänner 💕

              Svara

            Nej, man kan inte generalisera.
            Vet systrar som slagits genom hela uppväxten. Själv har jag två grabbar som nästan aldrig blivit osams. Tjafs absolut, men inga större bråk eller slagsmål.

            Det syskonpar som varit värst är mina barns kusiner, en flicka och en pojke. Fy fasen vilken krigszon det varit. Ett tag orkade jag inte ens åka dit för att det var så mycket kaos hela tiden.

            Svara

          Är det något jag missat?
          Har nämligen två pojkar ( 2 år och 9 månader mellan) och det enda de i stort sett gör är att bråka och slåss. Har så många gånger funderat vad man gjort fel, men det kanske är ”vanligt” alltså? Det skulle kännas skönt 🙈

          Svara

            Mina pojkar bråkar varje dag och har börjat typ med revir runt den leksak eller vad det nu är de för stunden håller på med. Kommer den andra nära blir det bråk direkt.

            Svara

              Tror inte det ligger i brödraskapet. 1 år och 4 månader mellan mina, pojke och flicka och de bråkar exakt hela tiden. Varenda vaken sekund. Blir fan tokig

              Svara

          Har inte mina killar gjort, det skiljer inte mer än nåt år mellan dem.

          Svara

          Jag är en av 3 systrar och vi slog halvt ihjäl varandra när vi var små ^^

          Svara

        En myt, det kan jag garantera. Generellt så mycket jobbigare med tjejer. Sen är det ju individuellt så klart.

        Svara

          Nyfiken bara. Inte ifrågasättande… varför är det jobbigare med två tjejer? På vilket sätt? Jag har bara grabbar så jag vet bara hur det är med dom. Och hur jobbigt det kan vara

          Svara

            Har två tjejer. Tycker det har varit rätt lugnt. Har trott att det skulle vara jobbigare med två pojkar. Men vad vet man om det man inte har? Tror inte könet är det som mest definierar upplevelse av om föräldraskapet är tufft eller inte.

            Svara

              Jag tror det generellt sett påverkar.

              Svara

              Vi var två tjejer och två pojkar i nära ålder alla fyra. De som bråkade mest var jag och min lillebror. Fast emellan allt bråk var vi bästisar ändå haha. Oftast räckte det med att vi stirrade på varandra och det blev kalabalik 😂

              Svara

              Jag och mina tre systrar slogs igenom hela uppväxten 😂 nu har jag två killar och de är lugna som filbunkar. (4 och 6 år)

              Svara

                +1

                Svara

                Samma! Haha!

                Svara

                Samma här! 🙂

                Svara

            Asjobbigt… tänk dig pms x 3….

            /mamma till två flickor…

            Svara

              Oj jag har aldrig bråkat mycket med några av mina systrar utan de har alltid varit mina bästa vänner. Visst har man små gnabbat ibland men att ha både en storasyster och småsystrar har varit guld. Att få hjälp med en cool frisyr av storasystern eller ha filmparty med lillasyster.
              Ena systern var bara ett år efter i skolan så en hade alltid en trygg punkt/vän i skolan! 🙂

              Svara

          Jobbigare med pojkar när de är små men jobbigare med tjejer när de blir äldre. Generaliserar ganska grovt nu dock, alla är individuella såklart!

          Svara

            Ja det är en grov generalisering. Har 2 killar, och är helt klart himla glad att jag sluppit tjejers pms i tonåren. Killarna har helt klart varit enkla för min del.

            Svara

            Jag är lärare och det händer någonting med tjejerna i 3-4:an någonstans. Mycket drama och back stabbing. Killarna är kanske generellt sett brötigare och jobbigare i lågstadiet men i mellanstadiet är det tjejerna. / Lärare sedan 12 år tillbaka

            Svara

            Väldigt grovt haha.
            Pappa fick 6 flickor och en pojk och han har då aldrig visat ett yns på jobbighet att vara omringad av tjejer 😂❤️

            Svara

        Har en kille och tjej, dottern är överallt och ingenstans medan sonen kan sitta på samma ställe hela dagen och pyssla med sitt. Idag är han 7, men likadan när han va ”liten” bara att bilarna är utbytta mot Pokémon-kort, typ så. Älskar mina barn gränslöst och lika mkt men dottern ger mig fler gråa hårstrån om jag säger så 🙄

        Kan vara undantaget såklart men hade jag väntat en till så hade jag önskat mig en son 😅

        Svara

          Hahaha låter exakt som mina barn! 😂 Är 3 år och 9 månader mellan dem.

          Svara

        JA! Låt oss klistra könsstereotyper på ofödda barn!
        Hare Gudrun!

        Svara

          Ja varför inte? Det är skillnad på tjejer och killar.

          Svara

            Ja. Den ena har snippa och den andra snopp. Övrigt är där inte så stor skillnad.

            Svara

              Jo det är givetvis stor skillnad på pojke och flicka, det är 2 olika kön.

              Svara

                Eller hur. Alla är såklart individer, men att säga att det inte är skillnad är ju bara verklighetsfrånvänt. Är schystare att acceptera att tjejer och killar är olika. Inte bättre eller sämre bara olika!

                Svara

                Precis det hen skrev. Den ena har snippa och den andra snopp = olika kön. Vad annars är stor skillnad på små barn? Förutom könsrollerna vi projicerar på dem såklart.

                Svara

                  Låt barnen leka naturligt så upptäcker du att de har olika intressen utifrån sitt kön, med vissa undantag. Den misshandeln som sker nu när man gör barn kön/identitetslösa borde bli straffbart.

                  Svara

                    Vet du vad du borde testa göra? Ställ dig själv frågan ”varför” lite oftare. VARFÖR tror du de har olika intressen beroende på kön? Jag menar innan puberteten kickar in och skillnaden på olika hormoner osv visar sig för olika barn så är det ju INGEN biologisk skillnad förutom olika könsorgan? Om jag uppfattat det du skriver rätt menar du alltså att barn med olika kön generellt har olika intressen pga annat än yttre påverkan. Tror du att det är biologiskt?
                    Tror du att det är just könsorganen som styr eller något annat?

                    Svara

                      Nej jag behöver inte fråga mig någonting som en hjärntvättad uppmanar mig att göra.

                      Den psykiska terrorn som sker mot våra barn idag, att de inte är varken flicka eller pojke, eller ens får veta vad de är, det är så jävla sjukt att jag önskar såna som ingår i den misshandeln hamna där solen aldrig skiner.

                      Ni är helt besatta av kön så man blir helt livrädd å våra barns vägnar. Inte konstigt att den psykiska ohälsan ökar för våra barn och ungdomar…i takt med allt hitte-på som basuneras ut och indoktrineras in i våra stackars barn.

                      Usch, onda jävlar.

                  Det som projiceras på barnen av idag är att det inte har ett kön alls. Det är förjävligt.

                  Svara

                    Ingen förnekar väl ändå om ett barn har snopp eller snippa? Jag har aldrig hört om någon som förnekar ett barn att få reda på vad som finns mellan benen. Har du det, eller menar du något annat?

                    Menar du könsroller kanske? Vad exakt är det som är ”förjävligt?”

                    Svara

                      Finns föräldrar och dagis som gör det.

                      Vad är det som är så hemskt med könsroller?

        Jag och min lillebror bråkade och slogs som bara den. Så pass mycket att vi fick börja om från början när vi blev vuxna för vi hade typ bara hatat varandra. Vi klickade helt enkelt inte personlighetsmässigt. Man väljer inte sin familj.
        Hälsningar en tjej

        Svara

        Skiljer 1 år mellan mina killar, tycker inte det har varit särskilt svårt, mer än att det är rätt mycket att stå i att ha 2 små överlag.

        Svara

      Ja var ju inte så svårt att lista ut…

      Svara

        Varför inte svårt att lista ut? 🙂

        Svara

          Fick bara känslan av att hon drog ut på att berätta könet för att det var en till pojke. Hon har ändå vetat om det i… kanske 6 veckor🤔 Hade det varit en flicka tänkte jag (alltså rena spekulationer) att hon kanske hade gått ut med det tidigare. Hur som vill jag tillägga att kön har ingen som helst betydelse (enligt mig), man väljer att skaffa barn inte ett visst kön ❤️

          Svara

      Tror det jobbigaste är att få barnen så tätt, det andra barnet kommer innan det första har tillräckligt av kognitiva färdigheter och språk för att förstå vad som händer och varför de egna behoven får stå tillbaka för en ny bebis.

      Svara

        Lite så är det..

        Svara

    Elaine sticker ut hakan:

    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/eK8LoK/vi-maste-se-rasismen-som-frodas-i-fororten

    Antar att det blir kortslutning hos identitetsvänstern.

    Svara

      Då antar du fel.

      Svara

      Så jävla bra skrivet

      Svara

        Nja, för att vara retoriker så tycker hon upprepade sig en hel del. Inledning, avhandling och avslutning saknades. Och, alla måste sluta använda ordet ”orten” fel. Det heter förorten.

        Svara

          Men de flesta vet att man syftar på olika saker när man säger orten och när man säger förort. Alla förorter är förorter, men orten syftar på de segregerade, socioekonomiskt utsatta områdena med hög kriminalitet osv. Bara ”förort” säger ingenting, kan lika gärna vara en fin förort man menar.

          Svara

            Exakt så. Och benämningen orten är det ju de själva som börjat med (ungdomarna som bor där) och sedan har det spridit sig. Precis som de säger ”Byn” om Rinkeby.

            Svara

      Håller helt med Elaine. Många kulturer i Asien och Afrika är något så sjukt rasistiska. Självklart finns dessa kulturer även i Sverige. Ska vi hantera rasism på riktigt krävs det att vi stirrar den i vitögat. Både den som kommer från etniska svenskar och de med invandrarbakgrund.

      Svara

        Exakt!

        Svara

        Ja och nej. Det är två helt separata saker som inte ska sammanblandas. Hanteras ja men inte sammanblandas.

        Svara

          Tack TRH.

          Anonym: på vilket sätt är det olika saker?

          Svara

          Skulle du vilja utveckla skillnaden?

          Svara

            Long story men det sagt att båda sakerna inte är skadliga och besvärliga i ett samhälle men det är stor skillnad att som medborgare pga sitt ursprung bli exempelvis diskriminerad och inte inkluderad i olika delar av samhället i det land som välkomnar de eller till och med är födda. Det är inte bara södermalmsfolket som är de självgoda här, lika mycket delar ex författaren själv och såna som Lady D där båda ofta lyfter fram annat ursprung som så positivt men själva har bosatt sig i så vita områden som möjligt. Det är hyckleri.
            Det andra, att motsättningar och rasism förekommer i dessa orter har ofta djupare orsaker ursprungna från historia jfr Finland/Sverige och även principen att ”starkast” överlever. Detta förstår man ännu bättre om man gör en djupare analys om var många kommer ifrån, varit med om och hur det är att leva i förorten. Ursäktar inte men förklarar. Det går därför inte att likställa denna rasism och använda samma metod. Blir helt helt fel då.

            Svara

              Sorry för lite skrivfel men ni fattar nog.

              Svara

              Bra sammanfattat.

              Svara

              såna som Lady D där båda ofta lyfter fram annat ursprung som så positivt men själva har bosatt sig i så vita områden som möjligt. Det är hyckleri.

              Man kanske inte vill bo i lägenhet i en förort när man har råd med en stor villa. Det gäller både svenskar och invandrare. Finns inte så många ickevita villaområden. Löjligt att kalla det för hyckleri.

              Svara

                Det finns väldigt många villaförorter med människor med olika bakgrund. Här handlar det om att uppmuntra något man själv inte vill vara med om. Ex att vädja att landet ska ta emot fler invandrare bara de inte kommer till den trygga tillvaron där de själva bor…

                Svara

              ”Det andra, att motsättningar och rasism förekommer i dessa orter har ofta djupare orsaker ursprungna från historia jfr Finland/Sverige och även principen att ”starkast” överlever. Detta förstår man ännu bättre om man gör en djupare analys om var många kommer ifrån, varit med om och hur det är att leva i förorten. Ursäktar inte men förklarar. Det går därför inte att likställa denna rasism och använda samma metod.”

              Fast det här stämmer ju långtifrån alltid. De har ju med sig sin egen rasism från sin egen kultur eller från de länder de kom från. Tex, vilken grupp menar du på står för den mesta antisemitismen i Sverige idag? För var det från skandinaver, men så ser det väl ändå inte ut idag, eller hur? De bor ju dessutom ofta inte ens i samma stadsdelar.

              Rasism har ”alltid” funnits i alla kulturer på alla kontinenter. De har bara inte riktat åt samma håll beroende på var de befunnit sig geografiskt. Och de bör inte att blandas ihop med klasskamper eller försvaras med något luddigt om hackordning, för den finns överallt, även där vita inte bor.

              Svara

                Det var ju exakt det jag skrev? Behöver du ibland påpeka bara för påpekandet skull?

                Svara

                  Alltså då ber jag om ursäkt, men jag har helt missförstått vad du isf menade.

                  Jag får inte ihop detta med ditt svar tidigare till Burgscki. ”Hanteras ja men inte sammanblandas.”

                  Vad är det som inte får sammanblandas och varför? Och hur kommer detta med in i bilden ”…och hur det är att leva i förorten”

                  Detta skrev Burgschki / 18:22
                  Håller helt med Elaine. Många kulturer i Asien och Afrika är något så sjukt rasistiska. Självklart finns dessa kulturer även i Sverige. Ska vi hantera rasism på riktigt krävs det att vi stirrar den i vitögat. Både den som kommer från etniska svenskar och de med invandrarbakgrund.

                  Jag förstår inte dig om du menar på att jag skrev samma som du, eller så är det du som inte förstår mig och isf tror jag inte du heller förstod Burgschki (med risk för att tolka åt henne).

                  Svara

                    För att det fortfarande är olika saker, precis som jag skrev. Men orkar inte engagera mer än så om man inte förstår skillnaden som är så uppenbar. Har inte tid som du att ”bo i sociala medier”.

                    Svara

                      Fy fan vad dryg du är.

                      För att jag inte orkar skriva eller förklara mer kring det som är uppenbart? Finns ju de som går all in att inte vilja förstå. Det är inte mitt problem eller min tid att spilla på.

                      Dessa finns. Jag är inte en av dem.

                      Men du hade bestämt dig för vilken avsikt jag har från början.

                      Det fanns inget i mitt svar till dig som motiverade att du skulle tro det om mig. Faktum är att du fick svar i en trevligare ton än du förtjänade efter ditt första svar till mig. Du fick tom en ursäkt. Men det dög inte det heller.

                      Men FYI. Jag missförstår aldrig med flit och jag skrev till dig med avsikten att vi skulle förstå varandra.

                      Finns ett lämpligt ordspråk som passar in här nu …..

                      Nåväl TRH. Visst sjutton jobbar du hårt på att missförstå med flit rätt ofta.

                      Nej!

                      Ok TRH, vi säger så. Jag försökte bara förklara skillnaderna och inte hamna i en diskussion om vad det nu är du tycker att jag missförstått.

                      Hur står det till med läsförståelsen? Hon sa att hon aldrig missförstår med flit.

                      Jag tyckte mer att mitt svar handlade om att jag missförstått dig, inte huruvida du missförstått mig (även om jag lade fram det som ett alternativ.)

                      Jag har läst och läst och kom till sist fram att jag inte hittade någon annan förklaring att du menar på att det är skillnad mellan rasismen från vita i Sverige gentemot den mellan invandrare i Sverige. Vilket var vad jag svarade på från början.

                      Så, min kommentar går ut på att jag inte håller med dig även om den kommer till olika utryck. Men grunderna är de samma och de skiljer sig inte åt oavsett vem det kommer från och innan vi erkänner att det kommer vi inte komma någon vart. Framförallt inte genom någon förklaring om att en rasism kommer från någon sorts underläge (vilket var hur jag tolkade din kommentar, men där jag kan ha missförstått dig).

                      Men jag tänker att vi förmodligen håller med varandra till viss del och om vi pratat vidare kanske kommit överens om hur man ska komma tillrätta med det, för jag tror att vi vill nå samma mål.

                      Ja, du har missförstått mig och nej man kan fortfarande inte likställa dessa och försöka hantera det på samma sätt. Det är olika saker av olika orsaker som leder till olika konsekvenser och kan därför naturligt inte åtgärdas på samma sätt.

                Tack TRH du tolkade mig precis som jag menade.

                Så rasismen i förorten har inte samma skadliga verkan som den hos etniska svenskar som möjligen skulle kunna få inflytande påsamhällsnivå.

                Och de ute i förorten som drabbas av den rasismen då? Skulle de säga samma? Och nu rektorn med tydliga antisemitiska åsikter är hans rasism annorlunda?

                Om du inte har tid att förklara dig, varför så slänga ut en sådan åsikt.

                Ska vi jämföra det med apartheid i SA? Ett djupt rasistiskt land även med black on black racism. Är de svartas rasism mot andra svarta och som utmynnade i extremt våld 2015 en annan slags rasism än vita mot svarta?

                Eller vi kan ta Myanmar. Denna ingrodda rasism mot muslimer och rohingyas. Om de bär med sig denna till Sverige så är den alltså detta ett skilt problem från svensk rasism.?

                För mig låter det som du, precis som LD som nämndes, har massa kunskap från selektivt utvalda texter men saknar livserfarenhet.

                Svara

                  Jag har absolut inte någonstans skrivit att det inte har samma inverkan men det är helt olika saker som inte kan bekämpas och bearbetas med samma metod. Den ena leder till diskriminering av en hel grupp i olika delar i samhället och strukturell sådan, den andra handlar om friktioner som ofta har sin förklaring i historia som är mycket mer komplex. Jag jfr ex enkelt nog Sverige/Finland. Jag med rötter från det senare hör fortfarande hur den äldre generationen bär på ett har mot svenskar på grund av just, historia.
                  Och livserfarenhet lilla gumman, det har jag en del och mer därtill.

                  Svara

                    Finland var aldrig en koloni till Sverige. Vi var jämställda delar av samma land i 600 år och utvecklades tillsammans.
                    //Finländare

                    Svara

                    Afrofobin och antisemitismen är densamma oavsett från vilken kontinent man har sitt ursprung. Snälla tro inte att invandrare inte deltar i den strukturella rasismen.

                    Svara

                    Man bemöter främlingsfientlighet och rasism med utbildning och underlätta möten för människor från olika grupper. Man motverkar det även genom att skapa samhällen som lägger stor positiv tyngd på mångkultur och allas lika värde. Man skapar lika förutsättningar för alla grupper.

                    Orsaken till rasismen ute i orten är densamma som den hemma hos etniska svenskar, man anser att vissa grupper är bättre än andra. och detta beror i sin tur på okunskap och fördomar.

                    Om vi låtsades som om den rasism som finns ute i förorterna, antisemitism, colourism osv inte är samma som den rasism som etniska svenskar uttrycker kommer vi aldrig kunna bli av med rasism.

                    ”Gumman.”

                    Svara

                      Vi säger så, önskar dig och er andra lycka till!

      Den här var också bra:

      http://vardagsekonomi.blogspot.com/2020/10/fy-fan-for-foodora.html

      Bör läsas av alla som använder Foodora.

      Svara

        När jag var tonåring i gymnasiet hade jag älskat att bli erbjuden ett jobb hos foodora. Alla ställen jag sökte på ville ha gymnasieklara personer på minst 18 år… Rätt trist då jag hade gärna velat jobba lite extra på helgerna för att dryga ut barnbidraget. Några bekanta jobbade på donken och unnade sig en massa grejer och sälenresor, men hur många var dom? Vi har liksom bara två mcdonalds i min hemstad så det var verkligen högtryck på dom platserna som annonserades ut…

        För mig är ett cykelpass inte värt så mycket mer än 70kronor i timmen och är man fattig eller bara vill extraknäcka ser inte jag några problem med det. Menar skribenten att man ska bojkotta foodora och låta folk få röra på sig istället?

        Svara

          Det är skillnad på att mätt och trygg köra några Foodorapass på helgen för att kunna åka till Sälen och att behöva stå på ständig standby för Foodora för att överhuvudtaget ha råd att bo och äta. Arbetsvilkoren och stressen för den sistnämnde är direkt skadlig för såväl människa som samhälle.

          Hur kan du inte förstå det?

          Svara

            Vi har en lagstiftning som just stiftats för att skydda anställda från oseriösa näringsidkare. Om det är tal om skadliga villkor kommer företaget naturligtvis tvingas stå till svars för det. Bojkott gynnar vidare inte någon, det leder bara till ökad arbetslöshet, förlorade skatteintäkter och så får vi inte glömma den ökade smittspridningen som det skulle innebära om fler tvingades lämna hemmet för att få hem sin mat.

            Hur kan du inte förstå det?

            Svara

      Att rasismen är utbredd i i princip alla invandrargrupper är sedan gammalt. Det har många ljushyade svenskar försökt påtala många gånger, utan annat resultat än det som nämns i artikeln. Visst, bra att hon tar upp det, tråkigt dock att det har tystats ner när ”fel” människor adresserar problemet.

      Svara

        Det är nog väldigt känt men svår att angripa om man inte städar utanför sin egen dörr först, och är dessutom helt annat än rasismen mot de.

        Svara

        Det handlar om strukturer. Strukturellt är inte ljushyade svenskar utsatta för rasism alls….

        Svara

          Exakt!

          Svara

          Nej, men judar är det, exempelvis. Antisemitism är djupt rotat i hela världen, det är alltså inte ett ”vitt” problem. Rasism förekommer i alla kulturer och vissa grupper är extra utsatta, som judar och svarta afrikaner. Det finns hierarkier inom rasismen, och grupper som själva drabbas av rasism kan också bära på rasistiska åsikter och uppfattningar själva. Det är primärt det jag uppfattar att Elaine också menar.

          Svara

    Tvillingarna Lagergren ska troligtvis vara med för att en person har använt sig av deras bilder. En man hörde av sig för ett tag sen till dem för att en tjej han hade haft kontakt med utgav sig för att vara tvillingarna. De pratade om det i ett avsnitt i podden…

    Svara

      Tror det stämmer Angelica va på dr Phils flöde på fb härom dagen

      Svara

      Ja, de har blivit ”bestulna” på sin identitet

      Svara

    Jättekul med förlovning, men när nån skriver ”LIVET!!!!” så vill jag bara gömma mig bakom en skämskudde. Tänk er om ni pratar med någon som plötsligt utbrister det? Känns väldigt svårt att tänka sig 😂

    Svara

      Ja, vad är det för jävla uttryck?

      Svara

        Ganska naivt att tro att killen är hennes resten av livet, för att dom förlovat sig?

        Svara

          Det är väl ändå det som är avsikten med att förlova och gifta sig? Sen kanske det inte blir så men vore ju tråkigt att förlova sig med tanken att man ska göra slut någon dag… ”såg honom på tv för två år sedan och igår blev han min tills vi separerar om ca 5 år! LIVET!”

          Svara

          En förlovning är just det, ett löfte innan man lovar bort sig. För resten av livet, ja.

          Svara

    Lisa är så snygg!!! Ttycker det är synd att hon oftast har alltför hård makeup. Såg klippen från Studio-pH oj hjälp vad bitchig hon såg ut där…

    Svara

      Snygg?

      Svara

        Ja… skitsnygg!!

        Svara

      Jag har så svårt för hennes röst 🤭

      Svara

      Hon skulle vara snyggare om hon skippade den orangea brun utan solen. Ser ännu galnare ut när hon har så vitt hår.

      Svara

    Kul att Alice stickar. Mer handarbete åt folket ♥️

    Svara

    Gå på bio i en pandemi känns väl sådär? Vet ni hur det ser ut med avstånd ett mellan raderna eller är det någon som sitter och flåsare en i nacken?

    Svara

      Betydligt bättre avstånd än där kändisarna partajar.

      Svara

        Det är det säkert, men hur är det relevant menar du?

        Svara

      Men snälla kan du bara sluta kommentera här? Tycker du att det ser trångt ut i salongen? Saknar tiden du var blockad…

      Svara

        Det där var onödigt. Det finns inget i trh:s kommentar som förtjänar att du säger på det viset.

        Svara

          Mvh/Trh

          Svara

            Snälla Camila, blocka Anonym kl 23,27
            23,27
            23,27
            23,26
            23,26
            23,28
            och
            23,28

            mvh/ trött på troll

            Svara

            Nej. Jag är inte trh.

            Svara

        Jag har inte gått på bio på över 8 månader, så berätta du istället det för mig lite mer trevligt sätt.

        Hur långt hade ni det till nästa person bredvid och bakom er när du var på bio? Var det en hel rad som var tom, eller satt ni mer lite sick sack? Och hur många föreställningar har du varit på så att du har något att jämföra med?

        Svara

          Frågar igen: Hur trångt tycker du att det ser ut att vara på bilden?

          Biosalongerna följer rekommendationer. Gå inte på bio om du inte vill det? Fattar inte ditt gnäll, tillrättavisningar och skumma åsikter 24/7

          Svara

          Plus att du som är självutnämnd expert i exakt allt borde ju inte behöva fråga!

          Svara

            Wow, nu fick du till det!

            Svara

              Mvh/Trh

              Svara

          Det känns helt ok att gå på bio, har varit två ggr sedan de öppnade. Man sitter lite sick sack o det är två tomma stolar mellan sällskapen på båda sidor. Och de tar bara in 50 personer oavsett hur många stolar salongen har. Så jag tycker att du tryggt kan gå på bio 🙂

          Svara

        Håll käft Sanna, ditt gnäll stör mer än Hmms kommentarer.

        Svara

          HAHA omöjligt

          Svara

            Jo Sanna, på riktigt faktiskt.. bitter så det slår gnistor! ⚡️

            Svara

              Mvh/Trh

              Svara

            Du har problem och det är inte trh.

            Svara

              Mvh/Trh

              Svara

          Mvh/Trh

          Svara

        Men du Sanna, bestämmer du här?
        Du är rätt otrevlig med din kommentar!

        Svara

          Mvh/Trh

          Svara

      På vår bio är varannan rad avstängd plus att det lämnas 2 stolar emellan varje sällskap. 50 personer max.

      Svara

        Tack för svar! Låter ju ok.

        Jag hade nog själv inte satt mig i en sal inomhus så länge trots avstånd, men det är ju mitt val och den risk jag inte är villig att ta.

        (Undrar hur de får det att gå runt ekonomisk med personal och allt.)

        Svara

          Du har väl dessutom haft covid Hmm så varför så nojjig?

          Svara

            Därför att jag kan få det igen och då smitta dig eller en när eller kär.

            Jag är förmodligen immun, men jag vet inte säkert.

            Varför är inte du nojig?

            Svara

      Självklart är publiken utspridd i salongen?

      Svara

        Alltså de gör säker saker efter de regler som satts upp, men jag själv är inte bekväm med hur det får se ut inne på reaurenger tex med bara en meters avstånd. Och då är det borde som verkar mätas i vissa fall så man sitter äskat helt som vanligt i knäna på varandra.

        De följer regler. Självklart. Jag är bara inte så bekväm med vilka regler de har att förhålla sig till.

        Svara

          Men det är ingen som tvingar dig att gå på bio. Håll dig du hemma och goolga fram dina svar till kommentarer.

          Svara

            Håll du dig borta från att svara trh.

            Svara

              Dito TRHs riddare

              Svara

                🍼👶🚼

                Svara

              Mvh/Trh

              Svara

          Trh:okay, reglerna: i sällskap kan man sitta tätt, emellan sällskap ska det vara 1,5 meter på restaurang. Funkar på de flesta vettiga ställen jag varit på i Sthlm (obs, gäller ej nattklubbar, obv) Möjligen funkar det inte på skitkrogar, vet ej.Bio, teater, opera: max 50 personer i salonger som tar över 300 i de flesta fall. Två och två sitter man, med långt till nästa duo. Varit mkt glest när jag varit, bio, operan.
          Tunnelbanan: åkt i rusningstid, oftast respekt och avstånd=Max 2 på fyrasäte.
          Vad som har ökat är mängden aggressiva äldre som skäller om man, enligt dem, är för nära. Kan tycka att man nog inte bör vara i tunnelbanan öht då. Lika i livsmedelsaffärer. Beställ hem om du är besvärad.
          Du är förmodligen immun, enligt senaste rön idag. Förstår att du känner dig osäker och rädd. Då är det säkerligen bäst att vara hemma.
          Och, du får öka takten på kommentarerna, oftast ligger du på 15%av kommentarsfältet, du ligger lägre nu. Öka!

          Svara

            Jag håller inte med om ditt synsätt. Det är inte de som vill följa reglerna som ska hålla sig hemma, det är dem som inte respekterar andra som ska göra det.

            Varför ska folk som inte vill bli sjuka tvingas att stanna hemma isolerade pga att andra saknar omtanke med sina medmänniskor. De som är för lata för att ta lite extra tid på sig så att alla kan handla under avstånd. Borde det inte vara tvärtom? Samma som de som begår brott, så fråntas de privilegiet att få vistas i samhället.

            Och jag tycker som sagt inte att de regler som finns ang restauranger räcker. Jag tycker att ekomin får företräda över säkerheten.

            Dina allmänna kommunikationer ser helt annorlunda ut än mina ang trängsel. Bra för dig. Här är det stor trängsel. Och FHM diskuterar ju nu att stänga av de allmänna kommunikationerna i de områden där smittan sprids så…

            Du har helt rätt. Mest troligt är jag immun. Men det fins det inga garantier för, och eftersom att jag bryr mig om tex ditt välmående och din hälsa så forsätter jag, helt enligt rekommendationer från min läkare, att hålla avstånd och undvika folksamlingar.

            Det är ändå en rätt kort period av mitt liv som jag inte kommer att gå på bio eller konsert på och förhoppningsvis har jag flera år på mig att ta igen allt det jag missta. Ett litet pris tycker jag.

            Annat är det i länder utan skyddsnät där de måste gå ut och jobba för mat för dagen. De tycker jag gör att helt rätt att ta risken att bli sjuka över att dö av svält och inte det minsta egoistiskt.

            Men jag har förmånen att bo i ett land med internett och kan kolla på film hemma, ställa upp en skärm om titta samtidigt som kompisarna ser på samma film och vi kan umgås på det viste. Visst har vi det bra ändå?

            Svara

            Jag försökte göra dig till viljes men bloggen höll inte med oss. 😉

            Svara

            ”beställ hem om du är besvärad”. Håll avstånd till andra – klarar du inte det kan DU stanna hemma och beställa hem.

            Svara

      Kan svara på din fråga då jag var på bio för ett par veckor sen. Varannan rad är helt tom. Sen är det 3-4 stolar emellan varje sällskap. Man kan sitta 2-3 i ett sällskap, sen är det stolar emellan till nästa. Tror det var 20 platser som kunde bokas (av typ 70-80) i den salongen vi var i.

      Svara

      Var 5-6 tomma platser jämte oss och för alla andra. Framför minns jag inte. Ingen kö in.
      Mkt säkrare än att handla i en mataffär känner jag.

      Svara

    Tror du dom hade fått ha öppet om det inte var anpassat?

    Svara

    De där ögonfransarna….. Som gardiner. Finns det nån som på allvar tycker de är snygga??? Groteska!

    Svara

      Man får ju hoppas att Isabelle mfl tycker det är snyggt. Jag tror dessa ögonfransar är något som tjejerna kommer se tillbaka på om 5-10 år och undra hur don tänkte.
      Lite så som jag känner om 90-talet och idominsalvan 🙈

      Svara

        Hade en ridinstruktör som hade väldigt blonda oxh korta fransar naturligt och hon gick och fixade såna där sotar-borst på övre raden. Såg inte klokt ut eftersom hon hade noll fransar som syntes under ögat och så såna där astjocka kolsvarta saker på den övre.

        Svara

          Sotarborst, hahaha!

          Svara

        Idominsalvan?

        Svara

          Det var väldigt populärt att ha på läpparna

          Svara

            Ja jösses, det minns jag. Vilket klet🙈

            Svara

        Och ögonbrynen fån 90/00

        Svara

          Snarare bristen på ögonbryn 🙂

          Svara

        Hon tog bort sin insta🤨 kan det vara pga det här inlägget?

        Svara

          Den är kvar. Du är nog blockad?

          Svara

            Hm… skumt. Har aldrig kommenterat något på hennes insta bara kollat på henens stories ibland. Men det får man väl inte göra tydligen😂

            Svara

      Det är så otroligt fult. Varför ha dessa gardiner?

      Svara

      Ja alltså volymfransar hörrni?! Inget ont om Isabelle, det är inte henne eller hennes utseende jag vill diskutera. Men vem kom på volymfransar och varför?! Singelfransar ser någorlunda naturligt ut och sommartid kan jag uppskatta att göra det så man ser lite fixad ut även om man inte har smink. Provade volymfransar en gång. Såg ut som att jag gjort en faceplant rätt på en kolsvart höna och fick med mig alla stackarns fjädrar på ögonlocken 🤦🏻‍♀️

      Svara

        Då gick du till någon dålig som inte kan sitt jobb. Bara singel sitter för dåligt

        Svara

    Åh, vad mysigt att förlova sig. Längtar så tills det är dags för mig och min kille. <3

    Svara

      Mmm men det där med ”min förevigt” känns ju lite starkt uttryckt. Jaja vi får se om det håller till 2022

      Svara

        Förhoppningsvis är det i alla fall det man tror när man förlovar sig 🙂

        Svara

        Haha men kan man låta mer bitter? 😂

        Svara

      Du får en ring på ditt finger, inget annat förändras.

      Svara

        Nja, jag tycker ändå att det är ”nästa steg” i relationen. En extra bekräftelse av vår kärlek till varandra och en ny mognadsfas som inleds i förhållandet. Hade det inte spelat någon roll hade vi ju kunnat förlova oss första dagen vi blev ihop 🙂

        Svara

          Vi har varit tillsammans 16 år och har 2 barn ihop, jag ser en förlovning och framtida bröllop mest som en jobbig fest som ska planeras.

          Svara

            Planeringen är jobbig men fyfan vad roligt man har!!!

            Svara

    Jag har verkligen börjat hata ”🥺” haha

    Svara

      Jag tolkar den som lite ledsen, och uppgiven typ. 🥺 Men det kan ju inte vara så Alice menar 🥺

      Svara

    😂😂😂 Dr Phil?! Visste inte att det fanns kvar.

    Svara

      Jodå, men det har blivit mer som Jerry Springer.

      Svara

        ”And you’re not the father”.

        Svara

          Classic!😆

          Svara

        Vilken kanal sänder han på? Visste inte heller att dr phil va kvar, men så kollar jag inte på tv sedan några år. Orkar inte med propagandan…

        Svara

      Skulle inte vilja delta i det programmet, tycker han verkar vara så sjukt osympatisk och lite creepy.

      Svara

        Hans stackars fru som sitter som ett mähä i publiken och får snällt följa honom ut när programmet är slut! 😯

        Svara

          Som Anna Anka som hånade maken Pauls fans. Utseenden mm. Tyckte alltihop bara var löjligt.

          Svara

        Nej inte med hedern i behåll

        Svara

    My Martyr är i Åre. Igår vandrade hon i terrängen i FYRA timmar så sent som i torsdags gick hon med kryckor och hade foten lindad pga den förfärliga stukningen hon drabbades av för max två veckor sedan. I min bok är det helt orimligt att en rejäl stukning blir så pass bra på så kort tid att det är fysiskt genomförbart med vandring i fyra timmar redan. Men vad vet jag 🤷‍♀️

    Svara

      Martyren har fått några kommentarer om detta på sin blogg. Spännande och se hur länge det dröjer innan hon svarar spydigt eller raderar och kallar det för troll-kommentarer…

      Svara

      I Mys värld (och i sagornas) är allt möjligt. Allt!

      Svara

    Ot: Har ni tänkt på att de största influencers har väldigt ovanliga namn.

    T. ex Bianca, Kenza, Janni, Margaux

    Tror ni att det är en framgångsfaktor, att lätt kunna skilja ut sig från mängden?

    Svara

      Det tror jag! Ett namn som sticker ut lite kommer man ju ihåg. Beyonce var den enda i destinys Child som jag mindes namnet på tex

      Svara

        Ja, för Solange är ju för jävla vanligt…

        Svara

          Hade ju iof varit jäkligt konstigt om man kom ihåg Solange från Destiny’s Child 🤔

          Svara

            Hahahha försöket till dryg kommentar..

            Svara

              Hur är kommentaren dryg?

              Svara

          Solange var ju inte med i Destinys child! Det är Beyonces syster 😂 Sluta dryga dig när du inte har koll. Kelly Rowland och Michelle någonting var de andra två medlemmarna när de var stora.

          Svara

            LeToya och LaTavia var innan Michelle!
            The writings on the wall ❤ ett av mina livs skivor 😁😀

            Svara

          Åh nej vad pinsamt. Michelle, Kelly och queen B. Inte Solange.

          Svara

      Namn som var mode just när dessa flunsor föddes bara.

      Svara

        Ja Janni och Margaux var ju i topp bland de populäraste namnen 1990!

        Svara

      Skulle inte säga att Bianca är väldigt ovanligt. Resten du nämnde däremot.

      Svara

        Fast Bianca har två andra uppseendeväckande fördelar. Efternamnet Wahlgren-Ingrosso (Ett rikskänt familjenamn och ett ovanligt efternamn, som absolut sticker ut.)

        😀

        Svara

          Ovanligt efternamn… Snarare världskänt efternamn pga SHM.

          Svara

            eh nej…..

            Svara

              JO

              Svara

      Mickaela, Petra, Isabella, Alice, Therese…? Jag vet inte

      Svara

        Clara, Sandra, Elsa, Isabella, jag håller med dig.

        Svara

    Vi badade till 6 oktober, i Norrbotten 😁 sen tog dom tyvärr bort övergången till bryggan där vi hoppade i.

    Svara

      Det var tufft gjort!! 😳 Var det inte jättekallt?

      Svara

        Jo! Men en väldigt kul utmaning 🙂 såg fram emot det varje vecka!

        Svara

          Härligt! 💕 Jag är nog för mycket badkruka! ☺️

          Svara

      Badade idag, norr om polcirkeln. I havet.

      Svara

        Inte i Sverige då. Finns inget hav norr om norra polcirkeln tillgängligt i Sverige.

        Svara

        Jag bor i Luleå. Där går det att bada i havet. Det finns dock inget hav att tillgå norr om polcirkeln. Vilket träsk menar du?

        Svara

      Jag badar varje dag efter jobbet. Simmar i 20 minuter. Idag var det 10 grader 🙂

      Svara

        Vänjer man sig? Tar det lång tid för kroppen att bli varm efteråt? Hur känns det? Mvh Badkrukan

        Svara

    Isabelle Strömberg, är det bara jag som ser hunden från Det våras för rymden?

    Svara

      Har inte sett filmen men tycker hon har förstört sig helt. Hon var så fin innan hon började lägga in massa fillers. Hon och Sindy har exakt samma typ av svullet ansikte eftersom de sprutade in så mycket när de var väldigt smala och nu när de har gått upp i vikt så ser hela ansiktet uppblåst ut. Kan inte vara kul…

      Svara

      Varför räcker hon ut tungan på alla bilder?

      Svara

        För det är så jäkla busigt och sexigt ju!

        Svara

        Ja eller som en varm hund🐶

        Svara

    Någon som kan tala om för mig hur det kommer sig att Matilda Djerf (1.3M följare) får 100K+ likes på sina fotos, men Angelica Blick (1,1M följare) ”bara” runt 10k? Fake followers?

    Svara

      För ingen gillar Angelica blick. Mer tillgjord människa får man leta efter. Gör hon något annat är springer runt och lipar på bilder?

      Svara

        Jag upplever att dom med många följare få inte lika mycket likes längre, men det är ju bara dom jag följer jag kan uttala mig om. Vad beror det på tro? Börjar folk tröttna?

        Svara

        Sprang på henne på en restaurang i torsdags, verkade så sur? Lynnig?

        Svara

          Varför frågetecken? Ska vi svara eller? Är din dagsform varje dag när du går ut på topp eller? På en dag kan främlingar nog sett mig irriterad, glad, trött, sur, drömmande osv.

          Svara

          Alla kan väl vara sura ibland men Angelica är supergullig och en genuin person

          Svara

      Oj! Ja garanterat köpta följare. Herrgud så pinsam man får vara.

      Svara

    Gör ett inlägg ang Marcelo-Emilia-Jesper-Erica dramat från Exonphspolier!!

    Svara

      Vad är det som har hänt?

      Svara

        Följ Exonphspoiler på insta.
        Rätt långdraget, men Erica är besviken över att Marcelo tog alla pengar, Jesper säger samma sak, Marcelo erkänner att han varit otrogen mot Emilia och hon försvarar honom i allt. Typ

        Svara

          Önskar också ett sånt här inlägg!! Alla vi utan instagram kan inte följa denna sida :/

          Och fy vad hemskt att stackars Emilia stannar kvar med ett sånt svin. En kille som betett sig som skit mot ALLA hans tidigare tjejer.

          Svara

            Jaaaa, vill oxå ha en recap om detta!
            Marcelo, Jesper, Erica, Emilia.
            Jag ser till att ha popcornen redo!

            Svara

            Emilia är väl gravid med hans barn dessutom ? 🙁

            Svara

            Stackars är det väl ändå inte? Hon är ju en vuxen kvinna som gör egna val i livet. Ingen har tvingat henne att fortsätta vara tillsammans med, eller att skaffa barn med, den ”mannen”. Det är hennes egna val hon gjort, hennes beslut hon tagit som vuxen kvinna. Vi måste ge lite mer credit till vuxna kvinnors förmåga att välja vem de vill vara tillsammans med och skaffa barn med. Sedan att de flesta skulle gjort andra val, är en annan sak. Alla är inte lika.

            Svara

              Det är ju just stackars Emilia för att hon inte vet bättre än att välja att bli sårad av Marcelo OCH skaffa barn med honom.

              Svara

              Om det är någonting vi inte ska göra mer av så är det ”ge cred” (läs: skuld) till kvinnor som manipuleras och misshandlas psykiskt av sina partners. Den som aldrig upplevt det, eller läst väldigt mycket om ämnet, har ingen aning om vad som händer med ”förmågan att välja rätt” när du utsätts för en sådan person.

              Svara

                Så sant. Finns så otroligt mycket som påverkar i en sån situation.

                Svara

          Vad är hela namnet? Hittar inget konto med det namnet

          Svara

            Exonphspoilerse

            Svara

    Nån som borde vara med i detta inlägget är Isabella Jedler! Sicken klippa hon är!

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.